23-TA-1361
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.4.specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.2 pasākuma "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu
2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma
19. panta 6. un 13. punktu
2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma
19. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4. politikas mērķa "Sociālāka un iekļaujošāka Eiropa, īstenojot Eiropas sociālo tiesību pīlāru" 4.2. prioritātes “Izglītība, prasmes un mūžizglītība” 4.2.4.specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.2 pasākumu "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam pieejamo finansējumu;
1.4.
prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un projekta sadarbības partneriem;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Pasākuma mērķis ir nodarbināto prasmju paaugstināšana un profesionālās kvalifikācijas ieguve vai pārkvalifikācija, lai uzlabotu darba spēka kvalitāti un kapacitāti, pilnveidotu nodarbināto personu profesionālo kompetenci atbilstoši darba tirgus vajadzībām, veicinātu nodarbināto spēju efektīvāk pielāgoties mainīgajiem darba apstākļiem, tādējādi nodrošinot nodarbināto noturību darba tirgū, kā arī līdzdalības palielināšana pieaugušo izglītībā.
3.
Pasākuma mērķa grupa ir nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas, kuras sasniegušas vismaz 18 gadu vecumu, prioritāri atbalstu sniedzot nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), nodarbinātajiem vecumā no 50 gadiem, nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu.
4.
Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31.decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
4.1.
iznākuma rādītāju - nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas, kuras saņem Eiropas Sociālā fonda Plus atbalstu (personu skaits) - 28 000, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim - 5 600 personas;
4.2.
rezultāta rādītājus:
4.2.1.
dalībnieki, kuri saņēmuši Eiropas Sociālā fonda Plus atbalstu un ir ieguvuši kvalifikāciju (personu skaits) - 24 118;
4.2.2.
dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc jaunas kvalifikācijas iegūšanas atrodas labākā darba tirgus situācijā (personu skaits) - 5 601;
4.3.
nacionālo rādītāju - nodarbinātas personas ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), nodarbinātie, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī bēgļi un personas ar alternatīvo statusu, kuras saņēmušas Eiropas Sociālā fonda Plus atbalstu (personu skaits) - 14 000, kas ietilpst kopējā šo noteikumu 4.1. apakšpunktā noteiktā iznākuma rādītāja vērtībā.
5.
Pasākumam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 34 623 466 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 29 429 946 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 5 193 520 euro.
6.
Pasākuma projekta īstenošanai pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 29 160 745 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 24 786 633 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 4 374 112 euro. Projekta iesniegumā iznākuma un rezultāta rādītājus plāno proporcionāli pasākumam pieejamam finansējumam.
7.
Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 5. punktā minētajam plānotajam maksimālajam apmēram.
8.
Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma intensitāte nav lielāka par 85 procentiem no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
9.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
10.
Pasākuma ietvaros atbalstu piešķir granta veidā.
11.
Projekta īstenošanas vieta ir visa Latvijas Republikas teritorija.
12.
Pasākuma ietvaros Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija.
II.Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem
13.
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Valsts izglītības attīstības aģentūra, kas pēc tam, kad ir apstiprināts projekta iesniegums un noslēgta vienošanos par projekta īstenošanu, ir arī finansējuma saņēmējs.
15.
Izglītības iestāžu izvēlē Valsts izglītības attīstības aģentūra ievēro šādus kritērijus:
15.2.
šo noteikumu 21.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā izglītības iestāde ir akreditēta un īsteno akreditēta studiju virziena licencētu un akreditētu studiju programmu;
15.3.
šo noteikumu 21.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā izglītības iestāde ir reģistrēta izglītības iestāžu reģistrā vai, ja izglītības iestāde vai persona nav reģistrēta izglītības iestāžu reģistrā, ir saņemta attiecīgās administratīvās teritorijas pašvaldības atļauja neformālās izglītības programmas īstenošanai;
15.5.
izglītības iestāde, kas īsteno šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības, pēdējā gada laikā nav būtiski pārkāpusi projekta īstenošanas nosacījumus. Projekta īstenošanas, nosacījumu pārkāpums uzskatāms par būtisku, ja:
15.5.1.
netiek ievērota norēķinu kārtība, kas noteikta sadarbības līgumā;
15.5.2.
netiek ievērotas izglītības programmu īstenošanu regulējošajos normatīvajos aktos un sadarbības līgumā noteiktās prasības, un tas apdraud mācību procesa norisi;
15.5.3.
netiek ievērota sadarbības līgumā noteiktā kārtība, kādā nodarbinātās personas ieskaitāmas izglītojamo skaitā un atskaitāmas no tā;
15.5.4.
izglītības iestāde noteikusi mērķa grupas personai jebkāda veida papildu maksu par dalību šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās vai noteikusi citas finansiāla rakstura saistības, kas nav atrunātas starp finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri noslēgtajā sadarbības līgumā;
15.5.5.
finansējuma saņēmējam apzināti sniegta nepatiesa informācija vai sadarbība noslēgta uz nepatiesas informācijas pamata;
16.
Projekta iesniedzējam ir pienākums projekta iesniegumā pamatot sadarbības partneru izvēli, norādot konkrēto sadarbības partneru iesaistes mehānismu, nepieciešamību un to kompetences atbilstību plānotajām atbalstāmajām darbībām.
17.
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā iekļauj informāciju par projekta iekšējo vadības un kontroles sistēmu, lai nodrošinātu sekmīgu projekta īstenošanu, mērķu sasniegšanu, tai skaitā nodarbināto personu ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība) iesaistes pasākumus, un projektam piešķirto līdzekļu lietderīgu un efektīvu izlietošanu, tai skaitā paredzot funkciju, kuras finansējuma saņēmējs pilda projekta īstenošanā, nodalīšanu no iestādes pamatfunkciju izpildes, kā arī aprakstot, kādas darbības un uzraudzības instrumenti ir plānoti vai ieviesti projekta iesniedzēja iestādē šādos procesos:
17.1.
finanšu līdzekļu plūsmas plānošana un kontrole un finanšu pārskatu ticamības nodrošināšana;
17.2.
iepirkumu organizēšana un sadarbības partneru līdzdalība iepirkumu organizēšanā (ja attiecināms);
17.3.
projekta maksājumu pieprasījumu un projekta grozījumu sagatavošana un iesniegšana, tai skaitā datu pilnīguma un atbilstības pārbaude;
17.4.
informācijas, dokumentu un pārskatu aprite;
17.5.
projekta saturiskās vadības un uzraudzības procesu pārskatāmība.
18.
Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un uzaicinājumā noteiktajā termiņā, iesniedz to Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā kā sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi.
19.
Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas finansējuma saņēmējs ar katru sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Sadarbības līgumā paredz pušu tiesības, pienākumus un atbildību, kā arī iekļauj vismaz šādus nosacījumus:
19.1.
sadarbības partnera īstenojamās atbalstāmās darbības;
19.3.
kārtību, kādā no sadarbības partnera atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus;
19.4.
dokumentu, pārskatu un citas informācijas aprites un glabāšanas kārtību un termiņus.
20.
Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partnera īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku.
III.Atbalstāmās darbības un izmaksas
21.
Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
21.1.
mācību vajadzību un mācību piedāvājuma apkopošana, iegūto rezultātu analīze, atbilstības izvērtēšana darba tirgus prasībām un mērķorientēta mācību piedāvājuma veidošana;
21.2.
mērķa grupas informēšana un piesaiste dalībai projektā, tostarp pasākumi pieaugušo izpratnes par mācīšanos un motivācijas mācīties veicināšanai;
21.3.
mērķa grupas personu esošo zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšana, iegūto rezultātu analīze un konsultēšana piemērotāko mācību izvēlei;
21.4.
atbalsts karjeras konsultanta pakalpojumiem;
21.5.
atbalsts profesionālās tālākizglītības programmas, tai skaitā modulārās profesionālās tālākizglītības programmas, apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju iegūt profesionālo kvalifikāciju vai profesionālās kvalifikācijas daļu;
21.6.
atbalsts profesionālās pilnveides izglītības programmu apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes;
21.7.
atbalsts modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes;
21.8.
atbalsts studiju moduļa vai studiju kursa apguvei augstskolā vai koledžā, kas nodarbinātajam dod iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes;
21.9.
atbalsts neformālās izglītības programmu apguvei, kas ietver darba tirgus prasībām atbilstošu sistematizētu profesionālo pamatprasmju, prioritāri zinātnes, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātikas, kā arī zaļās un digitālās pārejas prasmju, apguvi;
21.10.
atbalsts ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanai;
21.11.
papildu atbalsta pasākumu īstenošana mērķa grupas personu iesaistei šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās:
21.11.1.
asistenta, ergoterapeita vai surdotulka pakalpojuma nodrošinājums nodarbinātai personai ar invaliditāti;
21.11.2.
atbalsts reģionālajai mobilitātei, kas paredz atlīdzību transporta izdevumu segšanai braucieniem no deklarētās dzīvesvietas vai darba vietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, atbilstoši mācību vai prakses ilgumam nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, nodarbinātajiem vecumā no 50 gadiem ar zemu izglītības līmeni, kā arī bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu;
21.11.3.
atbalsts ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai šo noteikumu 21.5. apakšpunktā minētās profesionālās tālākizglītības programmas apguvei, atbilstoši mācību ilgumam nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, nodarbinātajiem vecumā no 50 gadiem ar zemu izglītības līmeni, kā arī bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu;
21.11.4.
atbalsts bērnu vecumā līdz septiņiem gadiem uzraudzības pakalpojumu nodrošināšanai atbilstoši mācību ilgumam nodarbinātajiem, kuri pārstāv daudzbērnu ģimeni vai mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu;
21.11.5.
mērķstipendijas piešķiršana nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, un kuri mācās šo noteikumu 21.5. apakšpunktā minētajā profesionālās tālākizglītības programmā;
21.12.
informācijas sistēmas pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam attīstība un uzturēšana personu reģistrēšanas, datu uzkrāšanas un analīzes nodrošināšanai projekta ietvaros;
21.13.
projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana;
21.14.
21.15.
informācija par projekta īstenošanu un publicitātes pasākumi.
22.
Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
22.1.
tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;
22.2.
netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai.
23.
Šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
23.1.
tiešās attiecināmās projekta vadības personāla un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 21.1., 21.13., 21.14. un 21.15. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kuras saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr. 2021/1060) 55. panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot izmaksu vienoto likmi 16,5 procentu apmērā no šo noteikumu 23.2., 23.3., 23.4., 23.5., 23.6., 23.9., 23.10., 23.11., 23.12., 23.13., 23.14., 23.15., 23.16., 23.17., 23.18., 23.19. un 23.20. apakšpunktā minētajām projekta tiešajām attiecināmajām īstenošanas izmaksām;
23.2.
jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba laika uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam;
23.3.
transporta izmaksas (maksa par degvielu, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) šo noteikumu 21.13. un 21.14. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai";
23.5.
iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas šo noteikumu 21.13. un 21.14. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” īstenošanai";
23.6.
veselības apdrošināšanas izmaksas, obligāto veselības pārbaužu izmaksas un speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētajam personālam. Ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē un minētais personāls ir nodarbināts uz normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Veselības apdrošināšanas izmaksas attiecināmas tikai uz periodu, kad minētais personāls ir nodarbināts projektā;
23.7.
projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, šo noteikumu 21.15. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
23.8.
izmaksas informatīvo kampaņu un mērķa grupas informēšanas un piesaistes pasākumiem šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, tai skaitā konferencēm, semināriem, izstādēm, drukātiem materiāliem, kā arī informācijas ievietošanai reģionālajos plašsaziņas līdzekļos;
23.9.
mērķa grupas personu zināšanu un prasmju novērtēšanas un konsultēšanas izmaksas šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.10.
profesionālās tālākizglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 21.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.11.
profesionālās pilnveides izglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 21.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.12.
modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas apguves izmaksas šo noteikumu 21.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.13.
studiju moduļa vai studiju kursa augstskolā vai koledžā apguves izmaksas šo noteikumu 21.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.14.
neformālās izglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 21.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.15.
ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas šo noteikumu 21.10. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ko finansējuma saņēmējs mērķa grupai finansē atbilstoši apmēram, ko nosaka Ministru kabineta noteikumi par profesionālās izglītības iestāžu un eksaminācijas centru maksas pakalpojumu cenrādi;
23.16.
finanšu atlīdzība bērna uzraudzības pakalpojumu nodrošināšanai šo noteikumu 21.11.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši mācību ilgumam (ja nodarbinātais piedalās šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās) atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.18.
finanšu atbalsts ceļa izdevumu segšanai šo noteikumu 21.11.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai:
23.18.1.
vieglā transportlīdzekļa ceļa izdevumu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" īstenošanai";
23.18.2.
reģionālās vietējās nozīmes un reģionālās starppilsētu nozīmes sabiedriskā transporta izmaksu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" īstenošanai;
23.18.3.
vietējā sabiedriskā (vienas apdzīvotas vietas ietvaros) transporta izmaksu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" īstenošanai";
23.19.
finanšu atbalsts izdevumiem par dzīvojamās telpas īri vai dienesta viesnīcu šo noteikumu 21.11.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.20.
mērķstipendiju izmaksas šo noteikumu 21.11.5. apakšpunktā noteiktās darbības īstenošanai. Ik mēnesi piešķiramās mērķstipendijas apmērs vienam nodarbinātajam ir 5 euro dienā, kad apmeklētas mācības klātienē vai attālināti, nepārsniedzot 100 euro mēnesī.
23.21.
pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) izmaksas:
23.21.1.
informatīvo kampaņu un mērķa grupas informēšanas un piesaistes pasākumu organizēšanai šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētās atbalstāmas darbības īstenošanai;
23.21.2.
horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” darbību īstenošanai, tai skaitā ergoterapeitu, zīmju valodas tulka, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšana pasākumos iesaistītajām mērķa grupas personām;
23.21.4.
ar semināru, diskusiju un konferenču organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas šo noteikumu 21.1., 21.2. un 21.14. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, tai skaitā telpu īres izmaksas, ja finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta aktivitāšu īstenošanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās un faktiskās uzturēšanās adreses, un izdales materiālu nodrošinājuma izmaksas;
23.21.5.
informācijas sistēmas pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam, attīstībai un uzturēšanai šo noteikumu 21.12. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
23.21.6.
šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai nepieciešamo datu ieguvei un apstrādei;
24.
Ja projekta īstenošanas laikā atbildīgā iestāde vai vadošā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku kādām no šo noteikumu 23. punktā minētajām izmaksām, tām piemēro atbildīgās iestādes vai vadošās iestādes izstrādāto metodiku.
25.
Šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla atlīdzības izmaksām, kas veiktas, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par iecelšanu amatā.
26.
Nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu, šo noteikumu 23.10., 23.11., 23.12., 23.13. un 23.14. apakšpunktā minētās mācību izmaksas un šo noteikumu 23.15. apakšpunktā minētās ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas sedz pilnā apmērā.
27.
Nodarbinātajiem, kuri nepārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī nav bēgļi un personas ar alternatīvo statusu, šo noteikumu 23.10. apakšpunktā minētās mācību izmaksas sedz50 līdz 95 procentu apmērā, bet šo noteikumu 23.11., 23.12., 23.13. un 23.14. apakšpunktā minētās mācību izmaksas un šo noteikumu 23.15. apakšpunktā minētās ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas sedz 50 līdz 90 procentu apmērā.
28.
Pievienotās vērtības nodoklis uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 64.panta 1.punkta c) apakšpunktu.
29.
Īstenojot šo noteikumu 21.11.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību finansējuma saņēmējs atbalstu reģionālajai mobilitātei:
29.1.
piešķir, ja nodarbinātie, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, nodarbinātie vecumā no 50 gadiem ar zemu izglītības līmeni, kā arī bēgļi un personas ar alternatīvo statusu, šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētās mācības apgūst klātienē apmeklējot izglītības iestādi vai prakses vietu;
29.2.
piešķir, ja mēneša laikā ir saņemts nodarbinātās personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu reģionālajai mobilitātei iepriekšējā mēnesī, un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu;
29.3.
izmaksā, ja nodarbinātās personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi (sabiedriskā transporta braukšanas biļetes vai degvielas izdevumus apliecinošus dokumentus);
30.
Īstenojot šo noteikumu 21.11.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību finansējuma saņēmējs atbalstu ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai:
30.1.
piešķir, ja nodarbinātie, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, nodarbinātie vecumā no 50 gadiem ar zemu izglītības līmeni, kā arī bēgļi un personas ar alternatīvo statusu, šo noteikumu 21.5. apakšpunktā minēto profesionālās tālākizglītības programmu apgūst klātienē apmeklējot izglītības iestādi vai prakses vietu;
30.2.
piešķir, ja uz mācību pieteikuma brīdi izglītības iestāde vai prakses vieta atrodas vismaz 40 kilometru attālumā no nodarbinātās personas deklarētās dzīvesvietas;
30.3.
piešķir, ja mēneša laikā ir saņemts nodarbinātās personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai iepriekšējā mēnesī, un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu;
30.4.
izmaksā, ja nodarbinātās personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi (dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā izdevumus apliecinošus dokumentus);
31.
Īstenojot šo noteikumu 21.11.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību finansējuma saņēmējs atbalstu bērnu uzraudzības pakalpojumu nodrošināšanai:
31.1.
piešķir, ja nodarbinātā, kurš pārstāv daudzbērnu ģimeni vai mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī bēgļu un personu ar alternatīvo statusu, apgādībā ir vismaz viens bērns vecumā līdz septiņiem gadiem;
31.3.
piešķir par bērnu no trim līdz septiņiem gadiem, ja nodarbinātai personai šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības notiek darba dienās pēc septiņiem vakarā vai brīvdienās atbilstoši nodarbinātās personas mācību norises grafikam un nodarbību apmeklējumam;
31.4.
piešķir, ja mēneša laikā ir saņemts nodarbinātās personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ar bērnu uzraudzības pakalpojumu saistīto izdevumu kompensācijai iepriekšējā mēnesī, un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu;
31.5.
izmaksā, ja nodarbinātās personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mēnesi (bērnu uzraudzības pakalpojumu izdevumus apliecinošus dokumentus);
32.
Īstenojot šo noteikumu 21.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību finansējuma saņēmējs ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas mērķa grupai piešķir, ja nodarbinātās personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ir saņemts mēneša laikā pēc ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas.
33.
Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas no 2024. gada 2. janvāra, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām.
34.
Sadarbības partneriem izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 19. punktā minēto sadarbības līgumu noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
35.
Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partneru īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku un nodrošinot demarkāciju ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem.
IV.Pasākuma īstenošanas nosacījumi
36.
Projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
37.
Finansējuma saņēmējs īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu un nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
38.
Projekta īstenošanas uzraudzībai, kas izriet no Eiropas Savienības fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda vadības likumā noteiktā, tostarp, finansējuma saņēmēja iesniegto pārskatu par projekta īstenošanas gaitu izvērtēšanai, sasniegto iznākuma un rezultātu rādītāju izpildes progresa novērtējumam, kā arī projekta ieviešanas problēmu un risku identificēšanai, tostarp konstatēto risku un problēmu novēršanai, projekta īstenošanas nosacījumu pilnveidei, atbildīgā iestāde pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā divas reizes gadā, organizē atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja starpinstitūciju sanāksmes par projekta ieviešanas progresu un par citiem ar projekta īstenošanu un uzraudzību saistītiem jautājumiem. Pēc nepieciešamības sanāksmēs var pieaicināt Labklājības ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības, Latvijas Pieaugušo izglītības apvienības un plānošanas reģionu pārstāvjus.
