Noteikumu projekts

23-TA-3084
Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālā transformācija" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītības atbalstam" 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība"  īstenošanas noteikumi 
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
1.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālā transformācija" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītības atbalstam" 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība"  daļas (turpmāk - 2.3.1.4.i. investīcija) īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā:
1.1.1.
mērķi un  mērķa grupu;
1.1.2.
2.3.1.4.i. investīcijas rādītājus;
1.1.3.
pieejamo finansējumu 2.3.1.4.i. investīcijas atbalstāmajām darbībām “Prasmju pārvaldības platformas izstrāde, aprobācija un pilnveide” un “Individuālā mācību konta pieejas aprobācija  - atbalsta nodrošināšana digitālo prasmju mācībām un saistītajiem pakalpojumiem klātienē un attālinātu mācību formā” (turpmāk abas kopā – atbalstāmās darbības);
1.1.4.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.1.5.
atbalstāmo darbību īstenošanā iesaistīto institūciju un citu personu tiesības un pienākumus;
1.2.
prasmju pārvaldības platformas prototipa (turpmāk – platforma) aprobācijai  un individuālo mācību kontu pieejas aprobācijai nepieciešamās informācijas sistēmas izveides un izmantošanas kārtību;
1.3.
2.3.1.4.i. investīcijas ieviešanā iesaistīto institūciju tiesības pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
fiziskas personas individuālais mācību konts – digitāls konts platformā (turpmāk – individuālais mācību konts);
2.2.
individuālā mācību konta lietotājs – atbilstoši fiziskās personas elektronisko identifikāciju regulējošo normatīvo aktu prasībām, elektroniski identificēta fiziska persona, kurai platformā ir aktivizēts individuālais mācību konts;
2.3.
individuālo mācību kontu tīmekļvietne – vienotais publiskas informācijas kontaktpunkts, kurā ir pieejama informācija par pieaugušo izglītību, izglītības programmu, izglītības pakalpojumu, karjeras attīstības atbalsta un papildu atbalsta pasākumu piedāvājumu pilngadīgām fiziskām personām, neatkarīgi no to nodarbinātības statusa, kā arī informācija par pieejamo publisko finansējumu pieaugušo izglītības mācību piedāvājumam un finansēšanas nosacījumiem;
2.4.
izglītības pakalpojumi – izglītības programmas, tai skaitā digitālo prasmju apguvei, un citi mācību, karjeras un papildu atbalsta izglītības pakalpojumi atbilstoši konkrētās programmas nosacījumiem, kuriem individuālā mācību konta lietotājs piesakās platformā un, kuras finansēšanai piešķirams publiskais finansējums, vai pilnībā vai daļēji sedzot izmaksas no saviem, darba devēja vai citiem finanšu līdzekļiem;
2.5.
izglītības pakalpojumu sniedzējs - izglītības pakalpojumu nodrošinātājs, kas atbilst šajos noteikumos  izvirzītajām prasībām, un finansējuma saņēmējs ir apstiprinājis tā pieteikumu piedāvājuma iekļaušanai platformā;
2.6.
atbalsta programma –  ministriju un citu valsts pārvaldes iestāžu vai pašvaldību  finansētās izglītības programmas un izglītības pakalpojumi, kur piešķirams publiskais finansējums; 
2.7.
publiskais finansējums - valsts budžeta vai Eiropas Savienības politikas instrumentu un citu ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu finansējums atbalsta programmu īstenošanai;
2.8.
papildu atbalsta pasākumi - pasākumi, kas attiecināmi individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma ietvaros, tai skaitā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas mērķa grupas mazāk aizsargātām personām aprobācijā attiecināmā finansējuma ietvaros;
2.9.
individuālais mācību ceļš - ir individuālā mācību konta ietvaros personas izveidots personalizēts profesionālās attīstības ceļš nākotnes mācību vajadzību noteikšanai. Individuālais mācību ceļš ietver personas nākotnes plānu attīstīt profesionālo pieredzi un mācību vajadzības. Individuālo mācību ceļu veido no personas profila informācijas, personas profesionālajiem mērķiem un platformā iekļautā izglītības pakalpojumu sniedzēju piedāvājuma;
2.10.
atbalsta persona –  pilnvarota atbalsta programmas nodrošinātāja nodarbinātā persona, kura sniedz atbalstu personai tai reģistrējoties un izveidojot individuālā mācību kontu platformā, kā arī personai piesakoties individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros finansētā izglītības pakalpojuma saņemšanai.
3.
2.3.1.4.i. investīcijas mērķis ir līdz 2026. gada 31. maijam attīstīt un aprobēt Latvijas kontekstam atbilstošu individuālo mācību kontu pieeju.
4.
2.3.1.4.i. investīcijas mērķa grupa ir pieaugušie vecumā no 18 gadiem.
5.
Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – nozares ministrija) ir atbildīgā nozares ministrija, kas veic uzraudzību par individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas jeb 2.3.1.4.i. investīcijas īstenošanu atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 621 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība” ” (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi Nr. 621).
6.
2.3.1.4.i. investīcijas finansējuma saņēmējs ir Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk – finansējuma saņēmējs). 2.3.1.4.investīcijas sadarbības partneris ir Izglītības un zinātnes ministrija. 2.3.1.4.i investīcijas atbalstāmās darbības “Individuālā mācību konta pieejas aprobācija  - atbalsta nodrošināšana digitālo prasmju mācībām un saistītajiem pakalpojumiem klātienē un attālinātu mācību formā” sadarbības partneri ir izglītības iestādes, kas īsteno šo noteikumu  16.1., 16.2., 16.3. un 16.5. apakšpunktos  noteiktās izglītības programmas. 
7.
2.3.1.4.i. investīcijas ietvaros sasniedzami šādi mērķa rādītāji:
7.1.
līdz 2024. gada 31. decembrim sasniedzot mērķa rādītāju 1000 pieaugušie, kuriem palīdzēts apgūt digitālās prasmes, izmantojot individuālo mācību kontu resursus;
7.2.
līdz 2026. gada 31. maijam sasniedzot mērķa rādītāju 3500 pieaugušie, kuriem palīdzēts apgūt digitālās prasmes, izmantojot individuālo mācību kontu resursus;
7.3.
līdz 2026. gada 31. maijam, nodrošinot reformas 2.3.1.r. “Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītībai attīstība” mērķa rādītāja sasniegšanu - pabeigts “Individuālo mācību kontu pieejas izmēģinājuma projekts”.
8.
2.3.1.4.i. investīcijas ietvaros sasniedzami šādi nacionālie rādītāji:
8.1.
līdz 2024. gada 31. decembrim uzsākta platformas sākotnējā modeļa aprobācija;
8.2.
līdz 2026. gada 31. maijam izveidota funkcionējoša platforma ar vismaz 3500 individuālo mācību kontu lietotājiem, kurā ir pieejami atbilstoši papildus atbalsta pasākumi, un nodrošināti risinājumi nepieciešamai datu apmaiņai ar citām valsts informācijas sistēmām un integrācijai ar saistītām publiskām platformām, kā arī integrēta iespēja piekļūt starptautisku un ārvalstu mācību platformām.
9.
2.3.1.4.i. investīcijas ietvaros atbalstāmo darbību nodrošināšanai pieejamais finansējums:
9.1.
atbalstāmā darbība “Individuālā mācību konta pieejas aprobācija  - atbalsta nodrošināšana digitālo prasmju mācībām un saistītajiem pakalpojumiem klātienē un attālinātu mācību formā”, izglītības programmu nodrošināšanai un papildus atbalsta pasākumu nodrošināšanai pieejamais finansējums ir 8 817 101 euro, no tā:
9.1.1.
Atveseļošanas fonda finansējums: nepārsniedzot 8 677 720 euro;
9.1.2.
valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksām: nepārsniedzot 139 381 euro.
9.2.
atbalstāmā darbība “Prasmju pārvaldības platformas izstrāde, aprobācija un pilnveide” pieejamais finansējums ir 2 879 800 euro, no tā:
9.2.1.
Atveseļošanas fonda finansējums: nepārsniedzot 2 380 000 euro;
9.2.2.
valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksām: nepārsniedzot 499 800 euro.
10.
2.3.1.4.i. investīcijas  atbalstāmo darbību  īstenošana tiek uzsākta no 2024.gada 1.augusta un tiek īstenota līdz 2026. gada 31.maijam. Šo atbalstāmo darbību ietvarā netiek iekļautas darbības, kas ir pabeigtas līdz finansējuma saņēmēja un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras vienošanās par 2.3.1.4.i. investīcijas īstenošanu noslēgšanas dienai.
11.
2.3.1.4.i. investīcijas ieviešanas teritorija – Latvijas Republika.
12.
Finansējuma saņēmējs īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, un sadarbības partneri īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
13.
Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri 2.3.1.4.i. investīcijas informācijas un publicitātes pasākumus nodrošina saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu.
14.
Atbalstāmo darbību ietvaros atbalsts tiek sniegts granta veidā.
2.Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas īstenošanas nosacījumi
2.1.Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijā īstenojamās izglītības programmas un atbalsta pasākumi
15.
Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros izglītības programmas tiek nodrošinātas digitālo prasmju apguvei.
16.
Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros ir attiecināmas šādas izglītības programmas:
16.1.
profesionālās tālākizglītības programmas apguve, kuras noslēgumā var saņemt kvalifikācijas apliecību un iegūt profesiju;
16.2.
profesionālās pilnveides izglītības programmas apguve, kuras noslēgumā var saņemt apliecību par profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi;
16.3.
studiju kursa vai studiju moduļa no akreditēta studiju virziena licencētas studiju programmas apguve, kas apgūstams augstskolās vai koledžās un to noslēgumā var saņemt apliecību;
16.4.
neformālās izglītības programmas apguve, kuras noslēgumā var saņemt apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi;
16.5.
modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas, kas sastāv no dažādu zināšanu, prasmju un kompetenču kopuma, apguvei un to noslēgumā var saņemt apliecību.
16.6.
tālmācības izglītības programmas apguve Latvijas vai starptautisku un ārvalstu mācību platformās un eksaminācija vai iegūto zināšanu vai prasmju apliecināšana un verificēšana;
17.
Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros ir attiecināmi šādi atbalsta pasākumi:
17.1.
karjeras atbalsta pasākumi;
17.2.
mērķa grupas esošo zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšanai;
17.3.
ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanai;
17.4.
papildus atbalsta pasākumu īstenošana personu iesaistei šo noteikumu 16.1. apakšpunktā un 16.2. apakšpunktā minētajās izglītības programmās:
17.4.1.
stipendijas piešķiršana;
17.4.2.
atlīdzība transporta izdevumu segšanai:
17.4.2.1.
braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darba vietas uz prakses vietu un atpakaļ, atbilstoši prakses ilgumam, personām, kuras mācās šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajā profesionālās tālākizglītības programmā;
17.4.2.2.
braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darba vietas uz mācību vietu un atpakaļ, atbilstoši mācību ilgumam, personām, kuras mācās šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētajā profesionālās pilnveides izglītības programmā;
17.4.3.
izvēlētās dzīvojamās telpas īrei vai dzīvošanai dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai:
17.4.3.1.
atbilstoši prakses ilgumam, personām, kuras mācās šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajā profesionālās tālākizglītības programmā;
17.4.3.2.
atbilstoši mācību ilgumam, personām, kuras mācās šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētajā profesionālās pilnveides izglītības programmā.
18.
Nodrošinot izglītības pakalpojumus individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros ir attiecināmi šādi izmaksu veidi:
18.1.
izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno un piešķir izglītības pakalpojumu sniedzējiem kā sadarbības partneriem:
18.1.1.
profesionālās tālākizglītības programmas apguves izmaksas atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai;
18.1.2.
profesionālās pilnveides izglītības programmas apguves izmaksas atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai;
18.1.3.
modulārās profesionālās izglītības programmas moduļu vai moduļu kopas, kas sastāv no dažādu zināšanu, prasmju un kompetenču kopuma apguves izmaksas atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai;
18.1.4.
studiju kursa vai studiju moduļa no akreditēta studiju virziena licencētas studiju programmas apguves izmaksas atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai;
18.1.5.
personu zināšanu un prasmju novērtēšanas un karjeras konsultēšanas īstenošanas izmaksas atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai;
18.2.
izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno un piešķir izglītības pakalpojuma sniedzējiem veicot attiecīgus publiskos iepirkumus:
18.2.1.
neformālās izglītības programmas apguves izmaksas;
18.2.2.
tālmācības izglītības programmas Latvijas, starptautisko un ārvalstu mācību platformās apguves izmaksas atbilstoši attiecīgās platformas abonēšanas maksas noteikumiem;
18.3.
karjeras konsultāciju izmaksas;
18.4.
izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno un piešķir personai:
18.4.1.
ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minēto atbalsta pasākumu īstenošanai, ko finansējuma saņēmējs individuālo mācību kontu lietotājam finansē atbilstoši apmēram, ko nosaka Ministru kabineta noteikumi par profesionālās izglītības iestāžu un eksaminācijas centru maksas pakalpojumu cenrādi;
18.4.2.
finanšu atbalsts ceļa izdevumu segšanai šo noteikumu 17.4.2. apakšpunktā  minētā atbalsta pasākuma īstenošanai, nepārsniedzot 50 euro mēnesī:
18.4.2.1.
vieglā transportlīdzekļa ceļa izdevumu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, Finanšu ministrijas metodikā "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai" ietvertos nosacījumus;
18.4.2.2.
reģionālās vietējās nozīmes un reģionālās starppilsētu nozīmes sabiedriskā transporta izmaksu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot  Finanšu ministrijas metodikā "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai" ietvartos nosacījumus;
18.4.2.3.
vietējā sabiedriskā (vienas apdzīvotas vietas ietvaros) transporta izmaksu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai";
18.4.3.
finanšu atbalsts izdevumiem par dzīvojamās telpas īri vai dienesta viesnīcu saskaņā šo noteikumu 17.4.3.  apakšpunktu atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, nepārsniedzot 50 euro mēnesī;
18.4.4.
stipendiju izmaksas šo noteikumu 17.4.1. apakšpunktā noteiktā atbalsta pasākuma īstenošanai. Ik mēnesi piešķiramās stipendijas apmērs vienai personai ir 5 euro dienā, kad apmeklētas mācības klātienē vai attālināti, nepārsniedzot 100 euro mēnesī;
18.4.5.
eksaminācijas vai iegūto zināšanu vai prasmju apliecināšanas un verificēšanas izmaksas starptautiski atzītu sertifikātu iegūšanai šo noteikumu 16.6. apakšpunktā minētā atbalsta pasākuma īstenošanai.
19.
Finansējuma saņēmēja pienākumi:
19.1.
lai novērstu dubultā finansējuma risku individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros, nodrošina demarkāciju personas līmenī par platformā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros pieejamajām izglītības programmām;
19.2.
apstiprina personai individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros pieejamo finansējumu noteiktajiem izglītības pakalpojumiem, apstiprina finansējumu personai un pēc sekmīgas izglītības programmas apguves, izmaksā piešķirto individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējumu izglītības pakalpojumu sniedzējam;
19.3.
nodrošina interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas riska neiestāšanos. Finansējuma saņēmējs paraksta apliecinājumu ar elektronisko parakstu par interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas parlamenta un Padomes 2018.gada 18.jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr.  1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu;
19.4.
nodrošina normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību noteiktā finansējuma saņēmēja pienākuma izpildi attiecībā uz informācijas ievadi vadības informācijas sistēmā Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai, datus uzkrāj un ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk - vadības informācijas sistēma) divas reizes gadā atbilstoši  finansējuma saņēmēja un  Centrālās finanšu un līgumu aģentūras vienošanās par projekta īstenošanu paredzētajam par projekta īstenošanu noteiktajam termiņam;
19.5.
nodrošina normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību minēto institūciju konstatēto pārkāpumu vai trūkumu novēršanu, tai skaitā izdevumu atmaksu, ja par šiem izdevumiem finansējuma saņēmējs jau ir saņēmis noslēguma maksājumu;
19.6.
nodrošina ar projekta īstenošanu saistītās dokumentācijas uzglabāšanu līdz 2031. gada 31. decembrim;
19.7.
nodrošina dokumentu un informācijas pieejamību vadības informācijas sistēmā vai pie finansējuma saņēmēja. Finansējuma saņēmējs nodrošina dokumentu un informācijas pieejamību normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību un Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr. 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu  22. panta 2. punkta "e" apakšpunktā minētajām institūcijām;
19.8.
nodrošina pārbaudes sasniegto atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaudi, t.sk. datu ticamības pārbaudi izglītojamo līmenī, kas ir  gala labuma guvēji,  izglītības programmu īstenošanas laikā;
19.9.
plānot un pēc saskaņošanas ar sadarbības partneri - Izglītības un zinātnes ministriju nodrošināt sabiedrības informēšanas pasākumus.
20.
Finansējuma saņēmējs individuālā mācību konta lietotāja aprobācijas ietvaros apgūtās izglītības programmas izmaksas izglītības pakalpojuma sniedzējam finansē no individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma piešķirtajiem līdzekļiem tikai pēc apliecinājuma saņemšanas par minētās izglītības programmas sekmīgas pabeigšanas un apliecinoša dokumenta ievietošanas individuālajā mācību kontā, bet ne vēlāk kā šo noteikumu 38. punktā minētajā termiņā.
2.2.Mērķa grupas finansēšanas un atbalsta pasākumu saņemšanas kārtība individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros
21.
Finansējuma piešķiršanas nosacījumi personas izvēlētajai izglītības programmai un atbalsta pasākumiem atbilstoši šo noteikumu 9. punktā noteiktajiem finansējuma avotiem:
21.1.
šo noteikumu 16.1. un 16.2. apakšpunktā minēto izglītības programmu apguvei izmaksas finansējamas 100% apmērā, personai, kas aizpildījusi individuālo mācību ceļu, izmantojot platformas funkcionalitāti un finansējuma saņēmējs to ir apstiprinājis; 
21.2.
šo noteikumu 16.3.16.4. , 16.5. un 16.6. apakšpunktā  minēto izglītības programmu apguvei piešķirams publiskais finansējums šādā apjomā:
21.2.1.
vienai personai sešu mēnešu periodam 500 euro apmērā;
21.2.2.
persona ir tiesīga uzkrāt tai piešķirto publiskā finansējuma iespēju par diviem secīgiem sešu mēnešu periodiem, bet ne vairāk kā 1000 euro viena gada laikā norādot to  savā individuālajā mācību kontā;
21.2.3.
lai izmantotu piešķirtā publiskā finansējuma iespēju, personai šo noteikumu 25. punktā noteiktajos termiņos ir jāpiesakās izglītības programmai vai jāizvēlas publiskā finansējuma iespējas uzkrāšanu nākamajam periodam, kā arī jāuzsāk un šo noteikumu 81. punktā noteiktajā termiņā jāpabeidz izvēlēto izglītības programmu. Nākamais publiskais finansējums piešķirams tikai pēc iepriekšējās izglītības programmas sekmīgas pabeigšanas.
22.
Izvēloties šo noteikumu 16.1. un 16.2. apakšpunktā  noteikto izglītības programmu apguvi, persona patstāvīgi izveido individuālo mācību ceļu, izmantojot platformas piedāvāto funkcionalitāti, vai piesakās platformā piedāvātajiem karjeras attīstības atbalsta pasākumiem un ar konsultanta atbalstu izveido individuālo mācību ceļu.
23.
Finansējuma saņēmējs, pieņemot lēmumu par publiskā finansējuma piešķiršanu šo noteikumu 16.1. un 16.2. apakšpunktā  noteiktās izglītības programmas apguvei, var ņemt vērā individuālajā mācību ceļā izvirzītos mērķus un izvēlētās izglītības programmas.
24.
Personas individuālo mācību kontu aprobācijas ietvaros var pieteikties kādam šo noteikumu 17.1. un 17.2. apakšpunktā minētajiem atbalsta pasākumiem:
24.1.
viena gada periodā līdz diviem karjeras atbalsta pasākumiem. Persona pēc karjeras atbalsta pasākumu saņemšanas var neizvēlēties apgūt izglītības programmu;
24.2.
veikt prasmju novērtēšanu pie izglītības pakalpojumu sniedzēja vai izmantojot platformā pieejamos rīkus, vai karjeras konsultāciju laikā;
24.3.
izmantot digitālos rīkus, kas pieejami platformā bez maksas, neierobežotu reižu skaitu.
25.
Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespējas apstiprināšanas gadījumā, ne vēlāk kā trīs mēnešu laikā kopš individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespējas piešķiršanas datuma, persona, kas pieteikusies un apstiprināta izglītības programmas apguvei uzsākt mācības izvēlētajā izglītības programmā vai ne vēlāk kā divu mēnešu laikā kopš individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespējas piešķiršanas datuma individuālajā mācību kontā, tā lietotājam ir pienākums izvēlēties individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespējas uzkrāšanu nākamajam periodam individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas īstenošanas kopējā perioda ietvaros.
26.
Ja persona izvēlas apgūt izglītības programmu, kuras izmaksas ir zemākas par šo noteikumu 21.2.1. vai 21.2.2. apakšpunktos noteikto piešķiramā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespēju un norāda, ka periodā, kuram ir piešķirta individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespēja, vairs nevēlas apgūt citas izglītības programmas, tad personai rezervētā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma atlikums anulējams un atgriežams kopējā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas budžetā.
27.
Ja persona izvēlas apgūt izglītības programmu, kuras izmaksas pārsniedz šo noteikumu 21.2.1. vai 21.2.2. apakšpunktos noteikto piešķiramā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespēju, tad persona izmaksu starpību sedz no personīgajiem finanšu līdzekļiem vai izmantojot darba devēja finansējumu, vai citus finanšu līdzekļus.
28.
Personai ir iespēja pieteikties vienas vai vairāku izglītības programmu apguvei investīcijas ietvaros, ievērojot šo noteikumu 29. punktā noteikto dubultā finansējuma ierobežojumu. Šādā gadījumā investīcijas finansējums vienai personai nedrīkst pārsniegt šo noteikumu 21.2.1. vai 21.2.2. apakšpunktā noteikto.
29.
Izmantojot individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējumu, persona vienlaicīgi var apgūt tikai vienu izglītības programmu un ir tiesīga pieteikties nākamās izglītības programmas apguvei tikai pēc sekmīgas iepriekšējās izglītības programmas pabeigšanas un apliecinājuma saņemšanas.
30.
Ja personai  netiek piešķirta individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespēja, tad tā var izvēlēties jebkuru platformā pieejamo izglītības programmu, izmaksas par izglītības programmas apguvi sedzot no personīgajiem finanšu līdzekļiem vai arī, izmantojot darba devēja finansējumu vai citus finanšu līdzekļus.
31.
Īstenojot šo noteikumu 17.4.2. apakšpunktā minēto papildus atbalsta pasākumu finansējuma saņēmējs:
31.1.
piešķir finanšu atbalstu transporta izdevumu segšanai, ja mēneša laikā no izglītības programmas uzsākšanas ir saņemts personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu transporta izdevumu segšanai un izdevumus apliecinoši dokumenti par iepriekšējo mācību mēnesi - sabiedriskā transporta braukšanas biļetes vai degvielas izdevumus apliecinoši dokumenti;
31.2.
izmaksā par visu izglītības programmas īstenošanas periodu, ja persona finansējuma saņēmējam mēneša laikā iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi - sabiedriskā transporta braukšanas biļetes vai degvielas izdevumus apliecinošus dokumentus.
32.
Īstenojot šo noteikumu 17.4.3. apakšpunktā minēto atbalsta pasākumu finansējuma saņēmējs atbalstu ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai:
32.1.
piešķir finanšu atbalstu, ja uzsākot izglītības programmas apguvi izglītības iestāde vai prakses vieta atrodas vismaz 40 kilometru attālumā no nodarbinātās personas deklarētās dzīvesvietas;
32.2.
piešķir finanšu atbalstu, ja mēneša laikā ir saņemts personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai iepriekšējā mēnesī;
32.3.
izmaksā par visu izglītības programmas īstenošanas periodu, ja personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi - dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā izdevumus apliecinošus dokumentus.
33.
Īstenojot šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minēto atbalsta pasākumu finansējuma saņēmējs ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas personai piešķir, ja personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ir saņemts mēneša laikā pēc profesionālās kvalifikācijas apliecības izsniegšanas.
2.3.Veids kādā persona piesakās izglītības programmu apguvei un papildus atbalsta pasākumiem individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros
34.
Persona izglītības programmu apguvei piesakās šādā veidā un kārtībā: 
34.1.
platformā izveido individuālo mācību kontu un aizpilda personas profila anketu;
34.2.
piesakās platformā pieejamajai izglītības programmai, aizpildot pieteikumu vai izvēlas iespēju uzkrāt piešķirto individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespēju nākamajam periodam; 
34.3.
platformā seko līdzi apstiprinātajai individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespējai;
34.4.
platformā seko līdzi iesniegtā pieteikuma statusam un sadarbojas ar attiecīgā izglītības pakalpojuma sniedzēju, lai noteiktu atbilstību izvēlētās izglītības programmas uzsākšanas kritērijiem, kas var ietvert prasības apgūtajai izglītībai, pieredzei un prasmēm.
35.
Individuālā mācību kontu var izveidot fiziska persona, kura sasniegusi vismaz 18 gadu vecumu.
36.
Persona, kas ir pieteikusies izglītības programmai platformā un saņēmusi izglītības pakalpojuma sniedzēja apstiprinājumu par dalību izvēlētajā izglītības programmā, noslēdz mācību līgumu ar izglītības pakalpojuma sniedzēju. Minētā līguma kopiju, izglītības pakalpojumu sniedzējs ievieto platformā pie mācību grupas izglītojamo informācijas.
37.
Izglītības pakalpojumu sniedzējam ir tiesības mācību līgumā paredzēt nosacījumus izglītības programmas apmaksai no personas personīgajiem līdzekļiem, proporcionāli neapgūtās izglītības programmas apmeklēto mācību stundu skaita izmaksām, kas noteikts piemērojot Vienas vienības izmaksu standarta likmes piemērošanas metodiku, ja persona pārtrauc izglītības programmas apguvi:
37.1.
bez attaisnojoša iemesla, tai skaitā personīgu iemeslu dēļ (laika trūkums, nepareizi izvēlēta izglītības programma). Attaisnojošie iemesli mācību pārtraukšanai - iestājas pārejoša darbnespēja; kopj slimu bērnu; pamatojoties uz izsaukumu - ierodas izmeklēšanas iestādē, prokuratūrā vai tiesā; mācību kavēšana (līdz divām dienām) ir saistīta ar pirmās pakāpes radinieka vai laulātā nāvi; ir citi objektīvi apstākļi, kas nav atkarīgi no izglītojamā gribas;
37.2.
anulēts attiecīgās izglītības programmas apguvei apstiprinātais individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums, jo persona nav ievērojusi šo noteikumu 37.1. apakšpunktā noteikto.
38.
Izglītības pakalpojumu sniedzējs var pagarināt sākotnējo izglītības programmas apguves termiņu, noslēdzot ar personu vienošanos šo noteikumu 36. punktā  noteiktajā kārtībā, atbilstoši attiecīgās izglītības programmas apguves jomu regulējošajiem normatīvajiem aktiem, apgūstamajai izglītības programmai un ievērojot šādus nosacījumus:
38.1.
izglītības programma apgūstama, tai skaitā saņemot apliecinājumu par izglītības programmas sekmīgu pabeigšanu, 12 mēnešu laikā no izglītības programmas apguves uzsākšanas brīža. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā noteiktajai izglītības programmai var būt noteikts garāks apguves termiņš, bet ne ilgāk kā šo noteikumu 43. punktā noteiktajā termiņā;
38.2.
personai anulējams apstiprinātais individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums, ja mācības netiek pabeigtas vai ir pabeigtas, bet nav saņemts izglītības programmas sekmīgu pabeigšanu apliecinošs dokuments 12 mēnešu laikā no tās apguves uzsākšanas brīža un ne vēlāk kā šo noteikumu 43. punktā noteiktajā termiņā.
39.
Personai ir tiesības atsaukt reģistrāciju izvēlētajā izglītības programmā pirms izglītības programmas apguves sākuma, bet ne vēlāk kā piecas kalendārās dienas pirms izglītības programmas īstenošanas uzsākšanas. Šādā gadījumā individuālā mācību konta lietotājam apstiprinātais individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums nav anulējams, bet atgriežams personas individuālajā mācību kontā, un persona  var izvēlēties citu izglītības programmu, ņemot vērā personai iepriekš apstiprinātā, bet neizlietotā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas  finansējuma apmēru, kas tika atgriezts personas individuālajā mācību kontā (ja attiecināms). 
40.
Ja persona atsauc tās dalību izglītības programmas apguvei pēc tam, kad tā ir apstiprināta un reģistrēta izglītības programmas apguvei, vai tā ir izdarījusi to vēlāk nekā šo noteikumu 25. punktā noteiktajā termiņā, kā arī gadījumā, ja persona apguvusi mazāk kā 80 % no noteiktā izglītības programmas stundu skaita un izglītības programmas apguve nav pabeigta, tai skaitā šo noteikumu 37. punktā ​​​​​​​ ​​​​​​​ minētajos gadījumos, individuālā mācību konta lietotājam izglītības programmas apguvei apstiprinātos finanšu līdzekļus finansējuma saņēmējs neatgriež personas individuālajā mācību kontā, bet novirza atpakaļ individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas budžetā.
41.
Ja persona vēlas pārtraukt izglītības programmas apguvi, jo to neapmierina sniegtā izglītības pakalpojuma kvalitāte, tad:
41.1.
persona finansējuma saņēmējam iesniedz rakstveida iesniegumu platformā, norādot izglītības programmas apgūšanas pārtraukšanas iemeslu un raksturojot situāciju, kā arī pievieno personas apgalvojumus pamatojošus dokumentus (ja attiecināms);
41.2.
finansējuma saņēmējs sazinās ar izglītības pakalpojuma sniedzēju un izvērtē situāciju;
41.3.
ja finansējuma saņēmējs pieņem lēmumu, ka izglītības pakalpojumu sniedzējs nav nodrošinājis atbilstošu un kvalitatīvu izglītības pakalpojumu, tad personai individuālajā mācību kontā atgriežams individuālā mācību konta lietotājam attiecīgās izglītības programmas apgūšanai apstiprinātais individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums un persona var izvēlēties citu izglītības programmu;
41.4.
finansējuma saņēmējam ir tiesības izslēgt izglītības programmu no platformas kataloga, ja ir pieņemts šo noteikumu 41.3. apakšpunktā noteiktais lēmums. Finansējuma saņēmējs neveic individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma maksājumu par šo izglītības programma kopumā izglītības pakalpojumu sniedzējam.
42.
Personai ir pienākums aizpildīt novērtējuma anketu pēc katras individuālo mācību kontu aprobācijas ietvaros izglītības programmas pabeigšanas. Novērtējums tiek publicēts apkopotā veidā, neizceļot konkrētas personas sniegto novērtējumu, un tā daļa iekļaujama izglītības pakalpojuma sniedzēja publiskajā reitingā, kas publicējams individuālo mācību kontu tīmekļvietnē.
43.
Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums  ir pieejams līdz 2026. gada 31. maijam vai kamēr beidzas pieejamais mācībām paredzētais individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums. Izglītības programmu īstenošana un dokumentu par izglītības programmas sekmīgu pabeigšanu izsniegšana jānodrošina ne vēlāk kā līdz 2026. gada 30. aprīlim.
44.
Ja persona neatbilst mērķa grupai vai tai netiek piešķirts publiskais finansējums individuālo mācību kontu aprobācijas ietvaros, persona var izvēlēties platformā piedāvāto izglītības pakalpojumu par maksu, apmaksājot to no saviem, darba devēja vai citiem finanšu līdzekļiem.
45.
Individuālo mācību kontu aprobācijā, persona nedrīkst apgūt vienu un to pašu izglītības programmu vairākas reizes publiskā finansējuma ietvaros.
46.
Piesakoties izglītības programmai platformā, persona vienlaikus apliecina, ka nav pārkāpis šo noteikumu 45. punktā noteikto ierobežojumu. Ja finansējuma saņēmējam nerodas pārliecība par individuālā mācību konta lietotāja sniegtā apliecinājuma patiesumu, tam ir tiesības pieprasīt izglītības pakalpojumu sniedzējiem iesniegt izglītības programmas saturu pamatojošos dokumentus. Ja tiek konstatēts, ka pārkāpts šo noteikumu 45. punktā minētais nosacījums, tad personai netiek piešķirts publiskais finansējums programmas apguvei, vai, ja tas ticis jau piešķirts, tad personai jāveic tā atmaksa individuālo mācību kontu aprobācijas budžetā.
47.
Saņemot publisko finansējumu, personas pienākums ir sekmīgi pabeigt izglītības programmu, kurai tas ir pieteicies un ievērot šajos noteikumos noteiktās prasības. Ja persona  nav ievērojusi šajos noteikumos noteiktās prasības, finansējuma saņēmējam ir tiesības, pieņemot lēmumu, pieprasīt personai atmaksāt piešķirto finansējumu.
2.4.Prasības izglītības pakalpojumu sniedzējiem un finansējuma saņēmēja darbības individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros
48.
Finansējuma saņēmējs individuālo mācību kontu tīmekļvietnē publicē uzaicinājumu izglītības iestādēm iesniegt pieteikumu šo noteikumu  16.1., 16.2., 16.3. un 16.5. apakšpunktos  minēto izglītības programmu īstenošanai individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros. Izglītības iestādes iesniedz pieteikumu uzaicinājumā publicētajā norādītajā termiņā.
49.
Finansējuma saņēmējs, izvēloties izglītības iestādi iekļaušanai platformā piedāvātajām individuālo mācību kontu pieejas  aprobācijas finansētajām izglītības programmām, ievēro šādus nosacījumus:
49.1.
izglītības iestāde ir akreditēta un īsteno licencētu un akreditētu profesionālās izglītības programmu vismaz trīs gadus pirms pieteikuma iesniegšanas;
49.2.
izglītības iestāde ir reģistrēta izglītības iestāžu reģistrā vismaz trīs gadus pirms pieteikuma iesniegšanas;
49.3.
izglītības iestāde ir īstenojusi vismaz divas izglītības programmas attiecīgajā izglītības programmas veidā un Eiropas Iedzīvotāju digitālā ietvara (turpmāk - DigComp) kompetenču jomā vismaz trešajā DigComp līmenī (pielikums ) un mācības pabeigušo skaits vienā grupā ir bijis vismaz 10 izglītojamie;
49.4.
uz izglītības iestādi  nav attiecināms neviens no izslēgšanas kritērijiem, kas noteikts Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Finanšu regula) 136. pantā.
50.
Izglītības iestāde platformā aizpilda pieteikumu, kurā norāda:
50.1.
norāda kompetenču jomas, kā arī kurus šo noteikumu šo noteikumu 16.1., 16.2., 16.3.  un 16.5. apakšpunktā noteiktos izglītības programmu veidus īstenos;
50.2.
norāda izglītības programmas izmaksas katrai šo noteikumu 16.1., 16.2, 16.3. un 16.5. .apakšpunktā norādītajai izglītības programmai, kuru izglītības iestāde piesaka īstenošanai. Šo noteikumu 16.3. apakšpunktā  norādītās izglītības programmas izmaksām pievieno pamatojumu, norādot saiti uz tīmekļvietni, kur var pārliecināties par esošās vai līdzvērtīgas izglītības programmas izmaksām, kas tiek nodrošinātas ārpus platformas;
50.3.
apliecina, ka tā rīcībā ir atbilstošs materiāltehniskais nodrošinājums un nepieciešamās programmatūras licences (ja attiecināms) attiecīgo izglītības programmu īstenošanai, iesniedzot pamatojošus dokumentus;
50.4.
apliecina, ka izglītības pakalpojumu īstenošanā tiks iesaistīti pedagogi vismaz ar šādu pieredzi:
50.4.1.
pieredze, īstenojot mācības pieaugušajiem vismaz vienu gadu;
50.4.2.
izglītība un pieredze atbilst īstenojamās izglītības programmas jomai;
50.4.3.
nodrošinājis mācības vismaz 30 izglītojamajiem pēdējo trīs gadu laikā no pieteikuma iesniegšanas brīža esošās vai līdzvērtīgas izglītības programmas ietvaros.
51.
Izglītības iestāde pie pieteikumam pievieno šādus dokumentus:
51.1.
apliecinājumu par katru pieteikumā norādīto izglītības programmas veidu, ka tās pieteikumā norādītajās kompetenču jomās, kurās izglītības iestāde plāno nodrošināt izglītības programmas, ir īstenojusi vismaz divas izglītības programmas, kurās mācības pabeigušo skaits vienā grupā ir bijis vismaz 10 izglītojamie;
51.2.
izglītības programmas aprakstu atbilstoši platformā definētajai izglītības programmas apraksta formai.
52.
Finansējuma saņēmējs, saņemot šo noteikumu 50. punktā minēto izglītības iestādes pieteikumu:
52.1.
izvērtē izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 49.50. un 51. punktā noteiktajām prasībām, nepieciešamības gadījumā pieprasa papildus informāciju pieteikuma izvērtēšanai. Gadījumā ja tiek konstatēts, ka uz izglītības iestādi ir attiecināms kāds no izslēgšanas kritērijiem, Finansējuma saņēmējs nevērtē izglītības iestādes pieteikumu;
52.2.
noslēdz sadarbības līgumu ar izglītības iestādi, kas atbilst šo noteikumu 49.50. un  51. punktā  noteiktajām prasībām uz termiņu līdz 2026. gada 31. maijam, piešķirot tai izglītības pakalpojumu sniedzēja statusu platformā;
52.3.
iekļauj izglītības iestādi, kas atbilst šo noteikumu 49. , 50. un 51. punktā   noteiktajām prasībām un ar kuru ir noslēgts šo noteikumu 52.2. apakšpunktā minētais līgums, platformas Izglītības pakalpojumu sniedzēju katalogā līdz 2026. gada 31. maijam.
53.
Izglītības iestādes, kuru pieteikums nav apstiprināts, var atkārtoti pieteikties nākamajā šo noteikumu 48. punktā noteiktajā termiņā šo noteikumu  50. un  51. punktā noteiktajā kārtībā finansējuma saņēmēja izsludinātā uzaicinājumā.
54.
Izglītības pakalpojuma sniedzējs, kas ir apstiprināts dalībai platformā un ar kuru ir noslēgts šo noteikumu 52.2.  apakšpunktā minētais līgums, var iesniegt jaunas izglītības programmas iekļaušanai Izglītības pakalpojumu sniedzēju katalogā vienu reizi ceturksnī.  Piesakot jaunas izglītības programmas šajā punktā noteiktajā kartībā, izglītības iestādes, kuru atbilstība šo noteikumu 49.1. ,49.2., 49.3. un 49.4. apakšpunktos noteiktajiem nosacījumiem ir jau pārbaudīta un izglītības iestādes statuss nav mainījies, kopā ar pieteikumu iesniedz apliecinājumu par atbilstību šo noteikumu 49. punktā noteiktajām prasībām. Finansējuma saņēmējam nepieciešamības gadījumā ir tiesības pieprasīt atkārtoti dokumentus un veikt izglītības pakalpojuma sniedzēja atbilstības pārbaudi šo noteikumu 49.50. un 51. punktā noteiktajām prasībām šo noteikumu 52.2. apakšpunktā noteiktā  līguma spēkā esības laikā.
55.
Izglītības pakalpojuma sniedzējs, kuru finansējuma saņēmējs ir apstiprinājis iekļaušanai Izglītības pakalpojumu sniedzēju katalogā, veic šādas darbības platformā:
55.1.
izveido savu darba vietu;
55.2.
ievada izglītības programmas atbilstoši platformā noteiktajai izglītības programmas formai vismaz šādu informāciju:
55.2.1.
mācību mērķa grupa;
55.2.2.
izglītojamo skaits mācību grupā un brīvo vietu skaits;
55.2.3.
izglītības programmas atbilstība DigComp ietvaram;
55.2.4.
mācību norises laikus;
55.2.5.
izglītības programmas izmaksas;
55.2.6.
izglītības programmas īstenošanas kalendāru – sākuma un beigu datumu, ilgumu akadēmiskajās stundās;
55.2.7.
izglītības apguves veids: attālināti, klātienē, e-mācību modulis (tālmācība);
55.2.8.
izglītības programmas īstenošanas vieta, ja mācības tiks īstenotas klātienē;
55.2.9.
citas prasības izglītojamajam, ko definējis izglītības pakalpojumu sniedzējs;
55.2.10.
izglītības programmas pielāgošanas iespējas personām ar invaliditāti;
55.2.11.
izglītības programmas kodu, ja izglītības programma atbilst šo noteikumu  16.1.16.2.16.3. un 16.5. apakšpunktos  noteiktajam.
55.3.
izglītības pakalpojuma sniedzējs var publicēt līdz trīs izglītības programmām katrā izglītības programmas veidā, kā arī papildināt piedāvājumu ar jaunām izglītības programmām atbilstoši finansējuma saņēmēja noteiktajām prioritātēm, informācija par kurām publicējama individuālo mācību kontu tīmekļvietnē;
55.3.1.
izglītības pakalpojumu sniedzējs savā kontā atzīmē, kuras izglītības programmas tiek publicētas individuālo mācību kontu tīmekļvietnē un platformā;
55.3.2.
izglītības programmai var veidot vairākas mācību grupas ar dažādiem norises datumiem, bet par katru mācību grupu jābūt norādītai informācijai atbilstoši šo noteikumu 55.2. apakšpunktā noteiktajam.
56.
Prasības izglītības programmu mācību grupu komplektēšanai finansējuma saņēmējs nosaka līgumā ar izglītības pakalpojumu sniedzēju.
57.
Izglītības pakalpojumu sniedzējs komplektējot mācību grupas:
57.1.
norāda izmaksas vienam izglītojamajam par izglītības programmas apguvi;
57.2.
komplektē mācību grupas atbilstoši personu pieteikumiem. Izglītības pakalpojuma sniedzējam ir tiesības veikt nelielas tehniskas izmaiņas saistībā ar izglītības programmas īstenošanu (mācību grupas lieluma izmaiņas, norises datumu korekcijas un citas tehniskā rakstura izmaiņas), iepriekš saskaņojot tās ar izglītojamajiem un informējot par to finansējuma saņēmēju;
57.3.
var pārplānot mācību norises uzsākšanas datumus ne vairāk kā trīs reizes apstiprinātam izglītojamajam. Pēc trešās reizes izglītības pakalpojumu sniedzējam mācības ir jānodrošina;
57.4.
izglītības programmas norise jānodrošina ne vēlāk kā 2 mēnešu laikā pēc izglītojamā apstiprināšanas mācību grupā;
57.5.
mācību grupu ietvaros var mācīties izglītojamie, kas saņem publisko finansējumu, kā arī izglītojamiem, kas dalību apmaksā no saviem, darba devēja vai citiem finanšu līdzekļiem.
58.
Izglītības pakalpojumu sniedzēju atlasei šo noteikumu 16.4. un 16.6. apakšpunktā  minēto izglītības programmu īstenošanai finansējuma saņēmējs veic publiskos iepirkumus atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā.
59.
Finansējuma saņēmējs ir tiesīgs izslēgt izglītības pakalpojumu sniedzēju no izglītības pakalpojumu sniedzēju kataloga un dalības platformā, vienpusēji atkāpjoties no līguma šādos gadījumos:
59.1.
izglītības pakalpojumu sniedzējs pārkāpj izglītības programmas īstenošanu regulējošajos normatīvajos aktos un līgumā noteiktās prasības, un tas apdraud mācību procesa norisi;
59.2.
izglītības pakalpojumu sniedzējs pārkāpj līgumā noteikto kārtību, kādā personas ieskaitāmas izglītojamo skaitā un atskaitāmas no tā;
59.3.
izglītības pakalpojumu sniedzējs ir noteicis papildus samaksu izglītojamajiem, kas nav norādīta platformā;
59.4.
izglītības pakalpojuma sniedzējs nenodrošina atbilstošu un kvalitatīvu izglītības pakalpojumu;
59.5.
izglītības pakalpojumu sniedzējs sniedzis apzināti nepatiesu informāciju, piesakoties dalībai platformā, noslēdzot līgumu vai tā darbības laikā;
59.6.
ja šo noteikumu 71. punktā noteiktais reitings pēc divu izglītības programmu nodrošināšanas ir zemāks par trim punktiem, šādā gadījumā izglītības pakalpojumu sniedzējs izslēdzams no platformā izvietotā Izglītības pakalpojumu sniedzēju kataloga līdz kvalitātes uzlabošanai un sniedz atkārtoti izglītības pakalpojumu sniedzēja pieteikumu atkārtotai izvērtēšanai šo noteikumu 50. un 51. punktā noteiktajā kārtībā.
60.
Finansējuma saņēmēja apstiprinātās izglītības pakalpojumu sniedzēja izglītības programmas publicējamas individuālo mācību kontu tīmekļvietnē, publicējot izglītības programmas aprakstu un izglītības programmas izmaksas. Izglītības pakalpojumu sniedzējam nav tiesību no programmas izglītojamajiem pieprasīt papildu maksu, kas pārsniedz izglītības programmas noteiktās izmaksas, kā arī izglītības programmas apgūšanas laikā palielināt izglītības programmas apgūšanai sākotnēji noteikto izmaksu summu. Izglītības programmas sākotnēji noteikto izmaksu summas pieauguma gadījumā, izmaksu starpību izglītības programmas sniedzējs sedz no izglītības pakalpojuma sniedzēja līdzekļiem, tam pieejamā finansējuma ietvaros.
61.
Finansējuma saņēmējs izvērtē un deaktivizē no platformā izvietotā Izglītības pakalpojumu sniedzēju kataloga izglītības programmu, kurai 12 mēnešu laikā kopš izglītības programmas iekļaušanas platformā izveidotajā mācību piedāvājumā nevienu reizi mācību grupā nav pieteicies neviens individuālā mācību konta lietotājs šīs individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros. Finansējuma saņēmējs veic izglītības programmas izvērtēšanu gada laikā pēc izglītības programmas iekļaušanas datuma individuālo mācību kontu izglītības programmu katalogā un rakstiski līgumā noteiktajā kārtībā informējot izglītības pakalpojumu sniedzēju.
62.
Finansējuma saņēmējs nodrošina platformā izvietoto izglītības programmu īstenošanas kvalitātes uzraudzības pasākumus, lai nodrošinātu atbalsta darbību īstenošanas uzraudzību atbilstoši šajos noteikumos noteiktajām prasībām. Izglītības programmas īstenošanas kvalitātes uzraudzības pasākumus veic pēc nejaušības principa, izvēloties vismaz 10% no izglītības programmām, ko īsteno izglītības pakalpojumu sniedzēji. Finansējuma saņēmējs ir tiesīgs īstenot klātienes uzraudzības vizītes vai pieslēgties nodarbībām tiešsaistē, lai pārliecinātos par izglītības programmas faktisko norisi.
63.
Finansējuma saņēmējs nodrošina atsevišķu PVN izmaksu uzskaiti un nodalīšanu, pirms finansējuma saņemšanas norādītajā apmērā, sniedz apliecinājumu, ka minētās summas nav un netiks atgūtas no valsts budžeta priekšnodokļa veidā. Finansējuma saņēmējām ir pienākums atgriezt pārmaksāto PVN daļu, ja sākotnēji plānotais PVN apjoms pārsniedz faktiski nepieciešamo. 
64.
Pievienotās vērtības nodokli sedz no valsts budžeta līdzekļiem šo noteikumu minētajām finansējuma saņēmēja un tā sadarbības partnera - Izglītības un zinātnes ministrijas attiecināmajām izmaksām. Pievienotās vērtības nodokli finansējuma saņēmējs un tā sadarbības partneris sedz no valsts budžeta līdzekļiem tikai tādā gadījumā, ja finansējuma saņēmējs un tā sadarbības partneris nevar atgūt pievienotās vērtības nodokli normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. 
3.Platformas izveide individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros
3.1.Platformas mērķis, platformas pārzinis un pamatfunkcionalitāte
65.
Platformas mērķis ir nodrošināt drošu, efektīvu un kvalitatīvu pieaugušo izglītības pakalpojumu piedāvājuma pārvaldību, tai skaitā vienotu kontaktpunktu informācijas par personas mācību rezultātiem uzglabāšanas nodrošināšanai un mācību piedāvājuma saņemšanai, kā arī fiziskām personām nodrošināt piekļuvi savai izglītības pakalpojumu saņemšanas vēsturei individuālajā mācību kontā.
66.
Platformas turētājs un pārzinis ir Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk - platformas pārzinis). Platformas pārzinis izmanto platformu, lai nodrošinātu efektīvu pieaugušo izglītības procesa pārvaldīšanu un informācijas pieejamību par:
66.1.
valsts budžeta līdzekļu vai Eiropas Savienības politikas instrumentu un citu ārvalstu finanšu palīdzības finansēto izglītības programmām un izglītības pakalpojumu piedāvājumu;
66.2.
papildu atbalsta pasākumiem un to finansēšanas nosacījumiem individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros;
66.3.
valsts pārvaldes iestāžu mācību piedāvājumu, kas īstenojams platformā citas atbalsta programmas ietvaros.
67.
Individuālo mācību kontu tīmekļvietnē ir pieejama vismaz šāda informācija:
67.1.
par pieaugušo izglītības iespējām un izglītības programmām;
67.2.
publiskā atbalsta saņemšanas nosacījumi, finansējuma apjoms un mērķa grupas;
67.3.
aktuālais izglītības pakalpojumu sniedzēju un to sniegto pakalpojumu piedāvājums ar iespēju filtrēt un atlasīt piedāvātās izglītības programmas vismaz pēc izglītības programmas norises vietas, pēc izglītības pakalpojumu sniedzējiem un izglītības programmu veidiem, pēc izglītības programmas īstenošanas veida (klātiene, attālināti vai hibrīdmodelis), pēc mācību jomas, ilguma, mācību sākuma, pēc izglītības programmas finansējuma avota;
67.4.
anonīms izglītības programmas reitings, kas tiek piesaistīts izglītības pakalpojumu sniedzējam, balstoties uz izglītojamo vērtējumu, kas noteikts šo noteikumu 71. punktā ;
67.5.
noderīga informācija un citi resursi par pieaugušo izglītības iespējām;
67.6.
par individuālā mācību konta izveides un lietošanas kārtību;
67.7.
par autorizācijas iespējām individuālajā mācību kontā.
68.
Platformā apstrādā šādus datus:
68.1.
individuālā mācību konta lietotāja personas datus;
68.2.
platformas pārvaldības datus;
68.3.
datus par izglītības pakalpojumu saņemšanu, finansējuma izmantošanu un uzkrāšanu, dati pētniecībai, monitoringam un mākslīgā intelekta izmantošanai;
68.4.
platformas tehniskajai darbībai nepieciešamos datus.
69.
Ja individuālais mācību konts deaktivizēts šo noteikumu 88. punktā  noteiktajā kārtībā, tad šo noteikumu 77.1. apakšpunktā noteiktie individuālā mācību konta lietotāja personas dati glabājami atbilstoši Ministru kabineta noteikumos Nr. 621 noteiktajā kārtībā.
70.
Individuālā mācību konta lietotājam ir pieejama šāda individuālā mācību konta funkcionalitāte:
70.1.
informācija par pieejamo publisko finansējumu, tā apjomu un atlikumu;
70.2.
pievienot, apskatīt, lejupielādēt savus izglītības dokumentus un apliecinājumus par iepriekš iegūto izglītību;
70.3.
aizpildīt un aktualizēt profila informāciju, izteikt ierosinājumus mācību vajadzībām;
70.4.
pieteikties izvēlētajai izglītības programmai;
70.5.
pieteikties karjeras atbalsta pasākumiem, apskatīt rezultātu vēsturi;
70.6.
aizpildīt novērtējumu par izglītības pakalpojumu sniedzēju, kura pakalpojumi saņemti;
70.7.
sniegt atgriezenisko saiti un aizpildīt anketas par mācību pieredzi un mācību vajadzībām;
70.8.
izveidot individuālo mācību ceļu un sekot tā izpildei;
70.9.
informācijas par izglītības dokumentiem un apliecinājumiem, kas apliecina individuālā mācību konta lietotāja apgūtās izglītības programmas, koplietošanas iespējas, norādot personas, kurām būs pieejama šajā apakšpunktā minētā informācija un pieejas tiesību termiņu.
71.
Platformā katrai izglītības programmai veidojams reitings, ievērojot šādus kritērijus:
71.1.
piedāvāto izglītības programmu ir apguvuši vismaz 10 izglītojamie un aizpildījuši novērtējuma anketu;
71.2.
izglītojamie sniedz vērtējumu par šādām kategorijām – izglītības programmas saturs, pedagoga darbs, sasniegtie rezultāti, mācību procesa nodrošināšana;
71.3.
vērtējumu sniedz tikai identificējami izglītojamie, kas novērtējuma anketu aizpilda no individuālā mācību konta;
71.4.
reitings tiek attēlots publiski individuālo mācību kontu tīmekļvietnē pie izglītības programmas, skalā no viens līdz pieciem punktiem.
72.
Individuālo mācību kontu aprobācijas ietvaros platformu var izmantot arī citu ministriju un citu valsts pārvaldes iestāžu vai pašvaldību (turpmāk – atbalsta programmas nodrošinātāji)  finansēto izglītības programmu un izglītības pakalpojumu, kur piešķirams publiskais finansējums, īstenošanai. 
73.
Atbalsta programmas nodrošinātājs noslēdz starpresoru vienošanos ar finansējuma saņēmēju par platformas izmantošanas kārtību un nosacījumiem.
3.2.Individuālā mācību konta izveide un aktivizēšana
74.
Lai izveidotu individuālo mācību kontu, persona pirmo reizi reģistrējoties platformā un turpmāk lietojot platformu katrā pieslēgšanas reizē autentificējas. Persona platformā var autentificēties, izmantojot:
74.1.
Valsts pārvaldes pakalpojumu portāla sniegtos autentificēšanās pakalpojumus;
74.2.
pamatojoties uz personas rakstveidā  iesniegto iesniegumu – atbalsta persona personas klātienē pārliecinās par tās identitāti, pamatojoties uz personas uzrādīto derīgu personu apliecinošu dokumentu tiek reģistrēta platformā un tai  tiek izsniegts platformas pārziņa izsniegtais lietotāja vārds un parole. 
75.
Lietotāja autentifikācija platformā notiek brīdī, kad no autentifikācijas uzticamības pakalpojuma sniedzēja "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" ir saņemts apstiprinājums par personas identitāti.
76.
Persona  atbalsta personai var iesniegt pašrocīgi parakstītu iesniegumu par individuālā mācību konta izveidi un mācību pieteikumu individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros finansētā izglītības pakalpojuma saņemšanai šo noteikumu 74.2. apakšpunktā minētajā kārtībā uzrādot derīgu personu apliecinošu dokumentu. Atbalsta personas pieejamību nodrošina platformas pārzinis, tai skaitā sadarbībā ar attiecīgo pašvaldību.
77.
Personai, reģistrējoties platformā un izveidojot individuālo mācību kontu, platforma iegūst šādus personas datus:
77.1.
no Fizisko personu reģistra:
77.1.1.
vārds (vārdi);
77.1.2.
uzvārds;
77.1.3.
personas kods;
77.1.4.
dzimšanas datums;
77.1.5.
valstiskās piederība un tās veids;
77.1.6.
personas statuss Fizisko personu reģistrā (aktīvs, pasīvs);
77.1.7.
miršanas datums;
77.1.8.
dzīvesvietas deklarētā adrese un valsts adrešu reģistra adresācijas objekta kods;
77.2.
no Valsts ieņēmumu dienesta datu krātuves;
77.2.1.
datus par saimnieciskās darbības veicēju;
77.2.2.
par fiziskas personas darba vietām;
77.3.
informāciju par iegūto izglītību no Valsts izglītības informācijas sistēmas:
77.3.1.
izglītības pakāpe;
77.3.2.
izglītības veids;
77.3.3.
izglītības dokumenta veids;
77.3.4.
izglītības programmas tips;
77.3.5.
izglītības programmas nosaukums;
77.3.6.
izglītības iestādes reģistrācijas numurs izglītības iestāžu reģistrā (ja attiecināms);
77.3.7.
izglītības dokumenta sērija;
77.3.8.
izglītības dokumenta numurs;
77.3.9.
izglītības dokumenta izsniegšanas datums;
77.3.10.
izglītības programmas kods un nosaukums (ja attiecināms);
77.3.11.
iegūtā kvalifikācija (ja attiecināms);
77.4.
informāciju par šobrīd uzsākto apgūstamo izglītību atbilstoši programmas veidam no Valsts izglītības informācijas sistēmas:
77.4.1.
izglītības pakāpe;
77.4.2.
izglītības veids;
77.4.3.
izglītības programmas kods;
77.4.4.
izglītības programmas nosaukums;
77.4.5.
kvalifikācija (ja attiecināms);
77.4.6.
izglītības programmas īstenošanas ilgums (stundas) (ja attiecināms);
77.4.7.
izglītības iestādes nosaukums;
77.4.8.
izglītības iestādes reģistrācijas numurs izglītības iestāžu reģistrā (ja attiecināms);
77.4.9.
mācību klase vai mācību kurss;
77.4.10.
izglītības programmas apguves uzsākšanas datums;
77.4.11.
izglītības programmas apguves veids;
77.5.
informāciju par uzsākto vai iegūto izglītību, kas iegūta atbalsta programmas ietvaros, kas finansēta no valsts budžeta vai Eiropas Savienības politikas instrumentu un citiem ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem:
77.5.1.
atbalsta programmas nosaukums;
77.5.2.
izglītības iestādes nosaukums;
77.5.3.
izglītības iestādes reģistrācijas numurs izglītības iestāžu reģistrā (ja attiecināms);
77.5.4.
izglītības programmas veids;
77.5.5.
izglītības programmas nosaukums;
77.5.6.
izglītības programmas kods (ja attiecināms); 
77.5.7.
pieteikuma izglītības programmai iesniegšanas datums;
77.5.8.
izglītības programmas apguves uzsākšanas datums;
77.5.9.
izglītības programmas plānotais pabeigšanas datums;
77.5.10.
izglītības programmas faktiskais pabeigšanas datums;
77.5.11.
izglītības programmas pabeigšanas rezultāts;
77.5.12.
iegūtā kvalifikācija (ja attiecināms);
77.5.13.
sekmīgu pabeigšanu apliecinošs dokuments;
77.5.14.
sekmīgu pabeigšanu apliecinoša dokumenta numurs.
77.6.
platformā var tikt uzkrāti dati, kas nepieciešami atbalsta programmas nodrošināšanai, kas nav pieejama Valsts izglītības informācijas sistēmā vai citās valsts informācijas sistēmās:
77.6.1.
izglītības dokuments (datne) (ja attiecināms);
77.6.2.
iegūtās prasmes (ja attiecināms).
78.
Persona, izveidojot individuālo mācību kontu, aizpilda sava profila informāciju, lai izglītības pakalpojuma sniegšanas procesā finansējuma saņēmējs nodrošinātu saziņu ar personu, norādot šādus personas datus:
78.1.
dzīvesvietas adrese, valsts adrešu reģistra adresācijas objekta kods un valsts atbilstoši personas sniegtajām ziņām (ja tā nav iekļauta Fizisko personu reģistrā);
78.2.
tālruņa numurs un e-pasta adrese;
78.3.
informāciju par iegūto un uzsākto izglītību, ja informācija nav iegūta no Valsts izglītības informācijas sistēmas: izglītības ieguves statuss, dokumenta izdošanas valsts, izglītības iestādes nosaukums, izglītības iestādes reģistrācijas numurs, izglītības dokumenta nosaukums, dokumenta sērija, dokumenta numurs, kvalifikācijas nosaukums (ja attiecināms); kvalifikācijas līmenis (ja attiecināms), grāds (ja attiecināms), zinātnes nozares grupa (ja attiecināms), zinātnes nozare (ja attiecināms), izglītības kvalifikācijas līmenis atbilstoši Latvijas izglītības klasifikācijas struktūrai (ja attiecināms),  dokumenta izsniegšanas vieta, dokumenta izdošanas gads, ja persona vēlas saņemt personalizētu izglītības pakalpojumu piedāvājumu; 
78.4.
darba pieredzi, prasmēm un mācību vajadzībām, ja persona vēlas saņemt personalizētu izglītības pakalpojumu piedāvājumu;
78.5.
norēķinu konta numuru, ja tiek segti transporta vai īres izdevumi vai izmaksāta stipendija;
78.6.
aktuālos datus par personas dalību pasākumos, t.sk. karjeras atbalsta pasākumiem, prasmju novērtēšanu, papildu atbalstu un citus pakalpojumus:
78.6.1.
personas pieteikums dalībai pasākumā;
78.6.2.
pasākuma nosaukums;
78.6.3.
pasākuma īstenotājs;
78.6.4.
pasākuma īstenošanas datums;
78.6.5.
pasākuma īstenošanas vieta;
78.6.6.
pasākuma ilgums;
78.6.7.
personas iesaistes ilgums pasākumā;
78.6.8.
pasākuma rezultāts;
78.6.9.
personas norēķinu rekvizīti (norēķinu konta numurs Latvijā reģistrētajā kredītiestādē vai ārvalstu kredītiestādes Latvijā reģistrētajā filiālē (turpmāk – kredītiestāde), kredītiestādes pilns nosaukums), ja pasākuma ietvaros paredzēts finanšu atbalsts;
78.6.10.
personai aprēķinātais un izmaksātais finanšu atbalsts, ja persona piedalās pasākumā, kurā paredzēts finanšu atbalsts;
78.6.11.
informācija par pasākuma apmeklējumu un kavējumiem, kā arī kavējumus attaisnojošiem iemesliem;
79.
Ja individuālā mācību konta profilā norādītā informācija ir mainījusies, individuālā mācību konta lietotāja pienākums ir to aktualizēt 10 darba dienu laikā.
80.
Personai, piesakoties izglītības programmai, platforma izgūst šādus personas datus:
80.1.
no Fizisko personu reģistra:
80.1.1.
dzimumu;
80.1.2.
valstiskās piederības datus atbilstības bēgļa vai alternatīvā personas statusa pārbaudei (ja attiecināms);
80.1.3.
vai ir vecāks vai aizbildnis bērnam vecumā līdz septiņiem gadiem (ja attiecināms);
80.2.
no Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas informācijas sistēmas vai persona pārstāv mājsaimniecību, kurai piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss (ja attiecināms).
81.
Lai veiktu aptaujas sniegto pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai noteikto mērķu sasniegšanai, platformas pārzinis var apstrādāt šādus sistēmā uzkrātos lietotāju datus:
81.1.
vārds, uzvārds;
81.2.
personas pieteikumus pakalpojumam;
81.3.
digitālos prasmju novērtēšanas rīkos;
81.4.
anketās sniegtā informācija.
82.
Katru informācijas apstrādi platformā auditē. Auditācijas pierakstus platforma glabā 72 mēnešus un izmanto sistēmas uzturēšanai. Pēc noteiktā termiņa auditācijas pieraksti tiek dzēsti.
83.
Platformā uzkrātos personas datus par individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros līdzfinansēto izglītojamo glabā saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES)  2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, 22. un 27. pantu un normatīvajiem aktiem par Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību.
84.
Šo noteikumu 77. punktā minētos individuālā mācību konta lietotāja datus noteiktajos gadījumos un apjomā finansējuma saņēmējs ir tiesīgs nodot Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai, Izglītības un zinātnes ministrijai un citām Atveseļošanas fonda īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, tai skaitā, arī Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm.
3.3.Individuālā mācību konta izmantošana
85.
Individuālā mācību konta lietotājs atbild par visām darbībām, kas veiktas tā individuālajā mācību kontā:
85.1.
individuālā mācību kontā pieejamos pakalpojumus var izmantot tikai šo noteikumu 75. punktā noteiktajā kārtībā identificēta persona, kas izveidojusi individuālo mācību kontu, individuālā mācību konta datus un no tiem izrietošās piekļuves tiesības nedrīkst nodot trešajai personai. Ja kāds no šo noteikumu 74. punktā ​​​​​​​ minētajiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem ir kļuvis zināms trešajai personai vai ir aizdomas, ka tie ir kļuvuši zināmi trešajai personai, individuālā mācību konta lietotājs par to nekavējoties vienas darbdienas laikā rakstiski informē platformas pārzini. Saņemot šajā apakšpunktā minēto individuālā mācību konta lietotāja paziņojumu, platformas pārzinis nekavējoties bloķē piekļuvi individuālajam mācību kontam līdz individuālā mācību konta lietotājs lūdz atjaunot pieeju individuālajām mācību kontam, saņemot jauno kādu no šo noteikumu 74. punktā ​​​​​​​ minētajiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem;
85.2.
ja platformas pārzinim vai finansējuma saņēmējam ir pamatotas aizdomas, ka šo noteikumu 74. punktā minētie elektroniskās identifikācijas līdzekļi ir kļuvusi zināmi trešajai personai vai ir pamats uzskatīt, ka elektroniskās identifikācijas līdzekļus platformā izmanto nelikumīgi,  platformas pārzinim ir tiesības apturēt individuālā mācību konta darbību, bloķējot individuālā mācību konta lietotāja piekļuvi individuālajam mācību kontam, līdz apstākļu noskaidrošanai, paziņojot to individuālā mācību konta lietotājam uz lietotāja norādīto kontaktinformāciju platformā divu darbdienu laikā no fakta konstatēšanas par finansējuma saņēmēja pamatotām aizdomām un pieprasot individuālo mācību konta lietotājam sniegt paskaidrojumus 10 darbdienu laikā;
85.3.
ja konstatēta individuālā mācību konta lietotāja vaina šo noteikumu 85.1. apakšpunktā noteiktā pārkāpšanā un ir pieņemts lēmums par finansējuma apturēšanu un līdz pārkāpuma konstatēšanas fakta prettiesiski izmantotā piešķirtā finansējuma atmaksu, individuālā mācību konta lietotājam ir pienākums 30 darbadienu laikā no finansējuma saņēmēja lēmuma pieņemšanas brīža atlīdzināt finansējuma saņēmējam līdz pārkāpuma konstatēšanas faktam prettiesiski izmantoto piešķirto finansējumu.
86.
Individuālā mācību konta lietotājs var aktivizēt pakalpojumu “Saņemt paziņojumus”, norādot informācijas par nosūtīto paziņojumu saņemšanas kanālu:
86.1.
individuālā mācību konta lietotāja oficiālo elektronisko adresi;
86.2.
individuālā mācību konta lietotāja personīgo elektroniskā pasta adresi.
87.
Platformas pārzinis nodrošina saņemtās un nosūtītās elektroniskās saziņas, elektronisko dokumentu un to metadatu glabāšanu un pieejamību individuālajā mācību kontā, tādā apjomā un termiņā, kas atbilst publiskā finansējuma programmā noteiktajiem finansējumu saņemšanu un izlietošanu apliecinošo dokumentu un datu glabāšanas termiņiem. Informācija par apgūtajām izglītības programmām, izglītības dokumenti un apliecinājumi no individuālā mācību konta nav dzēšami nolūkā nodrošināt vienotu izglītību apliecinošu dokumentu uzkrāšanu un uzglabāšanu, lai nodrošinātu mācību iespējas ar publiskā finansējuma atbalstu atbilstoši personas kvalifikācijai, tai skaitā, lai veidotu vienotu iegūtās izglītības datu pārvaldību.
88.
Platformas pārzinis ir tiesīgs deaktivizēt individuālo mācību kontu šādos gadījumos:
88.1.
individuālā mācību konta lietotāja nāves gadījumā. Šī informācija pārbaudāma ne retāk kā reizi pusgadā Fizisko personu reģistrā;
88.2.
saņemot individuālā mācību konta lietotāja pieprasījumu, individuālā mācību konta lietotājam iesniedzot platformas pārzinim personas  parakstītu iesniegumu par individuālā mācību konta deaktivizēšanu. Individuālā mācību konta lietotāja mācību kontā esošā informācija par izglītības programmu apguvi, kas apgūta finansējuma ietvaros glabājama atbilstoši šo noteikumu 19.6. apakšpunktā noteiktajam termiņam.
89.
Trešā persona, kas nav finansējuma saņēmējs, ir tiesīga iepazīties ar individuālā mācību konta lietotāja individuālā mācību kontā ievietoto informāciju par izglītības dokumentiem un apliecinājumiem, kas apliecina individuālā mācību konta lietotāja apgūtās izglītības programmas, ja individuālā mācību konta lietotājs individuālā mācību kontā piešķīris tai koplietošanas iespējas uz konkrētu laika periodu.
3.4.Individuālo mācību kontu platformas pārvaldība un platformas pārziņa pienākumi
90.
Individuālo mācību kontu platformas pārziņa pienākumi:
90.1.
nodrošināt platformas darbību;
90.2.
plānot un īstenot platformas satura un funkcionalitātes attīstību;
90.3.
nodrošināt individuālā mācību konta aktivizēšanu vai deaktivizēšanu šajos noteikumos noteiktajos gadījumos un kārtībā;
90.4.
nodrošināt informācijas pieejamību un individuālā mācību konta lietotāja konsultatīvo atbalstu individuālā mācību konta lietošanā;
90.5.
nodrošināt platformas darbībai nepieciešamās informācijas un tehnisko resursu uzturēšanu un drošības pārvaldību, tai skaitā pret nesankcionētu pieslēgšanos;
90.6.
izstrādājot platformas risinājumu, paredzēt tādas programmatūras saskarnes izstrādi, lai nodrošinātu platformas un tajā esošo datu apmaiņu un integrāciju ar citām valsts un pašvaldību informācijas sistēmām;
90.7.
izstrādājot jaunas platformas funkcionalitātes, kas ietekmē piekļūstamību platformai un tās lietojamību, veikt individuālo mācību kontu lietotāju pieredzes izpēti platformas lietošanā un vajadzībās;
90.8.
nodrošināt individuālo mācību kontu lietotāju individuālā mācību konta izveides funkcionalitāti atbilstoši to piekļuves tiesībām un iespēju to deaktivizēt, atbilstoši šo noteikumu 88. punktam;
90.9.
uzkrāt statistiskos datus par platformas un mācību kontu tīmekļvietnes lietošanu un publicēt to individuālo mācību kontu tīmekļvietnē un Latvijas Atvērto datu portālā vismaz reizi gadā;
90.10.
vismaz reizi gadā mērīt individuālo mācību kontu tīmekļvietnes apmeklētāju un individuālo mācību kontu lietotāju apmierinātību un mērījuma anonimizētos rezultātus publicēt mācību kontu tīmekļvietnē un Latvijas Atvērto datu portālā;
90.11.
veikt individuālo mācību kontu lietotāju personas datu apstrādi personas datu aizsardzības jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, nodrošinot pieaugušo izglītības pakalpojumu sniegšanu un pārvaldību;
90.12.
nodrošināt individuālā mācību konta lietotājam individuālā mācību konta satura personalizāciju atbilstoši autentificētā individuālā mācību konta lietotāja veiktajām aktivitātēm individuālajā mācību kontā un individuālo mācību kontu tīmekļvietnē;
90.13.
ievietot individuālajā mācību kontā un individuālo mācību kontu tīmekļvietnē ar individuālā mācību konta un individuālo mācību kontu tīmekļvietnes lietošanu saistīto informāciju;
90.14.
platformas pārzinis var izmantot trešās personas tehniskos risinājumus platformas funkcionalitātes, datu analīzes un monitoringa, mācību nodrošināšanas un prasmju novērtēšanas un citiem risinājumiem, ievērojot personas datu aizsardzības jomu regulējošos normatīvos aktus, tai skaitā nodrošināt integrāciju ar mācību platformām atvērto mācību kursu nodrošināšanai;
90.15.
nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
91.
Dubultā finansējuma riska novēršanai, izmantojot individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros pieejamo Atveseļošanas fonda finansējumu, kā arī, lai nodrošinātu individuālā mācību konta lietotāja profesionālām vajadzībām atbilstošu izglītības pakalpojumu piedāvājumu platformā un izstrādātu šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minēto individuālā mācību konta lietotāja individuālo mācību ceļu, platformā uzkrājami  šādi vēsturiskie dati par individuālā mācību konta lietotāju, Valsts izglītības attīstības aģentūrai īstenojot Eiropas Sociālā fonda finansētās nodarbināto apmācības Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 8.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci" ietvaros: izglītības iestādes nosaukums un reģistrācijas numurs, mācību nozare, izglītības programmas nosaukums, izglītības programmas veids, mācību periods, mācību pabeigšanas datums, individuālā mācību konta lietotājam attiecīgās atbalsta programmas ietvaros piešķirtais finansējums, projekta nosaukums, projekta īstenotājs.
4.Noslēguma jautājumi
92.
Platformas pārzinis, lai nodrošinātu platformas funkcionalitāti pilnā apjomā no 2026. gada 31. maija, veic šādas darbības:
92.1.
līdz 2024. gada 31. decembrim izstrādā individuālo mācību kontu tīmekļvietni un papildināta līdz 2026. gada 31. maijam;
92.2.
līdz 2024. gada 31.decembrim izstrādā šo noteikumu 70.1., 70.3., 70.4., 70.6., 70.7., un  70.8. apakšpunktā noteiktās platformas funkcionalitāti un pilnveido līdz 2026. gada 31. maijam;
92.3.
līdz 2025. gada 31. martam izstrādā  šo noteikumu 70.5. un  70.9. apakšpunktā noteiktās platformas funkcionalitāti un pilnveido līdz 2026. gada 31. maijam;
92.4.
līdz 2025. gada 31. martam izstrādā šo noteikumu 16.6., 17.1. un 17.2. apakšpunktā noteikto platformas funkcionalitāti un pilnveido līdz 2026. gada 31. maijam;
92.5.
līdz 2025. gada 31. martam izstrādā šo noteikumu 22.23.  un 24. punktā noteikto platformas funkcionalitāti un pilnveido līdz 2026. gada 31. maijam;
92.6.
līdz 2025. gada 30. jūnijam izstrādā šo noteikumu 67.4. apakšpunkts noteikto platformas funkcionalitāti.
93.
Platforma informāciju tiešsaistes režīmā (ja attiecināms) no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Fizisko personu reģistra, Valsts izglītības informācijas sistēmas, pašvaldību pārziņā esošās Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas sistēmas, Nodarbinātības valsts aģentūras pārziņā esošās Bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmas saņem datus pēc starpresoru vienošanās noslēgšanas.
94.
Platformā informāciju par iepriekš iegūto izglītību un iegūtajiem izglītības apguvi apliecinošiem dokumentiem, atbilstoši šo noteikumu 78.3. apakšpunktā, kas netiks iegūti no Valsts izglītības informācijas sistēmas automātiski, individuālā mācību konta lietotājs varēs ievadīt brīvprātīgi sākot ar 2025. gada 31. martu.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
Pielikums
Ministru kabineta
[23-TA-3084 Dt]
noteikumiem Nr.
[23-TA-3084 Nr]
Izglītības programmas saturs atbilstoši Eiropas Iedzīvotāju digitālā ietvaram

Programmā, kuras mērķis ir digitālo prasmju apguve, sasniedzamos mācīšanās rezultātus strukturē atbilstoši digitālajai pratībai, kas definēta Eiropas iedzīvotāju digitālo kompetenču ietvarā astoņos līmeņos – katrai kompetencei ir divi apguves līmeņi: pamata (1. un 2. līmenis), vidējs (3. un 4. līmenis), augsts (5. un 6. līmenis) un augsti specializēts (7. un 8. līmenis).

 

Piecas digitālo kompetenču jomas ietver atbilstošas digitālās kompetences:

I. Informācijas un datu lietpratība:

a) informācijas un digitālā satura pārlūkošana, meklēšana un filtrēšana,

b) datu, informācijas un digitālā satura novērtēšana,

c) datu, informācijas un digitālā satura pārvaldīšana.

II. Komunikācija un sadarbība:

a) mijiedarbība, izmantojot digitālās tehnoloģijas,

b) dalīšanās ar informāciju, izmantojot digitālās tehnoloģijas,

c) sabiedrības iesaistīšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas,

d) sadarbība, izmantojot digitālās tehnoloģijas,

e) tīkla etiķete,

f) digitālās identitātes saglabāšana.

III. Digitālā satura veidošana:

a) digitālā satura veidošana,

b) digitālā satura integrēšana un pārstrādāšana,

c) pavairošana un licences,

d) programmēšana.

IV. Drošība:

a) aizsardzības ierīces,

b) personas datu un privātuma aizsardzība,

c) veselības aizsardzība un labsajūtas aizsardzība,

d) dabas aizsardzība.

V. Problēmu risināšana:

a) tehnisko problēmu risināšana,

b) vajadzību identificēšana un tehnoloģiskie risinājumi,

c) radošums digitālo tehnoloģiju lietošanā,

d) trūkstošo kompetenču identificēšana.

 

Programmā sasniedzamo mācīšanās rezultātu aprakstā norāda veicamo uzdevumu sarežģītību un izpildes autonomiju:

1) pamata 1. līmenī veic vienkāršus uzdevumus cita vadībā;

2) pamata 2. līmenī veic vienkāršus uzdevumus autonomi vai ar atbalstu, kur tas nepieciešams;

3) vidējā 3. līmenī patstāvīgi veic labi definētus un rutīnas uzdevumus un risina skaidri saprotamas problēmas;

4) vidējā 4. līmenī neatkarīgi no citiem un atbilstoši savām vajadzībām veic uzdevumus un risina labi definētas problēmas ārpus rutīnas;

5) augstā 5. līmenī veic dažādus uzdevumus un risina problēmas, vadot citus;

6) augstā 6. līmenī atrod vispiemērotāko risinājumu, spējot pielāgoties citiem sarežģītās situācijās;

7) augstas specializācijas 7. līmenī spēj atrisināt sarežģītas problēmas ar ierobežotu mijiedarbības faktoru daudzumu, patstāvīgu profesionālo darbību integrējot ar darbu cita vadībā;

8) augstas specializācijas 8. līmenī spēj patstāvīgi atrisināt sarežģītas problēmas ar daudziem mijiedrabības faktoriem.