Anotācija

24-TA-2644: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Rundāles pils muzeja reorganizāciju" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots pēc Kultūras ministrijas un Rundāles pils muzeja iniciatīvas, pamatojoties uz Muzeju likuma 8.panta pirmo un ceturto daļu un Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta trešās daļas 1.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir reorganizēt kultūras ministra pakļautībā esošo tiešās pārvaldes iestādi Rundāles pils muzeju (turpmāk – muzejs), pārveidojot to par kultūras ministra pārraudzībā esošu valsts muzeju – atvasinātu publisku personu “Rundāles pils muzejs”, lai nodrošinātu efektīvāku valsts muzeja funkciju veikšanu, sekmētu kultūras mantojuma objekta ilgtspējīgu attīstību un muzeja krājuma pieejamību sabiedrībai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Muzeju likuma 8.panta pirmā daļa nosaka, ka valsts muzejus – iestādes – un valsts muzejus – atvasinātas publiskas personas – dibina, reorganizē un likvidē Ministru kabinets pēc Kultūras ministrijas vai citas ministrijas ierosinājuma, konsultējoties ar Muzeju padomi. Muzeju likuma 8.panta ceturtā daļa nosaka, ka valsts muzejs – iestāde vai tās struktūrvienība – var tikt reorganizēts par valsts muzeju – atvasinātu publisku personu – saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta trešās daļas 1.punktu, ja Ministru kabinets pieņem attiecīgu lēmumu.

Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta pirmajai daļai Ministru kabinets izveido, reorganizē un likvidē tiešās pārvaldes iestādi, pamatojoties uz likumu vai pēc savas iniciatīvas, ievērojot valsts pārvaldes principus, veicot funkciju izvērtējumu, funkciju un pakalpojumu izmaksu salīdzinājumu un izvērtējot ietekmi uz iestādes saistībām. Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta trešās daļas 1.punkts nosaka, ka tiešās pārvaldes iestādi reorganizē, nododot to atvasinātām publiskām personām, – rezultātā iestāde turpina pastāvēt kā pastarpinātās pārvaldes iestāde.

Muzejs ir kultūras ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kuras darbības pamats ir Ministru kabineta 2012.gada 18.decembra noteikumi Nr.915 “Rundāles pils muzeja nolikums”. Muzeja darbības mērķis atbilstoši Ministru kabineta 2012.gada 18.decembra noteikumu Nr.915 “Rundāles pils muzeja nolikums” 2.punktam  ir Rundāles pils ansambļa izveidošana par starptautiski nozīmīgu mākslas un kultūrvēstures centru, kā arī Latvijas un Eiropas senās mākslas pētīšana un popularizēšana. Muzejā 2024.gadā ir 114 amata vietas.

Muzejam atbilstoši Ministru kabineta 2012.gada 18.decembra noteikumu Nr.915 “Rundāles pils muzeja nolikums” 3.punktam ir šādas funkcijas:
1) nodrošināt muzeja krājuma atbilstošu aprūpi, saglabāšanu, restaurēšanu, uzskaiti un pārvaldību;
2) komplektēt materiālus un ar tiem saistīto informāciju par Rundāles pils ansambli un interjeru, Eiropas lietišķi dekoratīvo mākslu 15.-20.gadsimtā;
3) veikt zinātnisko pētniecību Latvijas vēsturisko stilu perioda (13.-20.gadsimts) mākslas vēsturē, baroka laika mūzikas un svētku, Latvijas un Eiropas vēsturisko dārzu izpēti un iedzīvināšanu;
4) nodrošināt muzeja krājuma pieejamību sabiedrībai, tai skaitā muzeja ekspozīcijās:
a) Rundāles pilī;
b) Rundāles pils parkā;
c) Kurzemes hercogu kapenēs Jelgavas pilī;
5) veikt izglītojošo darbu;
6) uzturēt un attīstīt muzeja darbībai nepieciešamo infrastruktūru.

Muzeju likuma 8.panta ceturtā daļa nosaka, ka muzeja akreditācijas apliecība, kas izsniegta reorganizējamam muzejam līdz reorganizācijas brīdim, ir spēkā līdz akreditācijas termiņa beigām. Muzejs saskaņā ar Kultūras ministrijas 2021.gada 25.oktobra lēmumu Nr.2.5-2-81 “Par Rundāles pils muzeja kārtējo akreditāciju” ir akreditēts uz 10 gadiem – līdz 2031.gada 24.oktobrim.

Muzejs kā tiešās pārvaldes iestāde sniedz publiskos maksas pakalpojumus saskaņā ar Ministru kabineta 2024.gada 9.janvāra noteikumiem Nr.11 “Rundāles pils muzeja publisko maksas pakalpojumu cenrādis”. Savukārt Muzeju likuma 10.panta otrās daļas 6.punkts valsts muzejam – atvasinātai publiskai personai – paredz pienākumu noteikt savu budžetu un muzeja sniegto maksas pakalpojumu cenas.

