Atzinums

Projekta ID
22-TA-2337
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
04.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai izvairītos no interpretācijas iespējām, lūdzam precizēt MK noteikumu 17.punkta redakciju, svītrojot vārdus “(pēc atlases procedūras veikšanas)”. Vienlaikus anotācijā iekļaut informāciju par sadarbības partneru atlases brīdi katrā pētījuma ciklā, programmā.  

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta  21.punktā norādīt atsauces uz konkrētām noteikumu projekta 20.punkta apakšpunktos ietvertajām izmaksu pozīcijām, kam piemērojamas vienkāršotās izmaksas.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
1) lai nodrošinātu vienādu pieeju izmaksu attiecināšanā, lūdzam skaidri noteikt, ka piemēro vienkāršotās izmaksas un dzēst ietverto redakciju "var tikt izmantotas".
2) skaidrojam, ka vienkāršoto izmaksu veidi ir fiksētas summas maksājums, vienības izmaksu standarta likme un vienotā likme, savukārt budžeta projekts ir aprēķinu metode, nevis vienkāršoto izmaksu veids. Tas visbiežāk tiek izmantots fiksētās summas maksājumu aprēķināšanas gadījumos un tā apjoms nepārsniedz 200 000 EUR.
Lūdzam redakcionāli precizēt 21.punkta apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz anotācijā iekļauto informāciju par vienkāršotajām izmaksām, vēršam uzmanību, ka, ņemot vērā MK noteikumu projektā un anotācijā ietverto informāciju, nav saprotams, kā šajā pasākumā plānots piemērot vienkāršotās izmaksas, t.sk.:
1) atkārtoti norādām, ka budžeta projekts ir aprēķina metode, nevis vienkāršoto izmaksu veids;
2) lūdzam ņemt vērā, ka budžeta projekta apjoms nedrīkst pārsniegt 200 000 EUR, līdz ar to aicinām izvērtēt, vai šī aprēķinu metode šajā gadījumā ir atbilstoša;
3) no MK noteikumu projekta 20.1. apakšpunkta aptuveni saprotams, ka sadarbības partnera īstenošanas personāla izmaksas paredzētas kā faktiskās izmaksas, savukārt no anotācijā aprakstītā pirmšķietami saprotams, ka sadarbības partnera īstenošanas personālas paredzētas kā vienkāršotās (nav gan saprotams vienkāršoto izmaksu veids), papildus nav saprotams, ko ietver administrācijas personāla izmaksas un kā šajā gadījumā būs iespējams aprēķināt netiešās izmaksas;
4) norādām, ka nav atbalstāmi piemērot atšķirīgas pieejas personāla atlīdzības izmaksu segšanai finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim;
5) lūdzam sniegt skaidrojumu, kādas vadlīnijas ir domātas pie apraksta par pētījumu īstenošanas fāzi, kā arī norādām, ka nav atbalstāmi likmēm noteikt rekomendējošus apmērus, ko sadarbības partneris ir tiesīgs mainīt. Vēršam uzmanību, ka likmes ir noteiktas ex-ante un tiek piemērotas visiem pēc vienotas pieejas, līdz ar to lūgums dzēst vārdu "rekomendējošās";
6) lūdzam vārdus "budžeta projekta satura metode" aizstāt ar "budžeta projekta aprēķinu metode".
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Atkārtoti norādām, lai nedublētu Ministru kabineta 2022. gada 17. maija protokola Nr. 27. 33. § 3.punktā jau noteikto informāciju, attiecīgi ir svītrojams Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2.punkts.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai izvairītos no interpretācijas iespējām, lūdzam precizēt MK noteikumu 16.punkta redakciju, svītrojot vārdus ”sadarbības līgumos”
 
Piedāvātā redakcija
Papildus šo noteikumu 14. punktā minētajiem nosacījumiem sadarbības partneri nodrošina, ka katra šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minēto starptautisko pētījumu  ciklu īstenošanai tiek piesaistīts vismaz viens pētnieks, kurš ir darba attiecībās ar citu augstākās izglītības iestādi vai zinātnisko institūciju atbilstošā studiju virzienā un kuram ir pieredze starptautisko pētījumu veikšanā attiecīgajā jomā. 
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 25.punktā precizēt atsauci uz šo noteikumu 19.2.apakšpunktu, norādot 22.punktu.  
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka projekts ir ātrāk uzsākamais (atbalstāmo darbību īstenošanai paredzētās izmaksas ir attiecināmas no 2022.gada 1.janvāra) un ka šobrīd nav informācijas par projekta īstenošanas uzsākšanas progresu, lūdzam izvērtēt iespēju noteikt, ka atbildīgā iestāde noteikumu projekta 21.punktā minēto vienkāršoto izmaksu metodiku izstrādā līdz projektu iesniegumu atlasei vai arī ne vēlāk kā līdz attiecīgo izdevumu iekļaušanai maksājuma pieprasījumā.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
1) Lūdzam izvērtēt, vai nav dzēšams teikums "Metodiku piemēro, ja to nosaka MK noteikumi";
2) atkārtoti lūdzam precizēt terminoloģiju, aizstājot vārdus "vienkāršoto izmaksu metodes" ar "vienkāršotās izmaksas" vai "vienkāršoto izmaksu veidus"
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Atbilstoši finanšu ministra 31.03.2023. vēstulei Nr.5.1-24/21/ 1076 "Par Eiropas Savienības fondu un Atveseļošanas fonda investīciju pienesumu tautsaimniecībai" rosinām papildināt anotāciju ar informāciju par plānoto investīciju pienesumu tautsaimniecībai.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot kārtību, kādā finansējuma saņēmējs ziņo par noteikumu projekta 4.3.apakšpunktā norādītajiem nacionālajiem rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
Nacionālos rādītājus finansējuma saņēmējs ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, iesniedzot maksājuma pieprasījumu.
12.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot, ka Sadarbības iestāde neveic noteikumu projekta 4.3.apakšpunktā norādīto nacionālo rādītāju datu pārbaudes.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam koriģēt informāciju anotācijā par elastības finansējumu 4.2.2.4.pasākumā, ņemot vērā to, ka, lai nodrošinātu elastības finansējuma apmēru 4.2.prioritātes ietvaros, 4.2.2.4.pasākumā nepiciešams palielināt elastības finansējumu. Kā arī ierosinām papildināt anotāciju, norādot preicizētā elastības finansējuma apmēru 4.2.2.4.pasākuma ietvaros. 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijas 1.3. sadaļas "Risinājuma apraksts" ir uzskaitīti visi sasniedzamie rādītāji līdz 2029. gada 31. decembrim, lūdzam, papildināt arī ar noteikumu projekta 4.3.3. apakšpunktā minēto rādītāju. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK protokollēmuma 3. punktā norādīt pilnu 4.2.2.5. pasākuma nosaukumu un nepieciešamības gadījumā iekavās atrunāt saīsinājumu. 
Piedāvātā redakcija
-