Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
22-TA-1115: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2022. gada 1. marta sēdes protokollēmuma (Nr.12 21. §) "Likumprojekts "Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likums"" 8. punkts.
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma (turpmāk - Likums) 8. pants un 13. panta trešā un ceturtā daļa. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nepieciešams nodrošināt finansējumu, lai saskaņā ar Likuma 13. panta trešo daļu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) reizi mēnesī kompensētu pašvaldībām izdevumus, kas radušies sakarā ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu, pieprasot līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", izņemot Likuma 11. pantā minētos izdevumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likuma 8. panta pirmā daļa paredz, ka pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām. Ministru kabinets pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par finansējuma piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" šajā likumā noteiktā atbalsta sniegšanai.

Likuma 13. panta otrā daļa paredz pašvaldībām, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina informācijas apriti, reizi mēnesī līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša desmitajam datumam iesniegt VARAM pārskatu par izdevumiem, kas saistīti ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu.

Saskaņā ar Likuma 13. panta 2.1 daļu, Ekonomikas ministrija (turpmāk – EM), Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – IzM) un Labklājības ministrija (turpmāk – LM), atbilstoši kompetencei piecu darbdienu laikā apstiprina  pašvaldību sniegto informāciju ePārskatos.

Pēc EM, IzM un LM pašvaldību iesniegto pārskatu saskaņošanas, ePārskatos tiks ievietots kopsavilkums "Apkopojums par pašvaldību faktisko izdevumu segšanu, kas radušies sniedzot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem" (turpmāk - kopsavilkums)  iesniegšanai VARAM. Pamatojoties uz minēto kopsavilkumu atbilstoši Likuma 13. panta trešajai daļai, reizi mēnesī pašvaldībām tiks kompensēti izdevumi, kas saistīti ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu.

Saskaņā ar Likuma 13. panta 2.1 daļu, pašvaldība nodrošina normatīvajos aktos noteikto līdzekļu izlietojuma kontroli un atbilstību šā likuma mērķim.

Likuma 13. panta ceturtā daļa paredz VARAM informāciju par atbalstu, ko vienotie valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centri un pašvaldību klientu apkalpošanas struktūrvienības sniegušas Ukrainas civiliedzīvotājiem valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanai un reģistrācijai Fizisko personu reģistrā, iegūst, izmantojot pašvaldību sniegto informāciju pakalpojumu vadības sistēmā www.pakalpojumucentri.lv.

Vienlaicīgi VARAM izvērtēja vienoto valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centru (turpmāk – VPVKAC) Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu no 2022. gada 24. februāra līdz 31. martam valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanai un reģistrācijai Fizisko personu reģistrā, iegūstot pašvaldību sniegto informāciju no pakalpojumu vadības sistēmas www.pakalpojumucentri.lv. Savukārt pašvaldību klientu apkalpošanas struktūrvienības (turpmāk – pašvaldību KAC) marta laikā nav pilnībā uzsākušas sniegtā atbalsta fiksēšanu vadības sistēmas www.pakalpojumucentri.lv, līdz ar to paredzams, ka turpmāk fiksētais atbalsta apjoms, kas reģistrēts www.pakalpojumucentri.lv, pieaugs. Ņemot vērā Likuma (ar grozījumiem 09.04.2022.) 2. panta 3.daļu kopsakarā ar 13. panta otro un ceturto  daļu, ir nepieciešama VPVKAC informācijas sistēmas www.pakalpojumucentri.lv pilnveidošana, pievienojot sistēmai Ukrainas civiliedzīvotājiem mērķētu pakalpojumu reģistrēšanas iespēju, tiešsaistes formas šiem pakalpojumiem un pilnveidota VPVKAC IS atskaites sistēma, lai nodrošinātu datu ieguvi par visiem Ukrainas  civiliedzīvotājiem sniegtajiem valsts pārvaldes pakalpojumiem.

Saskaņā ar Likuma 2. panta trešo daļu, koordinēta atbalsta sniegšanai attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā civilās aizsardzības komisija var noteikt atbalsta sniegšanas koordināciju, izmantojot VPVKAC vai pašvaldību KAC.
Tai skaitā, saskaņā ar 8. panta pirmā daļā noteikto un , VPVKAC un pašvaldību KAC nodrošina valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanu elektroniski un oriģinālo pakalpojumu pieteikumu papīra formā nosūtīšanu, un veic fizisko personu reģistrāciju Fizisko personu reģistrā (turētājs – Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde) un Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta sniegšanai nepieciešamās informācijas reģistrā (turētājs – Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests), reģistrējot pakalpojumu pieteikumus un fizisko personu reģistrācijas gadījumus pakalpojumu vadības sistēmā www.pakalpojumucentri.lv (VPVKAC IS) centralizētas uzskaites un izsekojamības nodrošināšanai.
Izpildot Likuma 2. panta 3.1 daļā noteikto, 13. panta pirmās daļas 3., 4. un 5. punktā noteikto, kā arī 8. panta pirmā daļā noteikto, pašvaldībām papildus radušās izmaksas ir kompensējamas Likuma 13. panta ceturtās daļas noteiktajā kārtībā, VARAM izgūstot datus par pieteikto pakalpojumu skaitu un veidu un par veiktām reģistrācijām reģistros no VPVKAC IS.
Saskaņā ar Likuma 2. panta 3.1 daļu, VPVKAC un pašvaldību KAC izmanto VPVKAC IS. Saskaņā ar Likuma 13. panta ceturto daļu, VARAM izgūst datus par pieteikto pakalpojumu skaitu un veidu un par veiktām reģistrācijām reģistros no VPVKAC IS.
Vienota pakalpojumu reģistrācijas kārtība VPVKAC IS nodrošinās pakalpojumu apmaksas mehānismu atbilstoši sniegto pakalpojumu daudzumam. Izpildot Likuma 13. panta pirmajā daļā noteikto par VPVKAC un pašvaldību KAC atbalstu, pašvaldībām papildus radušās izmaksas ir kompensējamas atbilstoši sniegto pakalpojumu daudzumam. VPVKAC pakalpojumu apmaksas mehānisms ir centralizēts un balstās uz pakalpojumu vadības sistēmā reģistrētām atskaitēm. Atskaišu daudzums un sadalījums pa konkrētiem VPVKAC ļauj precīzi kompensēt sniegto pakalpojumu apjomu.
Tas nodrošina, ka pašvaldībām nav papildus jāiesniedz pārskati par paveikto un valsts iestādes var veikt precīzu kontroli līdz pat personu līmenim. Kompensācijas mehānisma centralizēta apmaksa, izmantojot VPVKAC uzskaiti, nerada papildus administratīvo slogu nevienai valsts iestādei, nodrošina precīzu pakalpojumu uzskaiti un pārskatāmu kompensācijas izlietojumu. Līdz ar to pašvaldībām nav jāiesniedz atsevišķs pārskats.
Savukārt, lai izpildītu Likumā minētās prasības, VPVKAC IS ir izveidojami attiecīgi reģistrācijas lauki, lai veiktu vienotu un centralizētu uzskaiti par Ukrainas civiliedzīvotājiem mērķētu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanu un veiktajām reģistrācijām abos reģistros. Lai nodrošinātu koordinētu un vienotu minēto valsts pārvaldes pakalpojumu reģistrācijas gadījumu uzskaiti, ir jānodrošina iespēja VPVKAC IS minēto pakalpojumu reģistrāciju veikt arī pašvaldību KAC. VPVKAC IS pielāgošanas darbi ir kompensējami Likuma 13. panta 2.1 daļā un trešajā daļā noteiktajā kārtībā, pašvaldībai - VPVKAC IS pārzinim, iesniedzot attiecīgu pārskatu VARAM.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ievērojot Likuma 13. panta trešajā daļā noteikto, VARAM katru mēnesi pēc saņemtā kopsavilkuma ir jāpieprasa finansējums no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" par pašvaldību izdevumu segšanu, kas saistīti ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu.

Lai paātrinātu un vienkāršotu izdevumu segšanas procesu pašvaldībām, tiek virzīts viens Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"", kas paredzētu noteikt maksimālo finansējuma summu no šā gada februāra līdz aprīlim atbalsta sniegšanai, kā arī noteiktu, ka VARAM sagatavo un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniedz Finanšu ministrijā pieprasījumu par šo līdzekļu piešķiršanu atbilstoši faktiski nepieciešamajam finansējuma apmēram.

Līdz ar to VARAM, lai noteikt šo provizorisko kopējo finansējuma apmēru, 2022. gada 24. martā elektroniski nosūtīja EM, IzM un LM aicinājumu iesniegt aplēses nepieciešamajam finansējumam (tai skaitā februārī/martā nepieciešamo finansējumu saskaņā ar Valsts kases ePārskatos esošo informāciju un aprīlī provizoriski nepieciešamo finansējumu).

Atsaucoties uz aicinājumu, iesaistītās ministrijas VARAM iesniedza informāciju par nepieciešamo finansējuma apmēru laika posmam no 2022. gada 24. februāra līdz 31. martam, proti, atbilstoši Likuma 13. panta otrajai daļai, faktisko izdevumu apmēru par šā gada februāri un martu un aplēses šā gada aprīlī nepieciešamajam finansējumam:
- EM atbildības jomā, atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 12. marta noteikumiem Nr.168 “Noteikumi par izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojuma nodrošināšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem” būtu nepieciešami finanšu līdzekļi 5 524 244 euro apmērā;
- LM atbildības jomā būtu nepieciešami finanšu līdzekļi 4 482 794 euro apmērā;
- IzM atbildības jomā būtu nepieciešami finanšu līdzekļi 2 971 807 euro apmērā.

Savukārt par vienoto valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centru un pašvaldības klientu apkalpošanas struktūrvienību Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu līdz 2022. gada 30. aprīlim būtu nepieciešami finanšu līdzekļi 18 987 euro apmērā.

Papildus noradām, ka saskaņā ar Likuma 13. panta trešo daļu, VARAM pieprasījumus Finanšu ministrijai sagatavots un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegs reizi mēnesī, lai pašvaldībām kompensētu faktiskos izdevumus, kas radušies sakarā ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu. Finanšu līdzekļi no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" tiks piešķirti katrai pašvaldībai vienas summas apmērā, iekļaujot tajā visu atbalstāmo jomu apmēru (sadalījumu par atbalsta veidiem skatot Valsts kases ePārskatos).
Risinājuma apraksts
Līdz ar to VARAM saskaņā ar Likuma 13. panta trešo un ceturto daļu, kā arī izpildot Ministru kabineta 2022. gada 1. marta sēdes protokollēmuma (Nr.12 21. §) “Likumprojekts “Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likums”” 8. punktu, sagatavoja Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – MK rīkojuma projekts), kas paredz:
1. Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt VARAM finansējumu, kas nepārsniedz 12 997 832 euro, lai nodrošinātu pašvaldību izdevumu segšanu, kas pašvaldībām radušies līdz 2022. gada 30. aprīlim, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā finansējumu, kas nepārsniedz:
1.1. 5 524 244 euro izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanas jomai;
1.2. 4 482 794 euro sociālā atbalsta nodrošināšanas jomai;
1.3. 2 971 807 euro izglītības nodrošināšanas jomai;
1.4. 18 987 euro valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalsta jomai.

2. VARAM sagatavot un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1. punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.

3. Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1. punktā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas izmaiņas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Ukrainas civiliedzīvotāji
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
  • Pilsētu un novadu pašvaldības.
Ietekmes apraksts
Pilsētu un novadu pašvaldībām tiks kompensēti izdevumi, kas radušies sakarā ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
12 997 832
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
12 997 832
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-12 997 832
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-12 997 832
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
12 997 832
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Detalizēta informācija pieejama anotācijas pielikumos.  
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektā "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" ietverto pasākumu īstenošanas nodrošināšanai paredzēta līdzekļu piešķiršana no valsts budžeta  programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.
Atbilstoši Likuma 13. pantā noteiktajam, pašvaldības var iesniegt ePārskatus par iepriekšējā mēneša faktiskiem izdevumiem Valsts kasē līdz mēneša desmitajam datumam, nozares ministrijas tos saskaņo piecās darba dienās un VARAM veic izmaksu reizi mēnesī,  Ministru kabinetam būs nepieciešams pieņemt lēmumu par prognozēto līdzekļu apmēru par visiem valsts atbalsta veidiem un ne mazāk kā uz trīs mēnešu (februāris, marts, aprīlis) periodu.  Vienlaikus faktiskās izmaksas tiks veiktas atbilstoši Valsts kasē iesniegtajiem ePārskatiem (izņemot par vienoto valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centru un pašvaldības klientu apkalpošanas struktūrvienībām), vienlaikus nepārsniedzot Ministru kabineta pieņemto finansējuma apjomu.  Par vienoto valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centru un pašvaldības klientu apkalpošanas struktūrvienību darbu, tiks izmantota pakalpojumu vadības sistēmā www.pakalpojumucentri.lv pašvaldību sniegtā informācija.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Ekonomikas ministrija, Finanšu ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Labklājības ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Indikatīvais izdevumu aprēķins Ekonomikas ministrijas atbildības izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanas jomai
2. pielikums
Nosaukums
Indikatīvais izdevumu ietekmes aprēķins Labklājības ministrijas atbildības sociālā atbalsta nodrošināšanas jomai
3. pielikums
Nosaukums
Indikatīvais izdevumu ietekmes aprēķins Izglītības un zinātnes ministrijas atbildības izglītības nodrošināšanas jomai
4. pielikums
Nosaukums
Indikatīvais izdevumu ietekmes aprēķins Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas atbildības valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalsta jomai