Anotācija (ex-ante)

24-TA-744: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 313 "Latvijas Zinātnes padomes maksas pakalpojumu cenrādis "" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Zinātniskās darbības likuma 14. panta otrās daļas 3. punkts nosaka, ka Latvijas Zinātnes padomes (turpmāk – padome) funkcija ir nodrošināt zinātniskās ekspertīzes publiskā un privātā sektora vajadzībām, un saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 30. jūnija noteikumu Nr. 408 “Latvijas Zinātnes padomes nolikums” (turpmāk –   nolikums) 7.2. apakšpunktu padomei ir tiesības iekasēt maksu par padomes sniegtajiem maksas pakalpojumiem. 
Šobrīd padomes sniegto maksas pakalpojumu sniegšanas kārtību regulē Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumi Nr. 313 “Latvijas Zinātnes padomes maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 313).
 Izglītības un zinātnes ministrija virza grozījumus Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra noteikumos Nr. 721 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.2. reformu un investīciju virziena "Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana" 5.2.1.r. reformas "Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma" 5.2.1.1.i. investīcijas "Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti" otrās kārtas "Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granti" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 721) (numurs 24-TA-277), kuri cita starpā paredz padomes kompetenci nodrošināt MK noteikumu Nr. 721 investīcijas otrās kārtas projektu zinātnisko ekspertīzi saskaņā ar padomes maksas pakalpojumu cenrādi.
Ministru kabineta noteikumu projekts  “Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 313 “Latvijas Zinātnes padomes maksas pakalpojumu cenrādis”” (turpmāk - Projekts) sagatavots pēc MK noteikumu Nr. 721 grozījumu virzīšanas uzsākšanas, lai nodrošinātu tajos noteikto padomes uzdevumu izpildi, kā arī noteiktu jaunus  padomes sniegtos maksas pakalpojumus saskaņā ar cenrādi.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Latvijas zinātnes padome sniegs papildus vairāku veidu maksas pakalpojumus publiskajam un privātajam sektoram saskaņā ar cenrādi, vienlaicīgi nodrošinot MK noteikumu Nr. 721 prasību izpildi. MK noteikumu Nr. 313 regulējums būs korekti noformulēts un nepārprotami skaidrs.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Kopš stājās spēkā MK noteikumi Nr. 313, kuri nosaka  padomes sniegto maksas pakalpojumu cenrādi zinātniskajām ekspertīzēm, kurām finansējums padomei nav paredzēts valsts budžetā vai starptautiskās sadarbības vai Eiropas Savienības fondu programmās vai projektos, vērojams palielināts pieprasījums pēc zinātniskās ekspertīzes pakalpojumiem, piemēram, saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra noteikumu Nr. 722 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā" Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē un zināšanu pārnese akvakultūrā” 14. punktā noteikto, padome nodrošina projekta zinātniskās kvalitātes novērtēšanu pēc pretendenta pieteikuma saņemšanas, iesaistot ekspertus atbilstoši projektā plānotajam mērķim.
Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devītā daļa nosaka, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu.
 Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 „Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 333) 18.1. apakšpunkts nosaka, ka grozījumus maksas pakalpojumu cenrādī izdara, ja mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes vai valsts aģentūras sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu. MK noteikumu Nr. 333 18.2. apakšpunkts nosaka, ka grozījumus maksas pakalpojumu cenrādī izdara, ja ir būtiski mainījušās (samazinājušās vai palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
 
Saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta astoto daļu publiskas personas, kā arī privātpersonas, kuras saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu pilda tām deleģētus vai ar pilnvarojumu nodotus valsts pārvaldes uzdevumus, neuzskata par nodokļa maksātājiem attiecībā uz darbībām vai darījumiem, kuros tās iesaistās valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu pildīšanā. Zinātniskās darbības likuma 14. panta otrās daļas 3. punkts nosaka padomes funkciju nodrošināt zinātnisko ekspertīzi publiskā un privātā sektora vajadzībām, turklāt šā paša likuma 16. panta 4. prim punkts, kurš stāsies spēkā 2024. gada 1. maijā, paredz padomes kompetenci neatkarīgas zinātniskās ekspertīzes nodrošināšanā zinātnisko pētījumu projektiem un programmām. Ministru kabineta 2020. gada 30. jūnija noteikumu Nr. 408 “Latvijas Zinātnes padomes nolikums”   4.4. apakšpunkts paredz padomes noteikto uzdevumu nodrošināt zinātnisko ekspertīzi publiskajam un privātajam sektoram. Padome ir Izglītības un zinātnes ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde. Līdz ar to Padome nav uzskatāma par pievienotās vērtības nodokļa maksātāju attiecībā uz darbībām vai darījumiem, kuros tā iesaistīta valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu pildīšanā, sniedzot maksas pakalpojumus saskaņā ar cenrādi. Proti, maksa par zinātniskās ekspertīzes pakalpojumu sniegšanu saskaņā ar cenrādi netiek aplikta ar pievienotās vērtības nodokli.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pēc MK noteikumu Nr. 721 spēkā stāšanās vairākas valsts zinātniskās institūcijas, tajā skaitā, Latvijas Organiskās sintēzes institūts, Rīgas Tehniskā universitāte, Rīgas Stradiņa universitāte, Latvijas Universitāte, ir izteikušas vēlmi saņemt padomes MK noteikumu Nr. 313 ietvaros sniegtos pakalpojumus, līdz ar to ekspertīžu pieprasījumu skaits pieaug. Iepazīstoties ar valsts zinātnisko institūciju vēlmēm, tika secināts, ka tām bez jau pieejamiem maksas pakalpojumiem būtu interese saņemt arī citus, ar projektu pieteikumu zinātniskās ekspertīzes nodrošināšanu saistītus pakalpojumus, respektīvi,  ka nepieciešami vairāki papildu pakalpojumi MK noteikumos Nr. 313, lai padome nodrošinātu pēc iespējas labāku un pilnvērtīgāku zinātniskās ekspertīzes pakalpojumu klāstu. 
Padome ir budžeta iestāde, un tās darbības mērķis ir īstenot valsts zinātnes un tehnoloģiju attīstības politiku, nodrošinot normatīvajos aktos deleģēto no valsts budžeta, kā arī Eiropas Savienības struktūrfondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu finansēto zinātnisko pētījumu programmu un projektu ieviešanu un tiem piešķirto finanšu līdzekļu administrēšanu, kā arī zinātniskās darbības vai zinātnisko projektu īstenošanas monitoringu un analītikā balstītu rīcībpolitikas lēmumu pieņemšanu un programmu ieviešanu. Atbilstoši nolikuma 4.3. un 4.9. apakšpunktā dotajam uzdevumam un Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumu Nr. 690 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana  kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.1. pasākuma "Zinātnes politikas ieviešana, vadība un kapacitātes stiprināšana" īstenošanas noteikumi” 22. punktā dotajam uzdevumam padome nodrošina šo programmu  un projektu atklātu konkursu ietvaros iesniegto projektu iesniegumu zinātnisko vērtēšanu. Šajās programmās un projektos zinātniskajām ekspertīzēm nepieciešamais finansējuma apjoms tiek plānots katru gadu, un tas ir paredzams. Piemēram, no gadskārtējā budžeta līdzekļiem tiek organizēta zinātniskā ekspertīze saskaņā ar Ministru kabineta 2017. gada 12. decembra noteikumiem Nr. 725 “Fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu izvērtēšanas un finansējuma administrēšanas kārtība”,  Ministru kabineta 2018. gada 4. septembra noteikumu Nr. 560 “Valsts pētījumu programmu projektu īstenošanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 560) un Ministru kabineta 2015. gada 26. maija noteikumiem Nr. 259 “Atbalsta piešķiršanas kārtība dalībai starptautiskās sadarbības programmās pētniecības un tehnoloģiju jomā”. Vienlaicīgi pieprasījums pēc zinātniskās ekspertīzes ir arī publiskā un privātā sektora  programmās un projektos, kurus neadministrē padome. Attiecīgi padome nevar plānot finansējumu šo ekspertīžu veikšanai un nevar finansēt šādas ekspertīzes, jo gadskārtējā budžeta likumā padomei nav plānots finansējums tādu programmu un projektu, kurus neadministrē padome,  zinātniskās ekspertīzes veikšanai.
2. MK noteikumu Nr. 560 16.11. apakšpunktā ir noteikts, ka konkursa nolikumā var paredzēt ekspertu paneļdiskusiju organizēšanu un īstenošanu (ja nepieciešams). Šādu paneļdiskusiju nodrošināšanu vēlas saņemt arī vairākas zinātniskās institūcijas, kuras ir izteikušas vēlmi saņemt zinātniskās ekspertīzes pakalpojumu no padomes, iesniedzot vērtēšanai dažāda finansējuma apjoma projektu iesniegumus. Lai nodrošinātu līdzvērtīgas iespējas projektiem, kuru ietvaros samaksai par zinātniskām ekspertīzēm tiek piemēroti MK noteikumi Nr. 313, un projektiem, kuru zinātniskās vērtēšanas nodrošināšanai zinātnisko institūciju ieskatā būtu nepieciešama paneļdiskusija, projektā nepieciešams paredzēt tādus papildu pakalpojumus kā eksperta dalība paneļdiskusijā un paneļdiskusijas vadīšana, šo pakalpojumu izcenojumus nosakot atbilstoši MK noteikumu Nr. 333 prasībām.
3. Projekta pielikumā kā jaunu maksas pakalpojumu nepieciešams paredzēt ekspertu konsolidētā vērtējuma sagatavošanu, jo šāds pakalpojums MK Noteikumu Nr. 313 ietvaros projektiem, kuru kopējā projekta summa nepārsniedz 100 000 euro, līdz šim nebija paredzēts. Šāds pakalpojums analoģiski regulēts MK noteikumu Nr. 560 46. un 47. punktā, kur  noteikts, ka projekta īstenošanas laikā eksperti saskaņā ar konkursa nolikumā noteikto ekspertīzes veikšanas metodiku izvērtē projektu un sniedz projekta vidusposma zinātnisko pārskatu un projekta noslēguma zinātnisko pārskatu, aizpildot ekspertīzes veidlapu un ekspertīzes konsolidēto veidlapu.
4. Šobrīd MK noteikumu Nr. 313 pielikuma 3. un 4., kā arī 5. un 6. punkta redakcija  attiecībā uz projekta summu (kopējā projekta summa ir no 100 000 euro līdz 400 000 euro un kopējā projekta summa ir no 400 000 euro līdz 3 000 000 euro) rada neskaidrības par summas robežvērtību, tāpēc projekta pielikuma 3., 4., 5. un 6. punktā nepieciešami tehniski grozījumi, precizējot projekta summas, kurai tiek piemērots konkrētais pakalpojums, apmēru. Papildus nepieciešams svītrot MK noteikumu Nr. 313 5. un 6. punktā projekta summas ierobežojumu līdz 3 000 000 euro, jo pastāv varbūtība, ka kādam projektam summa ir lielāka.
 
Risinājuma apraksts
Projekts paredz:
papildināt Noteikumu Nr. 313 3. punktu ar vārdu “priekšapmaksas”, lai nepārprotami būtu skaidrs, ka samaksa par pakalpojumu ir veicama ar priekšapmaksu;
2. veikt grozījumus Noteikumu Nr. 313 pielikuma 3. un 4. punktā, izsakot to jaunā redakcijā un nosakot, ka šajā punktā paredzētais pakalpojums attiecas uz projektiem, kuru kopējā projekta summa ir virs 100 000 euro;
3. veikt grozījumus Noteikumu Nr. 313 pielikuma 5. un 6. punktā, izsakot to jaunā redakcijā un nosakot, ka šajā punktā paredzētais pakalpojums attiecas uz projektiem, kuru kopējā projekta summa ir virs 400 000 euro;
4. papildināt Noteikumu Nr. 313 pielikumu ar 7., 8. un 9. punktu, paredzot jaunus pakalpojumu veidus:
4.1. eksperta konsolidētā vērtējuma sagatavošana projektam, kura kopējā projekta summa nepārsniedz 100 000 euro;
4.2.  eksperta dalība paneļdiskusijā projektam, kura projekta summa ir virs 400 000 euro;
4.3.  paneļdiskusijas vadīšana projektam, kura projekta summa ir virs400 000 euro,
un nosakot šo pakalpojumu cenu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Ministru kabineta 2017. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 399 “Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība” nosaka, ka valsts pārvaldes pakalpojumu turētājs, kura kompetencē ir nodrošināt pakalpojumu, apstiprina tā kompetencē esošo pakalpojumu sarakstu un pakalpojuma aprakstus ievieto pakalpojumu katalogā. Mēneša laikā pēc šī tiesību akta projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā, padome ievietos pakalpojumu aprakstus pakalpojumu katalogā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Padomes nodarbinātie, jebkura fiziska persona, zinātniskie eksperti
Ietekmes apraksts
Fiziskām personām var būt nepieciešami jaunie pakalpojumi.
Projekts radīs nelielu papildu administratīvo slogu padomes darbiniekiem, veicot priekšapmaksas rēķina sagatavošanu saskaņā ar Noteikumu Nr. 313 2. punktā noteikto.
Zinātniskiem ekspertiem jāveic papildu pakalpojumu izpilde, saņemot par to attiecīgu samaksu.
Juridiskās personas
  • Privātā sektora institūcijas, kuru funkcijās ir paredzēta pētniecības veikšana vai inovācijas radīšana, padome
Ietekmes apraksts
Papildu pakalpojumu nepieciešamība.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
6 625
0
1 850
0
6 625
1 850
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
6 625
0
1 850
0
6 625
1 850
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
6 625
0
1 850
0
6 625
1 850
2.1. valsts pamatbudžets
0
6 625
0
1 850
0
6 625
1 850
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Detalizētu ieņēmumu aprakstu skatīt anotācijas 2.pielikumā (TAP Papildu dokumentu daļā).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas nav.
Cita informācija

Atlīdzība administrācijas darbiniekam ir plānota, ņemot vērā izmaksas, kas rodas amata pozīcijai vecākais eksperts (39.saime “Projektu vadība un īstenošana” 39.1apakšsaime III līmenis). Plānots piemērot Latvijas Zinātnes padomē 2024.gadā apstiprināto algu skalu un atalgojums par pilnu slodzi šādam amatam ir intervālā no 1969 līdz 2118 euro. Aprēķins veikts, piemērojot amatalgu 2118 euro. Citi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā paredzētie atlīdzības elementi nav iekļauti aprēķinā, jo nav plānots, ka maksas pakalpojumu sniegšanas īstenošanai Latvijas Zinātnes padomē būtu jāpiesaista darbinieks pilnā slodzē.

Projekta sekretāru, ņemot vērā nevienmērīgo noslodzi, plānots piesaistīt kā ārpakalpojuma sniedzēju. Aprēķini balstīti līdzšinējā pieredzē un tirgus izpētē saistībā ar projektu vērtēšanu. Attiecīgi projekta sekretāra darbs ar vienu projektu paneļa diskusiju organizēšanā pēc aprēķina izmaksā 15 euro, ieskaitot nodokļus un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (tajā skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība nav nepieciešama, jo noteikumu projekts neparedz jaunu vai tādu grozījumu regulējuma ieviešanu, kas prasītu sabiedrisku apspriešanu.
 

6.4. Cita informācija


Sabiedrības līdzdalība nav nepieciešama, jo noteikumu projekts neparedz jaunu vai tādu grozījumu regulējuma ieviešanu, kas prasītu sabiedrisku apspriešanu.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Zinātnes padome, publiskā sektora organizācijas un institūcijas, kurām nepieciešami zinātniskās ekspertīzes pakalpojumi.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Tiks veikti pasākumi, lai piesaistītu ārvalstu zinātniskos ekspertus papildu pakalpojumu veikšanai.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Sniedz iespēju saņemt neatkarīgu ekspertu novērtējumu, tādējādi nodrošinot pēc iespējas kvalitatīvāku pētniecības vai inovāciju projektu finansēšanu un finanšu līdzekļu efektīvāku izmantošanu.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins
2. pielikums
Nosaukums
Detalizēts ieņēmumu aprēķins