Anotācija (ex-ante)

22-TA-2381: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts līdzdalības saglabāšanu valsts sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta septīto daļu un Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma (turpmāk – Likums) 4. un 7.pantu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir saglabāt valsts līdzdalību valsts sabiedrībā ar ierobežotu atbildību „Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris” un noteikt kapitālsabiedrības vispārējo stratēģisko mērķi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris” (turpmāk – kapitālsabiedrība) ir valsts kapitālsabiedrība, kuras 100% kapitāla daļas pieder valstij. Kapitālsabiedrības valsts kapitāla daļu turētāja ir Kultūras ministrija. Kapitālsabiedrība ir reģistrēta komercreģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr.40003793653, juridiskā adrese: Kaļķu iela 16, Rīga, LV-1050.

Kapitālsabiedrība ir vecākā Eiropā strādājošā krievu teātra kompānija. Teātris dibināts 1883.gada 2.oktobrī. Daudzu gadu gaitā ir mainījies teātra statuss un nosaukums. Saskaņā ar Ministru kabineta 1999.gada 7.jūlija rīkojumu Nr.327 „Par bezpeļņas organizāciju valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību „Rīgas Krievu drāmas teātris”” tika nodibināta bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Rīgas Krievu drāmas teātris”. Saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 2.novembra rīkojumu Nr.705 „Par valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību „Rīgas Akadēmiskais krievu drāmas teātris” izveidi” teātris no valsts budžeta iestādes tiek pārveidots par valsts kapitālsabiedrību. 2006.gadā teātris ieguva tiesības nest Mihaila Čehova vārdu, tā godinot izcilo aktieri, režisoru un pedagogu.

2021.gada 4.janvārī starp Kultūras ministriju un kapitālsabiedrību līdz 2023.gada 31.decembrim ir noslēgts līdzdarbības līgums Nr.2.5-8-7 „Par atsevišķu valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanu kultūras jomā” ar mērķi sekmēt krievu dramatiskā teātra tradīciju saglabāšanu, popularizēšanu un attīstību, kā arī pieejamības nodrošināšanu dažādām sabiedrības mērķauditorijām, iestudējot izrādes krievu valodā un nodrošinot to tulkojumu latviešu valodā, lai veicinātu sabiedrības integrāciju un rosinātu starpkultūru dialogu.
Kapitālsabiedrība veic šādus deleģētos valsts pārvaldes uzdevumus:
1) iestudē daudzveidīgas un kvalitatīvas teātra izrādes krievu valodā, nodrošinot repertuāra plašumu un krievu dramatiskā teātra tradīciju saglabāšanu un attīstību;
2) nodrošina teātra mākslas pieejamību Latvijas sabiedrībai, veicinot starpkultūru dialogu un sabiedrības integrāciju;
3) ar teātra izrāžu starpniecību nodrošina kultūrizglītības iespējas bērnu un jauniešu auditorijai;
4) apgūst starptautisko pieredzi teātra mākslas jomā, veicinot izcilību;
5) nodrošina kapitālsabiedrības finanšu, tehniskās un tehnoloģiskās darbības efektivitāti un ilgtspēju.
Kultūras ministrija ir izvērtējusi valsts līdzdalības saglabāšanas nepieciešamību kapitālsabiedrībā un noteikusi jaunu kapitālsabiedrības vispārējo stratēģisko mērķi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta septītā daļa nosaka, ka publiska persona, kas dibinājusi kapitālsabiedrību vai ieguvusi līdzdalību esošā kapitālsabiedrībā, pārvērtē līdzdalību tajā saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.pantu un Likumu. Saskaņā ar Likuma 7.panta otro daļu lēmumu par publiskas personas līdzdalības saglabāšanu kapitālsabiedrībās pieņem attiecīgās publiskās personas augstākā lēmējinstitūcija. Lēmumā ietver vērtējumu attiecībā uz atbilstību Likuma 4.panta nosacījumiem un vispārējo stratēģisko mērķi. Likuma 1.panta pirmās daļas 14.punkta a) apakšpunkts nosaka, ka publiskas personas augstākā lēmējinstitūcija attiecībā uz valsts kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldību ir Ministru kabinets.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā Kultūras ministrijas iepriekš sagatavoto līdzdalības izvērtējumu par kapitālsabiedrību, pamatojoties uz Ministru kabineta 2015.gada 22.decembra sēdes protokollēmuma (Nr.68 80.§) „Par valsts līdzdalības saglabāšanu valsts kapitālsabiedrībās, kurās Kultūras ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja” 1.9.punktu, nolemts saglabāt valsts līdzdalību kapitālsabiedrībā, jo kapitālsabiedrība ir vienīgais profesionālais krievu teātris Latvijā, kurš nodrošina teātra mākslas pieejamību galvenokārt krievvalodīgajai auditorijai, vienlaikus nodrošinot izrāžu titrus latviešu valodā un tādā veidā veicinot sabiedrības integrāciju, un atbilstoši kultūrpolitiskajām prioritātēm nodrošina augstāku kvalitātes standartu teātra mākslas jomā, un ņemot vērā to, ka kapitālsabiedrības stratēģiskie mērķi ir kultūras vērtību radīšana, izplatīšana, saglabāšana un popularizēšana teātra mākslas jomā.

Ievērojot Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmajā daļā noteikto, publiska persona var dibināt kapitālsabiedrību vai iegūt līdzdalību jau esošā kapitālsabiedrībā, ja izpildās vismaz viens no Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmajā daļā minētajiem nosacījumiem, t.i.:
1) tiek novērsta tirgus nepilnība – situācija, kad tirgus nav spējīgs nodrošināt sabiedrības interešu īstenošanu attiecīgajā jomā;
2) publiskas personas kapitālsabiedrības vai publisku personu kontrolētas kapitālsabiedrības darbības rezultātā tiek radītas preces vai pakalpojumi, kas ir stratēģiski svarīgi valsts vai pašvaldības administratīvās teritorijas attīstībai vai valsts drošībai;
3) tiek pārvaldīti tādi īpašumi, kas ir stratēģiski svarīgi valsts vai pašvaldības administratīvās teritorijas attīstībai vai valsts drošībai.
Saskaņā ar Pārresoru koordinācijas centra izstrādāto Valsts līdzdalības vispārējo stratēģisko mērķu noteikšanas vadlīniju 32.punktu „valsts vai pašvaldība ir tiesīga noteikt, kuram pakalpojumam vai precei piešķirams statuss „stratēģiski svarīgs”. Jēdziens „stratēģiski svarīgs” ir saturiski mainīgs un galvenokārt izriet no ilgtermiņa attīstības plānošanas dokumentos noteiktajiem mērķiem, kā arī normatīvajiem aktiem, it sevišķi, ar Satversmē nostiprinātajiem valsts pastāvēšanas pamatiem, personas pamattiesībām un valsts pienākumiem”, savukārt Konkurences padomes informatīvā materiāla „Priekšnoteikumi publiskas personas līdzdalībai kapitālsabiedrībā un tās izvērtēšana” 20.punktā noteikts, ka „jēdzienu „stratēģiski svarīgas preces vai pakalpojumi” raksturo tas, ka tās skar ievērojamu sabiedrības daļu, nodrošinot pakalpojumus, kuru kvalitāte un kvantitāte ir svarīga tautsaimniecības nozaru funkcionēšanai”. Izvērtējot iepriekš minēto kompetento institūciju likuma normu skaidrojumus, pamatojoties uz Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027.gadam (apstiprināts Saeimas 2020.gada 2.jūlija sēdē) prioritātes „Kultūra un sports aktīvai un pilnvērtīgai dzīvei” rīcības virziena „Kultūras un sporta devums ilgtspējīgai sabiedrībai” 382.uzdevumu „Atbalstošas vides radīšana profesionālajai mākslinieciskajai jaunradei, izveidojot radošo personu atalgojuma sistēmu un pilnveidojot finanšu atbalsta instrumentus profesionālajai mākslinieciskajai jaunradei”, kura rezultāts ir rīcības virziena mērķa 377.indikators „Kultūras pasākumu apmeklējumu skaits gadā uz 100 iedzīvotājiem”, un Kultūrpolitikas pamatnostādņu 2022.-2027.gadam „Kultūrvalsts” (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2022.gada 1.marta rīkojumu Nr.143) (turpmāk – Kultūrpolitikas pamatnostādnes) 1.rīcības virziena „Kultūras piedāvājuma pieejamība sabiedrībai” 1.4.uzdevumu „Nodrošināt kultūras piedāvājumu mazākumtautībām un ārvalstu pilsoņiem” un 4.rīcības virziena „Kultūras un radošo nozaru attīstība” 4.1.uzdevumu „Radīt priekšnosacījumus profesionālās mākslas attīstībai”, valsts līdzdalības saglabāšana kapitālsabiedrībā ir atbilstoša Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 2.punktam – publiskas personas kapitālsabiedrības vai publisku personu kontrolētas kapitālsabiedrības darbības rezultātā tiek radītas preces vai pakalpojumi, kas ir stratēģiski svarīgi valsts vai pašvaldības administratīvās teritorijas attīstībai vai valsts drošībai.

