Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 29. septembra noteikumos Nr. 545 "Pārtikas apritē nodarbināto personu apmācības kārtība pārtikas higiēnas jomā"
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Šobrīd spēkā esošie noteikumi Nr. 545 nenosaka zināšanu pārbaudi kā obligātu prasību pirms apliecības izsniegšanas par kursa “Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā” apguvi.
Vērtējot spēkā esošos noteikumus un to piemērošanu, konstatēts, ka pastāv risks, ka personas, kas iesaistītas pārtikas apritē, iespējams, nav apguvušas nepieciešamās zināšanas pārtikas higiēnas jautājumos. Tas var radīt higiēnas pārkāpumus un pārtikas nekaitīguma apdraudējumu, īpaši attiecībā uz personām, kuras piegādā pārtiku, tostarp gatavos ēdienus (kurjeri), kuriem šīs zināšanas ir būtiskas ikdienas darbā.
Vērtējot spēkā esošos noteikumus un to piemērošanu, konstatēts, ka pastāv risks, ka personas, kas iesaistītas pārtikas apritē, iespējams, nav apguvušas nepieciešamās zināšanas pārtikas higiēnas jautājumos. Tas var radīt higiēnas pārkāpumus un pārtikas nekaitīguma apdraudējumu, īpaši attiecībā uz personām, kuras piegādā pārtiku, tostarp gatavos ēdienus (kurjeri), kuriem šīs zināšanas ir būtiskas ikdienas darbā.
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts paredz noteikt prasību par obligātu rakstveida pārbaudes darba kārtošanu pēc kursa “Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā” noklausīšanās. Šī prasība būs attiecināma uz visām pārtikas apritē iesaistītajām personām, kurām saskaņā ar noteikumos Nr. 545 noteiktajām prasībām ir jāapgūst mācību kurss “Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā”.
Politikas jomas
Dabas resursu, lauksaimnieciskās ražošanas un pārstrādes politika; Pārtikas drošība un kvalitāte
Teritorija
Latvija
Norises laiks
13.11.2024. - 27.11.2024.
Informācija
Pēc saskaņošanas noteikumu projektu plānots sasakaņot ar citām ministrijām un virzīt apstiprināšanai Ministru kabinetā. Normatīvais akts stāsies spēkā pēc tā apstiprināšanas Ministru kabinetā.
Fiziskās personas
- Pārtikas apritē iesaistītās personas
- Personas, kuras pasniedz mācību kursu “Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā”
Skaidrojums un ietekme
Noteikumu projektā noteiktais tiesiskais regulējums attiecas uz pārtikas apritē iesaistītajām personām, pārtikas aprites uzņēmumiem un uzņēmumiem, kuri veic apmācības saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 545. MK noteikumos Nr. 545 noteiktais Mācību kurss “Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā” tiks papildināts ar rakstveida pārbaudi.
Juridiskās personas
- Pārtikas apritē iesaistītās personas
- Personas, kuras pasniedz mācību kursu “Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā”
Skaidrojums un ietekme
Noteikumu projektā noteiktais tiesiskais regulējums attiecas uz pārtikas apritē iesaistītajām personām, pārtikas aprites uzņēmumiem un uzņēmumiem, kuri veic apmācības saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 545. MK noteikumos Nr. 545 noteiktais Mācību kurss “Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā” tiks papildināts ar rakstveida pārbaudi.
Sagatavoja
Irita Lāce (ZM)
Atbildīgā persona
Antra Briņķe (ZM)
Izsludināšanas datums
12.11.2024. 19:41
Apkopojums
Dokumenta nosaukums
Publicēts
Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi
Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Norītis Noris Krūzītis - "Latvijas Pārtikas Tirgotāju Asociācija"
Papildināt ar 5.1 punktu šādā redakcijā:
"5.1 Pēc mācību kursa noklausīšanās darbinieks kārto rakstveida pārbaudes darbu (kursa apguve un pārbaudes darbs var būt digitālā formā). Pārbaudes darba apjoms ir vismaz piecpadsmit jautājumi par dažādām ar pārtikas higiēnu un nekaitīgumu saistītām tēmām. Mācību kursu uzskata par apgūtu, ja pārbaudes darbā pareizi atbildēti vismaz 90 procenti no kopējā jautājumu skaita."
2.
Papildināt ar 11. punktu šādā redakcijā:
"11. Šo noteikumu 5.1 punkts stājas spēkā 3 mēnešus pēc izsludināšanas. Līdz noteikumu spēkā stāšanās dienai iegūtās apliecības derīgas trīs gadus no to izsniegšanas brīža”.
Argumenti:
Pārbaudes darba apjomam jābūt loģiski saistītam ar mācību ilgumu, MK noteikumos noteikts, ka mācību kursa apjoms ir 3h. Pieaugušo izglītības pilnveides kursu prakse mūsdienās iesaka kursu noslēgumā sagatavot pārbaudes testu par kursā laikā apskatītajiem kritiski svarīgiem aspektiem saprātīgā apjomā, kas optimāli būtu 15-20 jautājumi. 50 jautājumu testa apjoms (5 par katru nodaļu un apakšnodaļu) ir vērtējama kā pārmērīga prasība 3h kursam.
Prasību ieviešanai nepieciešams saprātīgs laika periods, iesakām vismaz 3 mēnešus pēc izsludināšanas Latvijas Vēstnesī. Vairāki pārtikas aprites uzņēmumi kursa apguvei ir izstrādājuši digitālus risinājumus, tai skaitā ar ārējo IT partneru tehnisko iesaisti. Digitālas formas kursa satura izmaiņām uzņēmējiem būs nepieciešami gan finanšu, gan laika resursi.
Pārbaudes darbs var tikt kārtots digitālā formā
Pārbaudes darba ieviešanas prasība pēc būtības neskar anotācijā minēto problēmu:
“Problēmas apraksts. Pastāv risks, ka personas, kas iesaistītas pārtikas apritē, iespējams, nav apguvušas nepieciešamās zināšanas pārtikas higiēnas jautājumos. Tas var radīt higiēnas pārkāpumus un pārtikas nekaitīguma apdraudējumu, īpaši attiecībā uz personām, kuras piegādā pārtiku, tostarp gatavos ēdienus (kurjeri), kuriem šīs zināšanas ir būtiskas ikdienas darbā.”
MK noteikumu 3.2. p-ts nosaka, ka “Mācības pārtikas higiēnas jomā nav nepieciešamas, ja darbinieks nodarbinātstikai fasētu pārtikas produktu uzglabāšanas, pārvadāšanas un izplatīšanas jomā un produkta saturam nevar piekļūt, to neatverot vai nemainot iepakojumu”
"5.1 Pēc mācību kursa noklausīšanās darbinieks kārto rakstveida pārbaudes darbu (kursa apguve un pārbaudes darbs var būt digitālā formā). Pārbaudes darba apjoms ir vismaz piecpadsmit jautājumi par dažādām ar pārtikas higiēnu un nekaitīgumu saistītām tēmām. Mācību kursu uzskata par apgūtu, ja pārbaudes darbā pareizi atbildēti vismaz 90 procenti no kopējā jautājumu skaita."
2.
Papildināt ar 11. punktu šādā redakcijā:
"11. Šo noteikumu 5.1 punkts stājas spēkā 3 mēnešus pēc izsludināšanas. Līdz noteikumu spēkā stāšanās dienai iegūtās apliecības derīgas trīs gadus no to izsniegšanas brīža”.
Argumenti:
Pārbaudes darba apjomam jābūt loģiski saistītam ar mācību ilgumu, MK noteikumos noteikts, ka mācību kursa apjoms ir 3h. Pieaugušo izglītības pilnveides kursu prakse mūsdienās iesaka kursu noslēgumā sagatavot pārbaudes testu par kursā laikā apskatītajiem kritiski svarīgiem aspektiem saprātīgā apjomā, kas optimāli būtu 15-20 jautājumi. 50 jautājumu testa apjoms (5 par katru nodaļu un apakšnodaļu) ir vērtējama kā pārmērīga prasība 3h kursam.
Prasību ieviešanai nepieciešams saprātīgs laika periods, iesakām vismaz 3 mēnešus pēc izsludināšanas Latvijas Vēstnesī. Vairāki pārtikas aprites uzņēmumi kursa apguvei ir izstrādājuši digitālus risinājumus, tai skaitā ar ārējo IT partneru tehnisko iesaisti. Digitālas formas kursa satura izmaiņām uzņēmējiem būs nepieciešami gan finanšu, gan laika resursi.
Pārbaudes darbs var tikt kārtots digitālā formā
Pārbaudes darba ieviešanas prasība pēc būtības neskar anotācijā minēto problēmu:
“Problēmas apraksts. Pastāv risks, ka personas, kas iesaistītas pārtikas apritē, iespējams, nav apguvušas nepieciešamās zināšanas pārtikas higiēnas jautājumos. Tas var radīt higiēnas pārkāpumus un pārtikas nekaitīguma apdraudējumu, īpaši attiecībā uz personām, kuras piegādā pārtiku, tostarp gatavos ēdienus (kurjeri), kuriem šīs zināšanas ir būtiskas ikdienas darbā.”
MK noteikumu 3.2. p-ts nosaka, ka “Mācības pārtikas higiēnas jomā nav nepieciešamas, ja darbinieks nodarbinātstikai fasētu pārtikas produktu uzglabāšanas, pārvadāšanas un izplatīšanas jomā un produkta saturam nevar piekļūt, to neatverot vai nemainot iepakojumu”
26.11.2024. 07:52
SIA "Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs"
Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 29. septembra noteikumos Nr. 545 "Pārtikas apritē nodarbināto personu apmācības kārtība pārtikas higiēnas jomā"
Nr. 24-TA-2670
Esošā redakcija:
"5.1 Pēc mācību kursa noklausīšanās darbinieks kārto rakstveida pārbaudes darbu. Pārbaudes darba apjoms ir vismaz pieci jautājumi par katru mācību programmas punktu un apakšpunktu. Mācību kursu uzskata par apgūtu, ja pārbaudes darbā pareizi atbildēti vismaz 90 procenti no kopējā jautājumu skaita."
1) Iebildumi:
Iebilstam pret noteikumu projekta 5.1 redakciju, kas šobrīd ir neprecīza par piedāvāto, kas ietver prasību par rakstveida pārbaudes darba kārtošanu, tomēr nav skaidrs, vai pārbaudījums obligāti jākārto klātienē, vai rakstveida pārbaudījums ir pieļaujams arī tiešsaistē.Vēršam uzmanību, ka zināšanu pārbaudes darbu rakstveidā var kārtot izmantojot mūsdienu tehnoloģijas un digitalizācijas rīkus, kas var būt efektīvāki risinājumi apmācību un pārbaudes darbu organizēšanai.
Digitalizācijas attīstība un tehnoloģiju progresēšana piedāvā jaunus instrumentus un metodes apmācību procesa nodrošināšanai, kas ir daudz pieejamāki un efektīvāki gan uzņēmējiem, gan darbiniekiem. Attālinātās apmācību platformas ļauj nodrošināt elastīgumu, ietaupot laiku un resursus, vienlaikus saglabājot mācību kvalitāti. Šādā veidā darbiniekiem tiek sniegta iespēja apgūt nepieciešamās zināšanas neatkarīgi no ģeogrāfiskās atrašanās vietas, kā arī tiek novērsta nepieciešamība pēc papildus izmaksām un organizatoriskām grūtībām, kas saistītas ar klātienes pārbaudes organizēšanu.
Ierosinām pārskatīt pārbaudes formātu, piedāvājot attālinātus testus, kas varētu efektīvi aizstāt klātienes rakstveida pārbaudes darbus, saglabājot apmācību kvalitāti un nodrošinot lielāku pieejamību un elastību darba devējiem un darbiniekiem. Ierosinām precizēt noteikumu anotāciju, skaidrojot, kas rakstveida pārbaudes darbu var kārtot gan klātienē, gan attālināti, ja vien tiek nodrošināta zināšanu apguves un pārbaudes kvalitāte.
2) Ierosinājumi par testa sagatavošanas prasību mācību kursā "Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā".
Kā izriet no noteikumu projekta prasībām, testā jābūt vismaz pieciem jautājumiem par katru no četriem mācību programmas punktiem un deviņiem apakšpunktiem, kas prasa plašu un detalizētu jautājumu izstrādi.
Ierosinām veikt šādas izmaiņas:
1. Precizēt noteikumu projektu un anotāciju, tekstā lietot vienādus terminus, lai noteikumu normas tiktu interpretētas viennozīmīgi. Pašlaik nav viennozīmīgi skaidrs, kas ir programmas punkts un apakšpunkts, jo MK noteikumu 1.pielikumā ir dots Mācību kursa "Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā" saturs ar punktiem un apakšpunktiem. Savukārt 5.1 ir teikts pārbaudes darba apjoms ir vismaz pieci jautājumi par katru mācību programmas punktu un apakšpunktu. Vēršam uzmanību, ka jautājumu skaits par katru punktu un apakšpunktu negarantē mācību kursa apguves kvalitāti.
2. Samazināt jautājumu skaitu, lai samazinātu administratīvo slogu, kā arī pārskatīt un uzlabot noteikumu projekta 5.1 punktu, lai tas nodrošinātu mācību kursa apguves kvalitāti un testu efektivitāti, kā arī vienlaicīgi veicinātu higiēnas prasību ievērošanu pārtikas uzņēmumā. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā ierosinātā pārbaudījumu testēšanas pieeja, ņemot vērā darbinieku darba specifiku katrā nozarē, var radīt nevienlīdzīgas grūtības. Katrs darbinieks strādā atšķirīgā darba vidē, un darba pienākumu atšķirības var ietekmēt viņa sagatavotību un spējas atbildēt uz visiem jautājumiem.
3. Ierosinām pārskatīt prasību par 90% pareizi atbildētajiem jautājumiem, jo šis slieksnis var būt pārāk stingrs.
4. Veikt administratīvā sloga un papildu izmaksu novērtējumu juridiskām personām, kurām būs vairāk darba, jo būs jāveic rakstveida pārbaudījuma novērtēšana ar lielu jautājumu apjomu. Šobrīd administratīvās izmaksas juridiskajām personām ir novērtētas tikai par rakstveida zināšanu pārbaudei ir metodikas izstrādi. Aicinām papildināt papildu izmaksu novērtējuma rezultātus noteikumu projekta anotācijas sadaļā “2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām” (izmaksas, kas palielināsies sakarā ar rakstveida pārbaudījumu novērtēšanu)
Nr. 24-TA-2670
Esošā redakcija:
"5.1 Pēc mācību kursa noklausīšanās darbinieks kārto rakstveida pārbaudes darbu. Pārbaudes darba apjoms ir vismaz pieci jautājumi par katru mācību programmas punktu un apakšpunktu. Mācību kursu uzskata par apgūtu, ja pārbaudes darbā pareizi atbildēti vismaz 90 procenti no kopējā jautājumu skaita."
1) Iebildumi:
Iebilstam pret noteikumu projekta 5.1 redakciju, kas šobrīd ir neprecīza par piedāvāto, kas ietver prasību par rakstveida pārbaudes darba kārtošanu, tomēr nav skaidrs, vai pārbaudījums obligāti jākārto klātienē, vai rakstveida pārbaudījums ir pieļaujams arī tiešsaistē.Vēršam uzmanību, ka zināšanu pārbaudes darbu rakstveidā var kārtot izmantojot mūsdienu tehnoloģijas un digitalizācijas rīkus, kas var būt efektīvāki risinājumi apmācību un pārbaudes darbu organizēšanai.
Digitalizācijas attīstība un tehnoloģiju progresēšana piedāvā jaunus instrumentus un metodes apmācību procesa nodrošināšanai, kas ir daudz pieejamāki un efektīvāki gan uzņēmējiem, gan darbiniekiem. Attālinātās apmācību platformas ļauj nodrošināt elastīgumu, ietaupot laiku un resursus, vienlaikus saglabājot mācību kvalitāti. Šādā veidā darbiniekiem tiek sniegta iespēja apgūt nepieciešamās zināšanas neatkarīgi no ģeogrāfiskās atrašanās vietas, kā arī tiek novērsta nepieciešamība pēc papildus izmaksām un organizatoriskām grūtībām, kas saistītas ar klātienes pārbaudes organizēšanu.
Ierosinām pārskatīt pārbaudes formātu, piedāvājot attālinātus testus, kas varētu efektīvi aizstāt klātienes rakstveida pārbaudes darbus, saglabājot apmācību kvalitāti un nodrošinot lielāku pieejamību un elastību darba devējiem un darbiniekiem. Ierosinām precizēt noteikumu anotāciju, skaidrojot, kas rakstveida pārbaudes darbu var kārtot gan klātienē, gan attālināti, ja vien tiek nodrošināta zināšanu apguves un pārbaudes kvalitāte.
2) Ierosinājumi par testa sagatavošanas prasību mācību kursā "Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā".
Kā izriet no noteikumu projekta prasībām, testā jābūt vismaz pieciem jautājumiem par katru no četriem mācību programmas punktiem un deviņiem apakšpunktiem, kas prasa plašu un detalizētu jautājumu izstrādi.
Ierosinām veikt šādas izmaiņas:
1. Precizēt noteikumu projektu un anotāciju, tekstā lietot vienādus terminus, lai noteikumu normas tiktu interpretētas viennozīmīgi. Pašlaik nav viennozīmīgi skaidrs, kas ir programmas punkts un apakšpunkts, jo MK noteikumu 1.pielikumā ir dots Mācību kursa "Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā" saturs ar punktiem un apakšpunktiem. Savukārt 5.1 ir teikts pārbaudes darba apjoms ir vismaz pieci jautājumi par katru mācību programmas punktu un apakšpunktu. Vēršam uzmanību, ka jautājumu skaits par katru punktu un apakšpunktu negarantē mācību kursa apguves kvalitāti.
2. Samazināt jautājumu skaitu, lai samazinātu administratīvo slogu, kā arī pārskatīt un uzlabot noteikumu projekta 5.1 punktu, lai tas nodrošinātu mācību kursa apguves kvalitāti un testu efektivitāti, kā arī vienlaicīgi veicinātu higiēnas prasību ievērošanu pārtikas uzņēmumā. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā ierosinātā pārbaudījumu testēšanas pieeja, ņemot vērā darbinieku darba specifiku katrā nozarē, var radīt nevienlīdzīgas grūtības. Katrs darbinieks strādā atšķirīgā darba vidē, un darba pienākumu atšķirības var ietekmēt viņa sagatavotību un spējas atbildēt uz visiem jautājumiem.
3. Ierosinām pārskatīt prasību par 90% pareizi atbildētajiem jautājumiem, jo šis slieksnis var būt pārāk stingrs.
4. Veikt administratīvā sloga un papildu izmaksu novērtējumu juridiskām personām, kurām būs vairāk darba, jo būs jāveic rakstveida pārbaudījuma novērtēšana ar lielu jautājumu apjomu. Šobrīd administratīvās izmaksas juridiskajām personām ir novērtētas tikai par rakstveida zināšanu pārbaudei ir metodikas izstrādi. Aicinām papildināt papildu izmaksu novērtējuma rezultātus noteikumu projekta anotācijas sadaļā “2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām” (izmaksas, kas palielināsies sakarā ar rakstveida pārbaudījumu novērtēšanu)
27.11.2024. 15:17
Biedrība "Latvijas Biškopības biedrība"
Latvijas Biškopības biedrības (LBB) priekšlikumi.
Priekšlikumi par noteikumu projekta 1.punktu:
1) ierosinām samazināt pārbaudes jautājumu skaitu, jo jautājumu skaits par katru programmas punktu un apakšpunktu ir pārāk liels. Pārbaudes jautājumu skaits ir kvantitatīvs lielums, kas negarantē to, ka pārtikas uzņēmumā nodarbinātais iegūs izcilas zināšanas par minimālajām higiēnas prasībām, jo svarīgi ir sagatavot kvalitatīvus pārbaudes jautājumus pēc būtības, ņemot vērā pārtikas uzņēmuma nozares specifiku un prasības.
Turklāt, pārbaudes nokārtošana negarantē to, ka pārtikas uzņēmumā nodarbinātais ievēros minimālās higiēnas prasības. Tāpēc, ja ir konstatēti regulāri pārkāpumi vai problēmas pārtikas uzņēmumos, kas darbojas kādā no aprites posmiem, piemēram, kurjeri, kas piegādā pārtiku, tad nav saprātīgi palielināt administratīvo slogu visiem pārtikas uzņēmumiem par mācību kursa pārbaudēm. Svarīgi šo problēmu risināt ar citām metodēm, piemēram, pastiprinot pārbaudes pārtikas uzņēmumos, kas nodarbina pārtikas piegādes kurjerus un kuros konstatēti pārkāpumi.
2) aicinām atkārtoti izvērtēt prasību par 90 procentiem, kas apliecina, ka mācību kurss ir apgūts, ja “pārbaudes darbā pareizi atbildēti vismaz 90 procenti no kopējā jautājumu skaita”. Pareizo atbilžu procentuālais lielums ir jāvērtē kontekstā ar kopējo pārbaudes jautājumu skaitu. Šobrīd noteikumu projekta redakcija nav viennozīmīgi saprotama un tas nav paskaidrots anotācijā.
Prasībām ir jābūt skaidrām. Tāpēc, nosakot šādas prasības noteikumu projektā, anotācijā, ir jāpaskaidro, kāds tad ir pārbaudes jautājumu kopējais skaits un cik procenti pareizo atbilžu jāizpilda, lai mācību kursu uzskatītu par apgūtu. Tapāt anotācijā ir jāpaskaidro, kāds pamatojums ir noteiktajai prasībai par 90% pareizām atbildēm, vai tā ir vispār pieņemta labā prakse zināšanu novērtēšanā vai arī kāds cits pamatojums.
3) Vēršam uzmanību, ka piedāvātā noteikumu redakcija radīs administratīvo slogu, jo jārēķinās, ka nepieciešams novērtēt papildu darba apjoma pieaugumu par pārbaudes jautājumu sagatavošanu un arī regulāru jautājumu atjaunošanu (mainīšanu), lai novērstu sagatavoto jautājumu noplūšanu.
Priekšlikumi par noteikumu projekta 1.punktu:
1) ierosinām samazināt pārbaudes jautājumu skaitu, jo jautājumu skaits par katru programmas punktu un apakšpunktu ir pārāk liels. Pārbaudes jautājumu skaits ir kvantitatīvs lielums, kas negarantē to, ka pārtikas uzņēmumā nodarbinātais iegūs izcilas zināšanas par minimālajām higiēnas prasībām, jo svarīgi ir sagatavot kvalitatīvus pārbaudes jautājumus pēc būtības, ņemot vērā pārtikas uzņēmuma nozares specifiku un prasības.
Turklāt, pārbaudes nokārtošana negarantē to, ka pārtikas uzņēmumā nodarbinātais ievēros minimālās higiēnas prasības. Tāpēc, ja ir konstatēti regulāri pārkāpumi vai problēmas pārtikas uzņēmumos, kas darbojas kādā no aprites posmiem, piemēram, kurjeri, kas piegādā pārtiku, tad nav saprātīgi palielināt administratīvo slogu visiem pārtikas uzņēmumiem par mācību kursa pārbaudēm. Svarīgi šo problēmu risināt ar citām metodēm, piemēram, pastiprinot pārbaudes pārtikas uzņēmumos, kas nodarbina pārtikas piegādes kurjerus un kuros konstatēti pārkāpumi.
2) aicinām atkārtoti izvērtēt prasību par 90 procentiem, kas apliecina, ka mācību kurss ir apgūts, ja “pārbaudes darbā pareizi atbildēti vismaz 90 procenti no kopējā jautājumu skaita”. Pareizo atbilžu procentuālais lielums ir jāvērtē kontekstā ar kopējo pārbaudes jautājumu skaitu. Šobrīd noteikumu projekta redakcija nav viennozīmīgi saprotama un tas nav paskaidrots anotācijā.
Prasībām ir jābūt skaidrām. Tāpēc, nosakot šādas prasības noteikumu projektā, anotācijā, ir jāpaskaidro, kāds tad ir pārbaudes jautājumu kopējais skaits un cik procenti pareizo atbilžu jāizpilda, lai mācību kursu uzskatītu par apgūtu. Tapāt anotācijā ir jāpaskaidro, kāds pamatojums ir noteiktajai prasībai par 90% pareizām atbildēm, vai tā ir vispār pieņemta labā prakse zināšanu novērtēšanā vai arī kāds cits pamatojums.
3) Vēršam uzmanību, ka piedāvātā noteikumu redakcija radīs administratīvo slogu, jo jārēķinās, ka nepieciešams novērtēt papildu darba apjoma pieaugumu par pārbaudes jautājumu sagatavošanu un arī regulāru jautājumu atjaunošanu (mainīšanu), lai novērstu sagatavoto jautājumu noplūšanu.
27.11.2024. 22:11
Atlasīti 3 ieraksti.
Ierakstu skaits lapā25