Anotācija (ex-ante)

24-TA-1267: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 19. decembra noteikumos Nr. 770 "Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tieslietu ministrijas iniciatīva noteikt cenu jaunam maksas pakalpojumam, kā arī aktualizēt atsevišķiem maksas pakalpojumiem piemērotās atlaides un precizēt pakalpojumu apmaksas veidu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar noteikumu projektu tiek aktualizēts Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrādis, nosakot cenu jauniem pakalpojumiem - informatīva izziņa laulības noslēgšanai ārvalstīs un ar drošu elektronisko parakstu parakstīta informatīva izziņa laulības noslēgšanai ārvalstīs. Papildus tiek precizēts Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu apmaksas veids, kā arī nosacījumi, pie kuriem personas atbrīvojamas no samaksas par atsevišķiem Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
01.07.2024.
Pamatojums
Atbilstoši likumprojektam "Grozījumi Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likumā" (likumprojekts pieņemts Saeimā pirmajā lasījumā 2024. gada 2. maijā) Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likumā tiek ietverta norma, saskaņā ar kuru Tieslietu ministrija pēc personas lūguma izsniedz informatīvu izziņu laulības noslēgšanai ārvalstīs. Minētais grozījums stājas spēkā 2024. gada 1. jūlijā.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2017. gada 16. augusta noteikumi Nr. 474 "Tieslietu ministrijas nolikums" paredz Tieslietu ministrijas tiesības sniegt maksas pakalpojumus. Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu saraksts apstiprināts ar Tieslietu ministrijas 2024. gada 15. aprīļa rīkojumu Nr. 1-1/83 "Par Tieslietu ministrijas pakalpojumu sarakstu".
Saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta devīto daļu Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu. Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenas noteic Ministru kabineta 2017. gada 19. decembra noteikumi Nr. 770 "Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrādis" (turpmāk – noteikumi Nr. 770).
Pievienotās vērtības nodokli pakalpojumiem nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3. panta astoto daļu, kura noteic, ka publiskas personas, kā arī privātpersonas, kuras saskaņā ar valsts pārvaldes iekārtas likumu pilda tām deleģētus vai ar pilnvarojumu nodotus valsts pārvaldes uzdevumus, neuzskata par nodokļa maksātājiem attiecībā uz darbībām vai darījumiem, kuros tās iesaistās valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu pildīšanā.
Atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" 18.1. apakšpunktam grozījumus noteikumos par maksas pakalpojumu cenrādi izdara, ja veikti grozījumi normatīvajos aktos vai mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes vai valsts aģentūras sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu.
Ar likumprojektu "Grozījumi Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likumā" (likumprojekts pieņemts Saeimā pirmajā lasījumā 2024. gada 2. maijā) Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likumā tiek ietverta norma, saskaņā ar kuru Tieslietu ministrija pēc personas lūguma izsniedz informatīvu izziņu laulības noslēgšanai ārvalstīs. Atbilstoši minētajā likumprojektā noteiktajam izziņas izsniegšana ir maksas pakalpojums, un to sniedz saskaņā ar Ministru kabineta noteikto maksas pakalpojumu cenrādi. Līdz ar to Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrādi nepieciešams papildināt ar jaunu maksas pakalpojumu, nosakot tā cenu.
Vienlaikus, piemērojot noteikumus Nr. 770 praksē, konstatēta nepieciešamība precizēt Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu apmaksas veidu, kā arī nosacījumus, pie kuriem personas atbrīvojamas no samaksas par Tieslietu ministrijas sniegtajiem maksas pakalpojumiem, kas saistīti ar civilstāvokļa aktu reģistrāciju apliecinošo dokumentu izsniegšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar likumprojektu "Grozījumi Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likumā" (likumprojekts pieņemts Saeimā pirmajā lasījumā 2024. gada 2. maijā) Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likums tiek papildināts ar 23.1 pantu, nosakot, ka Tieslietu ministrija pēc personas lūguma izsniedz informatīvu izziņu par normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, lai ārvalstī noslēgta laulība Latvijā tiktu uzskatīta par spēkā esošu, iesniegšanai attiecīgajā ārvalsts institūcijā laulības noslēgšanai. Izziņas izsniegšana ir maksas pakalpojums, un to sniedz saskaņā ar Ministru kabineta noteikto maksas pakalpojumu cenrādi. Noteikumi Nr. 770 šobrīd neparedz cenu par minēto pakalpojumu.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrādis tiek papildināts ar jauniem maksas pakalpojumiem - informatīva izziņa laulības noslēgšanai ārvalstīs un ar drošu elektronisko parakstu parakstīta informatīva izziņa laulības noslēgšanai ārvalstīs. Un tiek noteikta cena par minēto pakalpojumu saņemšanu (noteikumu projekta 1.1. un 1.4. apakšpunkts).
Problēmas apraksts
Personu loku, kurām ir tiesības iepazīties ar civilstāvokļa aktu reģistru ierakstiem un atkārtoti pieprasīt civilstāvokļa aktu reģistrāciju apliecinošus dokumentus, nosaka Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likuma 6. pants. Civilstāvokļa aktu reģistru ierakstos ietvertās ziņas pieejamas ne vien personai, par kuru attiecīgais ieraksts izdarīts, bet arī citām likumā noteiktām personām.
Lai nodrošinātu maksas pakalpojumu pieejamību, saskaņā ar noteikumu Nr. 770 4. punktu no maksas par Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumiem, uzrādot attiecīgu statusu apliecinošu dokumentu, atbrīvo:
1) personu, kura atrodas pilnā valsts vai pašvaldības apgādībā;
2) personu, kura normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir atzīta par trūcīgu;
3) bāreni vai bez vecāku gādības palikušu bērnu pēc pilngadības sasniegšanas līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai;
4) daudzbērnu ģimeni.
Atbrīvojums no samaksas noteikts attiecībā uz konkrētām sabiedrības grupām, prezumējot šo personu sociālo neaizsargātību, ar mērķi atvieglot tām nepieciešamās informācijas saņemšanu savu tiesību un tiesisko interešu aizsardzībai. Tai pat laikā, izvērtējot pieprasījumu pēc Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumiem un šo pakalpojumu saņēmēju loku, secināts, ka nereti civilstāvokļa aktu reģistru ierakstos esošās ziņas pieprasa personas, uz kurām formāli attiecināms minētais atvieglojums, taču ziņas tiek pieprasītas par citu personu (piemēram, dzimtas koku pētīšanas pakalpojuma ietvaros). Tādējādi noteikumos Nr. 770 paredzētais atbrīvojums no maksas praksē atsevišķos gadījumos tiek izmantots pretēji tam sociālajam mērķim, kura sasniegšanai šāds atvieglojums noteikts.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu tiek precizēts, kādos gadījumos personas atbrīvojamas no samaksas par tiem Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumiem, kas saistīti ar civilstāvokļa aktu reģistrāciju apliecinošu dokumentu izsniegšanu. Paredzot, ka noteikumu Nr. 770 4. punktu attiecībā uz Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrāža 1., 9. un 10. punktā minēto pakalpojumu, kā arī cenrāža 4., 7., 8. punktā minēto pakalpojumu, ja tas saistīts ar civilstāvokļa aktu reģistrāciju apliecinošu dokumentu izsniegšanu, piemēro gadījumos, kad pakalpojums tiek pieprasīts par tādu civilstāvokļa akta reģistra ierakstu, kas izdarīts par pakalpojuma pieprasītāju, viņa bērnu, aizbildnībā vai aizgādnībā esošu personu vai vecāku (noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 770 6. punkts nosaka Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrādī iekļauto pakalpojumu apmaksas veidus. Persona par pakalpojumu norēķinās ar tāda maksājumu pakalpojuma sniedzēja starpniecību, kuram ir tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma izpratnē, vai ar maksājumu karti maksājumu karšu pieņemšanas terminālī. Atbilstoši noteikumu Nr. 770. 5. punktam persona par pakalpojumu norēķinās pirms pakalpojuma saņemšanas.
Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrādī iekļauto pakalpojumu saņemšanai persona iesniegumu Tieslietu ministrijā iesniedz, izmantojot Valsts pārvaldes pakalpojumu portālā latvija.gov.lv pieejamu e-pakalpojumu, nosūtot iesniegumu no savas oficiālās elektroniskās adreses (e-adrese), nosūtot iesniegumu e-pastā, ja iesniegums parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, vai nosūtot iesniegumu pa pastu, ja tas parakstīts pašrocīgi. Apmeklētāju pieņemšana klātienē nenotiek. Ņemot vērā minēto, precizējams noteikumu Nr. 770 6. punkts, svītrojot iespēju Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrādī iekļauto pakalpojumu apmaksu veikt klātienē, ar maksājumu karti maksājumu karšu pieņemšanas terminālī.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu tiek precizēts noteikumu Nr. 770 6. punkts, paredzot, ka Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrādī iekļauto pakalpojumu apmaksa veicama vienīgi ar tāda maksājumu pakalpojuma sniedzēja starpniecību, kuram ir tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma izpratnē (noteikumu projekta 1.3. apakšpunkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Tiesiskais regulējums attieksies uz fiziskām personām, kas Tieslietu ministrijai pieprasa sniegt maksas pakalpojumu.
Ietekmes apraksts
Personām būs jāsedz maksa noteikumu projektā noteiktajā apmērā, lai saņemtu pakalpojumu - informatīva izziņa laulības noslēgšanai ārvalstīs. Atbilstoši noteikumu Nr. 770 4. punktam no samaksas par pakalpojumu, uzrādot attiecīgu statusu apliecinošu dokumentu, atbrīvo: personu, kura atrodas pilnā valsts vai pašvaldības apgādībā; personu, kura normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir atzīta par trūcīgu; bāreni vai bez vecāku gādības palikušu bērnu pēc pilngadības sasniegšanas līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai; daudzbērnu ģimeni.
Tiek precizēts, kādos gadījumos personas atbrīvojamas no samaksas par tiem Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumiem, kas saistīti ar civilstāvokļa aktu reģistrāciju apliecinošu dokumentu izsniegšanu. Minēto atvieglojumu turpmāk attiecinot tikai uz gadījumiem, kad persona pakalpojumu pieprasa par tādu civilstāvokļa akta reģistra ierakstu, kas izdarīts par pašu pakalpojuma pieprasītāju, viņa bērnu, aizbildnībā vai aizgādnībā esošu personu vai vecāku.
Tiek svītrota iespēja Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrādī iekļauto pakalpojumu apmaksu veikt klātienē Tieslietu ministrijā ar maksājumu karti maksājumu karšu pieņemšanas terminālī. 
Juridiskās personas
  • Tiesiskais regulējums attieksies uz juridiskām personām, kas Tieslietu ministrijai pieprasa sniegt maksas pakalpojumu (piemēram, kredītiestādēm, kas pieprasa izziņu par personas nāvi).
Ietekmes apraksts
Tiek svītrota iespēja Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrādī iekļauto pakalpojumu apmaksu veikt klātienē Tieslietu ministrijā ar maksājumu karti maksājumu karšu pieņemšanas terminālī.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
12 809
88
12 809
174
12 809
174
174
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
12 809
88
12 809
174
12 809
174
174
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
12 809
88
12 809
174
12 809
174
174
2.1. valsts pamatbudžets
12 809
88
12 809
174
12 809
174
174
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam" un Ministru kabineta 2024.gada 30.janvāra noteikumiem Nr.70 "Grozījumi Ministru kabineta 2017.gada 19.decembra noteikumos Nr.770 "Tieslietu ministrijas maksas pakalpojumu cenrādis"" Tieslietu ministrijas budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un attiecīgie izdevumi plānoti 12 809 euro apmērā.
Atbilstoši veiktajām izmaiņām maksas pakalpojumu cenrādī ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un attiecīgi izdevumi palielināsies gadā par 174 euro.
Plānots, ka noteikumi stāsies spēkā ar 2024.gada 1.jūliju, tāpēc ieņēmumu un ar tiem saistīto izdevumu palielinājums 2024.gadā tiek plānots mazākā apjomā. Līdz ar to  ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un attiecīgi izdevumi palielināsies 2024.gadā par 88 euro, 2025.gadā un turpmāk ik gadu par 174 euro.
Plānoto pakalpojumu skaitu un detalizētu sadalījumu pa izdevumu pozīcijām atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 3.maija noteikumiem Nr.333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" skatīt anotācijas 1.pielikumā "Maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins".
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Tiek noteikti divi jauni pakalpojuma veidi. Gadā plānots ieņēmumu un ar tiem saistīto izdevumu palielinājums par 174 euro.

Pamatojoties uz to, ka noteikumi stāsies spēkā 2024.gada 1.jūlijā, tiek plānots 2024.gadā izsniegt:
- septiņas "Informatīvās izziņas laulības noslēgšanai ārvalstīs" (7x8,65=60,55 euro);
- trīs "Ar drošu elektronisko parakstu parakstītas informatīvās izziņas laulības noslēgšanai ārvalstīs" (3x8,83=26,49 euro).
2025.gadā un turpmākajos gados plānots, ka viena gada ietvarā tiks izsniegtas:
- piecpadsmit "Informatīvās izziņas laulības noslēgšanai ārvalstīs" (15x8,65=129,75 euro);
- piecas "Ar drošu elektronisko parakstu parakstītas informatīvās izziņas laulības noslēgšanai ārvalstīs" ( 5x8,83=44,15 euro).
2024. gadā plānots ieņēmumu un ar tiem saistīto izdevumu palielinājums par 88 euro. 2025.gadā un turpmākajos gados plānots ieņēmumu un ar tiem saistīto izdevumu palielinājums par 174 euro.

Detalizēts ieņēmumu aprēķins pievienots anotācijas 2.pielikumā "Detalizēts ieņēmumu aprēķins".
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Maksas pakalpojumu detalizēts izdevumu sadalījums norādīts 3.pielikumā "Detalizēts izdevumu aprēķins".
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Tieslietu ministrija maksas pakalpojumu cenrāža grozījumu projekta izpildi nodrošinās ar esošajām amata vietām.
Cita informācija
Pēc projekta stāšanās spēkā Tieslietu ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumu par apropriācijas palielināšanu Tieslietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" 2024.gadā par 88 euro un turpmākajos gados par 174 euro no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem un attiecīgi izdevumu palielināšanai maksas pakalpojumu nodrošināšanai.
Papildu finansējums (kas tiks pieprasīts pēc cenrāža spēkā stāšanās) tiks izlietots ar maksas pakalpojumu sniegšanu saistīto izdevumu segšanai.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Anotācijas 1.pielikums "Maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins"
2. pielikums
Nosaukums
Anotācijas 2.pielikus "Detalizēts ieņēmumu aprēķins"
3. pielikums
Nosaukums
Anotācijas 3.pielikums "Detalizēts izdevumu aprēķins"