Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Grozījumi Administratīvās atbildības likumā
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Administratīvās atbildības likumā esošais regulējums atsevišķos gadījumos neļauj nozares likumā iekļaut administratīvās atbildības regulējumu, lai arī to pieprasa Eiropas Savienības vai starptautisko tiesību norma. Administratīvās atbildības likumā nav regulēti jautājumi, kas saistīti ar jaunizveidoto partnerības institūtu.
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir nodrošināt, ka Eiropas Savienības un starptautiskajās tiesību normās noteiktās sodoša jeb krimināltiesiska rakstura administratīvās sankcijas (sodi) ir pilnvērtīga administratīvās sistēmas sastāvdaļa, kā arī pilnveidot partnerības attiecībās esošu personu aizsardzību.
Politikas jomas
Administratīvo sodu tiesības
Teritorija
Latvija
Norises laiks
22.01.2025. - 05.02.2025.
Informācija
Sabiedrības pārstāvji var līdzdarboties, iesaistoties publiskajā apspriešanā, tostarp sūtot viedokli arī uz elektroniskā pasta adresi sandis.vilcans@tm.gov.lv.
Fiziskās personas
JāSkaidrojums un ietekme
Parnerības attiecībās esošās personas, kuras varētu skart projektā paredzētās tiesības neliecināt pret partneri, kā arī ierobežojums noteiktos gadījumos uzņemties aizstāvību vai pārstāvību. Netiešā veidā projekts var ietekmēt arī citas fiziskās personas, ja tā rezultātā nozares likumā tiek iekļauts no Administratīvās atbildības likuma atšķirīgs administratīvās atbildības regulējums.
Juridiskās personas
JāSkaidrojums un ietekme
Netiešā veidā projekts var ietekmēt juridiskas personas, ja tā rezultātā nozares likumā tiek iekļauts no Administratīvās atbildības likuma atšķirīgs administratīvās atbildības regulējums.
Sagatavoja
Sandis Vilcāns (TM)
Atbildīgā persona
Mihails Papsujevičs (TM)
Izsludināšanas datums
22.01.2025. 13:17
Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi
Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
r.a. "Siltumnīca"
Par projektu Nr.24-TA-3257 “Grozījumi Administratīvās atbildības likumā” tiek izteikti šādi iebildumi.
1. Šobrīd likuma 16. panta sestā daļa nosaka skaidri noteiktu un ierobežotu izņēmumu no vispārējās kārtības. Tas dod iespēju nozares tiesību aktā noteikt lielāku naudas sodu, nekā to paredz Administratīvās atbildības likuma 16. panta ceturtā daļa.
Tas pilnībā atbilst Administratīvās atbildības likuma 2.panta trešajai daļai, ciktāl tas noteic, kur nosakāmi sodi un līdz ar to arī to apmērs, proti, nozares tiesību aktos.
2. Izslēdzot likuma 16. panta sestā daļu un to aizstājot ar 2. panta piektās daļas papildināto redakciju, izņēmums no vispārējās kārtības tiek paplašināts neprognozējami plaši un pretēji 2.pantā izveidotajai sistēmai. 2. panta piektās daļas papildināto redakcija nonāk pretrunā 2. panta otrās daļas regulējumam.
3. Administratīvās atbildības likuma 2. panta otrajā daļā tiek noteikts viss tas, kas atrodas Administratīvās atbildības likuma tvērumā un nav ietverams nozaru tiesību aktos. Nozaru tiesību aktu tvērums ir noteikts Administratīvās atbildības likuma 2. panta trešajā daļā.
Tomēr, likumprojekta anotācijā tiek norādīts, ka “nozares likumā varēs iekļaut arī no AAL atšķirīgu regulējumu (piemēram, atšķirīgu soda veidu vai soda apmēru)”, kas nonāk pretrunā ar iepriekš minēto sadalījumu, jo soda veidus, atbilstoši Administratīvās atbildības likuma 2. panta otrajā daļā ietvertajam regulējumam, nosaka tikai Administratīvās atbildības likumā.
Ņemot vērā minēto, likumprojekts būtu atbalstāms tikai gadījumā, ja likumprojekta anotācijā tiktu veikti labojumi, lai anotācijā ietvertais skaidrojums atbilstu likumprojekta tekstam un vairs neparedzētu iespēju, balstoties uz 2. panta piektās daļas piedāvāto redakciju, nozares tiesību aktos noteikt citus soda veidus, kādi ir paredzēti Administratīvās atbildības likumā.
1. Šobrīd likuma 16. panta sestā daļa nosaka skaidri noteiktu un ierobežotu izņēmumu no vispārējās kārtības. Tas dod iespēju nozares tiesību aktā noteikt lielāku naudas sodu, nekā to paredz Administratīvās atbildības likuma 16. panta ceturtā daļa.
Tas pilnībā atbilst Administratīvās atbildības likuma 2.panta trešajai daļai, ciktāl tas noteic, kur nosakāmi sodi un līdz ar to arī to apmērs, proti, nozares tiesību aktos.
2. Izslēdzot likuma 16. panta sestā daļu un to aizstājot ar 2. panta piektās daļas papildināto redakciju, izņēmums no vispārējās kārtības tiek paplašināts neprognozējami plaši un pretēji 2.pantā izveidotajai sistēmai. 2. panta piektās daļas papildināto redakcija nonāk pretrunā 2. panta otrās daļas regulējumam.
3. Administratīvās atbildības likuma 2. panta otrajā daļā tiek noteikts viss tas, kas atrodas Administratīvās atbildības likuma tvērumā un nav ietverams nozaru tiesību aktos. Nozaru tiesību aktu tvērums ir noteikts Administratīvās atbildības likuma 2. panta trešajā daļā.
Tomēr, likumprojekta anotācijā tiek norādīts, ka “nozares likumā varēs iekļaut arī no AAL atšķirīgu regulējumu (piemēram, atšķirīgu soda veidu vai soda apmēru)”, kas nonāk pretrunā ar iepriekš minēto sadalījumu, jo soda veidus, atbilstoši Administratīvās atbildības likuma 2. panta otrajā daļā ietvertajam regulējumam, nosaka tikai Administratīvās atbildības likumā.
Ņemot vērā minēto, likumprojekts būtu atbalstāms tikai gadījumā, ja likumprojekta anotācijā tiktu veikti labojumi, lai anotācijā ietvertais skaidrojums atbilstu likumprojekta tekstam un vairs neparedzētu iespēju, balstoties uz 2. panta piektās daļas piedāvāto redakciju, nozares tiesību aktos noteikt citus soda veidus, kādi ir paredzēti Administratīvās atbildības likumā.
05.02.2025. 09:09
Atlasīts 1 ieraksts.
Ierakstu skaits lapā25
