Noteikumu projekts

22-TA-1507
Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu pasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā  un apstrādē, un zināšanu pārnese akvakultūrā"
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda saistītā darbības veidā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā", "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni akvakultūrā", "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni apstrādē" un "Zināšanu pārnese" (turpmāk – pasākums) saskaņā ar:
 
1.1.
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) Nr. 2021/1139,  ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula Nr. 2021/1139);
1.2.
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, (turpmāk – regula Nr. 2021/1060);
1.3.
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas Regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu (turpmāk – regula Nr. 2022/79);
1.4.
Komisijas 2014. gada 17. decembra Deleģēto Regulu (ES) 2015/288, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu papildina attiecībā uz pieteikumu nepieņemamības laikposmu un tā sākuma un beigu dienu (turpmāk – regula Nr. 2015/288).
 
2.
Pasākumā ir šādi apakšpasākumi:
2.1.
Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē šo noteikumu 1. punktā minētajos saistītajos darbības veidos:
2.1.1.
"Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā";
2.1.2.
"Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni akvakultūrā";
2.1.3.
"Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni apstrādē";
2.2.
Zināšanu pārnese akvakultūrā.
3.
Šo noteikumu izpratnē:
3.1.
inovācija ir process, kurā tiek izstrādāti ieviešanai jauni vai ievērojami uzlaboti produkti, aprīkojums, procesi un metodes vai tiek ievērojami uzlabotas to funkcionālās īpašības un paredzamais lietošanas veids (piemēram, būtiski mainīti tehniskie parametri, sastāvdaļas un materiāli, pievienotā programmatūra, lietotājam un videi draudzīgās īpašības), kā arī izpētītas inovatīvo produktu vai procesu tehniskās un ekonomiskās īstenošanas iespējas. Inovācija tehnoloģijā ietver būtiskas izmaiņas tehnoloģiskajā procesā, iekārtās un programmatūrā, lai ievērojami uzlabotu ražošanas procesu vai ražošanas metodes, un tās ieviešana nodrošina jaunu produktu ražošanu vai ražošanas procesa ievērojamu maiņu;
3.2.
jauns produkts – prece, metode vai pakalpojums, kas ir pilnīgi jauns vai kam ir uzlabotas funkcionālās īpašības vai mainīts paredzamais lietošanas veids, tai skaitā mainīti vai uzlaboti tehniskie parametri, sastāvdaļas, materiāli, pievienotā programmatūra vai lietotājam draudzīgas īpašības. Jaunām iekārtām vai paplašinājumiem jābūt ar būtiskiem specifikācijas uzlabojumiem. Par jaunu produktu neuzskata:
3.2.1.
kādas ražošanas procesa daļas izmantošanas pārtraukšanu;
3.2.2.
aizvietošanu vai ekstensīvu palielināšanu (izmantotajiem moduļiem identisku moduļu iegādi, nebūtiskus paplašinājumus, iekārtu un programmatūras atjauninājumus). Jaunām iekārtām vai paplašinājumiem jābūt ar būtiskiem specifikācijas uzlabojumiem;
3.2.3.
komponentu cenu maiņas dēļ radušās izmaiņas (produkta vai aprīkojuma cenas vai ražošanas procesa vai metodes produktivitātes izmaiņas nav produktu inovācija);
3.2.4.
produktu pielāgojumus konkrētām vajadzībām (piemēram, produkta pielāgošanu klienta vajadzībām bez tādām jaunā produkta funkcionālo vai tehnisko īpašību izmaiņām, kas nodrošina lielāku jaunā produkta konkurētspēju salīdzinājumā ar esošiem produktiem);
 
3.2.5.
ierastās vai regulārās izmaiņas, kas skar esošos produktus, aprīkojumu, ražošanas līnijas, ražošanas procesus, ražošanas metodes un citas operācijas darbības procesā;
3.2.6.
dizaina izmaiņas, kas nemaina funkcijas, lietojumu vai tehniskās īpašības;
 
3.2.7.
citu ražotāju produktu, iekārtu, aprīkojuma, procesu vai metožu tālākpārdošanu;
3.3.
nozares vai starpnozaru mēroga projekti ir projekti ko īsteno šo noteikumu 9.1., 9.3., 9.4. ​​​​​​​ un 9.5. apakšpunktā ​​​​​​​ minētais pretendents;
3.4.
uzņēmuma mēroga projekti ir projekti ko īsteno šo 9.2. apakšpunktā minētais pretendents.
4.
Pasākuma mērķis:
4.1.
šo noteikumu 2.1. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā “Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē” ir sniegt atbalstu vides ilgtspējai – negatīvās ietekmes uz ūdeni, gaisu un augsni mazināšanai, bioloģiskās daudzveidības veicināšanai, aprites ekonomikai – efektīvākām ražošanas sistēmām, uzglabāšanai un iepakošanai, viedām tehnoloģijām – digitalizācijai, robotizācijai, mākslīgajam intelektam, atjaunīgiem energoresursiem un energoefektivitātei, kā arī pievienotās vērtības radīšanai vietējai izejvielai;
4.2.
šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā “Zināšanu pārnese akvakultūrā” ir akvakultūras dzīvnieku audzētavu vispārējās veiktspējas un konkurētspējas palielināšana un to darbības negatīvās ietekmes uz vidi samazināšana. Teorētisko un praktisko zināšanu apguve un papildināšana gan vietējā, gan sadarbojoties starptautiskā līmenī akvakultūras jomā esošajiem un jaunajiem darbiniekiem.
5.
Pieteikšanās un atbalsta saņemšanas nosacījumi, projektu iesniegumu vērtēšana un atlase, lēmuma pieņemšana par projekta apstiprināšanu, projekta īstenošanas nosacījumi, publiskā finansējuma pieprasīšana un maksājumu kārtība, projektu uzraudzība un sankcijas notiek saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027.gada plānošanas periodā, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.
 
6.
Vienā projekta iesniegumā ietver vienu no šo noteikumu 2. punktā minētajiem apakšpasākumiem.
 
7.
Ja, sarindojot projektu iesniegumus to punktu skaits ir vienāds, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir:
7.1.
šo noteikumu 2.1. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumā minētajiem projektu atlases kritērijiem – šo noteikumu 9. punktā ​​​​​​​ minētajam atbalsta pretendentam (turpmāk – pretendents), kas aptver lielāku sadarbības partneru skaitu. Ja sadarbības partneris ir biedrība, aprēķinā iekļauj arī to biedrības biedru skaitu, kuru komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana;
7.2.
šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā atbilstoši šo noteikumu 2. pielikumā ​​​​​​​ minētajiem projektu atlases kritērijiem – šo noteikumu 20. punktā ​​​​​​​ minētajam pretendentam, kuram paredzēts lielāks teorētisko un praktisko nodarbību akadēmisko stundu skaits.
8.
Atbalsta pretendents projekta iesniegumā norāda projekta īstenošanas rezultātā sasniedzamo regulas Nr. 2021/1139 1. pielikumā minēto rezultātu rādītāju CR 08 – personas, kas gūst labumu (personu skaits).
II.Atbalsta saņemšanas nosacījumi 2.1. apakšpasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē"
9.
Pretendents ir:
9.1.
zinātniskā institūcija, kas reģistrēta Latvijas zinātnisko institūciju reģistrā un kas projektu īsteno sadarbībā ar biedrību, kura vismaz divus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas ir reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu, ja vismaz piecu tās biedru komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana;
9.2.
komersants, zemnieku vai zvejnieku saimniecība, kas nodarbojas ar zvejniecību, akvakultūru vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrādi un konservēšanu un kas projektu īsteno sadarbībā ar zinātnisko institūciju, kura reģistrēta Latvijas zinātnisko institūciju reģistrā;
9.3.
biedrība, kas vismaz divus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu, ja vismaz piecu tās biedru komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana, un kas projektu īsteno sadarbībā ar zinātnisko institūciju, kura reģistrēta Latvijas zinātnisko institūciju reģistrā;
9.4.
valsts zinātniskā institūcija, kuras funkcijas zinātniskās darbības jomā ir zinātnisko darbību veikšana veterinārmedicīnas, pārtikas kvalitātes un nekaitīguma, zivsaimniecības un sabiedrības veselības jomā, vai valsts zinātniskā institūcija, kas izveidojusi zivju apstrādes biotehnoloģiju studiju un pētniecības centru un, kas projektu īsteno sadarbībā ar biedrību, kura vismaz divus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas ir reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu un vismaz piecu tās biedru komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana;
9.5.
juridiska persona, kas, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda administrēšanu un uzraudzību, un tā administrēšanā iesaistīto iestāžu kompetenci un pienākumiem, kā arī par valsts atbalsta zvejniecības un akvakultūras attīstībai administrēšanu un uzraudzību, pilda Valsts Zivsaimniecības sadarbības tīkla funkciju sadarbībā ar biedrību, kas vismaz divus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu, ja vismaz piecu tās biedru komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība, un kura īsteno projektu darbībām, kas ir saistītas ar piekrastes zveju.
10.
Vienā projektu iesniegumu pieņemšanas kārtā šo noteikumu 9.1. un 9.3. apakšpunktā ​​​​​​​ minētā biedrība kā sadarbības partneris un minētās biedrības biedri, kas parakstījuši apliecinājumu par dalību projektā, var iesaistīties tikai vienā projektā.
11.
Projektu, kurā paredzēts īstenots darbības, kas ir saistītas ar piekrastes zveju, īsteno šo noteikumu 9.5. apakšpunktā minētais pretendents.
12.
Pasākuma īstenošanas vieta ir Latvijas teritorija.
13.
Nekustamais īpašums, kurā paredzēts īstenot projektu, ir pretendenta īpašumā, un to apliecina ieraksts zemesgrāmatā vai, ja nekustamais īpašums, kurā paredzēts īstenot projektu, nav pretendenta īpašumā, tad par nekustamo īpašumu zemesgrāmatā ir reģistrēts ilgtermiņa nomas līgums vai zemesgrāmatā ierakstītas apbūves tiesības vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas, ja paredzēta jaunas būves būvniecība, būves ierīkošana, pārbūve, novietošana vai atjaunošana, vai, ja paredzēts uzstādīt stacionāros pamatlīdzekļus.
14.
Pretendents projekta īstenošanas laikā testē projekta rezultātus.
15.
Projekta iesniegumam pievieno informāciju par:
15.1.
tirgus izpēti un analīzi;
15.2.
konkurenci;
15.3.
līdzšinējo pieredzi inovāciju izstrādē un ieviešanā;
15.4.
plānoto inovāciju – īpašību, tehnisko parametru, kvalitātes, izmantošanas veidu un citu detaļu aprakstu;
15.5.
projektā plānoto darbību rezultātu turpmāko izmantošanu praksē;
15.6.
sadarbības partneriem un saistību ar citiem projektiem;
 
15.7.
sasniedzamo rezultātu ietekmējošiem riska faktoriem ar to ietekmes un iestāšanās varbūtības vērtējumu.
16.
Ja projekta ieviešanas termiņš ir ilgāks par 12 mēnešiem, to sadala līdz 12 mēnešiem ilgos posmos, katram posmam nosakot veicamos darbus un sasniedzamos rezultātus.
17.
Lai saņemtu starpposma maksājumu par šo noteikumu 16. punktā minētā posma īstenošanu, atbalsta saņēmējs iesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā maksājuma pieprasījumu kopā ar pārskatu par projekta attiecīgajā posmā īstenotajām darbībām un sasniegtajiem rezultātiem, laikposmu, par kuru tiek iesniegta informācija un darbībām, kas īstenotas papildus vai sākotnēji nav plānotas.
 
18.
Ja atbalsta saņēmējs nesaņem starpposma maksājumu, tas, sākot ar nākamo gadu pēc projekta īstenošanas uzsākšanas, visā projekta īstenošanas laikā vienu reizi kalendāra gadā iesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā šo noteikumu 17. punktā minēto pārskatu.
19.
Ja, īstenojot projektu, ir iegādāti pamatlīdzekļi un veikti būvniecības darbi, atbalsta saņēmējs, sākot ar nākamo gadu pēc projekta īstenošanas, par pilno noslēgto gadu un turpmāk visā projekta uzraudzības periodā katru gadu mēneša laikā pēc gada pārskata iesniegšanas Valsts ieņēmumu dienestā iesniedz 17. punktā minēto pārskatu par iepriekšējo kalendāra gadu.
III.Atbalsta saņemšanas nosacījumi 2.2. apakšpasākumā "Zināšanu pārnese akvakultūrā"
20.
Pretendents ir:
20.1.
valsts zinātniskais institūts, kas izveidojis akvakultūras pētniecības un izglītības centru, kura funkcijas ir sniegt konsultācijas par videi draudzīgu, racionālu un ilgtspējīgu zivju resursu apsaimniekošanu;
20.2.
izglītības iestāde ar akreditētu profesionālās pilnveides vai studiju programmu, kurā paredzēti mācību priekšmeti par akvakultūras ekoloģiju, ģenētiku un tiesisko regulējumu vai zivju audzēšanas biotehnoloģiju;
20.3.
Pārtikas un veterinārajā dienestā atzītas akvakultūras dzīvnieku audzētavas (turpmāk – akvakultūras dzīvnieku audzētava) norīkota persona akvakultūras studiju kursa apguvei augstskolā vai koledžā ārvalstīs.
21.
Šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētais pretendents sniedz individuālās konsultācijas un plānotās kolektīvās konsultācijas. Šo noteikumu 20.2. apakšpunktā ​​​​​​​ minētais pretendents sniedz plānotās kolektīvās konsultācijas.
 
22.
Šo noteikumu 20.1. un 20.2. apakšpunktā ​​​​​​​ minētais pretendents nodrošina:
22.1.
ka darbinieks, kas sniedz konsultācijas, vai piesaistītais konsultants (turpmāk – eksperts) atbilst vismaz vienam no šādiem nosacījumiem:
22.1.1.
tam ir vismaz triju gadu darba pieredze jomā, kurā tiks sniegta konsultācija;
22.1.2.
tam ir profesionālā vidējā izglītība vai augstākā izglītība jomā, kurā tiks sniegta konsultācija;
22.2.
ka no kopējā projektā iesaistīto ekspertu skaita vismaz 70 procentiem ekspertu ir augstākā izglītība attiecīgajā jomā;
22.3.
nepieciešamo materiāltehnisko bāzi, piemēram, telpas, datoraprīkojumu, transportu.
23.
Šo noteikumu 20.3. apakšpunktā minētajam pretendentam atbalsts akvakultūras studiju kursa apguvei augstskolā vai koledžā ārvalstīs, kuru ilgums ir līdz 6 mēnešiem. Pretendentam pēc kursa apguves izsniedz apliecinājumu, kurā iekļauj vismaz šādas ziņas par tās saņēmēju un norāda koledžas vai augstskolas nosaukumu, studiju kursa nosaukumu, studiju kursa vadītāja vārdu, uzvārdu un kvalifikāciju.
24.
Šo noteikumu 23. punktā minētā akvakultūras studiju kursa apguve notiek akreditētā izglītības iestādē licencētas studiju programmas ietvaros.
 
25.
Apakšpasākumu šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētais pretendents īsteno ar fiksētas summas maksājumu izmantojot budžeta projekta aprēķina metodi saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 53.panta 1.punkta c) apakšpunktu un 3.punkta b) apakšpunktu un šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētais pretendents īsteno ar vienības izmaksām izmantojot budžeta projekta aprēķina metodi saskaņā ar regulas regulas Nr. 2021/1060 ​​​​​​​ 53. panta ​​​​​​​ 1.punkta b) apakšpunktu un 3.punkta b) apakšpunktu.
 
26.
Apakšpasākumā atbalstu šo noteikumu 20.1. un 20.2. apakšpunktā ​​​​​​​ minētajam pretendentam sniedz saskaņā ar projekta iesniegumā norādīto informāciju, kurā iekļauts budžeta projekts sadalījumā pa projektā plānotajām darbībām un to izmaksām, ar kurām tiks sasniegs projekta rezultāts, norādot:
26.1.
rezultāta sasniegšanai plānotās darbības sadalījumā pa izmaksu pozīcijām;
26.2.
nepieciešamo finanšu ieguldījumu katrai pozīcijai, norādot izmaksu apjomu euro, atbilstoši izmaksu pamatojošiem dokumentiem, saskaņā ar valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027.gada plānošanas periodā;
26.3.
šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētais pretendents papildus norāda projekta rezultātu un starpmērķa rezultātu ar to sasniegšanai nepieciešamo finansējumu atbilstoši projektā plānotajām darbībām;
26.4.
šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētais pretendents papildus norāda projekta rezultātu atbilstoši vienas vienības izmaksām.
27.
Lauku atbalsta dienests, pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, izvērtē budžeta projektā plānotās izmaksas atbilstoši objektīviem kritērijiem un informācijas avotiem:
27.1.
novērtē budžeta projektā ietverto izmaksu pozīciju un summu pamatotību, pamatojoties uz pieejamajām metodēm, parametriem vai izmaksu līmeņiem, piemēram, budžeta apsekojumu, ekspertu slēdzienu u.c. metodēm, un vajadzības gadījumā tās pielāgo pirms fiksētās summas noteikšanas attiecīgā projekta ietvaros;
27.2.
nodrošina, ka lēmumā, ko saņem pretendents ir izklāstīti atbalsta nosacījumi attiecībā uz katru darbību – darbības, kas veicamas maksājuma saņemšanai, un iesniedzamie dokumenti konkrētā sasniedzamā mērķa pamatošanai;
27.3.
projekta iesniegumā noteikto sasniedzamā mērķa samērīgumu ar kopējo budžeta projektā noteikto atbalsta apmēru;
27.4.
budžeta projekta un ar to saistīto apliecinošo dokumentu novērtējumu uzkrāj un arhivē un izmanto kā apliecinošu dokumentu, ar ko pamato izmantotās vienkāršotās izmaksas.
28.
Projektu uzskata par pabeigtu un Lauku atbalsta dienests veic gala maksājumu pēc pretendenta izvēlētā, projekta iesniegumā norādītā projekta rezultāta vai starpmērķa rezultāta sasniegšanas. Projekta rezultāta pārbaudē vērtē rezultāta vai starpmērķa rezultāta sasniegšanu, nevis iztērētā budžeta apmēru.
IV.Publiskā finansējuma apmērs
29.
Publiskā atbalsta apmērs šo noteikumu 2.1. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā:
29.1.
publiskai zinātniskai institūcijai – 80 procentu no attiecināmajām izmaksām;
29.2.
komersantam, zemnieku vai zvejnieku saimniecībai – 70 procentu no attiecināmajām izmaksām;
29.3.
biedrībai un ražotāju organizācijai, kas atzīta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par zvejas un akvakultūras produktu ražotāju grupu atzīšanas kritērijiem, darbības nosacījumiem un darbības kontroli –75 procentu no attiecināmajām izmaksām;
29.4.
valsts zinātniskajai institūcijai, kuras funkcijas zinātniskās darbības jomā ir zinātnisko darbību veikšana veterinārmedicīnas, pārtikas kvalitātes un nekaitīguma, zivsaimniecības un sabiedrības veselības jomā vai valsts zinātniskajai institūcijai, kas izveidojusi zivju apstrādes biotehnoloģiju studiju un pētniecības centru – 100 procentu no attiecināmajām izmaksām;
29.5.
šo noteikumu 9.5. apakšpunktā minētajam pretendentam projektu darbībām, kas ir saistītas ar piekrastes zveju – 100 procentu no attiecināmajām izmaksām.
30.
Šo noteikumu 2.1. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā:
30.1.
šo noteikumu 9.1., 9.3. un 9.4. apakšpunktā ​​​​​​​ minētajam pretendentam viena projekta maksimālā attiecināmo izmaksu summa  ir 400 000 euro;
30.2.
noteikumu  9.2. un 9.5. apakšpunktā minētajam pretendentam viena projekta maksimālā attiecināmo izmaksu summa ir 200 000 euro.
31.
Ja šo noteikumu 9.4. apakšpunktā minētais pretendents projektā plāno šo noteikumu 41.7.1. apakšpunktā ​​​​​​​ minētā attiecināmās izmaksas, tad netiek piemērota šo noteikumu 30.1. apakšpunktā minētā viena projekta maksimālā attiecināmo izmaksu summa.
32.
Publiskā atbalsta apmērs šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā:
32.1.
šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajam pretendentam – 100 procentu no attiecināmajām izmaksām, bet šo noteikumu 46.7. apakšpunktā minētajiem izdevumiem par pieredzes apmaiņas pasākumiem un nodarbībām ārzemēs – 80 procentu no attiecināmajām izmaksām;
32.2.
šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētajam pretendentam – 80 procentu no attiecināmajām izmaksām;
32.3.
šo noteikumu 20.3. apakšpunktā minētajam pretendentam – 50 procentu no attiecināmajām izmaksām.
V.Vispārējās attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
33.
Pasākuma īstenošanai plāno šādus attiecināmo izmaksu veidus:
33.1.
tiešās attiecināmās izmaksas, kuras ir tieši saistītas ar projekta īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai (šai saistībai jābūt skaidri saprotamai un pierādāmai) un kuras ietver:
33.1.1.
tiešās attiecināmās personāla izmaksas – projekta īstenošanas personāla un projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas. Atlīdzība par darba veikšanu tiek noteikta samērīgi, ņemot vērā darba apjomu un specifiku un vidējo atalgojumu attiecīgajā institūcijā līdzīgos amatos nodarbinātajiem;
33.1.2.
šo noteikumu 41. un 46. punktā ​​​​​​​ minētās attiecināmās izmaksas;
33.2.
netiešās attiecināmās izmaksas publiskai zinātniskai institūcijai, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet nodrošina atbalstu un atbilstošus apstākļus projekta īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai.
34.
Šo noteikumu 33.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 54. panta ​​​​​​​ b) apakšpunktu no šo noteikumu 33.1.1. apakšpunktā ​​​​​​​ minētajām tiešajām attiecināmajām personāla atlīdzības izmaksām, kas paredzētas darba līgumā, vai ar pakalpojuma sniedzējiem noslēgtajos līgumos.
 
35.
Izmaksas, kas ietvertas netiešajās izmaksās, nevar attiecināt uz tiešajām izmaksām.
36.
Projekta īstenošanas personālam un projekta vadības personālam, kas pilda vēl citus pienākumus, kuri veido darba laika slodzi, bet nav saistīti ar projektu, atlīdzības izmaksas sedz proporcionāli laikam, kurā tiek pildīti ar projektu saistītie pienākumi. Šādā gadījumā projekta vadības un īstenošanas personāla darba laiku uzskaita sadalījumā pa pildītajām funkcijām, ievērojot, ka izmaksas uzskatāmas par tiešajām attiecināmajām izmaksām, ja darbinieks projektā ir nodarbināts vismaz 30 procentus no normālā darba laika.
37.
Ja projektā saņem atlīdzību saskaņā ar darba līgumu, darba laika uzskaites tabulās norāda, cik stundu veltīts darbam projektā, atsevišķi norādot noslodzi, un cik stundu veltīts darbam, kas nav saistīts ar projektu. Darba laiks tiek noteikts saskaņā ar darba tiesiskās attiecības reglamentējošiem normatīvajiem aktiem, un pamatdarbā veicamie pienākumi nedublējas ar veicamajiem pienākumiem projektā.
38.
Šo noteikumu 33.1.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu 9.5. apakšpunktā ​​​​​​​ minētajam pretendentam ir attiecināmas personālam, kas pilda Valsts Zivsaimniecības sadarbības tīkla funkcijas.
 
39.
Pasākumā ir noteiktas šādas neattiecināmās izmaksas:
 
39.1.
procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi;
39.2.
naudas sodi, līgumsodi un tiesas prāvu izmaksas;
39.3.
tādu apakšlīgumu slēgšana, kuri mākslīgi un nepamatoti palielina projekta izmaksas un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;
39.4.
izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav īstenota atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
39.5.
tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;
39.6.
nodokļi un nodevas, izņemot pievienotās vērtības nodokli atbilstoši regulas CPR 64.panta 1.punkta c) apakšpunkta i) un ii) apakšpunktam;
39.7.
izmaksas, kas saistītas ar zveju iekšējos ūdeņos;
39.8.
zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu iegādes izmaksas;
39.9.
citas izmaksas vai darbības, kas nav attiecināmas saskaņā ar regulas Nr.2021/1139  13. pantu.
40.
Izmaksas, kas pēc Lauku atbalsta dienesta novērtējuma pārsniedz vidējās izmaksas, un nepabeigto darbu izmaksas uzskata par neattiecināmajām izmaksām.
VI.Attiecināmās izmaksas apakšpasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē"
41.
Šo noteikumu 2.1. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā ir noteiktas šādas šo noteikumu 9. punktā ​​​​​​​ minētā pretendenta un sadarbības partnera attiecināmās izmaksas:
41.1.
telpu, instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma nomas maksa uz noteiktu laikposmu, nepārsniedzot projekta īstenošanas termiņu. Iznomāšanas pamatā ir līgums, ar kuru iznomātājs par vienu vai vairākiem nomas maksājumiem noteiktā laikposmā nodod nomniekam tiesības lietot aktīvu un nenododot visus aktīva īpašuma tiesībām raksturīgos riskus un atlīdzību;
41.2.
materiālu (piemēram, fizikālo, bioloģisko, ķīmisko un citu materiālu, reaktīvu, ķimikāliju, laboratorijas trauku, medikamentu pētniecībai, degvielu projektā iesaistītajiem zvejas kuģiem), zinātniskās literatūras un mazvērtīgā inventāra iegādes izmaksas, tajā skaitā piegādes izmaksas;
41.3.
patentu pieteikumu un reģistrācijas izmaksas;
41.4.
to ārējo pakalpojumu izmaksas (piemēram, līgumpētījumi ar zinātniskajām institūcijām, produktu sertificēšanas pakalpojumi, licencēšanas pakalpojumi), kurus projekta īstenošanai  šo noteikumu 9. punktā minētais pretendents iepērk no trešajām personām, bet ne vairāk kā 25 procenti no attiecināmo izmaksu kopsummas;
41.5.
ar projekta īstenošanu saistītās komandējuma izmaksas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
41.6.
projekta rezultātu testēšanas;
41.7.
publiskai zinātniskai institūcijai:
41.7.1.
jaunas būvniecības, pārbūves, būves ierīkošanas un būves novietošanas izmaksas, lai pielāgotu ēku vai telpu zinātniskajai darbībai un iekārtu vai aprīkojuma izmantošanai, tostarp nodrošinātu darba drošības, higiēnas, ugunsdrošības un vides aizsardzības prasību ievērošanu pētnieciskajā darbā, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas ir atbildīgas par darbu izpildi;
41.7.2.
jaunu instrumentu, iekārtu vai pētniecības aprīkojuma iegādes izmaksas, kas tieši nodrošina projekta īstenošanas procesu.
42.
Šo noteikumu 41. punktā  minētajās izmaksās iekļauj arī vienreizējās izmaksas, kas saistītas ar iekārtu uzstādīšanu, lai nodrošinātu to atbilstošu darbību.
43.
Sadarbības partneris iesaistās projekta īstenošanā ar tā valdījumā vai īpašumā esošu mantu, intelektuālo īpašumu, finansējumu vai cilvēkresursiem. Šādu ieguldījumu dēļ finansējuma saņēmējam ar sadarbības partneri nevar rasties tādas tiesiskās attiecības, no kurām izrietētu, ka šis darījums atbilst publiska iepirkuma līguma pazīmēm vai ka darījumam jāpiemēro normatīvie akti par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem.
44.
Jaunas ēkas būvniecības izmaksas ir attiecināmas, ja ēka saskaņā ar normatīvajiem aktiem par būvju klasifikāciju tiek klasificēta kā zinātniskai pētniecībai paredzēta ēka.
45.
Ja zinātniskā institūcija projektā iesaistās kā sadarbības partneris, Lauku atbalsta dienests pārskaita atbalstu par šo noteikumu 41.1., 41.2.​​​, 41.3., 41.5.​​​​​​, 41.6., un 41.7.2. apakšpunktā minētajām un projektā īstenotajām darbībām, piemērojot šo noteikumu 29. punktā  minēto pretendenta atbalsta intensitāti. Zinātniskā institūcija kā sadarbības partneris ar projekta īstenošanu saistītos darījumus atspoguļo atsevišķā grāmatvedības uzskaites sistēmā vai ievieš atbilstošu grāmatvedības kodu.
 