Muzejs atrodas nekustamajā īpašumā “Rundāles pils muzejs” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.4076 003 0354), kas atrodas Rundāles pagastā, Bauskas novadā, ierakstīts Rundāles pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.411 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā un sastāv no zemes vienības ar kadastra Nr.4076 003 0354 – 70,59 ha platībā, zemes vienības ar kadastra Nr.4076 003 0355 – 0,37 ha platībā, zemes vienības ar kadastra Nr.4076 003 0356 – 0,53 ha platībā un 23 ēkām/būvēm (pils (kadastra Nr.4076 003 0354 001), dārznieka māja (kadastra Nr.4076 003 0354 002), ratnīca (kadastra Nr.4076 003 0354 003), saimniecības ēka – klēts (kadastra Nr.4076 003 0354 004), stallis (kadastra Nr.4076 003 0354 005), stallis (kadastra Nr.4076 003 0354 006), saimniecības ēka – klēts (kadastra Nr.4076 003 0354 007), ratnīca (kadastra Nr.4076 003 0354 008), kroga ēka (kadastra Nr.4076 003 0354 009), garāža (kadastra Nr.4076 003 0354 010), noliktava (kadastra Nr.4076 003 0354 011), saimniecības ēka (kadastra Nr.4076 003 0354 012); katlu māja (kadastra Nr.4076 003 0354 013), sūkņu stacija (kadastra Nr.4076 003 0354 014), hidroforu ēka (kadastra Nr.4076 003 0354 015), noliktava (kadastra Nr.4076 003 0354 016), ūdensvada pievads (kadastra Nr.4076 003 0354 024), artēziskais urbums Nr.2 (kadastra Nr.4076 003 0354 025), artēziskais urbums Nr.1 (kadastra Nr.4076 003 0354 026), oranžērija (kadastra Nr.4076 003 0354 027), paviljons (kadastra Nr.4076 003 0354 029), paviljons (kadastra Nr.4076 003 0354 030) un parka kopšanas inventāra novietne (kadastra Nr.4076 003 0354 031). Nekustamais īpašums “Rundāles pils stādaudzētava”, Rundāles pagastā, Bauskas novadā, ar kadastra Nr.4076 003 0575, kas ir ierakstīts Rundāles pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.411 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā un sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu Nr.4076 003 0457, ar kopējo platību 13,10 ha, tiek izmantots muzeja vēsturiskā dārza uzturēšanas, kopšanas un atjaunošanas vajadzībām, kurā tiek audzēti dažādu augu stādi.

Muzeja pārziņā ir ekspozīcija “Kurzemes hercogu kapenes Jelgavas pilī”, kas atrodas Jelgavas pilī. Jelgavas pils ir ierakstīta zemesgrāmatā uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā. Saskaņā ar Muzeju likuma 14.1 panta pirmo daļu valsts muzeja – atvasinātas publiskas personas – īpašums var būt kustamais, nekustamais un intelektuālais īpašums, finanšu līdzekļi, kā arī cita manta Latvijā un ārvalstīs atbilstoši normatīvajiem aktiem. Savukārt Muzeju likuma 14.1 panta trešā daļa nosaka, ka valsts vai pašvaldības nekustamo īpašumu, kurā atrodas valsts muzejs – atvasināta publiska persona – un zemi zem tā, pamatojoties uz Ministru kabineta vai pašvaldības lēmumu, var nodot valsts muzejam – atvasinātai publiskai personai – tā funkciju īstenošanai, un šis īpašums ir ierakstāms zemesgrāmatā kā attiecīgā valsts muzeja – atvasinātas publiskas personas – īpašums. Šobrīd ar muzeju saistīto nekustamo īpašumu piederība netiks mainīta, un pēc muzeja reorganizācijas par valsts muzeju – atvasinātu publisku personu – ar muzeja darbību saistīto nekustamo īpašumu sastāva izvērtēšana un nodošana valsts muzejam – atvasinātai publiskai personai notiks pakāpeniski normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Ņemot vērā muzeja un sabiedrības pārstāvju izteikto iniciatīvu, Kultūras ministrija ar 2024.gada 7.jūnija rīkojumu Nr.2.5-1-70 “Par darba grupas izveidi konceptuālā ziņojuma par Mežotnes pils tālākās izmantošanas scenārijiem izstrādei” izveidoja darba grupu priekšlikumu un risinājumu izstrādei Mežotnes pils izmantošanai, tai skaitā Mežotnes pils kā Rundāles pils muzeja filiāles attīstībai, kurā ir iekļauti Kultūras ministrijas, muzeja, Bauskas novada pašvaldības, valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi”, Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes un Finanšu ministrijas pārstāvji. Muzejs kā vienu no nākotnes attīstības virzieniem paredz Mežotnes pils kompleksa pārņemšanu, lai tur izveidotu muzeja filiāli, izvērtējot iespējas izmantot Mežotnes pils kompleksa infrastruktūru. Līdzīgi kā Rundāles pils apbūvei arī Mežotnes pils kompleksam piemīt augsta pievienotā kultūrvēsturiskā un arhitektoniskā vērtība un to ieskauj vēsturiski veidots parks un ainaviska dabas teritorija. Muzeja ieskatā Mežotnes pils kompleksam, sasaistē ar citām apskates un atpūtas vietām Bauskas novadā piemīt augsts tūrisma potenciāls.

