25-TA-2052: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 12. aprīļa noteikumos Nr. 224 "Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskajiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
2025.gada 1.janvārī spēkā stājās grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kur noteikts, ja pārkāpums — tāda transportlīdzekļa izmantošana ceļu satiksmē, kuram noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate vai par kuru nav veikta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, — fiksēts ar tehnisku līdzekli, neapturot transportlīdzekli, policija Administratīvās atbildības likuma 162. panta pirmajā daļā minētajai personai nekavējoties elektroniski nosūta informāciju (ja adresāta dati elektroniskai saziņai ir zināmi) par fiksēto gadījumu.
Ar 2026.gada 1.janvāri stāsies spēkā noteikumi, ka uz vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmām neatteiksies prasības, kas ir izvirzītas valsts metroloģiskajai kontrolei pakļautiem mērīšanas līdzekļiem.
Ar 2026.gada 1.janvāri stāsies spēkā noteikumi, ka uz vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmām neatteiksies prasības, kas ir izvirzītas valsts metroloģiskajai kontrolei pakļautiem mērīšanas līdzekļiem.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
- noteikt kārtību, kādā, ja ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tiek fiksēta tehniskās apskates vai OCTA neesamība un tiek sagatavots informatīvais paziņojums par fiksēto gadījumu (iespējamo pārkāpumu) un paziņojama nosūtīšanu attiecīgajam adresātam.
- noteikt tehnisko līdzekļu uzstādīšanas prasības uz ceļiem, noteikta informācija, kas jānorāda uz tehniskā līdzekļa korpusa, noteiktas ekspluatācijas prasības un informēšanas kārtība ceļu lietotājiem par tehnisko līdzekļu atrašanās vietām.
- noteikt tehnisko līdzekļu uzstādīšanas prasības uz ceļiem, noteikta informācija, kas jānorāda uz tehniskā līdzekļa korpusa, noteiktas ekspluatācijas prasības un informēšanas kārtība ceļu lietotājiem par tehnisko līdzekļu atrašanās vietām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd spēkā ir Ministru kabineta 2022. gada 12. aprīļa noteikumi Nr.224 “Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskajiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā”. 2025.gada 1.janvārī spēkā stājās grozījumi Ceļu satiksmes likumā, ar kuriem 43.7 pants tiek papildināts ar 1.1 daļu, kas nosaka, ja pārkāpums - tāda transportlīdzekļa izmantošana ceļu satiksmē, kuram noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate vai par kuru nav veikta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, - fiksēts ar tehnisku līdzekli, neapturot transportlīdzekli, policija Administratīvās atbildības likuma 162. panta pirmajā daļā minētajai personai nekavējoties elektroniski nosūta informāciju (ja adresāta dati elektroniskai saziņai ir zināmi) par fiksēto gadījumu. Kārtību, kādā informācija paziņojama Administratīvās atbildības likuma 162. panta pirmajā daļā minētajai personai, nosaka Ministru kabinets.
Ar grozījumiem Ceļu satiksmes likumā ir precizēts Ministru kabineta 2022. gada 12. aprīļa noteikumu Nr.224 “Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskajiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā” tvērums.
Ar grozījumiem Ceļu satiksmes likumā ir precizēts Ministru kabineta 2022. gada 12. aprīļa noteikumu Nr.224 “Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskajiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā” tvērums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ievērojot izdarītos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, Ministru kabineta 2022. gada 12. aprīļa noteikumu Nr.224 “Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskajiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā” izdošanas pamats ir papildināms, kā arī pašos noteikumus iekļaujama jauna sadaļa.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projektu tiek izpildīts Ceļu satiksmes likumā noteiktais deleģējums Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā informācija par iespējamo pārkāpumu, kas fiksēts ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, paziņojama Administratīvās atbildības likuma 162. panta pirmajā daļā minētajai personai.
Ar Noteikumu projektu tiek noteikts, ka paziņojums par iespējamu pārkāpuma, kas fiksēts ar tehniskajiem līdzekļiem, izdarīšanu personai tiek nosūtīts nekavējoties, tomēr, ņemot vērā, ka informācijas saņemšanas laiks CSDD informatīvajās sistēmās no dažādiem tehniskajiem līdzekļiem atšķiras, atšķirīgs ir arī paziņojuma nosūtīšanas laiks katrā konkrētā gadījumā.
Papildus norādāms, ka paziņojums primāri nosūtāms uz oficiālo elektronisko adresi vai CSDD e-pakalpojumos norādīto e-pasta adresi, kā tas noteikts arī citos normatīvajos aktos.
Ar Noteikumu projektu tiek noteikts, ka paziņojums par iespējamu pārkāpuma, kas fiksēts ar tehniskajiem līdzekļiem, izdarīšanu personai tiek nosūtīts nekavējoties, tomēr, ņemot vērā, ka informācijas saņemšanas laiks CSDD informatīvajās sistēmās no dažādiem tehniskajiem līdzekļiem atšķiras, atšķirīgs ir arī paziņojuma nosūtīšanas laiks katrā konkrētā gadījumā.
Papildus norādāms, ka paziņojums primāri nosūtāms uz oficiālo elektronisko adresi vai CSDD e-pakalpojumos norādīto e-pasta adresi, kā tas noteikts arī citos normatīvajos aktos.
Problēmas apraksts
Šobrīd normatīvais regulējums līdz 2025.gada 31.decembrim nosaka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmām pirmreizējo verificēšanu un atkārtotu verificēšanu ar periodiskumu reizi gadā. 2025. gada 18. februāra Ministru kabinetā sēdē tika apstiprināti divi normatīvo aktu projekti:
1) Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 14. maija noteikumos Nr. 289 “Noteikumi par valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu”” (24-TA-1416);
2) Noteikumu projekts “Grozījums Ministru kabineta 2006. gada 5. decembra noteikumos Nr. 981 “Noteikumi par mērīšanas līdzekļu atkārtoto verificēšanu, verificēšanas sertifikātiem un verificēšanas atzīmēm”” (24-TA-2607).
2025. gada 18. februāra Ministru kabinetā sēdē pieņemtie grozījumi paredz, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmas ir iekļautas valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstā (kas paredz arī to pirmreizējo un atkārtoto verificēšanu) līdz 2025. gada 31. decembrim. Savukārt pēc 2025. gada 31. decembra vidējā kontroles ātruma mērīšanas sistēmas vairs nebūs minētajā sarakstā un uz tām neatteiksies prasības, kas ir izvirzītas valsts metroloģiskajai kontrolei pakļautiem mērīšanas līdzekļiem. Veicot izmaiņas verificēšanas nosacījumos ir jāveic noteikumu izstrāde, kas attiecas uz vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmām.
1) Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 14. maija noteikumos Nr. 289 “Noteikumi par valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu”” (24-TA-1416);
2) Noteikumu projekts “Grozījums Ministru kabineta 2006. gada 5. decembra noteikumos Nr. 981 “Noteikumi par mērīšanas līdzekļu atkārtoto verificēšanu, verificēšanas sertifikātiem un verificēšanas atzīmēm”” (24-TA-2607).
2025. gada 18. februāra Ministru kabinetā sēdē pieņemtie grozījumi paredz, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmas ir iekļautas valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstā (kas paredz arī to pirmreizējo un atkārtoto verificēšanu) līdz 2025. gada 31. decembrim. Savukārt pēc 2025. gada 31. decembra vidējā kontroles ātruma mērīšanas sistēmas vairs nebūs minētajā sarakstā un uz tām neatteiksies prasības, kas ir izvirzītas valsts metroloģiskajai kontrolei pakļautiem mērīšanas līdzekļiem. Veicot izmaiņas verificēšanas nosacījumos ir jāveic noteikumu izstrāde, kas attiecas uz vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmām.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projektu tiek noteiktas prasības par obligāto informāciju, kas jānorāda uz tehniskā līdzekļa korpusa, prasībām par vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmām, to precizitāti, darbības temperatūras diapazonu un aizsardzību pret nesankcionētu iejaukšanos programatūrā.
Papildus prasība par tehnisko līdzekļu kalibrēšanu tiks ietverta pasūtītāja VSIA "Latvijas Valsts ceļi" līgumā ar izpildītāju.
5.3 punktā noteikts, ka programmatūras identifikāciju nodrošina pats tehniskais līdzeklis, un pierādījumiem par iejaukšanos aizsargātajā programmatūrā jābūt pieejamiem vismaz 12 mēnešus pēc iejaukšanās. Šis termiņš ir atbilstošs, ņemot vērā Administratīvās atbildības likuma 118.panta pirmo daļu, kas noteic, ka administratīvā pārkāpuma procesu var uzsākt ne vēlāk kā viena gada laikā no pārkāpuma izdarīšanas dienas, bet, ja pārkāpums ir ilgstošs, — no pārkāpuma pārtraukšanas dienas.