39.
Šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā iesaista mērķa grupu, kura vienlaikus nav atbalsta saņēmēji Taisnīgas pārkārtošanās fonda 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitrālitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.5. pasākumā "Nodarbināto prasmju paaugstināšana un atbalsts kvalifikācijas iegūšanai, atbalsts darbaspēka mācībām saskaņā ar uzņēmumu pieprasījumu" vai Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.3. reformas un investīciju virziena “Digitālās prasmes” 2.3.1.4.i. investīcijas “Individuālo mācību kontu pieejas attīstība” pasākumā.
40.
Nosacījumi mērķa grupas dalībnieku atkārtotai iesaistei šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās:
40.1.
mērķa grupas dalībnieks, izņemot nodarbinātos ar zemu izglītības līmeni, kurš ir pabeidzis dalību šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties ne agrāk kā sešus mēnešus pēc dalības pabeigšanas dienas;
40.2.
mērķa grupas dalībnieks, kurš ir nodarbinātais ar zemu izglītības līmeni, kurš ir pabeidzis dalību šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties mācībās ne agrāk kā mēnesi pēc dalības pabeigšanas dienas;
40.3.
mērķa grupas dalībnieks, kurš nav nodarbinātais ar zemu izglītības līmeni, nav nodarbinātais, kurš pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī nav bēglis vai persona ar alternatīvo statusu, kurš ir pārtraucis dalību šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties ne agrāk kā 12 mēnešus pēc dalības pārtraukšanas dienas.
40.4.
grupas dalībnieks, kurš ir nodarbinātais ar zemu izglītības līmeni, nodarbinātais, kurš pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī ir bēglis vai persona ar alternatīvo statusu, kurš ir pārtraucis dalību šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties ne agrāk kā sešus mēnešus pēc dalības pārtraukšanas dienas;
40.5.
gadījumos, kad šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros tiek īstenots mācību piedāvājums ar ierobežotu mācību vietu skaitu, prioritāte iesaistei pasākumā un dalībai mācībās ir mērķa grupas dalībniekiem, kuri iesaistās atbalstāmajās darbībās pirmo reizi.
41.
Uzsākot īstenot mērķa grupas iesaisti šo noteikumu 21.3., 21.4., 21.5., 21.6., 21.7., 21.8., 21.9. un 21.10. apakšpunktā minētajās darbībās, izvērtē katras personas atbilstību iesaistes kritērijiem. Atbilstības pārbaudē finansējuma saņēmējs sadarbojas ar Valsts ieņēmumu dienestu, lai pārbaudītu katras personas nodarbinātības statusu, ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi, lai pārbaudītu katras personas vecumu, dzimumu, kā arī vai ir piešķirts bēgļa vai alternatīvas personas statuss, ar Sabiedrības integrācijas fondu daudzbērnu ģimenes statusa noteikšanai, kā arī izmanto Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammu maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statusa noteikšanai uz iesaistes brīdi.
42.
Finansējuma saņēmējs:
42.1.
iegūst un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 4. punktā minētajiem rādītājiem;
42.2.
iegūst un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šādiem horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītājiem:
42.2.1.
specifiskus atbalsta pakalpojumus saņēmušo personu ar invaliditāti skaits (ergoterapeita, surdotulka, mentora, specializētā transporta pakalpojumi, atbalsta personas);
42.2.2.
atbalstu saņēmušo nodarbināto ar zemu izglītības līmeni, nodarbināto vecumā no 50 gadiem, nodarbināto ar maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statusu, kā arī bēgļu un personu ar alternatīvo statusu skaits;
42.2.3.
bērnu uzraudzības pakalpojumu saņēmušo personu, kas piedalās mācībās, skaits;
42.4.
uzkrāj datus par personām, kas pilnveidojuši kompetenci un apguvuši zaļās un digitālās pārejas prasmes;
42.5.
lai iegūtu informāciju par šo noteikumu 4.2.2. apakšpunktā minētā rādītāja izpildi, veic šo noteikumu 3. punktā minētās mērķa grupas, kuri ieguvuši kvalifikāciju, aptauju sešus mēnešus pēc jaunas kvalifikācijas iegūšanas, lai noskaidrotu izmaiņas nodarbinātā ieņemamā amatā, darba pienākumos un darba samaksā;
42.6.
uzkrāj datus par šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
42.7.
reizi gadā iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijai projekta īstenošanas progresa ziņojumu par nodarbināto mācību rezultātiem, īstenotajiem mērķa grupas informēšanas pasākumiem un papildu atbalsta pasākumiem, par šo noteikumu 4. punktā minēto rādītāju sasniegtajām vērtībām, kā arī identificētajiem riskiem un to vadību un priekšlikumiem nodarbināto mācību atbalsta nodrošināšanai.
43.
Lai nodrošinātu, ka Atveseļošanas un noturības mehānisma 2.3.1.4.i. investīcijas pasākuma ietvaros izstrādātā individuālo mācību kontu pieeja tiek turpināta pasākuma ietvaros, finansējuma saņēmējs nodrošina pakāpenisku:
43.1.
2.3.1.4.i. investīcijas pasākuma ietvaros izstrādāto individuālo mācību kontu lietošanu pasākumā iesaistītajiem nodarbinātajiem;
43.2.
šo noteikumu 21.12. apakšpunktā minētās informācijas sistēmas pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam integrāciju ar 2.3.1.4.i. investīcijas pasākumā izstrādāto individuālo mācību kontu platformu.
45.
Šo noteikumu 21.4. apakšpunktā minētās darbības īstenošanā finansējuma saņēmējs saņēmējs sadarbojoties ar šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētām izglītības iestādēm un šo noteikumu 14.3. apakšpunktā minēto Nodarbinātības valsts aģentūru nodrošina, ka:
45.1.
pēc mācību piedāvājuma apstiprināšanas nodarbinātie var iepazīties ar konkrētajā gadā plānotajām mācību iespējām un pieteikties karjeras konsultācijām, lai izveidotu karjeras attīstības plānu, kas ietvertu informāciju par personas dalības mācībās mērķi, darba pieredzi, iepriekš iegūto izglītību, apgūtajām prasmēm un kompetencēm, kā arī nepieciešamo mācību atbalstu personas turpmākai profesionālās kompetences attīstībai atbilstoši darba tirgus vajadzībām un personas izvirzītajiem karjeras attīstības mērķiem;
45.2.
izstrādājot karjeras attīstības plānu, nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni primāri tiek sniegti ieteikumi profesionālās tālākizglītības programmas, tai skaitā modulārās profesionālās tālākizglītības programmas, apguvei;
45.3.
personas karjeras attīstības mērķiem iesaka un novirza nodarbinātos, prioritāri nodarbinātos vecumā no 50 gadiem ar zemu izglītības līmeni, uz šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētām izglītības iestādēm veikt personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšanu, kompetenču attīstības plāna izstrādei.
46.
Ieviešot noteikumu 21.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību finansējuma saņēmējs sadarbojas ar šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētām izglītības iestādēm un veic personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšanu prioritāri nodarbinātajiem vecumā no 50 gadiem ar zemu izglītības līmeni, savukārt pārējiem nodarbinātajiem pēc personas pieprasījuma:
46.1.
veic personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšanu, tostarp izmantojot pieejamos digitālos prasmju novērtēšanas rīkus, un, balstoties uz iegūto rezultātu analīzi, izstrādā kompetenču attīstības plānu izvirzīto karjeras mērķu sasniegšanai;
46.2.
kompetenču attīstības plānā ietver informāciju par personas iepriekš iegūto izglītību, apgūtajām prasmēm un kompetencēm, apgūto prasmju un kompetenču pārbaudi, trūkstošajām prasmēm un kompetencēm, kā arī nepieciešamo mācību atbalstu personas turpmākai profesionālās kompetences attīstībai atbilstoši darba tirgus vajadzībām un personas izvirzītajiem karjeras attīstības mērķiem;
46.3.
nodrošina, ka nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni, kompetenču attīstības plānā primāri tiek sniegti ieteikumi profesionālās tālākizglītības programmas, tai skaitā modulārās profesionālās tālākizglītības programmas, apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju iegūt profesionālo kvalifikāciju vai profesionālās kvalifikācijas daļu.
47.
Īstenojot šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minēto darbību šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās izglītības iestādes ievēro šādus nosacījumus:
47.1.
komplektējot mācību grupas, nodrošina, ka vienā grupā uzņemamo nodarbināto skaits ir ne lielāks kā 25 nodarbinātie;
47.2.
komplektējot mācību grupas, nodrošina, ka primāri tiek uzņemti nodarbinātie ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), nodarbinātie vecumā no 50 gadiem, nodarbinātie, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī bēgļi un personas ar alternatīvo statusu un nodarbinātie, kuri pasākumā iesaistās pirmo reizi;
47.3.
pirms mācību uzsākšanas veic personu prasmju novērtējumu, lai nodrošinātu, ka vienā grupā ir nodarbinātie ar līdzvērtīgu zināšanu un prasmju līmeni.
48.
Īstenojot šo noteikumu 21.14. apakšpunktā minēto darbību finansējuma saņēmējs izstrādā un ar Izglītības un zinātnes ministriju saskaņo ieteikumus šo noteikumu 14. punktā minētiem sadarbības partneriem par mērķa grupas informēšanas un piesaistes aktivitātēm, kā arī ikgadējo pasākumu plānu šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minēto sadarbības partneru pieaugušo koordinatoru prasmju stiprināšanai darbam ar pieaugušajiem.
49.
Finansējuma saņēmējs izstrādā un ar Izglītības un zinātnes ministriju līdz 2024.gada 31.decembrim saskaņo:
49.1.
priekšlikumu prasmju pasūtījuma kvalitātes uzlabošanai un nozaru ekspertu padomju metodoloģiskā darba ar nozares uzņēmumiem pilnveidošanai, lai iegūtu datos balstītu darba tirgus pieprasījumu;
49.2.
konceptuālu piedāvājumu risinājumam par labāku darba, privātās dzīves un mācību savienošanu nodarbinātajiem, jo īpaši nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni;
49.3.
priekšlikumu sadarbības attīstībai starp Valsts izglītības attīstības aģentūru, pašvaldībām un uzņēmējiem pieaugušo izglītības nodrošināšanai.
50.
Publiskos iepirkumus finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā, sociāli atbildīgā veidā un saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot nediskriminācijas principus. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums un inovāciju publiskais iepirkums).
51.
Finansējuma saņēmējs nodrošina demarkāciju ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem un novērš dubultā finansējuma risku.
52.
Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem.
53.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
54.
Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un normatīviem aktiem par Kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
55.
Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē tiklīdz tā pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
V.Noslēguma jautājumi
56.
Līdz Ekonomikas ministrijas komisijas izveidei šo noteikumu 15.4. apakšpunktā minēto saskaņojumu par šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8., 21.9. un 21.10. apakšpunktā minēto izglītības programmas īstenošanu projekta ietvaros sniedz Pieaugušo izglītības pārvaldības padome, kas darbojas saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprinātu nolikumu.
57.
Komisijas sastāvā iekļauj Ekonomikas ministrijas, Labklājības ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības un citu kompetento institūciju vai biedrību un nodibinājumu pārstāvjus un ekspertus, kas saskaņā ar cilvēkkapitāla attīstības stratēģiskajiem mērķiem un atbilstoši darba tirgus pieprasījumam un tautsaimniecības nozaru attīstības prognozēm nosaka, izskata, apstiprina un aktualizē mācību piedāvājumu, tādējādi nodrošinot mācību savstarpēju papildinātību starp dažādām mērķa grupām, kā arī veic regulāru pieaugušo izglītības pasākumu īstenošanas rezultātu novērtējumu. Komisijas sastāvu un nolikumu apstiprina ekonomikas ministrs.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds