Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumos Nr. 716 "Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem"
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Izglītības likuma Pārejas noteikumu 104.punktā noteikts, ka jāizdara attiecīgi grozījumi Noteikumos Nr.716 atbilstoši Izglītības likuma grozījumiem, ar kuriem izslēdz 9. panta otrās daļas 2. punktu, 38. panta otrās daļas 1. punktu un 41. pantu.
Noteikumu Nr. 716 4.punktā un 2.pielikumā noteikts mazākumtautību pirmsskolas izglītības programmas paraugs, savukārt 4.pielikumā noteikts mazākumtautību speciālās pirmsskolas izglītības programmas paraugs.
Noteikumu Nr.716 10.1.2.apakšpunktā noteikti pirmsskolas izglītības obligātā satura apguves plānotie rezultāti valodu mācību jomā bērniem, kuri apguvuši mazākumtautību pirmsskolas izglītības programmu.
Noteikumu Nr. 716 4.punktā un 2.pielikumā noteikts mazākumtautību pirmsskolas izglītības programmas paraugs, savukārt 4.pielikumā noteikts mazākumtautību speciālās pirmsskolas izglītības programmas paraugs.
Noteikumu Nr.716 10.1.2.apakšpunktā noteikti pirmsskolas izglītības obligātā satura apguves plānotie rezultāti valodu mācību jomā bērniem, kuri apguvuši mazākumtautību pirmsskolas izglītības programmu.
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir īstenot secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā pirmsskolas izglītības pakāpē, lai veicinātu sekmīgu pilnveidotā mācību satura un pieejas ieviešanu visās Latvijas izglītības iestādēs.
Politikas jomas
Izglītības un zinātnes politika
Teritorija
-
Norises laiks
12.01.2023. - 26.01.2023.
Informācija
Atkārtota publiskā apspriešana saistībā ar kļūdu termiņos.
Fiziskās personas
- pirmsskolas vecuma bērni, pirmsskolas izglītības pedagogi, pirmsskolas vecuma bērnu vecāki
Skaidrojums un ietekme
-
Juridiskās personas
- vispārējās, t.sk. pirmsskolas izglītības, iestādes, to dibinātāji
Skaidrojums un ietekme
-
Sagatavoja
Sintija Sējēja (VISC)
Atbildīgā persona
Līga Lejiņa (IZM)
Izsludināšanas datums
12.01.2023. 17:16
Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi
Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Vladimirs Buzajevs - Cilvēktiesību Līgu Starptautiskās Federācijas Latvijas Cilvēktiesību komiteja
Projekts nr. 22-TA-3523 Latvijas Cilvēktiesību komitejas viedoklis
1. Projekts nr. 22-TA-3523 “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumos Nr. 716 "Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem""” tiek izstrādāts saskaņā ar Izglītības likuma Pārejas noteikumu 104.punktu un uz 2022.gada 29.septembra grozījumu Izglītības likuma (turpmāk arī - Grozījumi) pamatā.
Projekta autori piedāvā vienkārši svītrot no noteikumiem visas atsauces uz mazākumtautību izglītības programmām. Taču no šīs svītrošanas mazākumtautību bērni no izglītības iestādēm nekur netiks. Likumdevēji, to apzinoties, atstāja likumā noteiktas garantijas mazākumtautību bērniem.
2. Pirmkārt, Izglītības likums tika papildināts ar 47.(3) pantu šādā redakcijā: Pašvaldība nodrošina iespēju mazākumtautību izglītojamiem, kuri tās administratīvajā teritorijā esošajās vispārējās izglītības iestādēs apgūst pirmsskolas izglītības programmu vai pamatizglītības programmu, bez maksas apgūt arī mazākumtautību izglītības saturu mazākumtautību valodas un kultūrvēstures interešu izglītības programmās. Lai nodrošinātu mazākumtautību izglītojamiem iespēju apgūt šīs programmas, pašvaldība var deleģēt šādu programmu īstenošanu privātpersonai."
Attiecīgi Izglītības likuma 14. pants “Ministru kabineta kompetence izglītībā” bija papildināts ar jauno 47.punktu: [Ministru kabinets] nosaka mazākumtautību valodas un kultūrvēstures interešu izglītības programmas paraugu un tās īstenošanas vadlīnijas.
Var pieņemt, ka Ministru kabinets šai lietai plāno pieņemt kādus īpašus, papildu noteikumus. Bet tādā gadījumā šie hipotētiskie noteikumi būtu jāsaskaņo, jāpublicē un jāapspriež vienlaikus ar Projektu Nr. 22-TA-3523.
Otrkārt, Izglītības likuma 55. pants “Izglītojamā tiesības” tiek papildināts ar 2.(1) punktu šādā redakcijā:
"2(1)) pirmsskolas izglītībā un pamatizglītībā saņemt individualizētu un personalizētu atbalstu valsts valodas prasmes apguvei, ja tas nepieciešams;".
Taču šīs tiesības, kas izglītojamiem piešķirtas vēlāk par noteikumu Nr.716 pieņemšanu, dokumentā nr. 22-TA-3523 netika ņemtas vērā.
3. Šajā sakarā tiek piedāvāts papildināt dokumentu nr. 22-TA-3523 ar bloku, kurā ņemtas vērā tādas garantijas mazākumtautību skolēniem, kuras likumdevēji paredzēja Izglītības likuma 47.(3) panta un 55.panta 2.(1) punktā.
Papildināt noteikumu projektu ar jaunu bloku, lai ievērotu Izglītības likuma 47.(3) panta un 55. panta 2.(1) punkta prasības.
Noteikumu tekstā
1. Izteikt 5.punktu šādā redakcijā:
5. Pirmsskolas izglītības saturā un procesā iekļaujamās vērtības ir dzīvība, cilvēka cieņa, brīvība, ģimene, darbs, daba, latviešu un bērna dzimtā valoda, Latvijas valsts, kā arī citas vērtības, kas minētas Satversmē un Ministru kabineta noteikumos par izglītojamo audzināšanas vadlīnijām un informācijas, mācību līdzekļu, materiālu un mācību un audzināšanas metožu izvērtēšanas kārtību.
2. Izteikt 10.1.2 .apakšpunktu šādā redakcijā:
10.1.2. bērns, kuram latviešu valoda nav dzimta valoda, latviešu valodā atbild uz jautājumiem par redzēto un dzirdēto, jautā, lai iegūtu informāciju, izsaka savas vajadzības, iesaistās sarunā par tematiem, kuri saistīti ar ikdienu un mācību procesu, mācās pareizi izrunāt skaņas, pazīst iespiestos un rakstītos burtus, lasa īsus ikdienas situācijās un mācību procesā biežāk lietojamus vārdus;
3. Izteikt 11.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
11.6. tiek nodrošinātas bērna individuālās vajadzības, ievērojot vides pieejamības principus, tādējādi palielinot ikviena bērna līdzdalības iespējas, kā arī veicinot savstarpējo dialogu un nodrošinot sadarbībā balstītu profesionālu atbalstu, tajā skaitā nodrošinot individualizētu un personalizētu atbalstu valsts valodas apguvei ja bērna dzimtā valoda nav valsts valoda;
1.pielikumā
4. Papildināt ar 5(1) punktu šādā redakcijā:
5(1) Papildus izglītības programmai iestāde var veicināt fakultatīvās nodarbības mazākumtautības valodas un etniskās kultūras apguvei, kas tiek organizētas bērnu grupai, ievērojot brīvprātības principu (pamats – vecāku iesniegums);
3.pielikumā
5. Papildināt ar 5(1) punktu šādā redakcijā:
5(1) Papildus izglītības programmai iestāde var veicināt fakultatīvās nodarbības mazākumtautības valodas un etniskās kultūras apguvei, kas tiek organizētas bērnu grupai, ievērojot brīvprātības principu (pamats – vecāku iesniegums);
1. Projekts nr. 22-TA-3523 “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumos Nr. 716 "Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem""” tiek izstrādāts saskaņā ar Izglītības likuma Pārejas noteikumu 104.punktu un uz 2022.gada 29.septembra grozījumu Izglītības likuma (turpmāk arī - Grozījumi) pamatā.
Projekta autori piedāvā vienkārši svītrot no noteikumiem visas atsauces uz mazākumtautību izglītības programmām. Taču no šīs svītrošanas mazākumtautību bērni no izglītības iestādēm nekur netiks. Likumdevēji, to apzinoties, atstāja likumā noteiktas garantijas mazākumtautību bērniem.
2. Pirmkārt, Izglītības likums tika papildināts ar 47.(3) pantu šādā redakcijā: Pašvaldība nodrošina iespēju mazākumtautību izglītojamiem, kuri tās administratīvajā teritorijā esošajās vispārējās izglītības iestādēs apgūst pirmsskolas izglītības programmu vai pamatizglītības programmu, bez maksas apgūt arī mazākumtautību izglītības saturu mazākumtautību valodas un kultūrvēstures interešu izglītības programmās. Lai nodrošinātu mazākumtautību izglītojamiem iespēju apgūt šīs programmas, pašvaldība var deleģēt šādu programmu īstenošanu privātpersonai."
Attiecīgi Izglītības likuma 14. pants “Ministru kabineta kompetence izglītībā” bija papildināts ar jauno 47.punktu: [Ministru kabinets] nosaka mazākumtautību valodas un kultūrvēstures interešu izglītības programmas paraugu un tās īstenošanas vadlīnijas.
Var pieņemt, ka Ministru kabinets šai lietai plāno pieņemt kādus īpašus, papildu noteikumus. Bet tādā gadījumā šie hipotētiskie noteikumi būtu jāsaskaņo, jāpublicē un jāapspriež vienlaikus ar Projektu Nr. 22-TA-3523.
Otrkārt, Izglītības likuma 55. pants “Izglītojamā tiesības” tiek papildināts ar 2.(1) punktu šādā redakcijā:
"2(1)) pirmsskolas izglītībā un pamatizglītībā saņemt individualizētu un personalizētu atbalstu valsts valodas prasmes apguvei, ja tas nepieciešams;".
Taču šīs tiesības, kas izglītojamiem piešķirtas vēlāk par noteikumu Nr.716 pieņemšanu, dokumentā nr. 22-TA-3523 netika ņemtas vērā.
3. Šajā sakarā tiek piedāvāts papildināt dokumentu nr. 22-TA-3523 ar bloku, kurā ņemtas vērā tādas garantijas mazākumtautību skolēniem, kuras likumdevēji paredzēja Izglītības likuma 47.(3) panta un 55.panta 2.(1) punktā.
Papildināt noteikumu projektu ar jaunu bloku, lai ievērotu Izglītības likuma 47.(3) panta un 55. panta 2.(1) punkta prasības.
Noteikumu tekstā
1. Izteikt 5.punktu šādā redakcijā:
5. Pirmsskolas izglītības saturā un procesā iekļaujamās vērtības ir dzīvība, cilvēka cieņa, brīvība, ģimene, darbs, daba, latviešu un bērna dzimtā valoda, Latvijas valsts, kā arī citas vērtības, kas minētas Satversmē un Ministru kabineta noteikumos par izglītojamo audzināšanas vadlīnijām un informācijas, mācību līdzekļu, materiālu un mācību un audzināšanas metožu izvērtēšanas kārtību.
2. Izteikt 10.1.2 .apakšpunktu šādā redakcijā:
10.1.2. bērns, kuram latviešu valoda nav dzimta valoda, latviešu valodā atbild uz jautājumiem par redzēto un dzirdēto, jautā, lai iegūtu informāciju, izsaka savas vajadzības, iesaistās sarunā par tematiem, kuri saistīti ar ikdienu un mācību procesu, mācās pareizi izrunāt skaņas, pazīst iespiestos un rakstītos burtus, lasa īsus ikdienas situācijās un mācību procesā biežāk lietojamus vārdus;
3. Izteikt 11.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
11.6. tiek nodrošinātas bērna individuālās vajadzības, ievērojot vides pieejamības principus, tādējādi palielinot ikviena bērna līdzdalības iespējas, kā arī veicinot savstarpējo dialogu un nodrošinot sadarbībā balstītu profesionālu atbalstu, tajā skaitā nodrošinot individualizētu un personalizētu atbalstu valsts valodas apguvei ja bērna dzimtā valoda nav valsts valoda;
1.pielikumā
4. Papildināt ar 5(1) punktu šādā redakcijā:
5(1) Papildus izglītības programmai iestāde var veicināt fakultatīvās nodarbības mazākumtautības valodas un etniskās kultūras apguvei, kas tiek organizētas bērnu grupai, ievērojot brīvprātības principu (pamats – vecāku iesniegums);
3.pielikumā
5. Papildināt ar 5(1) punktu šādā redakcijā:
5(1) Papildus izglītības programmai iestāde var veicināt fakultatīvās nodarbības mazākumtautības valodas un etniskās kultūras apguvei, kas tiek organizētas bērnu grupai, ievērojot brīvprātības principu (pamats – vecāku iesniegums);
18.01.2023. 16:15
Pirmsskolas vecuma bērnu vecāki
Iebildums. Bērni pašlaik dažādu laika periodu apgūst pirmsskolas programmu pēc mazakumtautību programmas. Vieni pabeigs programmu pēc 4 mēnešiem, citi pēc gada, diviem, trijiem. Katram no tiem objektīvi ir un būs dažāds latviešu valodas zināšanu līmenis. Noteikumu grozījumi nepiedāvā nekādu skaidrību par to kā visi šie bērni uztvers nekavējošu mazākumtautību programmas svītrošanu un kā viņi spēs pa 4 mēnešiem, gadu vai diviem pārlekt no tā valodas zināšanu līmeņa, kas uz mācību beigām bija paredzēts svītrojamā 10.1.2. punktā uz paliekošajā 10.1.1.punktā aprakstīto līmeni. Secīga pāreja ir iespējama tikai tad, ja būs izstrādāti pārejas mehānismi un programmas katram bērnu vecumam, kuros tiks ņemtas vērā tās zināšanas, ko bērns apguva pēc mazākumtautību programmas, un noradīts kā/kad bērns var apgūt to jau latviešu programmā, ņemot vērā, ka viņam paralēli būs jāapgūst arī tekoša programma, atbilstoši vecumam. Noteikumu grozījumi ir izstrādāti pavirši, neņemot vērā Izglītības likuma pārejas noteikumu 103. punkta 1. apakšpunkta nosacījumus par mazākumtautību valodas un kultūrvēstures interešu izglītības programmas apgūšanas iespēju nodrošināšanu ar to pašu termiņu – no 2023. gada 1. septembra. Projekta anotācija ir aizpildīta pavirši un nesatur svarīgu informāciju. Nav izvērtēti alternatīvie varianti un prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem. Ir pareizi norādīts, ka projekts ietekmēs pirmsskolas vecuma bērnus, izglītības pedagogus, bērnu vecākus, un pat pašas izglītības iestādes un to dibinātājus, bet nav norādīts šīs ietekmes apraksts. Tas nozīmē, ka projekta izstrādātāji pilnībā ignorē sabiedrības grupas, kas tiks ietekmētas un neizvērtēja, vai slogs, kas tiks tām radīts, vispār ir panesams. Šajā sakarā ir ļoti apšaubāmi secinājumi, kas norādīti anotācijas 3. un 5. punktos, jo pilnīga un masveida atteikšanās no vienas programmas un pāreja uz citu apmācības valodu nevar neradīt finanšu izdevumus, kā arī Latvijas Republikai ir starptautiskās saistības, kas attiecās uz traucēšanu bērniem iegūt izglītību dzimtajā valodā un mazākumtautībām saglabāt savu kultūru. Anotācijas 8.1.16. punktā ir norādīts, ka projekts skar bērna labākās intereses, bet arī šis būtisks aspekts ir atstāts bez apraksta un novērtējuma. Kopumā projekts neatbilst deklarētajam mērķim, jo nenodrošina secīgu pāreju uz mācībām latviešu valodā. Šajā procesā nav svarīga vis normatīvo aktu sakārtošana, bet saudzīga, loģiska un realizējamā bērnu pārvešana no vienas programmas uz citu. Uz kādiem pētījumiem ir balstīts secinājums, ka bērns, kas līdz šim bija apguvis tādu programmu, kas uz nākamā gada maiju gatavoja viņu uz to latviešu valodas zināšanu līmeni, kas pašlaik aprakstīts 10.1.2. punktā, viena gada laikā spēs apgūt latviešu valodu tā, lai nākamgad viņa latviešu valoda atbilstu 10.1.1. punktā aprakstītājam? Ja šādu pētījumu nav, tad kādēļ 10.1.2. punkts tiek svītrots? Kādi konkrēti atbalsta pasākumi tiek plānoti visiem šiem bērniem un viņu ģimenēm, lai nodrošināt jauno normu izpildi? Vai tie ir realizējami dabā, ņemot vērā bērnu vecumu un to, ka pirmsskolas izglītības iestādes bērni mēdz apmeklēt neregulāri veselības stāvokļa, ģimenes apstākļu un pat šo iestāžu nepieejamības dēļ? Kā šī pāreja ir iespējama bērniem ar logopēdiskām problēmām, ar dažādiem attīstības vai mācību traucējumiem? Iebilstu pret projekta un uzskatu, ka projekta anotācija jāpārstrādā, ietverot tajā visu nepieciešamo informāciju, bet pats projekts ir jāpapildina, novēršot visus minētos trūkumus.
23.01.2023. 19:15
Fiziska persona
Neatbalstu, jo ir pārkāptas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un starptautiskās minoritāšu tiesību aizsardzības normas.
24.01.2023. 18:48
Privātpersona
Nepiekrītu! Tas ir bērna tiesības pārkāpumi. Uzskatu, ka katrām cilvēkiem ir tiesības mācīties dzimtā valoda un cilvēkiem jābūt izvēle! Visi mēs maksājam nodokļus un varām pretendēt uz to, lai mūsu un īpaši bērna tiesības būtu ievēroti!
24.01.2023. 19:06
Fiziska persona
Es iebilstu, jo likums nerespektē latvijas tautas intereses. Šis likums tuvina revolūciju Latvijā.
24.01.2023. 19:08
Fiziska persona
Iebilstu, jo nav ņemtas vērā bērna tiesības un likumīgas intereses.
24.01.2023. 19:27
Aleksandrs Klapins
Mani senči Latvijā dzīvo vairāk nekā 200 gadus un valsts nekad nav iejaukusies ģimenes lietās. Neskatoties uz to, attiecības ar latviešiem vienmēr ir bijušas labas neatkarīgi no politiskās sistēmas. Tagad valsts cenšas iekļūt sakrālajā – ģimenē.
Mans mazdēls, viņam ir 2,5 gadi, gāja bērnudārzā. Pusgadu, kamēr viņš apmekle bernudārzu, saziņa notiek tikai latviešu valodā. Visu šo laiku viņš ne ēd bērnudārzā. Lai gan viņam vienmēr bija lieliska apetīte. Mājās, brīvdienās viņš vienmēr ēd normāli. Nav iespējams izvēlēties citu bērnistabu. Strādāju par elektronikas inženieri un maksāju pietiekami daudz nodokļu, lai valsts varētu nodrošināt maniem bērniem tiesības mācīties dzimtajā valodā!
Neatbalstu, jo ir pārkāptas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un starptautiskās minoritāšu tiesību aizsardzības normas.
Mans mazdēls, viņam ir 2,5 gadi, gāja bērnudārzā. Pusgadu, kamēr viņš apmekle bernudārzu, saziņa notiek tikai latviešu valodā. Visu šo laiku viņš ne ēd bērnudārzā. Lai gan viņam vienmēr bija lieliska apetīte. Mājās, brīvdienās viņš vienmēr ēd normāli. Nav iespējams izvēlēties citu bērnistabu. Strādāju par elektronikas inženieri un maksāju pietiekami daudz nodokļu, lai valsts varētu nodrošināt maniem bērniem tiesības mācīties dzimtajā valodā!
Neatbalstu, jo ir pārkāptas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un starptautiskās minoritāšu tiesību aizsardzības normas.
24.01.2023. 19:29
Fiziska persona
Iebilstu.
Neatbilst satversmei.
-Izglītības iegūšana mazakuma tautībām dzimtajā valodā.
-Tiek ignorēti bērni ar īpašām apmācības programmām 010115521, tai skaitā bez invaliditātes pabalstiem pie diagnozes Dispraksija ar PPMK pieņemtiem atzinumiem no 2020.gada 25 augustā.
Ka arī, no 2022. gada
ar 010115521 kodu un esošo diagnozi Dispraksija, tiek ignorēti PPMD ieteikumi no 2020.gada 25 augustā par speciālo vajadzību nodrošināšanu mazākumtautību bērnudārzos. (atzinums Nr. 2020/018/2)
Neatbilst satversmei.
-Izglītības iegūšana mazakuma tautībām dzimtajā valodā.
-Tiek ignorēti bērni ar īpašām apmācības programmām 010115521, tai skaitā bez invaliditātes pabalstiem pie diagnozes Dispraksija ar PPMK pieņemtiem atzinumiem no 2020.gada 25 augustā.
Ka arī, no 2022. gada
ar 010115521 kodu un esošo diagnozi Dispraksija, tiek ignorēti PPMD ieteikumi no 2020.gada 25 augustā par speciālo vajadzību nodrošināšanu mazākumtautību bērnudārzos. (atzinums Nr. 2020/018/2)
24.01.2023. 19:32
Fiziska persona
Neatbalstu, jo ir pārkāptas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un starptautiskās minoritāšu tiesību aizsardzības normas.
24.01.2023. 19:38
Fiziska persona
Iebilstu, jo bav ņemtas vērā bērna tiesības un likumīgās intereses
24.01.2023. 20:06
Fiziska persona
Iebilstu, jo nav ņemtas verā minoritāšu tiesības.
24.01.2023. 20:16
Vladimirs Ruzanovs
Iebilstu,jo nav nemtas vera berna tiesibas un likumibas intereses.
24.01.2023. 20:17
Fiziska persona
- Iebilstu, jo nav ņemtas vērā bērna tiesības un likumīgas intereses.
- Neatbalstu, jo ir pārkāptas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un starptautiskās minoritāšu tiesību aizsardzības normas.
24.01.2023. 20:24
Fiziska persona
- Iebilstu, jo nav ņemtas vērā bērna tiesības un likumīgas intereses.
- Neatbalstu, jo ir pārkāptas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un starptautiskās minoritāšu tiesību aizsardzības normas.
24.01.2023. 20:27
Fiziska persona
- Iebilstu, jo nav ņemtas vērā bērna tiesības un likumīgas intereses.
- Neatbalstu, jo ir pārkāptas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un starptautiskās minoritāšu tiesību aizsardzības normas.
24.01.2023. 20:28
Fiziska persona
lebilstu, jo nav ņemtas vērā bērna tiesības un likumīgas intereses
24.01.2023. 20:42
Fiziska persona
Neatbalstu, jo ir pārkāptas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un starptautiskās minoritāšu tiesību aizsardzības normas.
24.01.2023. 20:47
Fiziska persona
Iebildums.
Neatbalstu, jo nav ņemtas vērā bērnu tiesības un likumīgas intereses.
Neatbalstu, jo nav ņemtas vērā bērnu tiesības un likumīgas intereses.
24.01.2023. 20:48
Fiziska persona
Neatbalstu, jo ir pārkāptas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un starptautiskās minoritāšu tiesību aizsardzības normas.
24.01.2023. 21:04
Fiziska persona
Iebilstu, jo nav ņemtas vēra bērna tiesības un likumīgas intereses.
24.01.2023. 21:11
Vjačeslavs Trofimovs
- Neatbalstu, jo ir pārkāptas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un starptautiskās minoritāšu tiesību aizsardzības normas.
24.01.2023. 21:25
Fiziska persona
Neatbalstu, jo ir pārkāptas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un starptautiskās minoritāšu tiesību aizsardzības normas.
24.01.2023. 21:26
Fiziska persona
Neatbalstu,jo ir pārkāptas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un starptautiskās minoritāšu tiesību aizsardzības normas.
24.01.2023. 21:34
Fiziska persona
Iebilstu! Nav nemtas vera berna tiesibas un likumigas intereses!!!
24.01.2023. 21:36
Fiziska persona
Neatbalstu, jo ir pārkāptas visas LR Satversmes, Bērnu tiesību aizsardzības konvencijas un minoritāšu tiesību.
24.01.2023. 21:40
Atlasīti 259 ieraksti.
Ierakstu skaits lapā25