22-TA-2915
Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi"
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
3.panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2015, 122. nr.; 2017, 173. nr.; 2018, 172. nr.; 2019, 108. nr.; 2020, 61. nr.; 2021, 91., 130. nr.) šādus grozījumus:
3.panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2015, 122. nr.; 2017, 173. nr.; 2018, 172. nr.; 2019, 108. nr.; 2020, 61. nr.; 2021, 91., 130. nr.) šādus grozījumus:
1.
Papildināt ar 2.5.3 un 2.5.4 apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.5.3 automaģistrāle - ir ceļš, kam pretējie braukšanas virzieni ir atdalīti viens no otras ar sadalošo joslu vai ar citiem līdzekļiem, kas nodrošina līdzvērtīgu drošības līmeni, un nekrustojas ar citiem ceļiem, tostarp gājēju un velosipēdu ceļiem, un dzelzceļa pārbrauktuvēm vienā līmenī, kā arī netiek lietots ar to robežojošo īpašumu apkalpošanai, un to apzīmē ar 557. ceļa zīmi.
2.5.4 ātrgaitas ceļš - ir ceļš, uz kura var nokļūt tikai no satiksmes mezgliem vai regulējamiem krustojumiem un kurš nekrustojas ar gājēju un velosipēdu ceļiem un dzelzceļa pārbrauktuvēm vienā līmenī, un to apzīmē ar 552. ceļa zīmi.".
"2.5.3 automaģistrāle - ir ceļš, kam pretējie braukšanas virzieni ir atdalīti viens no otras ar sadalošo joslu vai ar citiem līdzekļiem, kas nodrošina līdzvērtīgu drošības līmeni, un nekrustojas ar citiem ceļiem, tostarp gājēju un velosipēdu ceļiem, un dzelzceļa pārbrauktuvēm vienā līmenī, kā arī netiek lietots ar to robežojošo īpašumu apkalpošanai, un to apzīmē ar 557. ceļa zīmi.
2.5.4 ātrgaitas ceļš - ir ceļš, uz kura var nokļūt tikai no satiksmes mezgliem vai regulējamiem krustojumiem un kurš nekrustojas ar gājēju un velosipēdu ceļiem un dzelzceļa pārbrauktuvēm vienā līmenī, un to apzīmē ar 552. ceļa zīmi.".
2.
Izteikt 2.25.apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.25. sadalošā josla – ceļa daļa, kas norobežo blakus brauktuves vienu no otras vai līdztekus izvietotus ceļus (piem. gājēju un velosipēdu ceļi)
un nav paredzēta transportlīdzekļu braukšanai vai apturēšanai;".
"2.25. sadalošā josla – ceļa daļa, kas norobežo blakus brauktuves vienu no otras vai līdztekus izvietotus ceļus (piem. gājēju un velosipēdu ceļi)
un nav paredzēta transportlīdzekļu braukšanai vai apturēšanai;".
3.
Izteikt 2.29 punktu šādā redakcijā:
"2.29. velojosla – josla uz brauktuves, kas paredzēta braukšanai ar velosipēdu un elektroskrejriteni un no citu transportlīdzekļu satiksmes ir atdalīta ar 920. vai 925. ceļa apzīmējumu, vai ar paaugstinātu apmali (tiek apzīmēta ar 941. ceļa apzīmējumu; var tikt apzīmēta ar 413. un 824. ceļa zīmi);".
"2.29. velojosla – josla uz brauktuves, kas paredzēta braukšanai ar velosipēdu un elektroskrejriteni un no citu transportlīdzekļu satiksmes ir atdalīta ar 920. vai 925. ceļa apzīmējumu, vai ar paaugstinātu apmali (tiek apzīmēta ar 941. ceļa apzīmējumu; var tikt apzīmēta ar 413. un 824. ceļa zīmi);".
4.
Izteikt 4.punktu šādā redakcijā:
“4. Īslaicīgi braukt pa ceļu ārpus apdzīvotām vietām, ja tas nepieciešams ceļa vai tilta šķērsošanai, atļauts mopēdiem, tricikliem, kvadricikliem un motocikliem, kuru izmantošanu ceļu satiksmē izgatavotājs nav paredzējis, kā arī sniega motocikliem, kas reģistrēti transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par transportlīdzekļu reģistrāciju, un speciālai traktortehnikai, kas reģistrēta traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvo sistēmā, bet kurus to izgatavotājs nav paredzējis izmantošanai ceļu satiksmē. Piedaloties ceļu satiksmē ar šādu transportlīdzekli tā vadītājam jādara viss iespējamais, lai tiktu nodrošināta ceļu satiksmes drošība."
“4. Īslaicīgi braukt pa ceļu ārpus apdzīvotām vietām, ja tas nepieciešams ceļa vai tilta šķērsošanai, atļauts mopēdiem, tricikliem, kvadricikliem un motocikliem, kuru izmantošanu ceļu satiksmē izgatavotājs nav paredzējis, kā arī sniega motocikliem, kas reģistrēti transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par transportlīdzekļu reģistrāciju, un speciālai traktortehnikai, kas reģistrēta traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvo sistēmā, bet kurus to izgatavotājs nav paredzējis izmantošanai ceļu satiksmē. Piedaloties ceļu satiksmē ar šādu transportlīdzekli tā vadītājam jādara viss iespējamais, lai tiktu nodrošināta ceļu satiksmes drošība."
5.
Izteikt 7., 8., 9.punktu šādā redakcijā:
"7. Gājējiem jāpārvietojas pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu vai kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu, bet, ja to nav, – pa nomali. Ja ietves, gājēju ceļa, gājēju un velosipēdu ceļa, kopīga gājēju un velosipēdu ceļa vai nomales nav vai ja pa to pārvietoties nav iespējams, gājējiem ir atļauts pārvietoties pa brauktuves malu vienā rindā (pa ceļiem, kur ir sadalošā josla, – pa ārmalu). Ja uz šādiem ceļiem atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 30 km/h, gājējiem atļauts pārvietoties pa brauktuves malu arī vairāk nekā vienā rindā.
8. Pārvietoties pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu, kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu vai nomali un dzīvojamā zonā, izmantojot skrituļslidas, skrituļdēļus u. tml. inventāru, atļauts, ja tas netraucē citus ceļu satiksmes dalībniekus. Šķērsot brauktuvi ar skrituļslidām, skrituļdēli u. tml. inventāru atļauts ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.
9. Gājējiem, kuri iet pa brauktuves malu vai nomali ārpus apdzīvotām vietām, jāpārvietojas pretim transportlīdzekļu braukšanas virzienam. Personām, kuras brauc ratiņkrēslā vai stumj motociklu, mopēdu, velosipēdu u. tml. pa brauktuves malu vai nomali, atļauts pārvietoties pa jebkuru ceļa pusi.".
"7. Gājējiem jāpārvietojas pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu vai kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu, bet, ja to nav, – pa nomali. Ja ietves, gājēju ceļa, gājēju un velosipēdu ceļa, kopīga gājēju un velosipēdu ceļa vai nomales nav vai ja pa to pārvietoties nav iespējams, gājējiem ir atļauts pārvietoties pa brauktuves malu vienā rindā (pa ceļiem, kur ir sadalošā josla, – pa ārmalu). Ja uz šādiem ceļiem atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 30 km/h, gājējiem atļauts pārvietoties pa brauktuves malu arī vairāk nekā vienā rindā.
8. Pārvietoties pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu, kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu vai nomali un dzīvojamā zonā, izmantojot skrituļslidas, skrituļdēļus u. tml. inventāru, atļauts, ja tas netraucē citus ceļu satiksmes dalībniekus. Šķērsot brauktuvi ar skrituļslidām, skrituļdēli u. tml. inventāru atļauts ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.
9. Gājējiem, kuri iet pa brauktuves malu vai nomali ārpus apdzīvotām vietām, jāpārvietojas pretim transportlīdzekļu braukšanas virzienam. Personām, kuras brauc ratiņkrēslā vai stumj motociklu, mopēdu, velosipēdu u. tml. pa brauktuves malu vai nomali, atļauts pārvietoties pa jebkuru ceļa pusi.".
6.
Izteikt 11., 12., 13.punktu šādā redakcijā:
"11. Organizētas cilvēku grupas (ekskursijas, gājieni u.c.) drīkst pārvietoties tikai pa ceļa labo pusi transportlīdzekļu braukšanas virzienā grupā ne vairāk par četriem cilvēkiem rindā. Organizētās cilvēku grupas priekšā kreisajā pusē un aizmugurē kreisajā pusē jāatrodas personām speciālā augstas redzamības apģērbā ar gaismu atstarojošiem elementiem, bet diennakts tumšajā laikā un nepietiekamas redzamības apstākļos – papildus arī ar iedegtiem lukturiem: priekšā ar baltas gaismas lukturi, bet aizmugurē ar sarkanas gaismas lukturi.
12. Bērnu grupas drīkst pārvietoties pa ietvēm, gājēju ceļiem, gājēju un velosipēdu ceļiem vai kopīgiem gājēju un velosipēdu ceļiem, bet, ja to nav, – tikai diennakts gaišajā laikā pa ceļa labās puses nomali transportlīdzekļu braukšanas virzienā kolonnā ne vairāk par diviem bērniem rindā. Bērnu grupas priekšā kreisajā pusē un aizmugurē kreisajā pusē jāatrodas pieaugušajiem speciālā augstas redzamības apģērbā ar atstarojošiem elementiem.
13. Gājējiem brauktuve jāšķērso pa gājēju pārejām (pazemes vai virszemes), bet, ja to nav, – krustojumos pa ietvju vai nomaļu iedomāto turpinājumu. Ja gājēja redzamības zonā gājēju pārejas vai krustojuma nav, brauktuvi atļauts šķērsot taisnā leņķī attiecībā pret brauktuves malu pārliecinoties, ka netuvojas transportlīdzekļi.".
"11. Organizētas cilvēku grupas (ekskursijas, gājieni u.c.) drīkst pārvietoties tikai pa ceļa labo pusi transportlīdzekļu braukšanas virzienā grupā ne vairāk par četriem cilvēkiem rindā. Organizētās cilvēku grupas priekšā kreisajā pusē un aizmugurē kreisajā pusē jāatrodas personām speciālā augstas redzamības apģērbā ar gaismu atstarojošiem elementiem, bet diennakts tumšajā laikā un nepietiekamas redzamības apstākļos – papildus arī ar iedegtiem lukturiem: priekšā ar baltas gaismas lukturi, bet aizmugurē ar sarkanas gaismas lukturi.
12. Bērnu grupas drīkst pārvietoties pa ietvēm, gājēju ceļiem, gājēju un velosipēdu ceļiem vai kopīgiem gājēju un velosipēdu ceļiem, bet, ja to nav, – tikai diennakts gaišajā laikā pa ceļa labās puses nomali transportlīdzekļu braukšanas virzienā kolonnā ne vairāk par diviem bērniem rindā. Bērnu grupas priekšā kreisajā pusē un aizmugurē kreisajā pusē jāatrodas pieaugušajiem speciālā augstas redzamības apģērbā ar atstarojošiem elementiem.
13. Gājējiem brauktuve jāšķērso pa gājēju pārejām (pazemes vai virszemes), bet, ja to nav, – krustojumos pa ietvju vai nomaļu iedomāto turpinājumu. Ja gājēja redzamības zonā gājēju pārejas vai krustojuma nav, brauktuvi atļauts šķērsot taisnā leņķī attiecībā pret brauktuves malu pārliecinoties, ka netuvojas transportlīdzekļi.".
7.
Izteikt 18.1., 18.2. un 18.3.apakšpunktus šādā redakcijā:
“18.1. šķērsot brauktuvi vietās, kur uzstādīti nožogojumi gājējiem vai ceļu nožogojumi, izņemot vietas, kur ceļa nožogojumos ir speciāli ierīkoti ceļa šķērsošanai paredzēti pārtraukumi;
18.2. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja brauktuvei ir četras vai vairāk braukšanas joslas un ja nav sadalošās joslas;
18.3. pārvietoties pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. vai 557. ceļa zīmi;”.
“18.1. šķērsot brauktuvi vietās, kur uzstādīti nožogojumi gājējiem vai ceļu nožogojumi, izņemot vietas, kur ceļa nožogojumos ir speciāli ierīkoti ceļa šķērsošanai paredzēti pārtraukumi;
18.2. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja brauktuvei ir četras vai vairāk braukšanas joslas un ja nav sadalošās joslas;
18.3. pārvietoties pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. vai 557. ceļa zīmi;”.
8.
Izteikt 82.punktu šādā redakcijā:
"82. Braucot atpakaļgaitā, transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst traucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, transportlīdzekļa vadītājam minētā manevra veikšanā jālūdz citu personu palīdzība. Aizliegts braukt atpakaļgaitā pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. vai 557. ceļa zīmi.".
"82. Braucot atpakaļgaitā, transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst traucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, transportlīdzekļa vadītājam minētā manevra veikšanā jālūdz citu personu palīdzība. Aizliegts braukt atpakaļgaitā pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. vai 557. ceļa zīmi.".
9.
Izteikt 93.punktu šādā redakcijā:
"93. Ja josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem apzīmēta ar 505. ceļa zīmi un 940. ceļa apzīmējumu un iekārtota brauktuves labajā pusē, un nav atdalīta no pārējās brauktuves ar nepārtrauktu ceļa apzīmējuma līniju, transportlīdzekļa vadītājam jānogriežas pa labi no šīs joslas. Transportlīdzekļa vadītājam aizliegts ilgstoši braukt pa šo joslu un jānogriežas tuvākajā brauktuvē vai vietā, kur no ceļa nobrauc uz blakusteritoriju. Šajā joslā atļauts iebraukt arī, lai pasažieri iekāptu transportlīdzeklī vai izkāptu no tā, ja tas netraucē pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu vai taksometru satiksmi, kā arī lai izbrauktu pa labi uz ceļa ar šādu joslu.".
"93. Ja josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem apzīmēta ar 505. ceļa zīmi un 940. ceļa apzīmējumu un iekārtota brauktuves labajā pusē, un nav atdalīta no pārējās brauktuves ar nepārtrauktu ceļa apzīmējuma līniju, transportlīdzekļa vadītājam jānogriežas pa labi no šīs joslas. Transportlīdzekļa vadītājam aizliegts ilgstoši braukt pa šo joslu un jānogriežas tuvākajā brauktuvē vai vietā, kur no ceļa nobrauc uz blakusteritoriju. Šajā joslā atļauts iebraukt arī, lai pasažieri iekāptu transportlīdzeklī vai izkāptu no tā, ja tas netraucē pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu vai taksometru satiksmi, kā arī lai izbrauktu pa labi uz ceļa ar šādu joslu.".
10.
Izteikt 101. un 102.punktu šādā redakcijā:
"101. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h, bet dzīvojamās zonās, daudzdzīvokļu namu pagalmos, degvielas uzpildes staciju, stāvvietu un stāvvietu zonu teritorijās – 20 km/h. Ārpus apdzīvotām vietām visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt – 90 km/h, bet vietās, kas apzīmētas ar 552. vai 557.ceļa zīmi, jāievēro braukšanas ātrums atbilstoši šo noteikumu 103.4. un 103.7.apakšpunktos noteiktajai kārtībai.
102. Ceļa posmos apdzīvotās vietās, kur uzstādītas attiecīgas ceļa zīmes, transportlīdzekļu, ievērojot šo noteikumu 99. punktā minētos nosacījumus, braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt ceļa zīmē norādīto ātrumu.".
"101. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h, bet dzīvojamās zonās, daudzdzīvokļu namu pagalmos, degvielas uzpildes staciju, stāvvietu un stāvvietu zonu teritorijās – 20 km/h. Ārpus apdzīvotām vietām visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt – 90 km/h, bet vietās, kas apzīmētas ar 552. vai 557.ceļa zīmi, jāievēro braukšanas ātrums atbilstoši šo noteikumu 103.4. un 103.7.apakšpunktos noteiktajai kārtībai.
102. Ceļa posmos apdzīvotās vietās, kur uzstādītas attiecīgas ceļa zīmes, transportlīdzekļu, ievērojot šo noteikumu 99. punktā minētos nosacījumus, braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt ceļa zīmē norādīto ātrumu.".
11.
Izteikt 103.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"103.4. braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, autobusiem, – 100 km/h, automobiļiem un autobusiem, velkot piekabi, un kravas automobiļiem, – 90 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam visiem minētajiem transportlīdzekļiem – 90 km/h.".
"103.4. braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, autobusiem, – 100 km/h, automobiļiem un autobusiem, velkot piekabi, un kravas automobiļiem, – 90 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam visiem minētajiem transportlīdzekļiem – 90 km/h.".
12.
Papildināt ar 103.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"103.7. braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 557. ceļa zīmi, motocikliem, tricikliem, vieglajiem automobiļiem , – 120 km/h, autobusiem, kvadricikliem– 100 km/h, automobiļiem un autobusiem, velkot piekabi, un kravas automobiļiem, – 90 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam visiem minētajiem transportlīdzekļiem – 90 km/h.".
"103.7. braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 557. ceļa zīmi, motocikliem, tricikliem, vieglajiem automobiļiem , – 120 km/h, autobusiem, kvadricikliem– 100 km/h, automobiļiem un autobusiem, velkot piekabi, un kravas automobiļiem, – 90 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam visiem minētajiem transportlīdzekļiem – 90 km/h.".
13.
Izteikt 110.punktu šādā redakcijā:
“110. Lai netraucētu citus ceļu satiksmes dalībniekus, palaistu garām ar lielāku ātrumu braucošu transportlīdzekli, šo noteikumu 88.punktā minētie transportlīdzekļi drīkst īslaicīgi braukt pa ceļa nomali, ja tai ir asfalta vai asfaltbetona segums. Ja ārpus apdzīvotām vietām ceļa platums vai brauktuves stāvoklis, ņemot vērā pretim braucošo transportlīdzekļu satiksmes intensitāti, neļauj apdzīt lēni braucošu, šo noteikumu 88.punktā minētie transportlīdzekļi, tā vadītājam, netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus, jābrauc iespējami tuvāk ceļa (nomales) labajai malai, kā arī, ja nepieciešams, jāaptur transportlīdzeklis un jāpalaiž garām transportlīdzekļi, kas aiz tā izveidojuši sastrēgumu.”.
“110. Lai netraucētu citus ceļu satiksmes dalībniekus, palaistu garām ar lielāku ātrumu braucošu transportlīdzekli, šo noteikumu 88.punktā minētie transportlīdzekļi drīkst īslaicīgi braukt pa ceļa nomali, ja tai ir asfalta vai asfaltbetona segums. Ja ārpus apdzīvotām vietām ceļa platums vai brauktuves stāvoklis, ņemot vērā pretim braucošo transportlīdzekļu satiksmes intensitāti, neļauj apdzīt lēni braucošu, šo noteikumu 88.punktā minētie transportlīdzekļi, tā vadītājam, netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus, jābrauc iespējami tuvāk ceļa (nomales) labajai malai, kā arī, ja nepieciešams, jāaptur transportlīdzeklis un jāpalaiž garām transportlīdzekļi, kas aiz tā izveidojuši sastrēgumu.”.
14.
Izteikt 140.punktu šādā redakcijā:
"140. Dzīvojamā zonā, degvielas uzpildes staciju, stāvvietu un stāvvietu zonu teritorijā gājējiem, savukārt elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem tikai dzīvojamā zonā, ir priekšroka, taču viņiem aizliegts nepamatoti traucēt citu transportlīdzekļu braukšanu.”.
"140. Dzīvojamā zonā, degvielas uzpildes staciju, stāvvietu un stāvvietu zonu teritorijā gājējiem, savukārt elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem tikai dzīvojamā zonā, ir priekšroka, taču viņiem aizliegts nepamatoti traucēt citu transportlīdzekļu braukšanu.”.
15.
Papildināt noteikumus ar 15.1 nodaļu šādā redakcijā:
"15.1 Ātrgaitas ceļš vai automaģistrāle
159.1 Ātrgaitas ceļa un automaģistrāles lietošana, ieskaitot šķērsošanu, ir aizliegta gājējiem, dzīvnieku pārvietošanai ārpus transportlīdzekļa, velosipēdu, elektroskrejriteņu, mopēdu, traktortehnikas, pajūgu un transportlīdzekļu, kuri nevar braukt ar lielāku ātrumu par 60 km/h vadītājiem;
159.2 Piespiedu apstāšanās gadījumā uz ātrgaitas ceļa vai automaģistrāles transportlīdzeklis jānovieto uz nomales vai speciāli šim gadījuma paredzētā apstāšanās vietā. Transportlīdzekļa vadītājam nekavējoties jāiededz avārijas gaismas signalizācija un transportlīdzekļa aizmugurē attālumā, kas ir ne mazāks par 100 m, jāizliek avārijas zīme;
159.3 Uz ātrgaitas ceļa vai automaģistrāles aizliegts apstāties un stāvēt, apgriezties braukšanai pretējā virzienā, braukt atpakaļgaitā un to škērsot.".
"15.1 Ātrgaitas ceļš vai automaģistrāle
159.1 Ātrgaitas ceļa un automaģistrāles lietošana, ieskaitot šķērsošanu, ir aizliegta gājējiem, dzīvnieku pārvietošanai ārpus transportlīdzekļa, velosipēdu, elektroskrejriteņu, mopēdu, traktortehnikas, pajūgu un transportlīdzekļu, kuri nevar braukt ar lielāku ātrumu par 60 km/h vadītājiem;
159.2 Piespiedu apstāšanās gadījumā uz ātrgaitas ceļa vai automaģistrāles transportlīdzeklis jānovieto uz nomales vai speciāli šim gadījuma paredzētā apstāšanās vietā. Transportlīdzekļa vadītājam nekavējoties jāiededz avārijas gaismas signalizācija un transportlīdzekļa aizmugurē attālumā, kas ir ne mazāks par 100 m, jāizliek avārijas zīme;
159.3 Uz ātrgaitas ceļa vai automaģistrāles aizliegts apstāties un stāvēt, apgriezties braukšanai pretējā virzienā, braukt atpakaļgaitā un to škērsot.".
16.
