Noteikumu (grozījumu) projekts

Ministru kabineta noteikumi Nr. 648
Rīgā 2023. gada 14. novembrī (prot. Nr. 57 19. §)
23-TA-1459
Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 24. maija noteikumos Nr. 411 "Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība"
Izdoti saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 4. panta ceturto daļu, 4.1 panta trešo daļu, 4.2 panta trešo daļu
un Autoceļu lietošanas nodevas likuma 8. panta pirmo daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2011. gada 24. maija noteikumos Nr. 411 "Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 89., 190. nr.; 2014, 133. nr.; 2017, 56., 128., 248. nr.; 2018, 240. nr.; 2019, 227. nr.; 2022, 121. nr.) šādus grozījumus:
1.
Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:
"5. Ja pārkāptas Regulas (EK) 561/2006 un Regulas (ES) 165/2014 prasības, Valsts policija, novērtējot uzņēmuma risku, izmanto Komisijas 2016. gada 18. marta Regulas (ES) 2016/403, ar ko papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1071/2009 attiecībā uz Savienības noteikumu tādu nopietnu pārkāpumu klasifikāciju, kas var izraisīt autopārvadātāja labas reputācijas zaudēšanu, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas ​2006/22/EK III pielikumu (turpmāk – Regula (ES) 2016/403), I, II un III pielikumā noteikto pārkāpumu sadalījumu kategorijās pēc to smaguma, kā arī Komisijas 2022. gada 2. maija Īstenošanas regulas (ES) 2022/695, ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2006/22/EK piemērot attiecībā uz vienoto formulu transporta uzņēmumu riska novērtējuma aprēķināšanai prasībām uzņēmuma vispārējā riska novērtēšanai (turpmāk – Regula (ES) 2022/695), pielikumā noteikto formulu."
2.
Izteikt 5.1 punktu šādā redakcijā:
"5.1 Novērtējot uzņēmuma riskus, Valsts policija un pašvaldības kontroles dienests atbilstoši kompetencei ņem vērā valsts tehniskajās apskatēs un transportlīdzekļu tehniskajās kontrolēs uz ceļiem konstatētos rezultātus. Lai novērtētu uzņēmuma risku, ņem vērā  konstatēto trūkumu vai bojājumu skaitu, konstatēto trūkumu vai bojājumu smaguma pakāpi, transportlīdzeklim veikto tehnisko kontroļu uz ceļiem vai valsts tehnisko apskašu skaitu un laika faktoru. Minēto informāciju izmanto, lai rūpīgāk un biežāk pārbaudītu uzņēmumus ar augstu riska novērtējumu. Uzņēmumu vispārējais riska novērtējums, kas noteikts saskaņā ar Regulas (ES) 2022/695 pielikumu, autopārvadājumu kontroles laikā ir pieejams minētajām kontroles institūcijām."
3.
Izteikt 14. punktu šādā redakcijā:
"14. Ja uzņēmuma dokumentu kontrole notiek Valsts policijas vai pašvaldības kontroles dienesta telpās, kontroles ilgums nedrīkst pārsniegt 30 dienas. Pēc šā termiņa beigām divu darbdienu laikā, noformējot pieņemšanas un nodošanas aktu, dokumenti jāatdod uzņēmuma pārstāvim."
4.
Izteikt 36. punktu šādā redakcijā:
"36. Valsts policija informāciju par uzņēmumu vispārējo riska novērtējumu, kas noteikts saskaņā ar Regulas (ES) 2022/695 pielikumu, iekļauj pārvadātāju datu elektroniskajā reģistrā saskaņā ar Regulas (EK) 1071/2009 16. pantu, kā arī sistēmā. Minētā informācija ir tieši pieejama citām Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām iestādēm atbilstoši Regulas (EK) 1071/2009 16. panta 2. punktam."
5.
Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
"Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 15. marta Direktīvas 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 un Nr. 3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā un par Padomes Direktīvas 88/599/EEK atcelšanu;
2) Komisijas 2009. gada 23. janvāra Direktīvas 2009/4/EK par pasākumiem, lai novērstu un atklātu manipulācijas ar tahogrāfu ierakstiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 un Nr. 3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā un par Padomes Direktīvas 88/599/EEK atcelšanu;
3) Komisijas 2009. gada 30. janvāra Direktīvas 2009/5/EK, ar ko izdara grozījumus III pielikumā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 un Nr. 3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā;
4) Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 3. aprīļa Direktīvas 2014/47/ES par Savienībā izmantotu komerciālo transportlīdzekļu tehniskajām pārbaudēm uz ceļiem un par Direktīvas 2000/30/EK atcelšanu;
5) Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 15. jūlija Direktīvas (ES) 2020/1057, ar ko attiecībā uz izpildes nodrošināšanas prasībām groza Direktīvu 2006/22/EK un attiecībā uz Direktīvu 96/71/EK un Direktīvu 2014/67/ES nosaka īpašus noteikumus autotransporta nozarē strādājošo transportlīdzekļu vadītāju norīkošanai darbā, un groza Regulu (ES) Nr. 1024/2012;
6) Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 19. oktobra Direktīvas (ES) 2022/1999  par vienotu kārtību, kādā pārbauda bīstamo kravu pārvadāšanu pa autoceļiem (kodifikācija)."
6.
Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).
7.
Svītrot 3. pielikumu.
8.
Izteikt 4. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).
9.
Svītrot 5. pielikumu.
Ministru prezidente E. Siliņa
Satiksmes ministra pienākumu izpildītājs ‒ labklājības ministrs U. Augulis
1.
pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 14. novembra
noteikumiem Nr.
648
2.
pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 14. novembra
noteikumiem Nr.
648