Anotācija (ex-ante)

22-TA-3631: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
- Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43.punktu (prot.Nr.33 11.§);
- Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pantu;
- Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 49.3 pantu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt ārstniecības personu un pārējo nodarbināto virsstundu, kas saistītas ar Covid-19 jautājumu risināšanu un seku novēršanu, apmaksas kompensēšanu laika periodā no 2022. gada 1. maija līdz 2022. gada 30. novembrim.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2020. gada 30. janvārī Pasaules Veselības organizācijas ģenerāldirektors sniedza paziņojumu, ka Covid-19 uzliesmojums ir uzskatāms par starptautiskas nozīmes ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumu un Eiropas Slimību profilakses centrs izdeva ieteikumus par Covid-19 izraisīto saslimšanas gadījumu uzraudzību.

Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 49.3 pantā noteikts, ka tiek atļauts valsts un pašvaldību ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, kā arī Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā un Valsts asinsdonoru centrā nodarbinātajiem, Veselības ministrijas, Slimību profilakses un kontroles centra, Nacionālā veselības dienesta un Veselības inspekcijas ierēdņiem un darbiniekiem noteikt tādu virsstundu darba laiku, kas pārsniedz Darba likumā un Ārstniecības likuma 53.1 panta otrajā daļā noteikto maksimālo virsstundu laiku, bet nepārsniedz 60 stundas nedēļā, kā arī tika noteikts, ka  virsstundu darba apmaksai nepieciešamos papildu finanšu līdzekļus pieprasīt no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".

Atbilstoši iepriekš minētajam nepieciešams nodrošināt ārstniecības personu un citu nodarbināto virsstundu darba, kas ir saistīts ar Covid-19 jautājumu risināšanu un seku novēršanu, apmaksas kompensēšanu no 2022. gada 1. maija līdz 2022. gada 30. novembrim.

Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Veselības ministrijai finansējumu 2 917 069 euro apmērā, lai kompensētu atbildīgajām institūcijām samaksu par ārstniecības personu un pārējo nodarbināto virsstundu darbu, kas saistīts ar Covid-19 jautājumu risināšanu un seku novēršanu, tai skaitā:
          1. Nacionālajam veselības dienestam – 2 323 546 euro, lai nodrošinātu samaksu ārstniecības iestādēm par laikposmu no 2022. gada 1. maija līdz 2022. gada 31. oktobrim;
          2. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam – 593 523 euro par laikposmu no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 30. novembrim.

Komercdarbības atbalsts stacionārajām ārstniecības iestādēm tiek sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra Lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, atbilstoši ar Nacionālo veselības dienestu noslēgtajiem līgumiem.

Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par rīkojuma projektā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma projektā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas izmaiņām, veikt apropriācijas izmaiņas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams nodrošināt ārstniecības personu un citu nodarbināto virsstundu darba, kas ir saistīts ar Covid-19 jautājumu risināšanu un seku novēršanu, apmaksas kompensēšanu no 2022. gada 1. maija līdz 2022. gada 30. novembrim.
Risinājuma apraksts
Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Veselības ministrijai finansējumu 2 917 069 euro apmērā, lai kompensētu atbildīgajām institūcijām samaksu par ārstniecības personu un pārējo nodarbināto virsstundu darbu, kas saistīts ar Covid-19 jautājumu risināšanu un seku novēršanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Stacionārās ārstniecības iestādes, kas nodrošina valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
68 510 892
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
68 510 892
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
68 510 892
2 917 069
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
68 510 892
2 917 069
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-2 917 069
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-2 917 069
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
2 917 069
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Finansējums 2022. gadam atbilstoši likumam „Par valsts budžetu 2022. gadam” un ņemot vērā Finanšu ministrijas rīkojumus uz 2022. gada 7. decembri Veselības ministrijas budžeta programmā 99.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem izlietojums”:
Resursi izdevumu segšanai 68 510 892 euro, tai skaitā:
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 68 510 892 euro
Izdevumi 68 510 892 euro, tai skaitā:
Atlīdzība 9 783 238 euro
Preces un pakalpojumi 264 247 euro
Subsīdijas un dotācijas 58 289 377 euro
Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām 174 030 euro.

Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Veselības ministrijai finansējumu 2 917 069 euro apmērā, lai kompensētu atbildīgajām institūcijām samaksu par ārstniecības personu un pārējo nodarbināto virsstundu darbu, kas saistīts ar Covid-19 jautājumu risināšanu un seku novēršanu, tai skaitā:
1. Nacionālajam veselības dienestam – 2 323 546 euro, lai nodrošinātu samaksu ārstniecības iestādēm par laikposmu no 2022. gada 1. maija līdz 2022. gada 31. oktobrim;
2. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam – 593 523 euro par laikposmu no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 30. novembrim.

Komercdarbības atbalsts stacionārajām ārstniecības iestādēm tiek sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra Lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, atbilstoši ar Nacionālo veselības dienestu noslēgtajiem līgumiem.

Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par rīkojuma projektā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma projektā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas izmaiņām, veikt apropriācijas izmaiņas.

Kopā nepieciešamais finansējums virsstundu darba apmaksai 2 917 069 euro -  stacionāro ārstniecības iestāžu un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbiniekiem, ņemot vērā arī ārstniecības personu summēto darba laiku un virsstundu izlīdzināšanas periodus, tai skaitā:
- Ārstniecības iestādes (administrē Nacionālais veselības dienests) – 2 323 546 euro (detalizēti aprēķini anotācijas Pielikumā Nr.1);
- Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests – 593 523 euro (detalizēti aprēķini anotācijas Pielikumā Nr.2).

Darba devējs, slēdzot darba līgumu ar darbinieku, darba samaksu var noteikt kā mēnešalgu vai stundas algas likmi. Ārstniecības iestādēs darbiniekiem, kuriem  ir noteikts summētais darba laiks, darba līgumā parasti ir iekļauts stundas algas likmes apmērs, ar kuru tiek apmaksātas katru mēnesi mainīgi nostrādātās stundas (atkarīgs no dežūru skaita, kas iekrīt attiecīgajā mēnesī). Līdz ar to Veselības ministrija pārskatos par darba veicējiem (ārstniecības personām), virs normālā darba laika nostrādātām stundām, apmaksājamām stundām un izdevumiem, sakarā ar mērķi ierobežot Covid-19 izplatību, lūdz norādīt vai nu darba līgumā noteikto mēnešalgu vai stundas algas likmi, uzskatot tās par līdzvērtīgām.

Stacionārajās ārstniecības iestādēs nodarbinātajiem pārsvarā ir noteikts summētais darba laiks ar dažādiem virsstundu izlīdzināšanas periodiem (3,4, 6 un 12 mēneši). Līdz ar to atskaites par virsstundām katra stacionārā ārstniecības iestāde iesniedz atšķirīgos laika periodos.

Rīkojuma projekts paredz papildus finansējuma piešķiršanu stacionārajām ārstniecības iestādēm virsstundu apmaksas kompensēšanai laika periodam no 2022. gada 1. maija līdz 31. oktobrim. Šajā finansējuma pieprasījumā stacionārajām ārstniecības iestādēm ir iekļautas tās iestādes, kam summētais darba laiks ir maijs - augusts, un iestādēs, kas nav noteikusi summēto darba laiku, bet virsstundas aprēķina un apmaksā ik mēnesi, iesniedzot atskaites par laika posmu līdz 2022. gada 31. oktobrim.

Lielākai daļai Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta nodarbinātajiem ir noteikts summētais darba laiks ar virsstundu izlīdzināšanas periodu 3 mēneši. Rīkojuma projekts paredz papildus finansējuma piešķiršanu virsstundu apmaksas kompensēšanai par laika periodu no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 30. novembrim.

Virsstundu apmaksas kompensēšana stacionārajām ārstniecības iestādēm ir komercdarbības atbalsta piešķiršana.

Komercdarbības atbalsts stacionārajām ārstniecības iestādēm tiek sniegts ar Nacionālo veselības dienestu noslēgto līgumu ietvaros saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi.

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests ir tiešā valsts pārvaldes iestāde, kura pilda valsts funkcijas, tādēļ iestādei piešķirtais finansējums nav vērtējams komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā.

Finansējuma avoti:
1. Atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 13.aprīļa rīkojumam Nr.261 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk - MK rīkojums Nr.261) Veselības ministrijai tika piešķirts finansējums, kas nepārsniedz 23 125 884 euro, lai nodrošinātu piemaksas un atvaļinājuma rezerves uzkrājumu atbilstoši aprēķinātajai piemaksu summai no 2022. gada 1. aprīļa līdz 2022. gada 30. jūnijam atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu. Šī summa Veselības ministrijai tika rezervēta valsts budžeta programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" un tiek pieprasīta pēc faktiskās vajadzības.
Veselības ministrija ir apkopojusi un iesniegusi Finanšu ministrijā visas Covid-19 piemaksu atskaites par 2022.gada aprīli, maiju un jūniju.
Finanšu ministrijā iesniegtās finansējuma pieprasījuma kopsummas Covid-19 piemaksu kompensēšanai un atvaļinājuma rezerves uzkrājuma nodrošināšanai - 19 469 301 euro:
- 2022.gada aprīlis – 7 136 906 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 21.oktobra rīkojumu Nr.638 “Par līdzekļu piešķiršanu”);
- 2022.gada maijs – 6 430 066 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 14.novembra rīkojumu Nr.703 “Par līdzekļu piešķiršanu”);
- 2022.gada jūnijs – 5 902 329 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 29.novembra rīkojumu Nr.732 “Par līdzekļu piešķiršanu”).

Līdz ar to no piešķirtajiem (rezervētajiem) 23 125 884 euro pēc faktiskās nepieciešamības ir izlietots un ar Finanšu ministrijas rīkojumiem piešķirts finansējums 19 469 301 euro apmērā, un neizmantoti paliks 3 656 583 euro.

No MK rīkojuma Nr.261 neizmantotā finansējuma 3 656 583 euro apmērā Veselības ministrija lūdz novirzīt:
- 1 979 145 euro virsstundu darba, kas saistīts ar Covid-19 jautājumu risināšanu un seku novēršanu, kompensēšanai;
- 1 677 438 euro laboratorisko izmeklējumu Covid-19 pārslimojušajiem pacientiem ambulatorajā veselības aprūpē 2022. gada izdevumu segšanai (22-TA-3621).

2. Atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 25.janvāra rīkojumam Nr.41 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk - MK rīkojums Nr.41) Veselības ministrijai tika piešķirts finansējums, kas nepārsniedz 49 522 230 euro, lai nodrošinātu piemaksas un atvaļinājuma rezerves uzkrājumu atbilstoši aprēķinātajai piemaksu summai no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. martam atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu. Šī summa Veselības ministrijai tika rezervēta valsts budžeta programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" un tiek pieprasīta pēc faktiskās vajadzības.
Veselības ministrija ir apkopojusi un iesniegusi Finanšu ministrijā visas Covid-19 piemaksu atskaites par 2022.gada janvāri, februāri un martu.
Finanšu ministrijā iesniegtās finansējuma pieprasījuma kopsummas Covid-19 piemaksu kompensēšanai un atvaļinājuma rezerves uzkrājuma nodrošināšanai - 48 777 344 euro:
- 2022.gada janvāris – 15 901 097 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 28.jūnija rīkojumu Nr.410 “Par līdzekļu piešķiršanu”);
- 2022.gada februāris – 16 315 200 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 5.augusta rīkojumu Nr.480 “Par līdzekļu piešķiršanu”);
- 2022.gada marts – 16 559 462 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 28.septembra rīkojumu Nr.569 “Par līdzekļu piešķiršanu”);
- papildus par rīkojumā minēto periodu - 1 585 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 29.novembra rīkojumu Nr.732 “Par līdzekļu piešķiršanu”).

Līdz ar to no piešķirtajiem (rezervētajiem) 49 522 230 euro pēc faktiskās nepieciešamības ir izlietots un ar Finanšu ministrijas rīkojumiem piešķirts finansējums 48 777 344 euro apmērā, un neizmantoti paliks 744 886 euro.

No MK rīkojuma Nr.41 neizlietoto finansējumu 744 886 euro apmērā Veselības ministrija lūdz novirzīt virsstundu darba, kas saistīts ar Covid-19 jautājumu risināšanu un seku novēršanu, kompensēšnai.

3. Atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 1.februāra rīkojumam Nr.48 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk - MK rīkojums Nr.48) Veselības ministrijai tika piešķirts finansējums, kas nepārsniedz 724 049 euro, lai nodrošinātu Covid-19 saslimšanas gadījumu efektīvu epidemioloģisko pārvaldīšanu, zvanu veikšanai izmantojot ārpakalpojumus laikposmā no 2022.gada 1.februāra līdz 2022. gada 30.jūnijam. Šī summa Veselības ministrijai tika rezervēta valsts budžeta programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" un tiek pieprasīta pēc faktiskās vajadzības.
Veselības ministrija ir apkopojusi un iesniegusi Finanšu ministrijā visus rēķinus par šo periodu. Finanšu ministrijā iesniegtā finansējuma pieprasījuma kopsumma - 264 247 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 8.jūnija rīkojumu Nr.361 “Par līdzekļu piešķiršanu”).

Līdz ar to no piešķirtajiem (rezervētajiem) 724 049 euro pēc faktiskās nepieciešamības ir izlietots un ar Finanšu ministrijas rīkojumiem piešķirts finansējums 264 247 euro apmērā, un neizmantoti paliks 459 802 euro.

No MK rīkojuma Nr.48 neizmantotā finansējuma 459 802 euro apmērā Veselības ministrija 193 038 euro lūdz novirzīt virsstundu darba, kas saistīts ar Covid-19 jautājumu risināšanu un seku novēršanu, kompensēšnai. Neizlietotais finansējuma atlikums no MK rīkojuma Nr.48 - 266 764 euro (459 802 - 193 038 = 266 764 euro).

Veselības ministrija ir apkopojusi visas atskaites un rēķinus atbilstoši MK rīkojumā Nr.261, MK rīkojumā Nr.41 un MK rīkojumā Nr.48 noteiktajiem mērķiem un pieprasījusi finansējumu Finanšu ministrijai pēc faktiskās vajadzības, papildus pieprasījumi atbilstoši iepriekš minētajos rīkojumos noteiktajiem mērķiem netiks sniegti, līdz ar to neizlietoto finansējuma atlikumu lūdzam novirzīt virsstundu, kas saistītas ar Covid-19 jautājumu risināšanu, apmaksas kompensēšanai.  
 
  MK rīkojumā piešķirtais finansējums, euro Ar FM rīkojumiem faktiski piešķirtais finansējums, euro Neizlietotais finansējums, euro Virsstundu kompensēšanai novirzāmais finansējums, euro Laboratorisko izmeklējumu segšanai novirzāmais finansējums (22-TA-3621), euro Neizlietotais finansējums pēc pārdalēm, euro
MK rīkojums Nr.261 23 125 884 19 469 301 3 656 583 1 979 145 1 677 438 0
MK rīkojums Nr.41 49 522 230 48 777 344 744 886 744 886 0 0
MK rīkojums Nr.48 724 049 264 247 459 802 193 038 0 266 764
KOPĀ 73 372 163 68 510 892 4 861 271 2 917 069 1 677 438 266 764














Veselības ministrija atbilstoši MK rīkojumam Nr.261 piešķirto finansējumu 1 979 145 euro apmērā, MK rīkojumam Nr.41 piešķirto finansējumu 744 886 euro apmērā un MK rīkojumam Nr.48 piešķirto finansējumu 193 038 euro apmērā nepieprasīs no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” MK rīkojumos paredzētajiem mērķiem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nacionālais veselības dienests, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Veselības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības ministrija
  • Nacionālais veselības dienests
  • Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.1
2. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.2