21-TA-568
Ministru kabineta noteikumu projekts "Kārtība, kādā pārtraucama elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšana."
Izdoti saskaņā ar likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 22.panta piekto daļu
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā elektronisko sakaru komersants (turpmāk – komersants) var pārtraukt elektronisko sakaru pakalpojumu (turpmāk – pakalpojums) sniegšanu tam galalietotājam, kurš nav samaksājis par saņemtajiem pakalpojumiem vai nav izpildījis citas saistības pret komersantu.
2.
Komersants nosūta galalietotājam, kurš nav termiņā samaksājis par saņemtajiem pakalpojumiem, paziņojumu par pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanu (turpmāk – Paziņojums).
3.
Komersants Paziņojumu nosūta vismaz 20 dienas pirms pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanas.
4.
Komersants Paziņojumā ietver vismaz šādu informāciju:
4.1.
rēķina numuru, par kuru nav veikta samaksa;
4.2.
nesamaksātā parāda apmēru;
4.3.
datumu, līdz kuram parāds apmaksājams;
4.4.
datumu, kurā komersants pārtrauc galalietotājam sniegt pakalpojumu, ja galalietotājs parādu nesamaksā Paziņojumā noteiktajā apmērā un termiņā;
4.5.
informāciju par galiekārtu kompensācijas izmaksu vai nodošanu komersantam.
5.
Komersants ir tiesīgs pārtraukt sniegt pakalpojumu, ja Paziņojumā noteiktajā termiņā galalietotājs nav veicis parāda samaksu. Termiņš, kurā komersants pārtrauc sniegt pakalpojumu, ir vismaz 10 dienas pēc Paziņojumā noteiktā parāda samaksas datuma.
6.
Komersants nav tiesīgs pārtraukt sniegt pakalpojumu, ja galalietotājs ir veicis parāda samaksu līdz Paziņojumā noteiktajam datumam.
7.
Komersants, parāda samaksas gaidīšanas laikā, pirms šo noteikumu 4.4. apakšpunktā noteiktā datuma, galalietotājam nodrošina bezmaksas izsaukumus un platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma pieslēguma ātrumu, kas ir pietiekams, lai galalietotājs varētu izmantot minimālo pakalpojumu klāstu.
8.
Ja galalietotājs parādu samaksā pēc šo noteikumu 4.4. apakšpunktā norādītā termiņa un komersants ir pārtraucis galalietotājam sniegt pakalpojumu, komersants vienas dienas laikā pēc parāda summas saņemšanas, atjauno galalietotājam pakalpojumu sniegšanu.
9.
Par laikposmu, kad pakalpojumu sniegšana pārtraukta galalietotāja parāda dēļ, komersants var galalietotājam aprēķināt:
9.1.
abonēšanas maksu par laiku, kad pakalpojums bija pārtraukts;
9.2.
maksu par pakalpojuma atjaunošanu.
10.
Komersants, vismaz 30 dienas pirms pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanas, nosūta galalietotājam paziņojumu, ja galalietotājs neievēro citas elektronisko sakaru pakalpojumu līgumā (turpmāk – līgums) noteiktās saistības.
11.
Komersants šo noteikumu 10.punktā norādītajā paziņojumā ietver vismaz šādu informāciju:
11.1.
līguma punktu un nosacījumu, kuru galalietotājs nav ievērojis;
11.2.
informāciju galalietotājam, par veicamajām darbībām, lai pakalpojuma sniegšana netiktu pārtraukta;
11.3.
datumu, kurā komersants pārtrauc galalietotājam sniegt pakalpojumu, ja galalietotājs turpina neievērot līgumā noteiktās saistības;
11.4.
rēķina numuru un summu par faktiski izmantoto pakalpojumu laiku;
11.5.
informāciju par galiekārtu kompensācijas izmaksu vai nodošanu komersantam.
12.
Komersants ir tiesīgs pārtraukt sniegt pakalpojumu pēc paziņojumā noteiktā datuma, ja galalietotājs turpina neievērot līgumā noteiktās saistības.
13.
Komersants nav tiesīgs pārtraukt sniegt pakalpojumu, ja galalietotājs veic paziņojumā noteiktās darbības, lai pakalpojuma sniegšana netiktu pārtraukta.
14.
Noteikumi stājas spēkā vienlaikus ar Elektronisko sakaru likumu.
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu
Šajos noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 11.decembra direktīvas Nr.2018/1972/ES par Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa izveidi.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds