5. panta ceturto un septīto daļu un 9. panta trešo daļu
25.11. detalizētu aprakstu par katru īstenojamo šo noteikumu 35. punktā minēto pasākumu (mērķis, funkcija, raksturojošie parametri, ieguldījums ražotāju organizācijas darbības programmas kopējo mērķu sasniegšanā, plānotās izmaksas un to atbilstība konkrētā pasākuma tirgus cenai);
25.12. skaidrojumu par darbības programmā īstenojamo pasākumu atbilstību šo noteikumu 25.2 punktā minētajiem kritērijiem un ražotāju organizācijas noteiktajiem sasniedzamajiem mērķrādītājiem."
25.21. ražotāju organizācijas kopējā pārdotās attiecināmās produkcijas vērtība ir palielinājusies salīdzinājumā ar attiecīgajiem rādītājiem darbības programmas īstenošanas pirmajā gadā;
25.22. ražotāju organizācijas biedru skaits nav samazinājies vai ir palielinājies salīdzinājumā ar biedru skaitu darbības programmas īstenošanas pirmā gada sākumā;
25.23. ar ražotāju organizācijas starpniecību pārdotās attiecināmās produkcijas procentuālais apjoms noteiktam skaitam ražotāju organizāciju biedru ir palielinājies salīdzinājumā ar attiecīgajiem rādītājiem darbības programmas īstenošanas pirmajā gadā."
36.11. jaunu būvju būvniecībai, esošo būvju pārbūvei un atjaunošanai, ja būves tiek tehniski vai funkcionāli uzlabotas (piemēram, ēkas energoefektivitātes uzlabošana, telpu pārveidošana un pielāgošana ražošanas vajadzībām, nemainot būves apjomu vai nesošo elementu nestspēju). Pēc projekta īstenošanas būves atjaunošanas izmaksas iekļauj pamatlīdzekļa vērtībā (kapitalizē);
36.12. būvju ierīkošanai – būvdarbiem inženierbūves montāžai, ieguldīšanai vai novietošanai pamatnē vai būvē;
36.13. būvju novietošanai – būvdarbiem iepriekš izgatavotas būves salikšanai no gataviem elementiem paredzētajā novietnē, neizbūvējot pamatus vai pamatni dziļāk par 30 centimetriem."
57.1. būvprojektu un būvatļauju ar atzīmi par projektēšanas nosacījumu izpildi vai paskaidrojuma rakstu, vai apliecinājuma karti ar būvvaldes atzīmi par būvniecības ieceres akceptu;
57.2. būvdarbu izmaksu tāmi, ja atbilstoši plānotajai būvniecības iecerei būvvalde pretendentam izsniegusi paskaidrojuma rakstu vai apliecinājuma karti."
62.1. darījumu dokumentu apliecinātas kopijas par pasākumu īstenošanu un darbības fonda konta pārskatu. Ja maksājumu par precēm vai pakalpojumiem uz piegādātāja kontu pārskaita nevis ražotāju organizācija, bet līzinga sabiedrība vai akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum", ražotāju organizācija dienestā iesniedz līzinga sabiedrības vai akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" apliecinātu maksājuma dokumentu;
62.2. finanšu līzinga gadījumā – maksājumu apliecinošus dokumentus par izdevumu summu, kas ražotāju organizācijai radusies, norēķinoties ar līzinga devēju, kā arī līzinga līguma kopiju, kurā paredzēts, ka pēc finanšu līzinga samaksas prece paliek ražotāju organizācijas īpašumā;
62.3. ar pakalpojumu sniedzējiem noslēgto līgumu apliecinātas kopijas;
62.4. darbu nodošanas un pieņemšanas aktu apliecinātas kopijas;
62.5. būvniecības gadījumā – ja attiecīgie dokumenti nav pieejami Būvniecības informācijas sistēmā – papildus iesniedz:
62.5.1. papildinātu būvatļaujas kopiju ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi;
62.5.2. apliecinātu akta kopiju par būves pieņemšanu ekspluatācijā vai paskaidrojuma raksta vai apliecinājuma kartes kopiju ar atzīmi, ka būvdarbi notikuši atbilstoši akceptētajai būvniecības iecerei;
