Atzinums

Projekta ID
22-TA-3243
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
07.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbalstot piedāvāto pasākuma mērķi, darba devēji norāda uz vairākiem trūkumiem piedāvātajā pasākuma tvērumā:
1) Pasākumā piedāvātais risinājums paredz fragmentāru finansējuma sadalījumu, nevis ilgtspējīgu modeli, tāpēc ir šaubas, vai tiks sasniegts projekta mērķis.
2) Šobrīd darba devēji nozaru ietvaros uzskata, ka Izglītības un zinātnes ministrijai nepieciešams izstrādāt redzējumu par metodiskā atbalsta mērķiem un sasniedzamajiem rezultātiem un tikai pēc tam virzīt pasākumu kopumu, kas tai skaitā ietver metodisko atbalstu.
3) Nozaru pārstāvji uzsver, ka sistēmā ir būtiski veidot sinerģiju starp izglītības nozares iestādēm un iesaistītajām pusēm. Šajos noteikumos nav paredzēts pietiekams atbalsts izglītības sektora sadarbībai ar nozarēm, uzņēmumiem.
4) Uzņēmēji saskata šai programmai būtiskus ilgtspējas riskus, jo uzskata, ka tieši ieguldījumi pedagogos un materiāltehniskās bāzes attīstībā sniedz efektīvāku rezultātu, iepretim ieguldījumiem sistēmas izveidē kā pašmērķī. 
5) Jāatspoguļo skaidra sasaiste ar turpmākajos gados nepieciešamo valsts budžeta finansējumu, t.sk., finansējums metodiķu (vismaz nacionālo) finansēšanai no 2027.gada valsts budžeta, lai projekta noslēgumā būtu veikta pakāpeniska pāreja uz ilgtspējīgu sistēmas darbības finansēšanu no valsts budžeta līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumus ar nacionālajiem rādītājiem, kas demonstrē kvalitatīvu ietekmi uz izglītības nozares sniegumu (pedagogi, izglītojamie) un kādas kvalitatīvas pārmaiņas tiek panāktas projekta īstenošanas rezultātā. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka mācību resursu pieejamības platformu izstrādātājs līdz šim bija Valsts izglītības satura centrs, lūdzam detalizēti pamatot, kuras valsts platformas tiek attīstītas, jo noteikumos kā pārzinis minēta ministrija, to finansējuma demarkāciju ar valsts budžeta un citu programmu finansējuma avotiem. Aicinām izvērtēt platformu paredzēto uzturēšanu (lietotāju atbalstu) kā uzturēšanas darbību, kas finansējama no valsts budžeta resursiem, nodrošinot pilnvērtīgu attīstības darbību īstenošanu. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam nodrošināt pilnvērtīgas sistēmas izveidi profesionālās izglītības iestāžu atbalstam, paredzot visām nozarēm atbilstoša metodiskā atbalsta nodrošinājumu (katrai nozarei atbilstošu nozares speciālistu). 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam paredzēt mācību līdzekļu izstrādi arī atbilstoši profesionālās izglītības vajadzībām, tai skaitā paredzot konsultāciju procesu ar nozaru ekspertu padomēm vai nozaru asociācijām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā iepriekšējos komentārus, aicinām vērtēt digitālās vērtēšanas sistēmas platformas jēdzienu, ņemot vērā, ka vērtēšana tiek nodrošināta, izmantojot skolvadības programmas, kuras Latvijā nodrošina privātie pakalpojumu sniedzēji. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nozaru ekspertu padomes aicina izvērtēt, kā esošās sistēmas dalībnieki, t.sk., profesionālās izglītības iestādes ar metodiskā atbalsta funkciju, reāli tiks integrēta vienotā sistēmā. Kādas būs kompetences un atbildības jomas, skaidri definējot izglītības procesa ieguvumus no šīs sistēmas un savstarpējo mijiedarbību. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt iekļauto redakciju, skaidrojot anotācijā ģeogrāfijas pamatkursa vai padziļinātā kura (vai abu) metodisko līdzekļu izstrādi un inženierzinību mācību priekšmeta metodisko līdzekļu izstrādes nepieciešamību, ņemot vērā, ka abiem šiem priekšmetiem / kursiem ir pieejami mācību līdzekļi.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rādītāju dinamikas mērījumam.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt atbilstoši tiesību akta anotācijā sniegtajai informācijai par 20.4.darbības īstenošanas kārtību, kurā nav raksturota / paredzēta valsts pārvaldes iestādes iesaiste. 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt piedāvāto redakciju, jo profesionālās izglītības iestādes īsteno vispārējās izglītības saturu identiski valsts standarta prasībām, līdz ar to prafesionālā atbalsta īstenošanas prakse attiecināma arī uz profesionālās izglītības iestādēm, nevis veidojama kā atsevišķa sadarbība ar profesionālās izglītības iestādēm. 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā detalizēti skaidrot, kā tiks nodrošināts starptautiska mēroga profesionālā atbalsta nodrošinājums izglītības iestāžu līmenī. 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informāciju par diagnostikas rīkiem šīs darbības identificēšanā. 
Piedāvātā redakcija
-