22-TA-2290
Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu
Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 8.3.5. specifisko atbalsta mērķi "Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs" (turpmāk – specifiskais atbalsts);
1.2.
specifiskā atbalsta mērķi;
1.3.
specifiskajam atbalstam pieejamo finansējumu;
1.4.
prasības Eiropas Sociālā fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un projekta sadarbības partneriem;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;
1.7.
vienošanās par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus.
2.
Specifiskā atbalsta mērķis ir uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs.
3.
Specifiskā atbalsta mērķa grupa ir valsts un pašvaldību dibinātās vispārējās (tai skaitā speciālās) un profesionālās izglītības iestādes un to izglītojamie.
4.
Specifiskā atbalsta mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 21. punktā minētās atbalstāmās darbības un līdz 2023. gada 31. maijam sasniedzot šādus uzraudzības rādītājus:
4.1.
iznākuma rādītāju – to vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu skaits, kuras saņēmušas Eiropas Sociālā fonda atbalstu karjeras izglītībai un karjeras attīstības atbalstam, – 328, tai skaitā līdz 2018. gada 31. decembrim – 295;
4.2.
rezultāta rādītāju – to vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu skaits, kuras nodrošina karjeras atbalstu izglītojamiem, – 328;
4.3.
finanšu rādītāju – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi 6 924 206 euro apmērā.
5.
Specifiskā atbalsta pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 23 618 666 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums – 20 075 865 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 3 542 801 euro.
(MK 24.08.2021. noteikumu Nr. 581 redakcijā)
6.
(Svītrots ar MK 16.06.2020. noteikumiem Nr. 389)
7.
(Svītrots ar MK 16.06.2020. noteikumiem Nr. 389)
8.
Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
9.
Specifisko atbalstu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
11.
Specifisko atbalstu īsteno vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par visu tam pieejamo finansējumu.
12.
Specifiskā atbalsta ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
II.Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem
13.
Projekta iesniedzējs ir Valsts izglītības attīstības aģentūra.
14.
Projekta iesniedzējs sagatavo un uzaicinājumā noteiktajā termiņā, kas nepārsniedz 30 darbdienas, iesniedz sadarbības iestādē (Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas 2014.–2020. gadam e-vidē) projekta iesniegumu atbilstoši specifiskā atbalsta projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām.
15.
Lai nodrošinātu karjeras atbalsta pasākumu īstenošanu visos novados un republikas nozīmes pilsētās, finansējuma saņēmējs uzaicina piedalīties projekta īstenošanā šādus sadarbības partnerus:
15.1.
Valsts izglītības satura centru, kurš atbilstoši kompetencei nodrošina konsultatīvo un metodisko atbalstu, – šo noteikumu 21.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
15.2.
pašvaldības vai pašvaldību apvienības, kuras ir atbildīgas par karjeras izglītības īstenošanu to padotībā esošajās izglītības iestādēs, vai izglītības pārvaldes, kurām pašvaldības ir deleģējušas attiecīgo funkciju, – šo noteikumu 21.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
15.3.
valsts dibinātās profesionālās izglītības iestādes, kurām piešķirts profesionālās izglītības kompetences centra statuss, – šo noteikumu 21.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.
(Grozīts ar MK 19.09.2017. noteikumiem Nr. 565)
16.
Pašvaldībām ir tiesības izvirzīt to pārziņā esošās izglītības iestādes, kuras piedalīsies projekta īstenošanā kā izmēģinājumskolas. Finansējuma saņēmējs izvērtē pašvaldību izvirzītās izglītības iestādes, ievērojot šo noteikumu 30.3. apakšpunktā minēto pedagogu karjeras konsultantu slodzi un paredzot projektā iesaistīt:
16.1.
visus speciālās izglītības attīstības centrus;
16.2.
vismaz deviņas vispārējās izglītības iestādes, kuras īsteno mazākumtautību izglītības programmu (vismaz viena izglītības iestāde katrā republikas nozīmes pilsētā);
16.3.
vienādā proporcijā vispārējās izglītības iestādes, kuras īsteno pamatizglītības programmas, un vispārējās izglītības iestādes, kuras īsteno pamatizglītības programmas un vispārējās vidējās izglītības programmas.
17.
