Noteikumu projekts

Ministru kabineta noteikumi Nr. 501
Rīgā 2024. gada 23. jūlijā (prot. Nr. 30 46. §)
23-TA-2071
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" pirmās kārtas īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada
plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" pirmo kārtu (turpmāk – pasākums); 
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;
1.4.
prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) projekta iesniedzējam;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus;
1.7.
komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus un kārtību.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
gala labuma guvējs – Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēts komersants, kas atbilst sīkā (mikro), mazā un vidējā komersanta statusam saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu,  2. panta 2. punktu (turpmāk – regula Nr. 651/2014), mazās vidējās kapitalizācijas sabiedrības saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2015. gada 25. jūnija Regulas (ES) 2015/1017 par Eiropas Stratēģisko investīciju fondu, Eiropas Investīciju konsultāciju centru un Eiropas Investīciju projektu portālu, ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1291/2013 un (ES) Nr. 1316/2013 – Eiropas Stratēģisko investīciju fonds (turpmāk – regula Nr. 2015/1017), 2. panta 5. punktu, vidējās kapitalizācijas sabiedrības, kas atbilst regulas Nr. 2015/1017 2. panta 7. punktam, un lielie saimnieciskās darbības veicēji, kas atbilst regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktam, ar nosacījumu, ka tie sadarbojas ar maziem un vidējiem uzņēmumiem (tai skaitā pašvaldību un valsts kapitālsabiedrības) pētniecības un inovācijas aktivitātēs un ir noslēguši vienošanos vai līgumu ar finansējuma saņēmēju;  
2.2.
finansējuma saņēmējs – pasākuma ietvaros tās ir valsts tiešās pārvaldes iestādes un sabiedrības ar ierobežotu atbildību;
2.3.
inovāciju un pētniecības pārvaldības padome – institucionāla pārvaldības platforma, kas izveidota atbalsta programmu koordinācijai, Viedās specializācijas stratēģijas (turpmāk – RIS3) un inovāciju stratēģiskai vadībai un apvieno Ekonomikas ministriju un Izglītības un zinātnes ministriju un to pakļautības iestādes, kuras saistītas ar inovāciju procesa ieviešanu sadarbības veicināšanai;
2.4.
pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija – organizācija, kas atbilst regulas (ES) Nr. 651/2014 2. panta 83. punktā minētajiem nosacījumiem;
2.5.
RIS3 jomas vadības grupa – sadarbības platforma, kurā nozares komersantu, kompetences centru, klasteru, asociāciju, zinātnisko institūciju un ministrijas pārstāvji un citi nozares dalībnieki izstrādā RIS3 jomas ilgtermiņa stratēģiju, konsolidē, identificē, apstiprina un ievieš darbības plānu;
2.6.
viedās specializācijas jomas ilgtermiņa stratēģija – dokuments, kurā attiecīgās nozares komersanti, nevalstiskās organizācijas un zinātnieki, kas ir  RIS3 specializācijas jomas (turpmāk – RIS3 joma) vadības grupas dalībnieki, nosaka, apstiprina un koordinē virzienus un rīcību, vismaz reizi gadā pārskata priekšrocības, kas veicina konkurētspēju, likumdošanas un biznesa vides ietvaru, iesaistīto pušu sadarbību jaunu zināšanu veidošanā un jaunu produktu un tehnoloģiju ieviešanā. Stratēģija identificē šķēršļus un ierobežojumus pārejai uz zināšanu ietilpīgām aktivitātēm un likumdošanas, biznesa vides, kā arī izglītības un pētniecības sistēmas uzlabošanas pasākumus, kas šos šķēršļus novērstu.  
3.
Šo noteikumu ​2.6. apakšpunktā minētā stratēģija ietver analīzi par nozares līmeņa tirgus un tehnoloģiskajām iespējām un to attīstības potenciālu, pašreizējo tautsaimniecības līmeni un nepieciešamajām darbībām tautsaimniecības attīstībai, iekļaujot darbības, kas ir:
3.1.
sasniedzamas saprātīgā laikā un ar pieejamajiem resursiem;
3.2.
piemērotas vai atbilstošas pašreizējai situācijai;
3.3.
ilgtspējīgas;
3.4.
ar izmērāmu rezultātu.
4.
Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Ekonomikas ministrija (turpmāk – nozares ministrija).
5.
Pasākuma mērķis ir pilnvērtīga  RIS3 pārvaldības  turpināšana, stiprinot viedās specializācijas jomas analītikas kapacitāti, kā arī atbalsta pasākumu īstenošana uzņēmējdarbības attīstībai pētniecības un inovāciju jomā, lai radītu ar RIS3 nozarēm un kosmosa nozari saistītus jaunus produktus un tehnoloģijas, kas veicina uzņēmumu jaunu zināšanu apguvi un ieņēmumu palielināšanos, tādējādi veicinot eksporta apjoma pieaugumu.
6.
Pasākuma mērķa grupa ir publiskā sektora pārstāvji, RIS3 jomas dalībnieki un komersanti.
7.
Finansējuma saņēmējs projektu īstenošanu plāno saskaņā ar vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
8.
Atbalstu piešķir granta veidā.
9.
Pasākuma ietvaros sasniedzami šādi iznākuma rādītāji:
9.1.
nefinansiālu atbalstu saņēmušie uzņēmumi līdz 2024. gada 31. decembrim – 10;
9.2.
līdz 2029. gada 31. decembrim:
9.2.1.
nefinansiālu atbalstu saņēmušie uzņēmumi  – 30;
9.2.2.
ar grantiem atbalstītie uzņēmumi – 75.
10.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par visu pasākumam pieejamo finansējumu. Katrs šo noteikumu 16. punktā minētais projekta iesniedzējs iesniedz vienu projekta iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 13. punktā minētajam finansējuma apmēram.
11.
Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 6 627 804 euro (tai skaitā elastības finansējums – 1 045 373 euro), tai skaitā ERAF finansējums – 5 633 633 euro (tai skaitā elastības finansējums – 888 567 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 994 171 euro (tai skaitā elastības finansējums – 156 806 euro).
12.
Maksimālā ERAF finansējuma intensitāte ir 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
13.
Pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums bez elastības finansējuma sadalās šādi:
13.1.
Ekonomikas ministrijai kā finansējuma saņēmējai pieejamais finansējums ir 1 444 765 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 1 228 076 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 216 688 euro;
13.2.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai pieejamais finansējums ir 3 173 262 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 2 697 245 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 476 017 euro;
13.3.
Eiropas Kosmosa aģentūras Latvijas Biznesa inkubācijas centra (turpmāk – Latvijas Biznesa inkubācijas centrs) pieejamais finansējums ir 964 404 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 819 743 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 144 660 euro.
14.
Šo noteikuma 41. punktā minēto izmaksu segšanai pieejamais finansējums ir 842 275 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 715 934 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 126 341 euro no šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minētā finansējuma.
15.
Nozares ministrija pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 11. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
II.Prasības projekta iesniedzējam
16.
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Ekonomikas ministrija, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un Latvijas Biznesa inkubācijas centrs.
17.
Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu (turpmāk – Vadības informācija sistēma). Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu un noslēdz vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, projekta iesniedzējs ir finansējuma saņēmējs.
18.
Projekta iesniedzējs šo noteikumu 17. punktā minētajam projekta iesniegumam pievieno:
18.1.
apliecinājumu par iekšējās kontroles sistēmas izveidošanu atbilstoši šo noteikumu 33. punktam;
18.2.
izstrādātu procedūru, kādā tas nodrošinās komercdarbības atbalsta sniegšanu gala labuma guvējiem atbilstoši šo noteikumu 24.9. un 28.15. apakšpunktam, kas attiecināms uz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un Latvijas Biznesa inkubācijas centru, iekļaujot arī nosacījumus par gala labuma guvēju izlietotā finansējuma uzraudzību;
18.3.
izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši šo noteikumu 24.10.26.8. un 28.18. apakšpunktam.
III.Inovāciju sistēmas pārvaldības modelī iesaistīto institūciju un finansējuma saņēmēju pienākumi
19.
Lai nodrošinātu RIS3 jomas analītisko kapacitāti mērķu un rīcības virzienu definēšanai, priekšlikumu izstrādei pētniecības un inovāciju, cilvēkresursu un internacionalizācijas attīstības veicināšanai un sasniegto rezultātu uzraudzībai, tiek izveidota RIS3 vadības grupa.
20.
RIS3 vadības grupā iekļauj un balsstiesības piešķir vismaz šādiem dalībniekiem:
20.1.
nozares ministrijas pārstāvis;
20.2.
divi pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizāciju pārstāvji;
20.3.
vismaz pieci nozares eksperti RIS3 jomās, piemēram, nozares asociācijas, klastera vai kompetences centra pārstāvis;
20.4.
Latvijas Biznesa inkubācijas centra pārstāvis;
20.5.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvis;
20.6.
Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvis;
20.7.
ja nepieciešams, citu organizāciju vai valsts pārvaldes iestāžu pārstāvji atbilstoši jomai.
21.
RIS3 jomas vadības grupai ir šādi pienākumi:
21.1.
apvienot nozari, pētniecības organizācijas un valsts sektoru;
21.2.
identificēt RIS3 jomas ietvaros esošos problēmjautājumus;
21.3.
iesaistīties viedās specializācijas jomas ilgtermiņa stratēģijas un ikgadējo rīcības plānu izstrādē;
21.4.
izstrādāt ar viedās specializācijas jomas ilgtermiņa stratēģiju saistīto rīcību un normatīvā regulējuma priekšlikumus.
22.
Lai nodrošinātu RIS3 jomu ilgtermiņa stratēģiju pastāvīgu pilnveidošanu un īstenošanu, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra var piesaistīt RIS3 nozares ekspertus, kas palīdz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai šo noteikumu 23. punktā minēto pienākumu izpildē.
23.
Atbilstoši šo noteikumu 22. punktam piesaistītajām personām ir šādi pienākumi:
23.1.
sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru aktualizēt, uzraudzīt un ieviest RIS3 jomas ilgtermiņa stratēģijas;
23.2.
sadarbībā ar Ekonomikas ministriju izvērtēt RIS3 stratēģiju rezultātus;
23.3.
vadīt un mainīt atbilstoši iekšējai kārtībai RIS3 jomas vadības grupas katrā no RIS3 jomām, saskaņojot to ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru.
24.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai ir šādi pienākumi:
24.1.
veicināt komersantu un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizāciju iesaisti starptautiskās pētniecības un attīstības programmās un projektos, vienlaikus Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra neveic atbalstāmās darbības komersantu vai pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizāciju interesēs, kas klasificējamas kā komercdarbības atbalsts;
24.2.
sadarbībā ar RIS3 vadības grupu, koordinēt viedās specializācijas jomas ilgtermiņa stratēģijas pilnveidi;
24.3.
analizēt, uzkrāt un apkopot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārziņā esošos datus RIS3 stratēģiju īstenošanai un aktualizēšanai katrā RIS3 jomā;
24.4.
organizēt informācijas apmaiņas pasākumus un komunicēt par izstrādāto stratēģiju ar nozarēm un pētniecības organizācijām vai valsti;
24.5.
nodrošināt Latvijas pārstāvniecību Eiropas līmeņa partnerībās;
24.6.
piešķirt komercdarbības atbalstu un uzraudzīt gala labuma guvēja veiktos izdevumus;
24.7.
nodrošināt šo noteikumu 9. punktā minēto pasākuma rādītāju sasniegšanu;
24.8.
nodrošināt RIS3 jomas vadības grupas koordinēšanu;
24.9.
izstrādāt komercdarbības atbalsta piešķiršanas kārtību un iesniegt to ar projekta iesniegumu sadarbības iestādē;
24.10.
veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi pirms projekta pieteikuma iesniegšanas Vadības informācijas sistēmā;
24.11.
ne biežāk kā reizi ceturksnī atbilstoši līgumam iesniegt sadarbības iestādei apstiprināšanai starpposma un noslēguma maksājuma pieprasījumu, kas sagatavots, pamatojoties uz projektā veiktajiem izdevumiem, tai skaitā par veiktajiem priekšfinansējuma maksājumiem, saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu un šo noteikumu 9. punktā sasniegtajiem rādītājiem;
24.12.
uzkrāt datus par katru RIS3 jomā atbalstīto komersantu atbilstoši šo noteikumu 66. punktam un ievadīt kopējo atbalstīto komersantu skaitu Vadības informācijas sistēmā kopā ar starpposma un noslēguma maksājumiem. 
25.
Īstenojot šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minēto pienākumu, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra:
25.1.
sniedz bezmaksas konsultācijas par projektu pieteikumu sagatavošanu tādās programmās, kuras Eiropas Komisija un/vai tās aģentūras izsludina centralizēti, piemēram, Apvārsnis Eiropa, Digitālā Eiropa, Eiropas Inovāciju Fonds, Eiropas Aizsardzības fonds, I3 Instrumenti un citas;
25.2.
identificē sadarbības kontaktus, sniedz bezmaksas pakalpojumus Latvijas komersantiem attiecībā uz kontaktu atlasi neapgūtajos tirgos, kā arī citu informatīvo atbalstu, lai palīdzētu komersantiem iekļūt neapgūtajos tirgos.
26.
Ekonomikas ministrijai kā finansējuma saņēmējai ir šādi pienākumi:
26.1.
pilnveidot uzņēmējdarbības sektoram analītikas un monitoringa sistēmu RIS3 specializācijas jomās, tai skaitā:
26.1.1.
pilnveidot RIS3 īstenošanas procesā iesaistīto dalībnieku datu ieguves mehānismu, ietverot saimnieciskās darbības veicēju līmeņa datus, ja nepieciešams;
26.1.2.
pastāvīgi nodrošināt RIS3 specializācijas jomu analītikas procesu un monitoringa ziņojumu sagatavošanu;
26.1.3.
pielāgot komersantiem pieejamos ar RIS3 saistītos atbalsta instrumentus, kas identificēti monitoringa procesā;
26.1.4.
veikt atbalsta pasākuma ietekmes novērtējumu;
26.2.
veidot nozaru politiku RIS3 specializācijas jomās, pamatojoties uz monitoringa procesa rezultātiem un RIS3 specializācijas jomu stratēģijām, tai skaitā:
26.2.1.
veikt nepieciešamās darbības nākotnes problēmu, vajadzību un izmaiņu prognozēšanai, ja tas ir nepieciešams RIS3 ekosistēmas ietvaros;
26.2.2.
risināt viedās specializācijas jomas ilgtermiņa stratēģijās identificētos problēmjautājumus, īstenot īstermiņa rīcības plānā iekļautās valsts pārvaldes aktivitātes;
26.2.3.
nodrošināt ar RIS3 jomu saistīto Eiropas Savienības līmeņa pārstāvniecību. Pārstāvēt Latvijas intereses un nodrošināt informācijas apriti;
26.3.
sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju nodrošināt RIS3 specializācijas jomu analītikas procesu un sagatavot monitoringa ziņojumus;
26.4.
nodrošināt ar projekta īstenošanu saistītās dokumentācijas pieejamību, datu ticamību, izsekojamību un pamatotību;
26.5.
uzlabot informācijas apriti un veidot ciešāku sadarbību starp publiskā sektora institūcijām, kas Latvijā ir atbildīgas par pētniecības, attīstības un inovāciju politikas izstrādi (Ekonomikas ministrija un Izglītības un zinātnes ministrija) un ieviešanu (Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un Latvijas Zinātnes padome);
26.6.
analizēt inovāciju pārvaldības aktivitāšu ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību, kā arī politikas veidošanā un ieviešanā iesaistīto iestāžu sadarbības kvalitāti:
26.6.1.
sniegt priekšlikumus jaunu ekosistēmu identificēšanā;
26.6.2.
nodrošināt dalību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" 3. kārtas pētniecības projektu atlases padomēs un izstrādāt ziņojumu;
26.6.3.
līdz 2029. gadam veikt ieviestā RIS3 pārvaldības modeļa (pasākuma ietvaros īstenoto aktivitāšu) izvērtējumu un tā pilnveides priekšlikumu izstrādi un iesniegs izvērtēšanai inovāciju un pētniecības pārvaldības padomei;
26.7.
pārbaudīt iesniegto RIS3 jomu monitoringa datu precizitāti;
26.8.
veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi pirms projekta pieteikuma iesniegšanas Vadības informācijas sistēmā;
26.9.
ne biežāk kā reizi ceturksnī atbilstoši līgumam iesniegt sadarbības iestādei apstiprināšanai starpposma un noslēguma maksājuma pieprasījumu, kas sagatavots, pamatojoties uz projektā veiktajiem izdevumiem, tai skaitā par veiktajiem priekšfinansējuma maksājumiem, saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu;
26.10.
piedalīties RIS3 vadības grupu sēdēs.
27.
Šo noteikumu 26.3. apakšpunktā minēto monitoringa ziņojumu sagatavo, sākot no 2026. gada 30. jūnija ar šādu regularitāti:
27.1.
nepāra gados, sākot ar 2027. gadu, Ekonomikas ministrija un Izglītības un zinātnes ministrija, pārstāvot inovāciju un pētniecības pārvaldības padomi, sagatavo RIS3 monitoringa starpziņojumu (prezentāciju);
27.2.
pāra gados, sākot ar 2026. gada jūliju, Ekonomikas ministrija un Izglītības un zinātnes ministrija, pārstāvot inovāciju un pētniecības pārvaldības padomi, sagatavo RIS3 monitoringa ziņojumu iesniegšanai Ministru kabinetā.
28.
Latvijas Biznesa inkubācijas centram ir šādi pienākumi:
28.1.
piešķirt komercdarbības atbalstu un uzraudzīt gala labuma guvēju veiktos izdevumus;
28.2.
nodrošināt projekta ietvaros noteikto šo noteikumu 9. punktā minēto rādītāju sasniegšanu;
28.3.
dokumentēt,  sagatavot un uzglabāt visu vērtēšanas dokumentāciju, nodrošinot datu ticamību, izsekojamību un pamatotību;
28.4.
pārliecināties par dubultā finansējuma riska, interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas neesību projektu izvērtēšanas un apstiprināšanas procesā, veikt nepieciešamās darbības to novēršanā, nodrošinot objektivitāti un vienlīdzīgu pieeju visiem gala labuma guvējiem;
28.5.
iesniegt sadarbības iestādei apstiprināšanai starpposma maksājumu pieprasījumus, ko veic, pamatojoties uz projektā veiktajiem izdevumiem ne biežāk kā reizi ceturksnī, tai skaitā par veiktajiem avansa maksājumiem, saskaņā ar vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu un šo noteikumu 9. punktā sasniegtajiem rādītājiem;
28.6.
pēc projekta pabeigšanas iesniegt sadarbības iestādei noslēguma maksājuma pieprasījumu, pamatojoties uz projektā veiktajiem izdevumiem;
28.7.
visā projekta īstenošanas laikā nodrošināt pārbaužu dokumentēšanu;
28.8.
nodrošināt, ka lēmumu pieņemšanas procesā pirms komisijas sēdes, starpposma un gala nodevumu vērtēšanas visas iesaistītās personas paraksta šo noteikumu pielikumā norādīto objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājumu un, ja nepieciešams, labo vai novērš identificētos riskus vai interešu konfliktu;
28.9.
noslēgt līgumu ar gala labuma guvēju par projekta īstenošanu, tai skaitā paredzot kārtību, kādā pārkāpumu gadījumā gala labuma guvējs nodrošina projekta īstenošanai piešķirtā ERAF finansējuma atmaksu;
28.10.
tiklīdz ir zināma informācija par iepirkumu izsludināšanas brīdi, iesniegt iepirkumu plānu Vadības informācijas sistēmā par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot Publisko iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu vai normatīvos aktus par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem;
28.11.
veicināt Latvijas Biznesa inkubācijas centra sadarbības platformu attīstību, tai skaitā piesaistīt dalībniekus Latvijas Biznesa inkubācijas centram, popularizēt kosmosa nozari uzņēmumu un augstākās izglītības iestāžu vidē, veicināt sadarbību starp industriju un universitātēm, un  citu valstu sadarbības platformām;
28.12.
organizēt informētības veicināšanas pasākumus, tai skaitā atklāšanas un noslēguma pasākumus un uzņēmumu tīklošanas pasākumus, kā arī piedalīties kosmosa nozares pasākumos Latvijas Biznesa inkubācijas centra popularizēšanai;
28.13.
iesaistīties Eiropas Savienības, Eiropas Kosmosa aģentūras un citās uzņēmējdarbības attīstības un uzņēmējdarbības atbalsta kapacitātes celšanas iniciatīvās, iepriekš to saskaņojot ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un nozares ministriju;
28.14.
izveidot un uzturēt Latvijas Biznesa inkubācijas centra mājaslapu, tai skaitā izstrādāt un atjaunot komunikācijas materiālus, nodrošināt vismaz vienu komunikācijas kampaņu gadā;
28.15.
izstrādāt komercdarbības atbalsta piešķiršanas kārtību un iesniegt to ar projekta iesniegumu sadarbības iestādē;
28.16.
uzkrāt datus par katru RIS3 jomā atbalstīto komersantu atbilstoši šo noteikumu 66. punktam un ievadīt kopējo atbalstīto komersantu skaitu Vadības informācijas sistēmā kopā ar starpposma un noslēguma maksājumiem;
28.17.
atvērt kontu Valsts kasē vai kontu vai darījumu kontu Latvijā reģistrētā kredītiestādē, lai saņemtu finansējumu;
28.18.
veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi pirms projekta pieteikuma iesniegšanas;
28.19.
piedalīties RIS3 vadības grupu sēdēs un sniegt priekšlikumus RIS3 jomas ilgtermiņa stratēģiju izstrādei;
28.20.
vērtēt gala labuma guvēju produktivitāti, ņemot vērā nomaksāto nodokļa un eksporta apjomu, kā arī jaunradīto darba vietu skaitu.
29.
Nozares ministrijai papildus Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 11. panta trešajā daļā minētajiem pienākumiem ir šādi pienākumi:
29.1.
piedalīties Eiropai svarīgo kopīgo interešu projektu politikas darba grupās;
29.2.
piedalīties RIS3 vadības grupu sēdēs, lai izvērtētu pasākuma sasniedzamos rezultātus, ja nepieciešams.
30.
Sadarbības iestādei papildus Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 12. panta trešajā daļā minētajiem pienākumiem ir pienākums izskatīt un saskaņot finansējuma saņēmēja iekšējo kontroles sistēmu un komercdarbības atbalsta piešķiršanas kārtību.
31.
Inovāciju un pētniecības pārvaldības padomei ir šādi pienākumi:
31.1.
saskaņot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un Latvijas Zinātnes padomes rīcības plānu un stratēģijas, tai skaitā dot tām uzdevumus;
31.2.
saskaņot stratēģisko pasākumu un lielo pētniecības, attīstības un inovāciju projektu finansējumu;
31.3.
nodrošināt stratēģisku zinātnes, tehnoloģiju attīstības un inovāciju politikas, kā arī RIS3 procesu vadības plānošanu, koordinēšanu, saskaņošanu un īstenošanu, kā arī mērķu un rezultātu definēšanu un sasniegto rezultātu uzraudzību.
32.
Finansējuma saņēmējs pārliecinās, ka gala labuma guvējs ir iesniedzis apliecinājumu, ka veicamās darbības pasākuma ietvaros netiks dublētas ar citiem atbalsta pasākumiem.
33.
Finansējuma saņēmējam ir pienākums ne vēlāk kā mēnesi pēc vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu parakstīšanas, bet ne vēlāk kā līdz pirmajam maksājuma pieprasījumam iesniegt sadarbības iestādei iekšējās kontroles sistēmas aprakstu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai (iekšējo kārtību), ietverot tajā:
33.1.
pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos (preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, tai skaitā paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus), ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula Nr. 2018/1046), 61. pantu;
33.2.
krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
33.3.
iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
33.4.
ētikas kodeksu;
33.5.
kārtību, kādā darbiniekiem ir jārīkojas gadījumā, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
33.6.
pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
33.7.
dubultā finansējuma novēršanas mehānismu attiecībā uz citiem projektiem, kas pēc būtības dublē aktivitātes, rezultātus citos finansēšanas avotos, tai skaitā attiecībā uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam,  Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
33.8.
trauksmes celšanas sistēmu;
33.9.
procedūru disciplināratbildības piemērošanai, ja attiecināms;
33.10.
ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciālu administratīvo atbildību vai kriminālatbildību.
IV.Atbalstāmās darbības un izmaksas
34.
Pasākuma ietvaros Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai ir atbalstāmas šādas darbības:
34.1.
projekta vadības nodrošināšana, tai skaitā iepirkumu organizēšana;
34.2.
projekta īstenošanas nodrošināšana;
34.3.
komunikācijas un vizuālās identitātes prasību pasākumu nodrošināšana, ievērojot nediskriminācijas principus;
34.4.
sadarbības nodrošināšana ar organizācijām un institūcijām, kas nepieciešama pasākuma mērķa sasniegšanai;
34.5.
komersantu datubāzu iegāde, datu monitorings un analīze, pētījumi;
34.6.
pasākumi jaunu partnerību un jaunu sadarbības projektu uzsākšanai un veicināšanai;
34.7.
granta piešķiršana gala labuma guvējiem, kas minēti šo noteikumu 2.1. apakšpunktā, projektu iesniegumu izstrādei tādās programmās, kuras Eiropas Komisija un/vai tās aģentūras izsludina centralizēti, piemēram, programmas Apvārsnis Eiropa, Digitālā Eiropa, Eiropas Inovāciju Fonds, Eiropas Aizsardzības fonds, I3 Instrumenti un citas.
35.
Pasākuma ietvaros Ekonomikas ministrijai kā finansējuma saņēmējai ir atbalstāmas šādas darbības:
35.1.
projekta vadības nodrošināšana, tai skaitā iepirkumu organizēšana;
35.2.
projekta īstenošanas nodrošināšana;
35.3.
komunikācijas un vizuālās identitātes prasību pasākumu nodrošināšana, ievērojot nediskriminācijas principus (informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšana saskaņā ar saistošajos normatīvajos aktos un citos dokumentos noteiktajām prasībām);
35.4.
viedās specializācijas datu analītikas nodrošināšana un monitoringu ziņojumu izstrāde;
35.5.
inovācijas pārvaldības mehānisma ieviešana;
35.6.
komersantu datubāzu iegāde, datu monitorings un analīze, pētījumi;
35.7.
pasākumi jaunu partnerību un jaunu sadarbības projektu uzsākšanai un veicināšanai;
35.8.
Latvijas Zinātnes padomes piesaiste inovācijas un zinātnes aspekta vērtēšanā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" 3. kārtas projektu iesniegumu atlases ietvaros, kā arī vidusposmu un noslēguma rezultātu zinātniskās kvalitātes vērtēšanā pētniecības projektos, ja attiecīgu novērtējumu veikšana ir paredzēta minētās pasākuma kārtas īstenošanas noteikumos.
36.
Pasākuma ietvaros Latvijas Biznesa inkubācijas centram ir atbalstāmas šādas darbības:
36.1.
projekta vadības nodrošināšana, tai skaitā iepirkumu organizēšana;
36.2.
projekta īstenošanas nodrošināšana;
36.3.
granta piešķiršana gala labuma guvējiem, lai atbalstītu ar kosmosa nozari saistītas uzņēmējdarbības idejas un produktu izstrādi;
36.4.
Latvijas uzņēmumu sadarbības veicināšana ar Eiropas Savienības Kosmosa aģentūru;
36.5.
komunikācijas un vizuālās identitātes prasību pasākumu nodrošināšana, ievērojot nediskriminācijas principus (informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšana saskaņā ar saistošajos normatīvajos aktos un citos dokumentos noteiktajām prasībām);
36.6.
komersantu datubāzu iegāde un datu monitorings;
36.7.
sadarbības nodrošināšana ar organizācijām un institūcijām, kas nepieciešama pasākuma mērķa sasniegšanai.
37.
Pasākuma ietvaros Ekonomikas ministrijas kā finansējuma saņēmējas tiešās attiecināmās izmaksu pozīcijas ir šādas:
37.1.
projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu  35. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ja darbinieki noteiktā laikposmā ne mazāk kā 30 % no normālā darba laika katrā mēnesī veic pienākumus, kas saistīti ar projektu, un tas ir pamatots ar atbilstošiem izmaksas pamatojošiem dokumentiem. Projektiem, kuru tiešās attiecināmās izmaksas nepārsniedz 5 000 000 euro (ieskaitot), projekta vadības personāla izmaksu ierobežojumu aprēķina, pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 euro kalendāra gadā pieskaitot 0,64 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnus kalendāra gadus, ierobežojumu aprēķina proporcionāli projekta īstenošanas mēnešu skaitam;
37.2.
iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas, tai skaitā transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu), naktsmītnes un dienas naudas izmaksas;
37.3.
projekta vadītāja un projekta īstenošanas personāla ārvalstu komandējumu un darba braucienu izmaksas, tai skaitā transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana), naktsmītnes un dienas naudas izmaksas. Degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim un reģionālā sabiedriskā un vietējā sabiedriskā transporta izmaksas;
37.4.
projekta vadībā un īstenošanā iesaistīto vadītāju un darbinieku kvalifikācijas celšanas un specializēto mācību izmaksas;
37.5.
ārējo ekspertu piesaistes izmaksas, lai nodrošinātu šo noteikumu 35.8. apakšpunktā minētās darbības īstenošanu, ja nepieciešams sniegt vērtējumu attiecībā uz pētniecību un inovāciju;
37.6.
projekta komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu izmaksas;
37.7.
izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā pandusu nomas, indukcijas cilpu nomas, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumu izmaksas, subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas, ja tas ir nepieciešams vides un informācijas pieejamības nodrošināšanai;
37.8.
pakalpojumu vai uzņēmuma līgumu izmaksas šo noteikumu 35.6. un 35.7. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
37.9.
jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja finansējuma saņēmēja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 % apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
37.10.
apdrošināšanas – transportlīdzekļu, civiltiesiskās atbildības – izmaksas šo noteikumu 35.2. apakšpunktā minētajai darbībai uz projekta īstenošanas laiku bez uzkrājuma veidošanas un iekļaušanas līgumā. Ja projekts neaptver visu attiecīgās apdrošināšanas darbības laiku, attiecināmajās izmaksās iekļauj tādu daļu no apdrošināšanas izmaksām, kas atbilst projekta termiņam.
38.
Pasākuma ietvaros Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai tiešās attiecināmās izmaksu pozīcijas ir šādas:
38.1.
jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja finansējuma saņēmēja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 % apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
38.2.
iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas, tai skaitā transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu), naktsmītnes un dienas naudas izmaksas;
38.3.
projekta vadītāja un projekta īstenošanas personāla ārvalstu komandējumu un darba braucienu izmaksas, tai skaitā transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana), naktsmītnes un dienas naudas izmaksas;
38.4.
publicitātes pasākumu izmaksas, tai skaitā konferences, semināru, telpu īre, tehniskais nodrošinājums, ēdināšanas izmaksas, tiešraides nodrošināšana, tulkošanas izmaksas, transporta pakalpojumu izmaksas, komandējumu izmaksas, noformējuma izmaksas un citas organizatoriskās izmaksas;
38.5.
ārpakalpojumu izmaksas, tai skaitā ekspertu piesaistes izmaksas, tulkošanas izmaksas, kuras saistītas ar RIS3 specializācijas jomu ilgtermiņa stratēģiju un rīcības plānu izstrādi, pārvaldības sistēmas pilnveidi, tai skaitā stratēģiju efektivitātes novērtēšanu, ja nepieciešams, ko var attiecināt tikai šo noteikumu  34.2. apakšpunktā minētās darbības ietvaros;
38.6.
apdrošināšanas – transportlīdzekļu, civiltiesiskās atbildības – izmaksas šo noteikumu 34.2. apakšpunktā minētajai darbībai uz projekta īstenošanas laiku bez uzkrājuma veidošanas un iekļaušanas līgumā. Ja projekts neaptver visu attiecīgās apdrošināšanas darbības laiku, attiecināmajās izmaksās iekļauj tādu daļu no apdrošināšanas izmaksām, kas atbilst projekta termiņam;
38.7.
projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 34. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ja darbinieki noteiktā laikposmā ne mazāk kā 30 % no normālā darba laika katrā mēnesī veic pienākumus, kas saistīti ar projektu, un tas ir pamatots ar atbilstošiem izmaksas pamatojošiem dokumentiem. Projektiem, kuru tiešās attiecināmās izmaksas nepārsniedz 5 000 000 euro (ieskaitot), projekta vadības personāla izmaksu ierobežojumu aprēķina, pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 euro kalendāra gadā pieskaitot 0,64 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnus kalendāra gadus, ierobežojumu aprēķina proporcionāli projekta īstenošanas mēnešu skaitam;
38.8.
projekta vadībā un projekta īstenošanā iesaistītā personāla piesaistes, kvalifikācijas celšanas un specializēto mācību izmaksas;
38.9.
nozares ekspertu RIS3 jomās piesaistes izmaksas, tai skaitā ārpakalpojuma izmaksas, lai nodrošinātu šo noteikumu 34.1. apakšpunktā minētās darbības.
39.
Šo noteikumu 38.3. un 38.5. apakšpunktā minēto izmaksu kopsumma nedrīkst pārsniegt 35 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
40.
Pasākuma ietvaros Latvijas Biznesa inkubācijas centram tiešās attiecināmās izmaksu pozīcijas ir šādas:
40.1.
jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja finansējuma saņēmēja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 % apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
40.2.
iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas, tai skaitā transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu), naktsmītnes un dienas naudas izmaksas; 
40.3.
pasākumu izmaksas, tai skaitā komunikācijas kampaņu un konferences dalības maksa, semināru telpu īre, tehniskais nodrošinājums, ēdināšanas izmaksas, tiešraides nodrošināšana, tulkošanas izmaksas, transporta pakalpojumu izmaksas, komandējumu izmaksas, komunikācijas materiālu izmaksas, noformējuma izmaksas un citas organizatoriskās izmaksas;
40.4.
ārpakalpojumu izmaksas kā atbalsta izmaksas, kas nepieciešamas plānoto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas nav projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas;
40.5.
apdrošināšanas – veselības, dzīvības, transportlīdzekļu, iekārtu, civiltiesiskās atbildības – izmaksas šo noteikumu 36.2. apakšpunktā minētajai darbībai uz projekta īstenošanas laiku bez uzkrājuma veidošanas un iekļaušanas līgumā. Ja projekts neaptver visu attiecīgās apdrošināšanas darbības laiku, attiecināmajās izmaksās iekļauj tādu daļu no apdrošināšanas izmaksām, kas atbilst projekta termiņam;
40.6.
projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 36. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ja darbinieki noteiktā laikposmā ne mazāk kā 30 % no normālā darba laika katrā mēnesī veic pienākumus, kas saistīti ar projektu, un tas ir pamatots ar atbilstošiem izmaksas pamatojošiem dokumentiem. Projektiem, kuru tiešās attiecināmās izmaksas nepārsniedz 5 000 000 euro (ieskaitot), projekta vadības personāla izmaksu ierobežojumu aprēķina, pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 euro kalendāra gadā pieskaitot 0,64 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnus kalendāra gadus, ierobežojumu aprēķina proporcionāli projekta īstenošanas mēnešu skaitam;
40.7.
projekta vadītāja un projekta īstenošanas personāla ārvalstu komandējumu un darba braucienu izmaksas, tai skaitā transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana), naktsmītnes un dienas naudas izmaksas. Degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim un reģionālā sabiedriskā un vietējā sabiedriskā transporta izmaksas;
40.8.
publicitātes izmaksas, tai skaitā digitālās publicitātes izmaksas un reklāmas izmaksas digitālajos kanālos.
41.
Pasākuma ietvaros gala labuma guvējam tiešās attiecināmās izmaksu pozīcijas ir šādas:
41.1.
projekta vadības un projekta īstenošanas izmaksas:
41.1.1.
projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksas (izņemot virsstundas);
41.1.2.
ārpakalpojumu izmaksas, tai skaitā projektu vadības, grāmatvedības, tehnisko un juridisko pakalpojumu izmaksas;
41.1.3.
projektiem, kuru tiešās attiecināmās izmaksas nepārsniedz 5 000 000 euro (ieskaitot), projekta vadības personāla izmaksu ierobežojumu aprēķina, pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 euro kalendāra gadā pieskaitot 0,64 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnus kalendāra gadus, ierobežojumu aprēķina proporcionāli projekta īstenošanas mēnešu skaitam;
41.2.
iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas, tai skaitā transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu), naktsmītnes un dienas naudas izmaksas;
41.3.
ārvalstu komandējumu un darba braucienu izmaksas, tai skaitā transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana), naktsmītnes un dienas naudas izmaksas, ko sedz projekta īstenošanas un vadības personālam;
41.4.
ceļojumu apdrošināšanas izmaksas uz komandējuma laiku;
41.5.
jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja finansējuma saņēmēja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata, kas attiecināmas uz šo noteikumu 36.3. apakšpunktā minēto darbību. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 % apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
41.6.
izejmateriālu un izejvielu iegādes izmaksas, kas attiecināmas uz šo noteikumu 36.3. apakšpunktā minēto darbību;
41.7.
prototipēšanas un tehnoloģiju izstrādes izmaksas tikai inovatīvam komersantam, kas attiecināmas uz šo noteikumu 36.3. apakšpunktā minēto darbību;
41.8.
intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzības izmaksas, tai skaitā konsultācijas, kas attiecināmas uz šo noteikumu 36.3. apakšpunktā minēto darbību.
42.
Šo noteikumu 41. punktā minētās izmaksas attiecināmas šo noteikumu 34.7. apakšpunktā minēto programmu ietvaros, ja par atvērtajos konkursos iesniegto un atbalstīto ar saimniecisko darbību saistīto projektu saņemts pozitīvs novērtējums projekta tālākai virzībai.
 
43.
Šo noteikumu 34.5.35.6. un 36.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības nodrošināšanai ir attiecināmas pieejas tiesību iegādes izmaksas ārējām datubāzēm, datu monitoringa un datu analīzes rīku iegādes un izmantošanas izmaksas, kā arī informācijas sistēmu, programmu un rīku izstrādes pakalpojumu, datu un informācijas uzkrāšanas izmaksas.
44.
Pasākuma ietvaros iespējams ieplānot neparedzētās izmaksas papildu darbu vai pakalpojumu veikšanai, kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvušas nepieciešamas, lai nodrošinātu par projekta īstenošanu noslēgto līgumu izpildi, ja finansējuma saņēmējs veicis visus plānošanas pasākumus, lai šādus apstākļus novērstu.
45.
Šo noteikumu 44. punktā minētās neparedzētās izmaksas projektā plāno kā vienu izdevumu pozīciju. Neparedzētās izmaksas nepārsniedz 2 % no šo noteikumu ietvaros minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām un to izlietošanu finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, ievērojot vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu.
46.
Pasākuma ietvaros ir attiecināmas netiešās projekta īstenošanas izmaksas šo noteikumu 34., 35.​​​​​ un 36. punktā minēto darbību veikšanai. Netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā no šo noteikumu 37.1., 38.7. un 40.6. apakšpunktā norādītajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 54. panta pirmās daļas "b" apakšpunktu.
47.
Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši regulas Nr. 2021/1060  64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā minētajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
48.
Finansējuma saņēmējam un gala labuma guvējam tiešās attiecināmās izmaksas ir attiecināmas uz projekta darbību īstenošanu, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma, tās atbilst šo noteikumu 37., 38., 40. un 41. punktā minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no dienas, kad noslēgta vienošanās.
49.
Pasākuma īstenošanā tiks nodrošināts dzimumu līdztiesības un vienlīdzīgu iespēju princips, piemēram, principa piemērošana RIS3 vadības grupu izveidē un darbības nodrošināšanā.
50.
Attiecināmās izmaksas ir paredzētas Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai un Ekonomikas ministrijai noteikto valsts funkciju īstenošanai saskaņā ar Ministru kabineta 2012. gada 11. decembra noteikumiem Nr. 857 "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras nolikums", Ministru kabineta 2020. gada 22. septembra noteikumiem Nr. 588 "Ekonomikas ministrijas nolikums" un Zinātniskās darbības likumu, līdz ar to finansējums netiek sniegts uzņēmējdarbības veikšanai un attiecībā uz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (tai skaitā piesaistītajiem nozares ekspertiem) un Ekonomikas ministriju nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums finansējumam, kas tiek piešķirts kā komercdarbības atbalsts gala labuma guvējiem, izņemot šo noteikumu ​41. punktā minēto izmaksu segšanai.
51.
Ja šo noteikumu 25.1. un 25.2. apakšpunktā minētais pasākums ir brīvas piekļuves pasākums, kas veicina gala labuma guvēju vispārējo zināšanu pilnveidi, un nav konstatējams atbalsts saimnieciskās darbības veikšanai, dalība tajā nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts.
52.
Pasākuma ietvaros atbalsts Ekonomikas ministrijai un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai tiek piešķirts kā komercdarbības atbalsts gala labuma guvējiem 100 % no ERAF finansējuma darbību segšanai, izņemot šo noteikumu 41. punktā minēto izmaksu segšanai.
V.Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi
53.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:
53.1.
pakalpojumu vai uzņēmuma līgumos atkarībā no līguma veida un satura var paredzēt avansa maksājumus ne vairāk kā 50 % apmērā no attiecīgā līguma summas (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli);
53.2.
nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvo aktu par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām;
53.3.
ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto savā tīmekļvietnē aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;
53.4.
publiskos iepirkumus veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā, sociāli atbildīgā veidā un saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot nediskriminācijas principus. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums, sociāli atbildīgs publiskais iepirkumus  un inovāciju publiskais iepirkums);
53.5.
ir atbildīgs par dubultā finansējuma riska novēršanu un demarkācijas nodrošināšanu ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem un nodrošina, lai pasākuma ietvaros plānotais atbalsts nepārklātos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, kā arī aktivitātes, rezultāti netiek dublēti citos projektos;
53.6.
nodrošina krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
53.7.
nodrošina informācijas uzkrāšanu par šo noteikumu 9. punktā minēto iznākumu rādītāju izpildi;
53.8.
projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar regulas Nr. 2018/1046 61. pantā minētajām prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu;
53.9.
šo noteikumu 37.2., 38.2.40.2. un 41.2.  apakšpunktā minētajām iekšzemes komandējumu un transporta pakalpojumu izmaksām, kas attiecas uz maksu par degvielu un maksu par sabiedriskā transporta izmantošanu, piemēro vadošās iestādes izstrādātās metodikas "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" īstenošanai".
54.
Latvijas Biznesa inkubācijas centrs var saņemt avansa maksājumu kas nepārsniedz 30 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda un valsts budžeta finansējuma kopsummas, vienlaikus nodrošinot, ka avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda  un valsts budžeta finansējuma kopsummas, ja tiek ievēroti šādi nosacījumi:
54.1.
ir atvērts konts Valsts kasē vai konts vai darījumu konts Latvijā reģistrētā kredītiestādē;
54.2.
informācijas sistēmā ir iesniegts avansa pieprasījums, pamatojot tā sasaisti ar šo noteikumu 9. punktā minēto plānoto rādītāju sasniegšanu;
54.3.
avansa maksājumus var dalīt un saņemt vairākus avansa maksājumus, bet nākamais avansa maksājums tiek piešķirts pēc tam, kad iepriekšējais apgūts pilnā apmērā.
55.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
56.
Finansējuma saņēmējs nodrošina principa "Nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu atbalsta sniegšanā, lai gala labuma guvēja pieteikumā iekļautajai atbalstāmajai darbībai ir nebūtiska vai tai ir neesoša paredzamā ietekme uz visiem vides mērķiem, vērtējot gan tiešās, gan primārās netiešās sekas visā aprites ciklā.
57.
Finansējuma saņēmējs nepiešķir gala labuma guvējam atbalstu, ja gala labuma guvējs projekta ietvaros veic šādas darbības un neievēro šo noteikumu 56. punktā minēto principu "Nenodarīt būtisku kaitējumu":
57.1.
darbības, kas saistītas ar siltumnīcefekta gāzu emisiju radīšanu, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
57.2.
darbības, kas saistītas ar atkritumu poligoniem, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai ar sadedzināšanas iekārtām un mehāniski bioloģiskās apstrādes iekārtām;
57.3.
darbības, kas saistītas ar atkritumu savākšanas, uzglabāšanas, apstrādes, pārstrādes un apglabāšanas iekārtu un to programmatūru iegādi un nomu;
57.4.
darbības, kas kaitē ūdensobjektu labam stāvoklim vai to labam ekoloģiskajam potenciālam, ieskaitot virszemes ūdeņus un gruntsūdeņus, vai jūras ūdeņu labam vides stāvoklim, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
57.5.
darbības, kas kaitē aprites ekonomikai, tai skaitā atkritumu rašanās novēršanai un reciklēšanai, vienā vai vairākos produktu aprites cikla posmos radot būtiskus efektivitātes trūkumus materiālu izmantošanā vai tādu dabas resursu tiešā vai netiešā izmantošanā kā neatjaunojami energoresursi, izejvielas, ūdens un zeme, tai skaitā produktu ilgizturības, remontējamības, modernizējamības, atkārtotas lietojamības vai reciklējamības ziņā, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
57.6.
darbības, kas kaitē vides piesārņojuma novēršanai un kontrolei, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
57.7.
darbības, kas kaitē bioloģiskās daudzveidības un ekosistēmu aizsardzībai un atjaunošanai, tai skaitā kaitē ekosistēmu labam stāvoklim un izturētspējai, vai kaitē dzīvotņu un sugu, tai skaitā Eiropas Savienības nozīmes dzīvotņu un sugu, aizsardzības statusam, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai.
58.
Finansējuma saņēmējs nepiešķir gala labuma guvējam un sadarbības iestāde nepiešķir Latvijas Biznesa inkubācijas centram de minimis atbalstu, ja de minimis atbalsts ir saistīts ar kādu no Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 2023/2831) 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā un  Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu 7. panta 1. punktā noteiktajām nozarēm un darbībām:
58.1.
ieroču un munīcijas tirdzniecībai (Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcija (turpmāk – NACE 2. red.), grupa 47.78 "Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
58.2.
azartspēlēm un derībām (NACE 2. red. 92. nodaļa "Azartspēles un derības");
58.3.
tabakas izstrādājumu ražošanai un tirdzniecībai (NACE 2. red. 12. nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana", grupa 46.35 "Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecība" un grupa 47.26 "Tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
58.4.
alkohola tirdzniecībai (NACE 2. red., grupa 46.34 "Dzērienu vairumtirdzniecība" un grupa 47.25 "Alkoholisko un citu dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
58.5.
operācijām ar nekustamo īpašumu (NACE 2. red., grupa 68.1 "Sava nekustama īpašuma pirkšana un pārdošana" un grupa 68.31 "Starpniecība darbībā ar nekustamo īpašumu");
58.6.
atkritumu savākšanai, apstrādei un izvietošanai, materiālu pārstrādei (NACE 2. red., grupa 38.21 "Atkritumu apstrāde un izvietošana (izņemot bīstamos atkritumus)" un grupa 38.22 "Bīstamo atkritumu apstrāde un izvietošana");
58.7.
darbībām, kas saistītas ar fosilo kurināmo, tai skaitā tā pakārtotu izmantošanu, elektroenerģijas vai siltuma ražošanu, kā arī saistīto pārvades un sadales infrastruktūru, izmantojot dabasgāzi;
58.8.
darbībām saskaņā ar kvotu tirdzniecības sistēmu, lai sasniegtu prognozētās CO2 emisijas.
59.
Ekonomikas ministrija pēc pasākuma ieviešanas turpina un pilnveido RIS3 pārvaldības modeļa darbību atbilstoši valsts budžetā šim mērķim paredzētajam finansējumam.
60.
Šo noteikumu 20.3. apakšpunktā minētie eksperti šo noteikumu 23. punktā minētos pienākumus un dotos uzdevumus pasākuma ieviešanas gaitā veic klātienē RIS3 vadības grupas telpās.
61.
Finansējuma saņēmējs izveido komisiju, kas pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējiem.
62.
Lēmumu par finansējuma piešķiršanu gala labuma guvējiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un Latvijas Biznesa inkubācijas centrs  pieņem saskaņā ar izstrādāto komercdarbības atbalsta piešķiršanas kārtību.
63.
Gala labuma guvējs šo noteikumu 34.7. apakšpunktā minētajam atbalstam piesakās, iesniedzot pieteikumu strukturētā formā valsts platformā biznesa attīstībai www.business.gov.lv.
64.
Gala labuma guvējs šo noteikumu 36.3. apakšpunktā minētajam atbalstam piesakās elektroniski, iesniedzot Latvijas Biznesa inkubācijas centram projekta pieteikumu.
65.
Gala labuma guvējs Latvijas Biznesa inkubācijas centra  vai Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pieņemto lēmumu par neatbilstību komercdarbības atbalsta saņemšanas nosacījumiem pirms līguma noslēgšanas var apstrīdēt nozares ministrijā. Nozares ministrijas pieņemto lēmumu gala labuma guvējs var apstrīdēt Administratīvajā rajona tiesā.
66.
Finansējuma saņēmējs vadības informācijas sistēmā kopā ar starpposma un noslēguma maksājumu iesniedz šādus RIS3 rādītājus katrā no RIS3 jomām sadalījumā pa gala labuma guvēju veidiem, ja rādītājs ir attiecināms uz atbalstu šo noteikumu 34.7. un 36.3. apakšpunktā minētajām darbībām:
66.1.
pētniecības un attīstības izdevumu apmērs – publiskais finansējums (euro);
66.2.
pētniecības un attīstības izdevumu apmērs – privātās investīcijas (euro);
66.3.
kopējie pētniecības un attīstības izdevumi:
66.3.1.
iekšējie izdevumi pētniecības un attīstības darbiem:
66.3.1.1.
kārtējie izdevumi (euro):
66.3.1.1.1.
darbaspēka izmaksas (pētniecības un attīstības izdevumu apmērs, euro);
66.3.1.1.2.
citi kārtējie izdevumi (euro);
66.3.1.2.
kapitālizdevumi – ēkas, iekārtas, intelektuālā īpašuma tiesības, datoru programmatūra (euro);
66.3.2.
ārējie izdevumi pētniecības un attīstības darbiem, kas pasūtīti citās iestādēs, uzņēmumos, organizācijās;
66.4.
kopējais pētniecības un attīstības personāls (skaits):
66.4.1.
iekšējais pētniecības un attīstības personāls:
66.4.1.1.
pētnieki (zinātnieki un citi profesionāļi):
66.4.1.1.1.
maģistra grāda, bakalaura grāda, pirmā vai otrā līmeņa augstākās vai profesionālās izglītības ieguvēji;
66.4.1.1.2.
doktora grāda ieguvēji;
66.4.1.1.3.
doktoranti un doktora grāda pretendenti;
66.4.1.1.4.
jaunie zinātnieki;
66.4.1.2.
pētniecības un attīstības tehniskais personāls, tai skaitā atbalsta personāls:
66.4.1.2.1.
maģistra grāda, bakalaura grāda, pirmā vai otrā līmeņa augstākās vai profesionālās izglītības ieguvēji;
66.4.1.2.2.
doktora grāda ieguvēji;
66.4.1.2.3.
doktoranti un doktora grāda pretendenti;
66.4.1.2.4.
jaunie zinātnieki;
66.4.1.2.5.
pētniecības un attīstības atbalsta personāls;
66.4.2.
ārējais pētniecības un attīstības personāls:
66.4.2.1.
pētnieki (zinātnieki un citi profesionāļi);
66.4.2.2.
pētniecības un attīstības tehniskais un atbalsta personāls;
66.5.
pētniecībai piesaistītais ārvalstu finansējums (euro) (no starptautiskām pētniecības programmām vai no ārvalstu partneriem);
66.6.
rūpnieciskie pētījumi (pētniecības un attīstības izdevumu apmērs, euro);
66.7.
fundamentālie pētījumi (pētniecības un attīstības izdevumu apmērs, euro);
66.8.
tehniski ekonomiskā priekšizpēte (pētniecības un attīstības izdevumu apjoms, euro);
66.9.
eksperimentālās izstrādes (pētniecības un attīstības izdevumu apjoms, euro);
66.10.
jaunradītās tehnoloģijas (skaits);
66.11.
jaunradītie produkti (preces un pakalpojumi, kas nav tehnoloģijas) (skaits);
66.12.
atbalstītie komersanti (skaits);
66.13.
publikācijas WoS un SCOPUS (skaits).
67.
Finansējuma saņēmējs pēc nozares ministrijas pieprasījuma 10 darbdienu laikā iesniedz nozares ministrijā informāciju par atbalstu saņēmušo komersantu samaksāto nodokļu apmēru, ja atbalsts tiek sniegts atbilstoši šo noteikumu 34.7. un 36.3. apakšpunktam.
VI.Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi, ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831
68.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra gala labuma guvējiem finansējumu šo noteikumu 34.7. apakšpunktā minētajai atbalstāmajai darbībai piešķir saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, kā arī ņemot vērā šo noteikumu 62. punktā norādīto kārtību.
69.
Latvijas Biznesa inkubācijas centrs gala labuma guvējiem finansējumu šo noteikumu 36.3. apakšpunktā minētajai atbalstāmajai darbībai piešķir saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, kā arī ņemot vērā šo noteikumu 62. punktā norādīto kārtību.
70.
Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %. Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
71.
Finansējuma saņēmējam uz šo noteikumu 36.5. apakšpunktā minētajām izmaksām nav attiecināmi komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumi.
72.
Sadarbības iestāde piešķir de minimis atbalstu Latvijas Biznesa inkubācijas centram saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību. Sadarbības iestāde pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu. Lēmuma pieņemšanas diena ir uzskatāma par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi.
73.
Atbilstoši šo noteikumu 68. punktam piešķirtais maksimālais atbalsta apmērs vienam gala labuma guvējam no šo noteikuma 14. punktā minētā finansējuma ir 10 000 euro.
74.
Atbilstoši šo noteikumu 69. punktam piešķirtais  maksimālais atbalsta apmērs vienam gala labuma guvējam no šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minētā finansējuma ir 40 000 euro.
75.
Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs un gala labuma guvējs sedz no saviem līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta.
76.
Šo noteikumu 68.  un 69. punktā norādītais atbalsts tiek piešķirts ar finansējuma saņēmēja lēmumu un ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu gala labuma guvējam. Lēmuma pieņemšanas diena ir uzskatāma par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi.
77.
Gala labuma guvējs, piesakoties atbalstam šo noteikumu 63. un 64. punktā norādītajā kārtībā, un Latvijas Biznesa inkubācijas centrs, piesakoties atbalstam šo noteikumu 72. punktā norādītajā kārtībā, iesniedz pieteikumu kopā ar de minimis atbalsta uzskaites sistēmā (turpmāk – sistēma) sagatavoto veidlapas izdruku vai norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru. Atbalsta sniedzējs uzskaita atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar  regulu Nr. 2023/2831, ievērojot normatīvajos aktos par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību minētās prasības.
78.
Maksimālā atbalsta intensitāte, ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831, šo noteikumu 40. punktā minētajām izmaksām ir 100 %.
79.
Maksimālā atbalsta intensitāte, ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831, šo noteikumu 41. punktā minētajām izmaksām ir 50 %.
80.
Šo noteikumu 78. punktā minētā atbalsta intensitāte tiek piemērota izmaksām bez pievienotās vērtības nodokļa, izņemot nosacījumus, kas minēti šo noteikumu 47. punktā.
81.
Gala labuma guvējs un finansējuma saņēmējs, kurš nav pievienotās vērtības nodokļa maksātājs, var attiecināt pievienotās vērtības nodokļa izmaksas.
82.
Lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu saskaņā ar regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktu un 8. pantu var pieņemt līdz minētās regulas darbības beigām.
83.
Pirms de minimis atbalsta piešķiršanas Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un Latvijas Biznesa inkubācijas centrs attiecībā uz gala labuma guvēju un sadarbības iestāde attiecībā uz Latvijas Biznesa inkubācijas centru  pārbauda, vai:
83.1.
saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos;
83.2.
plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas brīža piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī, kur viens vienots uzņēmums atbilst regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajai definīcijai;
83.3.
darbības netiek īstenotas kādā no neatbalstāmajām nozarēm un darbībām saskaņā ar šo noteikumu 58. punktu;
83.4.
nav attiecināms kāds no  Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem izslēgšanas noteikumiem.
84.
Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu atbilstoši regulai Nr. 2023/2831. Gala labuma guvējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas. Attiecībā uz sadarbības iestādes piešķirto atbalstu Latvijas Biznesa inkubācijas centram saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831, sadarbības iestāde un Latvijas Biznesa inkubācijas centrs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.
85.
Finansējuma saņēmējs nepiešķir gala labuma guvējam un sadarbības iestāde nepiešķir Latvijas Biznesa inkubācijas centram de minimis atbalstu regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "e" un "f" apakšpunktā noteiktajām darbībām.
86.
Ja attiecībā uz gala labuma guvējam piešķirto atbalstu tiek pārkāptas regulas Nr. 2023/2831 prasības, Latvijas Biznesa inkubācijas centram (par tā piešķirto atbalstu gala labuma guvējiem) ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei un gala labuma guvējam (par Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras tam piešķirto atbalstu) ir pienākums atmaksāt Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai projekta ietvaros visu saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. Latvijas Biznesa inkubācijas centrs (par tā piešķirto atbalstu) var pieprasīt gala labuma guvējam atmaksāt piešķirto nelikumīgo atbalstu.
87.
Ja attiecībā uz Latvijas Biznesa inkubācijas centra piešķirto atbalstu tiek pārkāptas regulas Nr. 2023/2831 prasības, Latvijas Biznesa inkubācijas centram ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
88.
Ja gala labuma guvējs un Latvijas Biznesa inkubācijas centrs darbojas kādā no šo noteikumu 56. un 58. punktā minētajām neatbalstāmajām nozarēm vai veic neatbalstāmās darbības, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tiek skaidri nodalītas atbalstāmās darbības vai finanšu plūsmas no citu darbības nozaru finanšu plūsmas, nodrošinot, ka darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu.
89.
Ja gala labuma guvējs un Latvijas Biznesa inkubācijas centrs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem.
Ministru prezidente E. Siliņa
Ekonomikas ministrs V. Valainis
Pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 23. jūlija
noteikumiem Nr.
501
Objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājums

Es, (vārds, uzvārds), apliecinu, ka piekrītu piedalīties Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" gala labuma guvēja pieteikuma vērtēšanā.

 

Apliecinu, ka neesmu saistīts(-a) ar projekta iesniedzēju likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" izpratnē un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta izpratnē un neesmu piedalījies(-usies) vērtējamo gala labuma guvēju pieteikumu sagatavošanā, kā arī nav tādu apstākļu, kuru dēļ es varētu pārkāpt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam vadībā, īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajai personai normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus un kuru dēļ ir pamats uzskatīt, ka esmu ieinteresēts(-a) konkrēta gala labuma guvēja pieteikuma apstiprināšanā vai noraidīšanā. Ar parakstu apliecinu interešu konflikta neesību.

 

Nav iemeslu, tai skaitā tādu, kas saistīti ar ģimeni, emocionālām saitēm, politisko vai nacionālo piederību, ekonomiskām interesēm vai jebkādām citām tiešām vai netiešām personīgām interesēm, kas varētu apšaubīt manu neatkarību un objektivitāti lēmuma pieņemšanas procesā.

 

Nekavējoties informēšu gala labuma guvēja pieteikumu komisijas priekšsēdētāju vai priekšsēdētāja vietnieku, ja radīsies apstākļi, kas varētu apšaubīt manu objektivitāti un neatkarību lēmuma pieņemšanas procesā.

 

Izskatot saņemtos gala labuma guvēja pieteikumus, savus pienākumus veikšu atbildīgi un profesionāli, kā arī sniegšu objektīvus atzinumus.

 

Apņemos neizpaust trešajām personām nekādu informāciju, kas man kļuvusi zināma vai pieejama, vērtējot gala labuma guvēja pieteikumus, kā arī apņemos lietot pieejamo informāciju un dokumentus tikai projektu vērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par tiem. Apņemos nepaturēt un nenodot trešajām personām nekādu rakstisku vai elektronisku informāciju par gala labuma guvēja pieteikumu un tā vērtējumu.

 

Es pilnībā apzinos, ka, neievērojot šajā apliecinājumā minēto, tikšu izslēgts(-a) no vērtēšanas komisijas sastāva un tikšu saukts(-a) pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības.

 

Datums*                                                Paraksts*                               Vārds, uzvārds

 

* Dokumenta rekvizītus "Datums" un "Paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.