Teātrim kā profesionālās mākslas veidam un nozīmīgai nacionālās kultūras daļai ir liela nozīme latviešu valodas un nacionālo kultūrvērtību saglabāšanā un jaunradīšanā. Izrādes tapšanas process ir ļoti sazarots un sevī ietver dažādas mākslas jomas – literatūru, mūziku, vizuālo mākslu –, tādēļ var droši apgalvot, ka teātra attīstība pastarpināti veicina visas Latvijas kultūrtelpas attīstību. Gadu gaitā ir mainījušies mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi un personālijas, tomēr galvenā teātra mākslas funkcija palikusi nemainīga – attēlojot sabiedrībā aktuālus procesus, apliecināt piederību Eiropas kultūras tradīcijai. Ņemot vērā Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027.gadam prioritāti „Kultūra un sports aktīvai un pilnvērtīgai dzīvei”, kurā definēts, ka „kultūrai ir vadošā loma cilvēka intelektuālās attīstības un personības izaugsmes ceļā, tā palīdz veidot dažādas prasmes radošās darbības attīstībai, veicina ne tikai personiskās, bet arī reģionālās, nacionālās identitātes un piederības izjūtu”, kā arī prioritātes mērķi: „Ikvienam pieejams dinamisks kultūras un sporta pakalpojumu klāsts, kas ļauj attīstīt talantus un veidot spēcīgu Latvijas tēlu pasaulē”, teātra mākslā ir izvirzāmas šādas funkcijas:
1) mākslinieciska pašvērtība, kas saistīta ar teātra kā suverēna mākslas žanra iekšējās attīstības likumiem atbilstoši laikmeta estētiskajām tendencēm un izcilām režijas, scenogrāfijas, aktieru u.c. mākslinieku radošajām personībām;
2) nacionālo identitāti stiprinoša funkcija, jo teātris ir populārs un enerģētiski iedarbīgs medijs, kas uzrunā tūkstošiem skatītāju, paužot noteiktas idejas, turklāt teātris, kaut arī tā daudzveidība ir pieaugusi, joprojām ir cieši saistīts ar dzimtās valodas lietojumu;
3) sociālā funkcija, kas ietver sevī izklaides, komunikatīvo, sabiedrības integrācijas u.c. sociālo sfēru raksturojošus lielumus, nodrošinot kvalitatīvu atpūtu brīvajā laikā, piedāvājot klātbūtnes un līdzdalības iespēju iekļauties noteiktā sociālā grupā;
4) izglītojošā funkcija, kas caur daudzveidīga rakstura izrādēm, performancēm un teatrālām akcijām rosina sabiedrību domāt par aktuāliem jautājumiem, ētiskām un estētiskām vērtībām.
Visas šīs četras teātra funkcijas, to pilnvērtīga un sabalansēta līdzāspastāvēšana ir būtiska teātra mākslas attīstībai, lai Latvija būtu līdzvērtīga pārējām Eiropas valstīm ar pilnasinīgu nacionālās kultūras dzīvi. Taču, kā visas mākslas formas, teātra māksla pamatos ir nekomerciāla. Tas nozīmē, ka tā nevar izdzīvot brīvā tirgus apstākļos. Ja teātriem Latvijā būtu jāatpelna visi izrāžu sagatavošanā ieguldītie līdzekļi, augstās biļešu cenas padarītu šos kultūras produktus Latvijas sabiedrībai nepieejamus. Teātra izrādes apmeklēt varētu atļauties vien neliela daļa elitāras publikas. Tas savukārt neizbēgami sašaurinātu kultūras piedāvājuma klāstu un pašos pamatos apdraudētu ne tikai Latvijas kultūras pārmantojamību, jaunradi un atjaunotni, daudzveidību, nacionālas identitātes nostiprināšanos, bet arī bērnu un jauniešu pilnvērtīgas personības veidošanos.