Šo noteikumu 4. punktā minēto iznākuma un rezultāta rādītāju sasniegšanā finansējuma saņēmējs iesaista šo noteikumu 15.2. un 15.3. apakšpunktā minētos sadarbības partnerus, nodrošinot karjeras atbalsta pieejamību visos novados un republikas nozīmes pilsētās proporcionāli izglītojamo skaitam un ievērojot šo noteikumu 16. punktā minētos nosacījumus.
18.
Īstenojot projektu, šo noteikumu 15.2. un 15.3. apakšpunktā minētie sadarbības partneri iesniedz karjeras attīstības atbalsta pasākumu plānu, kas atbilst finansējuma saņēmēja izstrādātajam struktūras paraugam un ietver šādus aprakstus:
18.1.
karjeras attīstības atbalsta pasākumu īstenošanas modelis un tā īstenošanas uzraudzības mehānisms;
18.2.
sadarbība ar projekta īstenošanā neiesaistītajām vispārējās izglītības iestādēm līdz 2020. gada 31. augustam, kā arī profesionālās un augstākās izglītības iestādēm (ja attiecināms) un darba devējiem, to profesionālajām organizācijām un sociālajiem partneriem.
(Grozīts ar MK 16.06.2020. noteikumiem Nr. 389)
19.
Projekta iesniedzējam ir pienākums projekta iesniegumā pamatot sadarbības partneru izvēli, norādot konkrēto sadarbības partneru iesaistes mehānismu, nepieciešamību un to kompetences atbilstību plānotajām atbalstāmajām darbībām. Projekta īstenošanas gaitā projekta iesniedzējam ir pienākums ar katru sadarbības partneri noslēgt sadarbības līgumu par sadarbību atbalstāmo darbību īstenošanā. Sadarbības līgumā iekļauj informāciju saskaņā ar normatīvo aktu par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā, un vēl vismaz šādus nosacījumus:
19.1.
maksājumu veikšanas kārtību šo noteikumu 21. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un attiecināmo tiešo un netiešo izmaksu segšanai;
19.2.
sadarbības partnera īstenojamās atbalstāmās darbības, to apjomu un īstenošanas kvalitātes kritērijus;
19.3.
pārskatu un citas informācijas iesniegšanas kārtību un termiņus.
20.
Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partnera īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku.
III.Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
21.
Specifiskā atbalsta ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
21.1.
informatīvo un metodisko materiālu komplekta izstrāde un publiskošana (tai skaitā e-vidē) karjeras atbalsta īstenošanai vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs;
21.2.
karjeras attīstības atbalsta pasākumu plāna paraugu izstrāde un aprobācija specifiskā atbalsta īstenošanā iesaistītajās vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs;
21.3.
specifiskā atbalsta īstenošanā iesaistīto vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu pedagogu karjeras konsultantu un karjeras atbalsta īstenošanā iesaistīto speciālistu papildizglītība karjeras atbalsta pasākumu īstenošanas jautājumos;
21.4.
nacionālo profesionālās meistarības konkursu organizēšana profesionālās izglītības iestāžu izglītojamiem, tai skaitā profesionālo prasmju demonstrācijas pasākumu organizēšana profesionālās izglītības pievilcības celšanai;
21.5.
konkursantu – nacionālajos profesionālās meistarības konkursos (tai skaitā profesionālās izglītības iestāžu beidzēju vecumā līdz 25 gadiem, bet ne vēlāk kā divu kalendāra gadu laikā pēc izglītības iestādes beigšanas gada) – sagatavošana dalībai starptautiskajos jauno profesionāļu meistarības konkursos un dalības nodrošināšana;
21.6.
karjeras atbalsta pasākumu (tai skaitā karjeras informācijas, karjeras izglītības un karjeras konsultāciju) īstenošana specifiskā atbalsta īstenošanā iesaistīto izglītības iestāžu izglītojamiem un vecākiem visos Latvijas novados un republikas pilsētās;
21.7.
projekta vadība un īstenošanas nodrošināšana;
21.8.
informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu.
(Grozīts ar MK 14.08.2018. noteikumiem Nr. 507; MK 16.06.2020. noteikumiem Nr. 389)
22.
Specifiskā atbalsta ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
22.1.
tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;
22.2.
netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai.
23.
Šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
23.1.
tiešās personāla izmaksas (plāno atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteiktajam) par valsts un pašvaldību darbinieku atlīdzību, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze:
23.1.2.
sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla (tai skaitā pedagogu karjeras konsultantu) atlīdzības izmaksas šo noteikumu 21.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
23.2.
pārējās projekta īstenošanas izmaksas:
23.2.1.
iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas šo noteikumu 23.1.1. apakšpunktā minētajam personālam šo noteikumu 21.4., 21.5. un 21.7. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un šo noteikumu 23.1.2. apakšpunktā minētajam personālam šo noteikumu 21.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
23.2.2.
ārvalstu komandējumu izmaksas šo noteikumu 23.1.1. apakšpunktā minētajam īstenošanas personālam (tai skaitā Latvijas oficiālajam delegātam un tehniskajam delegātam starptautiskajās bezpeļņas asociācijās "Worldskills Europe" un "Worldskills International"), piesaistītajiem ekspertiem un konkursantiem šo noteikumu 21.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
23.2.3.
transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana) šo noteikumu 23.1.1. apakšpunktā minētajam personālam šo noteikumu 21.3., 21.4., 21.5. un 21.7. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un šo noteikumu 23.1.2. apakšpunktā minētajam personālam un 21.3. apakšpunktā minētajiem karjeras atbalsta īstenošanā iesaistītajiem speciālistiem šo noteikumu 21.3. un 21.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
23.2.4.
ikgadējā dalībvalsts biedru maksa starptautiskajās bezpeļņas asociācijās "Worldskills Europe" un "Worldskills International" un dalības maksa starptautiskajos jauno profesionāļu meistarības konkursos šo noteikumu 21.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
23.2.5.
pakalpojumu (ja pakalpojumu iepirkumu veic atbilstoši iepirkuma procedūru reglamentējošiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru), piegāžu līgumu un īres izmaksas šo noteikumu 21. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai:
23.2.5.4.
fotopakalpojumu izmaksas (šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai);
23.2.5.5.
videopakalpojumu izmaksas (šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai);
23.2.5.9.
telpu, iekārtas un aprīkojuma īres izmaksas (šo noteikumu 21.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai);
23.2.5.13.
loģistikas pakalpojumu izmaksas (šo noteikumu 21.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai);
23.2.5.14.
transporta, naktsmītnes un ēdināšanas pakalpojumu izmaksas nacionālo profesionālās meistarības konkursu dalībniekiem (šo noteikumu 21.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai);
23.2.5.15.
citas izmaksas, kas nepieciešamas šo noteikumu 21. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un kuru izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi;
23.2.6.
informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana šo noteikumu 21.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
23.2.7.
jaunradītu darba vietu izveidei vai esošo darba vietu atjaunošanai nepieciešamā aprīkojuma (biroja mēbeles un tehnika, datorprogrammas un licences) iegādes un īres izmaksas šo noteikumu 23.1.1. un 23.1.2. apakšpunktā minētajam personālam ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes un īres izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes un īres izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Kopējais izmaksu apjoms – ne lielāks par 215 000 euro.
(Grozīts ar MK 13.12.2016. noteikumiem Nr. 797; MK 19.09.2017. noteikumiem Nr. 565; MK 14.08.2018. noteikumiem Nr. 507; MK 24.08.2021. noteikumiem Nr. 581)
24.
Šo noteikumu 23.2.5. apakšpunktā minētās izmaksas šo noteikumu 21.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai ietver šādu izmaksu pozīciju – veselības apdrošināšanas izmaksas, obligāto veselības pārbaužu izmaksas un speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas šo noteikumu 23.1.1. un 23.1.2. apakšpunktā minētajam personālam. Ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera iestādē un minētais personāls ir nodarbināts uz normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Veselības apdrošināšanas izmaksas attiecināmas tikai uz periodu, kad minētais personāls ir nodarbināts projektā.
25.
Šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla atlīdzības izmaksām, kas veiktas, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par iecelšanu amatā.
26.
Plānojot šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētās izmaksas, kas radušās, pamatojoties uz darba līgumu un rīkojumu par pretendenta iecelšanu ierēdņa amatā, finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekta vadības personāls un projekta īstenošanas personāls tiek piesaistīts uz pilnu darba laiku vai nepilnu darba laiku ne mazāk kā 30 procentu apmērā no kopējā darba laika, attiecīgi veicot projekta vadības un projekta īstenošanas personāla darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku.
27.
Pievienotās vērtības nodoklis ir attiecināmās izmaksas, ja tas nav atgūstams atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
IV.Specifiskā atbalsta īstenošanas un vienošanās par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumi
28.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanu var uzsākt ne vēlāk kā mēnesi pēc dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu. Projektu īsteno līdz 2023. gada 31. maijam. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
29.
Lai uzraudzītu specifiskā atbalsta īstenošanu atbilstoši Karjeras izglītības īstenošanas plānam valsts un pašvaldību vispārējās un profesionālajās izglītības iestādēs 2015.–2020. gadam, Izglītības un zinātnes ministrija izveido projekta uzraudzības padomi, kurā tostarp ar balsstiesībām uzaicina pārstāvjus no Valsts izglītības attīstības aģentūras, ar padomdevēja tiesībām – pārstāvjus no Labklājības ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības, Latvijas Pašvaldību savienības un Latvijas Karjeras attīstības atbalsta asociācijas, novērotāju statusā – pārstāvjus no finansējuma saņēmēja, sadarbības iestādes un atbildīgās iestādes. Projekta uzraudzības padomi sasauc ne retāk kā reizi sešos mēnešos.
30.
Īstenojot karjeras atbalsta pasākumus projektā iesaistītajās vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs, finansējuma saņēmējs ievēro šādus nosacījumus:
30.2.
šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem ir tiesības noteikt, kuras no to pakļautībā esošajām vispārējās izglītības iestādēm (t. sk. speciālās izglītības attīstības centriem) piedalīsies specifiskā atbalsta īstenošanā, ievērojot izvēlēto karjeras attīstības atbalsta īstenošanas modeli un pedagogu karjeras konsultantu atlīdzībai pieejamo finansējuma apmēru;
30.3.
pedagoga karjeras konsultanta atlīdzībai pedagoga karjeras konsultanta slodze:
30.3.1.
atbilst attiecībai: viens pedagogs karjeras konsultants uz 700 izglītojamiem 2017. gadā un viens pedagogs karjeras konsultants uz 600 izglītojamiem 2020. gadā;
30.3.2.
nav mazāka par 0,3 slodzēm;
30.4.
šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem var piešķirt finansējumu karjeras attīstības atbalsta pasākumiem:
30.4.1.
projektā iesaistītajās izglītības iestādēs – proporcionāli izglītojamo skaitam tajās;
30.4.2.
projektā neiesaistīto vispārējās izglītības iestāžu izglītojamiem – proporcionāli karjeras attīstības atbalsta pasākumos iesaistīto 7.–9. un 10.–12. klašu izglītojamo skaitam līdz 2020. gada 31. augustam;
30.5.
šo noteikumu 15.3. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem var piešķirt finansējumu karjeras attīstības atbalsta pasākumiem proporcionāli izglītojamo skaitam izglītības iestādēs;
30.6.
šo noteikumu 15.2. un 15.3. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem finansējumu pedagoga karjeras konsultanta atlīdzībai un karjeras attīstības atbalsta pasākumiem koriģē:
30.6.1.
vispārējās (tai skaitā speciālās) izglītības iestādēs – atbilstoši izglītojamo skaitam uz attiecīgā mācību gada 1. septembri, ņemot vērā Valsts izglītības informācijas sistēmas datus, kas ievadīti un apstiprināti līdz attiecīgā gada 5. septembrim, un ievērojot šo noteikumu 30.3. apakšpunktā un 30.1 punktā minēto pedagogu karjeras konsultantu slodzes ierobežojumu;
(Grozīts ar MK 14.08.2018. noteikumiem Nr. 507; MK 16.06.2020. noteikumiem Nr. 389)
30.1
Ja vispārējās izglītības iestādē tiek nodrošināts viens pedagogs karjeras konsultants uz 701 līdz 750 izglītojamiem vai valsts dibinātā profesionālās izglītības iestādē, kurai piešķirts profesionālās izglītības kompetences centra statuss, tiek nodrošināts viens pedagogs karjeras konsultants uz 701 līdz 900 audzēkņiem, tad pedagoga karjeras konsultanta atlīdzība atbilst vienai pedagoga karjeras konsultanta slodzei 2017. gadā saskaņā ar šo noteikumu 30.3.1. apakšpunktu.
(MK 19.09.2017. noteikumu Nr. 565 redakcijā)
30.2
Ja valsts dibinātā profesionālās izglītības iestādē, kurai piešķirts profesionālās izglītības kompetences centra statuss, tiek nodrošināts viens pedagogs karjeras konsultants uz 601 līdz 775 audzēkņiem, tad pedagoga karjeras konsultanta atlīdzība atbilst vienai pedagoga karjeras konsultanta slodzei 2020. gadā saskaņā ar šo noteikumu 30.3.1. apakšpunktu.
(MK 16.06.2020. noteikumu Nr. 389 redakcijā)
31.
Atbalstāma ir vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums) projektā.
32.
Lai veicinātu horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" ieviešanu metodisko un informatīvo materiālu saturā, kā arī īstenojot specifiskā atbalsta īstenošanā iesaistīto vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu pedagogu un karjeras atbalsta speciālistu papildizglītību, tiks integrēti jautājumi par vienlīdzīgām iespējām (piemēram, neatkarīgi no dzimuma, vecuma, invaliditātes vai etniskās piederības), nodrošinot pakalpojumu dažādām personām vai personu grupām.
33.
Finansējuma saņēmējs nodrošina datu uzkrāšanu par:
33.1.
šādiem specifiskajiem izvērtēšanas rādītājiem:
33.1.1.
vispārējās vai profesionālās izglītības iestādēs strādājošie pedagogi un karjeras atbalsta īstenošanā iesaistītie speciālisti, kas saņēmuši papildizglītību karjeras atbalsta pasākumu īstenošanas jautājumos;
33.1.2.
izstrādātas vadlīnijas karjeras atbalsta plānu īstenošanai;
33.1.3.
nacionālie profesionālās meistarības konkursi profesionālās izglītības iestāžu izglītojamiem (tai skaitā profesionālo prasmju demonstrācijas pasākumi profesionālās izglītības pievilcības celšanai);
33.1.4.
profesionālās izglītības iestāžu izglītojamie un beidzēji vecumā līdz 25 gadiem, kas piedalījušies starptautiskajos jauno profesionāļu meistarības konkursos;
33.2.
šādiem horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" rādītājiem:
33.2.1.
izstrādāto vai pilnveidoto izglītības programmu, metodisko un informatīvo līdzekļu skaits, kuros ir integrēti vienlīdzīgu iespēju jautājumi (dzimumu līdztiesība, invaliditāte, vecums vai etniskā piederība);
33.2.2.
par vienlīdzīgu iespēju aspektiem (dzimumu līdztiesība, invaliditāte, vecums vai etniskā piederība) izglītoto personu skaits;
33.3.
karjeras konsultāciju dalībniekiem (izglītojamiem), lai iegūtu un uzkrātu nepieciešamo pamata informāciju par unikālajiem dalībniekiem atbilstoši finansējuma saņēmēja izstrādātajai un ar nozares ministriju saskaņotajai veidlapai.
(Grozīts ar MK 14.08.2018. noteikumiem Nr. 507)
34.
Datu uzkrāšanu par projekta ietvaros atbalstu saņēmušajām personām, šo noteikumu 33.1.1. un 33.1.4. apakšpunktā minētajām Eiropas Sociālā fonda pasākumos iesaistītajām personām, finansējuma saņēmējs nodrošina atbilstoši normatīvajos aktos, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2014.–2020. gada plānošanas periodā, norādītajā maksājuma pieprasījuma veidlapā noteiktajiem datiem un Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1304/2013 par Eiropas Sociālo fondu un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1081/2006 1. pielikumā ietvertajiem kopējiem rezultātu rādītājiem.
(Grozīts ar MK 14.08.2018. noteikumiem Nr. 507)
35.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina šo noteikumu 21.8. apakšpunktā minētos informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, un normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana.
36.
Finansējuma saņēmējs savā tīmekļvietnē ievieto aktuālo informāciju par projekta īstenošanu, tiklīdz tā ir pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
37.
Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no vienošanās par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
37.1.
finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu un šo noteikumu 4. punktā minēto rādītāju sasniegšanu;
37.2.
citos gadījumos, ko paredz vienošanās par projekta īstenošanu.