Anotācija (ex-ante)

23-TA-2338: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, pamatojoties uz:
  [1] iepriekšējā periodā piemēroto praksi un ievērojot izdevumu raksturu, izdevumi saistībā ar Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 " Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" (turpmāk – rīkojums Nr. 518) izpildei nepieciešamo pasākumu īstenošanu 2023. gadā tiek segti no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši faktiski nepieciešamajam līdzekļu apmēram;
  [2] Ministru kabineta 2023. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 514 "Par pastiprināta robežapsardzības sistēmas darbības režīma izsludināšanu" (turpmāk – rīkojums Nr. 514) 11. un 12. punktu.
[11. Izdevumus, kas saistīti ar piemaksām par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos Valsts robežsardzes un Valsts policijas amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm un darbiniekiem, kā arī Valsts drošības dienesta amatpersonām un darbiniekiem, kuri īsteno šā rīkojuma izpildei nepieciešamos pasākumus, 2023. gadā sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.
12. Izdevumus, kas saistīti ar šā rīkojuma izpildei nepieciešamo pasākumu īstenošanu, kā arī to patvēruma meklētāju lietu izskatīšanu un izmitināšanas nodrošināšanu, kuriem tika atļauts palikt valstī pēc valsts robežas nelikumīgas šķērsošanas, tai skaitā izdevumus par iesaistīto institūciju personāla virsstundu darbu, Iekšlietu ministrijas padotības iestādēs nodarbinātajiem – par dienesta (amata, darba) pienākumu izpildi nakts laikā, par darbu (dienesta pienākumu pildīšanu) svētku dienās, par nozīmīgu ieguldījumu attiecīgās institūcijas stratēģisko mērķu sasniegšanā, par laiku, kuru amatpersona ar speciālo dienesta pakāpi nepavada darba vietā vai citā institūcijas norādītajā vietā, bet pēc attiecīga pieprasījuma ierodas norādītajā vietā un nekavējoties uzsāk pienākumu pildīšanu, un komandējumiem, ēdināšanu, pārtiku, apgādāšanu ar dienesta (amata, darba) pienākumu izpildei nepieciešamo apģērbu, individuālajiem aizsardzības līdzekļiem un inventāru, izdevumus uztura un dienas naudai, ēdināšanai, kā arī izdevumus par pārtiku un pirmās nepieciešamības precēm personām, kuras ir nelikumīgi šķērsojušas Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežu, finansēt no attiecīgajam mērķim institūcijām piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem un ārvalstu finanšu palīdzības finansēto projektu līdzekļiem, kā arī pēc institūciju pamatota pieprasījuma 2023. gadā – no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". (…) Šādos gadījumos lēmumu par finansējuma piešķiršanu pieņem Ministru kabinets.];
    [3] Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdes protokola Nr. 38 99. § 3. punktu.
[3. Nepieciešamības gadījumā Iekšlietu ministrijai un Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 2023. gadā atbilstoši faktiski nepieciešamajam līdzekļu apmēram.];
  [4] Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. un 43. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Piešķirt Iekšlietu ministrijai finansējumu 1 686 721 euro apmērā, lai segtu izdevumus laikposmam no 2023. gada 1. augusta (atsevišķus izdevumus no 2023. gada 1. maija) līdz 30. septembrim, kas radušies Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm, veicot nepieciešamos pasākumus saistībā ar pastiprinātas Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežas robežuzraudzības nodrošināšanu, tai skaitā izdevumus nodarbināto atlīdzībai, komandējumiem, ēdināšanai, pārtikai, degvielas iegādei,  kā arī vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši rīkojumam Nr. 518, ņemot vērā Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežas nelikumīgās šķērsošanas gadījumu skaita straujo pieaugumu, kā arī ievērojot kaimiņvalstī Lietuvā fiksēto lielo Lietuvas Republikas – Baltkrievijas Republikas valsts robežas nelikumīgās šķērsošanas gadījumu skaitu, tika izsludināta ārkārtējā situācija Ludzas novada pašvaldībā, Krāslavas novada pašvaldībā, Augšdaugavas novada pašvaldībā un  Daugavpils valstspilsētas pašvaldībā no 2021. gada 11. augusta līdz 2023. gada 10. augustam. Savukārt saskaņā ar rīkojumu Nr. 514, ņemot vērā konstatēto nesamērīgi lielo Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežas nelikumīgās šķērsošanas un tās mēģinājumu skaitu, lai nodrošinātu valsts robežas neaizskaramību un valsts apdraudējuma novēršanu, tika izsludināts pastiprināts robežapsardzības sistēmas darbības režīms no 2023. gada 11. augusta līdz 2024. gada 10. februārim Ludzas novadā, Krāslavas novadā, Augšdaugavas novadā, Daugavpils valstspilsētā.