Papildināt noteikumus ar 179.1 apakšpunktu šādā redakcijā:
“179.1 Automobilim ir atļauts vilkt divas piekabes (puspiekabi un piekabi), ja ir saņemta attiecīga lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļauja. “.
“179.1 Automobilim ir atļauts vilkt divas piekabes (puspiekabi un piekabi), ja ir saņemta attiecīga lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļauja. “.
17.
Papildināt noteikumus ar 200.1.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"200.1.4. lai brauktu pa braukšanas joslu visā tās platumā uz ceļiem, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 30 km/h ( izņemot darba vietās uz ceļiem un ierobežojumiem, kam noteikts darbības laiks) un nav dzīvojamā zona, ja nav velosipēdu ceļa, velo joslas, gājēju ceļa, gājēju un velosipēdu ceļa vai kopīga gājēju un velosipēdu ceļa.".
"200.1.4. lai brauktu pa braukšanas joslu visā tās platumā uz ceļiem, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 30 km/h ( izņemot darba vietās uz ceļiem un ierobežojumiem, kam noteikts darbības laiks) un nav dzīvojamā zona, ja nav velosipēdu ceļa, velo joslas, gājēju ceļa, gājēju un velosipēdu ceļa vai kopīga gājēju un velosipēdu ceļa.".
18.
Izteikt 200.3.apakšpunktu šādā redakcijā:
“200.3. braukt pa ietvi, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama. Braucot pa ietvi, velosipēdu vadītājiem jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji un, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu vai jāaptur velosipēds. Velosipēdu vadītāji nekādā veidā nedrīkst apdraudēt vai traucēt gājējus. Gājējiem, pārvietojoties pa ietvi, ir priekšroka. Braucot pa ietvi vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām, velosipēdu vadītājiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.”.
“200.3. braukt pa ietvi, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama. Braucot pa ietvi, velosipēdu vadītājiem jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji un, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu vai jāaptur velosipēds. Velosipēdu vadītāji nekādā veidā nedrīkst apdraudēt vai traucēt gājējus. Gājējiem, pārvietojoties pa ietvi, ir priekšroka. Braucot pa ietvi vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām, velosipēdu vadītājiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.”.
19.
Izteikt 205.punktu šādā redakcijā:
“205. Nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai pretējā virzienā apdzīvotās vietās ārpus krustojumiem velosipēda vadītājam atļauts no brauktuves labās malas, bet uz ceļiem, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos ar vienu joslu katrā virzienā, – arī no kreisā malējā stāvokļa, kas ieņemts uz attiecīgā virziena braukšanas joslas.”.
“205. Nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai pretējā virzienā apdzīvotās vietās ārpus krustojumiem velosipēda vadītājam atļauts no brauktuves labās malas, bet uz ceļiem, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos ar vienu joslu katrā virzienā, – arī no kreisā malējā stāvokļa, kas ieņemts uz attiecīgā virziena braukšanas joslas.”.
20.
Izteikt 212.1 3.apakšpunktu šādā redakcijā:
“212.1 3. braukt pa ietvi vai kopīgo gājēju un velosipēdu ceļu. Braucot pa ietvi vai kopīgo gājēju un velosipēdu ceļu, elektroskrejriteņu vadītājiem jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji un, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu vai jāaptur elektroskrejritenis. Elektroskrejriteņu vadītāji nedrīkst apdraudēt vai traucēt gājējus. Gājējiem, pārvietojoties pa ietvi, ir priekšroka. Braucot pa ietvi vai kopīgo gājēju un velosipēdu ceļu vietās, kur elektroskrejriteņu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām, elektroskrejriteņu vadītājiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību;”.
“212.1 3. braukt pa ietvi vai kopīgo gājēju un velosipēdu ceļu. Braucot pa ietvi vai kopīgo gājēju un velosipēdu ceļu, elektroskrejriteņu vadītājiem jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji un, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu vai jāaptur elektroskrejritenis. Elektroskrejriteņu vadītāji nedrīkst apdraudēt vai traucēt gājējus. Gājējiem, pārvietojoties pa ietvi, ir priekšroka. Braucot pa ietvi vai kopīgo gājēju un velosipēdu ceļu vietās, kur elektroskrejriteņu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām, elektroskrejriteņu vadītājiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību;”.
21.
Izteikt 212.6 punktu šādā redakcijā:
"212.6 Elektroskrejritenim braukšanas laikā priekšpusē deg baltas gaismas lukturis, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturis. Elektroskrejriteņa vadītājam vecumā no 14 līdz 17 gadiem ir jābūt galvā uzvilktai aizsprādzētai aizsargķiverei. Ieteicams elektroskrejriteņa vadītājam būt tērptam augstas redzamības apģērbā ar gaismu atstarojošiem elementiem.".
"212.6 Elektroskrejritenim braukšanas laikā priekšpusē deg baltas gaismas lukturis, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturis. Elektroskrejriteņa vadītājam vecumā no 14 līdz 17 gadiem ir jābūt galvā uzvilktai aizsprādzētai aizsargķiverei. Ieteicams elektroskrejriteņa vadītājam būt tērptam augstas redzamības apģērbā ar gaismu atstarojošiem elementiem.".
22.
Izteikt 246.punktu šādā redakcijā:
“246. Automobiļa salonā pie priekšējā stikla atļauts novietot invalīdu stāvvietu izmantošanas karti, ja automobiļa vadītājs vai tā pasažieris ir persona, kurai izsniegta invalīdu stāvvietu izmantošanas karte. Invalīdu stāvvietu izmantošanas karti ir tiesības saņemt:
246.1. personai ar invaliditāti, kam ir kustību un gaitas traucējumi un kam Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija izsniegusi atzinumu par medicīniskajām indikācijām vieglā automobiļa speciālai pielāgošanai un pabalsta saņemšanai transporta izdevumu kompensēšanai;
246.2. personai ar I grupas redzes invaliditāti;
246.3. personai vecumā līdz 18 gadiem, kam noteikta invaliditāte un kam Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību.".
“246. Automobiļa salonā pie priekšējā stikla atļauts novietot invalīdu stāvvietu izmantošanas karti, ja automobiļa vadītājs vai tā pasažieris ir persona, kurai izsniegta invalīdu stāvvietu izmantošanas karte. Invalīdu stāvvietu izmantošanas karti ir tiesības saņemt:
246.1. personai ar invaliditāti, kam ir kustību un gaitas traucējumi un kam Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija izsniegusi atzinumu par medicīniskajām indikācijām vieglā automobiļa speciālai pielāgošanai un pabalsta saņemšanai transporta izdevumu kompensēšanai;
246.2. personai ar I grupas redzes invaliditāti;
246.3. personai vecumā līdz 18 gadiem, kam noteikta invaliditāte un kam Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību.".
23.
Papildināt noteikumus ar 246.1 un 246.2 punktiem šādā redakcijā:
“246.1 Invalīdu stāvvietu izmantošanas karti izsniedz valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija", pamatojoties uz Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas elektroniski sniegto informāciju par personas tiesībām saņemt invalīdu stāvvietu izmantošanas karti, ja saņemts kartes saņēmēja vai tā pārstāvja iesniegums. Invalīdu stāvvietu izmantošanas karti izsniedz uz termiņu, uz kuru personai ir piešķirta invaliditāte, kas atbilst 246.punktā minētajiem nosacījumiem. Ja noteiktās invaliditātes termiņš pārsniedz 10 gadus, tad karti izsniedz uz 10 gadiem. Maksu par invalīdu stāvvietu izmantošanas kartes izsniegšanu sedz pakalpojuma saņēmējs, atbilstoši Ceļu satiksmes drošības direkcijas cenrādim.
246.2 Invalīdu stāvvietu izmantošanas karte (3. pielikuma 12.punkts) ir tumši zils taisnstūris (garums 148 mm, augstums 106 mm). Kartes aversa kreisajā pusē norādīts kartes derīguma termiņš, izdevējs un kartes sērijas numurs, zem tā attēlota personas ar invaliditāti pazīšanas zīme baltā krāsā, labajā pusē – Latvijas atšķirības zīme "LV", zem tās uzraksts latviešu valodā "Eiropas Kopienas modelis", zem tā ar atstarpi uzraksts latviešu valodā "Invalīdu stāvvietu izmantošanas karte", zem tā ar atstarpi analogs uzraksts citās Eiropas Savienības valodās. Kartes reversa kreisajā pusē – kartes īpašnieka fotogrāfija, zem tās norādīts personas vārds, uzvārds un paraksts, labajā pusē – informācija latviešu valodā "Šī karte pilnvaro tās īpašnieku izmantot speciāli apzīmētu stāvvietu pakalpojumus Eiropas Savienības dalībvalstīs.".
“246.1 Invalīdu stāvvietu izmantošanas karti izsniedz valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija", pamatojoties uz Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas elektroniski sniegto informāciju par personas tiesībām saņemt invalīdu stāvvietu izmantošanas karti, ja saņemts kartes saņēmēja vai tā pārstāvja iesniegums. Invalīdu stāvvietu izmantošanas karti izsniedz uz termiņu, uz kuru personai ir piešķirta invaliditāte, kas atbilst 246.punktā minētajiem nosacījumiem. Ja noteiktās invaliditātes termiņš pārsniedz 10 gadus, tad karti izsniedz uz 10 gadiem. Maksu par invalīdu stāvvietu izmantošanas kartes izsniegšanu sedz pakalpojuma saņēmējs, atbilstoši Ceļu satiksmes drošības direkcijas cenrādim.
246.2 Invalīdu stāvvietu izmantošanas karte (3. pielikuma 12.punkts) ir tumši zils taisnstūris (garums 148 mm, augstums 106 mm). Kartes aversa kreisajā pusē norādīts kartes derīguma termiņš, izdevējs un kartes sērijas numurs, zem tā attēlota personas ar invaliditāti pazīšanas zīme baltā krāsā, labajā pusē – Latvijas atšķirības zīme "LV", zem tās uzraksts latviešu valodā "Eiropas Kopienas modelis", zem tā ar atstarpi uzraksts latviešu valodā "Invalīdu stāvvietu izmantošanas karte", zem tā ar atstarpi analogs uzraksts citās Eiropas Savienības valodās. Kartes reversa kreisajā pusē – kartes īpašnieka fotogrāfija, zem tās norādīts personas vārds, uzvārds un paraksts, labajā pusē – informācija latviešu valodā "Šī karte pilnvaro tās īpašnieku izmantot speciāli apzīmētu stāvvietu pakalpojumus Eiropas Savienības dalībvalstīs.".
24.
Izteikt 264. punktu šādā redakcijā:
"312. un 313. zīmes darbība neattiecas uz transportlīdzekļiem, kuriem, izvērtējot sabiedrisko drošību un bīstamību, lai veiktu speciālus pārvadājumus (piemēram, pārvadātu dzīvnieku izcelsmes blakusproduktus un atvasinātus produktus, kas nav paredzēti cilvēka patēriņam), izsniegta valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi" atļauja.".
"312. un 313. zīmes darbība neattiecas uz transportlīdzekļiem, kuriem, izvērtējot sabiedrisko drošību un bīstamību, lai veiktu speciālus pārvadājumus (piemēram, pārvadātu dzīvnieku izcelsmes blakusproduktus un atvasinātus produktus, kas nav paredzēti cilvēka patēriņam), izsniegta valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi" atļauja.".
25.
Izteikt 276.49 apakšpunktu šādā redakcijā:
554. zīme “Piespiedu apstāšanās vieta”. Norāda vietu tunelī, uz ātrgaitas ceļa vai automaģistrāles, kas paredzēta transportlīdzekļa novietošanai piespiedu apstāšanās gadījumā;".
554. zīme “Piespiedu apstāšanās vieta”. Norāda vietu tunelī, uz ātrgaitas ceļa vai automaģistrāles, kas paredzēta transportlīdzekļa novietošanai piespiedu apstāšanās gadījumā;".
26.
Papildināt noteikumus ar 276.52. un 276.53. apakšpunktiem šādā redakcijā:
"276.52. 557. zīme "Automaģistrāle". Vieta, no kuras sākot ir spēkā šo noteikumu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes kārtību uz automaģistrālēm.
[BILDE] [PARAUGS}
276.53. 558. zīme "Automaģistrāles beigas".".
[BILDE] [PARAUGS}
"276.52. 557. zīme "Automaģistrāle". Vieta, no kuras sākot ir spēkā šo noteikumu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes kārtību uz automaģistrālēm.
[BILDE] [PARAUGS}
276.53. 558. zīme "Automaģistrāles beigas".".
[BILDE] [PARAUGS}
27.
Izteikt 280.33. apakšpunktu šādā redakcijā:
"280.33. 633. zīme “Avārijas tālrunis”. Norāda vietu tunelī, uz ātrgaitas ceļa vai automaģistrāles, kur atrodas tālrunis, pa kuru var izsaukt glābšanas dienestu;".
"280.33. 633. zīme “Avārijas tālrunis”. Norāda vietu tunelī, uz ātrgaitas ceļa vai automaģistrāles, kur atrodas tālrunis, pa kuru var izsaukt glābšanas dienestu;".
28.
Papildināt noteikumus ar 284.1punktu šādā redakcijā:
"284.1 Informācija par iespējamajiem braukšanas virzieniem vairāklīmeņu krustojumos:
285.11. 754.zīme “Iepriekšēja norāde par nobrauktuvi no automaģistrāles”. Informē par nobrauktuvi no automaģistrāles;
[BILDE] [PARAUGS}
285.12. 755.zīme “Tuvojas nobrauktuve”. Papildu brīdinājums par tuvošanos nobrauktuvei no automaģistrāles (attālums 300 m (3 svītras), 200 m (2 svītras), 100 m (1 svītra));
[BILDE] [PARAUGS}
285.13. 756.zīme “Virziena norāde”. Novietojama pie izejas virs brauktuves vai arī starp brauktuvēm;
[BILDE] [PARAUGS}
"284.1 Informācija par iespējamajiem braukšanas virzieniem vairāklīmeņu krustojumos:
285.11. 754.zīme “Iepriekšēja norāde par nobrauktuvi no automaģistrāles”. Informē par nobrauktuvi no automaģistrāles;
[BILDE] [PARAUGS}
285.12. 755.zīme “Tuvojas nobrauktuve”. Papildu brīdinājums par tuvošanos nobrauktuvei no automaģistrāles (attālums 300 m (3 svītras), 200 m (2 svītras), 100 m (1 svītra));
[BILDE] [PARAUGS}
285.13. 756.zīme “Virziena norāde”. Novietojama pie izejas virs brauktuves vai arī starp brauktuvēm;
[BILDE] [PARAUGS}
29.
Izteikt 285.4.apakšpunktu šādā redakcijā:
“285.4. 804.–808. papildzīme "Darbības zona". Norāda 326., 327., 328., 329., 537. un 539. zīmes darbības virzienu un zonu. Ar 804. un 808.papildzīmi norāda arī attālumu līdz objektam, kas ir apzīmēts ar 537. vai 539. zīmi, bet ar 805.- 807. papildzīmi – 537. un 539. zīmes darbības zonu, ja tās ir uzstādītas paralēli stāvvietas malai;”.
“285.4. 804.–808. papildzīme "Darbības zona". Norāda 326., 327., 328., 329., 537. un 539. zīmes darbības virzienu un zonu. Ar 804. un 808.papildzīmi norāda arī attālumu līdz objektam, kas ir apzīmēts ar 537. vai 539. zīmi, bet ar 805.- 807. papildzīmi – 537. un 539. zīmes darbības zonu, ja tās ir uzstādītas paralēli stāvvietas malai;”.
30.
Izteikt 285.32.apakšpunktu šādā redakcijā:
"285.32. 854. papildzīme "Informācija par velosipēdu ceļu". Norāda, ka pa šķērsojamo ceļu vai tā daļu ir organizēta velosatiksme norādītajos virzienos;".
"285.32. 854. papildzīme "Informācija par velosipēdu ceļu". Norāda, ka pa šķērsojamo ceļu vai tā daļu ir organizēta velosatiksme norādītajos virzienos;".
31.
Izteikt 285.38.apakšpunktu šādā redakcijā:
“285.38. 860. papildzīme "Elektromobiļiem". Norāda, ka ar 537. zīmi apzīmētā stāvvietā ir pieejama uzlāde un atļauta transportlīdzekļu stāvēšana tikai elektromobiļiem un ārēji lādējamiem hibrīdtransportlīdzekļiem to uzlādes laikā”.
“285.38. 860. papildzīme "Elektromobiļiem". Norāda, ka ar 537. zīmi apzīmētā stāvvietā ir pieejama uzlāde un atļauta transportlīdzekļu stāvēšana tikai elektromobiļiem un ārēji lādējamiem hibrīdtransportlīdzekļiem to uzlādes laikā”.
32.
Izteikt 289.punktu šādā redakcijā:
"289. Ceļa apzīmējumiem (5. pielikums) jāatbilst standartu LVS 85:2016 "Ceļa apzīmējumi", LVS 85:2016/A1:2018 "Ceļa apzīmējumi" un LVS 93:2006 "Ceļa signālstabiņi. Lietošanas noteikumi" prasībām. Gājēju pārejas tiek projektētas atbilstoši standartam LVS 190–10:2007 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi", LVS 190-10:2007/A1:2010 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi" un LVS 190-10:2007/A2:2020 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi"."
"289. Ceļa apzīmējumiem (5. pielikums) jāatbilst standartu LVS 85:2016 "Ceļa apzīmējumi", LVS 85:2016/A1:2018 "Ceļa apzīmējumi" un LVS 93:2006 "Ceļa signālstabiņi. Lietošanas noteikumi" prasībām. Gājēju pārejas tiek projektētas atbilstoši standartam LVS 190–10:2007 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi", LVS 190-10:2007/A1:2010 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi" un LVS 190-10:2007/A2:2020 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi"."
33.
Izteikt 292.36.apakšpunktu šādā redakcijā:
“292.36. 957. ceļa apzīmējums apzīmē stāvvietu, kur ir pieejama uzlāde un atļauta transportlīdzekļu stāvēšana tikai elektromobiļiem un ārēji lādējamiem hibrīdtransportlīdzekļiem to uzlādes laikā.”.
“292.36. 957. ceļa apzīmējums apzīmē stāvvietu, kur ir pieejama uzlāde un atļauta transportlīdzekļu stāvēšana tikai elektromobiļiem un ārēji lādējamiem hibrīdtransportlīdzekļiem to uzlādes laikā.”.
34.
Izteikt 292.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
"292.6. 925. ceļa apzīmējums – pārtraukta līnija, kurai svītru garums ir vienāds ar atstarpēm starp tām, - apzīmē joslas vai velojoslas krustojuma robežās vai velojoslas vietās, kur tās atļauts šķērsot citiem transportlīdzekļiem."
"292.6. 925. ceļa apzīmējums – pārtraukta līnija, kurai svītru garums ir vienāds ar atstarpēm starp tām, - apzīmē joslas vai velojoslas krustojuma robežās vai velojoslas vietās, kur tās atļauts šķērsot citiem transportlīdzekļiem."
35.
Izteikt 295.punktu šādā redakcijā:
920. un 921. ceļa apzīmējuma līnijas šķērsot aizliegts, izņemot 920. ceļa apzīmējuma līniju gadījumos, kad tā lietota, lai apzīmētu stāvvietas robežas, vai sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas, lai atgrieztos savā braukšanas virziena pusē, kā arī šo noteikumu 110.punktā minētajos gadījumos.
920. un 921. ceļa apzīmējuma līnijas šķērsot aizliegts, izņemot 920. ceļa apzīmējuma līniju gadījumos, kad tā lietota, lai apzīmētu stāvvietas robežas, vai sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas, lai atgrieztos savā braukšanas virziena pusē, kā arī šo noteikumu 110.punktā minētajos gadījumos.
36.
Izteikt 2.pielikuma 8.13. un 8.14. apakšpunktus šādā redakcijā:
"8.13.
transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām vai kombinētu pārvadājumu, lai sasniegtu tuvāko attiecīgajam pakalpojumam piemēroto transporta termināli Latvijas teritorijā, pārvadājumu darbības
42 t
8.14.
transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām vai kombinētu pārvadājumu, lai sasniegtu tuvāko attiecīgajam pakalpojumam piemēroto transporta termināli Latvijas teritorijā, pārvadājumu darbības
44 t".
"8.13.
transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām vai kombinētu pārvadājumu, lai sasniegtu tuvāko attiecīgajam pakalpojumam piemēroto transporta termināli Latvijas teritorijā, pārvadājumu darbības
42 t
8.14.
transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām vai kombinētu pārvadājumu, lai sasniegtu tuvāko attiecīgajam pakalpojumam piemēroto transporta termināli Latvijas teritorijā, pārvadājumu darbības
44 t".
37.
Papildināt 2.pielikumu ar 20. punktu šādā redakcijā:
"20.
Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, attiecīgajā gadījumā, ievērojot šo noteikumu 194.1 punktu, un maksimālo attālumu, kas noteikts šā pielikuma 5. punktā, var par 15 cm pārsniegt transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, kas minēti šā pielikuma 8.13. un 8.14. punktos".
"20.
Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, attiecīgajā gadījumā, ievērojot šo noteikumu 194.1 punktu, un maksimālo attālumu, kas noteikts šā pielikuma 5. punktā, var par 15 cm pārsniegt transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, kas minēti šā pielikuma 8.13. un 8.14. punktos".
38.
Papildināt 4. pielikuma 5. nodaļu ar 557. un 558. ceļa zīmju aprakstu un attēliem un 7.nodaļu ar 754., 755., 756., 757. ceļa zīmju aprakstu un attēliem šādā redakcijā:
[BILDE] [PARAUGS}
[BILDE] [PARAUGS}
[BILDE] [PARAUGS}
[BILDE] [PARAUGS}
[BILDE] [PARAUGS}
[BILDE] [PARAUGS}
[BILDE] [PARAUGS}
[BILDE] [PARAUGS}
[BILDE] [PARAUGS}
[BILDE] [PARAUGS}
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
1.
pielikumsMinistru kabineta
[22-TA-2915 Dt]
noteikumiem Nr.[22-TA-2915 Nr]
2.
pielikumsMinistru kabineta
[22-TA-2915 Dt]
noteikumiem Nr.[22-TA-2915 Nr]