Anotācija

25-TA-452: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz likuma “Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam” 65.pantu, Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 55.punktu un Ministru kabineta 2023.gada 26.septembra sēdes protokollēmumu (prot. Nr.47 43.§) “Informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024.gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026.gadam”” 6.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz veikt apropriācijas pārdali 2025.gadā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 09.00.00 “Valsts nozīmes reformas īstenošanai” uz budžeta resora “46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi” programmu 04.00.00 “Sabiedriskā pasūtījuma īstenošana Latvijas Sabiedriskajā medijā” reformas īstenošanai, lai izveidotu apvienoto sabiedrisko mediju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam” 65.pants nosaka, ka budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 09.00.00 “Valsts nozīmes reformas īstenošanai” noteikto apropriāciju 8 522 283 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2023.gada 26.septembra sēdē izskatītā Finanšu ministrijas informatīvā ziņojuma “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024.gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026.gadam” 2.pielikumu “Papildu finansējums prioritārajiem pasākumiem neatkarīgajām iestādēm 2024.gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026.gadam, euro” budžeta resoram “46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi” tika atbalstīts finansējums 2025.gadam 8 521 544 euro apmērā un 2026.gadam 6 879 144 euro apmērā reformu īstenošanai, lai izveidotu apvienoto sabiedrisko mediju. Atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 26.septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.47 43.§) “Informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024.gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026.gadam”” 6.punktam finansējums prioritārajam pasākumam “Reformas īstenošanai, lai izveidotu apvienoto sabiedrisko mediju” tiek plānots budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 09.00.00 “Valsts nozīmes reformas īstenošanai” un finanšu ministrs tajā plānoto apropriāciju pārdala budžeta resoram “46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi” atbilstoši Ministru kabineta lēmumam, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.

Lai arī kopumā Latvijas sabiedrisko mediju – valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Radio” (turpmāk – LR) un valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Televīzija” (turpmāk – LTV) sniegums ir vērtējams kā labs, auditorijas pētījumi apliecina, ka būtiskus izaicinājumus medijiem rada satura patēriņa paradumu maiņa, iedzīvotājiem arvien vairāk lietojot digitālo saturu, kamēr tradicionālā radio un televīzijas patēriņš turpina samazināties.

Pēdējo četru gadu laikā LR kanālu kopīgā lineāri sasniegtā auditorija ir  samazinājusies no 51,49% no Latvijas iedzīvotājiem 2019.gadā līdz 47,79% 2023.gadā (sk. 1.grafiku, anotācijas 2.pielikums).

Savukārt, LTV lineāro kanālu konsolidētā auditorija ir samazinājusies no 36% no Latvijas iedzīvotājiem 2019.gadā līdz 34,7% 2023.gadā (sk. 2.grafiku, anotācijas 3.pielikums).

Vienlaikus stabili ir turpinājusi pieaugt sabiedrisko mediju vienotā interneta portāla LSM.LV auditorija, 2023.gadā sasniedzot vidēji 29% no kopējās auditorijas nedēļā (sk. 3.grafiku, anotācijas 4.pielikums).

Vēl straujāk ir audzis sabiedrisko mediju veidotā digitālā satura patēriņš dažādu sociālo tīklu platformās, kur skatījumu un klausījumu skaits 2023.gadā sasniedza vairākus miljonus (sk. 4.grafiku, anotācijas 5.pielikums).

Dati apliecina, ka sabiedriskajiem medijiem ir jāspēj strauji un efektīvi reaģēt uz mūsdienu izaicinājumiem plašākas auditorijas piesaistīšanā, kas prasa regulāras un pietiekamas investīcijas gan jaunu satura formātu izstrādē, gan tam nepieciešamo tehnoloģiju un infrastruktūras nodrošināšanā.

Lai risinātu šos izaicinājumus, sabiedrisko mediju valsts kapitāla daļu turētājs – Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (turpmāk – SEPLP) īsteno pasākumus, kas balstās SEPLP 2022.gada 7.februārī apstiprinātajā attīstības dokumentā “Koncepcija par apvienota Latvijas sabiedriskā elektroniskā plašsaziņas līdzekļa izveidošanu un darbību” (turpmāk – Koncepcija). Koncepcija tika aktualizēta 2023.gada 5.jūnijā, un precizētais ziņojums iesniegts Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijā. Balstoties uz to Saeima 2024.gada 18.janvārī galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu un to pārvaldības likumā, kas paredz, ka līdz 2024.gada 31.decembrim sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi LR un LTV tiek apvienoti un nodibināta valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Sabiedriskais medijs” (turpmāk – Latvijas Sabiedriskais medijs). Apvienošanas mērķis ir koncentrēt sabiedrisko mediju resursus straujākai digitālā satura attīstībai, kā arī izveidot efektīvu pārvaldības struktūru investīcijām tehnoloģiskajā un infrastruktūras nodrošinājumā un darbinieku kapacitātes stiprināšanā.