Lai mazinātu nelegālās imigrācijas riskus un apdraudējumu, kā arī liktu šķēršļus nelegālās imigrācijas plānotāju, organizētāju un izpildītāju aktivitātēm uz Latvijas Republikas – Baltkrievijas Republikas valsts robežas, Valsts robežsardzes robežapsardzības nodaļās ir palielināts norīkojumu blīvums, kā arī tiek nodrošināti atbalsta pasākumi. Savukārt uz Latvijas Republikas – Krievijas Federācijas valsts robežas ir ieviests pastiprināts robežuzraudzības režīms, lai nodrošinātu intensīvāku valsts robežas uzraudzību un kontroli. Valsts robežsardzei papildus atbalsta sniegšanā ir iesaistīts Valsts policijas struktūrvienību personāls un resursi, kā arī Valsts drošības dienests.
Valsts policijas amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm (turpmāk – amatpersonas), kas sniedz atbalstu Valsts robežsardzei, piedaloties robežuzraudzības pasākumu uz Latvijas Republikas – Baltkrievijas Republikas un  Latvijas Republikas – Krievijas Federācijas valsts robežas īstenošanā, ir palielinājusies darba slodze. Valsts policija kopš 2021. gada 10. augusta sniedz nepārtrauktu atbalstu Valsts robežsardzes Daugavpils pārvaldei nelegālās imigrācijas kontroles jomā Baltkrievijas pierobežā 24/7 režīmā. Regulāri Valsts policijas amatpersonas iesaistītas valsts robežu un nosacīti apzīmētās trešās līnijas kontrolei, pārbauda transportlīdzekļus un personas, kā arī aiztur nelegālos imigrantus un nelegālos pārvadātājus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Par veiktajiem dienesta (darba) pienākumiem uz Latvijas Republikas-Baltkrievijas Republikas valsts robežas nelikumīgas šķērsošanas ierobežošanai, kā arī saistībā ar patvēruma meklētāju skaita pieaugumu tika veikti aprēķini par Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm faktiski nepieciešamo finansējumu laika periodam no 2023. gada 1. augusta (atsevišķiem izdevumiem no 2023. gada 1. maija) līdz 30. septembrim. Ņemot vērā rīkojuma Nr. 514 12. punktā noteikto, ka izdevumus, kas saistīti ar šā rīkojuma izpildei nepieciešamo pasākumu īstenošanu, finansēt no attiecīgajam mērķim institūcijām piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem un ārvalstu finanšu palīdzības finansēto projektu līdzekļiem, kā arī pēc institūciju pamatota pieprasījuma 2023. gadā – no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", daļu no izdevumiem iespējams finansēt,  pārdalot finansējumu starp pasākumiem, kuros Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm prognozēta valsts pamatbudžeta izdevumu neapguve, tādējādi daļu izdevumu sedzot iestādēm jau piešķirtā finansējuma ietvaros. Iekšlietu ministrija izsaka priekšlikumu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" segt izdevumus, kas nepieciešami rīkojuma Nr. 518 un rīkojuma N. 514 izpildei nepieciešamo pasākumu īstenošanai, lai nodrošinātu:
1) samaksu par virsstundu darbu (dienesta (amata, darba) pienākumu izpilde virs noteiktā dienesta (amata, darba) pienākumu izpildes laika) ārkārtas uzdevumu veikšanai atbilstoši faktiskajam virsstundu apjomam. Ievērojot rīkojuma Nr. 518 8.2 un 8.3 punktā noteikto un rīkojuma Nr. 514 9. punktā noteikto, Iekšlietu ministrijas padotības iestādēs nodarbinātos var iesaistīt virsstundu darbā, kas pārsniedz normatīvajos aktos noteikto maksimālo virsstundu darba laiku, lai nodrošinātu šo rīkojumu izpildei nepieciešamos pasākumus. Vēršam uzmanību, ka ņemot vērā ģeopolitisko situāciju uz valsts ārējās robežas, kā arī regulāru nodarbināto skaita samazināšanos, Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm, lai nodrošinātu uzdevumu izpildi, nepieciešams pastiprināti iesaistīt amatpersonas virsstundu darbā, kas bieži vien pārsniedz Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā noteikto 144 virsstundu skaita ierobežojuma četru mēnešu periodā.
Valsts policijai aprēķins veikts par periodu: no 2023.gada 1. maija līdz 31. augustam, jo Valsts policijas amatpersonām ir noteikta  summētā darba laika organizācija, atbilstoši kurai virsstundu darba un attiecīgi samaksas par virsstundu darbu aprēķins tiek veikts par četru mēnešu atskaites periodu;
2) piemaksu par dienesta (darba) pienākumu izpildi nakts laikā, ja izpildījās Darba likuma 138. panta pirmajā daļā noteiktie nosacījumi (nakts darbs ir ikviens darbs, ko veic nakts laikā vairāk nekā divas stundas. Ar nakts laiku saprotams laikposms no pulksten 22.00 līdz 6.00). Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 14. panta ceturtā daļa piemaksu par nakts darbu nosaka 50 procentu apmērā no stundas algas likmes. Aprēķins veikts Valsts policijai.
3) piemaksu par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos (turpmāk – riska piemaksa).
Atbilstoši rīkojuma Nr. 518 8.6 punktam,  rīkojuma Nr. 514 11. punktam (līdz grozījumiem 11. punktā (2023. gada 19. septembra rīkojums Nr. 611 “Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. augusta rīkojumā Nr. 514 "Par pastiprināta robežapsardzības sistēmas darbības režīma izsludināšanu"”)), Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumu Nr. 806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru” 10.1 punktam, Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumu Nr. 361 “Noteikumi par valsts institūciju amatpersonu un darbinieku darba samaksu un tās noteikšanas kārtību, kā arī par profesijām un specifiskajām jomām, kurām piemērojams tirgus koeficients” 22.1 punktam riska piemaksa noteikta līdz 50% apmēram no nodarbinātajam noteiktās stundas algas likmes. Pamatojoties uz minētajos normatīvajos aktos iekļauto deleģējumu iekšlietu ministram noteikt piemaksas piešķiršanas nosacījumus un kārtību, tika pieņemti attiecīgi rīkojumi: Iekšlietu ministrijas 2023. gada 27. februāra rīkojums Nr. 1-2/283 “Par piemaksām, samaksu par virsstundu darbu un amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm ēdināšanu saistībā ar ārkārtējo situāciju uz Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežas” (spēkā līdz 2023. gada 10. augustam) un Iekšlietu ministrijas 2023. gada 24. augusta rīkojums Nr. 1-2/1111 “Par piemaksām, samaksu par virsstundu darbu un amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm ēdināšanu saistībā ar pastiprinātu robežapsardzības sistēmas darbības režīmu uz Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežas” (piemērojams no 2023. gada 11. augusta), kas  nosaka konkrētu riska piemaksas apmēru no nodarbinātajam noteiktās stundas algas likmes, ņemot vērā viņa veicamos pienākumus, kā arī faktisko riska un slodzes līmeni attiecīgajā laika periodā. Riska piemaksa tiek noteikta:
   - 50% apmērā - par laiku, kad attiecīgais nodarbinātais ir tieši iesaistīts personu vajāšanā, atturēšanā no Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežas nelikumīgas šķērsošanas vai aizturēšanā;
   - 20% apmērā - par laiku, kad attiecīgais nodarbinātais veic tiešus un uzskaitāmi pierādāmus dienesta (darba) pienākumus Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežas robežuzraudzības nodrošināšanā, lai nepieļautu robežas nelikumīgu šķērsošanu tajos valsts robežas posmos, kur faktiskais riska un slodzes līmenis attiecīgajā laika periodā ir salīdzinoši augsts (nelegālās imigrācijas riski, atturēto no Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežas nelikumīgas šķērsošanas un aizturēto personu skaits);
   - 10% apmērā – nosacījumi, kas minēti 20% piemaksai, ja faktiskais riska un slodzes līmenis attiecīgajā laika periodā ir salīdzinoši zems.
Aprēķins veikts Valsts policijai;
5) nodarbināto komandējumu izdevumus (dienas nauda, izdevumi par viesnīcu (naktsmītni), ceļa izdevumi), izdevumus par degvielas iegādi, ēdināšanu.
Aprēķins veikts Valsts policijai.
6) izdevumu segšanu Valsts drošības dienestam.
Ievērojot to, ka samaksa par virsstundu darbu un piemaksas tiek iekļautas vidējās izpeļņas aprēķinā, ievērojami palielinās izdevumi atlīdzībai (atvaļinājuma nauda, slimības nauda, pabalsti), kas tiek aprēķināti, pamatojoties uz vidējo izpeļņu. Līdz ar Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm aprēķināts arī papildu nepieciešamais finansējums vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai 8,33% apmērā no papildu nepieciešamā finansējuma atlīdzībai (ievērojot matemātiski aprēķinātu viena kalendāra mēneša ietekmi: 100%:12 mēn.).
Saskaņā ar veiktajiem aprēķiniem Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm papildu nepieciešamā finansējuma apmērs samaksai par virsstundu darbu, piemaksām un citiem izdevumiem saistībā ar rīkojuma Nr. 518 un rīkojuma N. 514 izpildei nepieciešamo pasākumu īstenošanu, kā arī vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai ir 1 687 561 euro. Šo finansējuma apjomu plānots segt no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Vēršam uzmanību, ka kopējais papildu nepieciešamā finansējuma apjoms Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm samaksai par virsstundu darbu, piemaksām un citiem izdevumiem saistībā ar rīkojuma Nr. 518 un rīkojuma N. 514 izpildei nepieciešamo pasākumu īstenošanu, kā arī vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai ir 2 524 560 euro. Iekšlietu ministrija izvērtēja iespējas izdevumus segt piešķirtā finansējuma ietvaros, un, lai samazinātu pieprasāmā finansējuma apjomu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par apropriācijas pārdali” (23-TA-2446), kas paredz daļu no papildu nepieciešamā finansējuma 837 839 euro apmērā segt, pārdalot finansējumu no pasākumiem, kuros prognozēta neapguve. Tādējādi pozitīva lēmuma gadījumā par finansējuma pārdali  no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" pieprasāmā finansējuma apjoms samazināsies no 2 524 560 euro uz 1 686 721 euro (2 524 560– 837 839).
