Anotācija (ex-ante)

23-TA-1277: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' valsts budžeta programmas 12.00.00 ''Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai''" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
    Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' valsts budžeta programmas 12.00.00 ''Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai''" (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
    Likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 63.pantu.
    Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra sēdes protokollēmuma (Nr. 1 20. §) “Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumos Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība””” 3. un 6.punktu.
   Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” (turpmāk – Noteikumi Nr.555) 274. un 275.punktu.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabinetam nepieciešams pieņemt lēmumu par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” 6 256 596 euro apmērā, lai segtu faktiskos izdevumus no 2023. gada 1. janvāra līdz  2023.gada 31.martam, saistībā ar Covid-19 infekcijas uzliesmojumu un tā seku novēršanu.
 
Spēkā stāšanās termiņš
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
-
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
2023.gada janvāra mēneša faktiskie izdevumi:
1)  ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 660 268 euro apmērā, tai skaitā:

Zobārstniecības pakalpojumi – 11 866 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 3.pielikumu). Lai nodrošinātu epidemioloģiskās drošības pasākumus un mazinātu pacientu saskarsmi un plūsmu, manipulāciju sarakstā no 2021.gada 1.janvāra tika iekļautas manipulācijas 70035 “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai zobārstam vai mutes, sejas un žokļu ķirurgam ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai” un  70036  “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai ārstniecības un pacientu aprūpes personām zobārstniecības pakalpojumu nodrošināšanai ambulatori”.  Šo manipulāciju pielietošana ļauj nodrošināt zobārstniecības pakalpojumu nepārtrauktību, kā arī mazināt Covid-19 infekcijas izplatīšanas riskus, nodrošinot epidemioloģiskās drošības pasākumus.

Individuālo aizsardzības līdzekļu izdevumi (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 156 739 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 4.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus, kā arī sniedzot sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus pacientiem ar aktīvu apstiprinātu Covid-19 infekciju ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 40 370 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 6.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam  ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa ģimenes ārsta praksei par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 60 134 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 9.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot primārās veselības aprūpes ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa feldšerpunktiem par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 797 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 10.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot veselības aprūpes pakalpojumu feldšerpunktos ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Veiktais darbs par individuālo aizsardzības līdzekļu manipulācijām (mājas aprūpe) – 14 495 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 5.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Ambulatorās rehabilitācijas nodrošināšana – 154 744 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 7.pielikumu). Nacionālais veselības dienests ar 2021.gada 1. jūliju apmaksā ambulatoro medicīnisko rehabilitāciju un medicīnisko rehabilitāciju dienas stacionārā pacientiem, ja:
 - pēc pārslimotas Covid-19  infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies viegli, vienā funkcionēšanas līmenī (atbilstoši SFK) funkcionēšanas traucējumi, kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, bet neietekmē personas pašaprūpi;
 - pēc pārslimotas Covid-19 infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies pacientam ir vidēji smagi, kompleksi funkcionēšanas traucējumi (vismaz divos funkcionēšanas veidos atbilstoši Starptautiskās funkcionēšanas klasifikācijai), kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, mobilitāti, bet būtiski neietekmē personas pašaprūpi.
Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

Dinamiskā novērošana – 221 123 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.3. apakšpunktam, skat., anotācijas 8.pielikumu). Šis pasākums tika ieviests, lai nodrošinātu iedzīvotāju dzīves kvalitāti un atveseļošanos pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas, mazinot invaliditātes riskus, un pēc iespējas ātrāk atgrieztu personas darba tirgū.

2)  stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 1 219 110 euro apmērā, tai skaitā:

Piemaksa gultasdienai par individuālo aizsardzības līdzekļu epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai stacionārajās ārstniecības iestādēs – 171 073 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 11.pielikumu). Lai nodrošinātu ārstniecības personu un pacientu epidemioloģisko drošību ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret COVID-19 infekciju.

