Ministru kabineta noteikumi Nr. 578
Rīgā 2023. gada 10. oktobrī (prot. Nr. 50 40. §)
23-TA-30
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Tirdzniecības veicināšanas pasākumi"
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu ar Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu saistītajā darbības veidā "Tirdzniecības veicināšanas pasākumi" (turpmāk – pasākums) saskaņā ar:
1.2.
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
3.
Atbalstam piesakās, projektu iesniegumu vērtē un atlasa, lēmumu par projekta apstiprināšanu pieņem, projektu īsteno, publisko finansējumu pieprasa un izmaksā, projektu uzrauga un finanšu korekcijas piemēro atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.
II.Atbalsta saņemšanas nosacījumi
4.
Atbalsta pretendents (turpmāk – pretendents) ir:
4.1.
biedrība, kura vismaz trīs gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas ir reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu un kurā vismaz piecu biedru komercdarbības joma ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana;
4.2.
atvasinātā publiskā persona – zinātniskā institūcija, kas ir reģistrēta Latvijas zinātnisko institūciju reģistrā, vai tiešās pārvaldes iestāde, kuras mērķis ir sekmēt uzņēmējdarbības attīstību Latvijā, palielinot Latvijas konkurētspēju starptautiskajos tirgos, un kurai ir pieredze pasākumā paredzēto aktivitāšu īstenošanā;
4.3.
juridiskā persona, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda administrēšanu un uzraudzību un tā administrēšanā iesaistīto iestāžu kompetenci un pienākumiem, kā arī par valsts atbalsta zvejniecības un akvakultūras attīstībai administrēšanu un uzraudzību pilda Valsts Zivsaimniecības sadarbības tīkla funkciju sadarbībā ar biedrību, kura vismaz divus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu, kurā vismaz piecu biedru komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība un kura īsteno projektu darbībām, kas ir saistītas ar piekrastes zveju.
5.
Pasākumā atbalsta:
5.1.
jaunu produkcijas noieta tirgu meklēšanu, tostarp dalību starptautiskajās izstādēs;
5.2.
mārketinga pasākumu rīkošanu, lai palielinātu sabiedrības izpratni par ilgtspējīgiem zvejas un akvakultūras produktiem;
5.3.
tirgus izpēti, ar ko nodarbojas šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētā zinātniskā institūcija un kas ir saskaņota ar pētāmās zivsaimniecības nozares nevalstiskajām organizācijām;
5.4.
šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētās biedrības darbības kvalitātes uzlabošanu, sekmējot:
5.4.1.
konkrēta produkta reģistrācijas pieteikuma iesniegšanu un iesaistīto operatoru pielāgošanos attiecīgajām atbilstības un sertifikācijas prasībām saskaņā ar regulu Nr. 1151/2012;
5.4.2.
ilgtspējīgu zvejas un akvakultūras produktu, tostarp mazapjoma piekrastes zvejas produktu, un videi nekaitīgu apstrādes metožu sertificēšanu un veicināšanu;
5.5.
zvejas vai akvakultūras produktu izsekojamības nodrošināšanu un – atbilstošā gadījumā – Eiropas Savienības mēroga ekomarķējuma izveidi zvejas un akvakultūras produktiem saskaņā ar regulu Nr. 1379/2013.
6.
Pretendents visā projekta īstenošanas un uzraudzības laikā nodrošina projekta atbilstību pasākuma mērķim. Projekta uzraudzības laiks neattiecas uz šo noteikumu 5.1. un 5.2. apakšpunktā minētajām darbībām.
7.
Pretendents projekta iesniegumā norāda pēc projekta īstenošanas sasniedzamo regulas 2021/1139 1. pielikumā minēto rezultātu rādītāju "CR 16 – subjekti, kas gūst labumu no veicināšanas un informācijas pasākumiem (subjektu skaits)".
8.
Ja atbalsta saņēmējs nepārvaramas varas vai no viņa neatkarīgu vispārēju tirgus pārmaiņu dēļ (piemēram, valsts ekonomiskās krīzes izraisītas vispārējas cenu izmaiņas dēļ) pēc projekta īstenošanas nesasniedz šo noteikumu 7. punktā minēto projekta iesniegumā norādīto rādītāju, tas, sniedzot pamatojumu, ir tiesīgs lūgt Lauku atbalsta dienestu:
8.1.
pārskatīt projektā plānoto rādītāju vērtību;
8.2.
pagarināt projekta uzraudzības periodu plānoto rādītāju sasniegšanai.
9.
Lauku atbalsta dienests projektu iesniegumus sarindo atbilstoši šo noteikumu pielikumā norādītajam projektu atlases kritēriju punktu skaitam.
10.
Pretendentam priekšapmaksu projekta īstenošanai ne vairāk kā 40 procentu apmērā no projekta kopējā publiskā finansējuma Lauku atbalsta dienests piešķir saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai.
11.
Šajos noteikumos attiecināmajām izmaksām piešķirto atbalstu var apvienot ar citu atbalstu, nepārsniedzot regulas 2021/1139 41. pantā noteikto atbalsta intensitāti.
12.
Publiskā atbalsta apmērs:
12.1.
biedrībai, kas nav zvejas produktu ražotāju organizācija, – 60 procentu no attiecināmajām izmaksām;
12.2.
biedrībai, kas ir atzīta zvejas produktu ražotāju organizācija, – 75 procenti no attiecināmajām izmaksām;
12.3.
atvasinātajai publiskajai personai – 100 procentu no attiecināmajām izmaksām;
12.4.
šo noteikumu 4.3. apakšpunktā minētajam pretendentam projektu darbībām, kas saistītas ar piekrastes zveju, – 100 procentu no attiecināmajām izmaksām.
III.Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
13.
Pasākuma īstenošanā ir attiecināmas šādas izmaksas:
13.1.
tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai (saistība ir skaidri saprotama un pierādāma) un kas ietver:
13.1.1.
tiešās attiecināmās personāla izmaksas – projekta īstenošanas personāla un projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas. Atlīdzību par darbu nosaka samērīgi, ņemot vērā tā apjomu un specifiku un vidējo atalgojumu attiecīgajā institūcijā līdzīgos amatos nodarbinātajiem;
13.1.2.
šo noteikumu 19. punktā minētās attiecināmās izmaksas;
13.2.
atvasinātās publiskās personas netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet nodrošina atbalstu un atbilstošus apstākļus projekta īstenošanai un tā rezultātu sasniegšanai.
14.
Šo noteikumu 13.1.1. apakšpunktā minētās izmaksas par šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minēto dalību starptautiskajās izstādēs nepārsniedz 10 procentus no šo noteikumu 19. punktā minēto attiecināmo izmaksu kopsummas.
15.
Šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, saskaņā ar regulas 2021/1060 54. panta "b" apakšpunktu piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 13.1.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla atlīdzības izmaksām, kas paredzētas darba līgumā.
16.
Izmaksas, kas ietvertas netiešajās izmaksās, nevar attiecināt uz tiešajām izmaksām.
17.
Projekta īstenošanas personālam un projekta vadības personālam, kas pilda vēl citus pienākumus, kuri veido darbalaika slodzi, bet nav saistīti ar projektu, atlīdzības izmaksas sedz proporcionāli laikam, kurā tiek pildīti ar projektu saistītie pienākumi. Šādā gadījumā projekta vadības un īstenošanas personāla darbalaiku uzskaita sadalījumā pa pildītajām funkcijām.
18.
Ja projektā saņem atlīdzību saskaņā ar darba līgumu, darbalaika uzskaites tabulās norāda, cik stundu veltīts darbam projektā, atsevišķi norādot noslodzi, un cik stundu veltīts darbam, kas nav saistīts ar projektu. Darbalaiks tiek noteikts saskaņā ar darba tiesiskās attiecības reglamentējošiem normatīvajiem aktiem, un pamatdarba pienākumi nedublējas ar pienākumiem projektā.
19.
Pasākumā ir noteiktas šādas attiecināmās izmaksas:
19.1.
par šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minēto jaunu produkcijas noieta tirgu meklēšanu un dalību starptautiskajās izstādēs, tai skaitā:
19.1.1.
reģistrācijas un apdrošināšanas izmaksas, dalības maksa un citas organizatora vai tā oficiālo pārstāvju noteiktās izmaksas par piedalīšanos starptautiskajā izstādē;
19.1.2.
stenda platības, stenda konstrukcijas, nepieciešamā tehniskā aprīkojuma un audiovizuālo iekārtu izmaksas, tostarp izmaksas par:
19.1.2.1.
stenda dizaina koncepcijas izstrādi periodam, kas nav īsāks par vienu gadu;
19.1.2.2.
stenda pielāgošanu izstādes ekspozīcijas laukumam saskaņā ar šo noteikumu 19.1.2.1. apakšpunktā minēto stenda dizaina koncepciju;
19.1.3.
komandējuma izmaksas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētās biedrības biedriem, kas piedalās starptautiskajā izstādē, vienam šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētā pretendenta pārstāvim (ja izstādes stendā piedalās vismaz astoņi dalībnieki, – diviem pārstāvjiem), ja šis pretendents ir projekta iesniedzējs, kā arī attiecīgā projekta izstādes dalībniekiem, bet ne vairāk kā trim personām no vienas juridiskās personas;
19.1.4.
ceļa un transporta izdevumi;
19.1.5.
izdevumi par atļaujām, lai apliecinātu produkcijas atbilstību mērķa tirgus prasībām, ja projektā ir paredzēta dalība starptautiskā izstādē ārpus Eiropas Savienības;
19.1.6.
mārketinga materiālu, mārketinga pasākumu plāna izstrādes, reklāmas un tulkošanas pakalpojumu izmaksas;
19.1.7.
reprezentācijas izdevumi izstādēs un ar izstādi saistītajos pasākumos, nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
19.1.8.
produkcijas degustāciju izdevumi;
19.2.
šo noteikumu 5.2. apakšpunktā minēto mārketinga pasākumu izmaksas;
19.3.
šo noteikumu 5.3. apakšpunktā minētās tirgus izpētes izmaksas, tostarp izpētei nepieciešamās informācijas un datu iegāde;
19.4.
šo noteikumu 5.4. apakšpunktā minētās produkta reģistrācijas pieteikuma iesniegšanas un iesaistīto operatoru pielāgošanās izmaksas, kā arī izmaksas, kas saistītas ar ilgtspējīgu zvejas un akvakultūras produktu un videi nekaitīgu apstrādes metožu sertificēšanu un veicināšanu;
19.5.
šo noteikumu 5.5. apakšpunktā minētās zvejas vai akvakultūras produktu izsekojamības nodrošināšanas un – atbilstošā gadījumā – Eiropas Savienības mēroga ekomarķējuma izveides izmaksas;
19.6.
šo noteikumu 4.3. apakšpunktā minētajam pretendentam – ar projekta rezultātu sasniegšanu saistītās netiešās attiecināmās izmaksas, kas nodrošina projekta īstenošanu un tā rezultātu sasniegšanu, – līdz 15 procentiem no šo noteikumu 18. punktā minētajām attiecināmajām izmaksām, nodrošinot, ka projekta netiešās attiecināmās izmaksas nav finansētas vai līdzfinansētas no citiem finanšu avotiem.
20.
Šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētais pretendents šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai izstrādā šo noteikumu 19.1.2.1. apakšpunktā minēto stenda dizaina koncepciju un pielāgo to attiecīgā perioda izstāžu ekspozīcijas laukumiem atbilstoši šo noteikumu 19.1.2.2. apakšpunktam.
21.
Šo noteikumu 19.1.6. un 19.4. apakšpunktā minētās izmaksas ir attiecināmas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu izpildi.
22.
Pasākumā ir noteiktas šādas neattiecināmās izmaksas:
22.1.
procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi;
22.2.
naudas sodi, līgumsodi un tiesas prāvu izmaksas;
22.3.
tādu apakšlīgumu slēgšana, kuri mākslīgi un nepamatoti palielina projekta izmaksas un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;
22.4.
izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav rīkota atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
22.6.
komandējuma izmaksas personām, kas nav saistītas ar zivsaimniecības uzņēmumiem vai šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minēto biedrību un šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minēto atvasināto publisko personu;
22.7.
atbalsta saņēmēju darbības izmaksas;
23.
Izmaksas, kas pēc Lauku atbalsta dienesta novērtējuma pārsniedz vidējās izmaksas, un nepabeigto darbu izmaksas uzskata par neattiecināmajām izmaksām.
IV.Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti
24.
Lai pieteiktos atbalstam, atbalsta pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai iesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā šādus dokumentus:
24.1.
projekta iesniegumu, kurā norāda:
24.1.1.
informāciju par atbalsta pretendentu projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmajā datumā:
24.1.1.1.
darbības aprakstu;
24.1.1.2.
raksturojošos rādītājus;
24.1.1.3.
saņemto publisko finansējumu citās iestādēs, kas saistīts ar projektā plānotajām darbībām;
24.1.2.
informāciju par projektu:
24.1.2.1.
projekta mērķi;
24.1.2.2.
projektā plānotās attiecināmās darbības;
24.1.2.3.
projektā plānoto darbību īstenošanas vietu;
24.1.2.4.
projekta aprakstu un sagaidāmos rezultātus;
24.1.2.5.
investīciju rezultātā sasniedzamo rādītāju saskaņā ar šo noteikumu 7. punktu;
24.1.2.6.
projekta kopējās un attiecināmās izmaksas;
24.1.2.7.
neattiecināmās izmaksas;
24.1.2.8.
projektu atlases kritēriju punktu skaitu;
24.1.2.9.
projekta finansējumu;
24.1.3.
iesniegtos dokumentus;
24.1.4.
informāciju saskaņā ar regulu 2022/79;
24.2.
atbalsta pretendenta deklarāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai;
24.3.
iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus;
24.4.
izvērstu izdevumu tāmi.
25.
Papildus šo noteikumu 24. punktā minētajiem dokumentiem iesniedz:
25.1.
šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētais pretendents:
25.1.1.
biedrības valdes apstiprinātu lēmumu par projekta īstenošanu un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;
25.1.2.
kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu – kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevumu sabiedrības lēmumu par kredīta piešķiršanu, ja projekta īstenošanai tiks ņemts kredīts, vai dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību, ja projekta īstenošanā pretendents plāno ieguldīt privātos naudas līdzekļus, izņemot kredītu;
25.2.
šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētais pretendents:
25.2.1.
zinātniskās institūcijas vai tiešās pārvaldes iestādes lēmumu par piedalīšanos projektā un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;
25.2.2.
dokumentus, kas apliecina zinātniskās institūcijas vai tiešās pārvaldes iestādes iepriekšēju pieredzi saistībā ar projektā paredzētajām darbībām;
25.2.3.
saskaņojumu ar pētāmās zivsaimniecības nozares nevalstisko organizāciju par projekta īstenošanu, ja projektā paredzēta šo noteikumu 5.3. apakšpunktā minētā tirgus izpēte;
25.3.
šo noteikumu 4.3. apakšpunktā minētais pretendents:
25.3.1.
juridiskās personas lēmumu par piedalīšanos projektā un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;
25.3.2.
sadarbības līgumu, tajā papildus iekļaujot vismaz informāciju par dalības mērķiem un principiem, norēķinu kārtību starp sadarbības partneriem, materiālo un cilvēkresursu ieguldījumu, projekta riska sadalījumu un sankcijām, ja netiek izpildītas līgumā minētās saistības, projekta īstenošanas lietderību un sagaidāmajiem rezultātiem, kā arī plānotajām darbībām projekta rezultāta sasniegšanai.
26.
Lai saņemtu atbalstu, atbalsta pretendents projekta iesniegumam pievieno vienkāršotu biznesa plānu. Tajā iekļauj informāciju par:
26.1.
nozares analīzi un nākotnes perspektīvām;
26.2.
projekta mērķi un detalizētu tā sasniegšanu, aprakstot katru paredzēto darbību;
26.3.
labuma guvējiem;
26.4.
rezultātu, ko dos projekta īstenošana;
26.5.
saistību ar citiem projektiem;
26.6.
projekta īstenošanai nepieciešamajiem resursiem un to pamatojumu.
27.
Ja uz atbalstu pretendē šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētais pretendents, papildus šo noteikumu 26. punktā minētajai informācijai biznesa plānā iekļauj:
27.1.
biedrības un tās biedru pašreizējās darbības aprakstu, norādot katra biedra komercdarbības jomu;
27.2.
informāciju par biedrības sadarbību ar partneriem.
28.
Šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētais atbalsta pretendents pirms šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētās darbības sākšanas savā tīmekļvietnē publicē informāciju par:
28.1.
iespēju piedalīties starptautiskajā izstādē, lai meklētu jaunus zvejas un akvakultūras produkcijas noieta tirgus;
28.2.
pieteikšanās nosacījumiem un iesniegumu iesniegšanas termiņu.
29.
Šo noteikumu 4.3. apakšpunktā minētais atbalsta pretendents pirms projekta iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā savā tīmekļvietnē publicē informāciju par projektā plānotajām darbībām.
30.
Šo noteikumu 5.3. apakšpunktā minētā tirgus izpēte ietver statistikas datus, un tai ir vismaz šādas sadaļas:
30.1.
kopsavilkums;
30.2.
izmantotā metodoloģija;
30.3.
pētījuma mērķis;
30.4.
tirgus apraksts;
30.5.
tirgus pieejamība;
30.6.
tirdzniecības veicināšana;
30.7.
tirgus perspektīva;
30.8.
izmantotie datu avoti un izmantotās literatūras saraksts.
V.Publiskā finansējuma pieprasīšanas papildu nosacījumi
32.
Atbalsta saņēmējs kopā ar pēdējā maksājuma pieprasījumu iesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā šādus dokumentus:
32.1.
pārskatu par projekta īstenošanas rezultātiem, norādot produkcijas veidu, uz kuru projektā vērstas investīcijas, projekta ģeogrāfisko aptvērumu, nodibinātos biznesa kontaktus un noslēgtos līgumus (to skaitu), ja projektā īstenota dalība starptautiskās izstādēs, kā arī sasniegtās šo noteikumu 7. punktā minētā rādītāja vērtības;
32.2.
ja īstenota šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētā darbība:
32.2.1.
organizētāja apstiprinājumu vai līgumu par stenda konstrukciju un rezervēto ekspozīcijas laukumu, ja nav noslēgts līgums ar trešajām personām, kas atbildīgas par šo darbu izpildi;
32.2.2.
stenda vai ekspozīcijas laukuma fotogrāfiju no izstādes norises vietas;
32.2.3.
dalībnieku sarakstu, norādot vārdu, uzvārdu un:
32.2.3.1.
zivsaimniecības uzņēmumu vai šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minēto biedrību, kuru pārstāv dalībnieks, un aprakstu par katra dalībnieka nodarbošanos, uzdevumiem un mērķiem dalībai starptautiskajā izstādē;
32.2.3.2.
komandējumā pavadīto laiku;
32.2.4.
sabiedriskā transportlīdzekļa biļeti (lidmašīnai – biļeti un iekāpšanas talonu);
32.2.5.
viesnīcas rēķinu, ja nav noslēgts līgums ar trešajām personām, kas atbildīgas par šo darbu izpildi;
32.2.6.
citus dokumentus, kas pierāda projektā īstenotās darbības;
32.3.
ja īstenota šo noteikumu 5.2. apakšpunktā minētā darbība, – reklāmas bukletus vai citus reklāmas un uzskates materiālus, kas apliecina attiecīgā projekta īstenošanu;
32.4.
ja īstenota šo noteikumu 5.3. apakšpunktā minētā darbība:
32.4.1.
notikušā pētījuma aprakstu, kā arī nodrošina pētījuma rezultātu publisku pieejamību, tos publicējot zinātniskās institūcijas tīmekļvietnē. Lauku atbalsta dienests pētījuma rezultātus publicē Lauku atbalsta dienesta tīmekļvietnē;
32.4.2.
pētījuma un tā rezultātu saskaņojumu ar šo noteikumu 25.2.3. apakšpunktā minēto nevalstisko organizāciju;
32.4.3.
izdevumus apliecinošus dokumentus, tostarp sabiedriskā transportlīdzekļa biļeti, ja tiek izmantots sabiedriskais transports (lidmašīnai – biļeti un iekāpšanas talonu);
32.5.
ja īstenota šo noteikumu 5.4. apakšpunktā minētā darbība, – sertifikātu un citus dokumentus, kas apliecina attiecīgā projekta īstenošanu;
32.6.
ja īstenota šo noteikumu 5.5. apakšpunktā minētā darbība, – dokumentus, kas apliecina attiecīgā projekta īstenošanu;
32.7.
ja atbalsta saņēmējs, īstenojot projektu, ir maksājis atlīdzību saskaņā ar noslēgto darba līgumu, tas kopā ar maksājuma pieprasījumu iesniedz:
32.7.1.
darbalaika uzskaites tabulu;
32.7.2.
izziņu par attiecīgajā institūcijā līdzīgos amatos nodarbināto vidējo atalgojumu darbalaika uzskaites tabulā norādītajā laikposmā.
33.
Projekta īstenošanas laikā šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētajai zinātniskajai institūcijai starpposma maksājumus pārskaita pēc atsevišķa projekta posma pabeigšanas, neattiecinot starpposma maksājumu skaita ierobežojumu, kas noteikts normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai.
VI.Noslēguma jautājums
34.
Lauku atbalsta dienests pēc saskaņošanas ar Zemkopības ministriju paziņojumu par projektu iesniegumu pieņemšanu publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" vismaz piecas darbdienas pirms 2023. gada pirmās projektu iesniegumu pieņemšanas kārtas uzsākšanas.
Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒ tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
Zemkopības ministrs A. Krauze
Pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 10. oktobra
noteikumiem Nr.578
Projektu atlases kritēriji
Nr. p. k. | Kritērijs | Punktu skaits kritērijā | Maksimāli iespējamais punktu skaits |
1. | Projekta darbības paredzētas ārpus Latvijas teritorijas | 20 | 20 |
2. | Projekta darbības paredzētas Latvijas teritorijā | 10 | |
3. | Projekts akvakultūras jomā | 10 | 10 |
4. | Atbalsta pretendents – biedrība | Par katru biedrības biedru – 1 punkts | 20 |
5. | Atbalsta pretendents – atvasināta publiska persona | 10 | |
Kopā | 50 | ||
Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 10 punktu. |