Sabiedrības līdzdalība

Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 3.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt un izvērst ilgtspējīgu, klimatnoturīgu, intelektisku un intermodālu mobilitāti valsts, reģionālā un vietējā līmenī, tostarp uzlabotu piekļuvi TEN-T un pārrobežu mobilitāti" īstenošanas noteikumi
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021.– 2027. gadam (25-TA-321) ir identificēts, ka valstis, kas robežojas ar Krieviju un Baltkrieviju, saskaras ar drošības izaicinājumiem, kas skar uzņēmējdarbības, pakalpojumu un transporta jomu.

Izpildot Ministru kabinets 2024.gada 19.septembra ārkārtas sēdes lēmumu (prot. Nr.38, 2.§, 4.punkts) par pasākuma “Militārā poligona “Sēlija” piekļuves ceļa uzlabošana un Vienības tilta Daugavpilī pārbūve mobilitātes uzlabošanai” finansēšanu Eiropas Savienības fondu pasākumu ietvaros, Satiksmes ministrija ir izstrādājusi priekšlikumu ieguldīt ES fondu finansējumu transporta infrastruktūras attīstībai Austrumu pierobežas reģionā, veicot Vienības tilta pārbūvi Daugavpilī.
Vienības tilts Daugavpilī ir vienīgā transporta būve, ko var izmantot upes šķērsošanai. Vienības tilta tehniskais stāvoklis ir slikts. Kopš 1989.gada, kad tika veikta tilta rekonstrukcija, līdz šim tam nav veikti vērienīgi uzlabošanas darbi, līdz ar to ir nepieciešami apjomīgi ieguldījumi tilta atjaunošanā.

Plānotie ieguldījumi uzlabos civilās un militārās mobilitātes savienojumu efektivitāti un drošību Daugavpils valstspilsētā un Latgales reģionā. Plānotie ieguldījumi transporta infrastruktūrā arī uzlabos savienojamību ar valsts autoceļu tīklu un TEN-T, kā arī paaugstinās kopējo satiksmes drošību un infrastruktūras kvalitāti.
Mērķa apraksts
Mērķis ir uzlabot efektīvus savienojumus Daugavpils pilsētā un Latgales reģionā, pārbūvējot Vienības tiltu Daugavpilī.
Politikas jomas
Transporta politika
Teritorija
Pasākuma mērķteritorija ir Daugavpils valstspilsēta (finansējuma saņēmējs ir Daugavpils valstspilsētas pašvaldība).
Norises laiks
24.03.2025. - 07.04.2025.
Informācija
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2009.gada 15.augusta noteikumiem Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā", sabiedrībai tiek dota iespēja rakstiski sniegt viedokli par Ministru kabineta projektu tā izstrādes un saskaņošanas procesā.
Fiziskās personas
Skaidrojums un ietekme
Tiesiskais regulējums attiecas uz satiksmes dalībniekiem, kā arī uz iedzīvotājiem kopumā.
Projektā īstenoto darbību rezultātā tiks pārbūvēta transporta infrastruktūra, uzlabojot transporta infrastruktūras kvalitāti. Ar projekta īstenošanu tiks nodrošināta atsevišķu pilsētu daļu efektīva savstarpējā sasaiste, kā arī uzlabota (satiksmes dalībnieku un iedzīvotāju) satiksmes drošība un mobilitāte.

Kopumā tiks veicināta dzīves vides kvalitātes uzlabošanās iedzīvotājiem, tostarp iedzīvotāju dzīves apstākļi, reģiona attīstība, sasniedzamības nodrošinājums un drošas mikromobilitātes iespējas.
 
Juridiskās personas
Sagatavoja
Kaspars Šlihta (SAM)
Atbildīgā persona
Andulis Židkovs (SAM)
Izsludināšanas datums
24.03.2025. 17:08

Apkopojums

Dokumenta nosaukums
Publicēts

Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi

Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Maksis Rūdolfs Apinis - "Zaļā brīvība"
Noteikumu projekta anotācijā ir minēts "Vienības tilta pārbūves rezultātā tiks uzlabota velosipēdistu drošība, tādējādi 3.2.1.SAM ietvaros plānotās investīcijas veicinās tautsaimniecības izaicinājumu risināšanu un rādītāju sasniegšanu – sekmējot iedzīvotāju īpatsvara, kas ar velosipēdu vai citu mikromobilitātes transportlīdzekli brauc katru vai gandrīz katru dienu, no kopējā valsts iedzīvotāju skaita konkrētajā gadā, pieaugumu līdz 10% līdz 2027.gadam.".

Vienības tilts Daugavpilī šobrīd ar ļoti nepiemērots velosatiksmei un tas ir viens no traucējošiem faktoriem velobraukšanas kultūras attīstībai pilsētā.

Kontekstā ar nepieciešamību mazināt transporta sektora emisijas, mazināt transporta nabadzību (jo sevišķi Latvijas reģionos un reģionu pilsētās), ko pastiprinās ETS2 sistēmas ieviešana no 2027. gada, kas atbilstoši "piesārņotājs maksā" principam rezultēsies augstākās fosilās degvielas cenās, ir būtiski, ka aizvien vairāk iedzīvotāji samazina privātā auto izmantošanu un ir pieejamas ērtas pārvietošanās alternatīvas. Lai to veicinātu, ir nepieciešams, ka Vienības tilta pārbūvē uz tilta tiek izbūvēts valsts standartiem atbilstošs, kvalitatīvi projektēts veloceļš. 

Lai pārliecinātos, ka anotācijā minētā velosipēdistu drošības uzlabošanās praksē tiek realizēta, kā arī investīcija atbilstu "Klimatdrošināšana" prinicpam, noteikumu projekta 22. punkts jāpapildina ar jaunu apakšpunktu šādā vai līdzvērtīgā redakcijā:  
"No autosatiksmes atdalīta velosipēdistu ceļa izbūves uz tilta izmaksas;" 
01.04.2025. 13:04