24-TA-1026
Valsts sociālās politikas monitoringa informācijas sistēmas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības likuma 14. panta trešo daļu
un Invaliditātes likuma 12. panta astoto daļu
sociālās palīdzības likuma 14. panta trešo daļu
un Invaliditātes likuma 12. panta astoto daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
Valsts sociālās politikas monitoringa informācijas sistēmas (turpmāk – informācijas sistēma) struktūru;
1.2.
informācijas sistēmā iekļaujamos datus;
1.3.
informācijas sistēmā iekļauto datu apstrādes (iesniegšanas, aktualizācijas, glabāšanas, pieprasīšanas un izsniegšanas) noteikumus un kārtību;
1.4.
institūciju sadarbības noteikumus.
2.
Informācijas sistēmas pārzinis ir Labklājības ministrija (turpmāk – ministrija). Informācijas sistēmā datus no pašvaldību informācijas sistēmām (šo noteikumu 9., 10., 10.2, 13. un 13.4 punktā minētos datus) iekļauj pēc stāvokļa attiecīgā lēmuma (administratīvā akta) pieņemšanas dienā, un par šo datu kvalitāti atbild un izmaiņas minētajos datos pēc datu subjekta pieprasījuma veic attiecīgā pašvaldība.
(Grozīts ar MK 20.04.2021. noteikumiem Nr. 257)
3.
Lai pilnveidotu sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības organizēšanu, koordinēšanu un pārraudzīšanu, informācijas sistēmā iekļauj datus par sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu personām, kas tos pieprasījušas.
4.
Informācijas sistēmu uztur un tajā iekļautos datus apstrādā ar valsts informācijas sistēmu savietotāja palīdzību vai izmantojot tiešo saskarni ar citām valsts informācijas sistēmām un pašvaldību informācijas sistēmām vai pakalpojuma sniedzējam apstrādājot datus informācijas sistēmā.
(Grozīts ar MK 17.12.2019. noteikumiem Nr. 662)
II.Informācijas sistēmas struktūra
5.
Informācijas sistēmu veido šādas sadaļas:
5.1.
sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrs;
5.2.
to personu reģistrs, kuras pieprasījušas, saņem vai kurām atteikti sociālie pakalpojumi vai sociālā palīdzība (turpmāk – personu reģistrs);
5.3.
sociālo pakalpojumu sniedzēju pārbaudes;
5.4.
pārskati un atskaites;
5.5.
valsts sociālās aprūpes centru un to institūciju reģistrs, kuras sniedz valsts finansētu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu uz līguma pamata (turpmāk – līgumorganizācijas);
5.6.
valsts finansēti ārpusģimenes aprūpes atbalsta centra (turpmāk – atbalsta centrs) pakalpojumi;
5.7.
sociālo uzņēmumu reģistrs.
(Grozīts ar MK 17.12.2019. noteikumiem Nr. 662)
6.
Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā iekļauj datus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sociālo pakalpojumu sniedzējs tiek reģistrēts sociālo pakalpojumu reģistrā un izslēgts no tā.
6.1
Sociālo uzņēmumu reģistrā iekļauj datus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupām un sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanas, reģistrēšanas un uzraudzības kārtību.
(MK 17.12.2019. noteikumu Nr. 662 redakcijā)
7.
Personu reģistrā iekļauj:
7.1.
personu identificējošus datus;
7.2.
datus par personas mantisko stāvokli;
7.3.
datus par personai piešķirtajiem pašvaldības sociālajiem pabalstiem un sociālajiem pakalpojumiem;
7.4.
datus par personai piešķirtajiem valsts sociālajiem pakalpojumiem.
8.
Personu reģistrā iekļauj šādus personu identificējošus datus:
8.1.
vārds (vārdi);
8.2.
uzvārds;
8.3.
personas kods;
8.4.
dzimšanas datums;
8.5.
dzimums;
8.6.
valstiskā piederība un tās veids;
8.7.
ziņas par personas miršanu, tai skaitā miršanas datums;
8.8.
ziņas par personas rīcībspējas ierobežošanu un rīcībspējas ierobežojuma pārskatīšanu;
8.9.
ziņas par personas aizbildņiem, aizgādņiem vai audžuģimeni;
8.10.
ziņas par personas tiesisko statusu Fizisko personu reģistrā;
8.11.
personu apliecinoša dokumenta dati:
8.11.1.
dokumenta veids;
8.11.2.
dokumenta numurs;
8.11.3.
dokumenta izdošanas datums;
8.11.4.
dokumenta derīguma termiņš;
8.11.5.
dokumenta izdevēja valsts, izdevējiestāde;
8.11.6.
dokumenta aktuālais statuss valsts informācijas sistēmā "Nederīgo dokumentu reģistrs";
8.12.
personas deklarētā, reģistrētā vai norādītā dzīvesvietas adrese;
8.13.
dati par personas invaliditāti:
8.13.1.
invaliditātes noteikšanas datums;
8.13.2.
invaliditātes grupa;
8.13.3.
datums, līdz kuram noteikta invaliditāte;
8.13.4.
invaliditātes apliecības numurs;
8.13.5.
norāde par kustību traucējumiem;
8.13.6.
norāde par redzes traucējumiem;
8.13.7.
norāde par dzirdes traucējumiem;
8.13.8.
norāde par smagiem garīgās attīstības traucējumiem;
8.13.9.
norāde uz citu funkcionālu traucējumu esību;
8.13.10.
invaliditātes cēlonis;
8.13.11.
atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem (ir vai nav);
8.13.12.
datums, kad izsniegts atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, atzinuma numurs un periods, uz kuru tas izsniegts;
8.13.13.
atzinums par medicīniskajām indikācijām vieglā automobiļa speciālai pielāgošanai un pabalsta saņemšanai transporta izdevumu kompensēšanai (ir vai nav);
8.13.14.
datums, kad izsniegts atzinums par medicīniskajām indikācijām vieglā automobiļa speciālai pielāgošanai un pabalsta saņemšanai transporta izdevumu kompensēšanai;
8.13.15.
atzinums par pavadoņa pakalpojuma nepieciešamību personai ar invaliditāti no 5 līdz 18 gadu vecumam (ir vai nav);
8.13.16.
datums, kad izsniegts atzinums par pavadoņa pakalpojuma nepieciešamību personai ar invaliditāti no 5 līdz 18 gadu vecumam, atzinuma numurs un periods, uz kuru tas izsniegts.
(Grozīts ar MK 17.12.2019. noteikumiem Nr. 662; MK 20.04.2021. noteikumiem Nr. 257; MK 08.11.2022. noteikumiem Nr. 696)
9.
Personu reģistrā iekļauj šādus datus par personas mantisko stāvokli:
9.1.
dati par trūcīgas vai maznodrošinātas personas statusu:
9.1.1.
statuss – trūcīgs vai maznodrošināts;
9.1.2.
pašvaldība, kurā statuss ir noteikts;
9.1.3.
statusa piešķiršanas lēmuma datums un numurs;
9.1.4.
statusa perioda sākuma datums;
9.1.5.
statusa perioda beigu datums;
9.2.
dati par iztikas līdzekļu deklarācijām un deklarācijā minētajām personām:
9.2.1.
iesniedzēja vārds (vārdi), uzvārds, personas kods;
9.2.2.
iesniegšanas datums;
9.2.3.
pašvaldības iestāde, kur deklarācija iesniegta;
9.2.4.
iesniedzēja un personu, kuras dzīvo kopā ar iesniedzēju, deklarētie vidējie ienākumi mēnesī;
9.2.5.
deklarācijā norādītās personas:
9.2.5.1.
vārds (vārdi), uzvārds, personas kods;
9.2.5.2.
radniecība ar iesniedzēju;
9.2.5.3.
nodarbinātības statuss;
9.2.5.4.
vidējie ienākumi;
9.2.5.5.
ienākumu veidi;
9.2.5.6.
nekustamais īpašums;
9.2.5.7.
kustamā manta;
9.2.5.8.
noslēgtie uztura līgumi;
9.3.
dati par dzīvesvietas apsekošanu:
9.3.1.
apsekotā adrese;
9.3.2.
apsekošanas datums;
9.3.3.
darbinieki, kas apsekoja, – vārds, uzvārds, amats;
9.3.4.
apsekošanas iemesls;
9.4.
dati par ienākumu atbilstību ienākumiem, kas noteikti atbalsta saņemšanai Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodam (pašvaldība un periods, uz kuru noteikts statuss), izsniegtajiem pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplektiem un atbalsta saņēmējiem, norādot vārdu, uzvārdu un personas kodu, lai nodrošinātu sniedzamā atbalsta administrēšanu un atbalsta saņēmēju identificēšanu, kā arī statistikas datu apkopošanu.
(Grozīts ar MK 17.12.2019. noteikumiem Nr. 662; MK 13.02.2024. noteikumiem Nr. 96)
10.
Personu reģistrā iekļauj šādus datus par pašvaldības sociālajiem pabalstiem un sociālajiem pakalpojumiem:
10.1.
iesnieguma iesniegšanas datums;
10.2.
iestāde vai pašvaldība, kur iesniegts iesniegums;
10.3.
iesnieguma veids – par sociālā pabalsta vai sociālā pakalpojuma piešķiršanu;
10.4.
sociālā pabalsta vai sociālā pakalpojuma statuss – piešķirts, atlikts, atteikts, pieprasīta papildu informācija un norāde par tās saņemšanu;
10.5.
datums, kad sociālais pabalsts vai sociālais pakalpojums ir piešķirts vai atteikts;
10.6.
sociālā pabalsta pazīme – ienākumu testēts vai netestēts pabalsts;
10.7.
pašvaldības sociālā pabalsta veids:
10.7.1.
garantētā minimālā ienākuma līmeņa pabalsts;
10.7.2.
dzīvokļa pabalsts;
10.7.3.
vienreizējais pabalsts ārkārtas situācijā;
10.7.4.
citi likumos vai Ministru kabineta noteikumos noteiktie pašvaldības sociālie pabalsti, tai skaitā sociālās garantijas bāreņiem un audžuģimenēm;
10.7.5.
pašvaldības saistošajos noteikumos noteiktie citi sociālās palīdzības pabalsti ģimenes (personas) pamatvajadzību nodrošināšanai;
10.7.6.
pašvaldības atbalsts pēc brīvprātīgas iniciatīvas;
10.8.
pašvaldības nodrošinātie sociālie pakalpojumi:
10.8.1.
sociālā pakalpojuma sniedzēja sniegtais pakalpojums;
10.8.2.
sociālā pakalpojuma nodrošinātājs – savas pašvaldības institūcija, cita pašvaldība, nevalstiska organizācija, komersants;
10.8.3.
sociālā pakalpojuma finansējuma pazīme – valsts, pašvaldība, klients, cits avots;
10.8.4.
pazīme par valsts atbalsta piešķiršanu pašvaldībai par personai nodrošināto pakalpojumu;
10.8.5.
pazīme par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" specifiskā atbalsta mērķa 9.2.2. "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1. pasākuma "Deinstitucionalizācija" (turpmāk – deinstitucionalizācija) finansējumu pašvaldībai par personai nodrošināto pakalpojumu;
10.9.
atteikuma gadījumā norāde, kādu iemeslu dēļ tika atteikts sociālais pabalsts vai sociālais pakalpojums;
10.10.
sociālā pabalsta izmaksa vai sociālā pakalpojuma apmaksa:
10.10.1.
piešķiršanas veids – naudā vai natūrā;
10.10.2.
mēnesis, par kuru tiek piešķirts;
10.10.3.
summa;
10.10.4.
izpildes datums;
10.11.
informācija par bērnu aprūpes iestāžu pakalpojumu:
10.11.1.
iestāšanās datums bērnu aprūpes iestādē;
10.11.2.
datums, kad pārtraukta pakalpojuma sniegšana;
10.11.3.
iemesls, kādēļ pārtraukta pakalpojuma sniegšana (sasniegta pilngadība, adopcija, nāve, atgriešanās ģimenē, cits).
(Grozīts ar MK 31.01.2017. noteikumiem Nr. 58; MK 17.12.2019. noteikumiem Nr. 662)
10.1
Saistībā ar deinstitucionalizācijas īstenošanu un sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanu informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par personām ar garīga rakstura traucējumiem, bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem un bērniem ar funkcionāliem traucējumiem:
10.11.
individuālo izvērtējumu un individuālo atbalsta plānu dati;
10.12.
plānošanas reģionu deinstitucionalizācijas plānu dati;
10.13.
pašvaldībās sniegto sabiedrībā balstīto sociālo pakalpojumu dati.
(MK 31.01.2017. noteikumu Nr. 58 redakcijā)
10.2
Par pašvaldības nodrošināto aprūpes mājās pakalpojumu bērniem ar invaliditāti un pilngadību sasniegušām personām līdz 24 gadu vecumam, kurām ir izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, personu reģistrā iekļauj šādus datus:
10.21.
datums, kad pašvaldības sociālajā dienestā reģistrēts personas ar invaliditāti vai personas ar invaliditāti likumiskā pārstāvja iesniegums par pakalpojuma nepieciešamību;
10.22.
pašvaldības sociālā dienesta lēmums par pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu (datums, pakalpojums piešķirts vai atteikts, pakalpojuma sākuma un beigu datums);
10.23.
atzīme, ka persona ar invaliditāti pakalpojumu saņem pirmo reizi;
10.24.
informācija par aprūpes pakalpojuma sniedzēju (fiziska vai juridiska persona);
10.25.
informācija, vai pakalpojums tiek nodrošināts deinstitucionalizācijas ietvaros;
10.26.
informācija par sniegto pakalpojumu:
10.26.1.
piešķirtā pakalpojuma stundas mēnesī;
10.26.2.
pakalpojuma sniegšanas uzsākšanas datums;
10.26.3.
aprūpētāja nostrādātās stundas mēnesī;
10.26.4.
kopējā summa mēnesī.
11.
Personu reģistrā iekļauj ziņas par:
11.1.
valsts finansētu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu vardarbībā cietušajām pilngadīgajām personām un vardarbību veikušajām pilngadīgajām personām;
11.2.
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu;
11.3.
asistenta pakalpojumu personām ar invaliditāti, ko sniedz pašvaldībā, augstskolā vai koledžā;
11.4.
psihosociālās rehabilitācijas pakalpojumu paliatīvajā aprūpē esošajiem bērniem un viņu ģimenes locekļiem;
11.5.
psihosociālās rehabilitācijas pakalpojumu personām ar onkoloģisku slimību un viņu tuviniekiem;
11.6.
valsts budžeta līdzfinansētu grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu;
11.7.
valsts finansētu pavadoņa pakalpojumu personām ar invaliditāti no piecu līdz 18 gadu vecumam;
11.8.
sociālās rehabilitācijas pakalpojumu personām ar redzes vai dzirdes invaliditāti un surdotulka pakalpojumu;
11.9.
par valsts finansētajiem tehniskajiem palīglīdzekļiem un tehnisko palīglīdzekļu pakalpojumu;
11.10.
atbalsta personas lēmumu pieņemšanā pakalpojumu pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kurām noteikta invaliditāte;
11.11.
atbalsta pasākumiem, kas sniegti personām, kuras atradās ārpusģimenes aprūpē līdz pilngadības sasniegšanai, un personām, kuras līdz adopcijas nodibināšanai ir atradušās ārpusģimenes aprūpē un attiecībā uz kurām tiesa ir atcēlusi adopciju, līdz 21 gada vecuma sasniegšanai vai, ja tās mācās vispārējās izglītības vai profesionālās izglītības iestādē vai studē augstākajā izglītības iestādē, tostarp koledžā, – līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai.
11.1
Informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par vardarbībā cietušai pilngadīgai personai valsts piešķirtu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu:
11.11.
piešķirtā pakalpojuma veidi, konsultāciju un dienu skaits;
11.12.
faktiski sniegtā pakalpojuma veidi, konsultāciju un dienu skaits;
11.13.
pakalpojuma konsultācijas cena, dienas cena un kopējās attiecīgā pakalpojuma veida faktiskās izmaksas;
11.14.
faktiski samaksātā transporta kompensācija;
11.15.
pakalpojuma piešķiršanas, uzsākšanas un pabeigšanas datums;
11.16.
personu skaits rindā pārskata perioda beigās (tai skaitā uz pakalpojuma saņemšanu steidzamības kārtā);
11.17.
kopējās pakalpojuma izmaksas pārskata periodā;
11.18.
informācija par pakalpojuma sniedzējiem – institūcijas nosaukums, ja pakalpojums tiek sniegts institūcijā ar izmitināšanu, vai pakalpojuma sniedzēja nosaukums un speciālists, kas sniedz pakalpojumu (speciālista vārds, uzvārds, profesija – psihologs, jurists vai sociālais darbinieks, darbības forma – pašnodarbinātais vai darba ņēmējs), ja pakalpojums tiek sniegts individuālu konsultāciju veidā;
11.19.
informācija par pašvaldības sociālā dienesta pakalpojuma finanšu izlietojumu un rezultatīvo rādītāju izpildi;
11.110.
pašvaldības sociālā dienesta pārskati par pakalpojuma sniegšanu.
