Projekta ID
22-TA-3243Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
22.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
5.2. līdz 2025. gada 31. augustam mācībās piedalījušies visu pašvaldību izglītības speciālisti un vismaz 20 % izglītības iestāžu vadības komandas;
Iebildums
1. iebildums.
Lūdzam precizēt, kas šo noteikumu izpratnē ir "visu pašvaldību izglītības speciālisti", t.i., mācībās piedalījušies pa vienam speciālistam no visām 43 pašvaldībām (kopumā 43 speciālisti) vai arī visi speciālisti no visām 43 pašvaldībām?
2. iebildums.
Lūdzam precizēt, kādā kontekstā vērtējams noteikumu projekta 5.2. punktā norādītie rādītāji - vismaz 20 % izglītības iestāžu vadības komandas, t.i., vismaz 20% no kopējā cilvēku skaita visās Latvijas vadības komandās vai arī vismaz 20% no katras izglītības iestādes vadības komandas?
Lūdzam precizēt, kas šo noteikumu izpratnē ir "visu pašvaldību izglītības speciālisti", t.i., mācībās piedalījušies pa vienam speciālistam no visām 43 pašvaldībām (kopumā 43 speciālisti) vai arī visi speciālisti no visām 43 pašvaldībām?
2. iebildums.
Lūdzam precizēt, kādā kontekstā vērtējams noteikumu projekta 5.2. punktā norādītie rādītāji - vismaz 20 % izglītības iestāžu vadības komandas, t.i., vismaz 20% no kopējā cilvēku skaita visās Latvijas vadības komandās vai arī vismaz 20% no katras izglītības iestādes vadības komandas?
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
5.3. līdz 2025. gada 31. augustam īstenoti vismaz trīs mācību kursi mācību priekšmetu apguves metodikā, didaktikā un mācību līdzekļu izstrādē;
Iebildums
Lai veicinātu izpratni par SAM 4.2.2.3. atbalstāmajām darbībām un sasniedzamo mērķi, lūdzam konkretizēt plānoto mācību kursu dalībnieku tvērumu, t.i. mērķa grupu un plānotos rezultatīvos rādītājus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
5.5. regulāru (vismaz vienu reizi gadā) profesionālo atbalstu saņēmušo izglītības iestāžu īpatsvars to kopskaitā;
Iebildums
Lai veicinātu izpratni par SAM 4.2.2.3. atbalstāmajām darbībām un sasniedzamo mērķi, lūdzam izvirzīt noteikumu projekta 5.5. punktā plānoto nacionālo rādītāju sasniedzamos rezultatīvos rādītājus (īpatsvara skaitliskie rādītāji).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
5.6. izglītības iestāžu skaits, kuras pēc profesionālā atbalsta saņemšanas demonstrē pozitīvu izglītības iestādes snieguma dinamiku.
Iebildums
Lūdzam definēt, kas šo noteikumu izpratnē ir "izglītības iestādes sniegums" un kā tas tiks vērtēts.
Kā arī noteikt noteikumu projekta 5.6. punktā izglītības iestāžu skaita rezultatīvos rādītājus (plānoto izglītības iestāžu skaitu).
Kā arī noteikt noteikumu projekta 5.6. punktā izglītības iestāžu skaita rezultatīvos rādītājus (plānoto izglītības iestāžu skaitu).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā izvērstāk skaidrot sadarbības partneru lomu pasākuma īstenošanā, konkretizējot, kuras pasākuma darbības plānots nodot tā pārziņā, kā arī finansējuma pārdales modeli sadarbības partneriem (piem., finansējums tiks pārdalīts proporcionāli izglītības iestāžu vai izglītojamo skaitam konkrētajā pašvaldībā).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
19.1. analizē izglītības iestāžu vadības komandu, pedagogu un citu izglītības programmu īstenošanā un ieviešanā iesaistīto personu, pašvaldību izglītības speciālistu profesionālās kompetences pilnveides un profesionālā atbalsta vajadzības, iesaistot mācību priekšmetu pedagogu asociācijas un citas izglītības jomas biedrības un nodibinājumus, pašvaldību izglītības pārvaldes institūcijas, valsts ģimnāzijas, speciālās izglītības attīstības centrus, profesionālās izglītības tehnikumus, izglītības iestāžu neformālās pedagogu kopienas, un ņemot vērā izglītības kvalitātes monitoringa rīku un izglītojamo snieguma analīzes datus;
Priekšlikums
Lūdzam definēt, kas šo noteikumu izpratnē ir "izglītības kvalitātes monitoringa rīks" un "izglītojamo snieguma analīzes dati"?
Piedāvātā redakcija
-