Noteikumu projekts

22-TA-3243
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.3. pasākuma "Pedagogu metodiskā atbalsta centra izveide profesijas attīstībai un prestiža uzlabošanai" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.3. pasākumu "Pedagogu metodiskā atbalsta centra izveide profesijas attīstībai un prestiža uzlabošanai" (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam pieejamo finansējumu;
1.4.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.5.
prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk - projekts) iesniedzējam un projekta sadarbības partneriem;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Pasākuma mērķis ir izveidot un attīstīt vienotu un stratēģiski pārraudzītu vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu (turpmāk - izglītības iestādes) profesionālā atbalsta un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides sistēmu valsts, pašvaldību un izglītības iestāžu līmenī, veicinot pedagogu profesijas attīstību un prestiža uzlabošanu, kā arī izglītojamo snieguma izcilību.
3.
Pasākuma mērķa grupa:
3.1.
pašvaldības un valsts pārvaldes iestādes, kas atbildīgas par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides koordinēšanu un īstenošanu, izglītības satura īstenošanu un pārraudzību, vispārējās un profesionālās izglītības kvalitātes novērtēšanu;
3.2.
izglītības iestādes - pirmsskolas izglītības iestādes, vispārējās un profesionālās izglītības iestādes, kas īsteno pamatizglītības un vidējās izglītības programmas;
3.3.
izglītības iestāžu pedagogi, izglītības iestāžu vadības komandas (pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāji, vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu direktori, to vietnieki; turpmāk - vadības komandas) un citas izglītības programmu īstenošanā un ieviešanā iesaistītās personas, pašvaldību izglītības speciālisti;
3.4.
izglītojamie.
4.
Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
4.1.
iznākuma rādītājs līdz 2029. gada 31. decembrim –  nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – viena iestāde, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim - viena iestāde;
4.2.
rezultāta rādītājs līdz 2029. gada 31. decembrim – iestāžu skaits, kas ieviesušas uzlabojumus izglītības un mācību sistēmu kvalitātei, efektivitātei un atbilstībai darba tirgum, – viena iestāde.
5.
Nacionālie rādītāji ir:
5.1.
līdz 2024. gada 31. decembrim izveidots profesionālā atbalsta resursu kartējums, kurā apkopota informācija par pieejamiem resursiem valsts un pašvaldību līmenī – profesionālās kompetences pilnveides iespējas, didaktiskie pētījumi, mācību metodiskie līdzekļi, un šo resursu kvalitātes novērtējums;
5.2.
līdz 2025. gada 31. augustam mācībās piedalījušies visu pašvaldību izglītības speciālisti un vismaz 20 % izglītības iestāžu vadības komandas;
5.3.
līdz 2025. gada 31. augustam īstenoti vismaz trīs mācību kursi mācību priekšmetu apguves metodikā, didaktikā un mācību līdzekļu izstrādē;
5.4.
izstrādāti metodiskā atbalsta materiāli pedagogiem, tai skaitā:
5.4.1.
līdz 2024. gada 31. decembrim "Latviešu valoda" 1., 4., 7. klasei, "Vēsture I" un "Sociālās zinības I"; 
5.4.2.
līdz 2025. gada 31. decembrim "Latviešu valoda" 2., 3., 5., 6., 8. un 9.klasei;
5.4.3.
līdz 2026. gada 31.augustam "Matemātika" 1. - 9.klasei, "Matemātika I", "Matemātika II", "Latviešu valoda I", "Latviešu valoda II", "Vēsture II" un "Sociālās zinības II";
5.5.
regulāru (vismaz vienu reizi gadā) profesionālo atbalstu saņēmušo izglītības iestāžu īpatsvars to kopskaitā;
5.6.
izglītības iestāžu skaits, kuras pēc profesionālā atbalsta saņemšanas demonstrē pozitīvu izglītības iestādes snieguma dinamiku.
6.
Pasākumam pieejamais kopējais finansējums ir 49 810 770 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums - 42 339 154 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 7 471 616 euro.
7.
Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma intensitāte nav lielāka par 85 procentiem no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
8.
Pasākumu īsteno kā ierobežotu projektu iesniegumu atlasi granta veidā.
9.
Pasākumu īsteno vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par visu pasākumam pieejamo finansējumu.
10.
Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija.
II.Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem
11.
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Valsts izglītības satura centrs, kas pēc tam, kad ir apstiprināts projekta iesniegums, ir arī finansējuma saņēmējs.
12.
Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar pašvaldībām, valsts un valsts augstskolu dibinātām profesionālās un vispārējās izglītības iestādēm, lai nodrošinātu izglītības iestāžu profesionālo atbalstu un pedagogu, vadības komandu un citu izglītības programmu īstenošanā un ieviešanā iesaistīto personu, kā arī pašvaldību izglītības speciālistu profesionālās kompetences pilnveidi.
13.
Projekta iesniedzējam ir pienākums projekta iesniegumā pamatot sadarbības partneru izvēli, norādot konkrēto sadarbības partneru iesaistes mehānismu, nepieciešamību un to kompetences atbilstību plānotajām atbalstāmajām darbībām. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno sadarbības partnera apliecinājumu par gatavību piedalīties projekta darbību īstenošanā un sniegt savu ieguldījumu projekta mērķa sasniegšanā. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas finansējuma saņēmējs ar katru sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā un sadarbības līgumā iekļauj vismaz šādus nosacījumus:
13.1.
sadarbības partneru pienākumus un tiesības;
13.2.
sadarbības partnera īstenojamās atbalstāmās darbības un sasniedzamos rādītājus;
13.3.
kārtību, kādā sadarbības partneris paredz sadarbību ar attiecīgās pašvaldības teritorijā esošajām vai atbilstošās nozares valsts augstskolas vai privātpersonas dibinātām izglītības iestādēm (ja attiecināms);
13.4.
maksājumu veikšanas kārtību atbalstāmo darbību īstenošanai un tiešo un netiešo attiecināmo izmaksu segšanai (ja attiecināms);
13.5.
kārtību, kādā no sadarbības partnera atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus;
13.6.
dokumentu, pārskatu un citas informācijas aprites un glabāšanas kārtību un termiņus.
14.
Finansējuma saņēmējs pirms sadarbības līguma noslēgšanas ar sadarbības partneriem attiecīgo sadarbības līguma projektu saskaņo ar Izglītības un zinātnes ministriju kā par izglītības politiku atbildīgo nozares ministriju (turpmāk - Izglītības un zinātnes ministrija).
15.
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā iekļauj informāciju par projekta iekšējo vadības un kontroles sistēmu, lai nodrošinātu sekmīgu projekta īstenošanu, mērķu sasniegšanu un projektam piešķirto līdzekļu lietderīgu un efektīvu izlietošanu, tai skaitā paredzot to funkciju nodalīšanu no iestādes pamatfunkciju izpildes, kuras finansējuma saņēmējs pilda projekta īstenošanā, un sadarbības regulējumu ar šo noteikumu 12. punktā  minētajiem sadarbības partneriem, kā arī aprakstot, kādas darbības un uzraudzības instrumenti ir plānoti vai ieviesti projekta iesniedzēja iestādē šādos procesos:
15.1.
finanšu līdzekļu plūsmas plānošana un kontrole, to uzskaites nodalīšana katra sadarbības partnera grāmatvedības uzskaitē un finanšu pārskatu ticamības nodrošināšana;
15.2.
iepirkumu organizēšana un sadarbības partneru līdzdalība iepirkumu organizēšanā (ja attiecināms);
15.3.
projekta maksājumu pieprasījumu un projekta grozījumu sagatavošana un iesniegšana, tai skaitā datu pilnīguma un atbilstības pārbaude;
15.4.
informācijas, dokumentu un pārskatu aprite;
15.5.
projekta saturiskās vadības un kvalitātes uzraudzības procesu pārskatāmība.
16.
Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām  prasībām un uzaicinājumā noteiktajā termiņā, iesniedz to Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā kā sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Papildus atlases nolikumā noteiktajām prasībām projekta iesniedzējs pievieno šādus ar Izglītības un zinātnes ministriju saskaņotus dokumentus:
16.1.
grantu konkursa nolikuma projekts un granta līguma projekts ar izglītības iestādēm, biedrībām un nodibinājumiem šo noteikumu 17.6. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai;
16.2.
šo noteikumu 29.1. apakšpunktā minētās izvērtēšanas kārtība;
16.3.
sadarbības kārtība ar projekta sadarbības partneriem un sadarbības līguma projekts;
16.4.
apraksts par visu projektā plānoto pušu iesaistes mehānismu, nepieciešamību, to kompetences atbilstību plānotajām atbalstāmajām darbībām un ieguldījumu projekta mērķa sasniegšanā.
III.Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
17.
Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
17.1.
vienota un stratēģiski pārraudzīta profesionālā atbalsta īstenošana visās mācību jomās un izglītības darba īstenošanas aspektos nacionālā un pašvaldību līmenī, nodrošinot profesionālā atbalsta vienas pieturas aģentūras principu, kā arī profesionālā atbalsta nodrošināšanu pašvaldību līmenī, izmantojot esošos profesionālā atbalsta tīklus un koordinējot iesaistīto pušu sadarbību profesionālā atbalsta īstenošanai;
17.2.
profesionālā atbalsta pasākumu īstenošana izglītības iestādēm un profesionālās kompetences pilnveide pedagogiem, vadības komandām un citām izglītības programmu īstenošanā un ieviešanā iesaistītām personām, pašvaldību izglītības speciālistiem;
17.3.
valsts izveidotu digitālo platformu pilnveide, uzturēšana un attīstība, tai skaitā nodrošinot tajās ietverto mācību resursu pieejamību pedagogu atbalstam un mācību priekšmetu olimpiāžu norisi tiešsaistē;
17.4.
pētījumu īstenošana un tulkošana mācību priekšmetu metodikā un didaktikā, tai skaitā nacionālās un starptautiskās labās prakses un īstenoto pētījumu apkopošana, analītiskās izpētes un šo noteikumu 29.1. apakšpunktā minēto izvērtējumu veikšana;
17.5.
metodiskā atbalsta materiālu izstrāde vai adaptācija, tai skaitā aprobācija, recenzēšana un publicēšana, prioritāro virzienu jomās, ievērojot pirmsskolas vadlīnijās un valsts izglītības standartos noteikto, kā arī identificētās izglītojamo mācīšanās un pedagogu profesionālā atbalsta vajadzības;
17.6.
nacionāla līmeņa pedagogu pieredzes tīkla izveide - mācību priekšmetu pedagogu asociāciju un citu izglītības jomas biedrību un nodibinājumu, kā arī izglītības iestāžu neformālo pedagogu kopienu, darbības veicināšana izglītības iestāžu profesionālajam atbalstam;
17.7.
izglītojamo izcilības veicināšana pašvaldības, reģionālā, nacionālā un starptautiskā līmenī:
17.7.1.
izglītojoši, sadarbības un tīklošanās pasākumi izglītojamo talantu attīstībai, tai skaitā praktiskas ievirzes pasākumi izglītojamo talantu un zināšanu pilnveidošanai, nometnes un nodarbības valsts mācību priekšmetu olimpiāžu un Latvijas skolēnu zinātniskās konferences laureātiem zināšanu padziļināšanai un pilnveidošanai;
17.7.2.
reģionālo, valsts un starptautisko zinātnes pasākumu un novada, valstspilsētas vai novadu apvienības, valsts un starptautiska līmeņa mācību priekšmetu olimpiāžu organizēšana Latvijā;
17.7.3.
izglītojamo dalības nodrošināšana starptautiskajās zinātnes izstādēs, konkursos, jauno zinātnieku skolās, mācību priekšmetu olimpiādēs, tai skaitā atlases organizēšana un izglītojamo sagatavošanās;
17.8.
projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana;
17.9.
informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu.
18.
Šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētā profesionālā atbalsta īstenošanai finansējuma saņēmējs:
18.1.
sadarbībā ar pašvaldību izglītības pārvaldēm veido, organizē un pārrauga izglītības iestāžu profesionālā atbalsta sistēmu, nodrošinot kvalitatīva profesionālā atbalsta un profesionālās kompetences pilnveides iespējas izglītības iestāžu pedagogiem, vadības komandām un citām izglītības programmu īstenošanā un ieviešanā iesaistītajām personām, pašvaldību izglītības speciālistiem, kā arī profesionālā atbalsta sniegšanā iesaistītajiem speciālistiem;
18.2.
sadarbojas ar augstskolām, īsteno pētījumus par mācību procesa pilnveidi, izglītības iestāžu organizācijas kultūru un pedagogu profesionālās kompetences  pilnveidi un ievieš rezultātus praktiskā darbībā;
18.3.
sekmē  izglītības iestāžu, mācību priekšmetu pedagogu asociāciju un citu izglītības jomas biedrību un nodibinājumu, kā arī izglītības iestāžu neformālo pedagogu kopienu, profesionālo tīklojumu attīstību, tai skaitā atbalstot labās prakses piemēru pārņemšanu;
18.4.
nodrošina darba vidē balstīta mācību satura profesionālo atbalstu atbilstoši valsts profesionālās izglītības standartiem;
18.5.
organizē izglītības vajadzībām nepieciešamo mācīšanās un pieejas materiālu izstrādi vai adaptāciju prioritāro virzienu jomās.
19.
Šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētās profesionālās kompetences pilnveides īstenošanai finansējuma saņēmējs:
19.1.
analizē izglītības iestāžu vadības komandu, pedagogu un citu izglītības programmu īstenošanā un ieviešanā iesaistīto personu, pašvaldību izglītības speciālistu profesionālās kompetences pilnveides un profesionālā atbalsta vajadzības, iesaistot mācību priekšmetu pedagogu asociācijas un citas izglītības jomas biedrības un nodibinājumus, pašvaldību izglītības pārvaldes institūcijas, valsts ģimnāzijas, speciālās izglītības attīstības centrus, profesionālās izglītības tehnikumus, izglītības iestāžu neformālās pedagogu kopienas, un ņemot vērā izglītības kvalitātes monitoringa rīku un izglītojamo snieguma analīzes datus;
19.2.
organizē un īsteno izglītības iestāžu pedagogu, vadības komandu un citu izglītības programmu īstenošanā un ieviešanā iesaistīto personu, pašvaldību izglītības speciālistu un profesionālā atbalsta sniegšanā iesaistīto speciālistu profesionālās kompetences pilnveides pasākumus.
20.
Pasākumā ir šādi izmaksu veidi:
20.1.
tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;
20.2.
netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai.
21.
Šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
21.1.
tiešās attiecināmās personāla izmaksas:
21.1.1.
projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 17.8. un 17.9. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas;
21.1.2.
projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas;
21.2.
izmaksas mācību, izglītojošu, informatīvu,  sadarbības un tīklošanās pasākumu, semināru un konferenču organizēšanai un īstenošanai, tai skaitā vietējo un ārvalstu ekspertu, lektoru un moderatoru atlīdzības izmaksas, mācību maksa, telpu nomas maksa (ja projekta atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešams nomāt telpas ārpus finansējuma saņēmēja telpām vai projekta īstenošanas sadarbības partnera juridiskās un faktiskās uzturēšanās adreses), tehniskā atbalsta pakalpojumu tiešsaistes pasākumu nodrošināšanai, ierakstīšanai, tulkošanai, datortehnikas un cita nepieciešamā aprīkojuma nomas izmaksas šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
21.3.
dalības maksa starptautiskajās zinātnes izstādēs, konkursos, jauno zinātnieku skolās un starptautiskajās mācību priekšmetu olimpiādēs šo noteikumu 17.7.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
21.4.
metodisko atbalsta materiālu izstrādes, digitalizācijas un adaptācijas, tai skaitā tulkošanas, licenču iegādes, autortiesību, aprobācijas, ilustrēšanas, sagatavošanas publicēšanai, izmaksas šo noteikumu 17.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
21.5.
informatīvo kampaņu un mērķa grupas informēšanas un piesaistes nodrošināšanas izmaksas šo noteikumu 17. punktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
21.6.
jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai īres izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai īres izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam;
21.7.
transporta pakalpojuma izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai";
21.8.
ārvalstu komandējumu un dienesta braucienu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam, projekta vadītājam, izglītojamos pavadošajām personām, kā arī izglītojamiem un piesaistītajiem ekspertiem, tai skaitā valsts nodeva par vīzas saņemšanai iesniegto dokumentu izskatīšanu, šo noteikumu 17.7.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, projekta īstenošanā iesaistītajam personālam šo noteikumu 17.2. un 17.6.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ja tās ir skaidri saistāmas ar projekta rezultātu sasniegšanu, šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupai šo noteikumu 17.2. un 17.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
21.9.
iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai”;
21.10.
veselības apdrošināšanas izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši daļlaika slodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai periodā, kad projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā, un tās ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai;
21.11.
obligāto veselības pārbaužu izmaksas un speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas, ja tās nav iekļautas šo noteikumu 21.10. apakšpunktā noteiktajās izmaksās, finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas;
21.12.
pakalpojumu un preču piegādes izmaksas šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
21.13.
projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas šo noteikumu 17.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai.
22.
Šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām. 
23.
Ja projekta īstenošanas laikā vadošā iestāde vai atbildīgā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku vai to aktualizē kādām no šo noteikumu 21. punktā minētajām izmaksām, tām piemēro vadošās iestādes vai atbildīgās iestādes izstrādāto vai aktualizēto metodiku. Metodiku vai aktualizēto metodiku piemēro atbilstoši tajā noteiktajam spēkā stāšanās laikam un piemērošanas nosacījumiem.
24.
Pievienotās vērtības nodoklis uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk- Regula Nr.2021/1060) 64.panta 1.punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
25.
Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no 2024. gada 1. janvāra.
26.
Sadarbības partneriem izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 13. punktā minēto sadarbības līgumu noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
27.
Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partneru īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku un nodrošinot demarkāciju ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem.
IV.Pasākuma īstenošanas nosacījumi
28.
Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri informē mērķa grupu par atbalsta pasākumiem, izmantojot mērķa grupai atbilstošus komunikācijas kanālus un metodes informēšanai.
29.
Finansējuma saņēmējs nodrošina:
29.1.
projektā īstenoto darbību un ieviešanas mehānisma efektivitātes izvērtējumu (turpmāk - izvērtējums):
29.1.1.
īstenot izvērtējumu ne retāk kā reizi divos gados, un tā veikšanai paredzēt vismaz to pušu iesaisti, kas piedalās projekta īstenošanā, un iespēju iesaistīt arī citas nozares institūcijas un ekspertus, ja tas nepieciešams pilnvērtīga izvērtējuma veikšanai;
29.1.2.
publicēt izvērtējuma rezultātus finansējuma saņēmēja tīmekļvietnē;
29.1.3.
saskaņojot ar Izglītības un zinātnes ministriju, paredzēt projekta turpmāko darbību īstenošanu atbilstoši izvērtējuma rezultātiem;
29.1.4.
veikt noslēguma izvērtējumu projekta beigās;
29.2.
līdz 2024. gada 31. martam, saskaņojot ar Izglītības un zinātnes ministriju un Latvijas Pašvaldību savienību, metodoloģisku vadlīniju izstrādi un publicēšanu finansējuma saņēmēja tīmekļvietnē paplašinātās pieredzes un karjeras atbalsta pasākumu plānošanai un īstenošanai pirmsskolas, vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs.
30.
Projekta īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija izveido projekta uzraudzības padomi, kurā uzaicina piedalīties nozaru ministriju un sociālo partneru pārstāvjus, tai skaitā no Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas, Latvijas Pašvaldību savienības, un citus nozares ekspertus. Projekta uzraudzības padomes sastāvā novērotāju statusā var iekļaut pārstāvjus arī no citām organizācijām un institūcijām, tai skaitā no Finanšu ministrijas un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras. Uzraudzības padomes darbību nosaka Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāts un apstiprināts nolikums, paredzot veikt šādas darbības:
30.1.
ne retāk kā reizi sešos mēnešos izskata finansējuma saņēmēja ziņojumu par projekta īstenošanas progresu, tai skaitā par īstenotajiem mērķa grupas informēšanas pasākumiem, šo noteikumu 4. un 5. punktā noteikto rādītāju sasniegtajām vērtībām, atgriezenisko saiti no mērķa grupas par profesionālo atbalstu un profesionālās kompetences pilnveides atbalstu, īstenoto atbalsta pasākumu saturu un atbilstību viņu vajadzībām, par veiktajiem un nepieciešamajiem uzlabojumiem atbalsta pasākumu īstenošanā;
30.2.
izskata šo noteikumu 29.1. apakšpunktā minēto izvērtējumu rezultātus un priekšlikumus turpmāko darbību īstenošanai;
30.3.
izskata šo noteikumu 17.5. apakšpunktā minētās prioritāro virzienu jomas.
31.
Finansējuma saņēmējs uzkrāj šādus datus:
31.1.
šo noteikumu 5.2. un 5.3. apakšpunktā minētie nacionālie rādītāji: atbalstu saņēmušo personu skaits, viņu amats, pārstāvētā izglītības iestāde un tās dibinātājs, profesionālās kompetences pilnveides mācību joma vai izglītības darba virziens, atbalsta sniedzējs;
31.2.
šo noteikumu 5.5. un 5.6. apakšpunktā minētie nacionālie rādītāji: atbalstu saņēmušo izglītības iestāžu skaits, to dibinātājs, īstenotais izglītības veids un pakāpe, saņemtā atbalsta veids;
31.3.
izstrādāto vai adaptēto metodiskā atbalsta materiālu skaits, dalījumā pa mācību priekšmetiem vai izglītības darba virzieniem un mērķa grupas;
31.4.
izglītojamo skaits, kas saņēmuši atbalstu izcilības veicināšanai, dalījumā pa mācību priekšmetiem un saņemtā atbalsta veida;
31.5.
horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”  rādītājs: izstrādāto vai pilnveidoto izglītības programmu, metodisko līdzekļu, vadlīniju, mācību līdzekļu, tai skaitā digitālo,  kuros ir integrēti dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās un citas piederības un pamattiesību jautājumi, skaits.
32.
Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060  47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī ievēro Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas.
33.
Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē tiklīdz tā pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
34.
Finansējuma saņēmējs pasākuma ietvaros īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
35.
Publiskos iepirkumus finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā, sociāli atbildīgā veidā un saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot nediskriminācijas principus. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums un inovāciju publiskais iepirkums).
36.
Finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. augustam.
37.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds