Sabiedrības līdzdalība

Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Par Jaunatnes politikas īstenošanas plānu 2025.–2027. gadam
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Saskaņā ar Jaunatnes likumu jaunieši ir personas vecumā no 13 līdz 25 gadiem. Jaunatnes politika ir izteikti horizontāla joma, ko raksturo visās valsts politikas jomās īstenojamu mērķtiecīgu darbību kopums, kas veicina jauniešu pilnvērtīgu un vispusīgu attīstību, iekļaušanos sabiedrībā un dzīves kvalitātes uzlabošanos. Savā ikdienā jaunieši iesaistās dažādās aktivitātēs un mijiedarbojas ar dažādām struktūrām un institūcijām. Eiropas Savienības Jaunatnes stratēģijā 2019.-2027.gadam uzsvērts, ka ir nepieciešams attīstīt starpnozaru pieeju, lai nodrošinātu, ka plānotajās politikās vai programmās tiek ņemtas vērā konkrētas jauniešu vai noteikto jauniešu mērķa grupu vajadzības vai arī plānoto pasākumu ietekme uz viņiem.
Mērķa apraksts
Plāna mērķis – ar informatīvu, metodisku un finansiālu valsts atbalstu nodrošināt jaunatnes politikas koordinētu īstenošanu un darba ar jaunatni attīstību, lai radītu labvēlīgu vidi jauniešu dzīves kvalitātes uzlabošanai un palīdzētu katram jaunietim uzsākt patstāvīgu dzīvi kā atbildīgam sabiedrības loceklim.
Politikas jomas
Izglītības un zinātnes politika; Jaunatnes politika; Nodarbinātības veicināšana un bezdarba mazināšana; Pilsoniskās sabiedrības un demokrātijas politika; Sabiedrības veselība; Vides politika
Teritorija
-
Norises laiks
18.10.2024. - 16.11.2024.
Informācija
Priekšlikumi Plāna saturam tika sniegti 2024. gadā februārī un martā notikušo ideju talku ietvaros.
Fiziskās personas
  • jaunieši
  • darba ar jaunatni veicēji
Skaidrojums un ietekme
-
Juridiskās personas
  • nevalstiskās organizācijas
Skaidrojums un ietekme
-
Sagatavoja
Marija Vlasenko (IZM)
Atbildīgā persona
Inita Juhņēviča (IZM)
Izsludināšanas datums
22.10.2024. 13:31

Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi

Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Andrejs Lukjanskis
Iebildu pret strauju kadastra un nodokļu cenu paaugstināšanu.
22.10.2024. 14:23
Valija Lukjanska
Iebildu pret kadastrālo un nodokļu cenu paaugstināšanu!
22.10.2024. 14:49
Oļegs Firsovs
Iebilstu pret kadastrālās vērtības kāpumu!
22.10.2024. 15:29
Fiziska persona
Iebilstu pret kadastrālās vērtības pieaugumu!!!!Un vispār ir jāatceļ nodoklis par vienu nekustamo īpašumu!
22.10.2024. 19:20
Aiva Kakteniece
Es iebilstu lai paceļ nekustamā īpašuma nodokli! Es visus gadus esmu maksājusi mantojumā nodoto īpašuma nodokli, nekad mans maksājums netika kavēts, lai gan pati tur nedzīvoju! 
22.10.2024. 20:13
Gunta Bula
Nepiekrītu kadastrālās vērtības nepamatotai vairākkārtējai celšanai.Tas ,pirmkārt,pazudinās Latvijas laukus,bez kā apdraudēta būs arī pilsētu eksistence.Likumdevējiem taču valsts ir jāsargā?
22.10.2024. 20:16
Fiziska persona
Iebilstu par zemes nodokļu pacelšanu. Esmu invalīde un vīrs pensionārs un būsim ļoti šokēti par to cik būs jāmaksā
ceram ka būs saprāts to nedarī
22.10.2024. 20:30
Sandra Kleinhofa
Esmu pret īpašumu nodokļu palielināšanu,pie esošās situācijas Valstī
22.10.2024. 20:32
Gunta Brūzīte
Esmu  kategoriski  pret šo priekšlikumu!
 
22.10.2024. 20:33
Vilnis Kalniņš
Kategoriski iebilstu kadastra vērtības celšanai!
22.10.2024. 20:50
Tatjana Saulīte
Iebilstu par nepamatotu nodokļu pacelšanu! Atlaist saimu kura izzog valstu un naudas pietiks visai Latvijai
22.10.2024. 22:02
Fiziska persona
Es iebilstu PRET kadastrā vērtības cenas palielilašanu.
23.10.2024. 21:13
Dace Kovaļevska - Dace
Nepiekrītu kadastrālā īpašuma vērtības 
paaugstināšanai. Uzskatu, ka NIN vienīgajam īpašumam ir jāatceļ vispār. 
25.10.2024. 20:59
Marta Kāpiņa - /Fizioterapeite un sertificēta trenere Marta Kāpiņa, maģistrantūra Veselības vadībā
Priekšlikums - 5. rīcības virzienā Jauniešu veselībpratības uzlabošana, iekļaut plaša mēroga izglītošanu par fiziskajām aktivitātēm, uzturu un miegu! Latvijas jauniešu fizisko aktivitāti raksturo pieaugoša neaktivitāte, liekā svara pieaugums un ar to saistītās veselības problēmas! Vai tiešām vienīgās jomas ir prezervatīvu izdalīšana, atkarību un traumatisma mazināšana, kā arī digitālo tehnoloģiju lietošanas samazināšana? Aicinu iepazīties ar Latvijas skolēnu veselības paradumu pētījuma datiem un izdarīt secinājumus par rīcības virzieniem!

Fragmenti:
• Pietiekama fiziskā aktivitāte (katru dienu vismaz 60 minūtes dienā) ir tikai 18,1% skolēnu!
• Liekā ķermeņa masa un aptaukošanās ir būtiska veselības problēma pusaudžu vecumā, un to izraisītās sekas turpinās arī pieaugušā vecumā, iekļaujot metabolos traucējumus, kuri palielina sirds un asinsvadu slimību, kā arī 2. tipa cukura diabēta attīstības risku. Visaugstākā apataukošanās prevalence 2022.gadā ir 13-gadīgiem zēniem (29%)
• Tikai 32,3% pusaudžu skolas dienās ir pietiekams miega ilgums!
• Augļu ēšanas īpatsvars vismaz reizi dienā ir tikai 21% jauniešu!

Pētījuma avots: https://www.spkc.gov.lv/lv/media/21564/download?attachment
Infografika: https://lvportals.lv/norises/366860-petijums-pasliktinajusies-pusaudzu-fiziska-un-mentala-veseliba-2024

Īpaši aktuāli ir veicināt fizisko aktivitāti jauniešiem vecuma grupā no 19 līdz 25 gadiem, kur aktīvas sportošanas rādītāji krītas. Galvenie šķēršļi ir motivācijas un laika trūkums, kas bieži saistīts ar mācību vai darba pienākumiem un dzīvesvietas maiņu. Jaunieši bieži norāda, ka viņiem pietrūkst kompānijas vai atbalsta sporta aktivitātēm, kā arī informācijas par sportošanas iespējām tuvākajā apkārtnē. Papildu motivācijai un līdzdalībai būtu vērtīgi attīstīt programmas, kas ļauj jauniešiem piekļūt sporta iespējām neatkarīgi no dzīvesvietas, veicinot grupu sporta pasākumus un izmantojot vienaudžu atbalsta grupas. Arī digitālie kanāli un neformālas iespējas, piemēram, sporta izaicinājumi tiešsaistē, varētu palīdzēt mazināt barjeras un piesaistīt jauniešus aktīvākai dalībai fiziskajās aktivitātēs, kas veicinātu gan viņu fizisko, gan garīgo labsajūtu.

Ierosinu mainīt esošo skolas sporta stundu organizēšanas kārtību, iekļaujot tajā izglītošanu par aerobajām aktivitātēm, spēka treniņiem un muguras sāpju prevenciju, nevis turpinot esošo modeli ar atsevišķu sporta veidu apguvi!

/Fizioterapeite un sertificēta trenere Marta Kāpiņa, maģistrantūra Veselības vadībā
26.10.2024. 11:38
r.a. "Siltumnīca"
Par izstrādāto projektu Nr. 24-TA-2660 “Jaunatnes politikas īstenošanas plāns 2025.–2027. gadam” (turpmāk - projekts) tiek izteikti šādi priekšlikumi:
Sadaļā 1.8. Stiprināt darbu ar diasporas jauniešiem, izveidojot tā atbalsta mehānismu norādīts, ka “Pasākums tiks īstenots Plāna darbam ar diasporu 2024.-2026. gadam ietvaros.” Gan analizētajā projektā, gan arī Ministru kabineta 24.01.2024. rīkojumā Nr.70 “Plāns darbam ar diasporu 2024.–2026. gadam” uzsvērta nepieciešamība pēc darba ar diasporas jauniešiem stiprināšanu. Paredzētās kopīgās nometnes jauniešiem tiek uzsvērtas kā atbilstošākā aktivitātes forma. Tajā pat laikā netiek sekots līdzi, vai paredzēto rezultatīvo rādītāju (dalībnieku skaits nometnē) sasniegšanai tiek piešķirts atbilstošs finansējums. Kultūras ministrijai piešķirtais finansējums neatšķiras laika posmā līdz pat 2026.gadam. Inflācijas ietekmē nometņu organizētājiem kļūs praktiski neiespējami organizēt šādas nometnes pieejamā finansējuma ietvaros tā, lai nometnes tiktu piepildītas ar nepieciešamo saturu.
Analizējot paredzētos projektu konkursus, lielā daļā gadījumu (7 reizes) tiek uzsvērta nacionālā mēroga jaunatnes organizāciju loma. Tādējādi tiek mazināta jaunu, vietēja vai reģionāla līmeņa jaunatnes organizāciju attīstība. Minētā pieeja būtu pārskatāma, uzsverot arī vietēja vai reģionāla līmeņa organizāciju attīstību. Tāpat būtu uzsverama to biedrību darbība, kas neatbilst jaunatnes organizāciju kritērijam (darbojas ar bērniem vai kuru pārvaldē jaunieši ir pārsnieguši jaunieša vecumu). Būtu pārskatāma nostāja projektu konkursu organizēšanā uzsvaru liekot uz biedrību darbības jomu, nevis uz reģistrēšanu Jaunatnes organizāciju sarakstā.
 
31.10.2024. 16:05
Daniēls Zeltiņš - "Klubs Māja" / ANO Jauniešu delegātu programma
2.1.4 Sekmēt ANO Atpazīstāmību jauniešu vidū (2.2.1. pasākumuma ietveros) ir nesamērgi attiecībā no saturiskā un finanšu viedokļa.  ANO Jauniešu delēgatu programmas iekļaušana plānā 2025.-2027. ir augsts līdzšinēja darba novērtējums. Bet vienlaicīgi īstenošana gulstās uz jau esošā finanšu ietveru to nepārskatot, svarīgi minēt, ka pilnvērtīgai īstenošanai jau līdz šim ir bijis nepietiekams finasējums, kas ļāvis īstenot aktivitātes ierobežotā apmērā (piem. ir bijusi ierobežota iespēja pārstāvēt konstanti Latvijas jauniešu viedokli ANO līmenī, tāpat ir bijis apgrūtinoši sasniegt reģonālos jauniešus, īpaši tālākos reģionos, īstenot ilgstošas un pēctecīgas kampaņas vai programmas). Vēlos akcentēt, ka lai saniegtu minēto plānu ir nepieciešams meklēt rininājumu, kas ļautu īstenot plāna punktu pilnā apmērā un ilgtermiņā.
06.11.2024. 21:18
Daniēls Zeltiņš - "Klubs Māja" / ANO Jauniešu delegātu programma
2.1.4. Nodrošināta ANO simulācijas spēle Latvijas vecāko klašu skolēniem un studentiem 
Līdz šim Latvijas ANO Jauniešu delegātu programma īstenojusi ANO Drošības padomes simuācijas izspēles Latvijas skolās (sasniedzot 200+ jauniešus gada ietverā) dažādos reģionos par dažādiem tematiem, kas bijuši ANO Drošības padomes dienaskārtībā. Simulācijas izspēlē ir raisījusi izpratni par ANO institūcijas darbības procesiem, kā arī skaidrojusi esošās nepilnības tās darbībā. Esošā aktivitātei ir būtiska loma lokāli, kamēr ĀM izvērš kampaņu Latvijas kandidatūrai ANO Drošības padomē (2026–2027).
Lūgums iekļaut plānā minēto aktivitāti, kā arī minēt kā "Līdzatbildīgā institūcija" ĀM un NVO
 
06.11.2024. 21:37
Latvijas Jaunatnes padome
Latvijas Jaunatnes padome (LJP) ir izskatīju Jaunatnes politikas īstenošanas plānu 2022.-2025.gadam un sniedz šādus komentārus:
1) Tabulā III Politikas rezultāti un rezultatīvie rādītāji: 
Punktā 2.4. aicinām skaidrot lietoto terminu “vairākas reizes gadā”, kā arī to, kāda ir uzskaites sistēma un kas ir datu iesniedzējs/i; 
Punktos 2.5.,2.6. , 2.8. LJP ieskatā skaitlim 2027.gadā būtu jābūt ambiciozākam; 
Punktā 2.7. aicinām šo vērtību noteikt atbilstoši jaunieša definīcijai 13-25 gadi;
2) Tabulā IV Jaunatnes politikas īstenošanas plāna ietvaros īstenojamie pasākumi 2025.-2027.gadā: 
Punktā 1.1.1. pie otrā darbības rezultāta aicinām skaidrot, vai šīs tikšanās plānotas kā pašvaldību vizītes kā tas bijis iepriekš, proti, aptverot darba ar jaunatni tēmu plašāk, vai tiki fokusētas uz Vienotas kvalitātes ietvara darbam ar jaunatni ieviešanu. Ja plašāk, tad aicinām norādīt LJP kā līdzatbildīgo institūciju; 
Punktā 1.1.3. otrā darbības rezultāta aicinām sniegt pamatojumu, kāpēc aptauja netiek veikta katru gadu, kā tas tiek darīts pie punkta 1.1.3. pirmā darbības rezultāta;
Punktā 1.2.3. pie otrā darbības rezultatīvā rādītāja aicinām izvērtēt potenciālo LJP lomu, attiecīgi norādot LJP kā līdzatbildīgo institūciju; 
Punktā 1.2.4. pie rezultatīvā rādītāja aicinām izvērtēt LJP/jaunatnes organizāciju lomu, tādējādi norādot kā līdzatbildīgo institūciju;
Punktā 1.3.1. aicinām precizēt izmantoto vārdu “profesionālais sasniegums” uz “profesionālo sasniegumu”; 
Punktā 1.3.1. pie otrā darbības rezultāta aicinām apsvērt, vai nevajadzētu arī par nometņu vadītāju kursiem; 
Punktā 1.3.1. pie piektā darbības rezultāta aicinām apsvērt, vai turpmāk būtu iespējams izveidot sadarbību ar LJP šīs konferences organizēšanā un/vai plānošanā, tādējādi norādot arī LJP pie līdzatbildīgās institūcijas;
Punktā 1.3.5. aicinām izvērtēt NVO lomu, attiecīgi norādot kā līdzatbildīgo institūciju;
Punktā 1.3.6. pie darbības rezultāta aicinām skaidrot, vai šie ir kādi konkrēti pasākumi, kuri plānoti; 
Punktā 1.4.6. aicinām apsvērt LJP un NVO iesaisti šādās tikšanās, attiecīgi norādot kā līdzatbildīgo institūciju; 
Punktā 1.6.2. aicinām skaidrot, kāpēc 2025.gadā rezultatīvais rādītājs nav lielāks, jo LJP ieskatā rezultatīvajam rādītājam 2025.gadā jābūt lielākam un iespējams arī 2026. un 2027.gadā; 
Punktā 1.7.1. lūdzam apsvērt NVO lomu, tādējādi norādot kā līdzatbildīgo institūciju;
Punktā 1.8.1. aicinām izskatīt iespēju iesaistīt jaunatnes organizācijas, tādējādi norādot pie līdzatbildīgās institūcijas arī jaunatnes organizācijas/NVO; 
Punktā 1.9.1. pie pirmā darbības rezultāta lūdzam skaidrot, vai plānotā pieeja ir veikt monitoringu katru otro gadu un kāds pamatojums, ka netiek veikts katru gadu; 
Punktā 1.9.1. pie otrā darbības rezultāta aicinām norādīt LJP kā līdzatbildīgo institūciju, jo LJP ieskatā LJP varētu sniegt atbalstu pie tēmu izvirzīšanas, kā arī iesaistot JKP. LJP rosina apsvērt arī sadarbību ar LSA šajā jautājumā. Aicinām katru gadu veikt 1 pētījumu. 
Punktā 2.1.4. LJP norāda, ka šī brīža ANO jauniešu delegāta progammas īstenotāji iebilsta, ka šim pasākumam budžets ir 2.2.1. pasākuma ietvaros un lūdz piešķirt papildus vai atsevišķu finansējumu šīs programmas īstenošanai;
Punktā 2.1.5. aicinām skaidrot, vai plānotais darbības rezultāts ir saistībā ar kultūras specifiski tieši LNB. Ja šis punkts domāts plašāk un kopumā, tad pie līdzatbildīgās institūcijas aicinām norādīt arī NVO. 
Punktā 2.1.6. aicinām skaidrot, kāda tieši ir paredzēta nacionāla mēroga jaunatnes organizācijām;
Punktā 2.1.9. aicinām apsvērt iespēju norādīt arī NVO pie līdzatbildīgās institūcijas;
Punktā 2.2.3. aicinām apsvērt iespēju norādīt arī LJP pie līdzatbildīgās institūcijas 
Punktā 2.6.1. pie trešā darbības rezultāta aicinām apsvērt iespēju norādīt NVO pie līdzatbildīgās institūcijas;
Punktā 2.6.3. darbības rezultātā aicinām aiz vārdiem “jauniešu centru darbības īstenošanu” pievienot “un NVO/JO”. 
Punktā 2.7. aicinām apsvērt iekļaut punktu par Jauniešu Saeimu. 
Punktā 3.1.1. iesakām veikt ik gadu, ja iespējams un vienlaicīgi savienot ar NVO kopīgi. 
Attiecībā uz punktu 3.2. izsakām bažas, ka rezultāti paliek tādi paši, bet finansējums nepieaug. Aicinām papildus savienot šos punktus ar jaunizveidoto Brīvprātīgā darba konsultatīvo padomi. 
Punktā 3.2.3. aicinām apsvērt iespēju norādīt pašvaldības un NVO. 
Punktā 3.4.1. aicinām sniegt vairāk informācijas, lai var izvērtēt. 
Punktā 3.5. jautājums, vai šeit nebūtu arī jāiekļauj skolēnu mācību uzņēmumu un prakses iespējas.
Punktā 5.1.1. aicinām apsvērt iespēju nodrošināt bezmaksas higiēnas paketes.
3) Attiecībā uz Plāna pielikumu vēršam uzmanību, ka finansējums 2.2.1. punktā ir jāvērtē attiecībā uz inflāciju. Vidējā gada inflācija 2023.gadā bija 8.9%.

 
15.11.2024. 09:54
Dāniels Liecis - Klubs "Māja"-jaunatne vienotai Eiropai / Valdes Priekšsēdētājs
Klubs “Māja” – Jaunatne vienotai Eiropai (turpmāk – Klubs “Māja”) ir iepazinusies ar Jaunatnes politikas īstenošanas plānu 2022.–2025. gadam un sniedz zemāk gan rekomendējošus komentārus, ko mainīt jaunatnes politikas plānā, gan rekomendācijas, ko lūdzam ņemt vērā, tiklīdz konkrētie punkti tiek īstenoti.

1) Tabulā III "Politikas rezultāti un rezultatīvie rādītāji":
- Punktā 1.3 un 2.7
: Īstenojot saistītās aktivitātes, kas palielinās digitālās prasmes jauniešu vidū un it sevišķi pašvaldībās darbā ar jaunatni, aicinām piesaistīt NVO kā ekspertus. Vairākas jauniešu organizācijas, tostarp Klubs “Māja”, pēdējos gados ir ieguldījušas lielus resursus NVO digitalizācijas sektorā, atjaunojot brīvprātīgo uzskaites sistēmas, biedru dzīves ciklus, zināšanu pārmantošanu, darbinieku komunikācijas sistēmas, lai mazinātu izdegšanu u.c. Ticam, ka, piesaistot NVO, var tikt optimizēti resursi šajā jomā.
- Punktā 2.1, 2.4 un 3.3: Īstenojot aktivitātes ar brīvprātīgo darbu un jauniešu iesaisti gan organizācijās, gan jauniešu domēs vai skolu pašpārvaldēs, aicinām domāt, kā apvienot resursus. Būtu vērtīgi, ja NVO spētu sniegt atbalstu, piemēram, mācību iestāžu personālam, kā iesaistīt jauniešus skolēnu pašpārvaldēs. Savukārt mācību iestādes, it sevišķi pēdējo mācību gadu ietvaros, varētu aicināt jauniešus iesaistīties NVO sektorā, lai turpinātu pilsonisko aktīvismu pēc mācību iestādes pabeigšanas.

2) Tabulā IV "Jaunatnes politikas īstenošanas plāna ietvaros īstenojamie pasākumi 2025.–2027. gadā":
- Punktā 1.3.4
: Aicinām JSPA kā plašu projektu administratoru informēt organizācijas par citu organizāciju apstiprinātajiem projektiem, it sevišķi apvienojoties ar citu aģentūru, kur aktivitātes var būt savstarpēji papildinošas, lai nodrošinātu informācijas apriti un sadarbības veicināšanu. Kā piemēru saskatām sadarbības mācību iestāžu vizītes, lai nodrošinātu, ka NVO sektors apmeklē plašāku skaitu mācību iestāžu, nevis atsevišķas iegūst vairāk nekā 5 vizītes, kamēr citas neiegūst nevienu gada ietvaros.
- Punktā 1.3.5: Aicinām pievienot klāt sadarbības partnerus — jaunatnes organizācijas, lai veicinātu informācijas apriti un sadarbības veidošanu. Piemēram, skolēnu pašpārvaldes saskaras ar problēmu zināšanu pārmantošanā, ko Klubs “Māja” un citi NVO sektora pārstāvji ir atrisinājuši un varētu dalīties labajā praksē.
- Punktā 1.5.1: Lūdzam pievienot ne tikai LJP, bet arī atsevišķas nacionāla un reģionāla mēroga jauniešu organizācijas. Divu mēnešu laikā Klubs “Māja” kopīgi ar vietējiem jauniešiem ir veicis vizītes pie Kuldīgas un Jelgavas domēm. Saskatām, ka ar mūsu un citu NVO prasmēm šo var paveikt lielākā un augstākā kvalitātē, paralēli atbalstot nacionāla mēroga organizācijas, kas vēlas attīstīties papildus pašvaldībās. Ņemot vērā, ka NVO un citi pārstāvji iegulda laiku lielākoties brīvprātīgi, lūdzam nodrošināt transporta izdevumus budžetā.
- Punktā 1.8.1: Aicinām izskatīt iespēju iesaistīt jaunatnes organizācijas, lai, tiklīdz diaspora jaunieši atgriežas Latvijā, viņiem būtu vide, kur radīt draugus, paziņas un iespēja aktīvi darboties sabiedrības labā.
- Punktā 2.1.4: Vēlamies uzsvērt, ka ANO atpazīstamību ilgstoši veicina Klubs “Māja” caur ANO Jauniešu delegātu programmu (turpmāk — ANO JDP). Tādēļ aicinām zem abiem darbības rezultātiem pievienot līdzatbildīgo institūciju — NVO, Klubs “Māja”. Programma 2024. gadā vien ir sasniegusi vairāk nekā 1000 jauniešus mācību iestādēs, veidojusi jauniešu rezolūciju, ko prezentējusi lēmumpieņēmējiem, izveidojusi vēstnieku programmu pašvaldībās, kā arī aktīvi sadarbojas ar vairākām ministrijām, lai pārstāvētu jauniešu viedokli.

Papildus uzsveram, ka līdz šim aktivitātes ir veiktas sekojošā budžeta ietvaros: “2.2.1. pasākuma ietvaros”. Taču, ņemot vērā, ka attiecīgais budžets ir bijis nemainīgs vairāk nekā 5 gadus un inflācija ir strauji augusi, aicinām 2.1.4. punktam piešķirt vismaz minimālu budžetu, lai veiktu attiecīgajās aktivitātēs minēto atbalstu nacionāla līmeņa pasākumiem. Katru gadu ANO JDP organizē nacionāla mēroga konferenci par svarīgiem publiskā sektora jautājumiem, savedot kopā jauniešus no plaša pašvaldību skaita. Lūdzam gadā minimāli iekļaut 1500 eiro budžetu, kur vismaz daļa tiktu novirzīta nacionāla mēroga konferences īstenošanai, lai spētu nodrošināt lielāku iesaisti tiešo jauniešiem ar ierobežotām iespējām.

- Punktā 2.3.1: Aicinām pievienot klāt jaunatnes organizācijas, ņemot vērā, ka pašpārvaldes jaunieši beidz darboties, tiklīdz attiecīgajā mācību iestādē beidz mācīties. Lai nodrošinātu nepārtrauktu pilsonisko aktīvismu, ir svarīgi integrēt jauniešus NVO un atrast mehānismu, kā to paveikt.

Aicinām, īstenojot visus punktus, uzlikt uzsvaru uz skolēnu pašpārvaldēm, jauniešu domēm, jauniešu centriem, studentu padomēm un jauniešu organizāciju sadarbību, tostarp īstenojot aktivitātes, kas saved šo iestāžu pārstāvjus kopā, lai veidotu sadarbību. Atbalstām papildus arī Latvijas Jaunatnes padomes priekšlikumus.
 
16.11.2024. 21:23