(MK 31.01.2017. noteikumu Nr. 58 redakcijā)
11.2
Informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par vardarbību veikušai pilngadīgai personai valsts piešķirtu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu:
11.21.
piešķirtā pakalpojuma veidi, konsultāciju un grupu nodarbību skaits;
11.22.
faktiski sniegtā pakalpojuma veidi, konsultāciju un grupu nodarbību skaits;
11.23.
pakalpojuma grupu nodarbības un konsultācijas cena un kopējās attiecīgā pakalpojuma veida faktiskās izmaksas;
11.24.
faktiski samaksātā transporta kompensācija;
11.25.
pakalpojuma piešķiršanas, uzsākšanas un pabeigšanas datums;
11.26.
personu skaits rindā pārskata perioda beigās (tai skaitā pakalpojuma saņemšanai steidzamības kārtā);
11.27.
kopējās pakalpojuma izmaksas pārskata periodā;
11.28.
informācija par pakalpojuma sniedzējiem – speciālistiem (speciālista vārds, uzvārds, personas kods, dzimums, profesija – sociālais darbinieks, psihologs vai supervizors, novads, kurā speciālists sniedz pakalpojumu, noslēgtā līguma veids, norāde, vai speciālists ir sociālā dienesta darbinieks vai ārpakalpojuma sniedzējs, atzīme par vardarbīgas uzvedības mazināšanas pakalpojuma sniedzēja apmācību);
11.29.
informācija par pakalpojuma finanšu izlietojumu un rezultatīvo rādītāju izpildi sadalījumā pa pašvaldībām;
11.210.
pakalpojuma sniedzēju pārskati par pakalpojuma sniegšanu.
(MK 31.01.2017. noteikumu Nr. 58 redakcijā)
12.
Informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par valsts finansētu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu:
12.1.
personas iesniegums par pakalpojuma piešķiršanu:
12.1.1.
iesniedzēja vārds (vārdi), uzvārds, personas kods;
12.1.2.
iesniegšanas datums;
12.1.3.
sociālā pakalpojuma veids;
12.1.4.
vēlamais pakalpojuma sniedzējs;
12.2.
dati par likumisko pārstāvi:
12.2.1.
vārds (vārdi), uzvārds, personas kods;
12.2.2.
deklarētā, reģistrētā vai norādītā dzīvesvietas adrese;
12.2.3.
tālrunis un citi saziņas līdzekļi;
12.3.
lēmuma par pakalpojuma nepieciešamību pieņēmējs (pašvaldība):
12.3.1.
nosaukums;
12.3.2.
adrese;
12.3.3.
tālrunis un citi saziņas līdzekļi;
12.4.
iesniegto dokumentu saraksts;
12.5.
ziņas par papildu dokumentu pieprasīšanu;
12.6.
lēmums par pakalpojuma piešķiršanu:
12.6.1.
datums, kad pieņemts lēmums;
12.6.2.
dokumenta numurs;
12.6.3.
pakalpojuma sniedzēja nosaukums;
12.6.4.
datums, no kura pakalpojums ir piešķirts;
12.7.
lēmums par uzņemšanu rindā pakalpojuma saņemšanai:
12.7.1.
datums, kad pieņemts lēmums;
12.7.2.
dokumenta numurs;
12.7.3.
pakalpojuma sniedzēja nosaukums;
12.7.4.
datums, no kura uzņemts rindā;
12.8.
informācija par pakalpojuma saņemšanas uzsākšanu un pakalpojuma sniegšanu institūcijā:
12.8.1.
norīkojums uzņemšanai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā (norīkojuma datums, numurs un norīkojumā norādītais iestāšanās periods);
12.8.2.
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas rīkojums par personas uzņemšanu institūcijā:
12.8.2.1.
datums, numurs;
12.8.2.2.
faktiskais iestāšanās datums;
12.8.2.3.
no kurienes persona iestājas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā (piemēram, no dzīvesvietas, citas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas, stacionāras ārstniecības iestādes vai citas vietas);
12.8.3.
ziņas par Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras administrēto maksājumu saņemšanu;
12.8.4.
līgums ar personu, kuru uzņem institūcijā:
12.8.4.1.
datums, kad līgums ir noslēgts;
12.8.4.2.
līguma numurs;
12.8.4.3.
ja līgumu slēdz cita persona, papildus norāda šādu informāciju:
12.8.4.3.1.
vārds (vārdi), uzvārds, personas kods;
12.8.4.3.2.
deklarētā, reģistrētā vai norādītā dzīvesvietas adrese;
12.8.4.3.3.
tālrunis un citi saziņas līdzekļi;
12.8.5.
personas atrašanās ārpus ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas bezvēsts prombūtnē ilgāk par diviem mēnešiem no dienas, kad par pazušanas faktu paziņots policijai, vai ilgstošā zināmā prombūtnē (prombūtnes veids, sākuma un beigu datums, iemesls, prombūtnes pamatojuma dokumenta datums, numurs un izsniedzējas iestādes nosaukums);
12.8.6.
personas iesniegums pakalpojuma sniedzēja maiņai:
12.8.6.1.
iesnieguma iesniegšanas datums;
12.8.6.2.
pieprasītā pakalpojuma sniedzēja nosaukums;
12.8.6.3.
cita informācija;
12.8.7.
personas iesniegums pakalpojuma veida maiņai:
12.8.7.1.
iesnieguma iesniegšanas datums;
12.8.7.2.
pieprasītā pakalpojuma veids;
12.8.7.3.
cita informācija;
12.8.8.
personas iesniegums pakalpojuma izbeigšanai, iesniegšanas datums;
12.8.9.
Sociālās integrācijas valsts aģentūras lēmums par pakalpojuma izbeigšanu personai vai pakalpojuma sniedzēja maiņu:
12.8.9.1.
lēmuma pieņemšanas datums;
12.8.9.2.
lēmuma numurs;
12.8.9.3.
datums, kad lēmums stājas spēkā;
12.8.9.1
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas lēmums par pakalpojuma sniedzēju maiņu:
12.8.9.11.
lēmuma pieņemšanas datums;
12.8.9.12.
lēmuma numurs;
12.8.9.13.
datums, kad lēmums stājas spēkā;
12.8.10.
personai noteiktais aprūpes līmenis;
12.8.11.
ziņas par personas funkcionālo traucējumu veidu un psihisko veselību saskaņā ar normatīvajiem aktiem par sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanu;
12.8.12.
pakalpojuma finansējuma avots;
12.8.13.
ziņas par faktisko uzturēšanos institūcijā (sākuma un beigu datums);
12.8.13.1
personas uzturēšanās ārpus ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas citas personas (ģimenes) aprūpē laikposmā no viena mēneša līdz trim mēnešiem:
12.8.13.11.
līgums par personas uzturēšanos ārpus ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas citas personas (ģimenes) aprūpē:
12.8.13.11.1.
līguma noslēgšanas datums;
12.8.13.11.2.
līguma numurs;
12.8.13.11.3.
līgumā norādītais personas uzturēšanās periods ārpus ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas citas personas (ģimenes) aprūpē;
12.8.13.12.
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas rīkojums par personas uzturēšanos ārpus institūcijas citas personas (ģimenes) aprūpē (rīkojuma datums un numurs);
12.8.14.
pakalpojuma sniegšanas pārtraukšana vai izbeigšana attiecīgajā ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā:
12.8.14.1.
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas rīkojums par pakalpojuma pārtraukšanu vai izbeigšanu (rīkojuma datums un numurs);
12.8.14.2.
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas rīkojumā norādītais pakalpojuma pārtraukšanas vai izbeigšanas datums;
12.8.14.3.
pakalpojuma pārtraukšanas vai izbeigšanas iemesls;
12.8.15.
personas atrašanās pusceļa mājā (jā/nē, sākuma un beigu datums);
12.8.16.
informācija par pakalpojuma finanšu izlietojumu un rezultatīvo rādītāju izpildi;
12.8.17.
pakalpojuma sniedzēju pārskati par pakalpojuma sniegšanu.
(Grozīts ar MK 17.12.2019. noteikumiem Nr. 662; MK 08.11.2022. noteikumiem Nr. 696)
13.
Informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par valsts finansētu asistenta pakalpojumu personām ar invaliditāti, ko sniedz pašvaldībā, augstskolā vai koledžā:
13.1.
datums, kad pašvaldības sociālajā dienestā reģistrēts personas ar invaliditāti vai personas ar invaliditāti likumiskā pārstāvja iesniegums par pakalpojuma nepieciešamību;
13.2.
pašvaldības sociālā dienesta lēmums par pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu (datums, numurs, pakalpojums piešķirts vai atteikts, pakalpojuma sākuma un beigu datums);
13.3.
atzīme, ka persona ar invaliditāti pakalpojumu saņem pirmo reizi;
13.4.
vai nepieciešama transporta kompensācija pakalpojuma nodrošināšanai (ir vai nav);
13.5.
informācija par pakalpojuma sniedzēju – fizisku personu:
13.5.1.
vārds (vārdi), uzvārds, personas kods;
13.5.2.
vecums;
13.5.3.
dzimums;
13.5.4.
radniecība ar pakalpojumu saņēmušo personu (ir vai nav radinieks, dzīvo vienā mājsaimniecībā ar personu vai citur);
13.5.5.
informācija par noslēgto līgumu ar pašvaldības sociālo dienestu un pakalpojumu saņēmušo personu (līguma veids (darba vai uzņēmuma līgums, veic vai neveic saimniecisko darbību), datums, numurs, līguma sākuma un beigu datums);
13.6.
informācija par pakalpojuma sniedzēju – juridisku personu:
13.6.1.
juridiskās personas nosaukums;
13.6.2.
nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs;
13.6.3.
juridiskās personas veids;
13.6.4.
informācija par līgumu, kas noslēgts starp pašvaldības sociālo dienestu un pakalpojumu saņēmušo personu (datums, numurs, līguma sākuma un beigu datums);
13.7.
informācija par asistenta pakalpojumu pilngadīgai personai:
13.7.1.
asistenta pakalpojuma pieprasīšanas iemesls;
13.7.2.
vēlamais pakalpojuma izmantošanas biežums (katru dienu, vairāk nekā trīs dienas nedēļā, vienu vai divas reizes nedēļā, dažas reizes mēnesī, vienu reizi mēnesī vai retāk);
13.7.3.
personai nepieciešamā atbalsta intensitāte (liela vai ļoti liela);
13.7.4.
piešķirtās pakalpojuma stundas mēnesī;
13.7.5.
vai persona, ja tā ir persona ar I grupas redzes invaliditāti, saņem valsts pabalstu asistenta pakalpojuma izmantošanai (saņem vai nesaņem);
13.7.6.
vai personai ir piešķirta transporta kompensācija (ir vai nav);
13.7.7.
pakalpojuma sniegšanas uzsākšanas datums;
13.7.8.
asistenta nostrādāto stundu skaits (dienā un mēnesī);
13.7.9.
stundas cena;
13.7.10.
asistenta bruto alga;
13.7.11.
transporta kompensācijas summa;
13.7.12.
kopējā summa;
13.8.
informācija par asistenta pakalpojumu nepilngadīgai personai:
13.8.1.
vai personai ir piešķirta transporta kompensācija (ir vai nav);
13.8.2.
pakalpojuma sniegšanas uzsākšanas datums;
13.8.3.
asistenta nostrādāto stundu skaits (dienā un mēnesī);
13.8.4.
stundas cena;
13.8.5.
asistenta bruto alga;
13.8.6.
transporta kompensācijas summa;
13.8.7.
kopējā summa;
13.9.
informācija par pašvaldības sociālā dienesta finanšu izlietojumu un rezultatīvo rādītāju izpildi;
13.10.
pašvaldības sociālā dienesta pārskati par pakalpojuma sniegšanu personām ar invaliditāti.
(MK 20.04.2021. noteikumu Nr. 257 redakcijā)
13.1
Informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par valsts finansētu psihosociālās rehabilitācijas pakalpojumu paliatīvā aprūpē esošiem bērniem un viņu ģimenes locekļiem:
13.11.
ārstu konsīlija lēmuma datums par paliatīvās aprūpes nepieciešamību bērnam;
13.12.
dati par lēmumiem par pakalpojumu bērna paliatīvās aprūpes laikā (piešķirt vai atteikt);
13.13.
dati par bērna ģimenes locekļiem (vārds, uzvārds, radniecība ar bērnu);
13.14.
dati par pakalpojumu sniegšanā iesaistīto komandu un speciālistiem (komandas vadītājs, kapelāns, sociālais darbinieks);
13.15.
pakalpojuma uzsākšana un izbeigšana bērnam (uzsākšanas datums, izbeigšanas datums un iemesls);
13.16.
dati par pakalpojuma laikā faktiski veiktajām darbībām (datums, veids, skaits un speciālists);
13.17.
dati par pakalpojuma pārtraukšanu bērnam (pārtraukšanas sākuma un beigu datums, iemesls);
13.18.
ziņas par ģimenes locekļiem faktiski sniegtiem pakalpojumiem sērošanas periodā pēc bērna nāves:
13.18.1.
ģimenes loceklis (vārds, uzvārds);
13.18.2.
pakalpojuma veids, uzsākšanas un beigu datums;
13.19.
faktiski samaksātā transporta kompensācija;
13.110.
informācija par pakalpojuma finanšu izlietojumu un rezultatīvo rādītāju izpildi;
13.111.
pakalpojuma sniedzēju pārskati par pakalpojuma sniegšanu.
(MK 17.12.2019. noteikumu Nr. 662 redakcijā, kas grozīta ar MK 08.11.2022. noteikumiem Nr. 696)
13.2
Informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par valsts finansētu psihosociālās rehabilitācijas pakalpojumu personām ar onkoloģisku slimību un viņu tuviniekiem:
13.21.
informācija par personas iesniegumu pakalpojuma pieprasīšanai, pārcelšanai vai par atteikšanos no pakalpojuma (datums, veids);
13.22.
pakalpojuma sniedzēja pieņemtie lēmumi (datums, numurs, veids – piešķirt, uzņemt rindā vai atteikt pakalpojumu, pārcelt pakalpojuma sākuma datumu, priekšlaicīgi izbeigt pakalpojumu, izbeigšanas iemesls);
13.23.
dati par personas onkoloģisko slimību (ir/nav, lokalizācija, vai ir noteikta prognozējama vai pirmreizēja invaliditāte);
13.24.
dati par personas tuvinieku (vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums), ar kuru kopā persona saņem pakalpojumu;
13.25.
dati par personas faktiski saņemto pakalpojumu (kurss, periods, viena vai kopā ar tuvinieku);
13.25.1
dati par pakalpojuma sniegšanā iesaistītajiem speciālistiem – fiziskām personām (vārds, uzvārds, personas identifikators, specialitāte);
13.26.
informācija par pakalpojuma finanšu izlietojumu un rezultatīvo rādītāju izpildi;
13.27.
pakalpojuma sniedzēju pārskati par pakalpojuma sniegšanu.
(MK 17.12.2019. noteikumu Nr. 662 redakcijā, kas grozīta ar MK 08.11.2022. noteikumiem Nr. 696)
13.3
Informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par valsts budžeta līdzfinansētu grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu:
13.31.
ministrijas lēmums par līdzfinansējuma piešķiršanu (datums, numurs, līdzfinansēšanas sākuma un beigu datums);
13.32.
pašvaldības lēmums par pakalpojuma piešķiršanu (datums, numurs, pašvaldības nosaukums);
13.33.
informācija par pakalpojuma sniedzēju (nosaukums, numurs sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā);
13.34.
informācija par līgumu starp personu un pakalpojuma sniedzēju (datums, numurs);
13.35.
informācija par valsts līdzfinansētā pakalpojuma saņemšanu:
13.35.1.
pakalpojuma uzsākšanas datums un pazīme par pakalpojuma saņemšanu pēc ilgstošas sociālās aprūpes institūcijas vai grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma;
13.35.2.
pakalpojuma izbeigšanas datums un iemesls;
13.36.
pakalpojuma sniedzēja maiņa;
13.37.
informācija par pakalpojuma sniedzēja cenu (vienas dienas cena un cenas darbības periods) un valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru (vienas dienas līdzfinansējuma apmērs un tā darbības periods);
13.38.
informācija par līdzfinansējuma izlietojumu un rezultatīvo rādītāju izpildi;
13.39.
pakalpojuma sniedzēju pārskati par pakalpojuma sniegšanu.
(MK 17.12.2019. noteikumu Nr. 662 redakcijā, kas grozīta ar MK 08.11.2022. noteikumiem Nr. 696)
13.4
Informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par valsts budžeta finansētu pavadoņa pakalpojumu personām ar invaliditāti no 5 līdz 18 gadu vecumam:
13.41.
datums, kad pašvaldības sociālajā dienestā reģistrēts personas ar invaliditāti likumiskā pārstāvja iesniegums par pakalpojuma nepieciešamību;
13.42.
pašvaldības sociālā dienesta lēmums par pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu (datums, numurs, pakalpojums piešķirts vai atteikts, pakalpojuma sākuma un beigu datums);
13.43.
atzīme, ka persona ar invaliditāti pakalpojumu saņem pirmo reizi;
13.44.
vai nepieciešama transporta kompensācija pakalpojuma nodrošināšanai (ir vai nav);
13.45.
informācija par pakalpojuma sniedzēju – fizisku personu:
13.45.1.
vārds (vārdi), uzvārds, personas kods;
13.45.2.
vecums;
13.45.3.
dzimums;
13.45.4.
radniecība ar pakalpojumu saņēmušo personu (ir vai nav radinieks, dzīvo vienā mājsaimniecībā ar personu vai citur);
13.45.5.
informācija par līgumu, kas noslēgts starp pašvaldības sociālo dienestu un pakalpojumu saņēmušo personu (līguma veids (darba vai uzņēmuma līgums, veic vai neveic saimniecisko darbību), datums, numurs, līguma sākuma un beigu datums);
13.46.
informācija par pakalpojuma sniedzēju – juridisku personu:
13.46.1.
juridiskās personas nosaukums;
13.46.2.
nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs;
13.46.3.
juridiskās personas veids;
13.46.4.
informācija par līgumu, kas noslēgts starp pašvaldības sociālo dienestu un pakalpojumu saņēmušo personu (datums, numurs, līguma sākuma un beigu datums);
13.47.
informācija par sniegto pavadoņa pakalpojumu:
13.47.1.
vai personai piešķirta transporta kompensācija (ir vai nav);
13.47.2.
pakalpojuma sniegšanas uzsākšanas datums;
13.47.3.
pavadoņa nostrādāto stundu skaits (dienā un mēnesī);
13.47.4.
stundas cena;
13.47.5.
pavadoņa bruto alga;
13.47.6.
transporta kompensācijas summa;
13.47.7.
kopējā summa;
13.48.
informācija par pašvaldības sociālā dienesta finanšu izlietojumu un rezultatīvo rādītāju izpildi;
13.49.
pašvaldības sociālā dienesta pārskati par pakalpojuma sniegšanu personām ar invaliditāti.
(MK 20.04.2021. noteikumu Nr. 257 redakcijā)
13.5
Informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par valsts finansētu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu personām ar redzes vai dzirdes invaliditāti un surdotulka pakalpojumu:
13.51.
informācija par personas iesniegumu pakalpojuma pieprasīšanai vai par atteikšanos no pakalpojuma (iesnieguma saņemšanas datums un pieprasītā pakalpojuma veids);
13.52.
pakalpojuma sniedzēja lēmumi:
13.52.1.
lēmuma datums un numurs;
13.52.2.
lēmuma veids – piešķirt, uzņemt rindā vai atteikt pakalpojumu (atteikšanas iemesls), priekšlaicīgi izbeigt pakalpojumu (izbeigšanas iemesls), piešķirtā pakalpojuma periods un veids;
13.53.
pakalpojuma sniedzēja ar personu noslēgtie līgumi par pakalpojuma saņemšanu (līguma datums un numurs, līgumā norādītais laikposms pakalpojuma saņemšanai);
13.54.
dati par personas redzes vai dzirdes invaliditāti (periods, invaliditātes apliecības datums un numurs, invaliditātes grupa, funkcionālo traucējumu veids, invaliditātes cēlonis);
13.55.
dati par tās personas likumisko pārstāvi vai pilnvaroto personu (vārds, uzvārds, personas kods, dzīvesvietas adrese, kontaktinformācija, radniecība, pārstāvību apliecinoša dokumenta datums un numurs), kas pieprasa pakalpojumu;
13.56.
dati par personas faktiski saņemto pakalpojumu (pakalpojuma veids, apjoms, periods, pakalpojuma saņemšanas vieta (institūcijā vai dzīvesvietā));
13.57.
dati par personas gaidīšanu rindā pakalpojuma saņemšanai (rindā uzņemšanas datums, kārtas numurs rindā, pakalpojuma veids, no rindas izslēgšanas datums un iemesls);
13.58.
informācija par pakalpojuma sniedzēju:
13.58.1.
juridiskai personai: nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs, nosaukums, oficiālā elektroniskā adrese, cita kontaktinformācija, pakalpojuma sniedzēja struktūrvienības, kurās nodrošina pakalpojuma sniegšanu, struktūrvienības adrese, darba laiks, juridiskās personas pilnvarotais pārstāvis, kam piešķirtas informācijas sistēmas lietotāja tiesības (vārds, uzvārds, personas kods, amats, specialitāte), piešķirto informācijas sistēmas lietotāja tiesību sākuma un beigu datums;
13.58.2.
pakalpojuma sniedzēja amatpersonai un speciālistam, kas nodrošina pakalpojuma sniegšanu, – vārds, uzvārds, personas kods, amats, specialitāte;
13.59.
informācija par pakalpojuma finanšu izlietojumu un rezultatīvo rādītāju izpildi;
13.510.
pakalpojuma sniedzēja pārskati par pakalpojuma sniegšanu.
(MK 08.11.2022. noteikumu Nr. 696 redakcijā)
13.6
Informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par valsts budžeta finansētā tehniskā palīglīdzekļa saņemšanu un valsts finansēto tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma saņemšanu:
13.61.
informācija par personas iesniegumu tehniskā palīglīdzekļa saņemšanai vai par atteikšanos no tehniskā palīglīdzekļa (iesnieguma saņemšanas datums, pieprasītais tehniskais palīglīdzeklis un tā saņemšanas veids (piemēram, noma, līdzmaksājums), pieprasītā tehniskā palīglīdzekļa grupa un apakšgrupa, atzīme par mājas vizītes nepieciešamību, informācija par tehniskā palīglīdzekļa pieprasītāju (vārds, uzvārds, personas kods, dzīvesvietas adrese, ja tā atšķiras no deklarētās dzīvesvietas adreses, tālruņa numurs, oficiālā elektroniskā adrese (ja ir), e-pasta adrese (ja ir));
13.62.
lēmumi par tehniskā palīglīdzekļa vai tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma piešķiršanu un par tehniskā palīglīdzekļa nodošanu patapinājumā, īpašumā vai nomā, par personas uzņemšanu rindā tehniskā palīglīdzekļa saņemšanai, par atteikumu piešķirt tehnisko palīglīdzekli, par tehniskā palīglīdzekļa piešķiršanas atlikšanu, par atļauju uzsākt tehniskā palīglīdzekļa saņemšanu ar līdzmaksājumu, par kompensācijas izmaksu vai lēmums par atteikumu piešķirt personai tehnisko palīglīdzekli ar kompensāciju (lēmuma datums un numurs, lēmuma spēkā stāšanās datums, piešķirtais tehniskais palīglīdzeklis, laikposms, pēc kura beigām personu var uzņemt jauna tehniskā palīglīdzekļa saņēmēju rindā (gadi));
13.63.
informācija par ārstējošā ārsta atzinumu (atzinuma sniegšanas datums, tās personas vārds, uzvārds, personas kods, dzīvesvietas adrese, diagnoze, diagnozes kods, funkcionālo traucējumu apraksts, par kuru sniegts atzinums, ieteikumi, ieteicamais tehniskā palīglīdzekļa veids un palīglīdzeklis, ārstējošā ārsta vārds, uzvārds, personas kods, identifikatora numurs);
13.64.
pakalpojuma sniedzēja dokumentācija:
13.64.1.
lēmumi (datums, numurs, veids – piešķirt, uzņemt rindā vai atteikt pakalpojumu);
13.64.2.
informācijas pieprasījumi (attiecīgā lēmuma datums un numurs);
13.64.3.
uzaicinājumi saņemt tehnisko palīglīdzekli vai tehnisko palīglīdzekļu pakalpojumu (uzaicinājuma nosūtīšanas datums personai un tās pārstāvim, atkārtotā uzaicinājuma nosūtīšanas datums);
13.64.4.
ar personu noslēgtie līgumi par tehniskā palīglīdzekļa nodošanu personas īpašumā, patapinājumā vai nomā, tai skaitā informācija par attiecīgā līguma ietvaros noslēgtajiem pieņemšanas un nodošanas aktiem (datums, numurs, informācija par līguma pagarinājumiem un pagarinājuma periodiem);
13.64.5.
pakalpojuma sniedzēja veiktās personas funkcionēšanas novērtēšanas rezultāti – dati par personas individuālajiem antropometriskajiem rādītājiem (piemēram, svars, garums, dati par personas pašaprūpes spējām, informācijas uztveres un interpretācijas spējām, pārsēšanās un mobilitātes spējām);
13.65.
dati par personas invaliditāti (periods, apliecības numurs un izsniegšanas datums, invaliditātes grupa, funkcionālo traucējumu veids, dati par īpašas kopšanas atzinumu – īpašas kopšanas periods, lēmuma par īpašas kopšanas nepieciešamību datums un numurs);
13.66.
dati par personas statusu (piemēram, trūcīga persona, nodarbināta persona, persona, kas apgūst izglītības programmu, persona, kas cietusi ceļu satiksmes negadījumā);
13.67.
dati par personas likumisko pārstāvi vai pilnvaroto personu (vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese un personas norādītā dzīvesvietas adrese, ja tā atšķiras no deklarētās dzīvesvietas adreses, kontaktinformācija), kura ir tiesīga personas vietā izņemt tehnisko palīglīdzekli, pārstāvību vai pilnvarojumu apliecinošā dokumenta datums un numurs;
13.68.
dati par personas faktiski saņemtajiem no valsts budžeta finansētajiem tehniskajiem palīglīdzekļiem;
13.69.
dati par tehniskā palīglīdzekļa cenu;
13.610.
dati par kompensācijas apjomu, ja tehniskais palīglīdzeklis iegādāts ar līdzmaksājumu;
13.611.
dati par personas gaidīšanu rindā pakalpojuma saņemšanai (rindā uzņemšanas datums, kārtas numurs rindā, kārtas veids (steidzamā vai parastā), tehniskā palīglīdzekļa veids, no rindas izslēgšanas datums un iemesls, personas atjaunošana rindā tehniskā palīglīdzekļa saņemšanai (datums un atjaunošanas pamats);
13.612.
dati par tehnisko palīglīdzekļu plūsmu (piemēram, iegāde, izgatavošana, pielāgošana, izsniegšana, atgriešana, norakstīšana, garantijas un pēcgarantijas apkopes un remonta nosacījumi un faktiski veiktie apkopes un remonta darbi);
13.613.
dati par pakalpojuma sniedzēju – juridisko personu (nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs, nosaukums, oficiālā elektroniskā adrese, kontaktinformācija, pakalpojuma sniedzēja struktūrvienību, kurās nodrošina pakalpojuma sniegšanu, adreses, darba laiks, juridiskās personas pilnvarotā pārstāvja, kam piešķirtas informācijas sistēmas lietotāja tiesības, vārds, uzvārds, personas kods, ieņemamais amats, specialitāte, piešķirto informācijas sistēmas lietotāja tiesību sākuma un beigu datums) un pakalpojuma sniedzēja speciālistiem (vārds, uzvārds, personas identifikators, specialitāte), kas nodrošina pakalpojuma sniegšanu;
13.614.
informācija par pakalpojuma finanšu izlietojumu un rezultatīvo rādītāju izpildi;
13.615.
pakalpojuma sniedzēju pārskati par pakalpojuma sniegšanu.
(MK 08.11.2022. noteikumu Nr. 696 redakcijā)
13.7
Informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par atbalsta personas lēmumu pieņemšanā pakalpojumu pilngadīgai personai ar garīga rakstura traucējumiem, kurai noteikta invaliditāte:
13.71.
datums, kad reģistrēts personas iesniegums par pakalpojuma nepieciešamību vai atteikšanos no pakalpojuma;
13.72.
pakalpojuma sniedzēja lēmumi:
13.72.1.
lēmuma datums un numurs;
13.72.2.
lēmuma veids – piešķirt, uzņemt rindā vai atteikt pakalpojumu (atteikšanas iemesls), priekšlaicīgi izbeigt pakalpojumu (izbeigšanas iemesls);
13.73.
apraksts par pakalpojuma gaitu un personai sniegtajām konsultācijām, pakalpojuma sniegšanas termiņš, pakalpojuma jomas, atbalsta intensitātes līmenis, apjoms un atzīme, ka persona pakalpojumu saņem pirmo reizi vai atkārtoti;
13.74.
atbalsta personas vārds (vārdi), uzvārds, personas kods;
13.75.
informācija par pakalpojuma finanšu izlietojumu un rezultatīvo rādītāju izpildi;
13.76.
pakalpojuma sniedzēja pārskati par pakalpojuma sniegšanu.
13.8
Informācijas sistēmas sadaļā "Personu reģistrs" iekļauj šādus datus par atbalsta sniegšanu šo noteikumu 11.11. apakšpunktā minētajām personām:
13.81.
informācija par atbalsta saņēmēju:
13.81.1.
vārds (vārdi), uzvārds, personas kods;
13.81.2.
dzīvesvieta atbalsta pasākuma (pasākumu) saņemšanas laikā;
13.82.
aizbildņa, audžuģimenes vai specializētās audžuģimenes locekļu vārds (vārdi), uzvārds, personas kods, ja atbalsta saņēmējs pie tās uzturas pēc pilngadības sasniegšanas;
13.83.
atbalsta pasākuma piešķiršanas, pārtraukšanas vai izbeigšanas datums;
13.84.
piešķirtā atbalsta pasākuma veids (veidi), apjoms un termiņš;
13.85.
atbalsta pasākuma pārtraukšanas vai izbeigšanas iemesls;
13.86.
informācija par finansējuma faktisko izlietojumu.
14.
Informācijas sistēmas sadaļā "Sociālo pakalpojumu sniedzēju pārbaudes" iekļauj šādus datus par ministrijas veiktajām sociālo pakalpojumu sniedzēju pārbaudēm:
14.1.
informācija par sociālo pakalpojumu sniedzēju:
14.1.1.
pakalpojuma sniedzēja nosaukums, sociālā pakalpojuma sniedzēja reģistrācijas numurs;
14.1.2.
pakalpojuma sniegšanas vietas adrese;
14.1.3.
sniegtais pakalpojums;
14.1.4.
pakalpojuma pārbaudes dati:
14.1.4.1.
pārbaudes datums;
14.1.4.2.
pārbaudes veids;
14.1.4.3.
pārbaudes veikšanas veids;
14.1.4.4.
pārbaudes veicējs;
14.1.4.5.
pārbaudē vērtētās prasību grupas;
14.2.
pārbaudē vērtēto prasību saraksts:
14.2.1.
prasības kods;
14.2.2.
prasības teksts;
14.2.3.
secinājumi par prasības atbilstību vai neatbilstību;
14.3.
pārbaudes rezultātā sniegtie ieteikumi:
14.3.1.
prasības kods;
14.3.2.
ieteikuma apraksts;
14.3.3.
ieteikuma ieviešanas termiņš;
14.3.4.
pārskats par ieteikuma izpildi.
15.
Informācijas sistēmas sadaļā "Pārskati un atskaites" iekļauj valsts un pašvaldību sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības, privāto sociālo pakalpojumu sniedzēju informāciju atbilstoši sniegtajiem valsts statistikas pārskatiem:
15.1.
sociālie pakalpojumi un sociālā palīdzība novadā (gada un mēneša pārskati);
15.2.
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšana (gada pārskats);
15.3.
sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšana no prettiesiskām darbībām cietušiem bērniem (gada pārskats).
15.1
Valsts sociālās aprūpes centru un līgumorganizāciju reģistrā iekļauj šādus datus:
15.11.
nosaukums, adrese, reģions, institūcijas veids (valsts sociālās aprūpes centrs vai līgumorganizācija);
15.12.
pakalpojuma saņēmēju grupa;
15.13.
valsts finansēto vietu skaits, pakalpojuma saņēmēju skaits, brīvo vietu skaits institūcijā.
(MK 17.12.2019. noteikumu Nr. 662 redakcijā)
15.2
Informācijas sistēmas sadaļā "Valsts finansēti atbalsta centra pakalpojumi" iekļauj šādus datus:
15.21.
ziņas par atbalsta centru (nosaukums, dibinātājs, reģistrācijas numurs, juridiskā adrese un darbības vietas adrese, kontaktinformācija);
15.22.
informācija par Bērnu aizsardzības centra pieņemtajiem lēmumiem attiecībā uz atbalsta centra statusu (lēmuma veids, datums, numurs, apstrīdēšana, spēkā stāšanās datums) un veiktajām pārbaudēm (datums, akta numurs, pārbaudes veicējs);
15.23.
dati par atbalsta saņēmēju (vārds, uzvārds, ģimenes sastāvs, atbalsta saņēmēja mērķgrupa, kontaktinformācija, nodarbošanās, saziņas valoda, informācija par to, kāds(-i) mājdzīvnieks(-i) atrodas mājsaimniecībā):
15.23.1.
dokumentācija par sadarbību ar atbalsta saņēmēju – līgumi, vienošanās, audžuģimeņu atbalsta plāns, ārpusģimenes aprūpē esoša bērna individuālās attīstības plāns;
15.23.2.
papildus par audžuģimenēm:
15.23.2.1.
informācija par to, cik bērnu audžuģimene var uzņemt savā ģimenē, kāda vecuma un dzimuma bērnus, kā arī datus par audžuģimenes iespējām jeb informāciju par to, vai audžuģimenē vēl ir brīvas vietas ārpusģimenes aprūpē esošu bērnu uzņemšanai;
15.23.2.2.
informācija par audžuģimenes dzīvesvietas apmeklējumu (datums, kad audžuģimene apmeklēta, apmeklējuma adrese, apmeklējuma statuss, dokuments, kas sagatavots, veicot apmeklējumu, dzīvesvietas veids (piemēram, dzīvoklis, māja), informācija par telpu novērtējumu, dzīvošanai nepieciešamo vajadzību nodrošinājums, dzīvesvietas apraksts, cita attiecināma informācija);
15.24.
ziņas par atbalsta saņēmēja ģimenē ievietotiem bērniem (vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums, lēmuma par ievietošanu datums un numurs, periods, kad bērns atrodas ģimenē, iemesli, kādēļ bērna atrašanās ģimenē izbeigta);
15.25.
atbalsta saņēmējam sniegtie pakalpojumi (veids, periods);
15.26.
informācija par atbalsta centra speciālistiem un pakalpojuma sniedzējiem, ar kuriem atbalsta centrs noslēdzis līgumu par pakalpojuma nodrošināšanu (pakalpojuma sniedzēja nosaukums un reģistrācijas numurs vai speciālista vārds, uzvārds, personas kods, profesija, atlīdzība);
15.27.
dati par personas pieteikšanos pakalpojumam (iesnieguma saņemšanas datums, iesniegumā pieprasītais pakalpojuma veids, iesnieguma virzības statuss, bāriņtiesas lēmuma par audžuģimenes statusa piešķiršanu datums un numurs, personas dzīvesvietas adrese, ja tā atšķiras no deklarētās adreses, cita personas kontaktinformācija).
III.Informācijas sistēmā iekļauto datu apstrāde un institūciju sadarbība
16.
Šajos noteikumos minētos datus izmanto:
16.1.
sadaļas "Personu reģistrs" aizpildīšanai – šo noteikumu 8., 9., 10., 10.1, 10.2, 11.1, 11.2, 12., 13., 13.1, 13.2, 13.3, 13.4, 13.7 un 13.8 punktā minētos datus. Šo noteikumu 10.26., 11.110., 11.210., 13.7., 13.8., 13.9., 13.110., 13.26., 13.35., 13.37., 13.38., 13.47. un 13.48. apakšpunktā minētajai informācijai, kas ministrijā iesniegta, izmantojot informācijas sistēmu, ir publiska ticamība un nav nepieciešams elektroniskais paraksts;
16.2.
sadaļas "Sociālo pakalpojumu sniedzēju pārbaudes" aizpildīšanai – šo noteikumu 14. punktā minētos datus;
16.3.
sadaļas "Pārskati un atskaites" aizpildīšanai – šo noteikumu 15. punktā minētos datus.
(Grozīts ar MK 31.01.2017. noteikumiem Nr. 58; MK 17.12.2019. noteikumiem Nr. 662; MK 20.04.2021. noteikumiem Nr. 257)
17.
Informācijas sistēmai nepieciešamās ziņas sniedz šādas institūcijas:
17.1.
Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija – šo noteikumu 8.13. apakšpunktā minēto informāciju;
17.2.
Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde – šo noteikumu 8. punktā (izņemot 8.11.6. un 8.13. apakšpunktu), kā arī 9.2.1., 9.2.5.1., 12.1.1., 12.2.1., 12.8.4.3.1., 13.5.1. un 13.4 5.1. apakšpunktā minēto informāciju;
17.3.
pašvaldību sociālie dienesti – šo noteikumu 9. un 10. punktā, 10.11. un 10.13. apakšpunktā, 10.2, 11.1, 13. un 13.4 punktā, 13.66. apakšpunktā (par trūcīgas personas statusu) un 13.8 punktā minēto informāciju;
17.4.
Sociālās integrācijas valsts aģentūra – šo noteikumu 12. punktā (izņemot šo noteikumu 12.8.2.1., 12.8.2.3., 12.8.3., 12.8.4., 12.8.10., 12.8.11., 12.8.12., 12.8.13., 12.8.13.1, 12.8.14., 12.8.15., 12.8.16. un 12.8.17. apakšpunktu) minēto informāciju;
17.8.
Tiesu administrācija – valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā reģistrētos datus, informācijas sistēmā iekļauto ziņu par nekustamajiem īpašumiem atbilstības pārbaudei;
17.9.
Ceļu satiksmes drošības direkcija – šo noteikumu 9.2.5.7. apakšpunktā minēto informāciju;
17.10.
Valsts zemes dienests – valsts adrešu reģistra informācijas sistēmas datus informācijas sistēmā iekļauto adrešu atbilstības nodrošināšanai;
17.12.
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra – šo noteikumu 12.8.3. apakšpunktā minēto informāciju;
17.14.
līgumorganizācijas – šo noteikumu 12.8.16. un 12.8.17. apakšpunktā minēto informāciju;
17.16.
17.19.
valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Nacionālais rehabilitācijas centrs "Vaivari"" – šo noteikumu 13.6 punktā minēto informāciju;
17.20.
Nacionālais veselības dienests – šo noteikumu 13.6 3. apakšpunktā minēto informāciju;
17.22.
tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma sniedzēji, ar kuriem biedrībai "Latvijas Nedzirdīgo savienība", biedrībai "Latvijas Neredzīgo biedrība" vai valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Nacionālais rehabilitācijas centrs "Vaivari"" ir līgumattiecības, – šo noteikumu 13.64.4. un 13.68. apakšpunktā minēto informāciju;
17.23.
valsts finansētu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu personām ar redzes vai dzirdes invaliditāti un surdotulka pakalpojuma sniedzēji, ar kuriem biedrībai "Latvijas Nedzirdīgo savienība" vai biedrībai "Latvijas Neredzīgo biedrība" ir līgumattiecības, – šo noteikumu 13.53. un 13.56. apakšpunktā minēto informāciju.
(Grozīts ar MK 31.01.2017. noteikumiem Nr. 58; MK 17.12.2019. noteikumiem Nr. 662; MK 20.04.2021. noteikumiem Nr. 257; MK 08.11.2022. noteikumiem Nr. 696; MK 28.02.2023. noteikumiem Nr. 80; MK 13.02.2024. noteikumiem Nr. 96)
17.1
Šo noteikumu 6.1 punktā minētā Sociālo uzņēmumu reģistra aizpildīšanai informāciju atbilstoši kompetencei sniedz normatīvajos aktos par sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupām un sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanas, reģistrēšanas un uzraudzības kārtību noteiktās institūcijas. Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs sniedz Sociālo uzņēmumu reģistram izziņā par juridisko personu norādīto informāciju.
(MK 17.12.2019. noteikumu Nr. 662 redakcijā)
18.
Tiesības bez maksas saņemt ziņas no informācijas sistēmas, tai skaitā izmantojot e-pakalpojumus, ir:
18.1.
privātpersonām – par sevi un tās aizgādībā un aizgādnībā esošu personu;
18.2.
zinātniekiem un pētniekiem – zinātniskiem vai statistiskiem pētījumiem, ievērojot nosacījumu, ka ziņas nesatur personu identificējošus datus;
18.3.
valsts un pašvaldību institūcijām – šo institūciju funkciju izpildei nepieciešamos datus;
18.4.
personām, kurām deleģēta valsts pārvaldes uzdevumu izpilde, – deleģēto uzdevumu izpildei nepieciešamajā apjomā;
18.5.
plānošanas reģioniem – šo noteikumu 10.1 punktā minēto informāciju;
18.6.
Labklājības informācijas sistēmai (LabIS) – visus šajos noteikumos minētos datus, izņemot šo noteikumu 17.1., 17.2, 17.5., 17.8., 17.9., 17.10., 17.12., 17.13. apakšpunktā un 17.1 punktā minēto informāciju;
18.7.
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai – šo noteikumu 12.8.2., 12.8.12., 12.8.14. un 15.1 1. apakšpunktā minēto informāciju, kā arī reizi ceturksnī informāciju par sociālās atstumtības riskam pakļautajām personām, informāciju par sociālā uzņēmuma statusu, informāciju par personu, kura sniedz valsts finansētu pavadoņa bērnam līdz 18 gadu vecumam vai asistenta pakalpojumu, vai pašvaldības finansētu aprūpes pakalpojumu bērnam līdz 18 gadu vecumam, vai Eiropas Savienības politiku instrumentu projekta ietvaros finansētu aprūpes pakalpojumu bērnam līdz 18 gadu vecumam;
18.8.
Valsts ieņēmumu dienestam – atbilstoši normatīvajos aktos par sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupām un sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanas, reģistrēšanas un uzraudzības kārtību noteiktajam – informāciju par sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanu;
18.9.
Iekšlietu ministrijas Informācijas centram – šo noteikumu 12.8.13. un 12.8.14. apakšpunktā minēto informāciju;
18.10.
Nacionālajam veselības dienestam – šo noteikumu 12.8.13. apakšpunktā minēto informāciju;
18.12.
Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrācijai – šo noteikumu 9.1. un 12.8.13. apakšpunktā minēto informāciju par Uzturlīdzekļu garantiju fonda parādniekiem;
18.13.
tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma sniedzējiem, ar kuriem biedrībai "Latvijas Nedzirdīgo savienība", biedrībai "Latvijas Neredzīgo biedrība" vai valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Nacionālais rehabilitācijas centrs "Vaivari"" ir līgumattiecības, – šo noteikumu 13.62., 13.63., 13.64., 13.66. un 13.67. apakšpunktā minēto informāciju;
18.14.
mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojuma sniedzējiem pacienta dzīvesvietā – šo noteikumu 13.64.4. un 13.68. apakšpunktā minēto informāciju;
18.15.
valsts finansētu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu personām ar redzes vai dzirdes invaliditāti un surdotulka pakalpojuma sniedzējiem, ar kuriem biedrībai "Latvijas Nedzirdīgo savienība" vai biedrībai "Latvijas Neredzīgo biedrība" ir līgumattiecības, – šo noteikumu 13.51., 13.52., 13.54. , 13.55. un 13.57. apakšpunktā minēto informāciju.
(Grozīts ar MK 31.01.2017. noteikumiem Nr. 58; MK 17.12.2019. noteikumiem Nr. 662; MK 20.04.2021. noteikumiem Nr. 257; MK 08.11.2022. noteikumiem Nr. 696; MK 13.02.2024. noteikumiem Nr. 96)
19.
Slēdzot līgumu par informācijas sistēmas izmantošanu, ministrija minētajā līgumā paredz iestādei vai personai pienākumu nodrošināt, ka iestādes vai personas izmantotajā informācijas sistēmā, kas ir integrēta šajos noteikumos minētajā informācijas sistēmā, nav iespējama masveida datu kopēšana un tiek ievērotas šādas vispārīgās drošības un tehniskās prasības:
19.1.
tiek ievērotas paaugstinātas drošības informācijas sistēmām noteiktās minimālās drošības prasības atbilstoši Valsts informācijas sistēmu likumam un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā tiek nodrošināta informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu atbilstība minimālajām drošības prasībām, un ir izstrādāti normatīvajos aktos par valsts informācijas sistēmu vispārīgajām drošības prasībām noteiktie dokumenti;
19.2.
informācijas sistēmā izmanto programmatūru, ar kuru veic auditācijas pierakstus, lai uzskaitītu visas darbības, kas tiek veiktas ar personas datiem (tai skaitā personas datu aplūkošanu) saskaņā ar normatīvajiem aktiem par personas datu aizsardzības obligātajām tehniskajām un organizatoriskajām prasībām un novērtētu minēto darbību ietekmi uz informācijas sistēmas drošību;
19.3.
informācijas sistēmas informācijas un tehniskie resursi atbilst normatīvajiem aktiem, kas regulē elektronisko dokumentu apriti un glabāšanu;
19.4.
ir nodrošināta informācijas sistēmas atbilstība vismaz šādām infrastruktūras aizsardzības prasībām:
19.4.1.
sistēmas un infrastruktūru (serverus, disku masīvus, komutatorus, kuriem pieslēgti sistēmas serveri) aizsargā pret neautorizētu piekļuvi, zādzībām un tīšiem vai netīšiem bojājumiem (piemēram, plūdi, ugunsgrēks);
19.4.2.
sistēmas drošības pārvaldnieks ir atbildīgs par to, lai savietojamās sistēmas un savietotāja infrastruktūras telpās iekļūtu tikai tās personas, kurām tas nepieciešams darba pienākumu izpildei;
19.4.3.
infrastruktūras telpas aprīko ar apsardzes signalizāciju (detektori, kuri fiksē nesankcionētu durvju un logu atvēršanu), dūmu un uguns detektoriem, automatizētu gāzes ugunsdzēšanas sistēmu vai nodrošina tās ar ugunsdzēšanas aparātiem;
19.5.
ir nodrošināta sistēmas atbilstība šādām sistēmas loģiskās aizsardzības prasībām:
19.5.1.
sistēmas iekšējos datortīklus nodala no interneta ar ugunsmūri;
19.5.2.
sistēmu un infrastruktūru (serverus, disku masīvus) nodala atsevišķā apakštīklā vai nodala ar ugunsmūri;
19.5.3.
nodrošina sistēmas pretvīrusu aizsardzību. Pretvīrusu programmas datubāzi atjauno vismaz reizi dienā;
19.5.4.
nepārtraukti nodrošina sistēmas darba vides drošības apdraudējumu novēršanu, izmantojot aizsardzības sistēmu un nosakot ielaušanās mēģinājumus;
19.5.5.
izmantojot tikai šifrētu pieslēgumu un daudzfaktoru autentifikāciju, nodrošina attālinātas piekļuves ierobežošanu sistēmas administrēšanai;
19.5.6.
organizē atsevišķi sistēmas uzlabojumu testēšanu šīm vajadzībām izveidotā testa vidē, kas nodalīta no savietojamās sistēmas un savietotāja fiziskā vai loģiskā līmenī. Testa vides infrastruktūras aizsardzības prasības atbilst šo noteikumu 19.4. apakšpunktā minētajām prasībām;
19.5.7.
nodrošina, ka sistēmas administrēšanu un pārvaldību var veikt tikai tās personas, kurām sistēmā esošā informācija atbilstošā apmērā ir nepieciešama darba pienākumu veikšanai;
19.6.
tās personas darba līgumā vai amata aprakstā, kas apkalpo sistēmu, iekļauj nosacījumu par konfidencialitātes prasību ievērošanu attiecībā uz datiem, kas nonāk šīs personas rīcībā, veicot darba pienākumus. Pirms darba pienākumu izpildes uzsākšanas persona ar parakstu apliecina, ka ir iepazīstināta ar drošības politiku, sistēmas drošības noteikumiem un citiem sistēmas darbību reglamentējošiem dokumentiem. Ja sistēmu apkalpo trešā persona, konfidencialitātes prasības nosaka dokumentā, ar kuru nodibina tiesiskās attiecības.
(Grozīts ar MK 17.12.2019. noteikumiem Nr. 662)
20.
Informācijas sistēmas lietotāji datus no informācijas sistēmas tiesīgi iegūt, labot un dzēst atbilstoši tiem piešķirtajām lietotāja tiesībām.
(MK 17.12.2019. noteikumu Nr. 662 redakcijā)
21.
Ministrija informācijas sistēmā iekļautos personas datus apstrādā, ja tiek veikta kontrole par valsts pilnībā vai daļēji finansētiem pakalpojumiem, sociālo pakalpojumu kvalitāti vai arī persona ir vērsusies ministrijā ar iesniegumu pārbaudīt pašvaldības sociālā dienesta darbu.
22.
Informācijas sistēmā uzkrātos personificētos datus glabā atbilstoši to izmantošanas mērķim. Datus, kuru apstrādes mērķis ir sasniegts vai zudis, anonimizē un uzglabā informācijas sistēmas datu arhīvā.
IV.Noslēguma jautājumi
(Nodaļas nosaukums MK 31.01.2017. noteikumu Nr. 58 redakcijā)
25.
Šo noteikumu 13.5 un 13.6 punktā minētās informācijas ievadīšanu informācijas sistēmā biedrība "Latvijas Neredzīgo biedrība" uzsāk ar 2024. gada 1. aprīli, biedrība "Latvijas Nedzirdīgo savienība" – ar 2025. gada 1. janvāri, valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Nacionālais rehabilitācijas centrs "Vaivari"" – ar 2025. gada 1. aprīli. Līdz darbības uzsākšanai attiecīgos datus uzkrāj valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Nacionālais rehabilitācijas centrs "Vaivari"", biedrības "Latvijas Nedzirdīgo savienība" un biedrības "Latvijas Neredzīgo biedrība" datubāzēs.
26.
Šo noteikumu 15.23.2.1. un 15.25. apakšpunktā minēto informāciju, izmantojot datu apmaiņas risinājumu, atbalsta centri nodod bāriņtiesām, sākot ar 2024. gada 1. aprīli.
(MK 13.02.2024. noteikumu Nr. 96 redakcijā)
27.
Šo noteikumu 15.23., 15.23.2.1., 15.23.2.2. un 15.24. apakšpunktā minēto informāciju, izmantojot datu apmaiņas risinājumu, bāriņtiesas nodod atbalsta centriem, sākot ar 2024. gada 1. aprīli.
(MK 13.02.2024. noteikumu Nr. 96 redakcijā)
28.
Šo noteikumu 13.86. apakšpunktā minētās informācijas ievadi informācijas sistēmā pašvaldības sociālais dienests nodrošina, sākot ar 2025. gada 1. janvāri.