VII.Attiecināmās izmaksas apakšpasākumā "Zināšanu pārnese akvakultūrā"
46.
Šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā šo noteikumu 20.1. ​​​​​​​ un 20.2. apakšpunktā ​​​​​​​ minētajam pretendentam ir noteiktas šādas attiecināmās izmaksas:
46.1.
ekspertu darba samaksa vai ekspertu konsultāciju sniegšanas izmaksas, ja konsultācijas tiek sniegtas uz ārējo pakalpojumu līguma pamata;
46.2.
ekspertu ceļa izmaksas (piemēram, vietējā sabiedriskā transporta izmaksas vai maksa par degvielu, ja tiek izmantots personiskais vai dienesta automobilis, kā arī dienesta transportlīdzekļa noma konsultāciju sniegšanas laikā) un naktsmītnes izmaksas;
46.3.
mācību materiālu izmaksas par drukātiem vai audiovizuāli sagatavotiem materiāliem, kas konsultēto personu īpašumā. Šo izmaksu summai pārsniedzot 50 euro uz vienu pieteikto personu, pretendents pamato to lietderību;
46.4.
telpu un iekārtu nomas izmaksas par konsultāciju sniegšanai paredzēto laiku;
46.5.
tulka pakalpojumu izmaksas, ja konsultācijās izmanto ārvalstu eksperta pakalpojumus;
46.6.
ceļa izdevumi par pretendenta organizētu transportu, lai nodrošinātu akvakultūras dzīvnieku audzētavas pieteikto personu nokļūšanu praktisko nodarbību norises vietā;
46.7.
šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajam pretendentam sadarbībā ar juridisku personu, kas, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda administrēšanu un uzraudzību, un tā administrēšanā iesaistīto iestāžu kompetenci un pienākumiem, kā arī par valsts atbalsta zvejniecības un akvakultūras attīstībai administrēšanu un uzraudzību, pilda Valsts Zivsaimniecības sadarbības tīkla funkciju - izdevumi par pieredzes apmaiņas pasākumiem un nodarbībām ārzemēs.
 
47.
Šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā šo noteikumu 20.3. apakšpunktā minētajam pretendentam ir attiecināma mācību maksa un dienas nauda par akvakultūras studiju kursa apguvi augstskolā vai koledžā ārvalstīs. Dienas naudu piešķir 50 procentu apmērā no dienas naudas normas kopsummas, kas noteikta saskaņā ar normatīvo aktu par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi 1. pielikumu, ja mācību process notiek klātienē.
48.
Šo noteikumu 46. punktā minētās izmaksas ir attiecināmas par darbībām Latvijas teritorijā, izņemot ārvalstu eksperta ceļa izmaksas un šo noteikumu 46.7. apakšpunktā ​​​​​​​ minētās izmaksas.
VIII.Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti apakšpasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē"
49.
Lai pieteiktos atbalstam, pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027.gada plānošanas periodā Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā iesniedz šādus dokumentus:
49.1.
projekta iesniegumu, kurā norāda apakšpasākumu, uz kuru piesakās, un:
49.1.1.
informāciju par atbalsta pretendentu projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmajā datumā:
49.1.1.1.
darbības aprakstu;
49.1.1.2.
raksturojošos rādītājus;
49.1.1.3.
ražošanas ēkām un būvēm, tehniku un iekārtām (ja pretendents ir zinātniskā institūcija, tā sniedz informāciju tikai par ražošanas ēkām un būvēm, tehniku un iekārtām, kurām ir saistība ar projektu);
49.1.1.4.
ražošanas ēkām un būvēm, tehniku un iekārtām (ja pretendents ir zinātniskā institūcija, tā sniedz informāciju tikai par ražošanas ēkām un būvēm, tehniku un iekārtām, kurām ir saistība ar projektu);
49.1.1.5.
informācija par sadarbības partneri;
49.1.2.
informāciju par projektu:
 
49.1.2.1.
projekta mērķi, tai skaitā izvērstu projekta mērķa aprakstu;
49.1.2.2.
projekta aprakstu;
49.1.2.3.
apakšpasākumu;
49.1.2.4.
projektā plānotās darbības un sasniedzamos rezultātus sadalījumā pa posmiem, kā arī norādot gala rezultātu;
49.1.2.5.
projekta īstenošanas vietu;
49.1.2.6.
izmantojamās telpas un iekārtas;
49.1.2.7.
inovācijas mērogu un inovācijas mērķi;
49.1.2.8.
rezultātu rādītāju saskaņā ar šo noteikumu 8. punktu;
49.1.2.9.
informāciju par sadarbības partneri un sadarbības partnera ieguldījums projektā;
 
49.1.2.10.
projekta kopējās un attiecināmās izmaksas;
49.1.2.11.
projekta kopējās un attiecināmās izmaksas, ja tiek iegādāti jauni pamatlīdzekļi vai notiek būvniecības darbi (ja pretendents ir publiskā zinātniskā institūcija);
49.1.2.12.
neattiecināmās izmaksas;
49.1.2.13.
projekta finansējumu;
49.1.2.14.
projekta ietekmes uz apkārtējo vidi aprakstu;
49.1.2.15.
projektu atlases kritēriju punktu skaitu;
49.1.2.16.
informāciju saskaņā ar regulu Nr. 2022/79;
49.2.
atbalsta pretendenta deklarāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027.gada plānošanas periodā;
49.3.
kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu – kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevumu sabiedrības lēmumu par kredīta piešķiršanu, ja projekta īstenošanai tiks ņemts kredīts, vai dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību, ja projekta īstenošanā pretendents plāno ieguldīt privātos (izņemot kredītu) naudas līdzekļus (neattiecas uz publisko zinātnisko institūciju);
49.4.
iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus;
49.5.
tehnoloģiskā procesa aprakstu, skices, ja projektā paredzēta pārbūve vai stacionāro iekārtu uzstādīšana, un iekārtu izvietojuma shēmu;
49.6.
nomas līgumu, ja projektā norādītas šo noteikumu 41.1. apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas.
49.7.
sadarbības līgumu, tajā papildus iekļaujot vismaz informāciju par dalības mērķiem un principiem, biedrības un katra tās projektā iesaistītā biedra projekta daļas līdzfinansējumu paredzot norēķinu kārtību starp sadarbības partneriem, materiālo un cilvēkresursu ieguldījumu, projekta risku sadalījumu un sankcijām, ja netiek izpildītas līgumā minētās saistības, projekta īstenošanas lietderību un sagaidāmajiem rezultātiem, projekta rezultātu izmantošanu un komercializācijas iespējām, plānotajām darbībām projekta rezultāta sasniegšanai, izņemot šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minētais pretendents;
49.8.
šo noteikumu 9.1., 9.3., 9.4. ​​​​​​​ un 9.5. apakšpunktā minētā biedrība 49.7. apakšpunktā ​​​​​​​ minētajam sadarbības līgumam pievieno vismaz trīs biedrības biedru parakstītu apliecinājumu par dalību projektā, tajā papildus iekļaujot vismaz informāciju par katra dalības mērķiem, projekta daļas līdzfinansējumu paredzot norēķinu kārtību starp sadarbības partneriem, materiālo un cilvēkresursu ieguldījumu, projekta īstenošanas lietderību projektā iesaistītajiem biedriem un sagaidāmajiem rezultātiem, projekta rezultātu izmantošanu un komercializācijas iespējām, plānotajām darbībām projekta rezultāta sasniegšanai;
 
49.9.
katra sadarbības partnera parakstītu pretendenta deklarāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027.gada plānošanas periodā, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem;
49.10.
pamatojošus dokumentus par sadarbības partneru nodrošināto līdzfinansējuma daļu;
49.11.
izziņu par attiecīgajā institūcijā līdzīgos amatos nodarbināto vidējo atalgojumu;
49.12.
biedrības valdes apstiprinātu lēmumu par projekta īstenošanu un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus un biedrības biedru sarakstu, izņemot šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minētais pretendents.
50.
Lai pieteiktos atbalstam, pretendents ir izpildījis šādus nosacījumus un informējis par to izpildi Lauku atbalsta dienestu:
50.1.
par jaunas būvniecības, būves atjaunošanas, būves ierīkošanas, būves novietošanas un pārbūves projektiem, atbilstoši plānotajai būvniecības iecerei un būvju grupai, Būvniecības informācijas sistēmā ir pieejama informācija par sagatavoto tehnisko dokumentāciju par būvniecības procesu;
50.2.
ir ieguvis Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes izsniegtu izziņu par to, kura piesārņojoša darbība tiks veikta, īstenojot projektu, un kuru atļauju – A vai B kategorijas piesārņojošas darbības atļauju vai C kategorijas piesārņojošas darbības reģistrācija – pretendentam ir nepieciešams saņemt (ja šī prasība attiecas uz pretendentu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par piesārņojošo darbību veikšanu).
51.
Papildus šo noteikumu 49. punktā  minētajiem dokumentiem iesniedz:
51.1.
šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minētais pretendents – zinātniskās institūcijas lēmumu par piedalīšanos projektā un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;
51.2.
šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minētais pretendents – līgumu ar zinātnisko institūciju, kas reģistrēta Latvijas zinātnisko institūciju reģistrā, par dalību projektā, tajā papildus iekļaujot vismaz informāciju par sadarbības mērķiem un principiem, projekta finanšu plūsmas nodrošināšanas kārtību, projekta risku sadalījumu un sankcijām, ja netiek izpildītas līgumā minētās saistības;
51.3.
šo noteikumu 9.4. apakšpunktā minētais pretendents – valsts zinātniskās institūcijas lēmumu par piedalīšanos projektā un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus.
52.
Pretendējot uz finansējumu jaunai būvniecībai, būves atjaunošanai, būves ierīkošanai, būves novietošanai un būves pārbūvei, būvmateriālu vai stacionāro iekārtu un to aprīkojuma iegādei, atbilstoši būvniecības iecerei, pretendents iesniedzot projektu iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, informē Lauku atbalsta dienestu par Būvniecības informācijas sistēmā uzsāktās būvniecības lietas numuru un sagatavoto tehnisko dokumentāciju par būvniecības procesu. Iepirkuma dokumenti, kas saistīti ar būvniecības izmaksām, ir sagatavoti  kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas. Informāciju par papildinātu būvatļauju ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi pretendents sniedz Lauku atbalsta dienestam kopā ar projektu iesniegumu vai deviņu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
53.
Ja šo noteikumu 49.3. apakšpunktā minētie dokumenti nav iesniegti kopā ar projekta iesniegumu, Lauku atbalsta dienests, pieņemot lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, tajā iekļauj nosacījumu noteiktā termiņā iesniegt apliecinājumu par projekta īstenošanai pieejamiem finanšu resursiem. Ja minētie dokumenti noteiktajā termiņā netiek iesniegti, lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu zaudē spēku.
54.
Pasākumā atbalstu uz konkrētu laikposmu nepiešķir pretendentam, kuram ir pārkāpumi saskaņā ar regulas Nr. 2021/1139  11. pantu un regulu Nr. 2015/288 .
55.
Projekta uzraudzības periods projekta īstenošanas laikā iegādātajiem pamatlīdzekļiem un veiktajiem būvniecības darbiem ir pieci gadi, un visā uzraudzības periodā tiek nodrošināta to uzturēšana un lietošana atbilstoši projekta mērķim.
IX.Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti apakšpasākumā "Zināšanu pārnese akvakultūrā"
56.
Lai pieteiktos atbalstam, šo noteikumu 20. punktā minētais pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027.gada plānošanas periodā Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā iesniedz šādus dokumentus:
56.1.
projekta iesniegumu, kurā norāda apakšpasākumu, uz kuru piesakās:
56.1.1.
šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētais pretendents par individuālām un kolektīvām konsultācijām attiecīgajā kalendāra gadā;
56.1.2.
šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētais pretendents par kolektīvām konsultācijām uz to norises laiku;
56.1.3.
šo noteikumu 20.3. apakšpunktā minētais pretendents par akvakultūras studiju kursa apguvi augstskolā vai koledžā ārvalstīs;
56.2.
projektu iesniegumā iekļauj informāciju par atbalsta pretendentu projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmajā datumā, tai skaitā:
56.2.1.
darbības aprakstu;
56.2.2.
saņemto publisko finansējumu;
56.3.
informāciju par projektu:
56.3.1.
projekta mērķi;
56.3.2.
projekta īstenošanas jomu;
56.3.3.
projekta aprakstu;
56.3.4.
projekta īstenošanas vietu un projekta īstenošanas laiku;
56.3.5.
investīciju rezultātā sasniedzamos rādītājus saskaņā ar šo noteikumu 8. punktu;
 
56.3.6.
budžeta projektu un sasniedzamo projekta rezultātu vai starpmērķa rezultātu saskaņā ar šo noteikumu 26. punktu;
56.3.7.
neattiecināmās izmaksas;
56.3.8.
projektu atlases kritēriju punktu skaitu;
56.3.9.
informāciju saskaņā ar regulu Nr. 2022/79;
56.4.
atbalsta pretendenta deklarāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027.gada plānošanas periodā;
56.5.
iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus;
56.6.
nomas līgumu, ja projektā norādītas šo noteikumu 46.4. apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas;
56.7.
pretendenta lēmumu par piedalīšanos projektā un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;
56.8.
sarakstu, kurā norādīti projektā iesaistītie eksperti;
56.9.
kopijas dokumentiem, kas apliecina katra eksperta izglītību un darba pieredzi;
56.10.
šo noteikumu 20.3. apakšpunktā minētais pretendents:
56.10.1.
izvērstu izdevumu tāmi par akvakultūras studiju kursa apguvi augstskolā vai koledžā ārvalstīs;
56.10.2.
apliecinājumu no akreditētas izglītības iestādes, ka pretendenta izvēlētā studiju programma ir licencēta.
57.
Pretendents pēc Lauku atbalsta dienesta lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu pirms konsultāciju uzsākšanas nodrošina savā tīmekļvietnē informāciju par:
57.1.
iespēju saņemt konsultācijas akvakultūrā;
57.2.
tēmu un pieteikšanās nosacījumiem.
X.Publiskā finansējuma pieprasīšanas papildu nosacījumi apakšpasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē"
58.
Projektā iesaistītai zinātniskai institūcijai ir kompetence projektā plānotajā jomā.
 
59.
Projektā iesaistītā zinātniskā institūcija nodrošina ar projektu saistītās aktuālās informācijas (informāciju par projekta uzsākšanu un projekta rezultātu apkopojumu) ievietošanu savā tīmekļvietnē.
60.
Atbalsta saņēmējs kopā ar maksājuma pieprasījumu iesniedz:
60.1.
darba laika uzskaites tabulu;
60.2.
informāciju par projekta rezultātā izveidotās inovācijas vai prototipa izmantošanu uzraudzības periodā.
61.
Ja atbalsta saņēmējam, īstenojot projektu, ir bijušas šo noteikumu 41.5. apakšpunktā minētās izmaksas, tas kopā ar maksājuma pieprasījumu iesniedz komandējumu izdevumus apliecinošus dokumentus, ieskaitot sabiedriskā transportlīdzekļa biļeti, ja tiek izmantots sabiedriskais transports (lidmašīnai – iekāpšanas talonu), transporta ceļazīmi vai maršruta lapu, kurā norādīts maršruta mērķis.
 
62.
Atbalsta saņēmējs kopā ar pēdējā maksājuma pieprasījumu iesniedz Lauku atbalsta dienestā:
62.1.
projekta rezultātu (tostarp testēšanas) apkopojumu, ko apstiprinājusi projektā iesaistītās zinātniskās institūcijas zinātniskā padome;
62.2.
šo noteikumu 8. punktā minētā rezultāta rādītāja sasniegto vērtību.
63.
Ja atbalsta saņēmējs pēc projekta īstenošanas nesasniedz sākotnēji izvirzīto projekta mērķi, tas Lauku atbalsta dienestā iesniedz pamatojumu, kurā izvērsti paskaidro, kāpēc mērķis nav sasniegts.
64.
Šo noteikumu 2.1. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā šo noteikumu 8. punktā minētā rezultāta rādītāja nesasniegšanas gadījumā finanšu korekcijas nepiemēro.
 
65.
Lai saņemtu finansējumu par projekta daļas īstenošanu, zinātniskā institūcija kā sadarbības partneris pēc šo noteikumu 16. punktā  minētā posma īstenošanas sagatavo izdevumus apliecinošus dokumentus un nosūta atbalsta saņēmējam apkopošanai un iesniegšanai Lauku atbalsta dienestā kopā ar pārskatu par projekta attiecīgajā posmā īstenotajām darbībām un sasniegtajiem rezultātiem, laikposmu, par kuru tiek iesniegta informācija un darbībām, kas īstenotas papildus vai sākotnēji nav plānotas. Ja Lauku atbalsta dienests maksājuma pieprasījumā vai pavaddokumentos nepilnības, atbalsta saņēmējs zinātniskajai institūcijai nosūta informāciju nepilnību novēršanai, lai tā varētu iesniegt precizējumus Lauku atbalsta dienesta noteiktajā termiņā. Lauku atbalsta dienests finansējumu ieskaita atsevišķi atbalsta saņēmēja un sadarbības partnera bankas kontā.
XI.Publiskā finansējuma pieprasīšanas papildu nosacījumi apakšpasākumā "Zināšanu pārnese akvakultūrā"
66.
Šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētais pretendents katra kalendāra gada ceturkšņa pirmo 10 darbdienu laikā un šo noteikumu 20.2. apakšpunktā ​​​​​​​ minētais pretendents pēc konsultāciju sniegšanas Lauku atbalsta dienestā iesniedz maksājuma pieprasījumu un informāciju par sasniegto projekta rezultātu vai starpmērķa rezultātu saskaņā ar šo noteikumu 26. punktu, kā arī šādus pavaddokumentus:
66.1.
konsultācijas reģistrācijas veidlapas;
66.2.
saimniecības apmeklējuma lapas;
66.3.
konsultācijas sniegšanas darbu nodošanas un pieņemšanas aktu;
66.4.
līgumus ar trešajām personām par attiecīgo darbu veikšanu;
66.5.
mācību materiālu paraugus vai fotogrāfijas;
66.6.
šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētais pretendents – privātā finansējuma iemaksu apliecinošus dokumentus. Šo noteikumu 20.1. apakšpunktā ​​​​​​​ minētais pretendents sniedz privātā finansējuma iemaksu apliecinošus dokumentus;
66.7.
citus dokumentus, kas apliecina projektā veiktās darbības.
67.
Ja atbalsta saņēmējs, īstenojot projektu, ir maksājis atlīdzību saskaņā ar noslēgto darba līgumu, tas kopā ar maksājuma pieprasījumu iesniedz:
67.1.
darba laika uzskaites tabulu;
67.2.
izziņu par attiecīgajā institūcijā līdzīgos amatos nodarbināto vidējo atalgojumu darba laika uzskaites tabulās norādītajā laikposmā.
68.
Šo noteikumu 20.3. apakšpunktā minētais pretendents pēc akvakultūras studiju kursa apguves iesniedz apliecinājumu, piemēram, sertifikātu, par attiecīgā kursa pabeigšanu.
69.
Šo noteikumu 20.3. apakšpunktā minētais pretendents pēc studiju kursu pabeigšanas akvakultūras jomā strādā šo noteikumu 20.3. apakšpunktā minētajā akvakultūras dzīvnieku audzētavā vismaz vienu gadu.
 
70.
Ja pretendents neiesniedz 68. punktā minēto apliecinājumu, tad Lauku atbalsta dienests tam neizmaksā publisko finansējumu, vai, ja pretendents neizpilda 69. punktā minēto, tas saņemto atbalstu atmaksā Lauku atbalsta dienestā piemērojot pro rata temporis (atbilstoši nostrādātajam laikam) principu.
71.
Šo noteikumu 20.3. apakšpunktā minētajam pretendentam atbalsts tiek maksāts vienā maksājumā pēc akvakultūras studiju kursa apguves, un tas kopā ar maksājuma pieprasījumu iesniedz pārskatu par projekta īstenošanas rezultātiem, kā arī informāciju par šo noteikumu 8. punktā ​​​​​​​ minēto rādītāju.
72.
Šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā šo noteikumu 8. punktā ​​​​​​​ minētā rezultāta rādītāja nesasniegšanas gadījumā finanšu korekcijas nepiemēro, izņemot šo noteikumu 20.3. apakšpunktā ​​​​​​​ minēto pretendentu.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
1.
pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-1507 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-1507 Nr]
Projektu atlases kritēriji Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā[1], akvakultūrā[2] un apstrādē[3]

Nr.p.k.

 

 

Kritērijs Punktu skaits kritērijā
1. Vides ilgtspēja – negatīvās ietekmes uz ūdeni, gaisu un augsni mazināšana, bioloģiskās daudzveidības veicināšana 20
2. Aprites ekonomika – efektīvāka ražošanas sistēma, uzglabāšana un iepakošana 15
3. Viedās tehnoloģijas – digitalizācija, robotizācija, mākslīgais intelekts 10
4. Atjaunīgie energoresursi, energoefektivitāte 10
5. Pievienotās vērtības radīšana vietējai izejvielai 10
6.

Projekts ir nozares vai starpnozaru mērogā

15
7. Projekts ir uzņēmuma mērogā 5
Kopā: 85

Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 15 punkti.

 

 

Ja pēc projektu iesniegumu sarindošanas atbilstoši atlases kritērijiem vairāki pretendenti iegūst vienādu punktu skaitu, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir pretendentam, kas aptver lielāku sadarbības partneru skaitu. Ja sadarbības partneris ir biedrība, aprēķinā iekļauj arī to biedrības biedru skaitu, kuru komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana.

 

 

 

[1] 1.prioritātes Veicināt ilgtspējīgu zvejniecību un ūdens bioloģisko resursu atjaunošanu un saglabāšanu 1.konkrētais mērķis Ekonomiski, sociāli un ekoloģiski ilgtspējīgu zvejas darbību stiprināšana.

[2] 2.prioritātes Veicināt ilgtspējīgas akvakultūras darbības, kā arī zvejniecības un akvakultūras produktu pārstrādi un tirdzniecību, veicinot pārtikas nodrošinājumu Savienībā 1.konkrētais mērķis Ilgtspējīgu akvakultūras darbību veicināšana, īpaši stiprinot akvakultūras ražošanas konkurētspēju, vienlaikus nodrošinot, ka darbības ilgtermiņā ir videi draudzīgas.

[3] 2.prioritātes Veicināt ilgtspējīgas akvakultūras darbības, kā arī zvejniecības un akvakultūras produktu pārstrādi un tirdzniecību, veicinot pārtikas nodrošinājumu Savienībā2.konkrētais mērķis Zvejniecības un akvakultūras produktu mārketinga, kvalitātes un pievienotās vērtības, kā arī šo produktu pārstrādes veicināšana.

2.
pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-1507 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-1507 Nr]
Projektu atlases kritēriji Zināšanu pārnese akvakultūrā[4]

 

Nr.
p.k.

Kritēriju grupa Kritērijs Punktu skaits kritērijā Maksimāli iespējamais punktu skaits
1. Praktiskā darba pieredze pretendenta piesaistītajam ekspertam Vismaz vienam ekspertam ir vairāk nekā piecu gadu praktiskā darba pieredze akvakultūrā 20 20
Vismaz vienam ekspertam ir triju līdz piecu gadu praktiskā darba pieredze akvakultūrā 10
2. Projektā iesaistīto ekspertu kvalitāte Piesaistīts eksperts no ārvalstu zinātniskās vai mācību iestādes 20 20
3. Praktisko nodarbību īpatsvars Praktisko nodarbību īpatsvars ir 50 % no konsultāciju stundu skaita 20 20
Praktisko nodarbību īpatsvars ir no 20 līdz 50 % no konsultāciju stundu skaita 10
4. Projektā paredzētas teorētiskās un praktiskas nodarbības ārvalstīs akvakultūras jomā 10 10
Kopā: 70
Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 10 punkti

 

Ja, sarindojot projektu iesniegumus, to atlasē punktu skaits ir vienāds, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir atbalsta pretendentam, kuram paredzēts lielāks teorētisko un praktisko nodarbību akadēmisko stundu skaits.

 

 

 

[4] 2.prioritātes Veicināt ilgtspējīgas akvakultūras darbības, kā arī zvejniecības un akvakultūras produktu pārstrādi un tirdzniecību, veicinot pārtikas nodrošinājumu Savienībā 1.konkrētais mērķis Ilgtspējīgu akvakultūras darbību veicināšana, īpaši stiprinot akvakultūras ražošanas konkurētspēju, vienlaikus nodrošinot, ka darbības ilgtermiņā ir videi draudzīgas.