Risinājuma apraksts
Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi rīkojuma projektu par papildu nepieciešamā finansējuma dalu 1 686 721 euro apmērā, saistībā ar rīkojuma Nr. 518 un rīkojuma Nr. 514 izpildei nepieciešamo pasākumu īstenošanu, kas paredz:
          1. Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Iekšlietu ministrijai finansējumu 1 686 721 euro apmērā, tai skaitā:
          1.1. 1 564 762 euro, lai segtu izdevumus laikposmam no 2023. gada 1. augusta (atsevišķus izdevumus no 2023. gada 1. maija) līdz 2023. gada 30. spetembrim saistībā ar rīkojuma Nr. 518 un rīkojuma Nr. 514 izpildei nepieciešamo pasākumu īstenošanu, tai skaitā, lai Iekšlietu ministrijas padotības iestādēs nodarbinātajiem samaksātu par virsstundu darbu, izmaksātu piemaksas par nakts darbu, par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos, segtu izdevumus par komandējumiem (atbilstoši komandējumu laikam), ēdināšanu, pārtiku, kā arī izdevumus par degvielas iegādi, no tiem:
          1.1.1. Valsts policijai - 1 538 969 euro;
          1.1.2. Valsts drošības dienestam - 25 793 euro;
          1.2. 121 959 euro, lai Valsts policijai kompensētu papildu izdevumus (vidējās izpeļņas pieaugums), kas rodas, nosakot samaksu par virsstundu darbu un piemaksas saistībā ar rīkojuma Nr. 518 un rīkojuma Nr. 514 izpildei nepieciešamo pasākumu īstenošanu.
          2. Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1. punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Par papildu nepieciešamā finansējuma daļu 837 839 euro apmērā Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par apropriācijas pārdali” (23-TA-2446).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Rīkojuma projekts skatāms vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par apropriācijas pārdali” (23-TA-2446).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu: Valsts policijas, Valsts drošības dienesta nodarbinātie
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināta taisnīga un tiesību aktu prasībām atbilstoša atlīdzība par dienesta (amata, darba) pienākumu izpildi, nodrošinot pasākumu īstenošanu ārkārtējās situācijas un pastiprināta robežuzraudzības režīma laikā, kā arī segti citi izdevumi dienesta (amata, darba) pienākumu sekmīgai izpildei.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 686 721
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 686 721
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 686 721
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 686 721
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
1 686 721
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Papildu nepieciešamā finansējuma aprēķins Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm veikts par laika periodu no 2023. gada 1. augusta (atsevišķiem izdevumiem no 2023.gada 1. maija) līdz 30.septembrim.
Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm papildu nepieciešamā finansējuma apmērs samaksai par virsstundu darbu, piemaksām un citiem izdevumiem saistībā ar rīkojuma Nr. 518 un rīkojuma N. 514 izpildei nepieciešamo pasākumu īstenošanu, kā arī vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai ir 2 524 560 euro. Finansējuma daļa, par kuru ir sagatavots rīkojuma projekts, ir 1 686 721 euro, tai skaitā:
1. Valsts policijai - 1 660 928 euro;
2. Valsts drošības dienestam - 25 793 euro.
Aprēķina kopsavilkumu un detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikumos.
Aprēķini par izdevumiem, kas plānoti EKK 2271 "Izdevumi, kas saistīti ar operatīvo darbību" tiks iesniegti Finanšu ministrijā ar atsevišķu vēstuli (informācija klasificēta).
Par finansējuma daļu 837 839 euro apmērā Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par apropriācijas pārdali” (23-TA-2446).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas nav.
Cita informācija
Valsts policija un Valsts drošības dienests ir atbildīgi par sniegtās informācijas patiesumu. Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts drošības dienests, Valsts policija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Valsts policija
  • Valsts drošības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Papildu nepieciešamais finansējums no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"_kopsavilkums
2. pielikums
Nosaukums
Valsts policijas izdevumi par laika periodu no 2023.gada 1.augusta (atsevišķi izdevumi no 1. maija) līdz 31.augustam
3. pielikums
Nosaukums
Valsts policijas izdevumi par laika periodu no 2023.gada 1.septembra līdz 30.septembrim
4. pielikums
Nosaukums
Valsts drošības dienesta izdevumi par laka periodu no 2023. gada 1. augusta līdz 30. septembrim