Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 11. marta noteikumos Nr. 134 "Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu"
Līdzdalības veids
Diskusija/apspriede
Dokumenti
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Grozījumu projekts MK 2014.gada 11.marta noteikumos Nr.134 "Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu" paredz:
1. Aktualizētu E-veselības sistēmā iekļaujamo informāciju par nosūtījumiem uz ambulatorajiem un stacionārajiem pakalpojumiem.
2. Izmaiņas E-nosūtījuma apstrādes kārtībā, tai skaitā kārtību pieejas "viens E-nosūtījums – viens pieraksts" īstenošanai.
3."Papīra" formātā izsniegtu nosūtījumu digitalizācijas kārtību.
4. Kārtību, kā valstī pēc vienādiem principiem reģistrēt E-veselības sistēmā nereģistrētus jaundzimušos, lai secīgi pēc šiem nosacījumiem ārstniecības personas var atrast nepieciešamos E-veselības sistēmā pieejamos vakcinācijas, jaundzimušā skrīninga u.c. datus.
5. Grozījumus saistībā ar izmaiņām citos saistītajos tiesību aktos:
1) Saistībā ar grozījumiem Ārstniecības likuma 53. pantā, ir paplašināts ārstniecības personu loks, kurām ir tiesības noteikt personas pārejošu darbnespēju. Lai pielāgotu šo izmaiņu E-veselības sistēmā, ir veikti tehniski grozījumi Noteikumu 4.pielikumā "Darbnespējas lapa".
2) Saistībā ar grozījumiem Pacientu tiesību likuma 10. panta piektās (divi prim) daļas 5. punktā, kas paplašina VSAA ārstu-ekspertu piekļuves tiesības pacientu datiem E-veselības sistēmā nosakot, ka VSAA ārstiem-ekspertiem ir tiesības piekļūt E-veselības sistēmā uzkrātajiem pacientu datiem, ne tikai, lai administrētu darbnespējas lapas, bet arī, lai apstrādātu informāciju, kas saistīta ar nelaimes gadījumiem darbā vai arodslimībām, lai novērtētu personas veselības stāvokli un noteiktu tiesības uz atlīdzību par papildu izdevumiem, kas radušies nelaimes gadījuma darbā vai konstatētas arodslimības rezultātā, ir veikti atbilstoši grozījumi Noteikumos.
6. Tiesības ārstniecības personai un ārstniecības atbalsta personai – ārstniecības iestādes klientu un pacientu reģistratoram E-veselības sistēmā labot vai dzēst Noteikumu 6.13.1 apakšpunktā minētos datus (personas norādītās kontaktpersonas dati: vārds, uzvārds, tālruņa numurs, e-pasta adrese, faktiskās dzīvesvietas adrese), lai nodrošinātu šo datu korektumu un aktualitāti.
Plānotās izmaiņas E-nosūtījuma apstrādē - "viens E-nosūtījums - viens pieraksts" un pāreja uz digitāliem nosūtījumiem, kā arī nereģistrēta jaundzimušā identifikatora standarts būtiski ietekmēs pacientus, ārstniecības personas, ārstniecības iestādes (ĀI) un komersantus, kas nodrošinās ĀI lokālo informācijas sistēmu integrēšanu ar E-veselības sistēmu, lai nodrošinātu datu apmaiņu ar E-veselības sistēmu, līdz ar to ir nepieciešama sabiedriskā apspriede un diskusija.
1. Aktualizētu E-veselības sistēmā iekļaujamo informāciju par nosūtījumiem uz ambulatorajiem un stacionārajiem pakalpojumiem.
2. Izmaiņas E-nosūtījuma apstrādes kārtībā, tai skaitā kārtību pieejas "viens E-nosūtījums – viens pieraksts" īstenošanai.
3."Papīra" formātā izsniegtu nosūtījumu digitalizācijas kārtību.
4. Kārtību, kā valstī pēc vienādiem principiem reģistrēt E-veselības sistēmā nereģistrētus jaundzimušos, lai secīgi pēc šiem nosacījumiem ārstniecības personas var atrast nepieciešamos E-veselības sistēmā pieejamos vakcinācijas, jaundzimušā skrīninga u.c. datus.
5. Grozījumus saistībā ar izmaiņām citos saistītajos tiesību aktos:
1) Saistībā ar grozījumiem Ārstniecības likuma 53. pantā, ir paplašināts ārstniecības personu loks, kurām ir tiesības noteikt personas pārejošu darbnespēju. Lai pielāgotu šo izmaiņu E-veselības sistēmā, ir veikti tehniski grozījumi Noteikumu 4.pielikumā "Darbnespējas lapa".
2) Saistībā ar grozījumiem Pacientu tiesību likuma 10. panta piektās (divi prim) daļas 5. punktā, kas paplašina VSAA ārstu-ekspertu piekļuves tiesības pacientu datiem E-veselības sistēmā nosakot, ka VSAA ārstiem-ekspertiem ir tiesības piekļūt E-veselības sistēmā uzkrātajiem pacientu datiem, ne tikai, lai administrētu darbnespējas lapas, bet arī, lai apstrādātu informāciju, kas saistīta ar nelaimes gadījumiem darbā vai arodslimībām, lai novērtētu personas veselības stāvokli un noteiktu tiesības uz atlīdzību par papildu izdevumiem, kas radušies nelaimes gadījuma darbā vai konstatētas arodslimības rezultātā, ir veikti atbilstoši grozījumi Noteikumos.
6. Tiesības ārstniecības personai un ārstniecības atbalsta personai – ārstniecības iestādes klientu un pacientu reģistratoram E-veselības sistēmā labot vai dzēst Noteikumu 6.13.1 apakšpunktā minētos datus (personas norādītās kontaktpersonas dati: vārds, uzvārds, tālruņa numurs, e-pasta adrese, faktiskās dzīvesvietas adrese), lai nodrošinātu šo datu korektumu un aktualitāti.
Plānotās izmaiņas E-nosūtījuma apstrādē - "viens E-nosūtījums - viens pieraksts" un pāreja uz digitāliem nosūtījumiem, kā arī nereģistrēta jaundzimušā identifikatora standarts būtiski ietekmēs pacientus, ārstniecības personas, ārstniecības iestādes (ĀI) un komersantus, kas nodrošinās ĀI lokālo informācijas sistēmu integrēšanu ar E-veselības sistēmu, lai nodrošinātu datu apmaiņu ar E-veselības sistēmu, līdz ar to ir nepieciešama sabiedriskā apspriede un diskusija.
Mērķa apraksts
Sabiedriskās apspriedes mērķis ir nodrošināt, ka visas iesaistītās puses var izteikt savu viedokli, saņemt skaidrojumus un laikus sagatavoties jaunajai kārtībai.
Politikas jomas
Veselības aprūpe
Teritorija
Latvija
Sanāksmes vieta
Hibrīda formā: klātienē Veselības ministrijas 309. kabinetā un attālināti "Microsoft Teams" platformā.
Norises laiks
19.02.2025. 14:00 - 15:30
Informācija
Attālināti diskusijai "Microsof Teams" platformā var pieslēgties, izmantojot šo saiti:
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ODk1MGRjMTItNzQ5Ni00MThmLTk5MGEtNDFmNTMzZTc4MTQ0%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22dbc9012d-628b-43d4-b190-8a730f7e1e96%22%2c%22Oid%22%3a%227f38ec54-0fe6-41c4-b079-a0dac2e1f4c5%22%7d
Meeting ID: 316 460 553 521
Passcode: gs6Ej9TW
!!!Lūgums jautājums, komentārus, iebildumus un priekšlikumus par grozījumu projektu sniegt līdz 2025.gada 14.februārim, informāciju nosūtot uz e-pastu: dagnija.butane@vm.gov.lv
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ODk1MGRjMTItNzQ5Ni00MThmLTk5MGEtNDFmNTMzZTc4MTQ0%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22dbc9012d-628b-43d4-b190-8a730f7e1e96%22%2c%22Oid%22%3a%227f38ec54-0fe6-41c4-b079-a0dac2e1f4c5%22%7d
Meeting ID: 316 460 553 521
Passcode: gs6Ej9TW
!!!Lūgums jautājums, komentārus, iebildumus un priekšlikumus par grozījumu projektu sniegt līdz 2025.gada 14.februārim, informāciju nosūtot uz e-pastu: dagnija.butane@vm.gov.lv
Pieteikšanās termiņš
14.02.2025.
Fiziskās personas
- Pacienti
- Ārstniecības personas
- Ārstniecības iestāžu pacientu reģistratori
- Jaundzimušie
Skaidrojums un ietekme
Lielāka pacienta atbildība par nosūtījuma izmantošanu:
Jaunā E-nosūtījumu apstrādes pieeja paredz principa "viens E-nosūtījums – viens pieraksts" ieviešanu. Katram E-nosūtījumam tiks piešķirts unikāls identifikators, un, pierakstoties uz vizīti kādā ārstniecības iestādē, E-nosūtījums tiks piesaistīts tikai šai konkrētajai iestādei. Pierakstoties uz pakalpojumu vienā ārstniecības iestādē, pacients vairs nevarēs pierakstīties citā ārstniecības iestādē uz to pašu pakalpojumu, izņemot gadījumus, ja pieraksts tiks atcelts. Katram E-nosūtījumam būs noteikts derīguma termiņš – laika periods pieraksta veikšanai. Šajā laikā pacientam būs jāveic aktīva darbība – pieraksts uz veselības aprūpes pakalpojumu, bet, ja pieraksta laiki ārstniecības iestādei vēl nebūs zināmi, ārstniecības iestādei pēc pacienta izvēles būs jārezervē konkrētais E-nosūtījums un jāsazinās ar pacientu un jāvienojas par konkrētu pieraksta laiku, tiklīdz tie top zināmi. Tādējādi jaunā sistēma paredzēs lielāku pacienta iesaisti un atbildību par to, lai pieraksts vai rezervācija tiktu veikts savlaicīgi. Nosūtījuma derīguma termiņš tiek noteikts ar mērķi, lai pacients pēc iespējas ātrāk izmantotu nosūtījumu – laikā, kad veikto izmeklējumu rezultātiem ir lielāka nozīme un pievienotā vērtība.
Pozitīva ietekme uz prioritāro pakalpojumu saņemšanu:
Pašreiz, lai nodrošinātu, ka pacienti ar aizdomām par onkoloģisku saslimšanu tiek izmeklēti ārpus kopējās rindas 10 darba dienu laikā, ārsts nosūtījumā iekļauj īpašu kodu un informē pacientu par izmeklējumu pieteikšanas kārtību. Pierakstoties uz izmeklējumu, pacientam šis kods ir jānorāda ārstniecības iestādei. Ja pēc izmeklējumiem onkoloģiskā diagnoze tiek apstiprināta vai saglabājas aizdomas par to, ārsts izsniedz nosūtījumu un pats pieraksta pacientu uz konsultāciju specializētā slimnīcā. Šis process prasa laiku un resursus, jo ģimenes ārstam ne tikai jāizsniedz nosūtījums uz turpmākajām speciālistu konsultācijām, bet arī personīgi jāveic pacienta pieraksts uz konsultāciju, sazinoties ar specializēto slimnīcu pa tālruni.
Jaunais E-nosūtījuma modulis ietvers papildu datu laukus, kuros ārstniecības persona varēs norādīt informāciju par pakalpojuma steidzamību, tas ir, vai veselības aprūpes pakalpojums ir jānodrošina ārpus kopējās rindas kā 1."cito" (neatliekams) vai 2. "steidzams" ( kad pacients tiek nosūtīts uz "zaļo koridoru" vai "dzelteno koridoru" onkoloģisko saslimšanu primārai vai sekundārai diagnostikai, ja ir aizdomas par onkoloģisku saslimšanu vai atkārtota vēža gadījumā vai pacients pieder noteiktai pacientu grupai, kurai veselības aprūpes pakalpojumi jānodrošina prioritāri). Ārstniecības personai E-nosūtījumā būs jānorāda, uz kuru ārstniecības iestādi tā pacientu nosūta, un attiecīgā ārstniecības iestāde saņems izsniegto E-nosūtījumu (bez savstarpējas mutiskas saziņas starp ārstniecības personu un iestādi, uz kuru pacients nosūtīts). Plānots, ka ārstniecības iestāde sazinās ar pacientu un sniedz informāciju par pakalpojuma saņemšanas laiku. Ja E-nosūtījumā nebūs korekta (piemēram, nosūtījumā nav pamatojuma pakalpojuma steidzamībai.) vai pilnīga informācija, tas ar norādēm tiks atgriezts atpakaļ izsniedzējam. Tādējādi jaunās pieeja E-nosūtījumu apstrādē atvieglos pacientu pierakstīšanu uz prioritārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, samazinot administratīvo slogu gan ārstniecības personām, gan pacientiem.
Palielināts administratīvais slogs ārstniecības iestāžu pacientu reģistratoriem, kas veiks "papīra" formāta nosūtījumu digitalizāciju:
Grozījumu projekts paredz, ka no 2026.gada 1.aprīļa ārstniecības iestāde, kas sniedz pakalpojumu personai ar nosūtījumu ”papīra” formātā, nodrošina attiecīgā nosūtījuma datu ievadi E-veselības sistēmā atbilstoši nosūtījumā norādītajai informācijai. Tas attiecas arī uz nosūtījumiem, kurus izsniegusi cita ārstniecības iestāde. Tas varētu radīt nelielu papildu slogu ārstniecības iestāžu pacientu reģistratoriem, jo būs nepieciešams ievadīt nosūtījumus E-veselības sistēmā un vēlāk verificēt informāciju, ko persona būs sniegusi telefoniski, piesakoties uz veselības aprūpes pakalpojumu. Ņemot vērā, ka nosacījums par "papīra" nosūtījumu digitalizāciju stāsies spēkā vienlaikus ar nosacījumu par nosūtījumu izsniegšanu elektroniski ("papīra" formāta nosūtījumi tikai izņēmuma gadījumos), kā arī plānoto pārejas periodu no 2025.gada 1.septembra līdz 2026.gada 31.martam sagaidāms, ka "papīra" formāta nosūtījumi no 2026.gada 1.aprīļa tiks izsniegti tikai izņēmuma gadījumos.
Jaundzimušo identifikatora ieviešana nodrošinās, ka jaundzimušo medicīniskie dati būs pieejami un identificējami vēl pirms jaundzimušajam tiek piešķirts oficiālais personas kods. Tas veicinās ātrāku un precīzāku medicīnisko aprūpi, īpaši gadījumos, kad nepieciešama steidzama iejaukšanās veselības stāvokļa pasliktināšanās dēļ. Turklāt šī sistēma nodrošinās, ka veselības dati tiek uzkrāti E-veselības sistēmā jau no bērna dzimšanas, pirms piešķirts personas kods, tādējādi uzlabojot datu pieejamību un izsekojamību veselības aprūpes procesā.
Jaunā E-nosūtījumu apstrādes pieeja paredz principa "viens E-nosūtījums – viens pieraksts" ieviešanu. Katram E-nosūtījumam tiks piešķirts unikāls identifikators, un, pierakstoties uz vizīti kādā ārstniecības iestādē, E-nosūtījums tiks piesaistīts tikai šai konkrētajai iestādei. Pierakstoties uz pakalpojumu vienā ārstniecības iestādē, pacients vairs nevarēs pierakstīties citā ārstniecības iestādē uz to pašu pakalpojumu, izņemot gadījumus, ja pieraksts tiks atcelts. Katram E-nosūtījumam būs noteikts derīguma termiņš – laika periods pieraksta veikšanai. Šajā laikā pacientam būs jāveic aktīva darbība – pieraksts uz veselības aprūpes pakalpojumu, bet, ja pieraksta laiki ārstniecības iestādei vēl nebūs zināmi, ārstniecības iestādei pēc pacienta izvēles būs jārezervē konkrētais E-nosūtījums un jāsazinās ar pacientu un jāvienojas par konkrētu pieraksta laiku, tiklīdz tie top zināmi. Tādējādi jaunā sistēma paredzēs lielāku pacienta iesaisti un atbildību par to, lai pieraksts vai rezervācija tiktu veikts savlaicīgi. Nosūtījuma derīguma termiņš tiek noteikts ar mērķi, lai pacients pēc iespējas ātrāk izmantotu nosūtījumu – laikā, kad veikto izmeklējumu rezultātiem ir lielāka nozīme un pievienotā vērtība.
Pozitīva ietekme uz prioritāro pakalpojumu saņemšanu:
Pašreiz, lai nodrošinātu, ka pacienti ar aizdomām par onkoloģisku saslimšanu tiek izmeklēti ārpus kopējās rindas 10 darba dienu laikā, ārsts nosūtījumā iekļauj īpašu kodu un informē pacientu par izmeklējumu pieteikšanas kārtību. Pierakstoties uz izmeklējumu, pacientam šis kods ir jānorāda ārstniecības iestādei. Ja pēc izmeklējumiem onkoloģiskā diagnoze tiek apstiprināta vai saglabājas aizdomas par to, ārsts izsniedz nosūtījumu un pats pieraksta pacientu uz konsultāciju specializētā slimnīcā. Šis process prasa laiku un resursus, jo ģimenes ārstam ne tikai jāizsniedz nosūtījums uz turpmākajām speciālistu konsultācijām, bet arī personīgi jāveic pacienta pieraksts uz konsultāciju, sazinoties ar specializēto slimnīcu pa tālruni.
Jaunais E-nosūtījuma modulis ietvers papildu datu laukus, kuros ārstniecības persona varēs norādīt informāciju par pakalpojuma steidzamību, tas ir, vai veselības aprūpes pakalpojums ir jānodrošina ārpus kopējās rindas kā 1."cito" (neatliekams) vai 2. "steidzams" ( kad pacients tiek nosūtīts uz "zaļo koridoru" vai "dzelteno koridoru" onkoloģisko saslimšanu primārai vai sekundārai diagnostikai, ja ir aizdomas par onkoloģisku saslimšanu vai atkārtota vēža gadījumā vai pacients pieder noteiktai pacientu grupai, kurai veselības aprūpes pakalpojumi jānodrošina prioritāri). Ārstniecības personai E-nosūtījumā būs jānorāda, uz kuru ārstniecības iestādi tā pacientu nosūta, un attiecīgā ārstniecības iestāde saņems izsniegto E-nosūtījumu (bez savstarpējas mutiskas saziņas starp ārstniecības personu un iestādi, uz kuru pacients nosūtīts). Plānots, ka ārstniecības iestāde sazinās ar pacientu un sniedz informāciju par pakalpojuma saņemšanas laiku. Ja E-nosūtījumā nebūs korekta (piemēram, nosūtījumā nav pamatojuma pakalpojuma steidzamībai.) vai pilnīga informācija, tas ar norādēm tiks atgriezts atpakaļ izsniedzējam. Tādējādi jaunās pieeja E-nosūtījumu apstrādē atvieglos pacientu pierakstīšanu uz prioritārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, samazinot administratīvo slogu gan ārstniecības personām, gan pacientiem.
Palielināts administratīvais slogs ārstniecības iestāžu pacientu reģistratoriem, kas veiks "papīra" formāta nosūtījumu digitalizāciju:
Grozījumu projekts paredz, ka no 2026.gada 1.aprīļa ārstniecības iestāde, kas sniedz pakalpojumu personai ar nosūtījumu ”papīra” formātā, nodrošina attiecīgā nosūtījuma datu ievadi E-veselības sistēmā atbilstoši nosūtījumā norādītajai informācijai. Tas attiecas arī uz nosūtījumiem, kurus izsniegusi cita ārstniecības iestāde. Tas varētu radīt nelielu papildu slogu ārstniecības iestāžu pacientu reģistratoriem, jo būs nepieciešams ievadīt nosūtījumus E-veselības sistēmā un vēlāk verificēt informāciju, ko persona būs sniegusi telefoniski, piesakoties uz veselības aprūpes pakalpojumu. Ņemot vērā, ka nosacījums par "papīra" nosūtījumu digitalizāciju stāsies spēkā vienlaikus ar nosacījumu par nosūtījumu izsniegšanu elektroniski ("papīra" formāta nosūtījumi tikai izņēmuma gadījumos), kā arī plānoto pārejas periodu no 2025.gada 1.septembra līdz 2026.gada 31.martam sagaidāms, ka "papīra" formāta nosūtījumi no 2026.gada 1.aprīļa tiks izsniegti tikai izņēmuma gadījumos.
Jaundzimušo identifikatora ieviešana nodrošinās, ka jaundzimušo medicīniskie dati būs pieejami un identificējami vēl pirms jaundzimušajam tiek piešķirts oficiālais personas kods. Tas veicinās ātrāku un precīzāku medicīnisko aprūpi, īpaši gadījumos, kad nepieciešama steidzama iejaukšanās veselības stāvokļa pasliktināšanās dēļ. Turklāt šī sistēma nodrošinās, ka veselības dati tiek uzkrāti E-veselības sistēmā jau no bērna dzimšanas, pirms piešķirts personas kods, tādējādi uzlabojot datu pieejamību un izsekojamību veselības aprūpes procesā.
Juridiskās personas
- Ārstniecības iestādes
- Komersanti, kas uztur ārstniecības iestāžu pacientu datu apstrādes informācijas sistēmas
Skaidrojums un ietekme
Ārstniecības iestādes:
Līdz vēlākais 2026. gada 31. martam ārstniecības iestādēm, kuras pacientu datu apstrādei izmanto lokālās pacientu datu apstrādes informācijas sistēmas, būs jānodrošina minēto informācijas sistēmu integrācija ar jauno E-veselības sistēmas E-nosūtījumu moduli. No 2025.gada 1.septembra līdz 2025.gada 31.martam notiks pāreja uz jauno pieeju nosūtījumu apstrādē "viens E-nosūtījums – viens pieraksts", kas pilnībā tiks ieviesta 2026. gada 1. aprīlī.
Ārstniecības iestādēm sadarbībā ar Centru 2025.gadā un 2026. gada 1. ceturksnī būs jānodrošina ārstniecības personu un pacientu reģistratoru apmācība par jauno pieeju nosūtījumu apstrādē no 2026. gada 1. aprīļa.
Jaunais standarts nereģistrēta jaundzimušā identifikatoram E-veselības sistēmā paredz, ka ārstniecības iestādēm būs jānodrošina atbilstoša jaundzimušo reģistrēšana E-veselības sistēmā un lokālo pacientu datu apstrādes informācijas sistēmu integrācija ar E-veselības sistēmu, lai varētu nodrošināt šo datu apmaiņu (gan nosūtīšanu, gan saņemšanu).
Komersanti, kas uztur ārstniecības iestāžu pacientu datu apstrādes informācijas sistēmas
Līdz vēlākais 2025.gada 31.martam sadarbībā ar Centru būs jānodrošina minēto informācijas sistēmu integrācija ar jauno E-veselības sistēmas E-nosūtījumu moduli, lai no 2026.gada 1. aprīļa ārstniecības iestādes varētu nodrošināt jauno E-nosūtījumu izsniegšanu un nodošanu E-veselības sistēmai, kā arī attiecīgo datu saņemšanu savās sistēmās no E-veselības sistēmas. Lai nodrošinātu strukturētu datu apriti starp E-veselības sistēmu un ārstniecības iestāžu informācijas sistēmām, komersantiem būs jāveic nepieciešamās izmaiņas informācijas sistēmās, iestrādājot attiecīgos datu laukus un izmantojamos klasifikatorus, aizstājot agrāk izmantoto viena teksta lauku.
Jānodrošina ārstniecības iestāžu pacientu datu apstrādes informācijas sistēmu integrācija ar E-veselības sistēmu, lai nodrošinātu nereģistrēta jaundzimušā identifikatora apmaiņu ar E-veselības sistēmu.
Līdz vēlākais 2026. gada 31. martam ārstniecības iestādēm, kuras pacientu datu apstrādei izmanto lokālās pacientu datu apstrādes informācijas sistēmas, būs jānodrošina minēto informācijas sistēmu integrācija ar jauno E-veselības sistēmas E-nosūtījumu moduli. No 2025.gada 1.septembra līdz 2025.gada 31.martam notiks pāreja uz jauno pieeju nosūtījumu apstrādē "viens E-nosūtījums – viens pieraksts", kas pilnībā tiks ieviesta 2026. gada 1. aprīlī.
Ārstniecības iestādēm sadarbībā ar Centru 2025.gadā un 2026. gada 1. ceturksnī būs jānodrošina ārstniecības personu un pacientu reģistratoru apmācība par jauno pieeju nosūtījumu apstrādē no 2026. gada 1. aprīļa.
Jaunais standarts nereģistrēta jaundzimušā identifikatoram E-veselības sistēmā paredz, ka ārstniecības iestādēm būs jānodrošina atbilstoša jaundzimušo reģistrēšana E-veselības sistēmā un lokālo pacientu datu apstrādes informācijas sistēmu integrācija ar E-veselības sistēmu, lai varētu nodrošināt šo datu apmaiņu (gan nosūtīšanu, gan saņemšanu).
Komersanti, kas uztur ārstniecības iestāžu pacientu datu apstrādes informācijas sistēmas
Līdz vēlākais 2025.gada 31.martam sadarbībā ar Centru būs jānodrošina minēto informācijas sistēmu integrācija ar jauno E-veselības sistēmas E-nosūtījumu moduli, lai no 2026.gada 1. aprīļa ārstniecības iestādes varētu nodrošināt jauno E-nosūtījumu izsniegšanu un nodošanu E-veselības sistēmai, kā arī attiecīgo datu saņemšanu savās sistēmās no E-veselības sistēmas. Lai nodrošinātu strukturētu datu apriti starp E-veselības sistēmu un ārstniecības iestāžu informācijas sistēmām, komersantiem būs jāveic nepieciešamās izmaiņas informācijas sistēmās, iestrādājot attiecīgos datu laukus un izmantojamos klasifikatorus, aizstājot agrāk izmantoto viena teksta lauku.
Jānodrošina ārstniecības iestāžu pacientu datu apstrādes informācijas sistēmu integrācija ar E-veselības sistēmu, lai nodrošinātu nereģistrēta jaundzimušā identifikatora apmaiņu ar E-veselības sistēmu.
Sagatavoja
Dagnija Butāne (VM)
Atbildīgā persona
Agnese Vaļuliene (VM)
Izsludināšanas datums
04.02.2025. 17:03