43.2 panta astoto un devīto daļu, 43.3 panta otro daļu,
43.4 panta trešo daļu, 43.5 panta ceturto un
septiņpadsmito daļu un likuma
"Par atbilstības novērtēšanu"
7. panta pirmo un otro daļu
".
".
100.41. stacionārā iekārta tiek izveidota no jauna;
100.42. paredzētie darbi var nelabvēlīgi ietekmēt attiecīgās stacionārās iekārtas vispārējo drošības līmeni;
100.43. tas prasīts attiecīgajās savstarpējas izmantojamības tehniskajās specifikācijās;
100.44. tas prasīts savstarpējās izmantojamības tehnisko specifikāciju ieviešanas plānos;
100.45. ir veiktas izmaiņas parametru vērtībās, uz kurām pamatojoties stacionārā iekārta ir nodota ekspluatācijā.
".
(turpmāk – īstenošanas plāns). Ja paredzētie atjaunošanas vai modernizācijas darbi neietekmē 100.4 punktā minētos kritērijus, inspekcija pieņem lēmumu, kurā norāda to, ka jauna atļauja nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu nav nepieciešama.
".
100.61. stacionārajai iekārtai piemērojamo prasību apzināšanu. Pasūtītājs identificē apakšsistēmām šo noteikumu 1. pielikumā noteiktās pamatprasības un savstarpējās izmantojamības tehnisko specifikāciju prasības, stacionārajai iekārtai piemērojamās normatīvo aktu un tieši piemērojamo Eiropas Savienības tiesību aktu prasības, kā arī prasības stacionārās iekārtas tehniskai savietojamībai ar dzelzceļa sistēmu, kurā tā tiek iekļauta, un tās drošai integrācijai dzelzceļa sistēmā;
100.62. stacionārās iekārtas atbilstības novērtēšanas atbilstoši šo noteikumu V. nodaļas prasībām plānošanu;
100.63. riska novērtēšanas atbilstoši regulas (ES) Nr. 402/2013 prasībām plānošanu;
100.64. riska pārvaldības plānošanu, veicot stacionāras iekārtas testēšanu un pirmsekspluatācijas izmantošanu, izmantojot dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja drošības pārvaldības sistēmu, it īpaši ņemot vērā to, ka atļauja nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu var aptvert vairākus dzelzceļa infrastruktūras objektus;
100.65. Būvniecības likuma prasību izpildes plānošanu attiecībā uz plānotajām būvatļaujām un paskaidrojuma rakstiem;
100.66. darbību īstenošanas laika grafiku, kā arī grafika atskaites punktus, kādos pasūtītājs informēs inspekciju par konkrētu īstenošanas plāna uzdevumu izpildi."
"2. pielikums
Ministru kabineta
2020. gada 9. jūnija
noteikumiem Nr. 374
Apakšsistēmu elementi
1. Infrastruktūra – sliežu ceļi, pārmijas, dzelzceļa pārbrauktuves, inženierbūves (tilti, tuneļi u. c.), ar dzelzceļu saistīti staciju elementi (tostarp ieejas, peroni, piekļuves zonas, apkalpošanas vietas, tualetes un informācijas sistēmas, kā arī to pieejamības aspekti attiecībā uz personām ar invaliditāti un personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām), drošības līdzekļi un aizsarglīdzekļi.
2. Energoapgāde – elektrifikācijas sistēma, tostarp gaisvadu kontakttīkla līnijas un elektroenerģijas patēriņa mērīšanas un maksas iekasēšanas sistēmas stacionārās lauka iekārtas.
3. Vilcienu vadības un signalizācijas stacionārās lauka iekārtas – visas stacionārās lauka iekārtas, kas nepieciešamas, lai nodrošinātu vilcienu satiksmes drošību un kontrolētu to vilcienu kustību, kuriem atļauts izmantot attiecīgo tīklu.
4. Vilcienu vadības un signalizācijas borta iekārtas – visas borta iekārtas, kas nepieciešamas, lai nodrošinātu vilcienu satiksmes drošību un kontrolētu to vilcienu kustību, kuriem atļauts izmantot attiecīgo tīklu.
5. Satiksmes nodrošināšana un vadība:
5.1. darba paņēmieni un attiecīgais aprīkojums, kas pieļauj dažādu strukturālo apakšsistēmu saskaņotu darbību gan parastā, gan traucētā režīmā, jo īpaši ietverot vilcienu sastāvu veidošanu un vilcienu vadīšanu, satiksmes plānošanu un vadību;
5.2. profesionālā kvalifikācija, kas var būt nepieciešama jebkādām dzelzceļa darbībām.
6. Telemātikas lietojumprogrammas:
6.1. lietojumprogrammas pasažieru pārvadājumiem, kuras ietver sistēmas, kas nodrošina pasažierus ar informāciju pirms brauciena un tā laikā, rezervēšanas un maksāšanas sistēmas, bagāžas pārvaldības un vilcienu satiksmes savienojumu un savienojumu ar citiem transporta veidiem pārvaldība;
6.2. lietojumprogrammas kravu pārvadājumiem, kuras ietver informācijas sistēmas (kravas un vilcienu reālā laika uzraudzība), vilcienu šķirošanas un iedalīšanas sistēmas, rezervēšanas, maksāšanas un rēķinu sagatavošanas sistēmas, savienojumu vadību ar citiem transporta veidiem un elektronisku pavaddokumentu sagatavošanu.
7. Ritošais sastāvs – virsbūves konstrukcija, jebkura vilcienu aprīkojuma vadības nodrošināšanas sistēma, strāvas padeves ierīces, vilces un enerģijas pārveides ierīces, borta iekārtas elektroenerģijas patēriņa mērīšanai un maksas iekasēšanai, bremžu un sakabes mehānisms, ritošā daļa (piemēram, ratiņi un asis), piekare, durvis, cilvēka un mašīnas saskarnes (vilces līdzekļa vadītāji (mašīnisti), vilciena personāls un pasažieri, t. sk. pieejamība personām ar invaliditāti un personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām), pasīvās vai aktīvās aizsardzības līdzekļi un piederumi pasažieru un vilciena personāla veselībai.
8. Tehniskā apkope – darba paņēmieni, izmantojamais aprīkojums, loģistikas centri apkopes veikšanai un rezerves, kas ļauj veikt obligātos remontdarbus un obligāto profilaktisko apkopi, lai nodrošinātu Eiropas Savienības dzelzceļa sistēmas savstarpēju izmantojamību un vajadzīgo darbību."