62.6. pierādījumus saskaņā ar šo noteikumu 43. punktā minētajiem nosacījumiem, ja pēc šo noteikumu 35.7.1., 35.7.2., 35.7.3., 35.7.4., 35.7.5., 35.7.8., 35.7.9., 35.7.10. un 35.7.17. apakšpunktā minēto ieguldījumu īstenošanas mainās faktiskie rezultāti salīdzinājumā ar sākotnējiem aprēķiniem;
62.7. saskaņā ar regulas Nr. 2017/892 21. pantu sagatavotu gada ziņojumu par darbības programmas īstenošanu (7. pielikums), pievienojot arī dokumentus, kas apliecina šo noteikumu 46. un 49. punktā minēto saistību īstenošanu;
62.8. saistībā ar šo noteikumu 35.2.11., 35.3.12. un 35.4.5. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām – informāciju par attiecīgo darbinieku darba mērķi, uzdevumiem un nostrādāto laiku, īstenojot darbības programmu;
62.9. informāciju par ražotāju organizācijas biedru saražotās un realizētās produkcijas apjomu (8. pielikums);
62.10. augu pases vai etiķetes kopiju par ilggadīgo kultūraugu stādāmo materiālu, īstenojot šo noteikumu 35.1.1. apakšpunktā minētās darbības, ja iegādātajiem ilggadīgo augļkopības kultūraugu stādiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par augu karantīnu ir nepieciešamas augu pases vai etiķetes;
62.11. ražotāja vai tā pilnvarota pārstāvja izsniegtas atbilstības deklarācijas kopiju – par tehniku, iekārtu, inventāru vai aprīkojumu, kas nav marķēts ar Eiropas atbilstības marķējumu CE;
62.12. par šo noteikumu 35.5.2., 35.6.4. un 35.7.21. apakšpunktā minētajām mācībām un konsultācijām – informāciju par mācību un konsultāciju mērķi un mērķauditoriju, programmu un dokumentu, kas apstiprina mācību stundu skaitu, dalībnieku skaitu un izpildītos uzdevumus;
62.13. par šo noteikumu 35.3.5. un 35.6.3. apakšpunktā minētajām produktu noieta veicināšanas un saziņas izmaksām – informāciju par pasākuma mērķi un dokumentu, kas apstiprina īstenoto darbību skaitu un izpildītos uzdevumus, kā arī informāciju par tirgus traucējumu, ar kuru ir saskārusies ražotāju organizācija, ja tā ir īstenojusi šo noteikumu 35.6.3. apakšpunktā minēto pasākumu."
"10. pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 10. oktobra
noteikumiem Nr. 621
Finanšu korekciju piemērošana neatbilstību un pārkāpumu gadījumā
1. Proporcionāla finanšu korekcija atbalstītajos projektos (sk. tabulu) tiek piemērota, ja Lauku atbalsta dienests, pieņemot lēmumu par iespējamo neatbilstības konstatēšanu vai lēmumu par neatbilstību, secina, ka neatbilstošo izdevumu summu nav iespējams konkrēti noteikt vai ka būtu nesamērīgi samazināt darbības programmas attiecināmo izmaksu summu par visu izdevumu summu, kas neatbilst normatīvo aktu un lēmuma vai vienošanās par darbības programmas īstenošanu nosacījumiem.
2. Finansējumu atprasa proporcionāli laikam, kas pagājis kopš attiecīgā pasākuma īstenošanas darbības programmā.
3. Konstatējot vairākus pārkāpumus vērtēšanas procesā, tiek piemērota finanšu korekcija atbilstoši būtiskākajam (ar lielāko korekcijas apmēru) pārkāpumam.
4. Samērīguma princips piemērojams tiktāl, cik to pieļauj noteiktais minimālais finanšu korekciju apjoms.
5. Finanšu korekciju nepiemēro, ja pārkāpumam ir formāls raksturs bez reālas vai iespējamas finansiālās ietekmes.
6. Finanšu korekciju var nepiemērot, ja ražotāju organizācija spēj pierādīt, ka nepieciešamās izmaiņas darbības programmā iepriekš nebija paredzamas un ka tās radušās no ražotāju organizācijas darbības neatkarīgu iemeslu dēļ.
7. Piemērojot finanšu korekciju, vērtē ar atbalsta saņemšanas nosacījumiem saistītās neatbilstības smagumu, apjomu, ilgumu un atkārtošanos.
Nr. p. k. | Neatbilstība/ pārkāpums | Neatbilstības/pārkāpuma apraksts | Finanšu korekcijas apmērs |
Iepirkuma procedūrā konstatētie pārkāpumi | |||
1. | Nav piemērota atbilstošā iepirkuma procedūras metode | Piemērota nepareiza iepirkuma metode – veikta vienkāršota cenu aptauja, jo nav ņemts vērā, ka iegādēm, kurām ir viens mērķis un (vai) piegādātājs un kurām, saskaitot kopā un nosakot paredzamo cenu, atbilstoši noteikumiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem iepirkuma procedūra jāīsteno ar Iepirkumu uzraudzības biroja starpniecību | • Atkārtota iepirkuma procedūra atbilstoši normatīvo aktu nosacījumiem un 10 % no attiecīgajai investīcijas pozīcijai (kurai nepareizi piemērota iepirkuma procedūras metode) apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas • 100 %, ja konstatētas neatbilstības pēc atkārtotās iepirkuma procedūras |
2. | Noteiktie termiņi piedāvājumu sagatavošanai un iesniegšanai neatbilst nosacījumiem normatīvajos aktos par iepirkuma procedūras piemērošanu | Ražotāju organizācija iepirkumu procedūrā nav ievērojusi noteiktos minimālos piedāvājumu sagatavošanas termiņus saskaņā ar noteikumiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem | • 2 % par katru termiņa samazinājuma darbdienu (maksimāli līdz piecām darbdienām), ja ir ievēroti visi pārējie iepirkuma procedūras nosacījumi • 10 % un atkārtota iepirkuma procedūra apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas (ja termiņa samazinājums pārsniedz piecas darbdienas) • 10 % no attiecīgās investīcijas pozīcijas attiecināmajām izmaksām, ja darbība īstenota • 100 %, ja konstatētas neatbilstības pēc atkārtotās iepirkuma procedūras |
3. | Nepamatoti ierobežota iepirkuma procedūras tehniskā specifikācija un sašaurināts piedāvājumu iesniedzēju loks | Tehniskajā specifikācijā vai konkursa nolikumā ir norādīti kritēriji, kas dod iespēju pieteikties tikai konkrētam vai ierobežotam ražotāju lokam, vai arī, vērtējot iepirkumu, norādītie kritēriji vairs netiek ņemti vērā, tādējādi dodot iespēju uzvarēt piedāvātājam, kurš neatbilst attiecīgajiem kritērijiem. Noteikti pārāk specifiski tehniskie standarti, tādējādi nenodrošinot vienādu piekļuvi (iespēju) pretendentiem. Ražotāju organizācija radījusi apstākļus, lai ierobežotu piegādātāju loku |
• 25 % no apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas, ja pārkāpums var ietekmēt ražotāju loku un ierobežo konkurenci • 10 vai 5 % no apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas atkarībā no neatbilstības būtiskuma • Atkārtota iepirkuma procedūra, izmantojot Iepirkumu uzraudzības biroja platformu |
4. | Līguma izpildes laikā netiek ievēroti atlases kritēriji | Darbības programmas īstenošanas laikā konstatēts, ka netiek ievēroti kritēriji, kas tika noteikti kā piegādātāju atlases kritēriji, piemēram, limitēts izpildes laiks | • 25 %, ja pārkāpums var ietekmēt piegādātāju loku un ierobežo konkurenci • 10 vai 5 % atkarībā no neatbilstības būtiskuma |
5. | Grozīti līgumisko attiecību nosacījumi, kas maina sākotnējo tehnisko specifikāciju | Darbības programmas īstenošanas laikā izdarīti grozījumi, ar kuriem mainīti nosacījumi, kas varētu ietekmēt iespējamo piegādātāju loku un piedāvājuma cenu | • 25 %, ja pārkāpums var ietekmēt piegādātāju loku un ierobežo konkurenci • 10 vai 5 % atkarībā no neatbilstības būtiskuma |
6. | Iepirkumu procedūrā izvēlētā piegādātāja (pakalpojumu sniedzēja) apakšuzņēmējs ir atbalsta pretendents vai ar to saistīta persona. Konstatēts interešu konflikts pieņemtajā lēmumā par iepirkuma rezultātiem |
Darbības programmas īstenošanas laikā konstatēts, ka ar pakalpojumu sniedzēju noslēgtā līguma izpildi kā apakšuzņēmējs nodrošina atbalsta pretendents vai ar to saistīta persona. Kāds no komisijas locekļiem un ekspertiem (ja tādi ir piesaistīti) pārstāv pretendenta intereses vai ir saistīts ar pretendentu, un interešu konflikta konstatēšanas gadījumā nav ievērota noteiktā procedūra |
100 % |
7. | Konstatēts izmaksu sadārdzinājums | Mākslīga izmaksu pozīciju sadārdzināšana | • 100 %, ja konstatētais sadārdzinājums pārsniedz 50 % •20–100 % no sadārdzināto izmaksu pozīcijas tirgus cenas sliekšņa, ja konstatētais sadārdzinājums ir līdz 50 %, – atkarībā no neatbilstības būtiskuma |
8. | Nav ievērots Ministru kabineta 2017. gada 10. oktobra noteikumu Nr. 621 "Noteikumi par augļu un dārzeņu ražotāju organizācijām" (turpmāk – noteikumi) 55. punktā minētais iepirkuma dokumentu iesniegšanas termiņš | Normatīvajos aktos vai administratīvajā lēmumā norādītie iesniedzamie dokumenti iesniegti pēc noteiktā termiņa | • 1–2 mēneši – 0,01 % • Vairāk nekā 2 mēneši līdz 3 mēnešiem – 0,05 % • Vairāk nekā 3 mēneši – 100 % |
Citi pārkāpumi | |||
9. | Nav ievērota noteikumu 53. punktā minētā prasība | Finanšu līzingā iegādātā prece līdz attiecīgās darbības programmas perioda beigām nav kļuvusi par ražotāju organizācijas īpašumu | Par attiecīgo preci saņemtā Eiropas Savienības līdzfinansējuma atmaksa 100 % apmērā |
10. | Darbības fonda samazinājums vairāk par 30 % | Noteikumu 31. punktā minēto nosacījumu neievērošana | 50 % no darbības fonda summas, kas pārsniedz noteikumu 31. punktā minēto ierobežojumu |
11. | Ražotāju organizācija neiesniedz Lauku atbalsta dienestam statistikas informāciju vai tā nav korekta | Ražotāju organizācija Lauku atbalsta dienestam nav iesniegusi regulas 2017/892 21. pantā minēto informāciju vai tā nav pareiza | Attiecīgās darbības programmas apstiprinājumu atliek līdz nākamajam gadam, līdz ir sagatavots pareizs paziņojums |
12. | Konstatētas būtiskas izmaiņas investīcijas izmantošanā | Investīcija netiek izmantota atbilstoši apstiprinātās darbības programmas mērķiem un atbalsta saņemšanas nosacījumiem | Proporcionāli atlikušajam uzraudzības periodam atkarībā no neatbilstības būtiskuma |
13. | Nav ievēroti noteikumu 14. punktā minētie nosacījumi | 1) Ražotāju organizācijas biedri pašu saražotos attiecināmos produktus realizē, neievērojot regulas Nr. 2017/891 12. panta nosacījumus un pārsniedzot 25 % no attiecināmo produktu vērtības |
• 5 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatētais pārsniegums veido ne vairāk kā 5 % novirzi • 10 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatētais pārsniegums veido 6–10 % novirzi • 25 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatētais pārsniegums veido 11 % novirzi un vairāk |
2) Ražotāju organizācijas biedri pašu saražotos attiecināmos produktus klientiem, kas nav patērētāji, realizē, pārsniedzot maznozīmīgo apjomu (10 % no ražotāju organizācijas attiecināmā produkta pārdodamās produkcijas vērtības) |
• 5 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatēts ne vairāk kā viena produkta realizācijas pārsniegums • 10 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatēts divu līdz trīs produktu realizācijas pārsniegums • 25 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatēts četru un vairāk produktu realizācijas pārsniegums |
||
14. | Darbības programmas pēdējā gadā nav sasniegti ražotāju organizācijas izvēlētie sasniedzamie rādītāji saskaņā ar noteikumu 25.12. apakšpunktu, 25.2 un 25.3 punktu | Ražotāju organizācija darbības programmas īstenošanas pēdējā gadā nav sasniegusi tās izvēlētos kritērijus un noteiktos sasniedzamos rezultatīvos rādītājus saskaņā ar noteikumu 25.12. apakšpunktu, 25.2 un 25.3 punktu |
Ražotāju organizācija atmaksā tai piešķirto finansējumu: • 100 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs nav sasniegts • 70 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts līdz 30,99 % apmēram • 50 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts 31–50,99 % apmērā • 30 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts 51–70,99 % apmērā • 10 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts 71–99,99 % apmērā |
15. | Nav ievēroti noteikumu 25.1 punktā minētie nosacījumi | 1) Iesniedzot darbības programmu vai tās grozījumus, ražotāju organizācija nav pievienojusi detalizētu aprakstu par katru īstenojamo pasākumu saskaņā ar noteikumu 25.1 1. apakšpunktu | Attiecīgās darbības programmas vai tās grozījumu apstiprinājumu atliek līdz nākamajam gadam, līdz ir sagatavota detalizēta informācija |
2) Iesniedzot darbības programmu vai tās grozījumus, ražotāju organizācija nav pievienojusi skaidrojumu saskaņā ar noteikumu 25.12. apakšpunktu par darbības programmā īstenojamo pasākumu saskanīgumu ar ražotāju organizācijas izvēlētajiem noteikumu 25.2 un 25.3 punktā minētajiem kritērijiem un ražotāju organizācijas noteiktajiem sasniedzamajiem mērķrādītājiem | Attiecīgās darbības programmas vai tās grozījumu apstiprinājumu atliek līdz nākamajam gadam, līdz ir sagatavota detalizēta informācija |