Muzejs krājuma kopējais apjoms 2024.gada 1.oktobrī ir 86 924 vienības, no tām 68 316 vienības iekļautas Nacionālajā muzeju krājumā. Muzeja likuma 14.1 panta ceturtā daļa nosaka, ka muzeja krājums nav uzskatāms par valsts muzeja – atvasinātas publiskas personas – īpašumu un var atrasties tikai muzeja valdījumā. Atbilstoši Muzeja likuma 13.2 panta pirmajai un otrajai daļai valsts īpašumā esošs muzeja krājums vai muzeja priekšmets var tikt bez maksas nodots akreditēta valsts muzeja – atvasinātas publiskas personas – valdījumā Muzeju likuma 7.pantā noteikto pamatfunkciju un misijas īstenošanai, noslēdzot par to deleģējuma līgumu uz termiņu, kas nepārsniedz attiecīgā muzeja akreditācijas termiņu. Saskaņā ar Muzeja likuma 13.2 panta trešo daļu deleģējuma līgumā nosaka valsts muzeja – atvasinātas publiskas personas pienākumu komplektēt, dokumentēt, saglabāt valdījumā nodoto muzeja krājumu un nodrošināt tā pieejamību, ar valdījumā nodoto muzeja krājumu saistītā valsts budžeta finansējuma apjomu, izmantošanas mērķi un kārtību, kādā iesniedzams pārskats par saņemtā valsts budžeta finansējuma izmantošanu un nodoto muzeja krājuma priekšmetu apjomu, raksturojot to saglabātības pakāpi.

Kultūras institūciju likuma 23.1 panta pirmā daļa nosaka, ka atvasinātas publiskas personas valsts budžeta līdzekļus var saņemt tikai noteiktu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai vai uzdevumu pildīšanai. Atbilstoši Muzeju likuma 14.panta 1.1 daļai valsts muzeju – atvasinātu publisku personu – finansē tā dibinātājs, nodrošinot valsts budžeta līdzekļus noteiktu valsts pārvaldes funkciju īstenošanai vai uzdevumu pildīšanai:
1) kultūrvēsturiskā mantojuma kompleksa – muzeja krājuma, kultūras pieminekļu, kultūrvēsturiskās ainavas kā nedalāma kopuma – saglabāšanai, uzturēšanai, attīstīšanai un pieejamības nodrošināšanai sabiedrībai;
2) Nacionālā muzeju krājuma veidošanai, saglabāšanai un pieejamības nodrošināšanai sabiedrībai;
3) kultūrvēsturiskā mantojuma kompleksa starptautiskās atpazīstamības veicināšanai un kultūrtūrisma attīstīšanai;
4) muzeja krājuma un ar to saistītās informācijas pētniecībai un metodiskā darba veikšanai;
5) sabiedrības izglītošanai un iesaistei, izmantojot muzejam raksturīgos komunikācijas veidus;
6) infrastruktūras – muzeja ēku, inženierkomunikācijas, telpu, teritorijas – uzturēšanai un pilnveidošanai.

Kultūras ministrija, izvērtējot muzeja līdzšinējo darbību, kā arī potenciālās attīstības iespējas, ņemot vērā Latvijas Muzeju padomes 2024.gada 3.oktobra atzinumu, ir pieņēmusi lēmumu ar 2025.gada 1.janvāri veikt muzeja reorganizāciju, to pārveidojot par kultūras ministra pārraudzībā esošu valsts muzeju – atvasinātu publisku personu “Rundāles pils muzejs”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Muzeja pašreizējais juridiskais statuss – valsts tiešās pārvaldes iestāde – ierobežo tā pilnvērtīgu un pārdomātu attīstību, jo neļauj muzejam uzkrāt līdzekļus kapitālieguldījumu veikšanai, kas ir būtiski, lai uzturētu apjomīgo Rundāles pils kompleksu, kā arī neļauj elastīgi piemēroties darba tirgus situācijai, lai veidotu konkurētspējīgas darba vietas pietiekamā apjomā, lai spētu uzturēt Rundāles pili – izcilāko baroka perioda valdnieka rezidenci Latvijā, kas ir iekļauta Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas (UNESCO) Pasaules mantojuma Latvijas nacionālajā sarakstā un kopš 2023.gada ir iekļauta arī Eiropas Karalisko rezidenču tīklā.

Muzeja budžeta resursu struktūra liecina, ka apjoma ziņā līdzvērtīga un tāpēc vienlīdz būtiska muzeja darbībai ir gan valsts budžeta dotācija (2024.gada plāns) 45,7 %, gan muzeja pašu ieņēmumi 54,3 %. Tikai abu finanšu resursu avotu apvienojums ļauj nodrošināt muzejisko funkciju īstenošanu un infrastruktūras uzturēšanu muzejā. Visi muzeja pašu ieņēmumi tiek ieguldīti muzeja pamatfunkciju nodrošināšanai un infrastruktūras uzturēšanai, tāpēc pēc ekonomiskās būtības muzeja darbībai nav mērķa gūt peļņu.

Valsts budžeta dotācija un muzeja pašu ieņēmumi nodrošina muzeja pamatfunkciju veikšanu un kārtējos infrastruktūras uzturēšanas izdevumus, taču ar šo finansējumu nepietiek apjomīgu kapitālo projektu īstenošanai (piemēram, laistīšanas sistēmas rekonstrukcijai vai apmeklētāju centra izbūvei). Ņemot vērā valsts budžeta iestāžu finansēšanas kārtību un to, ka katra gada beigās budžeta iestādēm tiek slēgti asignējumi, muzejam nav iespējams veikt uzkrājumus būtisku kapitālieguldījumu veikšanai.

Muzeja darbību un attīstību kavējošie faktori:
1) muzeja darbībai ir izteikta sezonalitāte, kad aktīvās tūrisma sezonas laikā ir būtisks apmeklējumu pieaugums – vairāk kā 80 % apmeklētāju muzeju apskata laikā no maija līdz oktobrim;
2) muzeja attīstību ierobežo vairāki muzeja esošā juridiskā statusa – valsts tiešās pārvaldes iestādes – faktori: kapitālos ieguldījumus var plānot tikai budžeta likumā kārtējam gadam noteiktajā apmērā, maksu par muzeja pakalpojumiem var iekasēt tikai tādā apmērā, kā tas noteikts Ministru kabinetā apstiprinātajā publisko maksas pakalpojumu cenrādī;
3) lai arī muzejs spēj sekmīgi piesaistīt ieņēmumus no sniegtajiem publiskajiem maksas pakalpojumiem un citus pašu ieņēmumus, tā darbības juridiskais statuss ir ierobežojošs faktors elastīgai pašu ieņēmumu plānošanai un izlietošanai, jo arī pašu ieņēmumu izmaiņu veikšanai nepieciešams Finanšu ministrijas rīkojums. Muzejam iespēja nopelnīt ir ļoti būtiska, jo valsts budžeta dotācija ir tikai 45,7 % no nepieciešamā finansējuma muzeja darbības nodrošināšanai (2024.gada plāns);
4) Ministru kabinetā apstiprināti publisko maksas pakalpojumu izcenojumi neļauj operatīvi reaģēt uz tirgus situāciju, piemēram, biļešu cenas vai pakalpojumu cenrādis ir jāapstiprina Ministru kabinetā, līdz ar to tas nav elastīgi izmaināms;
5) muzeja budžets tiek plānots atbilstoši ekonomiskās klasifikācijas kodiem un, ja nepieciešama līdzekļu pārdale, vajadzīgs Finanšu ministrijas rīkojums;
6) bez Ministru kabineta lēmuma nav iespējams uzņemties ilgtermiņa saistības nozīmīgu projektu īstenošanā;
7) Rundāles pils ēka, dārzs un citas kompleksa ēkas ir pamats muzeja pastāvēšanai, kā arī misijas un uzdevumu definēšanai un īstenošanai. Muzejs saskaras ar apgrūtinājumiem pilnvērtīgi un plānveidīgi veikt Rundāles pils kā kultūrvēsturiskā mantojuma kompleksa ilgtspējīgu attīstību un uzturēšanu. Muzeja darbība atvasinātas publiskas persona statusā ļautu pakāpeniski risināt jautājumu par nekustamā īpašuma, kurā atrodas muzejs, nodošanu valsts muzejam – atvasinātai publiskai personai, pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu, atbilstoši Muzeju likuma 14.1 panta trešajai daļai.

Muzeja darbība valsts tiešās pārvaldes iestādes statusā nav pietiekami elastīga muzeja pašu ieņēmumu palielināšanai un izdevumu plūsmas plānošanai, jo tiešās pārvaldes iestādēs Valsts kase kārtējā saimnieciskā gada 31.decembrī slēdz saimnieciskajā gadā neizmantotos valsts budžeta asignējumus, līdz ar to finanšu līdzekļu izlietošana ir iespējama tikai finanšu gada ietvaros un nav iespējams uzkrāt līdzekļus būtisku kapitālo izdevumu veikšanai.

Juridiskā forma, kas sekmētu minēto muzeja darbību un attīstību ierobežojošo problēmu risināšanu, ir muzeja darbība valsts muzeja – atvasinātas publiskas personas – statusā, jo tas:
1) nodrošina muzeja darbībai valsts budžeta finansējumu gan noteiktu valsts pārvaldes funkciju īstenošanai un uzdevumu pildīšanai, gan paver iespējas aktīvākai atvasinātas publiskas personas darbībai privāto tiesību jomā, sniedzot pakalpojumus (piemēram, piedāvājot privātpersonai izmantot savus resursus (telpas, teritoriju, tehniku utt.)), līdzsvarojot abus finansējuma avotus un tādējādi garantējot sabiedrības interešu īstenošanu, nepakļaujot muzeju komercializācijas riskam;
2) valstij ir ekonomiski izdevīgākais risinājums, kas muzeja attīstības vajadzības paredz risināt, veicot aktīvu saimniecisko darbību.

Muzeja darbība valsts muzeja – atvasinātas publiskas personas – statusā ļautu:
1) efektīvāk plānot savus ieņēmumus, ņemot vērā tirgus situāciju (apmeklētāju ieinteresētību par pakalpojumu, mērķauditorijas pirktspēju, pakalpojuma sniegšanas vietu), piemēram, elastīgi mainīt biļešu cenas;
2) elastīgāk rīkoties ar pašu ieņēmumiem, tos novirzot aktuālāko un nepieciešamāko izdevumu pozīciju segšanai. Tā kā muzeja pašu ieņēmumi jau šobrīd pārsniedz 50 % no muzeja budžeta resursiem, kas ir ļoti būtisks apjoms, šo līdzekļu ieguldīšana muzeja pamatdarbības nodrošināšanai, piemēram, infrastruktūras uzturēšanā, dod iespēju veidot daudzveidīgu un kvalitatīvu muzeja pakalpojumu piedāvājumu;
3) ņemot vērā valsts budžeta dotācijas apjomu, kā arī plānotos pašu ieņēmumus, objektīvi un elastīgi, atbilstoši reālai situācijai darba tirgū attiecīgajā nozarē, noteikt muzeja atalgojuma politiku, lai veiksmīgi nodrošinātu augstas kvalitātes speciālistu piesaisti;
4) tirgus apstākļos atbilstoši tirgus prasībām sniegt muzeja pakalpojumus, īstenojot tiem atbilstošu cenu politiku un veidojot augstvērtīgu un sabalansētu piedāvājumu;
5) nepieciešamības gadījumā piesaistīt dažādus resursus ilgstošai kvalitatīvu un daudzveidīgu pakalpojumu nodrošināšanai.

Muzejam ir grūtības piesaistīt kvalificētus un kompetentus darbiniekus, lai īstenotu muzeja funkcijas un uzdevumus augstā profesionālā līmenī. Muzejs kopš patēriņa cenu pieauguma (pārtikas cenas, transporta izmaksas, komunālie maksājumi) kā vienu no attīstību kavējošiem apstākļiem ir konstatējis kvalificētu darbinieku aiziešanu no darba un grūtības piesaistīt darbam muzejā jaunus darbiniekus. Jāņem vērā muzeja atrašanās vieta – tā ir lauku teritorija, attālums no lielākajām pilsētām – 80 km no Rīgas, 12 km no Bauskas un 43 km no Jelgavas, kas ir būtisks šķērslis, lai jaunais speciālists izvēlētos darbu muzejā, nevis kādā no minēto pilsētu muzejiem. Jānorāda, ka tā ir jau ļoti ilgstoša problēma – muzeja darbinieku vidējais vecums ir 50 gadi, pirmspensijas vecumā ir 29 darbinieki, līdz ar to jaunu darbinieku piesaiste visās muzeja darbības jomās ar katru gadu kļūst arvien aktuālāka. Pēdējo trīs gadu laikā darbu muzejā gan nekonkurētspējīgā atalgojuma, gan citu iemeslu dēļ (piemēram, prasība pēc obligātās vakcinēšanās pret Covid-19) ir pametuši 33 darbinieki, bet jauno darbinieku piesaiste un apmācība ir laika un cilvēkresursus patērējošs darbs. Muzejs sava budžeta iespēju robežās nosaka darbiniekiem mēnešalgu saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 21.jūnija noteikumu Nr.361 “Noteikumi par valsts institūciju amatpersonu un darbinieku darba samaksu un tās noteikšanas kārtību, kā arī par profesijām un specifiskajām jomām, kurām piemērojams tirgus koeficients” 6.2. un 6.3.apakšpunktu, ņemot vērā amata vērtību (atbildības līmeni un sarežģītību) un konkrētās amatpersonas (darbinieka) individuālās kvalifikācijas, kompetenču un darba snieguma līmeni, kā arī tiešās pārvaldes iestāžu amatpersonu (darbinieku) līdzīgas atbildības un sarežģītības amatiem noteiktās mēnešalgas un regulāro darba apjomu, mēnešalgu nosakot atbilstoši darbinieku ieguldījumam un slodzei. Diemžēl muzejs saskaras ar situāciju, ka, lai augsti kvalificēti darbinieki nepieņemtu lēmumu atstāt darbu muzejā, kā arī, lai varētu piesaistīt jaunus profesionālus darbiniekus, muzeja piedāvātai mēnešalgai būtu jāpārsniedz mēnešalgu grupas intervāla viduspunkts iepriekš minētā iemesla – patēriņa cenu pieauguma dēļ, jo daudzi darbinieki nedzīvo muzeja tuvumā, bet brauc no tālākām pilsētām, kas rada papildu izdevumus. Muzejam nav iespējams samazināt darbinieku skaitu, tādējādi palielinot atlīdzībām paredzēto finanšu līdzekļu apjomu, jo muzejisko pamatfunkciju nodrošināšanai, kā arī Rundāles pils ansambļa kā vienota 18.gadsimta arhitektūras, monumentāli dekoratīvās mākslas pieminekļa uzturēšanai, Baltijas lielākā vēsturiskā dārza ar rozāriju kopšanai un uzturēšanai, nepieciešamais cilvēkresursu skaits arī šobrīd ir nepietiekams. Šobrīd valsts budžeta dotācija sedz 74% no muzeja darbinieku atlīdzībām un 26% tiek segti no muzeja pašu ieņēmumiem. Atbalsta funkciju – uz noteiktu laiku nodarbināto darbinieku (eksponātu uzraugi, biļešu kontrolieri, dārzkopji, labiekārtošanas strādnieki u.c.) atlīdzība tiek nodrošināta no muzeja pašu ieņēmumiem, katru gadu plānojot pakāpenisku atlīdzības pieaugumu. Uz noteiktu laiku nodarbināto atlīdzībai gadā tiek izlietoti 13% no muzeja atlīdzības budžeta. Mainot muzeja statusu, būtu iespējams elastīgāk izmantot pašu ieņēmumu daļu, tai skaitā novirzot to atlīdzības nodrošināšanai nepieciešamā apjomā. Muzejam šobrīd esošajā valsts iestādes statusā, lai veiktu šādas muzejam piešķirto valsts budžeta līdzekļu korekcijas, tās ir jāsaskaņo ar Kultūras ministriju un Finanšu ministriju.

Muzejs, reorganizācijas rezultātā kļūstot par valsts muzeju – atvasinātu publisku personu, varēs efektīvāk plānot savus ieņēmumus, ņemot vērā tirgus situāciju, kā arī elastīgāk rīkoties ar pašu ieņēmumiem tos novirzot aktuālāko un nepieciešamāko izdevumu pozīciju segšanai. Muzejs arī turpmāk (darbojoties valsts muzeja – atvasinātas publiskas personas statusā) noteiks darbinieku atlīdzību atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 11.panta pirmajai daļai un klasificēs amatus atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 26.aprīļa noteikumiem Nr.262 “Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogs, amatu klasifikācijas un amatu apraksta izstrādāšanas kārtība”, nosakot mēnešalgu, ņemot vērā amata atbildības līmeni un sarežģītību, konkrētā darbinieka individuālās kvalifikācijas, kompetenču un darba snieguma līmeni. Muzejs ir veicis muzeja cilvēkresursu stipro pušu, vājo pušu, iespēju un draudu analīzi, kā arī pašreizējās situācijas analīzi attiecībā uz amatu katalogu un personāla izmaksām, kas atspoguļota Projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.pielikumā “Rundāles pils muzeja kā atvasinātas publiskas personas cilvēkresursu SVID analīze”.

Muzejs ir veicis muzeja kā atvasinātas publiskas personas stipro pušu, vājo pušu, iespēju un draudu analīzi, kas atspoguļota Projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 2.pielikumā “Rundāles pils muzeja kā atvasinātas publiskas personas SVID analīze”. Ņemot vērā minētajā analīzē norādītos iespējamos riskus (vājās puses un draudus), muzejam atvasinātas publiskas personas statusā joprojām pastāv liela iespēja elastīgi reaģēt uz pakalpojumu pieprasījuma izmaiņām un mainīt samaksu par tiem, paplašināt piedāvājumu, to elastīgi piemērojot apmeklētāju vajadzībām, kā arī elastīgāk veidot muzeja atalgojuma politiku, ievērojot Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 11.panta pirmajā daļā noteiktos principus un kārtību, tādēļ juridiskā statusa maiņa ir pamatota.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz ar 2025.gada 1.janvāri reorganizēt kultūras ministra pakļautībā esošo muzeju, ka šobrīd darbojas tiešās pārvaldes iestādes statusā, pārveidojot to par valsts muzeju – atvasinātu publisku personu “Rundāles pils muzejs” (Projekta 1.punkts). Kultūras ministrija piecu dienu laikā pēc Projekta stāšanās spēkā izveidos muzeja reorganizācijas komisiju, iekļaujot tajā arī muzeja pārstāvjus, un līdz 2024.gada 28.decembrim nodrošinās muzeja materiālo un finanšu līdzekļu inventarizāciju, muzeja krājumā ietilpstošo priekšmetu esības pārbaudi, mantas vērtības un saistību apjoma noteikšanu, kā arī bilancē esošās mantas, saistību, slēguma finanšu pārskatu sagatavošanu un arhīva un lietvedības nodošanu valsts muzejam – atvasinātai publiskai personai “Rundāles pils muzejs” (Projekta 2.punkts). Valsts muzejs – atvasināta publiska persona “Rundāles pils muzejs” – noteikta kā muzeja funkciju, tiesību, saistību, bilancē esošās mantas, izņemot muzeju krājumu, kā arī finanšu līdzekļu, lietvedības un arhīva pārņēmēja (Projekta 3.punkts).

Ņemot vērā, ka atbilstoši Muzeja likuma 14.1 panta ceturtajai daļai muzeja krājums nav uzskatāms par valsts muzeja – atvasinātas publiskas personas – īpašumu un var atrasties tikai muzeja valdījumā, Projekta 4.punkts nosaka, ka muzejs nodod Kultūras ministrijai valsts īpašumā esošo muzeja krājumu, savukārt Kultūras ministrija līdz 2025.gada 2.janvārim Muzeju likuma 13.2 panta un Kultūras institūciju likuma 23.1 panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā noslēdz ar muzeju – atvasinātu publisku personu “Rundāles pils muzejs” – deleģēšanas līgumu par muzeja krājuma nodošanu valdījumā muzejam – atvasinātai publiskai personai “Rundāles pils muzejs” – Muzeju likuma 7.pantā un 14.panta 1.1 daļā noteikto muzeja funkciju un misijas īstenošanai un uzdevumu pildīšanai. Valsts muzeja – atvasinātās publiskās personas “Rundāles pils muzejs” – darbībai nepieciešamais finansējums tiks nodrošināts noslēgtā deleģēšanas līguma ietvaros atbilstoši Kultūras ministrijas valsts budžeta līdzekļiem. Ar muzeja reorganizāciju saistītie izdevumi tiks segti no muzejam 2024.gadam piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem (Projekta 5.punkts).

