Noteikumu konsolidētā versija

24-TA-381
Publisko elektronisko iepirkumu noteikumi
Izdoti saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 17. panta divpadsmito daļu, 39. panta trešo daļu, 42. panta vienpadsmito daļu un 53. panta septīto daļu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 44. panta desmito daļu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 44. panta trešo daļu, 48. panta vienpadsmito daļu un 59. panta septīto daļu un Publiskās un privātās partnerības likuma 19. panta trešo daļu, 37. panta vienpadsmito daļu un 51.2 panta septīto daļu
1.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
informācijas sistēmu, kurā veicama pārbaude attiecībā uz iemesliem kandidātu vai pretendentu izslēgšanai no dalības iepirkuma procedūrā (turpmāk – e-izziņu apakšsistēma), kā arī šīs sistēmas uzturēšanas un izmantošanas kārtību;
1.2.
Iekšlietu ministrijas Informācijas centra Sodu reģistrā pārbaudāmās informācijas apstrādes mērķi un apjomu, kā arī tos normatīvos aktus un to pantus, kuri atbilst kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemesliem un par kuros paredzētajiem pārkāpumiem un noziedzīgajiem nodarījumiem veicama pārbaude;
1.3.
kārtību, kādā e-izziņu apakšsistēma saņem no iestāžu uzturētajām informācijas sistēmām un apstrādā pārbaudei nepieciešamo informāciju;
1.4.
e-izziņu apakšsistēmā pārbaudāmās informācijas apjomu par ārvalstī reģistrētām vai pastāvīgi dzīvojošām personām;
1.5.
informācijas sistēmu, kurā no Valsts ieņēmumu dienesta iegūstama informācija par pretendenta un tā piedāvājumā norādīto apakšuzņēmēju darbinieku vidējām stundas tarifa likmēm profesiju grupās, minētās informācijas saņemšanas un apstrādes mērķi un apjomu, kā arī šīs sistēmas uzturēšanas un izmantošanas kārtību;
1.6.
centralizēti iepērkamo preču un pakalpojumu grupas un centralizēto iepirkumu institūcijas (1. pielikums), kā arī to sniegto pakalpojumu izmantošanas nosacījumus;
1.7.
prasības un standartus sistēmām, kas tiek izmantotas piedāvājumu un pieteikumu iesniegšanai.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
e-iepirkumu sistēma – Valsts reģionālās attīstības aģentūras (turpmāk – aģentūra) pārziņā esoša valsts informācijas sistēma tīmekļvietnē https://www.eis.gov.lv, kas sastāv no e-izziņu, e-pasūtījumu, e-konkursu un e-izsoļu apakšsistēmām;
2.2.
e-iepirkumu sistēmas dalībnieks – e-iepirkumu sistēmā reģistrēts pasūtītājs, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, piegādātājs vai publiskā persona, kas veic iepirkumu uzraudzības vai kontroles funkcijas;
2.3.
administrators – e-iepirkumu sistēmas dalībnieka darbinieks, kas pilnvarots e-iepirkumu sistēmas dalībnieka vārdā rīkoties e-iepirkumu sistēmā, izveidot un aktivizēt e-iepirkumu sistēmas apakšsistēmu lietotājus, kā arī veikt citas e-iepirkumu sistēmas piekļuves vietu lietošanas noteikumos paredzētās darbības;
2.4.
apakšsistēmas lietotājs – e-iepirkumu sistēmas dalībnieka darbinieks, kas pilnvarots e-iepirkumu sistēmas dalībnieka vārdā rīkoties attiecīgajā e-iepirkumu sistēmas apakšsistēmā;
2.5.
piekļuves vieta – tīmeklī uzturēta saskarne, kas nodrošina piekļuvi e-iepirkumu sistēmas apakšsistēmu funkcionalitātei;
2.6.
piekļuves vietas lietošanas noteikumi – aģentūras kā e-iepirkumu sistēmas uzturētāja izstrādāti sistēmas lietošanas noteikumi;
2.7.
e-izziņa – elektroniskā izziņa, kurā elektroniskā veidā apkopota reģistros pieejamā informācija par atbilstību prasībām, kas minētas:
2.7.1.
Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6. punktā un 53. panta pirmajā daļā attiecībā uz darbinieku vidējām stundas tarifa likmēm profesiju grupās;
2.7.2.
Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 44. panta otrās daļas 1., 4., 5., 6. un 7. punktā;
2.7.3.
Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 48. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6. punktā un 59. panta pirmajā daļā attiecībā uz darbinieku vidējām stundas tarifa likmēm profesiju grupās;
2.7.4.
Publiskās un privātās partnerības likuma 37. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6. punktā un 51.2 panta pirmajā daļā attiecībā uz darbinieku vidējām stundas tarifa likmēm profesiju grupās;
2.8.
reģistrs – informācijas sistēma, kurā apstrādāto informāciju izmanto e-izziņu sagatavošanai atbilstoši Publisko iepirkumu likumā, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā un Publiskās un privātās partnerības likumā noteiktajam mērķim;
2.9.
e-izziņas pieprasītājs – pasūtītājs, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, publiskais partneris vai publiskā partnera pārstāvis, kas iepirkuma, iepirkuma procedūras vai koncesijas procedūras ietvaros iegūst informāciju par kandidātiem vai pretendentiem, vai piegādātājs, kas iegūst informāciju par sevi;
2.10.
e-izziņu apakšsistēmas lietotājs – e-iepirkumu sistēmas dalībnieka darbinieks, kurš e-izziņas pieprasītāja vārdā pieprasa un saņem e-izziņas;
2.11.
e-izziņu saņemšanas infrastruktūra – e-izziņu apakšsistēmā un šo noteikumu 11. punktā minētajā piekļuves vietā izmantoto tehnoloģisko risinājumu kopums, kas nodrošina e-izziņu saņemšanu;
2.12.
pārbaudāmā persona – persona, par kuru ir pieprasītas ziņas no reģistriem;
2.13.
e-pasūtījumu apakšsistēma – e-iepirkumu sistēmas apakšsistēma, kas pasūtītājiem un sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem nodrošina centralizētu elektronisku e-pasūtījumu apakšsistēmā piedāvāto preču un pakalpojumu iegādi;
2.14.
preču vai pakalpojumu grupa – šo noteikumu 1. pielikumā norādītā saraksta preču un pakalpojumu grupās vai apakšgrupās ietilpstošu preču vai pakalpojumu kopa, kas izvietota e-pasūtījumu apakšsistēmā;
2.15.
e-iepirkumu process – darbību kopums, kuru rezultātā pasūtītājs vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs un piegādātājs, izmantojot e-pasūtījumu apakšsistēmu, var noslēgt publisku piegādes vai pakalpojuma darījumu;
2.16.
e-pasūtījumu apakšsistēmas lietotājs – e-iepirkumu sistēmas dalībnieka darbinieks, kurš pārstāv pasūtītāju, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vai piegādātāju e-iepirkumu procesa ietvaros un pasūtītāja vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja vārdā veido un apstiprina vai piegādātāja vārdā apstiprina e-pasūtījumu apakšsistēmā iekļauto preču vai pakalpojumu pirkuma pieprasījumus, pasūtītāja vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja vārdā pieņem preces vai pakalpojumus un veic darbības, ko atļauj vispārīgās vienošanās nosacījumi, veidojot datubāzē saistošus ierakstus par preču vai pakalpojumu pasūtījuma statusu, preču piegādēm un kvalitāti, kā arī veic citas e-pasūtījumu apakšsistēmas lietošanas noteikumos paredzētās darbības;
2.17.
nozares eksperts – publiskas personas norīkota persona, kurai ir piešķirtas tiesības strādāt e-pasūtījumu apakšsistēmā un pārraudzīt sistēmā veiktos darījumus attiecīgās publiskās personas kompetencē ietilpstošās preču vai pakalpojumu grupās;
2.18.
e-konkursu apakšsistēma – e-iepirkumu sistēmas apakšsistēma, kas pasūtītājiem, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un publiskajiem partneriem nodrošina iepirkumu, metu konkursu un iepirkuma vai koncesijas procedūru rīkošanu, pieteikumus, metus un piedāvājumus iesniedzot elektroniski;
2.19.
iepirkumu uzraugs – persona, kurai ir piešķirtas tiesības strādāt e-izziņu vai e-konkursu apakšsistēmā un piekļūt e-izziņu datiem vai iepirkumu un iepirkuma procedūru dokumentācijai, kā arī iesniegtajiem pieteikumiem un piedāvājumiem un kuru norīkojusi publiska persona, kam likumā noteiktas tiesības tieši piekļūt informācijas sistēmās esošiem datiem un iepirkuma procedūrām.
3.
Aģentūra, īstenojot e-iepirkumu sistēmas pārziņa un turētāja funkcijas:
3.1.
uztur e-iepirkumu sistēmu ar tās apakšsistēmām;
3.2.
reģistrē pasūtītājus, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējus, publiskos partnerus, nozares ekspertus, iepirkumu uzraugus un piegādātājus e-iepirkumu sistēmā;
3.3.
sniedz atbalstu e-iepirkumu sistēmas dalībniekiem;
3.4.
rīko apmācības e-pasūtījumu apakšsistēmas lietotājiem, kā arī nodrošina metodisko materiālu un interaktīvo apmācību risinājumu izstrādi e-iepirkumu sistēmas apakšsistēmu lietotājiem;
3.5.
nodrošina e-iepirkumu sistēmas (izņemot reģistru) un tai nepieciešamo informācijas un tehnisko resursu uzturēšanu un drošības pārvaldību, ievērojot normatīvos aktus par valsts informācijas sistēmām un tām noteiktajām vispārējām tehniskajām, funkcionalitātes un drošības prasībām;
3.6.
izstrādā piekļuves vietu lietošanas noteikumus un publicē tos attiecīgās piekļuves vietas tīmekļvietnē;
3.7.
nodrošina piekļuves vietu lietošanas noteikumos veikto grozījumu publicēšanu attiecīgās piekļuves vietas tīmekļvietnē 10 darbdienas pirms to stāšanās spēkā;
3.8.
nodrošina e-iepirkumu sistēmā pasūtītāju un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju pircēju profilus ar iepirkumiem saistītās informācijas izvietošanai;
3.9.
nodrošina e-iepirkumu sistēmā reģistrētiem pasūtītājiem un sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem preču piegādes un pakalpojumu sniegšanas darījumu tiesisko pamatu e-konkursu vai e-pasūtījumu apakšsistēmā, veidojot dinamiskās iepirkumu sistēmas vai slēdzot vispārīgās vienošanās ar piegādātājiem, kas aģentūras kā centralizēto iepirkumu institūcijas rīkotās centralizētās iepirkuma procedūras ietvaros ir ieguvuši tiesības kā preču piegādātāji un pakalpojumu sniedzēji piedalīties dinamiskajā iepirkumu sistēmā e-konkursu apakšsistēmā vai e-iepirkumu procesā e-pasūtījumu apakšsistēmā;
3.10.
apkopo un publicē Latvijas atvērto datu portālā tīmekļvietnē https://data.gov.lv informāciju par e-konkursu apakšsistēmā publicētajiem iepirkumiem, iepirkumu grozījumiem un noslēgtajiem līgumiem, kā arī e-pasūtījumu apakšsistēmā veiktajiem darījumiem, šo darījumu pasūtītājiem, piegādātājiem un darījuma apjomu un priekšmetu;
3.11.
informē pasūtītājus un sabiedrisko pakalpojumu sniedzējus par tirgū esošo piegādātāju piedāvātajām precēm un pakalpojumiem (ja piegādātāji šādas ziņas aģentūrai ir snieguši), apkopo informāciju par e-pasūtījumu apakšsistēmā nepieciešamajām precēm un pakalpojumiem un, izvērtējot nepieciešamību, aģentūras rīkoto kārtējo centralizēto iepirkumu procedūru tehniskajās specifikācijās iekļauj prasības precēm un pakalpojumiem, kas ietilpst šo noteikumu 1. pielikumā minētajā preču un pakalpojumu grupu sarakstā, ja ir pieejama informācija, ka pieprasītā prece vai pakalpojums jau tiek izmantots publiskajā pārvaldē vai pieprasījums par konkrēto preci vai pakalpojumu saņemts no vismaz divām publiskajām personām;
3.12.
konsultē un atbalsta to preču vai pakalpojumu iegādi, kas uz aģentūras kā centralizēto iepirkumu institūcijas rīkoto centralizēto iepirkuma procedūru pamata ir iekļauti šo noteikumu 1. pielikumā minētajā preču un pakalpojumu grupu sarakstā, kā arī uzrauga preču vai pakalpojumu iegādes procesu aģentūras slēgto vispārīgo vienošanos ietvaros;
3.13.
sniedz tehnisko atbalstu preču un pakalpojumu izvietošanai e-pasūtījumu apakšsistēmā tām centralizēto iepirkumu institūcijām, kuras, ievērojot aģentūras e-pasūtījumu apakšsistēmai izstrādātās tehniskās specifikācijas veidnes, darījumu noteikumus, e-pasūtījumu apakšsistēmas darbības principus, kā arī aģentūras kā sistēmas pārziņa un turētāja un attiecīgās centralizēto iepirkumu institūcijas funkcijas, ir veikušas iepirkuma procedūras, lai nodrošinātu šo noteikumu 1. pielikumā minētajā sarakstā attiecīgajām centralizēto iepirkumu institūcijām noteikto preču un pakalpojumu pieejamību e-pasūtījumu apakšsistēmā;
3.14.
(Svītrots)
3.15.
izlases kārtībā veic atbilstības un kvalitātes pārbaudes precēm un pakalpojumiem, kas aģentūras noslēgto vispārīgo vienošanos ietvaros piedāvāti e-pasūtījumu apakšsistēmā vai piegādāti e-pasūtījumu apakšsistēmā slēgtajos darījumos, un privāto tiesību jomā piemēro piegādātājiem vispārīgo vienošanos ietvaros paredzētos ierobežojumus vai soda sankcijas par vispārīgās vienošanās noteikumu pārkāpumiem.
2.Pasūtītāju, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, nozares ekspertu, iepirkumu uzraugu un piegādātāju reģistrācija e-iepirkumu sistēmā, piekļuve e-iepirkumu sistēmai un e-iepirkumu sistēmas dalībnieka tiesības un pienākumi
4.
E-iepirkumu sistēmā reģistrē un e-iepirkumu sistēmas apakšsistēmu lietošanas tiesības noteiktā apjomā piešķir:
4.1.
šādiem pasūtītājiem:
4.1.1.
personai, kurai saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu vai normatīvo aktu, kas atbilst Eiropas Savienības tiesībām publisko iepirkumu jomā, ir pasūtītāja statuss, – lai iegūtu e-izziņas, iegādātos e-pasūtījumu apakšsistēmā pieejamās preces vai pakalpojumus, rīkotu elektroniskas iepirkuma procedūras vai izsoles;
4.1.2.
personai, kurai saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu vai normatīvo aktu, kas atbilst Eiropas Savienības tiesībām publisko iepirkumu jomā, ir sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja statuss, – lai iegūtu e-izziņas, pēc savas izvēles iegādātos e-pasūtījumu apakšsistēmā pieejamās preces vai pakalpojumus vai rīkotu elektroniskas iepirkuma procedūras vai izsoles;
4.1.3.
personai, kura Publisko iepirkumu likuma 6. panta pirmajā daļā noteiktajā gadījumā finansējuma saņēmēja statusā veic iepirkuma procedūru, konkrētās iepirkuma procedūras vajadzībām – lai iegūtu e-izziņas vai pēc savas izvēles iegādātos e-pasūtījumu apakšsistēmā pieejamās preces vai pakalpojumus vai rīkotu elektroniskus iepirkumus, elektroniskas iepirkuma procedūras vai izsoles;
4.1.4.
personai, kura Publisko iepirkumu likuma 7. panta pirmajā daļā noteiktajā gadījumā finansējuma saņēmēja statusā veic iepirkuma procedūru, konkrētās iepirkuma procedūras vajadzībām – lai pēc savas izvēles iegādātos e-pasūtījumu apakšsistēmā pieejamās preces vai pakalpojumus vai rīkotu elektroniskus iepirkumus, elektroniskas iepirkuma procedūras vai izsoles;
4.1.5.
personai, kurai saskaņā ar Publiskās un privātās partnerības likumu ir publiskā partnera vai, ja publiskais partneris e-iepirkumu sistēmā nav reģistrējams, publiskā partnera pārstāvja statuss, – lai iegūtu e-izziņas un rīkotu elektroniskas koncesijas procedūras;
4.1.6.
ārstniecības iestāžu reģistrā reģistrētām ārstniecības iestādēm – lai Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā noteiktajā gadījumā iegādātos e-pasūtījumu apakšsistēmā pieejamās preces;
4.2.
piegādātājam – lai tas iegūtu e-izziņu par sevi, piekļūtu elektroniski izsludinātajām iepirkuma vai koncesijas procedūrām (tai skaitā aģentūras un citu centralizēto iepirkumu institūciju rīkotajām centralizētajām iepirkuma procedūrām preču vai pakalpojumu piedāvāšanai e-pasūtījumu apakšsistēmā), iepirkumiem, metu konkursiem vai izsolēm;
4.3.
nozares ekspertiem –  lai kontrolētu to kompetencē esošo iepirkumu procesu, iegūstot ziņas par precēm un pakalpojumiem, kas iegādātas ar e-pasūtījumu apakšsistēmas palīdzību šo noteikumu 1. pielikumā minētajās preču un pakalpojumu grupās, kā arī lai piekļūtu e-pasūtījumu sistēmā veikto darījumu statistikai;
4.4.
iepirkumu uzraugiem – lai apskates režīmā piekļūtu e-izziņu apakšsistēmā esošajām ziņām, e-konkursu apakšsistēmā rīkotiem iepirkumiem un iepirkuma procedūrām, kā arī iesniegtajiem pieteikumiem un piedāvājumiem.
5.
Lai izmantotu e-iepirkumu sistēmas apakšsistēmas, šo noteikumu 4. punktā minētās personas kļūst par e-iepirkumu sistēmas dalībniekiem un uztur aktīvus dalībniekam nepieciešamo apakšsistēmu lietotājus. E-iepirkumu sistēmas dalībniekam, saņemot piekļuvi atbilstošai e-iepirkumu sistēmas infrastruktūrai, ir tiesības izmantot autonomos robotizētos risinājumus tā apakšsistēmu lietotāju darbību automatizācijai.
6.
Lai iegūtu e-iepirkumu sistēmas dalībnieka statusu:
6.1.
šo noteikumu 4.1. un 4.2. apakšpunktā minētās personas iesniedz aģentūrā e-iepirkumu sistēmas dalībnieka reģistrācijas pieteikumu un sākotnējā administratora pilnvarojumu (2. pielikums), kā arī e-iepirkumu sistēmas dalībnieka sākotnējā pilnvarotā administratora apliecinājumu (3. pielikums) vai, ja šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētās personas pārstāvim ir pieejami valsts informācijas sistēmu savietotāja vienotās piekļuves risinājumā atbalstīti identifikācijas līdzekļi, veic dalībnieka pašreģistrāciju tiešsaistē e-iepirkumu sistēmas vietnē;
6.2.
publiskā persona par šo noteikumu 4.3. apakšpunktā minēto personu iesniedz e-iepirkumu sistēmas nozares eksperta pieteikumu (4. pielikums) un e-iepirkumu sistēmas nozares eksperta apliecinājumu (5. pielikums);
6.3.
publiskā persona par šo noteikumu 4.4. apakšpunktā minēto personu iesniedz e-iepirkumu sistēmas iepirkumu uzrauga pieteikumu (6. pielikums) un iepirkumu uzrauga apliecinājumu (7. pielikums).
7.
Lai saņemtu piekļuvi un uzsāktu autonomo robotizēto risinājumu izmantošanu, e-iepirkumu sistēmas dalībnieks iesniedz aģentūrā e-iepirkumu sistēmas dalībnieka autonomā robotizētā risinājuma piekļuves pieteikumu (8. pielikums).
8.
Aģentūra triju darbdienu laikā pēc šo noteikumu 6.​​​​​ vai 7. punktā minēto dokumentu saņemšanas izskata tos un reģistrē e-iepirkumu sistēmas dalībnieku e-iepirkumu sistēmā, piešķir administratoram tiesības lietot e-iepirkumu sistēmu ar nepieciešamajām apakšsistēmām un izsniedz elektroniskās identifikācijas līdzekļus, kā arī atver piekļuvi autonomajam robotizētajam risinājumam no konkrēta e-iepirkumu sistēmas dalībnieka norādītā sistēmas lietotāja profila un interneta protokola adreses. Lietotājs identificējas e-iepirkumu sistēmā, izmantojot kvalificētus vai kvalificētus paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļus vai aģentūras izsniegtos daudzfaktoru elektroniskās identifikācijas līdzekļus.
(MK 20.06.2023. noteikumu Nr. 319 redakcijā; sk. 84. punktu)
9.
Ja e-iepirkumu sistēmas dalībniekam nav administratora vai administrators ir zaudējis tiesības izmantot e-iepirkumu sistēmu un tās apakšsistēmas, e-iepirkumu sistēmas dalībnieks par to rakstveidā informē aģentūru, vienlaikus iesniedzot šo noteikumu 6.1. apakšpunktā minēto sākotnējā pilnvarotā administratora apliecinājumu.
10.
Ja e-iepirkumu sistēmas dalībnieks tiek likvidēts vai reorganizēts, pats dalībnieks, tā tiesību un saistību pārņēmējs vai augstāka iestāde nekavējoties par to rakstveidā informē aģentūru. Aģentūra triju darbdienu laikā ierobežo tās e-iepirkumu sistēmas dalībnieka un tā lietotāju darbības, kas nav nepieciešamas uzsākto iepirkumu procesu pabeigšanai e-iepirkumu sistēmā.
11.
E-iepirkumu sistēma un tās apakšsistēmas ir pieejamas tīmekļvietnē https://www.eis.gov.lv (e-izziņu apakšsistēmai papildus ir iespējams piekļūt, izmantojot Vienotās pašvaldību sistēmas vienotās darba vietas piekļuves vietu tīmekļvietnē http://visvaris.lv).
12.
Lai piekļūtu e-iepirkumu sistēmas apakšsistēmām, e-iepirkumu sistēmas dalībnieka lietotājs elektroniski identificējas izvēlētajā e-iepirkumu sistēmas piekļuves vietā, kura atbilstoši identifikācijas datiem attēlo informācijas laukus par e-iepirkumu sistēmas dalībnieku un e-iepirkumu sistēmas lietotāju.
13.
E-iepirkumu sistēmas dalībnieks:
13.1.
atbild par tā administratora, e-iepirkumu sistēmas apakšsistēmu lietotāju, kā arī tā autonomo robotizēto risinājumu darbībām e-iepirkumu sistēmā;
13.2.
informē administratoru un e-iepirkumu sistēmas apakšsistēmu lietotājus par fizisko personu datu apstrādi un datu apstrādes mērķi un iepazīstina e-iepirkumu sistēmas apakšsistēmu lietotājus ar sistēmas lietošanas noteikumiem (pieejami tīmekļvietnē https://www.eis.gov.lv);
13.3.
nodrošina, ka administrators un tā izveidotie e-iepirkumu sistēmas apakšsistēmu lietotāji rakstveidā apņemas saglabāt un nelikumīgi neizpaust personas datus;
13.4.
nodrošina, ka e-iepirkumu sistēmas piekļuves vietas izmanto tikai dalībnieka pilnvaroti lietotāji, kuri rakstveidā apņēmušies glabāt un nelikumīgi neizpaust e-iepirkumu sistēmas lietošanas procesā saņemtos personas datus;
13.5.
attiecīgās informācijas sistēmas piekļuves vietas lietošanas noteikumos noteiktajā kārtībā ziņo aģentūrai, ja rodas aizdomas, ka lietotāju identifikācijas dati kļuvuši zināmi trešajām personām;
13.6.
uzrauga un kontrolē tā izmantoto autonomo robotizēto risinājumu darbību, lai nepieļautu e-iepirkumu sistēmas darbības ietekmēšanu vai veiktspējas pazemināšanu.
14.
Aģentūra bloķē e-iepirkumu sistēmas lietotāja piekļuves tiesības e-iepirkumu sistēmai, ja:
14.1.
lietotājs ir pārkāpis šo noteikumu vai piekļuves vietu lietošanas noteikumu prasības;
14.2.
lietotājs ir radījis drošības apdraudējumu e-iepirkumu sistēmai vai kādai no tās apakšsistēmām;
14.3.
lietotāja identifikācijas dati kļuvuši zināmi trešajām personām;
14.4.
lietotāja profila atļautā autonomā robotizētā risinājuma darbība pārslogo e-iepirkumu sistēmu un ietekmē tās darbību un veiktspēju vai lietotājs neievēro šajos noteikumos vai piekļuves vietu lietošanas noteikumos paredzētos nosacījumus vai ierobežojumus.
3.Informācijas iegūšana e-izziņu apakšsistēmā kandidātu un pretendentu pārbaudei
3.1.E-izziņu pieejamības nosacījumi e-izziņu apakšsistēmā
15.
Informācijas iegūšanai e-izziņas pieprasītājs izmanto e-izziņu apakšsistēmu, kas nodrošina reģistru sniegto datu apkopošanu un nodošanu e-izziņu pieprasītājiem, lai:
15.1.
pārbaudītu, vai kandidāts vai pretendents nav izslēdzams no dalības iepirkuma procedūrā, kā arī vai pretendents nav izslēdzams no dalības iepirkumā vai koncesijas procedūrā;
15.2.
iegūtu ziņas par piegādātāja darbinieku vidējām stundas tarifa likmēm profesiju grupās.
16.
E-izziņu sagatavošanai nepieciešamo informāciju e-izziņu apakšsistēmā sniedz šādu reģistru pārziņi, kuri uztur attiecīgo reģistru informācijas un tehnisko resursu funkcionalitāti un nodrošina informācijas apriti:
16.1.
Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (Sodu reģistrs);
16.2.
Uzņēmumu reģistrs (Uzņēmumu reģistra informācijas sistēma);
16.3.
Valsts ieņēmumu dienests (informācijas sistēmas, kurās apstrādā ziņas par nodokļu (nodevu) parādiem, nodokļu deklarācijām, kā arī darbinieku vidējām stundas tarifa likmēm profesiju grupās);
16.4.
Latvijas Republikas pašvaldības (Nekustamā īpašuma nodokļa administrēšanas sistēma).
17.
Reģistra pārzinis:
17.1.
sniedz attiecīgajā reģistrā esošās ziņas atbilstoši pieprasījumam un nodrošina sniegtās informācijas pareizību;
17.2.
nodrošina reģistra informācijas un tehniskos resursus, kuri nepieciešami integrācijai ar e-izziņu sistēmu un e-izziņu iegūšanas procesam.
18.
E-izziņu iegūšanas procesā:
18.1.
e-izziņas pieprasītājs, e-izziņu saņemšanai izmantojot piekļuves vietas, ir tiesīgs šo noteikumu 26. ​​​​​​ un 27. punktā minētajā apjomā piekļūt reģistros esošajām ziņām, neslēdzot vienošanos ar reģistru pārziņiem;
18.2.
reģistru pārziņi un aģentūra sadarbojas saskaņā ar šiem noteikumiem, neslēdzot savstarpēju vienošanos.
3.2.E-izziņu apakšsistēmas izmantošana
19.
Ja e-izziņas pieprasītājs ir pasūtītājs, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs vai publiskais partneris, tad, lai saņemtu e-izziņu, e-izziņas pieprasītāja lietotājs, kas veicis elektronisko identifikāciju izvēlētajā e-izziņu sistēmas piekļuves vietā, veic šādas darbības:
19.1.
izvēloties e-izziņas pieprasīšanas rīku, aizpilda informācijas laukus par iepirkumu vai iepirkuma vai koncesijas procedūru, kuras ietvaros tiek pieprasīta e-izziņa, norādot šādu informāciju:
19.1.1.
iepirkuma identifikācijas numurs;
19.1.2.
tiesību akts un konkrētā tiesību akta norma, uz kuras pamata tiek veikta pārbaude;
19.2.
norāda vienu vai vairākus reģistrus, kuros veicama pārbaude;
19.3.
atlasa attiecīgā iepirkuma vai iepirkuma vai koncesijas procedūras pretendentus, kandidātus vai citas Publisko iepirkumu likuma 42. panta trešās daļas 1., 2., 3. un 4. punktā, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 44. panta trešajā daļā, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 48. panta trešās daļas 1., 2., 3. un 4. punktā vai Publiskās un privātās partnerības likuma 37. panta trešās daļas 1., 2., 3. un 4. punktā minētās ar pretendentu vai kandidātu saistītās personas šādā kārtībā:
19.3.1.
aizpilda informācijas laukus par personām, norādot šādas ziņas:
19.3.1.1.
personas veids (fiziskā vai juridiskā persona);
19.3.1.2.
atzīme, vai persona ir ārvalstī reģistrēta vai pastāvīgi dzīvojoša;
19.3.1.3.
reģistrācijas numurs (juridiskajai personai vai individuālajam komersantam), personas kods (fiziskajai personai), Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtais nodokļu maksātāja numurs ārvalstī reģistrētam vai pastāvīgi dzīvojošam piegādātājam;
19.3.1.4.
personas dalības veids attiecīgajā publiskajā iepirkumā vai koncesijas procedūrā (pretendents vai kandidāts; persona, uz kuras iespējām pretendents vai kandidāts balstās, lai apliecinātu, ka tā kvalifikācija atbilst paziņojumā par līgumu vai koncesiju vai iepirkuma vai koncesijas procedūras dokumentos noteiktajām prasībām; apakšuzņēmējs, ja uz to ir attiecināma izslēgšanas nosacījumu pārbaude; personālsabiedrības biedrs, ja kandidāts vai pretendents ir personālsabiedrība; persona, kurai kandidātā vai pretendentā ir izšķirošā ietekme uz līdzdalības pamata normatīvo aktu par koncerniem izpratnē);
19.3.2.
ierosina pārbaudāmo personu identificēšanu pēc šo noteikumu 19.3.1.1., 19.3.1.2., 19.3.1.3.​​​​​​ un 19.3.1.4. apakšpunktā minētās informācijas, lai sistēmā tiktu attēlots:
19.3.2.1.
fiziskās personas vārds un uzvārds vai paziņojums, ka persona ar šādu personas kodu nav reģistrēta Fizisko personu reģistrā vai ir mirusi;
19.3.2.2.
juridiskās personas, zemnieku vai zvejnieku saimniecības vai individuālā komersanta nosaukums vai paziņojums, ka persona ar šādu reģistrācijas numuru Uzņēmumu reģistrā nav reģistrēta;
19.3.2.3.
ārvalstī reģistrētas vai pastāvīgi dzīvojošas personas vārds un uzvārds vai nosaukums vai paziņojums, ka persona ar šādu nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru Valsts ieņēmumu dienesta administrētajās informācijas sistēmās nav reģistrēta;
19.4.
pārbauda, vai sistēmā iekļauta pareiza informācija par e-izziņas pieprasītāju un lietotāju, kā arī pārbauda e-izziņas pieprasījumā iekļautos datus;
19.5.
ierosina ziņu pieprasīšanu reģistros vai nosūta informāciju uz elektroniskā pasta adresi eis@vraa.gov.lv, ja tiek konstatēta sistēmā iekļautās informācijas neatbilstība.
20.
Ja e-izziņu pieprasa piegādātājs, tad e-izziņas pieprasītāja lietotājs, kas veicis elektronisko identifikāciju izvēlētajā e-izziņu apakšsistēmas piekļuves vietā, veic šādas darbības:
20.1.
izvēlas tiesību aktu un konkrētu tiesību akta normu, uz kuras pamata tiek veikta pārbaude;
20.2.
izvēlas vienu vai vairākus reģistrus, kuros veicama pārbaude;
20.3.
norāda savu dalības veidu publiskajā iepirkumā vai koncesijas procedūrā (pretendents vai kandidāts; persona, uz kuras iespējām pretendents vai kandidāts balstās, lai apliecinātu, ka tā kvalifikācija atbilst paziņojumā par līgumu vai koncesiju vai iepirkuma vai koncesijas procedūras dokumentos noteiktajām prasībām; apakšuzņēmējs, ja uz to ir attiecināma izslēgšanas nosacījumu pārbaude; personālsabiedrības biedrs, ja kandidāts vai pretendents ir personālsabiedrība; persona, kurai kandidātā vai pretendentā ir izšķirošā ietekme uz līdzdalības pamata normatīvo aktu par koncerniem izpratnē);
20.4.
no e-izziņu sistēmā pieejamām valodām izvēlas e-izziņai nepieciešamo svešvalodu, ja e-izziņu paredzēts iesniegt ārvalstī rīkotā iepirkumā;
20.5.
ierosina pārbaudāmās personas identificēšanu, lai sistēmā tiktu attēlots:
20.5.1.
fiziskās personas vārds un uzvārds vai paziņojums, ka persona ar šādu personas kodu nav reģistrēta Fizisko personu reģistrā vai ir mirusi;
20.5.2.
juridiskās personas, zemnieku vai zvejnieku saimniecības vai individuālā komersanta nosaukums vai paziņojums, ka persona ar šādu reģistrācijas numuru Uzņēmumu reģistrā nav reģistrēta;
20.5.3.
ārvalstī reģistrētas vai pastāvīgi dzīvojošas personas vārds un uzvārds vai nosaukums vai paziņojums, ka persona ar šādu nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru Valsts ieņēmumu dienesta administrētajās informācijas sistēmās nav reģistrēta;
20.6.
pārbauda, vai sistēmā iekļauta pareiza informācija par e-izziņas pieprasītāju un lietotāju, kā arī pārbauda e-izziņas pieprasījumā iekļautos datus;
20.7.
ierosina ziņu pieprasīšanu reģistros vai nosūta informāciju uz elektroniskā pasta adresi eis@vraa.gov.lv, ja tiek konstatēta sistēmā iekļautās informācijas neatbilstība.
21.
E-izziņu saņemšanas infrastruktūra ne vēlāk kā 24 stundu laikā pēc šo noteikumu 19. ​​​​​un 20. punktā minētajā kārtībā ierosinātā e-izziņas pieprasījuma saņemšanas sagatavo un e-izziņu pieprasīšanai izmantotajā piekļuves vietā attēlo:
21.1.
e-izziņu, kas sagatavota atbilstoši šo noteikumu:
21.1.1.
9., 10., 11., 12. vai 13. pielikumā noteiktajai veidlapai, ietverot tajā reģistros pieejamo informāciju;
21.1.2.
14. pielikumā noteiktajai veidlapai, ietverot tajā reģistros pieejamo informāciju vai paziņojumu par attiecīgā reģistra nepieejamību vai ziņu neesību;
21.2.
paziņojumu par reģistru nepieejamību vai ziņu neesību, kas sagatavots atbilstoši šo noteikumu 15. vai 16. pielikumā noteiktajai veidlapai.
22.
Paziņojumu par šo noteikumu 21. punktā minēto ziņu pieejamību e-izziņas pieprasītājs saņem norādītajā elektroniskā pasta adresē un e-izziņu sistēmas piekļuves vietā.
23.
Ja šo noteikumu 21. punktā minētajā termiņā e-izziņa reģistra nepieejamības dēļ nav saņemta, e-izziņas pieprasītājs e-izziņu atkārtoti pieprasa no e-izziņu apakšsistēmas vai nepieciešamo informāciju pieprasa iesniegt reģistra pārzinim.
24.
E-izziņas pieprasītāja lietotājs e-izziņu var lejupielādēt un saglabāt elektroniskajā datu nesējā vai izdrukāt, ja šādas izdrukas paredz publisko iepirkumu jomu regulējošie normatīvie akti.
25.
Par e-izziņā sniegtajā informācijā konstatētām kļūdām e-izziņas pieprasītājs rakstveidā informē tā reģistra pārzini, uz kura sniegto ziņu pamata attiecīgā informācijas daļa ir sagatavota.
3.3.Informācijas pārbaudes mērķis un apjoms
26.
E-izziņas pieprasītājs, ja tas ir pasūtītājs, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs vai publiskais partneris, kas vēlas pārbaudīt:
26.1.
vai Latvijā reģistrēts vai pastāvīgi dzīvojošs kandidāts vai pretendents nav izslēdzams no dalības iepirkumā saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 9. panta astoto daļu vai dalības iepirkuma vai koncesijas procedūrā saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 42. panta otro un trešo daļu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 44. panta otro un trešo daļu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 48. panta otro un trešo daļu vai Publiskās un privātās partnerības likuma 37. panta otro un trešo daļu, no reģistriem pieprasa informāciju par:
26.1.1.
pretendentu vai kandidātu, kā arī pretendenta vai kandidāta valdes vai padomes locekli, pārstāvēttiesīgo personu, prokūristu vai personu, kura ir pilnvarota pārstāvēt pretendentu vai kandidātu darbībās, kas saistītas ar filiāli;
26.1.2.
personālsabiedrības biedru, ja kandidāts vai pretendents ir personālsabiedrība, kā arī minētās personālsabiedrības biedra valdes vai padomes locekli, pārstāvēttiesīgo personu, prokūristu vai personu, kura ir pilnvarota pārstāvēt personālsabiedrības biedru darbībās, kas saistītas ar filiāli;
26.1.3.
pretendenta norādīto Latvijā reģistrētu vai pastāvīgi dzīvojošu apakšuzņēmēju, ja uz to attiecināma izslēgšanas nosacījumu pārbaude, kā arī minētā apakšuzņēmēja valdes vai padomes locekli, pārstāvēttiesīgo personu, prokūristu vai personu, kura ir pilnvarota pārstāvēt apakšuzņēmēju darbībās, kas saistītas ar filiāli;
26.1.4.
Latvijā reģistrētu vai pastāvīgi dzīvojošu personu, uz kuras iespējām pretendents vai kandidāts balstās, lai apliecinātu, ka tā kvalifikācija atbilst paziņojumā par līgumu vai koncesiju vai iepirkuma vai koncesijas procedūras dokumentos noteiktajām prasībām, kā arī minētās personas valdes vai padomes locekli, pārstāvēttiesīgo personu, prokūristu vai personu, kura ir pilnvarota pārstāvēt šo personu, uz kuras iespējām pretendents vai kandidāts balstās, lai apliecinātu, ka tā kvalifikācija atbilst paziņojumā par līgumu vai koncesiju vai iepirkuma vai koncesijas procedūras dokumentos noteiktajām prasībām, darbībās, kas saistītas ar filiāli;
26.1.5.
Latvijā reģistrētu vai pastāvīgi dzīvojošu personu, kurai kandidātā vai pretendentā ir izšķirošā ietekme uz līdzdalības pamata normatīvo aktu par koncerniem izpratnē, kā arī minētās personas valdes vai padomes locekli, pārstāvēttiesīgo personu, prokūristu vai personu, kura ir pilnvarota pārstāvēt personu, kurai kandidātā vai pretendentā ir izšķirošā ietekme uz līdzdalības pamata normatīvo aktu par koncerniem izpratnē, darbībās, kas saistītas ar filiāli;
26.1.6.
kandidāta vai pretendenta Latvijā reģistrētu vai pastāvīgi dzīvojošu patieso labuma guvēju;
26.2.
vai ārvalstī reģistrēts vai pastāvīgi dzīvojošs pretendents vai kandidāts par neizpildītām saistībām nodokļu (tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas) jomā Latvijā nav izslēdzams no dalības iepirkumā saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 9. panta astoto daļu vai dalības iepirkuma vai koncesijas procedūrā saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 2. punktu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 44. panta otrās daļas 4. punktu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 48. panta otrās daļas 2. punktu vai Publiskās un privātās partnerības likuma 37. panta otrās daļas 2. punktu, no Valsts ieņēmumu dienesta administrētajām informācijas sistēmām pieprasa informāciju par pretendentu vai kandidātu;
26.3.
piegādātāja darbinieku vidējās stundas tarifa likmes profesiju grupās saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 53. panta pirmo daļu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 59. panta pirmo daļu vai Publiskās un privātās partnerības likuma 51.2 panta pirmo daļu, no reģistriem pieprasa informāciju par:
26.3.1.
Latvijā reģistrētu vai pastāvīgi dzīvojošu pretendentu;
26.3.2.
pretendenta norādīto Latvijā reģistrētu vai pastāvīgi dzīvojošu apakšuzņēmēju.
27.
E-izziņas pieprasītājs, ja tas ir:
27.1.
ārvalstī reģistrēts vai pastāvīgi dzīvojošs piegādātājs, kas vēlas pārbaudīt, vai tas par neizpildītām saistībām nodokļu (tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas) jomā Latvijā nav izslēdzams no dalības iepirkumā saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 9. panta astoto daļu vai dalības iepirkuma procedūrā saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 2. punktu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 48. panta otrās daļas 2. punktu, Publiskās un privātās partnerības likuma 37. panta otrās daļas 2. punktu vai Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 44. panta otrās daļas 4. punktu, no Valsts ieņēmumu dienesta administrētajām informācijas sistēmām pieprasa informāciju par sevi;
27.2.
Latvijā reģistrēts vai pastāvīgi dzīvojošs piegādātājs, kas vēlas pārbaudīt:
27.2.1.
vai tas nav izslēdzams no dalības iepirkumā saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 9. panta astoto daļu vai dalības iepirkuma procedūrā saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 42. pantu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 44. pantu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 48. pantu vai Publiskās un privātās partnerības likuma 37. pantu, no reģistriem pieprasa informāciju par sevi, savu Latvijā reģistrēto vai pastāvīgi dzīvojošo valdes vai padomes locekli, pārstāvēttiesīgo personu, prokūristu, personu, kura ir pilnvarota pārstāvēt piegādātāju darbībās, kas saistītas ar filiāli, personu, kurai piegādātājā ir izšķirošā ietekme uz līdzdalības pamata normatīvo aktu par koncerniem izpratnē, vai patieso labuma guvēju;
27.2.2.
tā darbinieku vidējās stundas tarifa likmes profesiju grupās saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 53. panta pirmo daļu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 59. panta pirmo daļu vai Publiskās un privātās partnerības likuma 51.2 panta pirmo daļu, no reģistriem pieprasa informāciju par sevi.
28.
E-izziņas sagatavošanai atbilstoši šo noteikumu 26. ​​​​​un 27.  punktā minētajam mērķim:
28.1.
Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (Sodu reģistrs) attiecībā uz Latvijā reģistrētu vai pastāvīgi dzīvojošu personu sniedz ziņas par šo noteikumu 17. pielikumā minētajiem pārkāpumiem, kā arī par prokurora vai tiesas nolēmumos ietvertajiem aizliegumiem piedalīties valsts vai pašvaldības iepirkumos vai iepirkuma procedūrās;
28.2.
Uzņēmumu reģistrs attiecībā uz Latvijā reģistrētu vai pastāvīgi dzīvojošu personu sniedz aktuālās ziņas par:
28.2.1.
Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros reģistrētu vai Latvijā pastāvīgi dzīvojošu fizisko personu maksātnespējas procesu;
28.2.2.
Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros reģistrētu juridisko personu saimnieciskās darbības apturēšanu;
28.2.3.
Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros reģistrētu juridisko personu likvidāciju;
28.2.4.
juridisko personu reģistrācijas valsti;
28.3.
Valsts ieņēmumu dienests sniedz ziņas par tā administrēto nodokļu parādu kopsummu, nodokļu deklarāciju iesniegšanas statusu, kā arī par Latvijā reģistrētas personas darbinieku vidējām stundas tarifa likmēm profesiju grupās;
28.4.
Latvijas Republikas pašvaldības attiecībā uz Latvijā reģistrētu vai pastāvīgi dzīvojošu personu sniedz ziņas par to administrēto nodokļu samaksu.
3.4.Kārtība, kādā e-izziņu apakšsistēma saņem un apstrādā informāciju
29.
E-izziņu sagatavošanai nepieciešamās informācijas apstrādē ir iesaistīti reģistru pārziņi un aģentūra. Reģistru pārziņi nodrošina e-izziņu apakšsistēmas pakalpju darbībai nepieciešamās informācijas pieejamību, savukārt aģentūra nodrošina valsts informācijas sistēmu savietotāja un piekļuves vietu darbību.
30.
E-izziņu sagatavošanai nepieciešamās informācijas sniedzēji ir reģistru pārziņi, tai skaitā Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, kas sniedz Fizisko personu reģistra ziņas fizisko personu identificēšanai.
31.
E-izziņu sistēmā šo noteikumu 19.3.2. un 20.5. apakšpunktā minētajā kārtībā ierosinātā pārbaudāmo personu identificēšana notiek, izmantojot informācijas sistēmu pakalpes:
31.1.
ja pārbaudāmā persona ir juridiskā persona, zemnieku vai zvejnieku saimniecība vai individuālais komersants, tā nosaukumu iegūst no:
31.1.1.
Uzņēmumu reģistra pēc reģistrācijas numura, ja persona ir reģistrēta Latvijā;
31.1.2.
Valsts ieņēmumu dienesta, ja persona ir reģistrēta ārvalstī un Latvijā tai piešķirts nodokļu maksātāja numurs;
31.2.
ja pārbaudāmā persona ir fiziskā persona, tās vārdu, uzvārdu un statusu (vai persona ir dzīva vai mirusi) iegūst no Fizisko personu reģistra pēc personas koda.
32.
Pēc šo noteikumu 19.5. ​​​​​​un 20.7. apakšpunktā minētajā kārtībā ierosinātās ziņu pieprasīšanas, lai iegūtu nepieciešamo informāciju par pārbaudāmo personu, izmantojot informācijas sistēmu pakalpes, notiek šāda datu apmaiņa ar reģistriem:
32.1.
Uzņēmumu reģistrā:
32.1.1.
ja pārbaudāmā persona ir juridiskā persona, pēc reģistrācijas numura iegūst ziņas par to fizisko personu vārdiem, uzvārdiem un personas kodiem (ja personai nav personas koda, – pēc dzimšanas datuma, personu apliecinoša dokumenta numura un izdošanas datuma, valsts un institūcijas, kas dokumentu izdevusi), kuras saistītas ar pārbaudāmo personu (pārbaudāmās personas valdes vai padomes locekļi, pārstāvēttiesīgās personas, prokūristi, personas, kuras ir pilnvarotas pārstāvēt pārbaudāmās personas darbībās, kas saistītas ar filiāli, kā arī patiesā labuma guvēji);
32.1.2.
ja pārbaudāmā persona ir juridiskā persona, pēc reģistrācijas numura iegūst ziņas par pārbaudāmās personas maksātnespējas procesiem, saimnieciskās darbības apturēšanu un likvidāciju (datumi, procesu apraksti) un īpašnieku vai kapitāla daļu īpašnieku (turētāju) reģistrācijas valsti;
32.1.3.
ja pārbaudāmā persona ir fiziskā persona vai individuālais komersants, pēc personas koda vai reģistrācijas numura iegūst ziņas par pārbaudāmās personas maksātnespējas procesu (datums, procesa apraksts);
32.2.
Iekšlietu ministrijas Informācijas centra Sodu reģistrā pēc personas koda (fiziskām personām) vai reģistrācijas numura (juridiskām personām) iegūst ziņas par:
32.2.1.
pārbaudāmās personas izdarītajiem pārkāpumiem (tiesību akta nosaukums un šo noteikumu 17. pielikumā norādītā pārkāptā tiesību norma);
32.2.2.
pārbaudāmajai personai piemēroto aizliegumu piedalīties valsts vai pašvaldības iepirkumos vai iepirkuma procedūrās;
32.2.3.
katras šo noteikumu 32.1.1. apakšpunktā minētajā kārtībā identificētās ar pārbaudāmo personu saistītās fiziskās personas izdarītajiem pārkāpumiem (tiesību akta nosaukums un šo noteikumu 17. pielikumā norādītā pārkāptā tiesību norma);
32.3.
Valsts ieņēmumu dienestā pēc nodokļu maksātāju reģistrācijas koda iegūst ziņas par:
32.3.1.
pārbaudāmās personas, kā arī patiesā labuma guvēja (ja pārbaudāmā persona ir juridiskā persona) nodokļu samaksu (parāda aprēķina datums, parāda kopsummas apjoms, valūta, kurā ir aprēķināts parāds);
32.3.2.
pārbaudāmās personas darbinieku vidējās stundas tarifa likmēm profesiju grupās;
32.4.
pašvaldībās pēc personas koda (fiziskām personām) vai reģistrācijas numura (juridiskām personām) iegūst ziņas par pārbaudāmās personas, kā arī patiesā labuma guvēja (ja pārbaudāmā persona ir juridiskā persona) nodokļu samaksu (parāda aprēķina datums, parāda apjoms, valūta, kurā ir aprēķināts parāds).
33.
E-izziņu sagatavošanai nepieciešamo aktuālo ziņu pieejamību reģistru pārziņi nodrošina:
33.1.
nodokļu administrēšanas jomu regulējošajos tiesību aktos noteiktajos ziņu aktualizācijas datumos – par Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu kopsummu un darbinieku vidējām stundas tarifa likmēm profesiju grupās;
33.2.
vienlaikus ar reģistros uzkrājamo ziņu izmaiņām – par Iekšlietu ministrijas Informācijas centra Sodu reģistrā, Uzņēmumu reģistrā vai Fizisko personu reģistrā esošajām ziņām, kā arī pašvaldību datubāzēs esošajām ziņām par nekustamā īpašuma nodokļa parādu aprēķinu.
34.
Pēc šo noteikumu 32. ​​​​​​punktā minētās informācijas iegūšanas vai pēc šo noteikumu 21. punktā minētā termiņa beigām e-izziņu apakšsistēma pārtrauc ziņu iegūšanas procesu no reģistriem un sagatavo e-izziņu, par to paziņojot e-izziņas pieprasītājam.
35.
Šo noteikumu 31. un 32. punktā minēto informācijas sistēmu pakalpju detalizēti apraksti, kas ietver vismaz pakalpes nosaukumu, pakalpes pieprasījumā iekļauto datu uzskaitījumu, pakalpes darbības rezultātā iekļauto datu uzskaitījumu un kļūdu apstrādi, ir publicēti e-izziņu apakšsistēmas informācijas sistēmu pakalpju katalogā.
4.Centralizēta elektroniska preču un pakalpojumu iegāde
4.1.Preču un pakalpojumu pieejamības nodrošināšana e-pasūtījumu apakšsistēmā
36.
E-iepirkumu sistēmā reģistrēts pasūtītājs, kā arī sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas izvēlējies pievienoties e-iepirkumu sistēmai, ar centralizēto iepirkumu institūcijas starpniecību e-pasūtījumu apakšsistēmā iegādājas šo noteikumu 1. pielikumā norādītās preces vai pakalpojumus.
37.
E-pasūtījumu apakšsistēma preču un pakalpojumu iegādei nodrošina elektronisku darījumu slēgšanu starp e-iepirkumu sistēmā reģistrētiem pasūtītājiem vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un piegādātājiem, kuri centralizētās iepirkuma procedūras ietvaros iekļauti dinamiskajā iepirkumu sistēmā vai ieguvuši tiesības slēgt vispārīgo vienošanos kā preču piegādātāji vai pakalpojumu sniedzēji e-iepirkumu sistēmā reģistrētiem pasūtītājiem.
4.2.Preču un pakalpojumu iegādes nosacījumi
38.
E-pasūtījumu apakšsistēma nodrošina preču un pakalpojumu izvēli atbilstoši attiecīgajai preču vai pakalpojumu grupai noteiktajām preču vai pakalpojumu tehniskajām specifikācijām un atlasīto preču un pakalpojumu iegādi par e-pasūtījumu apakšsistēmā pieejamām zemākajām cenām.
39.
Ja pasūtītāja vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja atlasīto preču piegādei vai pakalpojumu izpildei nepieciešams konkretizēt preces raksturlielumus vai pakalpojuma izpildes nosacījumus, e-pasūtījumu apakšsistēma nosūta visiem aktīvajiem piegādātājiem paziņojumu par pasūtījumu, nosakot ne mazāk kā vienu darbdienu piedāvājuma sagatavošanai atbilstoši attiecīgās preču vai pakalpojumu grupas īpatnībām un cenas noteikšanai, izmantojot solīšanu ar lejupejošu soli.
40.
Lai nodrošinātu pēc iespējas efektīvāku pasūtītāja vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja līdzekļu izmantošanu, pasūtītājs un sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs darījumus e-pasūtījumu apakšsistēmā plāno, pēc iespējas apvienojot tos vienā pasūtījumā preču vai pakalpojumu grupas ietvaros. Ja e-pasūtījumu apakšsistēmā vispārīgās vienošanās ietvaros izveidots pasūtījums, kurā atlasīto preču vai pakalpojumu summa vienas preču vai pakalpojumu grupas ietvaros ir vienāda ar Publisko iepirkumu likuma 8. panta ceturtajā daļā noteikto līgumcenu piegādes vai pakalpojuma līgumiem vai pārsniedz to, e-pasūtījumu apakšsistēma nosūta visiem aktīvajiem piegādātājiem paziņojumu par pasūtījumu, nosakot ne mazāk kā trīs darbdienas piedāvājuma sagatavošanai un īpaši izdevīgu cenu noteikšanai, izmantojot solīšanu ar lejupejošu soli.
41.
Šo noteikumu 40. punktā minētā piedāvājuma sagatavošanai paredzēto preču vai pakalpojumu līgumcenas robežvērtību e-pasūtījumu apakšsistēmā centralizēto iepirkumu institūcija var samazināt atbilstoši attiecīgās preču vai pakalpojumu grupas īpatnībām, ja šāda iespēja attiecīgajai grupai paredzēta centralizēto iepirkumu institūcijas rīkotās centralizētās iepirkuma procedūras dokumentācijā.
42.
Ja e-pasūtījumu apakšsistēmā izveidots šo noteikumu 39. ​​​​​​vai 40. punktā minētais pasūtījums, tad līdz esošā pasūtījuma rezultātam e-pasūtījumu apakšsistēma nepieļauj jauna šāda pasūtījuma izveidi attiecīgās preču vai pakalpojumu grupas ietvaros.
43.
Šo noteikumu 39. ​​​​​​un 40. punktā minēto pasūtījumu pasūtītājs vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var izbeigt, ja:
43.1.
izteiktie cenu piedāvājumi pārsniedz pasūtītāja vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja norādīto darījumam paredzēto maksimālo finanšu līdzekļu apjomu un e-pasūtījumu apakšsistēmā pieejamās cenas samazināšanas iespējas nav bijušas lietderīgas;
43.2.
pasūtītājs vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, veicot pasūtījumu, ir norādījis pamatotus priekšnosacījumus darījuma noslēgšanai vai tā noslēgšanai pilnā pasūtījuma apjomā, un minētie priekšnosacījumi nav iestājušies;
43.3.
darījumu nav iespējams noslēgt objektīvu apstākļu dēļ, kas iestājušies pēc pasūtījuma izveides.
44.
Ja nepieciešams nodrošināt iepērkamo preču vai pakalpojumu savstarpējo saderību, pasūtītājs vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, pamatojot nepieciešamību, konkrētajam pasūtījumam e-pasūtījumu apakšsistēmā var izvēlēties nosacījumu, ka darījums piegādātājam piešķirams nedalītā pasūtījuma apjomā vai noteikta pasūtījuma daļa darījumā vienam piegādātājam piešķirama nedalītā apjomā, ja šāda iespēja attiecīgajai preču vai pakalpojumu grupai paredzēta centralizēto iepirkumu institūcijas rīkotās centralizētās iepirkuma procedūras dokumentācijā.
45.
Veidojot šo noteikumu 39. punktā minēto pasūtījumu, pasūtītājs vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs preču vai pakalpojumu pirkuma pieprasījumam pievieno detalizētu informāciju par darījuma izpildi (darba uzdevumu, izpildes aprakstu un citu darījuma izpildei būtisku informāciju).
46.
Veidojot šo noteikumu 44. punktā minēto pasūtījumu vai tādu pasūtījumu, kurā iekļauto preci vai pakalpojumu attiecīgās preču vai pakalpojumu grupas ietvaros piedāvā tikai viens piegādātājs vai kura tehniskā specifikācija ir saistīta ar konkrētu ražotāju vai tirdzniecības marku, ja šāda pasūtījuma paredzamā summa vienas preču vai pakalpojumu grupas ietvaros ir vienāda ar Publisko iepirkumu likuma 9. panta pirmajā daļā noteikto līgumcenu piegādes vai pakalpojuma līgumiem vai pārsniedz to, pasūtītājs vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs preču vai pakalpojumu pirkuma pieprasījumam pievieno esošās situācijas aprakstu, paskaidro, kāpēc nav iespējami alternatīvi risinājumi, un pamato šādas preces vai pakalpojuma iegādes nepieciešamību vai iepērkamo preču vai pakalpojumu savstarpējās saderības nepieciešamību, jo īpaši saistībā ar esošā risinājuma aizstāšanas iespējamām izmaksām un to samērīgumu un iegūstamā risinājuma uzturēšanu un ekspluatāciju. Šajā punktā minētā informācija e-iepirkumu sistēmā ir pieejama visiem aktīvajiem attiecīgās preču vai pakalpojumu grupas piegādātājiem ne mazāk kā trīs darbdienas pēc e-pasūtījumu apakšsistēmas nosūtītā paziņojuma par pasūtījumu.
47.
Pasūtītājs vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs pakalpojuma iegādei ir tiesīgs izveidot šo noteikumu 39.44. vai 46. ​​​​​punktā minēto pasūtījumu, ja darījuma summa bez pievienotās vērtības nodokļa nepārsniedz 1 000 000 euro.
4.3.Centralizēto iepirkumu institūciju sniegto pakalpojumu izmantošanas nosacījumi
48.
Centralizēto iepirkumu institūcija pārtrauc e-pasūtījumu apakšsistēmā veidotu pasūtījumu, ja ir konstatēts jebkurš no šādiem gadījumiem:
48.1.
šo noteikumu 39., 44. vai 46. ​​​​​​punktā minētajam pasūtījumam nav pievienoti šo noteikumu 45. vai 46. ​​​​​​punktā minētie dokumenti vai tie nesatur attiecīgajos punktos noteikto informāciju;
48.2.
ir pārkāpti vai nav izpildīti vispārīgās vienošanās obligātie nosacījumi un konkrētajā pasūtījuma stadijā attiecīgos trūkumus novērst nav iespējams.
49.
Centralizēto iepirkumu institūcijai ir pienākums pārbaudīt šo noteikumu 48. punktā minētos nosacījumus vismaz šādos gadījumos:
49.1.
darījuma summa bez pievienotās vērtības nodokļa pārsniedz Publisko iepirkumu likuma 8. panta ceturtajā daļā noteikto līgumcenu piegādes vai pakalpojuma līgumiem;
49.2.
pasūtījums izveidots par tādas preces vai pakalpojuma iegādi, par kuru iepriekš jau ir bijis izveidots pasūtījums, kuru centralizēto iepirkumu institūcija pārtraukusi, jo konstatēta neatbilstība šo noteikumu vai konkrētās vispārīgās vienošanās prasībām.
5.Prasības informācijas sistēmām, kas tiek izmantotas elektroniskai iepirkumu un iepirkuma procedūru rīkošanai
5.1.Informācijas sistēmas elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai
50.
Pieteikumu un piedāvājumu elektroniskai iesniegšanai un saņemšanai izmanto e-konkursu apakšsistēmu vai citas tiešsaistes informācijas sistēmas, kuras paredzētas elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai un kuru izmantošana piegādātājiem un pasūtītājiem, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un publiskajiem partneriem ir bez maksas.
51.
(Svītrots)
52.
Pasūtītājs, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs un publiskais partneris  pieteikumu un piedāvājumu elektronisku iesniegšanu un saņemšanu var organizēt ārpus e-konkursu apakšsistēmas, izmantojot citu pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas tiešsaistes sistēmu, ja sistēma (tai skaitā visi ar sistēmu saistītie un sistēmu apkalpojošie komponenti) atbilst šīs nodaļas drošības un tehniskajām prasībām un sistēmai ik gadu tiek veikts ārējs audits, kurā izvērtēta sistēmas atbilstība šīs nodaļas prasībām.
53.
Persona, kas organizē un vada pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas un saņemšanas tiešsaistes sistēmas darbību, ir atbildīga par tās izveidi, ieviešanu, uzturēšanu, izmantošanu, izmaiņu veikšanu un likvidēšanu atbilstoši šīs nodaļas prasībām.
5.2.Nosacījumi pieteikumu vai piedāvājumu elektroniskai iesniegšanai un saņemšanai ārpus e-konkursu apakšsistēmas
54.
Lai organizētu pieteikumu un piedāvājumu elektronisku iesniegšanu un saņemšanu ārpus e-konkursu apakšsistēmas, izmantojot citu pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas un saņemšanas tiešsaistes sistēmu, pasūtītājs, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs un publiskais partneris, ja tas nav sistēmas pārzinis un turētājs, pirms uzsākta attiecīgās sistēmas izmantošana, pieprasa šo noteikumu 53. punktā minētajai personai:
54.1.
iesniegt ziņas par personu, kas organizē un vada pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas un saņemšanas tiešsaistes sistēmu (juridiskajai personai – nosaukums, reģistrācijas numurs, kontakttālrunis un e-pasta adrese; fiziskajai personai – vārds, uzvārds, personas kods, kontakttālrunis un elektroniskā pasta adrese);
54.2.
sniegt ziņas par sistēmas tehnisko specifikāciju, kas ietver vismaz serveru datu glabāšanas iekārtu un tīkla iekārtu sarakstu un iekārtu atrašanās vietas adresi;
54.3.
iesniegt ziņas par sistēmas drošības politiku, kā arī sistēmas drošības un lietošanas noteikumus;
54.4.
uzrādīt procedūru aprakstu, kas paredz risku novērtējuma veikšanu un dokumentēšanu vismaz šādā apjomā:
54.4.1.
sistēmas darbības joma;
54.4.2.
identificēto risku ietekme uz sistēmas darbību, tai skaitā novērtējot risku iestāšanās varbūtību, materiālos un nemateriālos zaudējumus, ietekmi uz sistēmas pieejamību, datu konfidencialitāti;
54.4.3.
ja noticis informācijas sistēmas drošības incidents:
54.4.3.1.
pasākumi un nepieciešamie uzlabojumi, lai novērstu šādus drošības incidentus;
54.4.3.2.
aizsardzības līdzekļi, kas tiks izmantoti, ja drošības incidenti atkārtosies;
54.4.3.3.
nenovērstie riski;
54.5.
sniegt ziņas par sākotnējo risku analīzi, kas veikta saskaņā ar šo noteikumu 54.4. apakšpunktā minēto procedūru;
54.6.
ik gadu uzrādīt ārējā audita ziņojumu, kurā izvērtēta pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas un saņemšanas tiešsaistes sistēmas atbilstība šīs nodaļas prasībām;
54.7.
iesniegt apliecinājumu, ka personas organizētā un vadītā pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas un saņemšanas tiešsaistes sistēma atbilst šīs nodaļas prasībām;
55.
(Svītrots)
56.
(Svītrots)
57.
(Svītrots)
58.
(Svītrots)
59.
(Svītrots)
60.
(Svītrots)
61.
(Svītrots)
5.3.Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai izmantojamo informācijas sistēmu drošības prasības
62.
Persona, kas organizē un vada elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamās informācijas sistēmas darbību, nodrošina, ka sistēma atbilst normatīvajiem aktiem par informācijas sistēmu minimālās drošības prasībām, kā arī šīs nodaļas prasībām.
63.
Aģentūra valsts informācijas sistēmas drošības audita ietvaros veic e-konkursu apakšsistēmas auditu atbilstoši šo noteikumu prasībām un iegūtos audita datus glabā tādu pašu termiņu, kādu tiek glabātas e-konkursu apakšsistēmā esošās ziņas, uz kuru pamata audits veikts.
64.
Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamā informācijas sistēma atbilst šādām drošības prasībām:
64.1.
datu apstrādi informācijas sistēmā veic atbilstoši normatīvajiem aktiem par fizisko personu datu aizsardzību;
64.2.
informācijas sistēmu drošības un organizatorisko pārvaldību veic saskaņā ar Latvijas nacionālo standartu LVS: ISO/IEC 27001:2017 L "Informācijas tehnoloģija. Drošības paņēmieni. Informācijas drošības pārvaldības sistēmas. Prasības";
64.3.
informācijas sistēmas vajadzībām izstrādā vismaz šādus dokumentus:
64.3.1.
risku novērtējumu un akceptēto risku sarakstu;
64.3.2.
informācijas sistēmu drošības politiku un noteikumus;
64.4.
informācijas sistēmā ir risinājums, kas nodrošina, lai tiktu saņemta informācija par drošības uzlabojumiem un jaunu apdraudējumu novēršanu, kā arī šādas informācijas saņemšanas apraksts (procedūra);
64.5.
saskaņā ar šo noteikumu 64.3.1. apakšpunktu tiek īstenota vismaz šāda drošības kontrole un pārvaldība:
64.5.1.
risku novērtējums;
64.5.2.
fiziskā un vides drošība, kā arī datortīklu drošība;
64.5.3.
cilvēkresursu drošība;
64.5.4.
saziņas un operāciju pārvaldība;
64.5.5.
standarta piekļuves kontroļu pārvaldība;
64.5.6.
informācijas sistēmu iegāde, izveidošana, uzturēšana un likvidēšana;
64.5.7.
informācijas drošības starpgadījumu un pakalpojumu nepārtrauktības pārvaldība;
64.5.8.
pasākumi, kas veicami, lai labotu un mazinātu informācijas sistēmu ievainojamību, kuras dēļ varētu notikt apstrādāto datu iznīcināšana, nejauša zaudēšana, izmainīšana, neatļauta izpaušana vai piekļuve;
64.5.9.
atbilstība elektronisko iepirkumu procesu regulējošo normatīvo aktu prasībām.
5.4.Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai izmantojamo informācijas sistēmu lietotņu drošības prasības
65.
Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamā informācijas sistēma ir aizsargāta pret ievainojumiem un ļaunprātīgu izmantošanu saskaņā ar labo praksi un atbilst vismaz šādām prasībām:
65.1.
tiek nodrošināta aizsardzība pret ļaunprātīgu datu ievadi (piemēram, standartizētās vaicājuma valodas ievadīšana (SQL injection), paplašināmās iezīmēšanas valodas noteiktas sintakses ievadīšana (XML Xpath injection), operētājsistēmas komandu ievadīšana), veicot:
65.1.1.
visu no ārpuses saņemto datu pārbaudi, tai skaitā pārbaudot fiziskās personas ievadītos datus;
65.1.2.
ievaddatu pārbaudi vismaz servera pusē (lietotnē, kas darbojas uz servera);
65.1.3.
ievaddatu nodalīšanu no komandas vai vaicājuma, ja tiek izmantoti jebkādi interpretējami pieprasījumi, piemēram, standartizētās vaicājuma valodas (SQL) teikumi;
65.2.
tiek nodrošināta aizsardzība pret starpvietņu šifrēšanas kļūdām (XSS):
65.2.1.
pārbaudot visus uz pārlūkprogrammu nosūtītos datus;
65.2.2.
pienācīgi šifrējot visus pārlūkprogrammā parādāmos datus;
65.3.
tiek nodrošināta droša identificēšanās un sesiju pārvaldība:
65.3.1.
nepieļaujot iespēju identifikācijas datus uzminēt vai pārrakstīt nepietiekamu lietotāja konta pārvaldības funkciju dēļ;
65.3.2.
nepieļaujot jebkādu sesijas datu, tai skaitā identifikatoru, atklāšanu vienotajā resursu vietrādī (URL);
65.3.3.
aizsargājot sesijas identifikatorus pret sesijas fiksācijas uzbrukumiem;
65.3.4.
nodrošinot sesiju noilguma funkcionalitāti;
65.3.5.
identifikācijas datu un sesiju informācijas nosūtīšanai izmantojot tikai transporta slāņa drošību (TLS);
65.3.6.
veidojot paroles no vismaz deviņiem simboliem, vienlaikus parolē izmantojot vismaz vienu latīņu alfabēta lielo burtu, latīņu alfabēta mazo burtu, ciparu un speciālo simbolu.
65.4.
piekļuve resursiem ar tiešo atsauci tiek īstenota tā, lai pārbaude par tiesībām piekļūt resursam tiek veikta pirms informācijas nosūtīšanas;
65.5.
tiek nodrošināta aizsardzība pret starpvietņu pieprasījumu viltošanu (XSRF);
65.6.
tiek ievēroti šādi sistēmas programmatūras drošības nosacījumi:
65.6.1.
visiem programmatūras komponentiem (tai skaitā operētājsistēmai, tīmekļa vai lietotnes serverim, datubāzu pārvaldības sistēmai, lietotnēm un visām kodu bibliotēkām) tiek izmantotas pēdējās produkcijas videi paredzētās versijas;
65.6.2.
nav uzstādīti vai ir atspējoti nevajadzīgi operētājsistēmas, tīmekļa vai lietotnes servera un datubāzes pārvaldības sistēmas pakalpojumi;
65.6.3.
kļūdu apstrāde publiskos kļūdu paziņojumos nepieļauj neizpaužamu ziņu attēlošanu;
65.6.4.
drošības iestatījumi izstrādes ietvaros un bibliotēkās ir konfigurēti saskaņā ar labo praksi (piemēram, atvērtā tīmekļa lietotņu drošības projekta vadlīnijām);
65.7.
tiek īstenotas šādas datu šifrēšanas prasības:
65.7.1.
personas identifikācijas dati tiek šifrēti un saglabāti elektroniskā formātā;
65.7.2.
šifrē vai izmanto pienācīgu transporta slāņa aizsardzību (Transport Layer Protection), tai skaitā sistēmas piekļuvei izmanto aktuāla hiperteksta drošas pārsūtīšanas protokola (HTTPS) versiju, izmantojot spēkā esošus sertifikātus, kas ir piesaistīti sistēmas domēnam;
65.7.3.
tiek izmantoti tehnoloģiski aktuāli šifrēšanas algoritmi un šifrēšanas atslēgas, kas ir drošas pret neatļautu atšifrēšanu, ja tā veikta, izmantojot publiski pieejamas iekārtas;
65.7.4.
saglabājot paroles datubāzē, tās jauc ar standarta jaucējsummas algoritmu, kas ir drošs pret neatļautu atkodēšanu, ja tā veikta, izmantojot publiski pieejamas iekārtas;
65.7.5.
visas paroles un šifrēšanas atslēgas tiek pienācīgi aizsargātas;
65.8.
katrai jaunai sistēmas globālā tīmekļa adresei (URL) ir nodrošināta piekļuves kontrole, kas pārbauda tiesības piekļūt resursam, to atverot;
65.9.
nodrošināta aizsardzība pret neatļautu novirzīšanu vai pārvirzīšanu no sistēmas.
66.
Ja pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas un saņemšanas tiešsaistes sistēma izmanto ar citām sistēmām kopīgas iekārtas, operētājsistēmu vai datubāzes pārvaldības sistēmu, persona, kas organizē un vada sistēmas darbību, to atspoguļo risku novērtējumā un īstenotajos risku novēršanas pasākumos.
67.
Persona, kas organizē un vada sistēmas darbību, piekļuvi informācijas sistēmas administrēšanas tehnoloģisko procesu un pārvaldības funkcionalitātei nodrošina tikai tām personām, kurām sistēmā esošā informācija atbilstošā apjomā nepieciešama darba pienākumu veikšanai.
68.
Persona, kura apkalpo elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamo informācijas sistēmu, ievēro konfidencialitātes prasības attiecībā uz datiem, kuri nonāk šīs personas rīcībā, veicot darba pienākumus. Konfidencialitātes prasības nosaka minētās personas darba līgumā vai amata aprakstā. Ja informācijas sistēmu apkalpo trešā persona, konfidencialitātes prasības nosaka dokumentā, ar kuru nodibina šādas tiesiskās attiecības.
69.
Persona, kas organizē un vada elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamās informācijas sistēmas darbību, nodrošina, ka tiek veidoti un aizsargāti datu dublikāti (rezerves kopijas), izmantojot tehnoloģiski aktuālu šifrēšanas algoritmu un atslēgas.
70.
Persona, kas organizē un vada elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamās informācijas sistēmas darbību, nodrošina, ka negrozītā un pierādāmā veidā tiek uzkrāta un uzglabāta vismaz šāda informācija:
70.1.
datums un laiks, kad sistēmas administrators ir pieslēdzies informācijas sistēmai un atslēdzies no tās;
70.2.
datums un laiks, kad ir veikta datu dublēšana (datu rezerves kopēšana);
70.3.
datums un laiks, kad informācijas sistēmā ir veiktas izmaiņas vai programmatūras atjaunināšana.
71.
Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamās informācijas sistēmas administratoram ir pienākums regulāri pārbaudīt sistēmas audita žurnālus, lai novērstu drošības incidentus.
5.5.Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai izmantojamo informācijas sistēmu infrastruktūras drošības prasības
72.
Persona, kas organizē un vada elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamās informācijas sistēmas darbību, nodrošina, ka tiek ievērotas vismaz šādas sistēmas drošības prasības:
72.1.
tiek veikta piekļuves kontrole informācijas sistēmas izmitināšanas telpām un visi apmeklējumi tiek reģistrēti audita žurnālā;
72.2.
dublējamo datu nesēji ir aizsargāti pret zādzību;
72.3.
informācijas sistēmas serveri ir ievietoti slēgtā statnē.
73.
Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamā informācijas sistēma ir izmitināta uz servera vai serveriem, kuri fiziski atrodas Latvijas Republikas jurisdikcijā esošā teritorijā, ir savienoti ar tīmekli un nodalīti ar ugunsmūri aizsargātā lokālā tīkla perimetra tīklā (DMZ).
74.
Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamās informācijas sistēmas ugunsmūra programmatūra atbilst vismaz šādām prasībām:
74.1.
programmatūras versija ir atjaunota;
74.2.
programmatūra pārbauda un reģistrē visu saņemto un nosūtāmo datu plūsmu no lokālā tīkla perimetra tīkla (DMZ);
74.3.
programmatūra atļauj piekļuvi tikai tādām datu plūsmām, kas nepieciešamas informācijas sistēmas darbībai vai pārvaldībai.
75.
Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamā informācijas sistēma atrodas pienācīgi aizsargātā, no testēšanas un izstrādes sistēmām nodalītā tīkla segmentā.
76.
Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamai informācijas sistēmai attiecībā uz serveriem un to operētājsistēmām ir ievērotas vismaz šādas drošības un aizsardzības prasības:
76.1.
ir īstenotas šo noteikumu 65.6. apakšpunktā minētās prasības;
76.2.
lietotnes ir spējīgas darboties, izmantojot viszemāko attiecīgajām funkcijām nepieciešamo tiesību komplektu;
76.3.
operētājsistēmu un izmantojamo lietotņu atjauninājumi un labojumi, kā arī pretvīrusu programmatūras atjauninājumi tiek uzstādīti, tiklīdz tie kļuvuši pieejami.
5.6.Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai izmantojamo informācijas sistēmu tehniskās prasības
77.
Pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas un saņemšanas tiešsaistes sistēma pircēja profilā ievietojamās informācijas elektroniskas aprites vajadzībām var sadarboties ar e-konkursu apakšsistēmu, izmantojot valsts informācijas sistēmu savietotāja saskarni. Saskarnes datu apmaiņas struktūru aģentūra paplašināmās iezīmēšanas valodas (XML) shēmas veidā publicē valsts informācijas sistēmu savietotāja paplašināmās iezīmēšanas valodas (XML) shēmu katalogā, ievērojot valsts informācijas sistēmu savietotāja noteiktās vadlīnijas.
78.
Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamā informācijas sistēmā ir nodrošinātas vismaz šādas prasības attiecībā uz pieteikumu un piedāvājumu apstrādi:
78.1.
visiem ieinteresētajiem piegādātājiem ir pieejama informācija par specifikācijām, kas attiecas uz piedāvājumu un pieteikumu elektronisku iesniegšanu, kodēšanu un laika reģistrāciju;
78.2.
tiek izmantots sistēmā iestrādāts paraksta rīks, kas nodrošina elektroniskā dokumenta parakstītāja identitātes apstiprināšanu, vai elektroniskais paraksts, kas atbilst normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu un elektroniskā paraksta statusu;
78.3.
var precīzi noteikt datumu un laiku, kad iesniedzami pieteikumi un piedāvājumi, kā arī plāni un projekti;
78.4.
informācijas sistēmā ir iestrādāts risinājums, kas nodrošina, ka līdz pieteikumu vai piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām neviens nevar piekļūt iesniegtajai informācijai;
78.5.
(Svītrots)
78.6.
iesniedzējs jebkurā brīdī līdz pieteikumu vai piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām var atsaukt vai mainīt pieteikumu vai piedāvājumu;
78.7.
ir iespējams atklāt, ja kāds ir pārkāpis šo noteikumu 78.4. apakšpunktā minēto aizliegumu.
79.
Elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai un saņemšanai izmantojamā informācijas sistēma nodrošina vismaz šādas prasības attiecībā uz iepirkumu un iepirkuma procedūru apstrādi:
79.1.
vienas iepirkuma procedūras ietvaros attiecīgās procedūras elektroniskajā profilā ir iespējams savstarpēji nodalīt vismaz kvalifikācijas, tehniskā piedāvājuma, finanšu piedāvājuma un saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu vērtēšanas sagatavošanas un apstrādes sadaļas;
79.2.
ir paredzēta iespēja iepirkuma vai iepirkuma procedūras dokumentāciju (tai skaitā pretendentu un kandidātu atlases prasības strukturētā veidā Eiropas vienotā iepirkuma procedūras dokumenta integrētai iesniegšanai vai ziņu strukturētai augšupielādei) sagatavot elektroniski ar sistēmā iestrādātiem rīkiem;
79.3.
ir iespējams sagatavot, saglabāt un atkārtoti izmantot iepirkuma vai iepirkuma procedūras elektroniskās sagataves un paraugus;
79.4.
ir nodrošināta iepirkuma un iepirkuma procedūras norises gaitas kontrole un liegumi neatsekojami izmainīt iepirkuma vai iepirkuma procedūras profilā pievienotos pasūtītāja, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja un publiskā partnera (iepirkuma komisijas) apstiprinātos dokumentus (piemēram, iepirkuma komisijas sēžu protokolus, iepirkuma procedūras nolikumu);
79.5.
(Svītrots)
80.
Ja pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas un saņemšanas tiešsaistes sistēma pircēja profilā ievietojamās informācijas elektroniskas aprites vajadzībām sadarbojas ar e-konkursu apakšsistēmu, sistēmas organizētājs un vadītājs nodrošina, ka tiešsaistes informācijas sistēma atbilst šādām prasībām:
80.1.
sistēma atbalsta pakalpju (web-servisu) izmantošanu;
80.2.
sistēmas saskarne atbilst valsts informācijas sistēmu savietotāja saskarņu izmantošanas vadlīnijām un ir saderīga ar valsts informācijas sistēmu savietotāja publicēto e-konkursu apakšsistēmas piedāvājumu iesniegšanas pakalpi;
80.3.
sistēmas saskarnei ir veiksmīgi veikti drošības un funkcionalitātes testi.
81.
Šo noteikumu 53. punktā minētā persona, kas organizē un vada pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas un saņemšanas tiešsaistes sistēmas darbību, nepiedalās kā kandidāts vai pretendents tajos iepirkumos vai iepirkuma procedūrās, kas rīkotas attiecīgās personas piedāvājumu iesniegšanas un saņemšanas tiešsaistes sistēmā.
6.Noslēguma jautājumi
82.
Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumus Nr. 108 "Publisko elektronisko iepirkumu noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2017, 45., 100. nr.; 2018, 75., 123., 252. nr.; 2019, 146. nr.; 2020, 126. nr.; 2021, 29., 194. nr.; 2022, 91. nr.).
83.
Līdz 2024. gada 31. janvārim e-iepirkumu sistēmas dalībnieku lietotāji identificējas e-iepirkumu sistēmā, izmantojot aģentūras izsniegtos pieejas rekvizītus un aģentūras pārziņā esošajā vienotajā pieteikšanās modulī pieejamos elektroniskās identifikācijas līdzekļus.
(MK 20.06.2023. noteikumu Nr. 319 redakcijā)
84.
Šo noteikumu 8. punktā minētais nosacījums, kas paredz identifikāciju e-iepirkumu sistēmā, izmantojot kvalificētus vai kvalificētus paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļus vai aģentūras izsniegtos daudzfaktoru elektroniskās identifikācijas līdzekļus, stājas spēkā 2024. gada 1. februārī.
(MK 20.06.2023. noteikumu Nr. 319 redakcijā)
85.
E-iepirkumu sistēmā reģistrēts pasūtītājs ir tiesīgs iegādāties šo noteikumu 1. pielikumā minētajā preču un pakalpojumu grupu sarakstā neietvertas preces vai pakalpojumus, kas pieejami e-pasūtījumu apakšsistēmā, līdz to vispārīgo vienošanos darbības termiņa beigām, kuras:
85.1.
ir noslēgtas par šo preču un pakalpojumu piedāvāšanu e-pasūtījumu apakšsistēmā pirms šo noteikumu stāšanās spēkā;
85.2.
tiks noslēgtas par šo preču un pakalpojumu piedāvāšanu e-pasūtījumu apakšsistēmā iepirkuma procedūrās, kas uzsāktas pirms šo noteikumu stāšanās spēkā.
85.1
Šo noteikumu 52. punkta prasības par sistēmas ārējo auditu, kā arī 64.2. apakšpunkta prasības par drošības un organizatoriskās pārvaldības veikšanu saskaņā ar Latvijas nacionālo standartu LVS: ISO/IEC 27001:2017 L "Informācijas tehnoloģija. Drošības paņēmieni. Informācijas drošības pārvaldības sistēmas. Prasības" attiecībā uz tiešsaistes informācijas sistēmām, kuras paredzētas elektroniskai pieteikumu un piedāvājumu saņemšanai un izveidotas pirms šo grozījumu spēkā stāšanās, piemēro no 2025. gada 1. janvāra. Līdz tam šādas sistēmas var izmantot, ja pasūtītājs un sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir saņēmis šo noteikumu 54. punktā (izņemot 54.6. apakšpunktu) minēto informāciju.
86.
Noteikumi stājas spēkā 2023. gada 1. janvārī.
1.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
Preču un pakalpojumu grupas un tām piesaistītās centralizēto iepirkumu institūcijas
2.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
E-iepirkumu sistēmas dalībnieka reģistrācijas pieteikums un sākotnējā administratora pilnvarojums
3.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
E-iepirkumu sistēmas dalībnieka pilnvarotā administratora apliecinājums
4.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
E-iepirkumu sistēmas nozares eksperta pieteikums
5.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
E-iepirkumu sistēmas nozares eksperta apliecinājums
6.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
E-iepirkumu sistēmas iepirkumu uzrauga pieteikums
7.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
E-iepirkumu sistēmas iepirkumu uzrauga apliecinājums
8.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
E-iepirkumu sistēmas dalībnieka autonomā robotizētā risinājuma piekļuves pieteikums
9.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
10.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
11.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
12.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
13.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
14.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
E-izziņa par saistību izpildes statusu nodokļu jomā
15.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
16.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
17.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr.
816
Sodu reģistrā pārbaudāmās tiesību normas e-izziņas vajadzībām
(Pielikums MK 20.06.2023. noteikumu Nr. 319 redakcijā)