Sabiedrības līdzdalība

Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Drošības konsultantu (padomnieku) noteikumi bīstamo kravu autopārvadājumu un dzelzceļa pārvadājumu jomā
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Saeima  2022. gada 13. oktobrī pieņēma grozījumus Bīstamo kravu aprites likumā (vienlaikus izslēdzot attiecīgās normas Autopārvadājumu likumā un Dzelzceļa pārvadājuma likumā) kuru mērķis bija novērst pretrunas tiesiskajā regulējumā. Līdz minētajiem grozījumiem regulējums attiecībā uz bīstamo kravu pārvadājumu drošības konsultantu (padomnieku) kvalifikāciju un darbību bija noteikts Autopārvadājumu likumā un Dzelzceļa pārvadājumu likumā dažādās redakcijās un nenodrošināja vienotu pieeju faktiski vienas jomas normatīvajam regulējumam dažādās pārvadājumu jomās, jo detalizēti drošības konsultantu kvalifikāciju un darbību reglamentē arī Nolīguma par bīstamo kravu starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu (turpmāk - ADR Nolīgums) un 1999.gada 3.jūnija Protokola par grozījumiem 1980.gada 9.maija Konvencijā par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF) C papildinājuma “Noteikumi par bīstamo kravu starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem” pielikums (turpmāk - RID noteikumi) 1.8.3.apakšpunkts. Tādējādi, lai novērstu normu dublēšanos un iespējamās pretrunas, kas varētu rasties ADR Nolīguma un RID noteikumu 1.8.3.apakšpunktu piemērošanas gadījumā, Saeima pilnvaroja Ministru kabinetu izdot noteikumus, kuri būtu jābalsta uz ADR Nolīguma un RID noteikumu prasību piemērošanas kārtību. Tas nodrošinās vienas jomas normatīvā regulējuma kompaktumu un pārskatāmību normatīvajā regulējumā, kuru jāizmanto ikdienas darbā, veicot bīstamo kravu apriti un tās kontroli.
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir saskaņā ar Bīstamo kravu aprites likuma 10.1 panta otro daļu noteikt kārtību kādā starptautiskajos līgumos, kas reglamentē bīstamo kravu apriti autopārvadājumu un dzelzceļa pārvadājumu jomā, noteiktās prasības attiecībā uz drošības konsultanta (padomnieka) tiek piemērotas Latvijā.
Politikas jomas
Autosatiksmes politika; Dzelzceļa politika; Transporta politika
Teritorija
-
Norises laiks
18.01.2023. - 01.02.2023.
Informācija
Projekts aizstās Ministru kabineta 2006. gada 21. februāra noteikumus Nr. 156 "Noteikumi par drošības konsultantu (padomnieku) norīkošanu, to profesionālo kvalifikāciju un darbību bīstamo kravu pārvadājumu jomā" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 156), projektā precizējot šobrīd MK noteikumos Nr.156 regulētos jautājumus, lai novērstu pretrunas starptautisko līgumu piemērošanā autopārvadājumu un dzelzceļa pārvadājumu bīstamo kravu aprites jomās. Projekts neparedz būtiskas atšķirības no šobrīd MK noteikumos Nr. 156 noteiktā regulējuma.
Fiziskās personas
  • Bīstamo kravu apritē iesaistītās fiziskas personas.
Skaidrojums un ietekme
Projekts reglamentē bīstamo kravu pārvadājumu drošības konsultanta (padomnieka) kvalifikācijas iegūšanu un darbību. Projekts precizē šobrīd MK noteikumos Nr. 156 regulētos jautājumus, lai novērstu pretrunas starptautisko līgumu piemērošanā autopārvadājumu un dzelzceļa pārvadājumu bīstamo kravu aprites jomās. Projekts neparedz būtiskas atšķirības no šobrīd MK noteikumos Nr. 156 noteiktā regulējuma.
Juridiskās personas
  • Bīstamo kravu apritē iesaistītās juridiskās personas.
Skaidrojums un ietekme
Projekts reglamentē bīstamo kravu aprites dalībnieka pienākumus. Projekts neparedz būtiskas atšķirības no šobrīd MK noteikumos Nr. 156 noteiktā regulējuma. Projekts precizē šobrīd MK noteikumos Nr.156 regulētos jautājumus, lai novērstu pretrunas starptautisko līgumu piemērošanā autopārvadājumu un dzelzceļa pārvadājumu bīstamo kravu aprites jomās.
Sagatavoja
Juris Pakalns (SAM)
Atbildīgā persona
Ilonda Stepanova (SAM)
Izsludināšanas datums
16.01.2023. 16:43

Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi

Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts