24-TA-2580: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 ''Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai''" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"" (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots pamatojoties uz:
- Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma (turpmāk - Likums) 3. pantu, 5. panta trešo daļu, 8. panta pirmo daļu (Atbalsta finansēšana), 13.2 pantu, 23. panta otro daļu;
- Ministru kabineta 2023. gada 23. decembra rīkojuma Nr. 927 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadam" 5. punktu un ar 1. punktu apstiprinātā Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadam (turpmāk - Pasākumu plāns) 1.7. pasākumu (Ukrainas civiliedzīvotāju reģistrēšana Fizisko personu reģistrā (turpmāk - FPR) un atbalsts Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (turpmāk - PMLP) pakalpojumu pieteikšanai) un 3.2. pasākumu (Uzturēšanās atļaujas - trešās valsts pilsoņa personas apliecības – izsniegšana);
- likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 69. panta pirmo daļu, kas nosaka, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" noteikto apropriāciju 70 000 000 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei Likumā noteikto pasākumu īstenošanai atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam Pasākumu plānam, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
- Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma (turpmāk - Likums) 3. pantu, 5. panta trešo daļu, 8. panta pirmo daļu (Atbalsta finansēšana), 13.2 pantu, 23. panta otro daļu;
- Ministru kabineta 2023. gada 23. decembra rīkojuma Nr. 927 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadam" 5. punktu un ar 1. punktu apstiprinātā Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadam (turpmāk - Pasākumu plāns) 1.7. pasākumu (Ukrainas civiliedzīvotāju reģistrēšana Fizisko personu reģistrā (turpmāk - FPR) un atbalsts Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (turpmāk - PMLP) pakalpojumu pieteikšanai) un 3.2. pasākumu (Uzturēšanās atļaujas - trešās valsts pilsoņa personas apliecības – izsniegšana);
- likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 69. panta pirmo daļu, kas nosaka, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" noteikto apropriāciju 70 000 000 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei Likumā noteikto pasākumu īstenošanai atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam Pasākumu plānam, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Nodrošināt finansējumu 44 205 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas radušies no 2024. gada 1. septembra 30. septembrim saistībā ar PMLP nodarbināto atlīdzību, veicot papildu darbu atbalsta sniegšanā Ukrainas civiliedzīvotājiem, ievērojot palielinātu pakalpojumu pieprasījumu, kā arī, lai kompensētu papildu izdevumus saistībā ar vidējās izpeļņas pieaugumu, kas rodas, nosakot samaksu par virsstundu darbu un piemaksas par papildu darbu saistībā ar iepriekš minēto pasākumu īstenošanu, t.sk. darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Kopš 2022. gada februāra beigām, kad Krievijas Federācija uzsāka kara darbību, PMLP nodrošina pakalpojumu sniegšanu atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajiem pienākumiem un Likuma nosacījumu īstenošanu, līdz ar to ir paaugstinājies ar migrācijas jautājumiem saistīto pakalpojumu pieprasījums no Ukrainas civiliedzīvotājiem. Lai nodrošinātu Likumā un Pasākumu plānā PMLP noteikto atbalsta pasākumu īstenošanu, kas saistīti ar personu uzņemšanu un pakalpojumu sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem, PMLP turpina iesaistīt iestādes papildu cilvēkresursus, lai nodrošinātu iesniegumu pieņemšanu par uzturēšanās atļaujas pieprasīšanu, minēto iesniegumu apstrādi, ziņu iekļaušanu FPR par personām kā pagaidu aizsardzības saņēmējiem, un uzturēšanās atļauju izsniegšanu. Arī 2024. gada septembrī turpinājās Ukrainas civiliedzīvotāju pieprasījums saņemt Likumā un Pasākumu plānā minēto atbalstu, tāpēc PMLP nodarbinātajiem bija nepieciešams veikt papildu un virsstundu darbu, lai nodrošinātu savlaicīgu un kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem.
No 2022. gada 15. jūnija PMLP Patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā, Muceniekos, Ropažu novadā, papildus patvēruma meklētāju izmitināšanai īstermiņā nodrošina to Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu, kuri Latvijā ieradušies tranzītā un plāno dažu dienu laikā savu ceļu turpināt uz kādu citu ES dalībvalsti. Līdz 2024. gada 30. septembrim kopā izmitinātas 2 421 personas (2024. gada septembrī 8 personas).
Ziņu iekļaušanas un aktualizēšanas par Ukrainas civiliedzīvotāju (personas, kurām piešķir Latvijas pagaidu aizsardzību) FPR nodrošināšanai arī 2024. gada septembrī PMLP turpināja sniegt metodisko atbalstu valsts un pašvaldību iestādēm, kuru kompetencē ietilpst pakalpojumu un konsultāciju sniegšana Ukrainas civiliedzīvotājiem.
2024. gada septembrī PMLP atbilstoši savai kompetencei sniedza pakalpojumus Ukrainas civiliedzīvotājiem saskaņā ar:
1) Likuma 3. panta normām, tai skaitā, ņemot vērā 2023. gada 23. novembrī Saeimā pieņemtos Grozījumus Likumā (turpmāk – Grozījumi), kas Likumā aizstāj noteikumu 26. punktu ar jaunu redakciju, kur paredzēts, ka līdz 2022. gada 31. decembrim Latvijas Republikā izsniegtās ilgtermiņa vīzas un uzturēšanās atļaujas Ukrainas civiliedzīvotājiem ir spēkā līdz 2025. gada 4. martam;
2) Likuma 3. panta otro daļu, nosakot, ka, sākot no 2023. gada 1. janvāra Ukrainas civiliedzīvotājam, kuram ir tiesības saņemt pagaidu aizsardzības statusu vai kuram šāds statuss ir piešķirts, PMLP izsniedz termiņuzturēšanās atļauju - trešās valsts pilsoņa personas apliecību - uz diviem gadiem;
3) Pasākumu plāna PMLP kompetences pasākumiem:
- Nr. 1.4. “Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta sniegšanai nepieciešamās informācijas IT rīka (UCASNIR) darbības nodrošināšana un pilnveide”;
- Nr. 1.5. “Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta sniegšanai nepieciešamās informācijas apstrāde, izmantojot vienotu IT rīku”;
- Nr. 1.7. “Ukrainas civiliedzīvotāju reģistrēšana Fizisko personu reģistrā un atbalsts Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pakalpojumu pieteikšanai”;
- Nr. 2.4. “Nodrošināt tranzītā ceļojošos Ukrainas civiliedzīvotājus ar īslaicīgu primāro atbalstu”;
- Nr. 3.2. “Uzturēšanās atļaujas - trešās valsts pilsoņa personas apliecības – izsniegšana”.
2024. gada septembrī PMLP saņemti 627 Ukrainas civiliedzīvotāju iesniegumi par uzturēšanās atļaujas pieprasīšanu un pieņemti 784 lēmumi par termiņuzturēšanos, no tiem 641 lēmums par Ukrainas civiliedzīvotāju uzturēšanās tiesību piešķiršanu, 5 par atteikšanu, 114 par anulēšanu, 3 par pieteikuma izskatīšanas termiņa pagarināšanu un 21 par jauna uzturēšanās dokumenta izsniegšanu. 2024. gada septembrī izsniegtas 640 uzturēšanās atļaujas. Papildus tam, pamatojoties uz Likuma normām, nodrošinot Ukrainas civiliedzīvotāju reģistrēšanu, 2024. gada septembrī FPR 580 personas dati papildināti ar aktuālu ierakstu "Latvijas pagaidu aizsardzība" un 128 personām FPR anulēts ieraksts "Latvijas pagaidu aizsardzība”.
No 2022. gada 15. jūnija PMLP Patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā, Muceniekos, Ropažu novadā, papildus patvēruma meklētāju izmitināšanai īstermiņā nodrošina to Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu, kuri Latvijā ieradušies tranzītā un plāno dažu dienu laikā savu ceļu turpināt uz kādu citu ES dalībvalsti. Līdz 2024. gada 30. septembrim kopā izmitinātas 2 421 personas (2024. gada septembrī 8 personas).
Ziņu iekļaušanas un aktualizēšanas par Ukrainas civiliedzīvotāju (personas, kurām piešķir Latvijas pagaidu aizsardzību) FPR nodrošināšanai arī 2024. gada septembrī PMLP turpināja sniegt metodisko atbalstu valsts un pašvaldību iestādēm, kuru kompetencē ietilpst pakalpojumu un konsultāciju sniegšana Ukrainas civiliedzīvotājiem.
2024. gada septembrī PMLP atbilstoši savai kompetencei sniedza pakalpojumus Ukrainas civiliedzīvotājiem saskaņā ar:
1) Likuma 3. panta normām, tai skaitā, ņemot vērā 2023. gada 23. novembrī Saeimā pieņemtos Grozījumus Likumā (turpmāk – Grozījumi), kas Likumā aizstāj noteikumu 26. punktu ar jaunu redakciju, kur paredzēts, ka līdz 2022. gada 31. decembrim Latvijas Republikā izsniegtās ilgtermiņa vīzas un uzturēšanās atļaujas Ukrainas civiliedzīvotājiem ir spēkā līdz 2025. gada 4. martam;
2) Likuma 3. panta otro daļu, nosakot, ka, sākot no 2023. gada 1. janvāra Ukrainas civiliedzīvotājam, kuram ir tiesības saņemt pagaidu aizsardzības statusu vai kuram šāds statuss ir piešķirts, PMLP izsniedz termiņuzturēšanās atļauju - trešās valsts pilsoņa personas apliecību - uz diviem gadiem;
3) Pasākumu plāna PMLP kompetences pasākumiem:
- Nr. 1.4. “Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta sniegšanai nepieciešamās informācijas IT rīka (UCASNIR) darbības nodrošināšana un pilnveide”;
- Nr. 1.5. “Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta sniegšanai nepieciešamās informācijas apstrāde, izmantojot vienotu IT rīku”;
- Nr. 1.7. “Ukrainas civiliedzīvotāju reģistrēšana Fizisko personu reģistrā un atbalsts Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pakalpojumu pieteikšanai”;
- Nr. 2.4. “Nodrošināt tranzītā ceļojošos Ukrainas civiliedzīvotājus ar īslaicīgu primāro atbalstu”;
- Nr. 3.2. “Uzturēšanās atļaujas - trešās valsts pilsoņa personas apliecības – izsniegšana”.
2024. gada septembrī PMLP saņemti 627 Ukrainas civiliedzīvotāju iesniegumi par uzturēšanās atļaujas pieprasīšanu un pieņemti 784 lēmumi par termiņuzturēšanos, no tiem 641 lēmums par Ukrainas civiliedzīvotāju uzturēšanās tiesību piešķiršanu, 5 par atteikšanu, 114 par anulēšanu, 3 par pieteikuma izskatīšanas termiņa pagarināšanu un 21 par jauna uzturēšanās dokumenta izsniegšanu. 2024. gada septembrī izsniegtas 640 uzturēšanās atļaujas. Papildus tam, pamatojoties uz Likuma normām, nodrošinot Ukrainas civiliedzīvotāju reģistrēšanu, 2024. gada septembrī FPR 580 personas dati papildināti ar aktuālu ierakstu "Latvijas pagaidu aizsardzība" un 128 personām FPR anulēts ieraksts "Latvijas pagaidu aizsardzība”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā pašreizējās situācijas aprakstā minēto, secināms, ka 2024. gada septembrī turpinājās Ukrainas civiliedzīvotāju pieprasījums saņemt ar migrācijas jautājumiem saistītos PMLP pakalpojumus, taču pakalpojumu sniegšanas procedūra viena pieteikuma apstrādē un kopējais PMLP pakalpojumu paaugstinātais pieprasījums attiecībā pret PMLP nodarbināto skaitu ietekmē PMLP nepieciešamo laiku visu saņemto pieteikumu vienlaicīgai izskatīšanai. Tā rezultātā palielinājusies arī kopējā Ukrainas civiliedzīvotāju apkalpošanā iesaistīto nodarbināto noslodze un, lai nodrošinātu visu personu uzturēšanās atļauju pieteikumu izskatīšanu, PMLP nodarbinātie 2024. gada septembrī veica pasākumus saņemto uzturēšanās atļauju pieteikumu apstrādei. Lai palielināta pakalpojumu pieprasījuma laikā PMLP nodrošinātu savlaicīgu un kvalitatīvu pieteikumu izskatīšanu par uzturēšanās atļaujas piešķiršanu, PMLP īstenojot Pasākumu plānu, tāpat kā 2024. gada septembrī papildus pienākumu veikšanā iesaistīti vairāki iestādes nodarbinātie, tādēļ tiesību aktu prasībām atbilstošas atlīdzības nodrošināšanai par amata un darba pienākumu izpildi, saskaroties ar iepriekšējiem gadiem neproporcionālu PMLP pakalpojumu pieprasījumu migrācijas jomā, nepieciešams piešķirt papildus finanšu līdzekļus PMLP nodarbināto atlīdzībai par virsstundu darbu, piemaksām par papildus darba pienākumu veikšanu, kā arī vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai, jo samaksa par virsstundu darbu un piemaksas tiek iekļautas vidējās izpeļņas aprēķinā, kas ievērojami palielinās izdevumus atlīdzībai (atvaļinājuma nauda, slimības nauda, pabalsti), kas tiek aprēķināta, pamatojoties uz vidējo izpeļņu.
Lai nodrošinātu PMLP finanšu līdzekļu efektīvu izmantošanu un resursu savlaicīgu plānošanu, ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 23. decembra rīkojuma Nr. 927 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadam" 5. punktu, kas nosaka, ka ministrijām, kuras iesaistītas pasākumu plāna īstenošanā, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā jāsagatavo un attiecīgajam ministram jāiesniedz Ministru kabinetā rīkojuma projekts par finanšu līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" atsevišķā programmā plānotā finansējuma atbilstoši faktiski nepieciešamajiem izdevumiem, PMLP 2024. gadā nepieciešams regulāri pārskatīt PMLP nodarbināto iesaisti Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta pasākumos un atbilstoši nodarbināto noslodzei un veiktajiem atbalsta pasākumiem regulāri pieprasīt piešķirt uzdevumu izpildes nodrošināšanai nepieciešamos finanšu līdzekļus no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" atsevišķā programmā plānotā finansējuma atbilstoši faktiski izlietotajiem resursiem.
Ukrainas civiliedzīvotājiem sniedzot pakalpojumus un veicot Pasākumu plānā noteikto pasākumu izpildi, PMLP 2024. gadā papildus darba veikšanai septembrī piesaistīti 111 nodarbinātie, kā arī kopā 43 virsstundas septembrī strādājuši 7 nodarbinātie (atsevišķi nodarbinātie veikuši darbu vairāku Pasākuma plāna pasākumu izpildē), kuri:
- pasākuma Nr.1.7. “Ukrainas civiliedzīvotāju reģistrēšana Fizisko personu reģistrā un atbalsts Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pakalpojumu pieteikšanai” ietvaros:
1) sniedza regulāras konsultācijas (telefoniski, ar e-pastu starpniecību):
- Likuma subjektu reģistrācijas jautājumos gan pašvaldības klientu apkalpošanas struktūrvienībās nodarbinātajiem, gan valsts iestāžu (PMLP, pašvaldības dzimtsarakstu nodaļas, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra) nodarbinātajiem;
- klientiem un pašvaldību darbiniekiem Ukrainas civiliedzīvotāju tiesiskā statusa noteikšanas procesā, tai skaitā sniedzot konsultācijas par dzīvesvietas deklarēšanas jautājumiem, iepriekš noteiktā statusa pagarināšanu, dokumentu saņemšanu;
- FPR lietotājiem, sniedzot skaidrojumus saistībā ar konstatētajām datu kvalitātes problēmām iekļauto Ukrainas civiliedzīvotāju personas datos, kā arī par Ukrainas civiliedzīvotāju FPR datu kvalitātes problēmām vai atbilstību Ukrainas civiliedzīvotāja statusam, radniecības aktualizēšanu starp bērniem un vecākiem, kā arī laulātajiem;
- PMLP nodarbinātajiem par Ukrainas civiliedzīvotāju tiesiskā statusa noteikšanu, statusa pagarināšanu, uzturēšanās atļauju saņemšanas iespējām un īpatnībām šīm personām, ja persona vēlas uzturēties Imigrācijas likumā noteiktajā kārtībā;
- un nodrošināja sadarbību ar nevalstiskajām organizācijām (NVO) Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta jautājumos;
2) veica izvērtējumus lietās, kur Ukrainas civiliedzīvotāja statusa piešķiršana atteikta, veicot pāreju uz patvēruma procedūru, nodrošinot arī saistīto procesu un ietekmes novērtēšanu;
3) regulāri veica datu kvalitātes nodrošināšanu un uzraudzību FPR, atlases par iespējamām datu kvalitātes problēmām un analizēja konkrētus gadījumus, tai skaitā veicot datu precizēšanu;
4) atlasīja iespējamos atkārtoti reģistrēto Ukrainas civiliedzīvotāju datus, veica datu analizēšanu un uzziņu sagatavošanu personas kodu sasaistei;
5) sniedza tehnisko atbalstu un veica Ukrainas civiliedzīvotāju datu apstrādi FPR, datu sagatavošanas pasūtīšanu ielādei un publicēšanai Eiropas Savienības Pagaidu aizsardzības platformas (Temporary protection platform) vajadzībām, kā arī regulāri sniedza atbalstu Ukrainas civiliedzīvotāju datu atlasei un apstrādei gan statistikas, gan PMLP funkciju izpildes vajadzībām;
6) veica datu kvalitātes kontroli un ziņoja par pamanītajām datu kļūdām;
7) veica personu (Ukrainas civiliedzīvotāju) datu apstrādi, atlašu un statistikas sagatavošanu, publicēšanu pēc pieprasījuma, tai skaitā sagatavojot specifiskas datu atlases;
8) veica informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu darbības nodrošināšanu regulārai FPR reģistrēto personu Ukrainas civiliedzīvotāju statusā “Latvijas pagaidu aizsardzība” statistikas gatavošanai.
