Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. oktobra noteikumos Nr. 580 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošana""
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Skatīt anotācijā.
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai izdarītu grozījumus Ministru kabineta 2023. gada 10. oktobra noteikumos Nr.580 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošana".
Politikas jomas
Dabas resursu, lauksaimnieciskās ražošanas un pārstrādes politika; Reģionālā attīstība
Teritorija
-
Norises laiks
01.07.2025. - 15.07.2025.
Informācija
Acinām priekšlikumus par noteikumu projektu iesniegt TAP portālā.
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- nevalstiskās organizācijas
Skaidrojums un ietekme
-
Sagatavoja
Andra Karlsone (ZM)
Atbildīgā persona
Liene Jansone (ZM)
Izsludināšanas datums
01.07.2025. 09:30
Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi
Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Daiga Gargurne - "SATEKA"
Papildināt MKN punktu "33.12. mazvērtīgā inventāra iegādes izmaksas."
Lai arī mazvērtīgā inventāra iegāde var būt pamatota kādās projekta īstenošanas situācijās, nav atbalstāms, ka šāda izmaksu pozīcija tiek iekļauta bez jebkādiem ierobežojumiem vai nosacījumiem. Šobrīd MKN redakcija pieļauj situāciju, ka projekts var tikt balstīts tikai uz mazvērtīgā inventāra iegādi, kas nav atbilstoši efektīva un ilgtspējīga atbalsta mērķiem. Šāda pieeja var novest pie neefektīvas publisko līdzekļu izmantošanas un apiet projekta satura būtību, kas būtu orientēta uz ilgtermiņa rezultātiem.
Priekšlikums:
Ja šādu izmaksu pozīciju saglabā, ir nepieciešams noteikt skaidru ierobežojumu, piemēram, procentuāli no kopējām attiecināmajām izmaksām (piemēram, ne vairāk kā 10–15 %), lai nodrošinātu, ka šāda veida izmaksas netiek izmantotas kā galvenais projekta finansēšanas pamats un lai saglabātu līdzsvaru starp dažādām projekta aktivitātēm.
Lai arī mazvērtīgā inventāra iegāde var būt pamatota kādās projekta īstenošanas situācijās, nav atbalstāms, ka šāda izmaksu pozīcija tiek iekļauta bez jebkādiem ierobežojumiem vai nosacījumiem. Šobrīd MKN redakcija pieļauj situāciju, ka projekts var tikt balstīts tikai uz mazvērtīgā inventāra iegādi, kas nav atbilstoši efektīva un ilgtspējīga atbalsta mērķiem. Šāda pieeja var novest pie neefektīvas publisko līdzekļu izmantošanas un apiet projekta satura būtību, kas būtu orientēta uz ilgtermiņa rezultātiem.
Priekšlikums:
Ja šādu izmaksu pozīciju saglabā, ir nepieciešams noteikt skaidru ierobežojumu, piemēram, procentuāli no kopējām attiecināmajām izmaksām (piemēram, ne vairāk kā 10–15 %), lai nodrošinātu, ka šāda veida izmaksas netiek izmantotas kā galvenais projekta finansēšanas pamats un lai saglabātu līdzsvaru starp dažādām projekta aktivitātēm.
15.07.2025. 09:02
Biedrība "Latvijas Lauku forums"
Biedrība “Latvijas Lauku forums”(turpmāk – LLF) ir iepazinusies ar Zemkopības ministrijas izstrādāto tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. oktobra noteikumos Nr. 580 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošana"" un sadarbībā ar savām biedru organizācijām– 32 vietējām rīcības grupām ir izstrādājusi priekšlikumus:
(1) Esošā redakcija: 27.2.projektā iesaista vismaz desmit dalībniekus, no kuriem vismaz 80 procenti ir vecumā no septiņiem līdz 25 gadiem;
Komentārs: Anotācijā un MKN ir norādīti dažādas vecuma grupas Jauniešu iniciatīvas mērķgrupai - anotācijā minēts “vecumā no sešiem līdz 25 gadiem”, MKN - “vecumā no septiņiem līdz 25 gadiem”.
(2) Esošā redakcija: 27.3. atbalsta pretendents, izņemot pašvaldību, gadā pirms projekta iesniegšanas ir īstenojis darbības šo noteikumu 27.2. apakšpunktā minētai mērķagrupai.
Piedāvātā redakcija: 27.3. atbalsta pretendents, izņemot pašvaldību, iesniegšanas gadā vai gadā pirms projekta iesniegšanas ir īstenojis darbības šo noteikumu 27.2. apakšpunktā minētai mērķagrupai.
Komentārs: Pielāgot punkta redakciju neradot nevajadzīgas grūtības jauniešu projektu iesniedzējiem, it īpaši jauniem vai nesen dibinātām organizācijām. Iesniedzējs var būt veicis aktivitātes, piemēram, janvārī, projektu plāno iesniegt decembrī, kas piedāvātajā redakcijā izslēgto šo organizāciju no pretendentu loka. Līdzīgi situācijā, ja tieši gadā pirms iesniegšanas gada nav īstenojusi aktivitātes, bet ir bijušās pirms tam vai ir iesniegšanas gadā. Piedāvājam ņemt vērā divus gadus neradot ierobežojumus jaunām organizācijām, kuras var būt īstenojušas attiecīgas aktivitātes īsākā laika posmā, paredzot elastību attiecībā uz organizācijām, kas ir īstenojušas aktivitātes projektā paredzētajai mērķgrupai pirms statūtu maiņas vai īsākos laika periodos, lai novērstu nevajadzīgus administratīvus šķēršļus.
(3) Esošā redakcija: 30.2. aktivitātē "Kopienu spēcinošas un vietas attīstību sekmējošas iniciatīvas" ieguldījumiem pašvaldības infrastruktūras izveidei ir 100 000 euro (tostarp šo noteikumu 2.3.4. apakšpunktā minētajā gadījumā), fiksētās summas maksājumam "Jauniešu iniciatīvas" – 6 000 euro, bet pārējiem projektiem nepārsniedz 50 000 euro.
Piedāvātā redakcija: 30.2. aktivitātē "Kopienu spēcinošas un vietas attīstību sekmējošas iniciatīvas" ieguldījumiem pašvaldības infrastruktūras izveidei ir 100 000 euro (tostarp šo noteikumu 2.3.4. apakšpunktā minētajā gadījumā), fiksētās summas maksājumam "Jauniešu iniciatīvas" – 1500 euro vai 6 000 euro, bet pārējiem projektiem nepārsniedz 50 000 euro.
Komentārs: Tā kā fiksētās summas metodikas maksājums neļauj paredzēt definēt dažādus “soļus” rosinām līdztekus esošajiem 6000 euro pasākumiem, iekļaut arī apjoma ziņā mazākus, pārņemot pamatojošo metodiku no Polijas, Igaunijas vai Somijas vadošajām iestādēm. Mazāka apjoma projekti ir piemēroti lauku kopienu jauniešu iniciatīvām, kurām nav nepieciešams liels finanšu apjoms, vienlaikus būtiski
(4) Esošā redakcija: 33.11. lietotu pamatlīdzekļu iegādes un uzstādīšanas izmaksas, ja tie nav vecāki par pieciem gadiem (pamatlīdzekļu vecumam jābūt pierādāmam);
Piedāvātā redakcija: 33.11. lietotu pamatlīdzekļu iegādes un uzstādīšanas izmaksas, ja tie nav vecāki par piecpadsmit gadiem (pamatlīdzekļu vecumam jābūt pierādāmam);
Komentārs: Noteikt iegādājamo lietoto pamatlīdzekļu vecumu līdzīgu, kā citās KLP SP intervencēs, piemēram, atbalsts investīcijām materiālajos aktīvos, kur nosacījums “18.2. izmaksas par tādas lietotas tehnikas un iekārtu iegādi, kas nav vecākas par piecpadsmit gadiem (tehnikas un iekārtas vecumam jābūt pierādāmam un auditējamam) (MKN Nr.303 no 21.05.2024.)
(5) Esošā redakcija: 35.4. būvniecības izmaksas, kuru būvdarbiem nav vajadzīga būvniecības ieceres dokumentācija;
Piedāvātā redakcija: 35.4. materiālu iegādes un būvniecības darbu izmaksas, kuru būvdarbiem nav vajadzīga būvniecības ieceres dokumentācija;
Komentārs: Padarīt redakciju iesniedzējiem un īstenotājiem saprotamāki nosacījumi “darīsim paši” pieejas aktivitātei.
(6) Esošā redakcija: 35.5 mācību izmaksas, ja tās spēcina kopienu, projektu īsteno biedrība vai nodibinājums un klātienē piedalās vismaz 10 dalībnieku;
Piedāvātā redakcija: 35.5 mācību izmaksas, ja projektu īsteno biedrība vai nodibinājums un klātienē piedalās vismaz 10 dalībnieku;
Komentārs: Neiekļaut frāzi "spēcina kopienu", kas ir neskaidra un plaši interpretējama, līdz ar to nav objektīvs kritērijs attiecināmības izvērtēšanai, piemēram, mācības riskam pakļautajām grupām – vecākiem, kuriem ir bērni ar īpašām vajadzībām, adpocijas ģimenēm, bet kas nozīmīgi arī viedo ciemu iekļaujošās vides veidošanai, var tikt arī interpretēti kā neatbilstoši, bet būtu atbalstāmi, savukārt, kāds pretējs – pašpalīdzības labsajūtas vai meditatīvi pasākumi var tikt “pievilkti” arī kopienas spēcināšanai. Praktiski jebkura izglītojoša aktivitāte var tikt pamatota kā kopienas spēcināšana, tādēļ šāda norma faktiski neveicina projektu kvalitātes paaugstināšanu, bet gan rada iespēju selektīvai interpretācijai.
VRG stratēģijās ir noteiktas mērķagrupas, tāpēc rosinām ļaut pašām VRG nepieciešamības gadījumā ierobežot aktivitātes sludinājumos.
(7) Paredzēt jaunu punktu sadaļā “Atbalsta saņemšanas nosacījumi aktivitātē "Kopienu spēcinošas un vietas attīstību sekmējošas iniciatīvas"”: 35.8. Ja projekta ietvaros tiek iegādāti materiāli būvdarbiem nav vajadzīga būvniecības ieceres dokumentācija un darbus veic pats pieteicējs, līdzfinansējumu iespējams nodrošināt brīvprātīgā darba veidā, skaidri definējot plānoto darba apjomu (stundas) un darba izmaksas (EUR/h).
Komentārs: Ja iesniedzējs saviem spēkiem brīvprātīgi veic būvniecības darbus, kas prasa lielu laika un zināšanu ieguldījumu, tad būtu adekvāti neprasīt līdzfinansējums naudas veidā. Šāda pieeja spēcinātu kopienas, veicinātu īstenot iedzīvotājiem svarīgas darbības pašu spēkiem par daudz zemākām izmaksām. Piemēram, Somijā ir iespējams līdzfinansēt projektu arī brīvprātīgo darbu, definējot stundas izmaksas atbilstoši vidējām konkrētās profesijas cenām, vēsturiskajiem datiem vai citā veidā veidā atbilstoši cenu apzināšanas veidiem.
(8) Paredzēt jaunu punktu sadaļā “Atbalsta saņemšanas nosacījumi aktivitātē "Kopienu spēcinošas un vietas attīstību sekmējošas iniciatīvas"” par attiecināmām izmaksām: 35.9. Izmaksas par darbībām un darbiem, ko projekta ietvaros veic pats atbalsta pretendents, tostarp satura izstrādes, praktiskas īstenošanas, telpu vai vides uzlabošanas un cita veida aktivitātes, ja tās atbilst projekta mērķiem, ir pamatotas un dokumentētas atbilstoši normatīvajiem aktiem.
Komentārs: Lai pilsoniskās sabiedrības organizācijas varētu pilnvērtīgi īstenot sabiedriskā labuma projektus, ir būtiski paredzēt iespēju attiecināt arī izmaksas, kas saistītas ar darbībām un darbiem, ko projekta ietvaros veic pats atbalsta pretendents. Daudzos gadījumos organizācijām jau ir atbilstoša kapacitāte, zināšanas un resursi, lai nodrošinātu gan saturisku, gan praktisku projekta aktivitāšu izpildi – tostarp arī ar telpu vai vides uzlabošanu saistītus darbus. Šāda pieeja veicina efektīvu publisko līdzekļu izmantošanu, ļaujot izvairīties no nepamatotas ārējo pakalpojumu piesaistes un stiprinot organizācijas pašu spējas. Vienlaikus tas sekmē aktīvāku iesaisti projekta īstenošanā – gan no darbinieku, gan brīvprātīgo vai kopienas locekļu puses –, tādējādi palielinot sabiedrisko līdzdalību un projekta sociālo ietekmi, vienlaikus šīs izmaksas pamatojot projekta pieteikumā, iekļaujot budžetā un dokumentējot atbilstoši prasībām. Šāds risinājums būtu samērīgs, atbilstošs faktiskajai NVO darba praksei un saskanīgs ar sabiedriskā labuma projektu mērķiem.
(9) Esošā redakcija: 62.1 Atbalsta saņēmējs, kas saņem šo noteikumu 14. punktā minēto fiksētas summas maksājumu ar budžeta projekta aprēķina metodi "Lauku biļete", 30 kalendāro dienu laikā pēc projektā paredzētā pamatlīdzekļa vai programmnodrošinājuma iegādes par to informē Lauku atbalsta dienestu.
Komentārs: Rosinām svītrot šo punktu, jo šāda prasība nav iekļauta citās Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam intervencēs, līdz ar to šādas normas iekļaušana vienā konkrētā atbalsta pasākumā šķiet nesamērīga un rada atšķirīgu attieksmi pret atbalsta saņēmējiem dažādās intervencēs. Turklāt atbalsta saņēmējiem jau ir pienākums dokumentēt un saglabāt attiecināmās izmaksas, kas tiek pārbaudītas LAD kontroles laikā, tāpēc papildu termiņš ziņošanai uzliek lieku administratīvo slogu, īpaši mazajiem lauku uzņēmējiem.
Ja šāda prasība tiek saglabāta, ir nepieciešams skaidrot tās mērķi un lietderību, kā arī saskaņot prasību piemērošanu visā KLP SP regulējumā, lai nodrošinātu vienlīdzīgu un pārskatāmu pieeju visiem atbalsta saņēmējiem.
(1) Esošā redakcija: 27.2.projektā iesaista vismaz desmit dalībniekus, no kuriem vismaz 80 procenti ir vecumā no septiņiem līdz 25 gadiem;
Komentārs: Anotācijā un MKN ir norādīti dažādas vecuma grupas Jauniešu iniciatīvas mērķgrupai - anotācijā minēts “vecumā no sešiem līdz 25 gadiem”, MKN - “vecumā no septiņiem līdz 25 gadiem”.
(2) Esošā redakcija: 27.3. atbalsta pretendents, izņemot pašvaldību, gadā pirms projekta iesniegšanas ir īstenojis darbības šo noteikumu 27.2. apakšpunktā minētai mērķagrupai.
Piedāvātā redakcija: 27.3. atbalsta pretendents, izņemot pašvaldību, iesniegšanas gadā vai gadā pirms projekta iesniegšanas ir īstenojis darbības šo noteikumu 27.2. apakšpunktā minētai mērķagrupai.
Komentārs: Pielāgot punkta redakciju neradot nevajadzīgas grūtības jauniešu projektu iesniedzējiem, it īpaši jauniem vai nesen dibinātām organizācijām. Iesniedzējs var būt veicis aktivitātes, piemēram, janvārī, projektu plāno iesniegt decembrī, kas piedāvātajā redakcijā izslēgto šo organizāciju no pretendentu loka. Līdzīgi situācijā, ja tieši gadā pirms iesniegšanas gada nav īstenojusi aktivitātes, bet ir bijušās pirms tam vai ir iesniegšanas gadā. Piedāvājam ņemt vērā divus gadus neradot ierobežojumus jaunām organizācijām, kuras var būt īstenojušas attiecīgas aktivitātes īsākā laika posmā, paredzot elastību attiecībā uz organizācijām, kas ir īstenojušas aktivitātes projektā paredzētajai mērķgrupai pirms statūtu maiņas vai īsākos laika periodos, lai novērstu nevajadzīgus administratīvus šķēršļus.
(3) Esošā redakcija: 30.2. aktivitātē "Kopienu spēcinošas un vietas attīstību sekmējošas iniciatīvas" ieguldījumiem pašvaldības infrastruktūras izveidei ir 100 000 euro (tostarp šo noteikumu 2.3.4. apakšpunktā minētajā gadījumā), fiksētās summas maksājumam "Jauniešu iniciatīvas" – 6 000 euro, bet pārējiem projektiem nepārsniedz 50 000 euro.