Projekta 6.punkts paredz, ka Kultūras ministrija sagatavo un kultūras ministrs līdz 2024.gada 10.decembrim iesniedz noteiktā kārtībā Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2012.gada 18.decembra noteikumos Nr.915 “Rundāles pils muzeja nolikums” saistībā ar muzeja juridiskā statusa maiņu un Ministru kabineta noteikumu projektu par Ministru kabineta 2024.gada 9.janvāra noteikumu Nr.11 “Rundāles pils muzeja publisko maksas pakalpojumu cenrādis” atzīšanu par spēku zaudējušiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Ir izvērtēta muzeja darbības juridiskā forma, salīdzinot tiešās pārvaldes iestādes un atvasinātas publiskas personas juridisko statusu, un secināts, ka valsts muzejs – tiešās pārvaldes iestāde – ir reorganizējama, to pārveidojot par valsts muzeju – atvasinātu publisku personu.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ir izvērtēti ieguvumi ilgtermiņā. Īstenojot muzeja reorganizāciju, tiek nodrošināta kvalitatīva muzeja pamatfunkciju īstenošanas turpināšana, nodrošinot to ilgtspēju, tostarp attīstības finansējumu.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Muzeja darbinieki
  • Muzeja apmeklētāji
Ietekmes apraksts
Projektam nebūs tiešas ietekmes uz muzeja darbiniekiem. Muzeja darbinieki turpinās darba tiesiskās attiecības valsts muzejā – atvasinātā publiskā personā “Rundāles pils muzejs”. Plānots paplašināt muzeja piedāvājumu, to elastīgi piemērojot apmeklētāju vajadzībām.
Juridiskās personas
  • Juridiskās personas, kuras izmanto muzeja sniegtos pakalpojumus.
Ietekmes apraksts
Plānojot muzeja pakalpojumu cenu izmaiņas, tūroperatori, ar kuriem muzejam noslēgti sadarbības līgumi, nekavējoties tiks informēti par izmaiņām, norādot precīzas pakalpojumu cenas un konkrētu spēkā stāšanas datumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Muzeja piedāvājums kļūs pievilcīgāks un atraktīvāks, tādējādi risinot problēmu, ka daļa Latvijas muzeju auditorijas dod priekšroku privātā sektora vai citu Baltijas valstu piedāvājumam.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Muzejs kļūs pievilcīgs sadarbības partneris mazajiem un vidējiem uzņēmējiem.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Iespēja izstrādāt motivējošu atalgojuma noteikšanas kārtību, ievērojot Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma un Ministru kabineta noteikumu prasības, kas attiecas uz atvasinātu publisku personu, tādējādi novērtējot esošo darbinieku profesionalitāti un piesaistot muzejam jaunus speciālistus.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
3 622 492
0
3 773 260
0
3 833 605
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
3 622 492
0
3 773 260
0
3 833 605
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
3 622 492
0
3 773 260
0
3 833 605
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
3 622 492
0
3 773 260
0
3 833 605
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Muzeja spēkā esošais budžets sadalījumā pa gadiem:
Rādītāja nosaukums 2024.gads (euro) 2025.gads (euro) 2026.gads (euro)
Resursi izdevumu segšanai 3 622 492 3 773 260 3 833 605
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi – kopā 2 000 000 2 100 000 2 100 000
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 1 622 492 1 673 260 1 733 605
Izdevumi – kopā 3 622 492 3 773 260 3 833 605
Atlīdzība 2 158 488 2 209 735 2 270 080
Preces un pakalpojumi 778 289 777 810 777 810
Kapitālie izdevumi 685 715 785 715 785 715
Pēc muzeja reorganizācijas valsts budžeta finansējums 2025.gadā tiks uzrādīts šādi (euro):
Resursi izdevumu segšanai
 
1 673 260
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem
 
1 673 260
Vispārējā kārtībā sadalāmā dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 1 673 260
Izdevumi - kopā 1 673 260
Uzturēšanas izdevumi 1 628 260
Transferti viena budžeta veida ietvaros un uzturēšanas izdevumu transferti starp budžeta veidiem 1 628 260
Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti citiem budžetiem 1 628 260
Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un budžeta nefinansētām iestādēm 1 628 260
Kapitālie izdevumi 45 000
Kapitālo izdevumu transferti 45 000
Pārējie valsts budžeta kapitālo izdevumu transferti citiem budžetiem  
Pārējie valsts budžeta transferti kapitālajiem izdevumiem valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un budžeta nefinansētām iestādēm 45 000
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem daļēji sedz muzeja darbinieku atlīdzības izdevumus un muzeja uzturēšanas izdevumus.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo, valsts dibinātu muzeju pārveidojot par atvasinātu publisku personu, valsts budžeta ieņēmumos un izdevumos tiks uzskaitīts tikai valsts budžeta dotācijas apmērs, ko piešķir muzejam noteikto funkciju īstenošanai, kā rezultātā kopējie Kultūras ministrijas izdevumi un ieņēmumi samazināsies par attiecīgā muzeja plānoto pašu ieņēmumu daļu. Taču, tā kā muzeja pašu ieņēmumi turpmāk netiks plānoti valsts budžetā, arī valsts budžeta izdevumi attiecīgi samazināsies, attiecīgi samazinot ikgadējos izdevumus kultūrai.

4.1.1. Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2012.gada 18.decembra noteikumos Nr.915 “Rundāles pils muzeja nolikums””

Pamatojums un apraksts
Ņemot vērā muzeja reorganizāciju, nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta 2012.gada 18.decembra noteikumos Nr.915 “Rundāles pils muzeja nolikums” saistībā ar muzeja juridiskā statusa maiņu.
Atbildīgā institūcija
Kultūras ministrija

4.1.2. Ministru kabineta noteikumu projekts “Par Ministru kabineta 2024.gada 9.janvāra noteikumu Nr.11 “Rundāles pils muzeja publisko maksas pakalpojumu cenrādis” atzīšanu par spēku zaudējušiem”

Pamatojums un apraksts
Ņemot vērā muzeja reorganizāciju un juridiskā statusa maiņu uz valsts muzeju – atvasinātu publisku personu “Rundāles pils muzejs”, nepieciešams atzīt par spēku zaudējušiem muzeja publisko maksas pakalpojumu cenrādi, jo saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devīto daļu Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu, savukārt valsts muzeja – atvasinātas publiskas personas “Rundāles pils muzejs” – cenrādi atbilstoši Muzeju likuma 10.panta otrās daļas 6.punktam apstiprinās valsts muzeja – atvasinātas publiskas personas – direktors.
Atbildīgā institūcija
Kultūras ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums

Muzeju likuma 8.panta pirmā daļa nosaka, ka valsts muzejus – atvasinātas publiskas personas – dibina, reorganizē un likvidē Ministru kabinets pēc Kultūras ministrijas vai citas ministrijas ierosinājuma, konsultējoties ar Latvijas Muzeju padomi. Muzeju likuma 5.panta pirmā daļa nosaka, ka Latvijas Muzeju padome ir konsultatīva institūcija, kas izveidota, lai veicinātu institūciju sadarbību un lēmumu pieņemšanu jautājumos, kuri saistīti ar valsts stratēģiju muzeju jomā, kā arī ar muzeju darbību un Nacionālā muzeju krājuma veidošanu un saglabāšanu. Saskaņā ar Muzeju likuma 5.panta otro daļu Latvijas Muzeju padomes sastāvā ir 16 locekļi: astoņi Rīgas plānošanas reģiona akreditēto muzeju deleģēti pārstāvji – muzeju darbinieki, četri Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģiona akreditēto muzeju deleģēti pārstāvji (pa vienam no katra reģiona) – muzeju darbinieki, viens Latvijas Pašvaldību savienības deleģēts pārstāvis, viens ar Latvijas muzeju profesionālo darbību saistītu nevalstisko organizāciju deleģēts pārstāvis, viens Nacionālā muzeju krājuma kopkataloga informācijas sistēmas pārziņa deleģēts pārstāvis un kultūras ministrs vai viņa deleģēts pārstāvis. Tādējādi Latvijas Muzeju padomes darbā ir iesaistīti arī sabiedrības pārstāvji atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 13.1.apakšpunktā minētajam. Saskaņā ar Muzeju likuma 6.panta 3.punktu Latvijas Muzeju padome sniedz konsultācijas par valsts muzeju dibināšanu, reorganizāciju vai likvidāciju. Ņemot vērā minēto, muzeja reorganizācijas jautājums tika izskatīts Latvijas Muzeju padomē un Latvijas Muzeju padome 2024.gada 3.oktobra atzinumā atbalstīja muzeja kā tiešās pārvaldes iestādes reorganizāciju, to pārveidojot par valsts muzeju – atvasinātu publisku personu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Kultūras ministrija
  • Rundāles pils muzejs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Tiks veikta muzeja reorganizācija, mainot juridiskās darbības formu no muzeja – valsts tiešās pārvaldes iestādes uz valsts muzeju – atvasinātu publisku personu “Rundāles pils muzejs”.
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Reorganizācijas rezultātā būs iespējas efektivizēt muzeja administratīvos procesus saistībā ar muzeja maksas pakalpojumu sniegšanu un finanšu plūsmu.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Kultūras ministrija ar valsts muzeju – atvasinātu publisku personu “Rundāles pils muzejs” – Muzeju likuma 13.2 panta un Kultūras institūciju likuma 23.1 panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā slēgs deleģēšanas līgumu par muzeja krājuma nodošanu valdījumā muzejam – atvasinātai publiskai personai – Muzeju likuma 7. pantā un 14. panta 1.1 daļā noteikto muzeja funkciju un misijas īstenošanai un uzdevumu pildīšanai.

Ņemot vērā, ka Muzeju likuma 7.pants paredz visiem muzejiem vienādas muzeju pamatfunkcijas, ar muzeja reorganizāciju attiecībā uz valsts muzeju – atvasinātu publisku personu “Rundāles pils muzejs” nemainās tā Muzeju likuma 7.pantā noteiktās funkcijas un uzdevumi.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Iespēja elastīgi reaģēt uz muzeja pakalpojumu pieprasījumu un mainīt samaksu par tiem. Iespēja paplašināt muzeja piedāvājumu, to elastīgi piemērojot muzeja apmeklētāju vajadzībām.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Rundāles pils muzeja kā atvasinātas publiskas personas cilvēkresursu SVID analīze
2. pielikums
Nosaukums
Rundāles pils muzeja kā atvasinātas publiskas personas SVID analīze