Papildus prasība par tehnisko līdzekļu kalibrēšanu tiks ietverta pasūtītāja VSIA "Latvijas Valsts ceļi" līgumā ar izpildītāju.
5.3 punktā noteikts, ka programmatūras identifikāciju nodrošina pats tehniskais līdzeklis, un pierādījumiem par iejaukšanos aizsargātajā programmatūrā jābūt pieejamiem vismaz 12 mēnešus pēc iejaukšanās. Šis termiņš ir atbilstošs, ņemot vērā Administratīvās atbildības likuma 118.panta pirmo daļu, kas noteic, ka administratīvā pārkāpuma procesu var uzsākt ne vēlāk kā viena gada laikā no pārkāpuma izdarīšanas dienas, bet, ja pārkāpums ir ilgstošs, — no pārkāpuma pārtraukšanas dienas.
Problēmas apraksts
Pārkrautu kravas transportlīdzekļu pārvietošanās pa valsts autoceļiem rada bojājumus ceļu infrastruktūrai un apdraudējumu satiksmes drošībai. Transportlīdzekļi, kuru masa vai asu slodze pārsniedz normatīvos noteikto, pārslogo ceļu konstrukcijas, kā rezultātā tiek paātrināta seguma deformācija, samazināts ceļa kalpošanas laiks un palielinās uzturēšanas un atjaunošanas izmaksas. Tas tieši ietekmē valsts budžeta izdevumus ceļu uzturēšanai. Pārkrauti transportlīdzekļi ietekmē satiksmes drošību – bojātais ceļu segums palielina avāriju risku, īpaši nelabvēlīgos laikapstākļos. Tāpat šāda prakse kropļo konkurenci autopārvadājumu tirgū, jo uzņēmumi, kuri ievēro normatīvajos aktos noteiktās prasības, nonāk mazāk izdevīgā pozīcijā salīdzinājumā ar tiem, kuri apzināti pārkrauj transportlīdzekļus un izvairās no attiecīgo nodevu un ekspluatācijas izdevumu segšanas.
Lai nodrošinātu valsts ceļu tīkla aizsardzību un uzlabotu kontroli, nepieciešams ieviest un attīstīt kontroles mehānismus ar tehnisko līdzekļu palīdzību – tostarp transportlīdzekļu masas un ass slodzes svēršanas iekārtām.
Lai nodrošinātu valsts ceļu tīkla aizsardzību un uzlabotu kontroli, nepieciešams ieviest un attīstīt kontroles mehānismus ar tehnisko līdzekļu palīdzību – tostarp transportlīdzekļu masas un ass slodzes svēršanas iekārtām.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts tiek paplašināts ar informācijas veidu par pārkāpumu, ja fiksēta ass svara un transportlīdzekļa vai tā sastāva kopējā masas pārsniegums, kas ļauj svēršanas gaitā sistēmu (tehnisko līdzekli) izmantot pārslogotu transportlīdzekļu identificēšanai un pārkāpumu fiksēšanai bez transportlīdzekļa apstādināšanas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Viena vidējā ātruma kontroles posma verificēšana šobrīd izmaksā 1802 EUR gadā (ar PVN). Tā kā pašlaik darbībā ir 16 posmi, tad visu šo posmu verificēšana katru gadu izmaksā 28 832 EUR.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Ja ar tehnisko līdzekli tiks fiksēts, ka transportlīdzeklim, kas piedalās satiksmē, nav veikta valsts tehniskā apskate vai par kuru nav veikta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, transportlīdzekļa īpašniekam (turētājam), tiks nosūtīts informatīvais paziņojums par fiksēto gadījumu (iespējamo pārkāpumu).
Grozījumi saistīti ar 2025.gada 18.februāra grozījumiem MK 2024. gada 14. maija noteikumos Nr. 289 "Noteikumi par valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu" (24-TA-1416), kas noteica atteikšanos no vidējā ātruma kontroles sistēmu pirmreizējās un atkārtotās verificēšanas, tādējādi mazinot administratīvo slogu lietotājiem, un kuru anotācijā ir aprēķināts administratīvā sloga samazinājums (https://tapportals.mk.gov.lv/annotation/c0f3dce3-79cb-475e-be0e-1929f57cb7b7).
Grozījumi saistīti ar 2025.gada 18.februāra grozījumiem MK 2024. gada 14. maija noteikumos Nr. 289 "Noteikumi par valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu" (24-TA-1416), kas noteica atteikšanos no vidējā ātruma kontroles sistēmu pirmreizējās un atkārtotās verificēšanas, tādējādi mazinot administratīvo slogu lietotājiem, un kuru anotācijā ir aprēķināts administratīvā sloga samazinājums (https://tapportals.mk.gov.lv/annotation/c0f3dce3-79cb-475e-be0e-1929f57cb7b7).
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Ja ar tehnisko līdzekli tiks fiksēts, ka transportlīdzeklim, kas piedalās satiksmē, nav veikta valsts tehniskā apskate vai par kuru nav veikta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, transportlīdzekļa īpašniekam (turētājam), tiks nosūtīts informatīvais paziņojums par fiksēto gadījumu (iespējamo pārkāpumu).
Grozījumi saistīti ar 2025.gada 18.februāra grozījumiem MK 2024. gada 14. maija noteikumos Nr. 289 "Noteikumi par valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu" (24-TA-1416), kas noteica atteikšanos no vidējā ātruma kontroles sistēmu pirmreizējās un atkārtotās verificēšanas, tādējādi mazinot administratīvo slogu lietotājiem, un kuru anotācijā ir aprēķināts administratīvā sloga samazinājums (https://tapportals.mk.gov.lv/annotation/c0f3dce3-79cb-475e-be0e-1929f57cb7b7).
Grozījumi saistīti ar 2025.gada 18.februāra grozījumiem MK 2024. gada 14. maija noteikumos Nr. 289 "Noteikumi par valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu" (24-TA-1416), kas noteica atteikšanos no vidējā ātruma kontroles sistēmu pirmreizējās un atkārtotās verificēšanas, tādējādi mazinot administratīvo slogu lietotājiem, un kuru anotācijā ir aprēķināts administratīvā sloga samazinājums (https://tapportals.mk.gov.lv/annotation/c0f3dce3-79cb-475e-be0e-1929f57cb7b7).
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Projektā paredzētā informatīvo paziņojumu sūtīšana tiks iekļauta deleģēšanas līgumā, kas saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 437.panta 1.1 daļu tiek slēgts starp Valsts policiju un VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, paredzot paziņojumu sūtīšanas izmaksas segt no Valsts policijai valsts budžetā piešķirtajiem līdzekļiem saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 2. novembra rīkojumu Nr. 775 “Par ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšanas tehnisko līdzekļu darbības nodrošināšanu”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2006. gada 5. decembra noteikumos Nr. 981 "Noteikumi par mērīšanas līdzekļu atkārtoto verificēšanu, verificēšanas sertifikātiem un verificēšanas atzīmēm" (25-TA-1619)
Pamatojums un apraksts
Ministru kabineta 18.02.2025. sēdes protokola Nr. 7 9. § 3.2.apakšpunkts noteic pienākumu līdz 2025. gada 1. novembrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā nepieciešamos grozījumus, lai izņemtu no šiem noteikumiem normas par vidējā ātruma kontroles ierīcēm.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
4.1.2. Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 28. novembra noteikumos Nr. 704 "Prasības transportlīdzekļu braukšanas ātruma mērierīcēm" (25-TA-1615)
Pamatojums un apraksts
Ministru kabineta 2025.gada 18.februāra sēdes protokola Nr. 7 9. § 3.3.apakšpunkts noteic pienākumu līdz 2025. gada 1. novembrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā nepieciešamos grozījumus, lai izņemtu no šiem noteikumiem normas par vidējā ātruma kontroles ierīcēm.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrija, Satiksmes ministrija, Valsts policija, VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija", VSIA "Latvijas Valsts ceļi"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/0cbe5bce-b711-4229-b7c7-86b9cf751521
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Publiskā apspriešana tika veikta Noteikumu projekta "Noteikumi par ceļu satiksmes uzraudzības tehnisko līdzekļu, kas paredzēti pārkāpumu fiksēšanai, neapturot transportlīdzekli, uzstādīšanu uz ceļiem un ar tiem fiksētās informācijas paziņošanu adresātam" 24-TA-2467 ietvaros. Iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts policija
- VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
- VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija"
- pašvaldību policijas
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
CSDD nodrošinātā Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra informācijas pieejamības tehnoloģiskie risinājumi, veicina iestāžu komunikācijas tehnoloģiju attīstību un atvieglo tām noteikto funkciju izpildi.
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