Piedāvātā redakcija: 30.2. aktivitātē "Kopienu spēcinošas un vietas attīstību sekmējošas iniciatīvas" ieguldījumiem pašvaldības infrastruktūras izveidei ir 100 000 euro (tostarp šo noteikumu 2.3.4. apakšpunktā minētajā gadījumā), fiksētās summas maksājumam "Jauniešu iniciatīvas" – 1500 euro vai 6 000 euro, bet pārējiem projektiem nepārsniedz 50 000 euro.
Komentārs: Tā kā fiksētās summas metodikas maksājums neļauj paredzēt definēt dažādus “soļus” rosinām līdztekus esošajiem 6000 euro pasākumiem, iekļaut arī apjoma ziņā mazākus, pārņemot pamatojošo metodiku no Polijas, Igaunijas vai Somijas vadošajām iestādēm. Mazāka apjoma projekti ir piemēroti lauku kopienu jauniešu iniciatīvām, kurām nav nepieciešams liels finanšu apjoms, vienlaikus būtiski
(4) Esošā redakcija: 33.11. lietotu pamatlīdzekļu iegādes un uzstādīšanas izmaksas, ja tie nav vecāki par pieciem gadiem (pamatlīdzekļu vecumam jābūt pierādāmam);
Piedāvātā redakcija: 33.11. lietotu pamatlīdzekļu iegādes un uzstādīšanas izmaksas, ja tie nav vecāki par piecpadsmit gadiem (pamatlīdzekļu vecumam jābūt pierādāmam);
Komentārs: Noteikt iegādājamo lietoto pamatlīdzekļu vecumu līdzīgu, kā citās KLP SP intervencēs, piemēram, atbalsts investīcijām materiālajos aktīvos, kur nosacījums “18.2. izmaksas par tādas lietotas tehnikas un iekārtu iegādi, kas nav vecākas par piecpadsmit gadiem (tehnikas un iekārtas vecumam jābūt pierādāmam un auditējamam) (MKN Nr.303 no 21.05.2024.)
(5) Esošā redakcija: 35.4. būvniecības izmaksas, kuru būvdarbiem nav vajadzīga būvniecības ieceres dokumentācija;
Piedāvātā redakcija: 35.4. materiālu iegādes un būvniecības darbu izmaksas, kuru būvdarbiem nav vajadzīga būvniecības ieceres dokumentācija;
Komentārs: Padarīt redakciju iesniedzējiem un īstenotājiem saprotamāki nosacījumi “darīsim paši” pieejas aktivitātei.
(6) Esošā redakcija: 35.5 mācību izmaksas, ja tās spēcina kopienu, projektu īsteno biedrība vai nodibinājums un klātienē piedalās vismaz 10 dalībnieku;
Piedāvātā redakcija: 35.5 mācību izmaksas, ja projektu īsteno biedrība vai nodibinājums un klātienē piedalās vismaz 10 dalībnieku;
Komentārs: Neiekļaut frāzi "spēcina kopienu", kas ir neskaidra un plaši interpretējama, līdz ar to nav objektīvs kritērijs attiecināmības izvērtēšanai, piemēram, mācības riskam pakļautajām grupām – vecākiem, kuriem ir bērni ar īpašām vajadzībām, adpocijas ģimenēm, bet kas nozīmīgi arī viedo ciemu iekļaujošās vides veidošanai, var tikt arī interpretēti kā neatbilstoši, bet būtu atbalstāmi, savukārt, kāds pretējs – pašpalīdzības labsajūtas vai meditatīvi pasākumi var tikt “pievilkti” arī kopienas spēcināšanai. Praktiski jebkura izglītojoša aktivitāte var tikt pamatota kā kopienas spēcināšana, tādēļ šāda norma faktiski neveicina projektu kvalitātes paaugstināšanu, bet gan rada iespēju selektīvai interpretācijai.
VRG stratēģijās ir noteiktas mērķagrupas, tāpēc rosinām ļaut pašām VRG nepieciešamības gadījumā ierobežot aktivitātes sludinājumos.
(7) Paredzēt jaunu punktu sadaļā “Atbalsta saņemšanas nosacījumi aktivitātē "Kopienu spēcinošas un vietas attīstību sekmējošas iniciatīvas"”: 35.8. Ja projekta ietvaros tiek iegādāti materiāli būvdarbiem nav vajadzīga būvniecības ieceres dokumentācija un darbus veic pats pieteicējs, līdzfinansējumu iespējams nodrošināt brīvprātīgā darba veidā, skaidri definējot plānoto darba apjomu (stundas) un darba izmaksas (EUR/h).
Komentārs: Ja iesniedzējs saviem spēkiem brīvprātīgi veic būvniecības darbus, kas prasa lielu laika un zināšanu ieguldījumu, tad būtu adekvāti neprasīt līdzfinansējums naudas veidā. Šāda pieeja spēcinātu kopienas, veicinātu īstenot iedzīvotājiem svarīgas darbības pašu spēkiem par daudz zemākām izmaksām. Piemēram, Somijā ir iespējams līdzfinansēt projektu arī brīvprātīgo darbu, definējot stundas izmaksas atbilstoši vidējām konkrētās profesijas cenām, vēsturiskajiem datiem vai citā veidā veidā atbilstoši cenu apzināšanas veidiem.
(8) Paredzēt jaunu punktu sadaļā “Atbalsta saņemšanas nosacījumi aktivitātē "Kopienu spēcinošas un vietas attīstību sekmējošas iniciatīvas"” par attiecināmām izmaksām: 35.9. Izmaksas par darbībām un darbiem, ko projekta ietvaros veic pats atbalsta pretendents, tostarp satura izstrādes, praktiskas īstenošanas, telpu vai vides uzlabošanas un cita veida aktivitātes, ja tās atbilst projekta mērķiem, ir pamatotas un dokumentētas atbilstoši normatīvajiem aktiem.
Komentārs: Lai pilsoniskās sabiedrības organizācijas varētu pilnvērtīgi īstenot sabiedriskā labuma projektus, ir būtiski paredzēt iespēju attiecināt arī izmaksas, kas saistītas ar darbībām un darbiem, ko projekta ietvaros veic pats atbalsta pretendents. Daudzos gadījumos organizācijām jau ir atbilstoša kapacitāte, zināšanas un resursi, lai nodrošinātu gan saturisku, gan praktisku projekta aktivitāšu izpildi – tostarp arī ar telpu vai vides uzlabošanu saistītus darbus. Šāda pieeja veicina efektīvu publisko līdzekļu izmantošanu, ļaujot izvairīties no nepamatotas ārējo pakalpojumu piesaistes un stiprinot organizācijas pašu spējas. Vienlaikus tas sekmē aktīvāku iesaisti projekta īstenošanā – gan no darbinieku, gan brīvprātīgo vai kopienas locekļu puses –, tādējādi palielinot sabiedrisko līdzdalību un projekta sociālo ietekmi, vienlaikus šīs izmaksas pamatojot projekta pieteikumā, iekļaujot budžetā un dokumentējot atbilstoši prasībām. Šāds risinājums būtu samērīgs, atbilstošs faktiskajai NVO darba praksei un saskanīgs ar sabiedriskā labuma projektu mērķiem.
(9) Esošā redakcija: 62.1 Atbalsta saņēmējs, kas saņem šo noteikumu 14. punktā minēto fiksētas summas maksājumu ar budžeta projekta aprēķina metodi "Lauku biļete", 30 kalendāro dienu laikā pēc projektā paredzētā pamatlīdzekļa vai programmnodrošinājuma iegādes par to informē Lauku atbalsta dienestu.
Komentārs: Rosinām svītrot šo punktu, jo šāda prasība nav iekļauta citās Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam intervencēs, līdz ar to šādas normas iekļaušana vienā konkrētā atbalsta pasākumā šķiet nesamērīga un rada atšķirīgu attieksmi pret atbalsta saņēmējiem dažādās intervencēs. Turklāt atbalsta saņēmējiem jau ir pienākums dokumentēt un saglabāt attiecināmās izmaksas, kas tiek pārbaudītas LAD kontroles laikā, tāpēc papildu termiņš ziņošanai uzliek lieku administratīvo slogu, īpaši mazajiem lauku uzņēmējiem.
Ja šāda prasība tiek saglabāta, ir nepieciešams skaidrot tās mērķi un lietderību, kā arī saskaņot prasību piemērošanu visā KLP SP regulējumā, lai nodrošinātu vienlīdzīgu un pārskatāmu pieeju visiem atbalsta saņēmējiem.
15.07.2025. 17:25
Atlasīti 2 ieraksti.
Ierakstu skaits lapā25