Publiskais finansējums kapitālsabiedrībās, kurās Kultūras ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja, veido 40-60% no teātru gada budžeta. Šis finansējuma apjoms ir nepietiekams jaunu iestudējumu sagatavošanai. Šim mērķim nepieciešamo finansējumu teātriem ir jānopelna pašiem vai jāpiesaista, startējot dažādos konkursos vai sadarbojoties ar privāto sektoru. Dalība Valsts kultūrkapitāla fonda regulārajos konkursos ir viens no iespējamajiem līdzekļu piesaistes veidiem. Tā kā konkursos iesniegtos projektus izvērtē neatkarīga ekspertu komisija, tad šāda situācija, kurā valsts kapitālsabiedrības konkurē ar privāto sektoru, ir uzskatāma par veiksmīgu un nozari attīstošu. Minētais jautājums ir ticis diskutēts ar nozares pārstāvjiem Latvijas Teātra padomē, kas vienojās par šādas sistēmas saglabāšanu arī turpmāk.

Kultūras ministrija regulāri sadarbojas un konsultējas ar nozari, sasaucot Latvijas Teātra padomes sēdes, kurās ir pārstāvēts viss nozares dalībnieku spektrs: valsts kapitālsabiedrības, pašvaldību teātri, nevalstiskie teātri, individuālie mākslinieki, nozari pārstāvošās organizācijas, piemēram, Latvijas Teātra darbinieku savienība un Latvijas Jaunā teātra institūts.

Teātri sadarbojas arī ar privāto sektoru. Izvērtējot sadarbības apjoma īpatsvaru starp publisko un privāto sektoru, jāsecina, ka tāda joma kā biļešu tirdzniecība ir 100% privātā sektora pārziņā, kamēr dekorāciju un kostīmu ražošanā vērojama atšķirīga pieeja. Teātri, kam ir sava ražošanas bāze, to izmanto 100%, lai nodrošinātu pamatvajadzības, tomēr, veidojot sarežģītus iestudējumus, dekorāciju un kostīmu ražošana iepirkuma procedūras rezultātā tiek nodota ražošanā privātajam sektoram. Šādi tiek realizēti 30% no teātru vajadzībām nepieciešamā ražošanas apjoma. Kā ārpakalpojums tiek izmantoti arī loģistikas pakalpojumi. Teātri ar saviem resursiem nodrošina savu ikdienas funkciju veikšanu, bet lielākiem pārvadājumiem, piemēram, viesizrāžu vajadzībām, tiek piesaistītas loģistikas kompānijas. Sadarbības īpatsvars ir pielīdzināms viesizrāžu apjomam, kas ir 5-10%.

Kapitālsabiedrības darbība ir ļoti nozīmīga krievu teātra skolas turpināšanā un mazākumtautību kultūras vajadzību nodrošināšanā, par ko liecina 86% piepildītība no zāles maksimālās kapacitātes. Kapitālsabiedrības finanšu darbības rādītāji liecina par izaugsmi un ilgtspēju. Būtisku kritumu rezultatīvajos rādītājos radījuši Covid-19 izraisītās pandēmijas noteiktie epidemioloģiskie ierobežojumi, kas lieguši kapitālsabiedrībai pilnvērtīgi darboties, nodrošinot sabiedrībai augstvērtīgu teātra izrāžu piedāvājumu, un gūt ienākumus.

Kapitālsabiedrības veicamo papildu darbību izvērtējums atbilstoši kapitālsabiedrības statūtos norādītajiem darbības veidiem pēc NACE klasifikatora pievienots anotācijas 1.pielikumā.

Likuma 57.pants nosaka, ka vidēja termiņa darbības stratēģiju izstrādā, ņemot vērā publiskas personas augstākās lēmējinstitūcijas noteiktos kapitālsabiedrības vispārējos stratēģiskos mērķus, savukārt Likuma 1.panta pirmās daļas 14.punkts nosaka, ka publiskas personas augstākā lēmējinstitūcija attiecībā uz valsts kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldību ir Ministru kabinets. Saskaņā ar Likuma 1.panta pirmās daļas 18.punktu vispārējie stratēģiskie mērķi ir publiskas personas augstākās lēmējinstitūcijas noteikti kapitālsabiedrības mērķi, kurus publiska persona vēlas sasniegt ar līdzdalību kapitālsabiedrībā un kuri izriet no tiesību aktiem un politikas plānošanas dokumentiem. Saskaņā ar Likuma 7.panta pirmo daļu publiskai personai ne retāk kā reizi piecos gados ir pienākums pārvērtēt tās līdzdalību kapitālsabiedrībās. Lēmumā par publiskas personas līdzdalības saglabāšanu ietver arī vispārējo stratēģisko mērķi. Kapitālsabiedrības vispārējais stratēģiskais mērķis atbilstoši Likuma 7.panta otrajā daļā noteiktajai kārtībai tika noteikts Ministru kabineta 2015.gada 22.decembra sēdes protokollēmuma (Nr.68 80.§) „Par valsts līdzdalības saglabāšanu valsts kapitālsabiedrībās, kurās Kultūras ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja” 1.9.punktā.

2017.gadā Valsts kontroles veiktās revīzijas „Vai Kultūras ministrija nodrošina efektīvu kapitālsabiedrību pārvaldību?” (revīzijas lieta Nr.2.4.1-10/2017) rezultātā sniegto ieteikumu ieviešanas grafikā 1.2.punktā Kultūras ministrijai uzdots veikt kapitālsabiedrību, kurās Kultūras ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja, vispārējo stratēģisko mērķu pārskatīšanu, lai nodrošinātu, ka katras kapitālsabiedrības vispārējais stratēģiskais mērķis ir noteikts atbilstoši tās darbības specifikai un skaidri norāda, ko valsts vēlas panākt ar līdzdalību katrā konkrētajā kapitālsabiedrībā. Jauni, precizēti vispārējie stratēģiskie mērķi nepieciešami, lai tos varētu ietvert kapitālsabiedrību nākamo periodu vidēja termiņa darbības stratēģijās.

Kultūrpolitikas pamatnostādnēs ir noteikti pieci rīcības virzieni: kultūras piedāvājuma pieejamība sabiedrībai; sabiedrības līdzdalība kultūras procesos; kultūras mantojuma ilgtspēja; kultūras un radošo nozaru attīstība; kultūra un izglītība. Kapitālsabiedrības darbība ir saistīta ar vairāku Kultūrpolitikas pamatnostādņu rīcības virzienu ietvaros izvirzīto uzdevumu un rezultatīvo rādītāju sasniegšanu. Lai nodrošinātu Kultūrpolitikas pamatnostādņu 1.rīcības virziena „Kultūras piedāvājuma pieejamība sabiedrībai” īstenošanu, Kultūrpolitikas pamatnostādnēs ir izvirzīti vairāki uzdevumi, kas saistīti ar specifisku mērķauditoriju kultūras vajadzību apmierināšanu un auditorijas paplašināšanu, tostarp nodrošināt kultūras piedāvājumu bērniem un jauniešiem, nodrošināt kultūras piedāvājumu mazākumtautībām un ārvalstu pilsoņiem, kā arī nodrošināt kultūras piedāvājuma popularizāciju, sasniedzot 1.rīcības virziena rezultatīvos rādītājus – kultūras pasākumu apmeklējumu skaits gadā uz 100 iedzīvotājiem (RR1) un mājsaimniecību izdevumi kultūrai un atpūtai no mājsaimniecību kopējiem patēriņa izdevumiem (RR2). Visu kapitālsabiedrību, kurās Kultūras ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja, stratēģiskajos mērķos ir ietverti uzdevumi, kas saistīti ar plaša kultūras piedāvājuma pieejamības nodrošināšanu sabiedrībai, turklāt kapitālsabiedrībai būtisks uzdevums ir arī kultūras piedāvājuma mazākumtautībām nodrošināšana. Kultūrpolitikas pamatnostādņu 4.rīcības virziens „Kultūras un radošo nozaru ilgtspējīga attīstība” un tajā izvirzītie uzdevumi atbalsta Kultūrpolitikas pamatnostādņu pirmajos trijos rīcības virzienos noteikto uzdevumu izpildi, risinot kultūras un radošajām nozarēm būtiskus attīstības jautājumus, kas rezultātā nodrošina sabiedrībai augstvērtīgus un pieejamus kultūras pakalpojumus un līdzdalības iespējas kultūrā. Kultūrpolitikas pamatnostādņu 4.rīcības virziena „Kultūras un radošo nozaru ilgtspējīga attīstība” 4.1.uzdevuma „Radīt priekšnosacījumus profesionālās mākslas attīstībai” viens no īstenošanas veidiem ir valsts līdzdalība kapitālsabiedrībās, kurās Kultūras ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja un kuru stratēģiskie mērķi saistīti ar profesionālās mākslas attīstību. Šī uzdevuma izpildei Kultūrpolitikas pamatnostādņu 3.pielikumā „Pamatnostādņu finansējums” ir paredzēts arī kapitālsabiedrības darbībai nepieciešamais finansējums. Vienlaikus kapitālsabiedrība sniedz ieguldījumu arī Kultūrpolitikas pamatnostādņu 5.rīcības virziena „Kultūra un izglītība” 5.5.uzdevuma „Sniegt ieguldījumu vispārējās izglītības procesā kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā attīstīšanai” izpildē, veidojot piedāvājumu bērnu un jauniešu auditorijai, tostarp programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros.

Kapitālsabiedrība ir vienīgais valsts finansētais profesionālais teātris Latvijā, kas izrādes iestudē tikai krievu valodā, orientējoties uz ļoti specifisku mazākumtautību auditoriju, ko latviešu teātri pastāvošās valodas barjeras dēļ nespēj apkalpot.  Kapitālsabiedrības darbība, īstenojot tai deleģētos valsts pārvaldes uzdevumus, ir vērsta uz  krievu dramatiskā teātra tradīciju saglabāšanu, popularizēšanu un attīstību, kā arī pieejamības nodrošināšanu dažādām sabiedrības grupām. Kvalitatīvas profesionālās mākslas pieejamība mazākumtautību iedzīvotājiem veicina Latvijas valsts piederības sajūtas veidošanos, kam ir svarīga loma vienotas, solidāras un pilsoniski aktīvas sabiedrības pastāvēšanā.

Ņemot vērā minēto, pamatojoties uz Likuma 4. un 7.pantu un Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 2.punktu, pārvērtējot valsts līdzdalību kapitālsabiedrībā, secināms, ka valsts līdzdalība kapitālsabiedrībā ir saglabājama, nosakot kapitālsabiedrības vispārējo stratēģisko mērķi – saglabāt, attīstīt un popularizēt krievu dramatiskā teātra tradīcijas, kā arī nodrošināt teātra mākslas pieejamību dažādām sabiedrības mērķauditorijām, iestudējot izrādes krievu valodā un nodrošinot to tulkojumu latviešu valodā, lai veicinātu sabiedrības integrāciju un rosinātu starpkultūru dialogu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Kapitālsabiedrības darbības ekonomiskais izvērtējums, kurā ir izvērtēts, gan pakalpojumu tirgus, kurā darbojas kapitālsabiedrība, gan arī kapitālsabiedrības darbības ietekme uz citiem tirgus dalībniekiem un konkurences procesu kopumā, pievienots anotācijas 2.pielikumā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka Projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība Projekta izstrādē netiek piemērota.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Kultūras ministrija
  • VSIA "Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
VSIA „Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris” veicamo papildu darbību izvērtējums
2. pielikums
Nosaukums
VSIA „Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris” ekonomiskais izvērtējums