Covid – 19 pacientu ārstēšanas izmaksas stacionāros – 993 706 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.3. apakšpunktam, skat., anotācijas 14.pielikumu). Arī 2023. gadā, sezonalitātes ietekmē, ir vērojams Covid - 19 inficēto pacientu skaita pieaugums. Līdzīgi kā tas ir ar citiem sezonālo infekciju pacietiem, arī Covid – 19 pacienti, veselības stāvokļa pasliktināšanās gadījumā tiek stacionēti ārstniecības iestādes, tādējādi pakāpeniski pieauga inficēto pacientu skaits stacionāros. Intensīvās terapijas nodaļa ir specializēta slimnīcas struktūrvienība, kas paredzēta kritiski slimiem vai pacientiem, kuriem nepieciešama pastāvīga intensīva novērošana un aprūpe, izmantojot lielu skaitu ārstniecības līdzekļu un pasākumus, kurus nevar veikt parastajās nodaļās. Nereti arī Covid-19 pacientus nākas ārstēt intensīvās terapijas nodaļās, kas prasa papildus piesardzību, nodalot pacientus vienu no otra, lai ierobežotu infekcijas izplatību. Tāpat nepieciešams nodrošināt pilnu funkcionalitāti tajās intensīvās terapijas gultās, kurās ārstējas pacienti ar citām akūtām diagnozēm. Šādiem pacientiem nepieciešama pastāvīga intensīvās terapijas speciālistu uzraudzība, sarežģīta aparatūra un specifiska aprūpe.  Lai nodrošinātu nepārtrauktu intensīvās terapijas gultu pieejamību, kā arī stiprinātu veselības aprūpes pakalpojumu kapacitāti, palielinot intensīvās terapijas gultu skaitu ir noteikta atsevišķa piemaksa, papildus esošajam gultas dienas tarifam, par pakalpojumu sniegšanu intensīvās terapijas gultā, kas kopsummā ar pamata gultas dienas tarifu tuvinās slimnīcu aprēķinātajām faktiskajām intensīvās terapijas gultas dienas izmaksām.

Subakūtas rehabilitācijas pēc Covid-19 izmaksas (stacionāra daļa) – 54 331 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 12. un 13.pielikumu). Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

3) Laboratorisko izmeklējumu veikšanai ar kopējo finansējumu 393 268 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.1. apakšpunktam, skat., anotācijas  1. pielikumu).  Lai nodrošinātu pietiekami efektīvu Covid-19 izplatības ierobežošanu ir svarīga operatīva inficēšanās gadījumu atklāšana. Tādēļ kopš pandēmijas sākuma nepārtraukti tika palielinātas laboratoriskās izmeklēšanas jaudas, lai nodrošinātu laboratorisku izmeklējumu pieejamību, izmantojot vīrusa RNS noteikšanai augsti specifisku un jutīgu molekulāro PĶR testēšanas metodi, kā arī atbilstoši epidemioloģiskajai situācijai un prognozēm veiktas izmaiņas testēšanas algoritmā.

4) Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ar Covid-19 saistītās izmaksas ar kopējo finansējumu 21 999 euro, tai skaitā:
Individuālo aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļu izmaksas  ar kopējo finansējumu 21 999 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 43. pielikumu). Lai nodrošinātu Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta personālu no riska darba laikā inficēties ar Covid-19, nepieciešams iegādāties visus atbilstošos individuālās aizsardzības līdzekļus, kādus lietot paredz vadlīnijas, saskaroties ar inficētu (vai iespējami inficētu) pacientu. Tā kā pirmsstacionāra etapā katrā izsaukumā izmantotie  individuālie aizsardzības līdzekļi nevar tikt lietoti citā izsaukumā, visam brigādes sastāvam uz katru izsaukumu ir jālieto jauns individuālo aizsardzības līdzekļu komplekts. Vienlaikus ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta personālam nepieciešamajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem, pastiprināti tiek veikta visa medicīniskā aprīkojuma un operatīvo transportlīdzekļu salonu dezinfekcija pēc katra izsaukuma, lai pasargātu ne tikai dienesta personālu, bet arī lai līdz minimumam novērstu infekcijas pārnesi uz pacientiem un uz jebkuru vidi, kurā nonāk Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes.

Kopā nepieciešamais finansējums atbilstoši janvāra faktiskajiem izdevumiem – 2 294 645 euro, finansējuma aprēķinus, skat., anotācijas pielikumu Nr.1 – Nr.14,  Nr.43.

2023.gada februāra mēneša faktiskie izdevumi:
1)  ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 580 003 euro apmērā, tai skaitā:

Zobārstniecības pakalpojumi – 10 266 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 17.pielikumu). Lai nodrošinātu epidemioloģiskās drošības pasākumus un mazinātu pacientu saskarsmi un plūsmu, manipulāciju sarakstā no 2021.gada 1.janvāra tika iekļautas manipulācijas 70035 “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai zobārstam vai mutes, sejas un žokļu ķirurgam ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai” un  70036  “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai ārstniecības un pacientu aprūpes personām zobārstniecības pakalpojumu nodrošināšanai ambulatori”.  Šo manipulāciju pielietošana ļauj nodrošināt zobārstniecības pakalpojumu nepārtrauktību, kā arī mazināt Covid-19 infekcijas izplatīšanas riskus, nodrošinot epidemioloģiskās drošības pasākumus.

Individuālo aizsardzības līdzekļu izdevumi (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 146 948 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 18.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus, kā arī sniedzot sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus pacientiem ar aktīvu apstiprinātu Covid-19 infekciju ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 37 105 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 20.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam  ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa ģimenes ārsta praksei par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 60 011 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 23.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot primārās veselības aprūpes ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa feldšerpunktiem par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 800 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 24.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot veselības aprūpes pakalpojumu feldšerpunktos ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Veiktais darbs par individuālo aizsardzības līdzekļu manipulācijām (mājas aprūpe) – 14 783 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 19.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Ambulatorās rehabilitācijas nodrošināšana – 97 502 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 21.pielikumu). Nacionālais veselības dienests ar 2021.gada 1. jūliju apmaksā ambulatoro medicīnisko rehabilitāciju un medicīnisko rehabilitāciju dienas stacionārā pacientiem, ja:
 - pēc pārslimotas Covid-19  infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies viegli, vienā funkcionēšanas līmenī (atbilstoši SFK) funkcionēšanas traucējumi, kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, bet neietekmē personas pašaprūpi;
 - pēc pārslimotas Covid-19 infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies pacientam ir vidēji smagi, kompleksi funkcionēšanas traucējumi (vismaz divos funkcionēšanas veidos atbilstoši Starptautiskās funkcionēšanas klasifikācijai), kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, mobilitāti, bet būtiski neietekmē personas pašaprūpi.
Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

Dinamiskā novērošana – 212 588 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.3. apakšpunktam, skat., anotācijas 22.pielikumu). Šis pasākums tika ieviests, lai nodrošinātu iedzīvotāju dzīves kvalitāti un atveseļošanos pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas, mazinot invaliditātes riskus, un pēc iespējas ātrāk atgrieztu personas darba tirgū.

2)  stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 882 758 euro apmērā, tai skaitā:

Piemaksa gultasdienai par individuālo aizsardzības līdzekļu epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai stacionārajās ārstniecības iestādēs – 177 950 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 25.pielikumu). Lai nodrošinātu ārstniecības personu un pacientu epidemioloģisko drošību ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret COVID-19 infekciju.

Covid – 19 pacientu ārstēšanas izmaksas stacionāros – 626 768 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.3. apakšpunktam, skat., anotācijas  28.pielikumu). Arī 2023. gadā, sezonalitātes ietekmē, ir vērojams Covid - 19 inficēto pacientu skaita pieaugums. Līdzīgi kā tas ir ar citiem sezonālo infekciju pacietiem, arī Covid – 19 pacienti, veselības stāvokļa pasliktināšanās gadījumā tiek stacionēti ārstniecības iestādes, tādējādi pakāpeniski pieauga inficēto pacientu skaits stacionāros. Intensīvās terapijas nodaļa ir specializēta slimnīcas struktūrvienība, kas paredzēta kritiski slimiem vai pacientiem, kuriem nepieciešama pastāvīga intensīva novērošana un aprūpe, izmantojot lielu skaitu ārstniecības līdzekļu un pasākumus, kurus nevar veikt parastajās nodaļās. Nereti arī Covid-19 pacientus nākas ārstēt intensīvās terapijas nodaļās, kas prasa papildus piesardzību, nodalot pacientus vienu no otra, lai ierobežotu infekcijas izplatību. Tāpat nepieciešams nodrošināt pilnu funkcionalitāti tajās intensīvās terapijas gultās, kurās ārstējas pacienti ar citām akūtām diagnozēm. Šādiem pacientiem nepieciešama pastāvīga intensīvās terapijas speciālistu uzraudzība, sarežģīta aparatūra un specifiska aprūpe.  Lai nodrošinātu nepārtrauktu intensīvās terapijas gultu pieejamību, kā arī stiprinātu veselības aprūpes pakalpojumu kapacitāti, palielinot intensīvās terapijas gultu skaitu ir noteikta atsevišķa piemaksa, papildus esošajam gultas dienas tarifam, par pakalpojumu sniegšanu intensīvās terapijas gultā, kas kopsummā ar pamata gultas dienas tarifu tuvinās slimnīcu aprēķinātajām faktiskajām intensīvās terapijas gultas dienas izmaksām.

Subakūtas rehabilitācijas pēc Covid-19 izmaksas (stacionāra daļa) – 78 040 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 26. un 27.pielikumu). Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

3) Laboratorisko izmeklējumu veikšanai ar kopējo finansējumu 228 177 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.1. apakšpunktam, skat., anotācijas  15. pielikumu).  Lai nodrošinātu pietiekami efektīvu Covid-19 izplatības ierobežošanu ir svarīga operatīva inficēšanās gadījumu atklāšana. Tādēļ kopš pandēmijas sākuma nepārtraukti tika palielinātas laboratoriskās izmeklēšanas jaudas, lai nodrošinātu laboratorisku izmeklējumu pieejamību, izmantojot vīrusa RNS noteikšanai augsti specifisku un jutīgu molekulāro PĶR testēšanas metodi, kā arī atbilstoši epidemioloģiskajai situācijai un prognozēm veiktas izmaiņas testēšanas algoritmā.

4) Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ar Covid-19 saistītās izmaksas ar kopējo finansējumu 15 853 euro, tai skaitā:
Individuālo aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļu izmaksas  ar kopējo finansējumu 15 853 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 44. pielikumu). Lai nodrošinātu Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta personālu no riska darba laikā inficēties ar Covid-19, nepieciešams iegādāties visus atbilstošos individuālās aizsardzības līdzekļus, kādus lietot paredz vadlīnijas, saskaroties ar inficētu (vai iespējami inficētu) pacientu. Tā kā pirmsstacionāra etapā katrā izsaukumā izmantotie  individuālie aizsardzības līdzekļi nevar tikt lietoti citā izsaukumā, visam brigādes sastāvam uz katru izsaukumu ir jālieto jauns individuālo aizsardzības līdzekļu komplekts. Vienlaikus ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta personālam nepieciešamajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem, pastiprināti tiek veikta visa medicīniskā aprīkojuma un operatīvo transportlīdzekļu salonu dezinfekcija pēc katra izsaukuma, lai pasargātu ne tikai dienesta personālu, bet arī lai līdz minimumam novērstu infekcijas pārnesi uz pacientiem un uz jebkuru vidi, kurā nonāk Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes.

Kopā nepieciešamais finansējums atbilstoši februāra faktiskajiem izdevumiem – 1 706 791 euro, finansējuma aprēķinus, skat., anotācijas pielikumu Nr.15 – Nr.28,  Nr.44.

2023.gada marta faktiskie izdevumi:
1)  ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 714 890 euro apmērā, tai skaitā:

Zobārstniecības pakalpojumi – 12 020 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 31.pielikumu). Lai nodrošinātu epidemioloģiskās drošības pasākumus un mazinātu pacientu saskarsmi un plūsmu, manipulāciju sarakstā no 2021.gada 1.janvāra tika iekļautas manipulācijas 70035 “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai zobārstam vai mutes, sejas un žokļu ķirurgam ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai” un  70036  “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai ārstniecības un pacientu aprūpes personām zobārstniecības pakalpojumu nodrošināšanai ambulatori”.  Šo manipulāciju pielietošana ļauj nodrošināt zobārstniecības pakalpojumu nepārtrauktību, kā arī mazināt Covid-19 infekcijas izplatīšanas riskus, nodrošinot epidemioloģiskās drošības pasākumus.

Individuālo aizsardzības līdzekļu izdevumi (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 170 957 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 32.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus, kā arī sniedzot sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus pacientiem ar aktīvu apstiprinātu Covid-19 infekciju ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 40 370 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 34.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam  ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa ģimenes ārsta praksei par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 60 011 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 37.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot primārās veselības aprūpes ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa feldšerpunktiem par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 804 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 38.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot veselības aprūpes pakalpojumu feldšerpunktos ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Veiktais darbs par individuālo aizsardzības līdzekļu manipulācijām (mājas aprūpe) – 14 634 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 33.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Ambulatorās rehabilitācijas nodrošināšana – 171 826 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 35.pielikumu). Nacionālais veselības dienests ar 2021.gada 1. jūliju apmaksā ambulatoro medicīnisko rehabilitāciju un medicīnisko rehabilitāciju dienas stacionārā pacientiem, ja:
 - pēc pārslimotas Covid-19  infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies viegli, vienā funkcionēšanas līmenī (atbilstoši SFK) funkcionēšanas traucējumi, kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, bet neietekmē personas pašaprūpi;
 - pēc pārslimotas Covid-19 infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies pacientam ir vidēji smagi, kompleksi funkcionēšanas traucējumi (vismaz divos funkcionēšanas veidos atbilstoši Starptautiskās funkcionēšanas klasifikācijai), kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, mobilitāti, bet būtiski neietekmē personas pašaprūpi.
Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

Dinamiskā novērošana – 244 268 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.3. apakšpunktam, skat., anotācijas 36.pielikumu). Šis pasākums tika ieviests, lai nodrošinātu iedzīvotāju dzīves kvalitāti un atveseļošanos pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas, mazinot invaliditātes riskus, un pēc iespējas ātrāk atgrieztu personas darba tirgū.

2)  stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 1 272 759 euro apmērā, tai skaitā:

Piemaksa gultasdienai par individuālo aizsardzības līdzekļu epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai stacionārajās ārstniecības iestādēs – 233 636 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 39.pielikumu). Lai nodrošinātu ārstniecības personu un pacientu epidemioloģisko drošību ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret COVID-19 infekciju.

Covid – 19 pacientu ārstēšanas izmaksas stacionāros – 883 447 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.3. apakšpunktam, skat., anotācijas  42.pielikumu). Arī 2023. gadā, sezonalitātes ietekmē, ir vērojams Covid - 19 inficēto pacientu skaita pieaugums. Līdzīgi kā tas ir ar citiem sezonālo infekciju pacietiem, arī Covid – 19 pacienti, veselības stāvokļa pasliktināšanās gadījumā tiek stacionēti ārstniecības iestādes, tādējādi pakāpeniski pieauga inficēto pacientu skaits stacionāros. Intensīvās terapijas nodaļa ir specializēta slimnīcas struktūrvienība, kas paredzēta kritiski slimiem vai pacientiem, kuriem nepieciešama pastāvīga intensīva novērošana un aprūpe, izmantojot lielu skaitu ārstniecības līdzekļu un pasākumus, kurus nevar veikt parastajās nodaļās. Nereti arī Covid-19 pacientus nākas ārstēt intensīvās terapijas nodaļās, kas prasa papildus piesardzību, nodalot pacientus vienu no otra, lai ierobežotu infekcijas izplatību. Tāpat nepieciešams nodrošināt pilnu funkcionalitāti tajās intensīvās terapijas gultās, kurās ārstējas pacienti ar citām akūtām diagnozēm. Šādiem pacientiem nepieciešama pastāvīga intensīvās terapijas speciālistu uzraudzība, sarežģīta aparatūra un specifiska aprūpe.  Lai nodrošinātu nepārtrauktu intensīvās terapijas gultu pieejamību, kā arī stiprinātu veselības aprūpes pakalpojumu kapacitāti, palielinot intensīvās terapijas gultu skaitu ir noteikta atsevišķa piemaksa, papildus esošajam gultas dienas tarifam, par pakalpojumu sniegšanu intensīvās terapijas gultā, kas kopsummā ar pamata gultas dienas tarifu tuvinās slimnīcu aprēķinātajām faktiskajām intensīvās terapijas gultas dienas izmaksām.

Subakūtas rehabilitācijas pēc Covid-19 izmaksas (stacionāra daļa) – 155 676 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 40. un 41.pielikumu). Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

3) Laboratorisko izmeklējumu veikšanai ar kopējo finansējumu 248 132 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.1. apakšpunktam, skat., anotācijas  29. pielikumu).  Lai nodrošinātu pietiekami efektīvu Covid-19 izplatības ierobežošanu ir svarīga operatīva inficēšanās gadījumu atklāšana. Tādēļ kopš pandēmijas sākuma nepārtraukti tika palielinātas laboratoriskās izmeklēšanas jaudas, lai nodrošinātu laboratorisku izmeklējumu pieejamību, izmantojot vīrusa RNS noteikšanai augsti specifisku un jutīgu molekulāro PĶR testēšanas metodi, kā arī atbilstoši epidemioloģiskajai situācijai un prognozēm veiktas izmaiņas testēšanas algoritmā.

4) Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ar Covid-19 saistītās izmaksas ar kopējo finansējumu 19 379 euro, tai skaitā:
Individuālo aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļu izmaksas  ar kopējo finansējumu 19 379 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 45. pielikumu). Lai nodrošinātu Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta personālu no riska darba laikā inficēties ar Covid-19, nepieciešams iegādāties visus atbilstošos individuālās aizsardzības līdzekļus, kādus lietot paredz vadlīnijas, saskaroties ar inficētu (vai iespējami inficētu) pacientu. Tā kā pirmsstacionāra etapā katrā izsaukumā izmantotie  individuālie aizsardzības līdzekļi nevar tikt lietoti citā izsaukumā, visam brigādes sastāvam uz katru izsaukumu ir jālieto jauns individuālo aizsardzības līdzekļu komplekts. Vienlaikus ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta personālam nepieciešamajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem, pastiprināti tiek veikta visa medicīniskā aprīkojuma un operatīvo transportlīdzekļu salonu dezinfekcija pēc katra izsaukuma, lai pasargātu ne tikai dienesta personālu, bet arī lai līdz minimumam novērstu infekcijas pārnesi uz pacientiem un uz jebkuru vidi, kurā nonāk Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes.

Kopā nepieciešamais finansējums atbilstoši marta faktiskajiem izdevumiem – 2 255 160 euro, finansējuma aprēķinus, skat., anotācijas pielikumu Nr.29 – Nr.42,  Nr.45.

Pavisam kopā nepieciešamais finansējums atbilstoši 2023.gada janvāra, februāra un marta faktiskajiem izdevumiem - 6 256 596 euro, kurus paredzēts pārdalīt no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 12.00.00 "Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai".

Nacionālais veselības dienests veiks publiskos resursu piešķiršanu rīkojuma projekta 1.  punktā norādītajiem mērķiem valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai, ievērojot Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmuma “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES) nosacījumus. Neatliekamās medicīnas palīdzības dienests īsteno valsts deleģēto funkciju (nevis saimniecisko darbību) un attiecīgi atbalsts tam nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts un regulējums jāpiemēro nav.
 
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
6 256 596
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
6 256 596
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-6 256 596
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-6 256 596
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
6 256 596
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz atbilstoši likuma ''Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam'' 63. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 12.00.00 ''Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai'' 6 256 596 euro apmērā uz Veselības ministrijas budžetu, lai segtu izdevumus, kas radušies saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un tā seku novēršanu laikposmā no 2023. gada 1. janvāra līdz 2023.gada  31. martam, tai skaitā uz šādām apakšprogrammām:
        1. uz apakšprogrammu 33.16.00 ''Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana'' 2 402 857 euro apmērā – Nacionālajam veselības dienestam, tai skaitā:
        1.1. 447 696 euro –  laboratorisko izmeklējumu veikšanai;
        1.2. 853 110 euro –  individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanai pakalpojumu sniegšanā;
        1.3. 424 072 euro – subakūtajai medicīniskajai rehabilitācijai;
        1.4.677 979 euro – dinamiskai novērošanai;
        2. uz apakšprogrammu 33.17.00 ''Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs'' 234 323 euro apmērā diagnostikai un ārstēšanai – Nacionālajam veselības dienestam;
        3. uz apakšprogrammu 33.18.00 ''Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana'' 3 562 185 euro apmērā – Nacionālajam veselības dienestam, tai skaitā:
        3.1. 421 881 euro –  laboratorisko izmeklējumu veikšanai;
        3.2. 582 659 euro –  individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanai pakalpojumu sniegšanā;
        3.3. 2 269 598 euro –  diagnostikai un ārstēšanai;
        3.4. 288 047 euro – subakūtajai medicīniskajai rehabilitācijai.
        4. uz apakšprogrammu 39.04.00 “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” 57 231 euro individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanai  pakalpojumu sniegšanā - Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam.

Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par pamatbudžeta apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas pārdali, veiks apropriācijas pārdali.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

Finansējuma 6 256 596 euro sadalījums pa periodiem*:
Janvāris (2023.g.), euro Februāris (2023.g.), euro Marts (2023.g.), euro
2 349 776 1 680 741 2 226 079
                                                                                                                        6 256 596

* Manipulāciju skaits tiek iegūts tikai, kad pacients tiek izrakstīts un karte ievadīta Vadības informācijas sistēmā (atbilstoši līgumam par stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu un apmaksu starp Nacionālo veselības dienestu (turpmāk Dienests) un ārstniecības iestādi 3. pielikumam, Informācijas apmaiņas kārtība, Dienests apmaksā kartes, kas ievadītas ne vēlāk kā 60 dienas pēc izrakstīšanās datuma). Ārstniecības iestāde kartes var labot līdz nākošā kalendārā gada 8. janvārim. Lai iegūtu precīzu apmaksājamo manipulāciju skaitu, Dienests salīdzina iepriekšējos mēnešos veikto manipulāciju skaitu un apmaksā starpību starp veikto manipulāciju skaitu un jau samaksāto manipulāciju skaitu atbilstoši manipulāciju tarifiem. Izdevumi attiecināmi uz 2023.gada I ceturkšņa izdevumiem, jo šīs manipulācijas iegūtas no Vadības informācijas sistēmas pēc pacienta izrakstīšanās no stacionārās ārstniecības iestādes, kuras norādītas pacienta kartēs.


Izdevumi 2 402 857 euro apmērā tiks veikti Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammas 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”.

Izdevumi 234 323 euro apmērā tiks veikti Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammas 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”.

Izdevumi 3 562 185 euro apmērā tiks veikti Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammas 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”.

Izdevumi 57 231 euro apmērā tiks veikti Veselības ministrijas (Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta) budžeta apakšprogrammas 39.04.00 “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”.

Informācija par anotācijā katra minētā Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” apakšpunkta sasaisti ar attiecīgo rīkojuma projekta apakšpunktu
Informācija par anotācijā katra minētā Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” apakšpunkta sasaisti ar attiecīgo rīkojuma projekta apakšpunktu
 
MK rīkojuma projekta apakšpunkts
274.1. par laboratorisko izmeklējumu veikšanu Covid-19 noteikšanai atbilstoši Slimību profilakses un kontroles centra tīmekļvietnē publicētajam Covid-19 testēšanas algoritmam 1.1.1., 1.3.1.apakšpunkts
 
 
274.2. par subakūto rehabilitāciju un ilgtermiņa rehabilitāciju pacientiem pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas 1.1.3., 1.3.4.apakšpunkts
274.3. par Covid-19 pacientu diagnostiku un ārstēšanu, kā arī par pacientu veselības stāvokļa dinamisko novērošanu pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas.
 
1.1.4., 1.2., 1.3.3.apakšpunkts
 
275. Līdz 2023. gada 31. decembrim dienests ārstniecības iestādēm veic samaksu atbilstoši faktiski sniegto pakalpojumu apjomam par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā saskaņā ar manipulāciju sarakstu vai ikmēneša fiksēto maksājumu. 1.1.2., 1.3.2., 1.4.apakšpunkts







 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.1
2. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.2 - Nr.14
3. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.15
4. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.16 - Nr.28
5. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.29
6. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.30 - Nr.42
7. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.43 - Nr.45
8. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.46