Lai nodrošinātu reformas īstenošanu, izveidojot apvienoto sabiedrisko mediju no 2025.gada 1.janvāra, papildu nepieciešamais finansējums 2025.gadam ir 8 521 544 euro apmērā un 2026.gadam un turpmāk ik gadu – 6 879 144 euro apmērā. Piešķirtā finansējuma ietvaros plānots veikt ieguldījumus apvienotā sabiedriskā medija tehnoloģijās un infrastruktūrā, kas nodrošinātu gan satura attīstību atbilstoši Koncepcijā noteiktajām prioritātēm, gan vienotā sabiedriskā medija darbības nepārtrauktībai nepieciešamos tehnoloģiskos un infrastruktūras uzturēšanas risinājumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Koncepcijā definētais stratēģiskais mērķis – “sabiedrisko mediju digitālā attīstība un satura izplatība digitālajā vidē, ar demokrātiskai sabiedrībai svarīgu un daudzveidīgu saturu sasniedzot lietotājus platformās un vidē, kur tie arvien vairāk uzturas un meklē informāciju digitālās transformācijas procesu iespaidā” – nav mainījies, bet kļuvis vēl aktuālāks, par ko liecina pēdējo gadu notikumi un pētījumi par iedzīvotāju mediju patēriņu.

Koncepcijā SEPLP uzsvēra, ka apvienotā sabiedriskā medija stratēģiskam mērķim ir jābūt ne vien pēc iespējas saglabāt esošo auditoriju īpatsvaru lineārajās un digitālajās platformās, taču arī būtiski to pieaudzēt, izplatot saražoto saturu digitālajā vidē, tajā skaitā īpaši piesaistot jaunāka gadagājuma cilvēkus, kuri mediju saturu arvien vairāk patērē tikai digitālajās platformās.

Ja sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi zaudē esošo auditoriju, tai pārceļoties uz citām satura izplatīšanas platformām digitālajā vidē, kā arī netiek pietiekami sasniegta bērnu, pusaudžu un jauniešu auditorija, tas rada ilgtermiņa riskus valsts demokrātiskajai iekārtai, informatīvajai telpai un nacionālās kultūras un identitātes kopšanai un saglabāšanai, teikts Koncepcijā. Tajā arī norādīts, ka LSM.LV straujā izaugsme pēdējo gadu laikā, kā arī sabiedrisko mediju satura arvien lielāks lietojums dažādās digitālās platformās norāda, ka attīstība šajā virzienā jau notiek, tomēr skaidri iezīmējas arī šķēršļi, kas ierobežo sabiedrisko mediju iespējas sasniegt plašāku auditoriju digitālajā vidē.

Saskaņā ar 2024.gadā veikto Latvijas sabiedrisko mediju radītā sabiedriskā labuma aptauju kādu no sabiedrisko mediju platformām vismaz reizi mēnesī lieto 73% Latvijas iedzīvotāju. Atbildot uz jautājumu, kādēļ nelieto sabiedriskos medijus, iedzīvotāji, runājot par LR un LTV, visbiežāk norādīja, ka tajos ir maz satura par viņiem interesējošām tēmām. Savukārt attiecībā uz LSM.LV aptaujātie visbiežāk minēja, ka maz zina par šī portāla piedāvāto saturu.

Šādi aptaujas dati saskan ar ekspertu atziņām pēc SEPLP pasūtījuma veiktajā “Visaptverošā sabiedrisko mediju piedāvātā sabiedriskā labuma vērtējumā par laika periodu no 2020. līdz 2022.gadam”, kurā secināts, ka sabiedriskie mediji nepiedāvā pietiekami daudz digitālā satura pietiekami mūsdienīgās satura izplatīšanas platformās, kas neļauj sasniegt plašāku auditoriju. Eksperti arī norādīja, ka sabiedriskajos medijos būtu nepieciešams attīstīt konkrētām mērķauditorijām domātus satura formātus, jo īpaši jauniešu auditorijas piesaistei, kam, savukārt, nepieciešami inovatīvi, ar mūsdienu tehnoloģijām saistīti risinājumi. Kā secināja eksperti, šobrīd saturā pārāk dominējoša ir “visiem par visu” pieeja, kas ir lētāka un vienkāršāk īstenojama.

Gan Koncepcijā, gan SEPLP izstrādātajā “Koncepcijā par Latvijas sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu finansēšanas modeļa maiņu” norādīts, ka galvenais apstāklis, kas ierobežo sabiedrisko mediju attīstību, ir to nepietiekamais finansējums. Tā apjoms ilgstoši ir svārstījies robežās no 0,09% līdz 0,10% no Latvijas iekšzemes kopprodukta (turpmāk – IKP), būtiski atpaliekot no Eiropas vidējā līmeņa, kas 2022.gadā saskaņā ar Eiropas raidorganizāciju apvienības (turpmāk – EBU) datiem bija 0,14% no IKP. Kopš sabiedrisko mediju iziešanas no reklāmas tirgus 2021.gadā aptuveni 95% procentus no to ieņēmumiem veido valsts budžeta dotācija un tiem praktiski nav iespēju būtiski palielināt pašu ieņēmumus. Ierobežotais finansējums ir radījis vairākas steidzami risināmas problēmas:
1) Nepietiekama darbinieku kapacitāte. LR un LTV darbinieku atalgojums vidēji bija būtiski zemāks nekā tirgus mediāna, zemā atalgojuma dēļ ir grūti piesaistīt jaunus darbiniekus, kas samazina kopējo personāla kapacitāti, ierobežotais finansējums neļauj ieguldīt pietiekami daudz līdzekļu darbinieku profesionālās kvalifikācijas celšanā.
2) Nepietiekamas investīcijas. Apstākļos, kad, auditorijas noturēšanai, mediji ar grūtībām ir centušies saglabāt esošo oriģinālā satura apjomu, ilgstoši nav bijis pietiekama investīciju apjoma tehnoloģijās un infrastruktūras nodrošinājumā. 2023.gadā, līdzīgi kā vairākos gados iepriekš, LR investīciju apjoms sasniedza 8,1% no valsts dotācijas, bet LTV tikai 4,1%, kas būtiski atpaliek no Valsts kontroles rekomendētajiem 10%. Tas ir novedis pie steidzami risināmām problēmām gan mūsdienīga satura veidošanai nepieciešamo tehnoloģisko inovāciju jomā, gan mediju darbības nepārtrauktības nodrošināšanas ziņā. Arī ēkas Doma laukumā 8, Rīgā un Zaķusalas krastmalā 33, Rīgā, kurās strādā attiecīgi LR un LTV, nav uzskatāmas par mūsdienu standartiem atbilstošām, jo to uzturēšanā ilgstoši nav ieguldīts pietiekams līdzekļu apjoms. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi ir arī valsts kritiskās infrastruktūras daļa, bet to pašreizējais fiziskās drošības režīms tikai daļēji atbilst prasībām, kādas noteiktas kritiskās infrastruktūras objektiem, un ir nepieciešams atjaunot un papildināt pamatfunkciju nodrošināšanai paredzēto tehnisko nodrošinājumu un infrastruktūras drošības risinājumus.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz pārdalīt nepieciešamo finansējumu reformu īstenošanai, lai izveidotu vienotu sabiedrisko mediju – Latvijas Sabiedrisko mediju, kas sāka darboties 2025.gada 1.janvārī. Tādējādi tiks veidota racionāla pārvaldības sistēma, kas novērsīs funkciju dublēšanos un efektīvi koncentrēs esošos resursus mērķu sasniegšanā.

Lai risinātu iepriekš minētās problēmas, reformas ietvaros izvirzīti šādi uzdevumi:
1) veicināt jaunu satura formātu attīstību, lai piesaistītu plašāku auditoriju;
2) vienotā uzņēmumā efektīvāk ieguldot investīcijas tehnoloģijās un infrastruktūrā, attīstīt inovatīvus tehnoloģiskos risinājumus un stiprināt medija darbības nepārtrauktības nodrošinājumu;
3) ieguldīt apvienotā medija darbinieku kapacitātē, izveidojot vienotu atalgojuma sistēmu, lai mazinātu viņu atalgojuma atpalicību no tirgus mediānas un palielinātu finansējumu viņu profesionālajai pilnveidei, kā arī uzlabojot viņu profesionālās prasmes;
4) stiprināt efektīvu uzņēmuma vadību, ieviešot augstākajiem standartiem atbilstošu korporatīvo pārvaldību, radīt ilgtermiņa ietaupījumu administratīvajā pārvaldībā, padarīt efektīvāku atbalsta funkciju īstenošanu, noņemt juridiskos šķēršļus kopīgu multimediālu projektu īstenošanā.

Saskaņā ar Koncepciju vienota Latvijas Sabiedriskā medija veidošanas procesā paredzēti šādi galvenie posmi:
1) Latvijas Sabiedriskais medijs sāk strādāt 2025.gada janvārī.
2) līdz ar vienotas valdes darba sākumu tiks pakāpeniski apvienotas jaunā uzņēmuma lietvedības, juridiskās un finanšu vadības funkcijas, tādējādi nodrošinot jaunā uzņēmuma darbības nepārtrauktību;
3) 2025.gada laikā tiks izveidotas pastāvīgas vienotas administratīvās struktūras, kā arī tiks izvērtētas iespējas veidot vienotas tehnoloģiju pārvaldības un saimniecības daļas, liekot pamatus efektīvai, vienotai pārvaldības sistēmai;
4) 2025.gada pirmajā pusgadā paredzēts ievēlēt jaunu vienotā medija galveno redaktoru, kas ir būtisks elements turpmākajai satura ražošanas sinerģijai starp dažādām sabiedriskā medija satura platformām;
5) līdz 2025.gada jūnijam valde izstrādās Latvijas Sabiedriskā medija vidēja termiņa darbības stratēģiju, nospraužot mērķus un uzdevumus darbībai no 2026.gada;  
6) līdz 2026.gadam tiks izveidota galīgā jaunā uzņēmuma organizatoriskā struktūra, kā arī ieviesta jauna, pēc vienotiem principiem veidota, atalgojuma sistēma;
7) līdz 2026.gadam tiks pieņemts gala lēmums par apvienotajam medijam piemērotāko telpu risinājumu (būvēt jaunu ēku vai rekonstruēt esošās), detalizējot izmaksas un īstenošanas termiņus.

Būtisks reformas elements ir uzdevums līdz 2026.gadam ieviest jaunu vienotu atalgojuma sistēmu, kam jānovērš atšķirības vienādu pozīciju darbiniekiem līdzšinējās LR un LTV struktūrās, jātuvina darbinieku atalgojuma līmenis tirgus mediānai, kā arī jāveicina viņu multimediālās prasmes un savstarpējo sadarbība. Tāpat darbinieku kapacitāte tiks stiprināta ar lielākiem ieguldījumiem darbinieku profesionālās izaugsmes veicināšanā.
Vienlaikus 2025. un 2026.gadā Latvijas Sabiedriskajā medijā tiks būtiski palielināts finansējums satura attīstībai. Galvenās prioritātes, ar mērķi sasniegt jaunu auditoriju, būs digitālā satura apjoma palielināšanās, satura bērniem un jauniešiem attīstība, TV seriālu un radio drāmas veidošana, kvalitatīva izklaide, jauni analītiskās un kultūras žurnālistikas formāti, reģionālā satura pieaugums.

Lai minētie pasākumi varētu tikt īstenoti un sasniegtu plānotos rezultātus, ir nepieciešamas papildu investīcijas ar inovatīva satura veidošanu saistītās tehnoloģijās un infrastruktūrā, tai skaitā darbības nepārtrauktības nodrošinājumā, ko plānots segt no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 09.00.00 “Valsts nozīmes reformas īstenošanai” rezervētajiem līdzekļiem 2025.gadā 8 521 544 euro apmērā, 2026.gadā un turpmāk ik gadu 6 879 144 euro apmērā. Reformu īstenošanai investīcijas paredzēts ieguldīt šādās galvenajās pozīcijās:
1) Tehnoloģiskais nodrošinājums satura attīstībai. Jaunu multimediālu studiju (tai skaitā reģionālās studijas Daugavpilī un Liepājā) izveide, esošo studiju remonts un aprīkojuma modernizēšana, ieviešot automatizācijas risinājumus, digitālo satura formātu veidošanas tehnoloģiskie risinājumi;
2) Infrastruktūras tajā skaitā darbības nepārtrauktības nodrošināšana. Vienotas IT sistēmas arhitektūra, esošo IT sistēmu drošības stiprināšana, alternatīvās apraides sistēmu risinājumi darbībai ārkārtas situācijās, esošo ēku uzturēšana un steidzami nepieciešamo remontu īstenošana, kā arī vienotā medija telpu risinājuma izstrāde.

Atbilstoši iepriekšējai pieredzei, tirgus izpētei un ekspertu slēdzieniem, kopā indikatīvās izmaksas paredzētas 2025.gadā 8 521 544 euro apmērā, 2026.gadā un turpmāk ik gadu 6 879 144 euro apmērā, tai skaitā: 1) tehnoloģiskajai attīstībai 2025.gadā 5 829 544 euro, 2026.gadā 5 029 691 euro, 2027.gadā 3 996 593 euro, 2028.gadā 2 555 593 euro, 2) infrastruktūras attīstībai 2025.gadā 2 553 000 euro, 2026.gadā 1 719 553 euro, 2027.gadā 2 732 551 euro, 2028.gadā 4 273 551 euro, 3) projektu kapacitātes, zīmola stiprināšanai 2025.gadā 139 000 euro, 2026.gadā 129 900 euro, 2027.gadā 150 000 euro un 2028.gadā 50 000 euro (detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas 1.pielikumā).

Ministru kabineta 2024.gada 4.februāra sēdē tika izskatīts Kultūras ministrijas informatīvais ziņojums “Par valsts nozīmes reformas īstenošanu 2025. un 2026.gadā, veidojot vienotu Latvijas Sabiedrisko mediju” (prot. Nr.5 35.§), kurā Ministru kabinetam tika sniegta informācija par reformas īstenošanai nepieciešamo finansējumu 2025.gadā 8 521 544 euro apmērā, 2026.gadā un turpmāk ik gadu 6 879 144 euro apmērā.

2025.gada janvārī Latvijas Sabiedriskā medija valde, sākot pildīt savus pienākumus un iepazīstoties ar aktuālo informāciju atbilstoši tirgus izpētes un pieaicināto ekspertu sniegtajai informācijai, veica korekcijas aprēķinos, kā rezultātā tika veiktas izmaiņas izdevumiem starp pozīcijām, kopējam finansējuma apmēram nemainoties.

Tikai īstenojot visus iepriekš minētos pasākumus, būs iespējams ilgtermiņā izveidot tādu Latvijas Sabiedrisko mediju, kam ir spēcīga tehnoloģiskā bāze un labākie darbinieki kvalitatīva multimediāla satura veidošanai, un kas bauda uzticību dažādās Latvijas sabiedrības grupās.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
8 521 544
0
6 879 144
0
6 879 144
0
6 879 144
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
8 521 544
0
6 879 144
0
6 879 144
0
6 879 144
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
8 521 544
0
6 879 144
0
6 879 144
0
6 879 144
2.1. valsts pamatbudžets
8 521 544
0
6 879 144
0
6 879 144
0
6 879 144
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam” 65.pantu finansējums ir rezervēts budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 09.00.00 “Valsts nozīmes reformas īstenošanai”. Pēc Projekta pieņemšanas Ministru kabinetā finansējums tiks pārdalīts SEPLP, ja pēc Projekta pieņemšanas Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.

Saskaņā ar Latvijas Sabiedriskā medija indikatīvajiem aprēķiniem, lai nodrošinātu reformas īstenošanu, izveidojot apvienoto sabiedrisko mediju no 2025.gada 1.janvāra, papildu nepieciešamais finansējums 2025.gadam ir 8 521 544 euro apmērā, 2026.gadam un turpmāk ik gadu – 6 879 144 euro apmērā (detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas 1.pielikumā).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amatu vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Lai nodrošinātu reformas īstenošanu, finansējums Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei tiks pārdalīts no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 09.00.00 “Valsts nozīmes reformas īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Projekts attiecas uz apropriācijas pārdali 2025.gadā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 09.00.00 “Valsts nozīmes reformas īstenošanai” uz budžeta resora “46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi” programmu 04.00.00 “Sabiedriskā pasūtījuma īstenošana Latvijas Sabiedriskajā medijā”, kas tiešā veidā neskar sabiedrības intereses. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome
  • Kultūras ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
SEPLP līdz 2024.gada 31.decembrim īstenoja visas normatīvajos aktos noteiktās darbības, kas nepieciešamas, lai apvienotu LR un LTV un no 2025.gada 1.janvāra nodibinātu Latvijas Sabiedrisko mediju.
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Atbilstoši finansētiem sabiedriskajiem medijiem ir pozitīva ietekme uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību. Tie veido kvalitatīvu saturu, kam iedzīvotāji vairāk uzticas krīžu situācijās, veicina iedzīvotāju uzticību demokrātijai un mazina korupcijas riskus. Sabiedriskajiem medijiem ir būtiska loma demokrātiskas valsts iekārtas stiprināšanā un iedzīvotāju labklājības veicināšanā.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Ierobežota pieejamība
Nosaukums
Anotācijas Pielikums
Ierobežotas pieejamības informācija
2. pielikums
Nosaukums
1.grafiks
3. pielikums
Nosaukums
2.grafiks
4. pielikums
Nosaukums
3.grafiks
5. pielikums
Nosaukums
4.grafiks
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk