Noteikumu projekts

Ministru kabineta noteikumi Nr. 381
Rīgā 2022. gada 21. jūnijā (prot. Nr. 33 34. §)
22-TA-1480
Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 9. panta 1., 2., 3., 4., 5. un 6. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno Eiropas Sociālā fonda Plus programmu materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam (turpmāk – programma), tai skaitā nosaka:
1.1.
kritērijus mājsaimniecībām, kurām ir tiesības saņemt programmas finansētu pārtiku un pamata materiālās palīdzības preces un piedalīties papildpasākumos (turpmāk – atbalsts);
1.2.
programmas finansētas pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču satura, kvalitātes, piegādes, uzglabāšanas un izdalīšanas prasības;
1.3.
partnerorganizāciju atlases kritērijus, kārtību, kādā organizē partnerorganizāciju atlasi, un kārtību, kādā izvērtē partnerorganizācijas pretendenta iesnieguma noraidīšanas nosacījumus;
1.4.
līguma vai vienošanās par pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču uzglabāšanu, izdalīšanu un papildpasākumu īstenošanu saturu, to noslēgšanas, grozīšanas un izbeigšanas kārtību;
1.5.
izmaksu attiecināmības un vienotās likmes maksājumu piemērošanas nosacījumus un kārtību;
1.6.
kārtību, kādā valsts budžetā plāno līdzekļus programmas ieviešanai.
2.
Programmas kopējais attiecināmais finansējums ir 38 280 000 euro, tai skaitā programmas finansējums – 32 538 000 euro un valsts budžeta finansējums – 5 742 000 euro.
3.
Tiesības saņemt programmas finansējumu programmas atbalstāmo darbību īstenošanai ir:
3.1.
finansējuma saņēmējam – pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču iegādei un transportēšanai;
3.2.
partnerorganizācijai, ar kuru sadarbības iestāde ir noslēgusi līgumu vai vienošanos saskaņā ar šo noteikumu VII nodaļā noteikto kārtību:
3.2.1.
ar pārtikas palīdzības sniegšanu saistītā procesa administrēšanai, tai skaitā pārtikas preču un gatavās maltītes (turpmāk – maltīte) pagatavošanai paredzēto preču uzglabāšanai un izdalīšanai;
3.2.2.
ar pamata materiālās palīdzības sniegšanu saistītā procesa administrēšanai, tai skaitā higiēnas un saimniecības preču un individuālo mācību piederumu uzglabāšanai un izdalīšanai;
3.2.3.
šo noteikumu V nodaļā minēto papildpasākumu īstenošanai;
3.3.
Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 4. pantā minētajām programmas vadībā iesaistītajām institūcijām programmas vadības nodrošināšanai – šādu atbalstāmo darbību īstenošanai:
3.3.1.
sagatavošanās programmas ieviešanai;
3.3.2.
programmas pārvaldības nodrošināšana;
3.3.3.
programmas uzraudzība un finanšu pārvaldība;
3.3.4.
programmas novērtēšana;
3.3.5.
sabiedrības informēšana.
II.Mājsaimniecības, kurām ir tiesības saņemt atbalstu
4.
Tiesības saņemt šo noteikumu 9. punktā minēto komplektu un piedalīties papildpasākumos ir mājsaimniecībai, kura atbilst šādiem kritērijiem:
4.1.
vienam no vispārīgajiem kritērijiem mājsaimniecībai, kurai pašvaldības sociālais dienests izsniedzis izziņu, kas apliecina, ka mājsaimniecība:
4.1.1.
atbilst trūcīgas mājsaimniecības statusam;
4.1.2.
ir nonākusi krīzes situācijā;
4.1.3.
atbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem maznodrošinātai mājsaimniecībai un ka tās rīcībā esošie ienākumi uz vienu ekvivalento patērētāju mājsaimniecībā mēnesī nepārsniedz:
4.1.3.1.
327 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā, bet katrai nākamajai personai mājsaimniecībā 229 euro;
4.1.3.2.
pašvaldības saistošajos noteikumos noteikto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni, ja tas ir noteikts mazāks par šo noteikumu 4.1.3.1. apakšpunktā minēto apmēru;
4.1.3.3.
šo noteikumu 4.1.3.1. apakšpunktā minēto apmēru, ja pašvaldība saistošajos noteikumos noteikusi labvēlīgākus nosacījumus atbalsta saņemšanai nekā 4.1.3.2. apakšpunktā minētais maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis;
4.2.
vismaz vienam no specifiskajiem kritērijiem mājsaimniecībai, kura pretendē:
4.2.1.
uz šo noteikumu 9.1.1., 9.1.2. un 9.1.3. apakšpunktā minētā pārtikas preču komplekta saņemšanu;
4.2.2.
uz šo noteikumu 9.2.1. un 9.2.2. apakšpunktā minētā individuālā mācību piederumu komplekta saņemšanu;
4.2.3.
uz šo noteikumu 9.3. apakšpunktā minētā higiēnas un saimniecības preču komplekta saņemšanu;
4.2.4.
uz šo noteikumu 9.4.1., 9.4.2., 9.4.3. un 9.4.4. apakšpunktā minētā higiēnas preču komplekta saņemšanu.
5.
Pašvaldības sociālais dienests izsniedz:
5.1.
šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minēto izziņu, – pamatojoties uz sociālā dienesta veiktu mājsaimniecības ienākumu un materiālās situācijas izvērtējumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par minimālo ienākumu slieksni un tā pārskatīšanu;
5.2.
šo noteikumu 4.1.2. apakšpunktā minēto izziņu, ja nav izsniegta šo noteikumu 4.1.1. vai 4.1.3. apakšpunktā minētā izziņa, – pamatojoties uz sociālā dienesta atzinumu, kurā novērtēta mājsaimniecības sociālā situācija, izņemot ienākumus, ja mājsaimniecība nonākusi krīzes situācijā tādu apstākļu dēļ, kurus tā nespēja paredzēt vai novērst un kuri izraisa pilnīgu vai daļēju materiālo vai citu resursu zudumu un padziļina tās nenodrošinātību ar pārtiku, higiēnas un saimniecības precēm vai individuāliem mācību piederumiem, un tai nepieciešama tūlītēja palīdzība.
6.
Pašvaldības sociālais dienests šo noteikumu 4.1.3. apakšpunktā minētajā izziņā norāda, ka mājsaimniecība atbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem.
7.
Šo noteikumu 4. punktā minētajai mājsaimniecībai ir tiesības pašvaldības sociālajā dienestā un partnerorganizācijā saņemt informāciju par atbalsta veidiem un izdales vietām.
III.Satura un kvalitātes prasības pārtikas un pamata materiālās palīdzības precēm un to nodrošināšanas kārtība
8.
Finansējuma saņēmējs nodrošina pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču iegādi, ne retāk kā reizi trijos gados veicot pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču piegādātāju (turpmāk – piegādātājs) atlasi atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā konkursa procedūrā, ievērojot publiskos iepirkumus reglamentējošos normatīvos aktus.
9.
Pārtikas un pamata materiālās palīdzības preces individuālai izdalei iedala šādos komplektos:
9.1.
pārtikas preces:
9.1.1.
mājsaimniecības loceklim bez vecuma ierobežojuma;
9.1.2.
mājsaimniecības loceklim vecumā no septiņiem līdz 12 mēnešiem (ieskaitot);
9.1.3.
mājsaimniecības loceklim vecumā no 13 līdz 24 mēnešiem (ieskaitot);
9.2.
individuālie mācību piederumi:
9.2.1.
mājsaimniecības loceklim vecumā no pieciem līdz 10 gadiem (ieskaitot);
9.2.2.
mājsaimniecības loceklim vecumā no 11 līdz 16 gadiem (ieskaitot);
9.3.
higiēnas un saimniecības preces mājsaimniecības loceklim bez vecuma ierobežojuma;
9.4.
higiēnas preces:
9.4.1.
mājsaimniecības loceklim vecumā līdz sešiem mēnešiem (ieskaitot);
9.4.2.
mājsaimniecības loceklim vecumā no septiņiem līdz 12 mēnešiem (ieskaitot);
9.4.3.
mājsaimniecības loceklim vecumā no 13 līdz 18 mēnešiem (ieskaitot);
9.4.4.
mājsaimniecības loceklim vecumā no 19 līdz 24 mēnešiem (ieskaitot).
10.
Sadarbības iestāde nosaka šo noteikumu 9. punktā minēto komplektu saturu un preču daudzumu atbilstoši vadošās iestādes veiktajam sociāli ekonomiskās situācijas izvērtējumam, ņemot vērā, ka:
10.1.
katram komplektam var būt atšķirīgs saturs;
10.2.
šo noteikumu 9.1.1. apakšpunktā minētajā komplektā:
10.2.1.
iekļauj vismaz šādas pārtikas preces un produktu grupas:
10.2.1.1.
graudaugi un citi cieti saturoši produkti, tai skaitā milti, makaroni, putraimi un to izstrādājumi, – kopā ne mazāk par 3,3 kg;
10.2.1.2.
gaļas produkti – kopā ne mazāk par 0,25 kg;
10.2.1.3.
eļļa – ne mazāk par 0,5 l;
10.2.1.4.
cukurs – ne mazāk par 0,25 kg;
10.2.1.5.
zivju produkti – ne mazāk par 0,25 kg;
10.2.2.
papildus var iekļaut citas pārtikas preces vai produktu grupas;
10.3.
šo noteikumu 9.1.1. apakšpunktā minētā komplekta saturu un preču daudzumu var veidot atšķirīgi, piemērojot individuālai izdalei vai maltītes nodrošināšanai;
10.4.
šo noteikumu 10.3. apakšpunktā minētais maltītes nodrošināšanai paredzētais komplekts neatkarīgi no tā satura un preču daudzuma ir līdzvērtīgs četru individuālai izdalei paredzēto komplektu cenai;
10.5.
šo noteikumu 9.1.2. un 9.1.3. apakšpunktā minētajā komplektā iekļauj vismaz šādus pārtikas produktus un produktu grupas:
10.5.1.
apstrādāta graudaugu pārtika vai ēdināšanas maisījumi zīdaiņiem – ne mazāk par 0,3 kg;
10.5.2.
pārtika bērniem, piemēram, augļu, ogu, dārzeņu, gaļas produkti, – ne mazāk par 3,6 kg;
10.6.
šo noteikumu 9.1., 9.2., 9.3. un 9.4. apakšpunktā minētajā komplektā iekļauj preces, kas norādītas attiecīgi šo noteikumu 1.2. un 3. pielikumā.
11.
Ja sadarbības iestāde ir mainījusi komplekta saturu un preču daudzumu, tā pārtrauc iepriekšējā komplekta izdali vai nosaka ar vadošo iestādi saskaņotu pārejas periodu komplektu izdalei.
12.
Finansējuma saņēmējs piegādātājam izvirza vismaz šādas vispārīgās prasības:
12.1.
nodrošināt iepirkuma nolikumā noteiktā satura, kvalitātes un daudzuma pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču (turpmāk šajā punktā – preces) ražošanu vai iepirkšanu, iepakošanu, komplektēšanu un piegādi visā Latvijā;
12.2.
nodrošināt preču atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām preču drošuma, kvalitātes un obligātajām nekaitīguma prasībām;
12.3.
nodrošināt, ka izdalīšanai paredzētās preces tiek iepakotas komplektā atbilstoši šo noteikumu 10. punktam;
12.4.
nodrošināt preču marķēšanu valsts valodā atbilstoši normatīvajiem aktiem par preču marķēšanu un Patērētāju tiesību aizsardzības likumam;
12.5.
uz katras preču komplekta vienības iepakojuma, izņemot individuālos mācību piederumus, nodrošināt skaidri salasāmu uzrakstu "Bezmaksas. Nav paredzēts pārdošanai" un Eiropas Savienības fondu vizuālās identitātes elementus atbilstoši normatīvā regulējuma prasībām;
12.6.
nodrošināt preču un preču komplekta vienības iepakojuma atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām par preču iepakojuma materiālu, tai skaitā atbilstību videi draudzīgam iepakojumam vai iepakojumam, kura lielākā daļa ir otrreiz pārstrādājama;
12.7.
atbilstoši ar finansējuma saņēmēju saskaņotam piegādes grafikam ne retāk kā reizi divos mēnešos nodrošināt preču transportēšanu uz partnerorganizāciju komplektu uzglabāšanas vai izdales vietu faktiskajām adresēm;
12.8.
izmantot videi draudzīgu preču piegādes veidu, lai piegādes laikā nodrošinātu samazinātu vides piesārņojumu ar autotransporta izplūdes gāzēm un veicinātu ceļa infrastruktūras slodzes samazināšanu.
13.
Finansējuma saņēmējs pārtikas preču piegādātājam izvirza šādas papildu specifiskās prasības:
13.1.
nodrošināt pārtikas preču kvalitāti atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumā minētajiem kritērijiem;
13.2.
nodrošināt, ka pēc piegādes izdales vietā šo noteikumu 9.1.1. apakšpunktā minētajā komplektā iekļauto pārtikas produktu realizācijas termiņš ir vismaz:
13.2.1.
pieci mēneši – graudaugiem un citiem cieti saturošiem produktiem;
13.2.2.
12 mēneši – gaļas produktiem;
13.2.3.
12 mēneši – olu pulverim;
13.2.4.
trīs mēneši – piena produktiem;
13.2.5.
deviņi mēneši – eļļai;
13.2.6.
12 mēneši – zivju produktiem;
13.3.
nodrošināt, ka pēc piegādes izdales vietā šo noteikumu 9.1.2. un 9.1.3. apakšpunktā minētajā komplektā iekļauto pārtikas produktu realizācijas termiņš ir ne mazāks kā 66 % no īsākā derīguma termiņa, ko ražotājs noteicis attiecīgajam produktam;
13.4.
atbilstoši iespējām un pieejamībai izmantot pārtikas produktus, kas atbilst bioloģiskās lauksaimniecības vai nacionālās pārtikas kvalitātes shēmu prasībām;
13.5.
nodrošināt, ka pārtikas produkti nesatur ģenētiski modificētos organismus, nesastāv no tiem un nav ražoti no šādiem organismiem;
13.6.
nodrošināt, ka pārtikas produkti pirms un pēc to iesaiņošanas komplektos tiek uzglabāti telpās, kas atbilst normatīvo aktu prasībām pārtikas aprites jomā, saskaņā ar pārtikas produktu marķējumā norādītajiem uzglabāšanas nosacījumiem.
14.
Finansējuma saņēmējs individuālo mācību piederumu piegādātājam izvirza šādas papildu specifiskās prasības:
14.1.
nodrošināt preču drošumu un kvalitāti atbilstoši šo noteikumu 2. pielikumā minētajiem kritērijiem;
14.2.
nodrošināt, ka šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minētie individuālie mācību piederumi, kuri atbilstoši Izglītības likumam jāsagādā izglītojamo vecākiem, atbilst Izglītības likumā noteiktajām prasībām.
15.
Finansējuma saņēmējs higiēnas un saimniecības preču piegādātājam izvirza šādas papildu specifiskās prasības:
15.1.
nodrošināt atbilstību preču lietošanai mājas apstākļos;
15.2.
nodrošināt preču drošumu un kvalitāti atbilstoši šo noteikumu 3. pielikumā minētajām prasībām un kritērijiem.
16.
Pārtikas un veterinārais dienests veic pārtikas produktu kvalitātes un nekaitīguma kontroli, paņemot partiju reprezentējošu paraugu un nosūtot to laboratoriskai pārbaudei valsts zinātniskajam institūtam "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" (turpmāk – institūts).
17.
Izdevumus, kas saistīti ar pārtikas produktu kontroli un paraugu ņemšanu, sedz piegādātājs saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Pārtikas un veterinārā dienesta veikto valsts uzraudzības un kontroles darbību un sniegto maksas pakalpojumu cenrādi.
18.
Izdevumus, kas saistīti ar laboratorisko pārbaudi un testēšanas pārskata sagatavošanu, sedz piegādātājs saskaņā ar normatīvajiem aktiem par institūta valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros veikto darbību cenrādi.
19.
Ja partiju reprezentējošais paraugs neatbilst normatīvo aktu prasībām pārtikas aprites jomā, Pārtikas un veterinārais dienests, ņemot nākamo partiju reprezentējošu paraugu nosūtīšanai uz laboratorisko pārbaudi, attiecīgo pārtikas produktu partiju aiztur piegādātāja noliktavā līdz laboratoriskās pārbaudes un testēšanas pārskata saņemšanai.
20.
Ja partiju reprezentējošā parauga laboratoriskās testēšanas rezultāti, par kuriem institūts ir informējis Pārtikas un veterināro dienestu, liecina, ka pārtika rada vai var radīt tiešu vai netiešu apdraudējumu cilvēku veselībai vai dzīvībai:
20.1.
piegādātājs nekavējoties novērš pārtikas radīto apdraudējumu cilvēku veselībai vai dzīvībai atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 28. janvāra Regulas (EK) Nr. 178/2002, ar ko paredz pārtikas aprites tiesību aktu vispārīgus principus un prasības, izveido Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestādi un paredz procedūras saistībā ar pārtikas nekaitīgumu (turpmāk – regula Nr. 178/2002), 19. pantam;
20.2.
Pārtikas un veterinārais dienests informē sabiedrību atbilstoši regulas Nr. 178/2002 50. pantam.
21.
Finansējuma saņēmējam reizi gadā, par to divus mēnešus iepriekš informējot piegādātāju, atbilstoši šo noteikumu 10. punktā minētajam situācijas izvērtējumam ir tiesības veikt izmaiņas līgumā noteiktajā preču klāstā:
21.1.
papildināt vai aizstāt pārtikas preces, ievērojot šo noteikumu 1. pielikumā minētos kritērijus;
21.2.
papildināt vai aizstāt individuālos mācību piederumus, ievērojot šo noteikumu 2. pielikumā minētos kritērijus;
21.3.
papildināt vai aizstāt higiēnas un saimniecības preces, ievērojot šo noteikumu 3. pielikumā minētos kritērijus;
21.4.
samazināt vai palielināt izdalāmo pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplektu skaitu atbilstoši atbalsta saņēmēju skaita izmaiņām.
IV.Prasības pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču uzglabāšanai un izdalīšanai
22.
Partnerorganizācija izdala pārtiku un pamata materiālās palīdzības preču komplektus un īsteno papildpasākumus:
22.1.
pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplektu uzglabāšanas vai izdales vietā;
22.2.
partnerorganizācijas juridiskajā vai faktiskajā adresē;
22.3.
citā telpā, par kuras izmantošanu noslēgts nomas vai patapinājuma līgums, vai teritorijā, kas atbilst papildpasākuma saturam un veidam;
22.4.
personas dzīvesvietā.
23.
Ja partnerorganizācija saskaņā ar līgumu vai vienošanos, kas noslēgta ar sadarbības iestādi, nodrošina maltīti kādā Rīgas valstspilsētas pašvaldības administratīvi teritoriālajā vienībā, valstspilsētā, izņemot Rīgu, vai novadā (turpmāk kopā – izdales teritorija), par maltīti uzskatāma viena ēdienreize, piedāvājot ēdināšanu uz vietas vai ēdienu līdzņemšanai.
24.
Partnerorganizācija nodrošina netraucētu piegādes autotransporta piebraukšanu pie pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplektu uzglabāšanas vai izdales vietas jebkurā gadalaikā. Ja komplektu uzglabāšanas vai izdales vietai ir apgrūtināta piegādes autotransporta piekļuve un komplektu novietošana telpās, partnerorganizācija laikus nodrošina efektīvus risinājumus komplektu piegādei un novietošanai telpās.
25.
Partnerorganizācija nodrošina, ka pārtikas preces un maltītes uzglabā un izdala vietā, kas ir iekļauta Pārtikas un veterinārā dienesta uzraudzībai pakļauto uzņēmumu reģistrā, vai vietā, kurā ir nodrošināta higiēnas prasību ievērošana atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Regulas (EK) Nr. 852/2004 par pārtikas produktu higiēnu (turpmāk – regula Nr. 852/2004) II pielikuma III nodaļas 1. punktam un VIII nodaļai, izņemot šo noteikumu 22.4. apakšpunktā minēto gadījumu. Minēto prasību ievērošanu izvērtē Pārtikas un veterinārais dienests.
26.
Partnerorganizācija izdalei paredzētos pamata materiālās palīdzības preču komplektus uzglabā telpās, kurās:
26.1.
saskaņā ar preču un pakalpojumu drošumu regulējošo normatīvo aktu prasībām ir ievērota laba higiēnas prakse un aizsardzība pret ārēju piesārņojuma avotu, piemēram, kaitēkļiem, kā arī aizsardzība pret piesārņojuma tālāku izplatību;
26.2.
komplekti ir novietoti tā, lai izvairītos no to piesārņojuma riska.
27.
Partnerorganizācija ir materiāli atbildīga par tās telpās esošo pārtikas un pamata materiālo preču drošību un tādu pasākumu veikšanu, lai nepieļautu mantisku zaudējumu rašanos. Ja ir radušies zaudējumi, izņemot zaudējumus, kas radušies nepārvaramas varas dēļ, partnerorganizācija tos atlīdzina sadarbības iestādei saskaņā ar noslēgto līgumu vai vienošanos.
28.
Partnerorganizācija nodrošina pārtikas preču komplektu fizisku nodalīšanu no pamata materiālās palīdzības preču komplektiem, kā arī higiēnas un saimniecības preču komplektu fizisku nodalīšanu no individuālo mācību piederumu komplektiem.
29.
Partnerorganizācija nodrošina, ka pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplekti līdz izdalīšanai netiek bojāti, izjaukti vai sadalīti pa daļām. Pieļaujama tikai šo noteikumu 23. punktā minētās maltītes nodrošināšanai paredzēto komplektu izjaukšana vai sadalīšana.
30.
Partnerorganizācija nodrošina, ka šo noteikumu 9. punktā minētie komplekti tiek izsniegti vienai no šo noteikumu 4.1.1., 4.1.2. vai 4.1.3. apakšpunktā minētajā izziņā norādītajām pilngadīgajām personām, mājsaimniecības norādītajam pārstāvim vai pašvaldības sociālā dienesta pārstāvim atbilstoši šādiem nosacījumiem:
30.1.
ja mājsaimniecībā ir šo noteikumu 9.1.1., 9.1.2. un 9.1.3. apakšpunktā minētais mājsaimniecības loceklis, izsniedz vienu attiecīgo šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minēto pārtikas preču komplektu kalendāra mēneša laikā un kopumā ne vairāk kā:
30.1.1.
vienu attiecīgo šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minēto komplektu šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minētās izziņas derīguma termiņa laikā, ja izziņa izsniegta uz vienu mēnesi;
30.1.2.
divus attiecīgos šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minētos komplektus šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minētās izziņas derīguma termiņa laikā, ja izziņa izsniegta uz trim mēnešiem;
30.1.3.
četrus attiecīgos šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minētos komplektus šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minētās izziņas derīguma termiņa laikā, ja izziņa izsniegta uz sešiem mēnešiem;
30.1.4.
divus attiecīgos šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minētos komplektus triju mēnešu laikā no šo noteikumu 4.1.2. apakšpunktā minētās izziņas izsniegšanas dienas;
30.2.
ja mājsaimniecībā ir šo noteikumu 9.2.1. un 9.2.2. apakšpunktā minētais mājsaimniecības loceklis, izsniedz vienu attiecīgo šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minēto individuālo mācību piederumu komplektu kalendāra gada laikā, ja ir izsniegta viena no šo noteikumu 4.1.1., 4.1.2. vai 4.1.3. apakšpunktā minētām izziņām;
30.3.
ja mājsaimniecība pretendē uz šo noteikumu 9.3. apakšpunktā minēto higiēnas un saimniecības preču komplektu, katram mājsaimniecības loceklim izsniedz vienu attiecīgo šo noteikumu 9.3. apakšpunktā minēto komplektu kalendāra mēneša laikā un kopumā ne vairāk kā:
30.3.1.
vienu attiecīgo šo noteikumu 9.3. apakšpunktā minēto komplektu šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minētās izziņas derīguma termiņa laikā, ja izziņa izsniegta uz vienu mēnesi vai trim mēnešiem;
30.3.2.
divus attiecīgos šo noteikumu 9.3. apakšpunktā minētos komplektus šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minētās izziņas derīguma termiņa laikā, ja izziņa izsniegta uz sešiem mēnešiem;
30.3.3.
vienu attiecīgo šo noteikumu 9.3. apakšpunktā minēto komplektu triju mēnešu laikā no šo noteikumu 4.1.2. apakšpunktā minētās izziņas izsniegšanas dienas;
30.4.
ja mājsaimniecībā ir šo noteikumu 9.4.1., 9.4.2., 9.4.3. un 9.4.4. apakšpunktā minētais mājsaimniecības loceklis, izsniedz vienu attiecīgo šo noteikumu 9.4. apakšpunktā minēto higiēnas un saimniecības preču komplektu kalendāra mēneša laikā un kopumā ne vairāk kā:
30.4.1.
vienu attiecīgo šo noteikumu 9.4. apakšpunktā minēto komplektu šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minētās izziņas derīguma termiņa laikā, ja izziņa izsniegta uz vienu mēnesi vai trim mēnešiem;
30.4.2.
divus attiecīgos šo noteikumu 9.4. apakšpunktā minētos komplektus šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minētās izziņas derīguma termiņa laikā, ja izziņa izsniegta uz sešiem mēnešiem;
30.4.3.
vienu attiecīgo šo noteikumu 9.4. apakšpunktā minēto komplektu triju mēnešu laikā no šo noteikumu 4.1.2. apakšpunktā minētās izziņas izsniegšanas dienas;
30.5.
ja mājsaimniecībā ir mājsaimniecības loceklis vecumā līdz 12 mēnešiem (ieskaitot), izņēmuma gadījumā pēc mājsaimniecības izvēles izsniedz vienu no šo noteikumu 9.4.1. vai 9.4.2. apakšpunktā minētajiem higiēnas preču komplektiem;
30.6.
ja mājsaimniecībā ir mājsaimniecības loceklis vecumā no pieciem līdz 10 gadiem (ieskaitot) vai vecumā no 11 līdz 16 gadiem (ieskaitot), izņēmuma gadījumā pēc mājsaimniecības izvēles izsniedz vienu no šo noteikumu 9.2.1. vai 9.2.2. apakšpunktā minētajiem individuālo mācību piederumu komplektiem atbilstoši klasei (sākumskolā vai pamatskolā), kuru skolēns apmeklē.
31.
Izņēmuma gadījumā partnerorganizācija šo noteikumu 9. punktā minētos komplektus drīkst izsniegt mēneša laikā pēc pašvaldības izziņas derīguma termiņa beigām, nepārsniedzot šo noteikumu 30. punktā attiecīgajam komplektam norādīto kopējo skaitu noteiktajam periodam.
32.
Ja partnerorganizācijai rodas šaubas, ka pilngadīgā persona, kura saņem komplektu šo noteikumu 30. punktā minētajā kārtībā, atbilst izziņā norādītajai, tai ir tiesības lūgt uzrādīt personu apliecinošu dokumentu.
33.
Izsniedzot pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplektus, partnerorganizācija:
33.1.
izdara atzīmi uz šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētās izziņas, norādot:
33.1.1.
izsniegto komplektu veidu un skaitu;
33.1.2.
izsniegšanas datumu;
33.1.3.
tā partnerorganizācijas pārstāvja vārdu un uzvārdu, kurš komplektu izsniedzis un apliecinājis to ar parakstu;
33.2.
veic izdalīto pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplektu uzskaiti atbilstoši ar sadarbības iestādi noslēgtā līguma vai vienošanās nosacījumiem;
33.3.
pēc programmas elektroniskās datu uzskaites sistēmas ieviešanas šo noteikumu 33.2. apakšpunktā minēto uzskaiti veic elektroniski:
33.3.1.
komplektu izsniegšanas laikā, ja izdales vietā kalendāra mēnesī vidēji tiek izsniegti vairāk nekā 300 komplekti;
33.3.2.
vismaz reizi mēnesī, ja izdales vietā kalendāra mēnesī vidēji tiek izsniegti līdz 300 komplektiem.
34.
Izsniedzot personai šo noteikumu 23. punktā minētās maltītes, partnerorganizācija nodrošina:
34.1.
maltīšu izdali vismaz tādā apjomā, ko nosaka, izmantojot šādu formulu:

Qm = 12 x Qp1 + 48 x Qp2, kur:

Qm – izdalāmo maltīšu skaits;
Qp1 – maltītes pagatavošanai piegādāto šo noteikumu 35. punktā minēto individuālai izdalei paredzēto pārtikas preču komplektu skaits;
Qp2 – maltītes pagatavošanai piegādāto šo noteikumu 10.3. apakšpunktā minēto maltītes nodrošināšanai paredzēto pārtikas preču komplektu skaits;
"12", "48" – no viena attiecīgā pārtikas preču komplekta pagatavojamo maltīšu skaits;
34.2.
maltīšu uzskaiti atbilstoši ar sadarbības iestādi noslēgtā līguma vai vienošanās nosacījumiem.
35.
Ja partnerorganizācijas komplektu uzglabāšanas vai izdales vietā izdalei paredzētā pārtikas preču komplekta derīguma termiņš ir mazāks par 30 dienām vai sadarbības iestāde ir pārtraukusi šā komplekta izdali saskaņā ar šo noteikumu 11. punktu, to var piegādāt partnerorganizācijai, kas nodrošina šo noteikumu 23. punktā minēto maltīti, šādā kārtībā:
35.1.
elektroniski saskaņojot ar sadarbības iestādi, ja maltīti nodrošina pati partnerorganizācija;
35.2.
rakstiski vienojoties ar partnerorganizāciju, kas nodrošina maltīti, un sadarbības iestādi, ja maltīti nodrošina cita partnerorganizācija.
V.Papildpasākumu īstenošanas kārtība
36.
Partnerorganizācija nodrošina, ka papildpasākumi mazina personu sociālo atstumtību, sniedz ieguldījumu nabadzības izskaušanā, kā arī veicina šo personu patstāvību savu sociālo problēmu vai krīzes situācijas rezultātā radušos problēmu risināšanā ilgtermiņā.
37.
Izsniedzot pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplektu vai maltīti, partnerorganizācija izvērtē mājsaimniecības vajadzības un piedāvā tai iespēju brīvprātīgi piedalīties šādos papildpasākumos:
37.1.
informatīvi pasākumi par papildu iespējām saņemt atbalstu ikdienas problēmu risināšanai vai krīzes situācijā, par nodarbinātības iespējām, izglītības iespējām, sabiedrības veselības veicināšanu, sportu, brīvā laika pavadīšanu, par Eiropas Sociālā fonda Plus vai citu ārvalstu finanšu instrumentu projektu ietvaros pieejamiem pakalpojumiem un citiem līdzīgiem pasākumiem;
37.2.
individuāls un grupu darbs ar personu vai personu grupām, nodrošinot starpinstitucionālu sadarbību, atsevišķu speciālistu profesionālās konsultācijas un atbalsta grupas vai pašpalīdzības grupas sociālo problēmu risināšanā;
37.3.
neformāli izglītojoši pasākumi praktisku sadzīves iemaņu attīstībai, tai skaitā ēst gatavošanā, veļas mazgāšanā, mājas uzkopšanā, mājsaimniecības budžeta plānošanā, bērnu audzināšanā un darba meklēšanā;
37.4.
socializēšanas pasākumi personas sociālo lomu, vērtību, kultūras un tradīciju apgūšanai un iekļaušanai sabiedrībā.
38.
Ja partnerorganizācija ir pašvaldība vai pašvaldības iestāde, tā nesaņem programmas finansējumu par tādu papildpasākumu īstenošanu, kuri tai jānodrošina saskaņā ar normatīvajiem aktiem un tiek finansēti no publiskā finansējuma līdzekļiem, tai skaitā no ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem.
39.
Partnerorganizācija nodrošina papildpasākumu un tajos iesaistīto atbalstu saņēmušo personu uzskaiti atbilstoši ar sadarbības iestādi noslēgtā līguma vai vienošanās nosacījumiem.
VI.Partnerorganizāciju atlase
40.
Partnerorganizāciju atlasi veic sadarbības iestāde saskaņā ar partnerorganizāciju atlases nolikumu (turpmāk – atlases nolikums) un šo noteikumu 4. pielikumā minētajiem kritērijiem.
41.
Atlases nolikumu katrai partnerorganizāciju atlases reizei izstrādā un pēc saskaņošanas ar vadošo iestādi apstiprina sadarbības iestāde.
42.
Sadarbības iestāde līdz 2023. gada 31. decembrim izsludina sākotnējo partnerorganizāciju atlasi, lai nodrošinātu pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšanu visā Latvijas teritorijā. Partnerorganizāciju atlases organizē ne retāk kā reizi trijos gados. Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšana ietver:
42.1.
pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplektu uzglabāšanu un izdalīšanu, kā arī papildpasākumu īstenošanu;
42.2.
maltītes nodrošināšanu, tai skaitā pārtikas preču komplektu uzglabāšanu un izlietošanu, maltīšu izdalīšanu, kā arī papildpasākumu īstenošanu.
43.
Sadarbības iestāde ir tiesīga organizēt partnerorganizāciju atlasi pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšanas nodrošināšanai un papildpasākumu īstenošanai atsevišķā izdales teritorijā, ja:
43.1.
partnerorganizācijas pretendents (turpmāk – pretendents) attiecīgajā izdales teritorijā nenodrošina šo noteikumu 42. punktā minētās pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšanu vai daļu no tās atbilstoši partnerorganizāciju atlases iesniegumam (turpmāk – iesniegums);
43.2.
kāda partnerorganizācija pārtrauc dalību vai tiek izslēgta no dalības programmas īstenošanā, jo nav pildījusi līguma vai vienošanās nosacījumus.
44.
Sadarbības iestāde tās oficiālajā tīmekļvietnē (www.sif.gov.lv) publicē:
44.1.
paziņojumu par partnerorganizāciju atlases izsludināšanu, atlases nolikumu un iesniegumu pieņemšanas termiņu – ne vēlāk kā 20 darbdienas pirms pretendentu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām;
44.2.
paziņojumu par partnerorganizāciju atlases termiņa pagarināšanu, tās pārtraukšanu vai izbeigšanu.
45.
Sadarbības iestāde rīko bezmaksas informatīvos seminārus un konsultācijas pretendentiem par atlases nolikumā tiem izvirzītajiem nosacījumiem.
46.
Pretendents var uzdot jautājumus par partnerorganizāciju atlasi un iesnieguma sagatavošanu, nosūtot tos sadarbības iestādei uz partnerorganizāciju atlases paziņojumā norādīto elektroniskā pasta adresi ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, norādot atsauci uz izsludināto partnerorganizāciju atlasi.
47.
Sadarbības iestāde atbildi uz jautājumu sniedz triju darbdienu laikā pēc jautājuma saņemšanas, bet ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Sadarbības iestāde biežāk uzdotos jautājumus un atbildes publicē tās oficiālajā tīmekļvietnē (www.sif.gov.lv).
48.
Lai iegūtu tiesības būt par partnerorganizāciju, pretendents iesniedz sadarbības iestādē iesniegumu atbilstoši tās oficiālajā tīmekļvietnē (www.sif.gov.lv) ievietotajam iesnieguma veidlapas paraugam un pievieno atlases nolikumā noteiktos dokumentus, ja tas spēj nodrošināt pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču izdalīšanu un (vai) maltīšu nodrošināšanu un papildpasākumu īstenošanu pilnībā vai daļēji vismaz vienā izdales teritorijā.
49.
Partnerorganizāciju atlasē ir tiesības piedalīties arī pretendentu apvienībai, ja tā atbilst šādām prasībām:
49.1.
katrs pretendentu apvienības dalībnieks atbilst šo noteikumu 4. pielikumā minētajiem kopīgajiem atbilstības kritērijiem;
49.2.
visi pretendentu apvienības dalībnieki kopā nodrošina atbilstību šo noteikumu 4. pielikumā minētajiem kritērijiem;
49.3.
pretendentu apvienības dalībnieki noslēdz vienošanos par sadarbību, kurā tiek iekļauta vismaz šāda informācija:
49.3.1.
pretendentu apvienības paraksttiesīgā persona;
49.3.2.
pretendentu apvienības dalībnieku tiesības, pienākumi, atbildība, tai skaitā administratīvā un finansiālā, un sadarbības principi;
49.3.3.
atbalsta nodrošināšanas sadalījums pa veidiem teritoriālā griezumā atbilstoši pretendentu apvienības dalībnieku atbildības sadalījumam;
49.3.4.
pretendentu apvienības dalībnieku sadarbības principi, kas ietver atbalsta plānošanu, nodrošināšanu un uzskaiti, finansējuma sadalījumu starp pretendentu apvienības dalībniekiem, piedāvājumu par nepieciešamo pārskatu sagatavošanas kārtību un iesniegšanu sadarbības iestādē.
50.
Lai veiktu partnerorganizāciju atlasi, sadarbības iestāde izveido un vada partnerorganizāciju atlases komisiju (turpmāk – komisija).
51.
Ja vairāku vērtēšanas kritērijiem atbilstošu pretendentu piedāvājums nodrošināt pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču izsniegšanu, tai skaitā arī maltīšu izsniegšanu, un papildpasākumu īstenošanu sasniedz vai pārsniedz kādā izdales teritorijā nepieciešamo atbalsta intensitāti:
51.1.
tiesības kļūt par partnerorganizāciju iegūst lielāko punktu skaitu saņēmušais pretendents;
51.2.
sadarbības iestāde aicina pretendentus, kuri saņēmuši vienādu lielāko punktu skaitu, attiecīgajā izdales teritorijā sniegt daļēju atbalstu.
52.
10 darbdienu laikā pēc tam, kad sadarbības iestāde pretendentam paziņojusi lēmumu piešķirt tam tiesības būt par partnerorganizāciju, pretendents:
52.1.
sniedz sadarbības iestādei informāciju un apliecinošos dokumentus par pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču uzglabāšanas un izdales vietu adresēm un maltīšu nodrošināšanas vietu adresēm, ja attiecināms. Ja norādītajās adresēs esošās telpas nav pretendenta īpašumā, tad vienlaikus ar informācijas sniegšanu par adresēm pretendents iesniedz arī ar telpu īpašnieku noslēgtā līguma vai nodomu protokola apliecinātu kopiju;
52.2.
iesniedz Pārtikas un veterinārā dienesta apliecinājumu, ka pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču uzglabāšanas un izdales vietas telpās un palīgtelpās ir nodrošināta vispārīgo higiēnas prasību ievērošana atbilstoši Regulas Nr. 852/2004 II pielikuma III nodaļas 1. punktam un VIII nodaļai, ja pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču uzglabāšanas un izdales vieta nav reģistrēta Pārtikas un veterinārā dienesta uzraudzībai pakļauto uzņēmumu reģistrā.
53.
Sadarbības iestāde līgumu vai vienošanos ar partnerorganizāciju slēdz, ja pretendents šo noteikumu 52. punktā minētajā termiņā ir iesniedzis sadarbības iestādei visu šo noteikumu 52.1. apakšpunktā minēto informāciju un šo noteikumu 52.2. apakšpunktā minēto Pārtikas un veterinārā dienesta apliecinājumu.
VII.Sadarbības iestādes un partnerorganizācijas līgums vai vienošanās
54.
Līgums vai vienošanās par pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču izdalīšanu un papildpasākumu īstenošanu (turpmāk – līgums vai vienošanās) nosaka tiesiskās attiecības starp sadarbības iestādi un partnerorganizāciju vai to apvienību.
55.
Līgumu vai vienošanos slēdz uz laiku, kas nav ilgāks par trim gadiem.
56.
Līgumā vai vienošanās dokumentā sadarbības iestāde iekļauj vismaz šādu informāciju:
56.1.
informācija par līdzējiem;
56.2.
līguma vai vienošanās preambula, priekšmets, tā apjoms, kvalitātes prasības;
56.3.
finansējuma saņemšanas un izmaksas kārtība;
56.4.
maksājumu atlikšanas, to apmēra samazināšanas vai maksājumu apturēšanas noteikumi;
56.5.
līguma vai vienošanās izpildes termiņš, vieta un nosacījumi;
56.6.
līgumslēdzēju pušu tiesības un pienākumi;
56.7.
pretendentu apvienības dalībnieku savstarpējās sadarbības principi, ja līgumu vai vienošanos slēdz pretendentu apvienība;
56.8.
partnerorganizācijas pārskatu iesniegšanas kārtība;
56.9.
līgumslēdzēju pušu konfidencialitātes saistības un publicitātes noteikumi;
56.10.
līgumslēdzēju pušu sadarbības kārtība un kontaktpersonas;
56.11.
partnerorganizācijas atbalstāmo darbību īstenošanas uzraudzības kārtība;
56.12.
līgumslēdzēju pušu atbildība par līguma vai vienošanās neizpildi, tai skaitā tiesiskās aizsardzības līdzekļi;
56.13.
noteikumi attiecībā uz nepārvaramu varu;
56.14.
kārtība, kādā izdarāmi grozījumi līgumā vai vienošanās dokumentā, kārtība, kādā pieļaujama atkāpšanās no līguma vai vienošanās, un līguma vai vienošanās atcelšanas vai izbeigšanas kārtība;
56.15.
pretenziju izteikšanas un strīdu izskatīšanas kārtība.
57.
Sadarbības iestāde un partnerorganizācija var vienoties par grozījumiem noslēgtā līguma vai vienošanās tekstā, ja:
57.1.
ir saņemts partnerorganizācijas iesniegums par tās vēlmi sniegt atbalstu papildu izdales teritorijā, kurā šā iesnieguma iesniegšanas dienā attiecīgā partnerorganizācija nesniedz atbalstu vai nodrošina to daļēji;
57.2.
sadarbības iestādei ir iesniegta visa šo noteikumu 52.1. apakšpunktā minētā informācija un šo noteikumu 52.2. apakšpunktā minētais Pārtikas un veterinārā dienesta apliecinājums.
58.
Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma vai vienošanās šādā gadījumā:
58.1.
partnerorganizācija nepilda līguma vai vienošanās nosacījumus;
58.2.
partnerorganizācijai vai personai, kura ir partnerorganizācijas valdes loceklis, patiesais labuma guvējs vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt partnerorganizāciju darbībās, kas saistītas ar tās filiāli vai struktūrvienību, ir piemērotas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā noteiktajos gadījumos;
58.3.
citos gadījumos, kurus nosaka līgums vai vienošanās par programmas īstenošanu.
VIII.Izmaksu attiecināmības un vienotās likmes piemērošanas nosacījumi un kārtība
59.
Atbalsta īstenošanai ir šādas izmaksas:
59.1.
tiešās attiecināmās izmaksas:
59.1.1.
finansējuma saņēmēja norēķini ar piegādātāju atbilstoši noslēgtā piegādes līguma nosacījumiem;
59.1.2.
pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ja tās nav atgūstamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
59.2.
netiešās attiecināmās izmaksas:
59.2.1.
sadarbības iestādes veiktie vienotas likmes maksājumi partnerorganizācijām:
59.2.1.1.
septiņu procentu apmērā no personām izdalīto pārtikas un (vai) pamata materiālās palīdzības preču vērtības par to uzglabāšanas un izdalīšanas administrēšanu;
59.2.1.2.
septiņu procentu apmērā no personām izdalītās pārtikas un (vai) pamata materiālās palīdzības preču vērtības par šo noteikumu 37. punktā minēto papildpasākumu īstenošanu;
59.2.2.
tehniskās palīdzības vienotas likmes finansējums, nepārsniedzot piecus procentus no šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību izmaksām. Programmas tehniskās palīdzības finansējuma saņēmējs nodrošina netiešo attiecināmo izmaksu uzskaiti šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros.
60.
Neattiecināmās izmaksas ir finansējuma saņēmēja programmas ietvaros organizēto iepirkumu administrēšanas izmaksas 85 498 euro apmērā, un tās finansē no valsts budžeta līdzekļiem.
61.
Izmaksas, kuras vienlaikus tiek segtas no diviem vai vairākiem publiskā finansējuma avotiem, tai skaitā no Eiropas Savienības fondu un citas ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem, ir neatbilstošas un netiek segtas no programmas finansējuma.
62.
Sadarbības iestāde līgumā vai vienošanās dokumentā nosaka netiešo attiecināmo izmaksu piemērošanas kārtību, paredzot, ka:
62.1.
reizi ceturksnī pēc tam, kad partnerorganizācija sniegusi pārskatu par izdalītās pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplektu skaitu, veic šo noteikumu 59.2.1.1. apakšpunktā minēto maksājumu. Tā apmēru nosaka, izmantojot šādu formulu:

NI = 7 % x (pn x Pn + mn x Mn + hn x Hn), kur

NI – partnerorganizācijai izmaksājamā summa;
p – izdalīto vai maltītēm izmantoto pārtikas preču komplektu skaits;
P – pārtikas preču komplekta vērtība;
m – izdalīto individuālo mācību piederumu komplektu skaits;
M – individuālo mācību piederumu komplekta vērtība;
h – izdalīto higiēnas un saimniecības preču komplektu skaits;
H – higiēnas un saimniecības preču komplekta vērtība;
n – attiecīgais šo noteikumu 9.1., 9.2., 9.3. va9.4. apakšpunktā minēto komplektu veids;
62.2.
ne retāk kā reizi ceturksnī pēc šo noteikumu 62.3. apakšpunktā minēto nosacījumu izpildes veic šo noteikumu 59.2.1.2. apakšpunktā minēto maksājumu. Tā apmēru nosaka, izmantojot šo noteikumu 62.1. apakšpunktā minēto formulu;
62.3.
partnerorganizācija katrā izdales teritorijā atbilstoši izdales vietu skaitam nodrošina vismaz šādu papildpasākumu skaitu un atbalsta saņēmēju iesaisti papildpasākumos:
62.3.1.
viena izdales vieta – īstenots viens papildpasākums un iesaistīti kopā vismaz pieci atbalsta saņēmēji;
62.3.2.
no divām līdz 10 izdales vietām – īstenoti divi papildpasākumi un iesaistīti kopā vismaz 10 atbalsta saņēmēji;
62.3.3.
no 11 līdz 24 izdales vietām – īstenoti trīs papildpasākumi un iesaistīti kopā vismaz 15 atbalsta saņēmēji;
62.3.4.
vairāk par 24 izdales vietām – īstenoti četri papildpasākumi un iesaistīti kopā vismaz 20 atbalsta saņēmēji.
IX.Valsts budžeta līdzekļu plānošana un pieprasījuma sagatavošana
63.
Finanšu līdzekļus, kas paredzēti atbalsta īstenošanai, valsts budžetā plāno kā dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem atbilstoši šo noteikumu 2. un 60. punktā minētajam programmas finansējumam un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummai.
64.
Valsts budžeta līdzekļus atbalsta īstenošanai plāno, un valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavo šo noteikumu 65. punktā minētās atbildīgās institūcijas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts budžeta pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem.
65.
Par valsts budžeta līdzekļu pieprasījuma iesniegšanu Finanšu ministrijā ir atbildīgi:
65.1.
Sabiedrības integrācijas fonds kā sadarbības iestāde un finansējuma saņēmējs – par nepieciešamo finansējumu:
65.1.1.
iepirkumu administrēšanai;
65.1.2.
preču piegādei;
65.1.3.
vienotās likmes piemērošanai partnerorganizācijām;
65.1.4.
funkciju nodrošināšanai;
65.2.
Labklājības ministrija kā vadošā iestāde – par vadošās iestādes funkciju nodrošināšanai nepieciešamo finansējumu;
65.3.
Finanšu ministrija kā revīzijas iestāde – par revīzijas iestādes funkciju nodrošināšanai nepieciešamo finansējumu.
66.
Ja kārtējā gadā nav pietiekams finansējums atbalsta īstenošanai, programmas vadībā iesaistītās institūcijas priekšlikumus apropriācijas pārdalei no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" (turpmāk – 80.00.00 programma) sagatavo un iesniedz atbilstoši normatīvajiem aktiem par 80.00.00 programmā plānoto līdzekļu pārdales kārtību Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai.
67.
Sadarbības iestāde, finansējuma saņēmējs un revīzijas iestāde pirms valsts budžeta līdzekļu pieprasījuma iesniegšanas Finanšu ministrijā to saskaņo ar vadošo iestādi, pievienojot pieprasījumam rakstisku saskaņojumu.
68.
Sadarbības iestāde pēc pieprasījuma sniedz vadošajai iestādei prognozes par nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem, ņemot vērā kārtējā gada budžeta sagatavošanas laika grafiku.
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Labklājības ministrs G. Eglītis
1.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 21. jūnija
noteikumiem Nr.
381
Programmas īstenošanai paredzēto pārtikas preču ražošanas, nekaitīguma un kvalitātes kritēriji
2.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 21. jūnija
noteikumiem Nr.
381
Programmas īstenošanai paredzēto individuālo mācību piederumu kvalitātes kritēriji
3.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 21. jūnija
noteikumiem Nr.
381
Programmas īstenošanai paredzēto higiēnas un saimniecības preču drošuma prasības un kvalitātes kritēriji
4.
pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 21. jūnija
noteikumiem Nr.
381
Partnerorganizāciju atlases vērtēšanas kritēriji