- pasākumu Nr. 3.2. “Uzturēšanās atļaujas - trešās valsts pilsoņa personas apliecības – izsniegšana” ietvaros:
1) sniedza personām konsultācijas par Ukrainas civiliedzīvotāju uzturēšanās kārtību Latvijas Republikā, tai skaitā Ukrainas civiliedzīvotājiem sniedzot informāciju par jautājumiem, kas saistīti ar uzturēšanās atļauju saņemšanu, dzīvesvietas deklarēšanu, pagaidu aizsardzības statusa anulēšanu, nodarbinātību un citiem ar uzturēšanos Latvijas Republikā saistītiem jautājumiem;
2) veica papildus darba apjomu migrācijas jautājumu risināšanā saistībā ar Ukrainas civiliedzīvotāju statusa noteikšanu un dokumentēšanu – izskatīja pieteikumus pirmreizēju un atkārtotu uzturēšanās atļauju pieprasīšanai – pieņēma un izskatīja dokumentus, sagatavoja lēmumus par uzturēšanās atļauju izsniegšanu, reģistrēšanu, atteikumu, anulēšanu, sagatavoja lēmumus par apstrīdētajiem PMLP struktūrvienību pieņemtajiem lēmumiem, iekļāva un aktualizēja informāciju FPR, Vienotajā migrācijas informācijas sistēmā, sagatavoja lēmumus par tiesību uz nodarbinātību piešķiršanu un zaudēšanu, kā arī iekļāva un aktualizēja ziņas par Ukrainas civiliedzīvotājiem un tiesībām uz nodarbinātību Vienotajā migrācijas informācijas sistēmā;
3) veica pasākumus Ukrainas civiliedzīvotāju, kuri izceļo uz citām valstīm vai atgriežas Ukrainā, pagaidu aizsardzības statusa atcelšanai un uzturēšanās tiesības apliecinošo dokumentu anulēšanai, tai skaitā atceļot arī ilgtermiņa vīzas un anulējot pagaidu aizsardzības statusu (atbilstoši precizējumi veikti arī FPR);
4) ar uzturēšanās atļauju izsniegšanu saistītos jautājumos, veica Ukrainas civiliedzīvotāju klātienes pieņemšanu un izsniedza uzturēšanās atļaujas, pieņēma lēmumus par šo dokumentu izsniegšanu, organizēja teritoriālo nodaļu darbu paaugstinātas darba noslodzes apstākļos, septembrī tika iesaistīti arī 80 teritoriālo nodaļu darbinieki;
5) veica pasākumus Ukrainas civiliedzīvotāju pagaidu aizsardzības statusa atcelšanai un uzturēšanās tiesības apliecinošo dokumentu anulēšanai, ņemot vērā to, ka liels skaits Ukrainas civiliedzīvotāju izceļo uz citām valstīm vai atgriežas Ukrainā;
6) veica pasākumus PMLP migrācijas jomas procesu pilnveidošanai, attīstībai, organizēšanai, praktiskā atbalsta sniegšanai, lai nodrošinātu Ukrainas civiliedzīvotāju statusa noteikšanu, dokumentēšanu, tai skaitā:
- veica praktisko un tehnisko atbalsta pasākumu organizēšanu PMLP funkciju izpildei Rīgas atbalsta centrā Ukrainas civiliedzīvotājiem, nodrošinot nepieciešamos informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) risinājumus PMLP Ukrainas civiliedzīvotāju datu apstrādei un atbalstu PMLP funkciju izpildei (veikti IKT tehniskie darbi un organizēti iepirkumi IKT aprīkojuma iegādei), kā arī veica nodarbināto darba vietu aprīkošanu un personāla piesaisti Ukrainas civiliedzīvotāju apkalpošanai, personu pieteikumu apstrādei, pagaidu aizsardzības saņemšanai un personu apliecinošu dokumentu (uzturēšanās atļauju) izsniegšanai;
- veica papildus ārvalstu finanšu līdzekļu piesaisti, lai nodrošinātu personu apliecinošu dokumentu – uzturēšanās atļauju – noformēšanas un izsniegšanas darba vietu aprīkošanu.
Lai nodrošinātu PMLP finanšu līdzekļu efektīvu izmantošanu un resursu savlaicīgu plānošanu, ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 23. decembra rīkojuma Nr. 927 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadam" 5. punktu, kas nosaka, ka ministrijām, kuras iesaistītas pasākumu plāna īstenošanā, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā jāsagatavo un attiecīgajam ministram jāiesniedz Ministru kabinetā rīkojuma projekts par finanšu līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" atsevišķā programmā plānotā finansējuma atbilstoši faktiski nepieciešamajiem izdevumiem, PMLP 2024. gadā nepieciešams regulāri pārskatīt PMLP nodarbināto iesaisti Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta pasākumos un atbilstoši nodarbināto noslodzei un veiktajiem atbalsta pasākumiem regulāri pieprasīt piešķirt uzdevumu izpildes nodrošināšanai nepieciešamos finanšu līdzekļus no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" atsevišķā programmā plānotā finansējuma atbilstoši faktiski izlietotajiem resursiem.
Ukrainas civiliedzīvotājiem sniedzot pakalpojumus un veicot Pasākumu plānā noteikto pasākumu izpildi, PMLP 2024. gadā papildus darba veikšanai septembrī piesaistīti 111 nodarbinātie, kā arī kopā 43 virsstundas septembrī strādājuši 7 nodarbinātie (atsevišķi nodarbinātie veikuši darbu vairāku Pasākuma plāna pasākumu izpildē), kuri:
- pasākuma Nr.1.7. “Ukrainas civiliedzīvotāju reģistrēšana Fizisko personu reģistrā un atbalsts Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pakalpojumu pieteikšanai” ietvaros:
1) sniedza regulāras konsultācijas (telefoniski, ar e-pastu starpniecību):
- Likuma subjektu reģistrācijas jautājumos gan pašvaldības klientu apkalpošanas struktūrvienībās nodarbinātajiem, gan valsts iestāžu (PMLP, pašvaldības dzimtsarakstu nodaļas, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra) nodarbinātajiem;
- klientiem un pašvaldību darbiniekiem Ukrainas civiliedzīvotāju tiesiskā statusa noteikšanas procesā, tai skaitā sniedzot konsultācijas par dzīvesvietas deklarēšanas jautājumiem, iepriekš noteiktā statusa pagarināšanu, dokumentu saņemšanu;
- FPR lietotājiem, sniedzot skaidrojumus saistībā ar konstatētajām datu kvalitātes problēmām iekļauto Ukrainas civiliedzīvotāju personas datos, kā arī par Ukrainas civiliedzīvotāju FPR datu kvalitātes problēmām vai atbilstību Ukrainas civiliedzīvotāja statusam, radniecības aktualizēšanu starp bērniem un vecākiem, kā arī laulātajiem;
- PMLP nodarbinātajiem par Ukrainas civiliedzīvotāju tiesiskā statusa noteikšanu, statusa pagarināšanu, uzturēšanās atļauju saņemšanas iespējām un īpatnībām šīm personām, ja persona vēlas uzturēties Imigrācijas likumā noteiktajā kārtībā;
- un nodrošināja sadarbību ar nevalstiskajām organizācijām (NVO) Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta jautājumos;
2) veica izvērtējumus lietās, kur Ukrainas civiliedzīvotāja statusa piešķiršana atteikta, veicot pāreju uz patvēruma procedūru, nodrošinot arī saistīto procesu un ietekmes novērtēšanu;
3) regulāri veica datu kvalitātes nodrošināšanu un uzraudzību FPR, atlases par iespējamām datu kvalitātes problēmām un analizēja konkrētus gadījumus, tai skaitā veicot datu precizēšanu;
4) atlasīja iespējamos atkārtoti reģistrēto Ukrainas civiliedzīvotāju datus, veica datu analizēšanu un uzziņu sagatavošanu personas kodu sasaistei;
5) sniedza tehnisko atbalstu un veica Ukrainas civiliedzīvotāju datu apstrādi FPR, datu sagatavošanas pasūtīšanu ielādei un publicēšanai Eiropas Savienības Pagaidu aizsardzības platformas (Temporary protection platform) vajadzībām, kā arī regulāri sniedza atbalstu Ukrainas civiliedzīvotāju datu atlasei un apstrādei gan statistikas, gan PMLP funkciju izpildes vajadzībām;
6) veica datu kvalitātes kontroli un ziņoja par pamanītajām datu kļūdām;
7) veica personu (Ukrainas civiliedzīvotāju) datu apstrādi, atlašu un statistikas sagatavošanu, publicēšanu pēc pieprasījuma, tai skaitā sagatavojot specifiskas datu atlases;
8) veica informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu darbības nodrošināšanu regulārai FPR reģistrēto personu Ukrainas civiliedzīvotāju statusā “Latvijas pagaidu aizsardzība” statistikas gatavošanai.
- pasākumu Nr. 3.2. “Uzturēšanās atļaujas - trešās valsts pilsoņa personas apliecības – izsniegšana” ietvaros:
1) sniedza personām konsultācijas par Ukrainas civiliedzīvotāju uzturēšanās kārtību Latvijas Republikā, tai skaitā Ukrainas civiliedzīvotājiem sniedzot informāciju par jautājumiem, kas saistīti ar uzturēšanās atļauju saņemšanu, dzīvesvietas deklarēšanu, pagaidu aizsardzības statusa anulēšanu, nodarbinātību un citiem ar uzturēšanos Latvijas Republikā saistītiem jautājumiem;
2) veica papildus darba apjomu migrācijas jautājumu risināšanā saistībā ar Ukrainas civiliedzīvotāju statusa noteikšanu un dokumentēšanu – izskatīja pieteikumus pirmreizēju un atkārtotu uzturēšanās atļauju pieprasīšanai – pieņēma un izskatīja dokumentus, sagatavoja lēmumus par uzturēšanās atļauju izsniegšanu, reģistrēšanu, atteikumu, anulēšanu, sagatavoja lēmumus par apstrīdētajiem PMLP struktūrvienību pieņemtajiem lēmumiem, iekļāva un aktualizēja informāciju FPR, Vienotajā migrācijas informācijas sistēmā, sagatavoja lēmumus par tiesību uz nodarbinātību piešķiršanu un zaudēšanu, kā arī iekļāva un aktualizēja ziņas par Ukrainas civiliedzīvotājiem un tiesībām uz nodarbinātību Vienotajā migrācijas informācijas sistēmā;
3) veica pasākumus Ukrainas civiliedzīvotāju, kuri izceļo uz citām valstīm vai atgriežas Ukrainā, pagaidu aizsardzības statusa atcelšanai un uzturēšanās tiesības apliecinošo dokumentu anulēšanai, tai skaitā atceļot arī ilgtermiņa vīzas un anulējot pagaidu aizsardzības statusu (atbilstoši precizējumi veikti arī FPR);
4) ar uzturēšanās atļauju izsniegšanu saistītos jautājumos, veica Ukrainas civiliedzīvotāju klātienes pieņemšanu un izsniedza uzturēšanās atļaujas, pieņēma lēmumus par šo dokumentu izsniegšanu, organizēja teritoriālo nodaļu darbu paaugstinātas darba noslodzes apstākļos, septembrī tika iesaistīti arī 80 teritoriālo nodaļu darbinieki;
5) veica pasākumus Ukrainas civiliedzīvotāju pagaidu aizsardzības statusa atcelšanai un uzturēšanās tiesības apliecinošo dokumentu anulēšanai, ņemot vērā to, ka liels skaits Ukrainas civiliedzīvotāju izceļo uz citām valstīm vai atgriežas Ukrainā;
6) veica pasākumus PMLP migrācijas jomas procesu pilnveidošanai, attīstībai, organizēšanai, praktiskā atbalsta sniegšanai, lai nodrošinātu Ukrainas civiliedzīvotāju statusa noteikšanu, dokumentēšanu, tai skaitā:
- veica praktisko un tehnisko atbalsta pasākumu organizēšanu PMLP funkciju izpildei Rīgas atbalsta centrā Ukrainas civiliedzīvotājiem, nodrošinot nepieciešamos informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) risinājumus PMLP Ukrainas civiliedzīvotāju datu apstrādei un atbalstu PMLP funkciju izpildei (veikti IKT tehniskie darbi un organizēti iepirkumi IKT aprīkojuma iegādei), kā arī veica nodarbināto darba vietu aprīkošanu un personāla piesaisti Ukrainas civiliedzīvotāju apkalpošanai, personu pieteikumu apstrādei, pagaidu aizsardzības saņemšanai un personu apliecinošu dokumentu (uzturēšanās atļauju) izsniegšanai;
- veica papildus ārvalstu finanšu līdzekļu piesaisti, lai nodrošinātu personu apliecinošu dokumentu – uzturēšanās atļauju – noformēšanas un izsniegšanas darba vietu aprīkošanu.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz atbalstīt apropriācijas pārdali 44 205 euro apmērā no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde", lai segtu izdevumus par papildu darba veikšanu, sniedzot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem un nodrošinot pasākumu īstenošanu, kas saistīti ar personu reģistrēšanu FPR un uzturēšanās tiesības apliecinoša dokumenta izsniegšanu ar tiesībām uz nodarbinātību, tai skaitā īstenojot Pasākumu plāna pasākumus atbilstoši PMLP kompetencei 2024. gada septembrī.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
44 205
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
44 205
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-44 205
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-44 205
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
44 205
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai segtu izdevumus, kas PMLP radušies 2024. gada septembrī saistībā ar Pasākumu plānā iekļauto pasākumu īstenošanu (samaksa par virsstundu darbu, piemaksa par papildu darbu, darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas), kā arī izdevumiem vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai, nepieciešams papildu finansējums 44 205 euro apmērā (budžeta apakšprogramma 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde”), no tiem:
1) EKK 1100 “Atalgojums” 35 826 euro;
2) EKK 1210 “Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas” 8 379 euro.
Detalizēti aprēķini iekļauti anotācijas 1., 2. un 3. pielikumā.
1) EKK 1100 “Atalgojums” 35 826 euro;
2) EKK 1210 “Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas” 8 379 euro.
Detalizēti aprēķini iekļauti anotācijas 1., 2. un 3. pielikumā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Faktisko izdevumu aprēķina kopsavilkumu (1. pielikums) un detalizētu aprēķinu (2. , 3. pielikums) skatīt anotācijas pielikumos.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Pieņemt zināšanai, ka izdevumi, kas saistīti ar izdevumiem par papildu darba veikšanu, sniedzot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem un nodrošinot pasākumu īstenošanu, kas saistīti ar personu reģistrēšanu FPR un uzturēšanās tiesības apliecinoša dokumenta izsniegšanu ar tiesībām uz nodarbinātību, laikposmā no 2024. gada 1. septembra līdz 2024. gada 30. septembrim, 2024. gadā ir uzskatāmi par vienreizējiem izdevumiem likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 5. panta 4. punkta izpratnē.
Izdevumi 2024. gadā tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”.
Ar 2024. gada 18. jūnija Ministru kabineta rīkojumu Nr. 485 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”” tika atbalstīta apropriācijas pārdale 71 017 euro apmērā no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde", lai segtu izdevumus par papildu darba veikšanu, sniedzot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem un īstenojot pasākumus, kas saistīti ar personu reģistrēšanu Fizisko personu reģistrā un uzturēšanās tiesības apliecinoša dokumenta izsniegšanu ar tiesībām uz nodarbinātību, laikposmā no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 29. februārim.
Ar 2024. gada 2. jūlija Ministru kabineta rīkojumu Nr. 532 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”” tika atbalstīta apropriācijas pārdale 66 041 euro apmērā no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde", lai segtu izdevumus par papildu darba veikšanu, sniedzot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem un īstenojot pasākumus, kas saistīti ar personu reģistrēšanu Fizisko personu reģistrā un uzturēšanās tiesības apliecinoša dokumenta izsniegšanu ar tiesībām uz nodarbinātību, laikposmā no 2024. gada 1. marta līdz 2024. gada 30. aprīlim.
Ar 2024. gada 3. septembra Ministru kabineta rīkojumu Nr. 714 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”” tika atbalstīta apropriācijas pārdale 65 142 euro apmērā no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde", lai segtu izdevumus par papildu darba veikšanu, sniedzot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem un īstenojot pasākumus, kas saistīti ar personu reģistrēšanu Fizisko personu reģistrā un uzturēšanās tiesības apliecinoša dokumenta izsniegšanu ar tiesībām uz nodarbinātību, laikposmā no 2024. gada 1. maija līdz 2024. gada 30. jūnijam.
Izdevumi 2024. gadā tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”.
Ar 2024. gada 18. jūnija Ministru kabineta rīkojumu Nr. 485 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”” tika atbalstīta apropriācijas pārdale 71 017 euro apmērā no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde", lai segtu izdevumus par papildu darba veikšanu, sniedzot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem un īstenojot pasākumus, kas saistīti ar personu reģistrēšanu Fizisko personu reģistrā un uzturēšanās tiesības apliecinoša dokumenta izsniegšanu ar tiesībām uz nodarbinātību, laikposmā no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 29. februārim.
Ar 2024. gada 2. jūlija Ministru kabineta rīkojumu Nr. 532 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”” tika atbalstīta apropriācijas pārdale 66 041 euro apmērā no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde", lai segtu izdevumus par papildu darba veikšanu, sniedzot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem un īstenojot pasākumus, kas saistīti ar personu reģistrēšanu Fizisko personu reģistrā un uzturēšanās tiesības apliecinoša dokumenta izsniegšanu ar tiesībām uz nodarbinātību, laikposmā no 2024. gada 1. marta līdz 2024. gada 30. aprīlim.
Ar 2024. gada 3. septembra Ministru kabineta rīkojumu Nr. 714 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”” tika atbalstīta apropriācijas pārdale 65 142 euro apmērā no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde", lai segtu izdevumus par papildu darba veikšanu, sniedzot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem un īstenojot pasākumus, kas saistīti ar personu reģistrēšanu Fizisko personu reģistrā un uzturēšanās tiesības apliecinoša dokumenta izsniegšanu ar tiesībām uz nodarbinātību, laikposmā no 2024. gada 1. maija līdz 2024. gada 30. jūnijam.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts skar apropriācijas pārdali un neietekmē sabiedrības mērķgrupas. Rīkojuma projekts paredz piešķirt finansējumu PMLP.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Iekšlietu ministrija
- Finanšu ministrija
- Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Kopsavilkums par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei nepieciešamo atlīdzību laikposmā no 2024. gada 1.septembra līdz 2024. gada 30.septembrim saistībā ar Pasākumu plānā ietverto pasākumu īstenošanu
2. pielikums
Nosaukums
Aprēķins par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei nepieciešamo finansējumu samaksai par virsstundu darbu un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām laikposmā no 2024. gada 1.septembra līdz 2024. gada 30.septembrim saistībā ar Pasākumu plānā ietverto pasākumu īstenošanu
3. pielikums
Nosaukums
Aprēķins par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei nepieciešamo finansējumu piemaksai par papildu darbu un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām laikposmā no 2024. gada 1.septembra līdz 2024. gada 30.septembrim saistībā ar Pasākumu plānā ietverto pasākumu īstenošanu