25-TA-1102: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finansējuma sadali valsts augstskolu dalībai institucionālā finansējuma izmēģinājumprojektā 2025. gadā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Apraksts
Tiesību akta projekts sagatavots, pamatojoties uz Ministru kabineta 2024. gada 18. jūnija sēdes protokollēmuma (prot.nr. 25 71. §) 5. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikt izmēģinājumprojekta īstenošanai piešķirtā valsts budžeta finansējuma sadali valsts augstskolām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2023. gada 7. decembrī Saeima pieņēma grozījumus Augstskolu likumā, kas paredz papildināt pārejas noteikumus ar 99., 100., 101., 102., 103. punktu par institucionālā finansējuma izmēģinājumprojektu īstenošanu augstskolās atbilstoši Ministru kabineta lēmumam. Saskaņā ar Ministru kabinetā 2024. gada 18.jūnijā apstiprināto Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk - IZM) izstrādāto konceptuālo ziņojumu “Par augstākās izglītības institucionālo finansēšanu”, Ministru kabinets pieņem lēmumu par iestādes iekļaušanu izmēģinājumprojektā, ja tā izpilda izmēģinājumprojekta veikšanai nepieciešamos nosacījumus.
Izmēģinājumprojekta mērķis ir izvērtēt institucionālā finansēšanas modeļa sistēmas efektivitāti Latvijas augstākajā izglītībā, kā arī identificēt izaicinājumus institucionālā finansēšanas modeļa ieviešanā, ko nepieciešams atrisināt. IZM mērķis ir radīt finansēšanas sistēmu, kas nodrošina vairākus mērķus – efektīvāku finansējuma izlietojumu, autonomiju iestādēm īstenot savas misijas, iespēju nodrošināt pietiekami finansējumu uz studējošo, iespēju veidot mērķētu studējošo atbalstu. Institucionālā finansēšanas modeļa ieviešanas mērķis ir lielākas autonomijas došana augstākās izglītības iestādēm, lai tās sasniegtu vēl augstākus mērķus.
Tāpat arī IZM saredz vairākus papildu priekšnosacījumus, kas varētu nodrošināt institucionālā finansējuma veiksmīgu aprobāciju. Galvenie priekšnosacījumi ir pietiekami attīstīta augstskolas pārvaldība, lai varētu realizēt institucionālā finansējuma sniegtās iespējas, attīstīta finanšu sistēma un stipra kvalitātes vadības sistēma, kas spēs nodrošināt rezultātu.
Izmēģinājumprojektā 2025. gadā piedalās Rīgas Tehniskā universitāte, Latvijas Universitāte, Rīgas Stradiņa universitāte, Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte, Vidzemes Augstskola un Latvijas Kultūras akadēmija.
Izmēģinājumprojekta mērķis ir izvērtēt institucionālā finansēšanas modeļa sistēmas efektivitāti Latvijas augstākajā izglītībā, kā arī identificēt izaicinājumus institucionālā finansēšanas modeļa ieviešanā, ko nepieciešams atrisināt. IZM mērķis ir radīt finansēšanas sistēmu, kas nodrošina vairākus mērķus – efektīvāku finansējuma izlietojumu, autonomiju iestādēm īstenot savas misijas, iespēju nodrošināt pietiekami finansējumu uz studējošo, iespēju veidot mērķētu studējošo atbalstu. Institucionālā finansēšanas modeļa ieviešanas mērķis ir lielākas autonomijas došana augstākās izglītības iestādēm, lai tās sasniegtu vēl augstākus mērķus.
Tāpat arī IZM saredz vairākus papildu priekšnosacījumus, kas varētu nodrošināt institucionālā finansējuma veiksmīgu aprobāciju. Galvenie priekšnosacījumi ir pietiekami attīstīta augstskolas pārvaldība, lai varētu realizēt institucionālā finansējuma sniegtās iespējas, attīstīta finanšu sistēma un stipra kvalitātes vadības sistēma, kas spēs nodrošināt rezultātu.
Izmēģinājumprojektā 2025. gadā piedalās Rīgas Tehniskā universitāte, Latvijas Universitāte, Rīgas Stradiņa universitāte, Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte, Vidzemes Augstskola un Latvijas Kultūras akadēmija.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 18. jūnija sēdes protokola 71. § 5.punktu IZM divu mēnešu laikā izvērtē pieteikumus par dalību institucionālā finansējuma izmēģinājumprojektā un piedāvātos institucionālā finansējuma izmēģinājumprojekta uzsākšanas termiņus un noteiktā kārtībā iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā tiesību akta projektu par laika grafiku un finansējuma sadali (atbilstoši pieejamam finansējumam) valsts augstskolu dalībai institucionālā finansējuma izmēģinājumprojektā 2024. un 2025. gadā. Termiņi, no kura izmēģinājumprojekts tiks īstenots konkrētās augstskolās, tiek noteikti rīkojumos par konkrēto augstskolu dalību izmēģinājumprojektā, līdz ar to nepieciešams noteikt finansējuma sadali (atbilstoši pieejamam finansējumam) valsts augstskolu dalībai institucionālā finansējuma izmēģinājumprojektā 2025. gadā.
Risinājuma apraksts
Izstrādāts rīkojuma projekts, kas paredz finansējuma sadali (atbilstoši pieejamam finansējumam) valsts augstskolu dalībai institucionālā finansējuma izmēģinājumprojektā 2025. gadā. Finansējums starp universitātēm sadalīts, ņemot vērā visu valsts augstskolu snieguma finansējuma zinātnes kritērijus, kuri pielāgoti, lai aptvertu iepriekšējos 3 gadus (Ministru kabineta 2006. gada 12. decembra noteikumi Nr. 994 “Kārtība, kādā augstskolas un koledžas tiek finansētas no valsts budžeta līdzekļiem” 17. 4. apakšpunkts Pz; Dz; Sz; Lz; Mz; As un Ks kritēriji). Minētie kritēriji izvēlēti atbilstoši konceptuālajā ziņojumā "Par augstākās izglītības institucionālo finansēšanu" minētajiem sasniedzamajiem rezultātiem zinātnes kvalitātes un augstskolu konkurētspējas veicināšanā.
Finansējuma sadalījuma aprēķins starp augstskolām 2025. gadā atbilstoši minētajiem kritērijiem (anotācijas 1.pielikums), kā arī plānotie sasniedzamie rezultāti augstskolām, kas līdz šim nav īstenojušas institucionālā finansējuma izmēģinājumprojektu (anotācijas 2. pielikums), pieejami anotācijai pievienotajos dokumentos.
Izmēģinājumprojekta viens no mērķiem ir aprobēt dažādas pieejas augstskolu finansēšanai, vienlaikus tās pielāgojot iegūtajai atgriezeniskajai saitei. 2024. gadā finansējums tika piešķirts, ņemot vērā viena gada kritērijus un tikai tām augstskolām, kuras atbilstoši Ministru kabineta rīkojumam īstenoja izmēģinājumprojektu. IZM ieskatā, šādai pieejai ir divi izaicinājumi: 1) tas rada stimulu īstenot izmēģinājumprojektu nevis lai aprobētu jaunu finansēšanas modeli, bet gan lai saņemtu papildus finansējumu, kas apdraud izmēģinājumprojekta funkciju ilgtermiņā ieviest jaunu finansēšanas modeli, līdz ar to finansējuma piešķiršana sadale visām augstskolām ļautu sagatavoties jaunā finansēšanas modeļa ieviešanai arī tām augstskolām, par kurām Ministru kabinets nav pieņēmis lēmumu par dalību izmēģinājumprojektā; 2) izmantojot tikai viena gada kritērijus, secināts, ka tas pakļauj augstskolas lielākam riskam rādītāju svārstībai no gada uz gadu, līdz ar to pēdējo 3 gadu snieguma kritēriju ņemšana vērā ļauj korektāk identificēt snieguma tendenci.
IZM saredz šādu pamatojumu 2025. gadā sadalīt mērķa finansējumu starp 11 augstskolām:
Ministru kabineta 2024. gada 18. jūnija rīkojuma Nr. 502 "Par konceptuālo ziņojumu "Par augstākās izglītības institucionālo finansēšanu"" (turpmāk - Ministru kabineta rīkojums Nr. 502) 3.1. apakšpunkts paredz apropriācijas pārdali uz IZM budžeta apakšprogrammu 03.01.00 "Augstākās izglītības programmu nodrošināšana" 2024. gadam 3 300 000 euro apmērā, 2025. gadam 10 000 000 euro apmērā, lai nodrošinātu finansējumu augstākās izglītības institucionālā finansējuma izmēģinājumprojekta ieviešanai.
Konceptuālā ziņojuma Scenārija B aprakstā minēts, ka "Izmēģinājumprojekta mērķis ir aprobēt institucionālo finansējumu un atbalstīt valsts augstskolas iekšējo reformu veikšanā institucionālā finansējuma ieviešanā.
IZM ieskatā būtu nepieciešams atbalstīt institucionālā finansējuma ieviešanu visās valsts augstākās izglītības iestādēm. Sākot ar 2026. gadu ir plānota visu valsts augstskolu pāreju uz institucionālo finansējumu. Institucionālā finansējuma ieviešanai kopējās izmaksas tiktu rēķinātas tāpat kā izmaksas izmēģinājumprojekta ieviešanai vienai augstākās izglītības iestādei. Tas būtu papildu viens akadēmiskā personāla "komplekts" uz katriem 1 000 studējošajiem vienā augstākās izglītības iestādē. "
Ņemot vērā konceptuālajā ziņojumā minēto mērķi no 2026. gada ieviest institucionālās finansēšanas modeli visās augstskolās, augstskolām jau šobrīd ir uzdevums, neatkarīgi no dalības izmēģinājumprojektā, virzīties uz izmēģinājumprojekta mērķu sasniegšanu gan administratīvajā jomā, gan studentu atbiruma mazināšanā. Līdz ar to finansējums tiktu izlietots gan atbilstoši Ministru kabineta rīkojuma Nr. 502 3.1. apakšpunktā noteiktajam mērķim - augstākās izglītības institucionālā finansēšanas modeļa izmēģinājumprojekta ieviešanai, gan konceptuālajā ziņojumā noteikto mērķu īstenošanai atbilstoši scenārija B aprakstam.
Jau šobrīd, saziņā ar tām valsts augstskolām, kas nepiedalās institucionālā finansējuma izmēģinājumprojektā, IZM ir guvusi apstiprinājumu, ka, saņemot papildu finansējumu, tās virzītos uz sava snieguma uzlabošanu savu ienākumu diferencēšanā, absolventu skaita pieaugumā, atbiruma samazinājumā un STEM absolventu skaita pieaugumā.
Finansējuma sadalījuma aprēķins starp augstskolām 2025. gadā atbilstoši minētajiem kritērijiem (anotācijas 1.pielikums), kā arī plānotie sasniedzamie rezultāti augstskolām, kas līdz šim nav īstenojušas institucionālā finansējuma izmēģinājumprojektu (anotācijas 2. pielikums), pieejami anotācijai pievienotajos dokumentos.
Izmēģinājumprojekta viens no mērķiem ir aprobēt dažādas pieejas augstskolu finansēšanai, vienlaikus tās pielāgojot iegūtajai atgriezeniskajai saitei. 2024. gadā finansējums tika piešķirts, ņemot vērā viena gada kritērijus un tikai tām augstskolām, kuras atbilstoši Ministru kabineta rīkojumam īstenoja izmēģinājumprojektu. IZM ieskatā, šādai pieejai ir divi izaicinājumi: 1) tas rada stimulu īstenot izmēģinājumprojektu nevis lai aprobētu jaunu finansēšanas modeli, bet gan lai saņemtu papildus finansējumu, kas apdraud izmēģinājumprojekta funkciju ilgtermiņā ieviest jaunu finansēšanas modeli, līdz ar to finansējuma piešķiršana sadale visām augstskolām ļautu sagatavoties jaunā finansēšanas modeļa ieviešanai arī tām augstskolām, par kurām Ministru kabinets nav pieņēmis lēmumu par dalību izmēģinājumprojektā; 2) izmantojot tikai viena gada kritērijus, secināts, ka tas pakļauj augstskolas lielākam riskam rādītāju svārstībai no gada uz gadu, līdz ar to pēdējo 3 gadu snieguma kritēriju ņemšana vērā ļauj korektāk identificēt snieguma tendenci.
IZM saredz šādu pamatojumu 2025. gadā sadalīt mērķa finansējumu starp 11 augstskolām:
Ministru kabineta 2024. gada 18. jūnija rīkojuma Nr. 502 "Par konceptuālo ziņojumu "Par augstākās izglītības institucionālo finansēšanu"" (turpmāk - Ministru kabineta rīkojums Nr. 502) 3.1. apakšpunkts paredz apropriācijas pārdali uz IZM budžeta apakšprogrammu 03.01.00 "Augstākās izglītības programmu nodrošināšana" 2024. gadam 3 300 000 euro apmērā, 2025. gadam 10 000 000 euro apmērā, lai nodrošinātu finansējumu augstākās izglītības institucionālā finansējuma izmēģinājumprojekta ieviešanai.
Konceptuālā ziņojuma Scenārija B aprakstā minēts, ka "Izmēģinājumprojekta mērķis ir aprobēt institucionālo finansējumu un atbalstīt valsts augstskolas iekšējo reformu veikšanā institucionālā finansējuma ieviešanā.
IZM ieskatā būtu nepieciešams atbalstīt institucionālā finansējuma ieviešanu visās valsts augstākās izglītības iestādēm. Sākot ar 2026. gadu ir plānota visu valsts augstskolu pāreju uz institucionālo finansējumu. Institucionālā finansējuma ieviešanai kopējās izmaksas tiktu rēķinātas tāpat kā izmaksas izmēģinājumprojekta ieviešanai vienai augstākās izglītības iestādei. Tas būtu papildu viens akadēmiskā personāla "komplekts" uz katriem 1 000 studējošajiem vienā augstākās izglītības iestādē. "
Ņemot vērā konceptuālajā ziņojumā minēto mērķi no 2026. gada ieviest institucionālās finansēšanas modeli visās augstskolās, augstskolām jau šobrīd ir uzdevums, neatkarīgi no dalības izmēģinājumprojektā, virzīties uz izmēģinājumprojekta mērķu sasniegšanu gan administratīvajā jomā, gan studentu atbiruma mazināšanā. Līdz ar to finansējums tiktu izlietots gan atbilstoši Ministru kabineta rīkojuma Nr. 502 3.1. apakšpunktā noteiktajam mērķim - augstākās izglītības institucionālā finansēšanas modeļa izmēģinājumprojekta ieviešanai, gan konceptuālajā ziņojumā noteikto mērķu īstenošanai atbilstoši scenārija B aprakstam.
Jau šobrīd, saziņā ar tām valsts augstskolām, kas nepiedalās institucionālā finansējuma izmēģinājumprojektā, IZM ir guvusi apstiprinājumu, ka, saņemot papildu finansējumu, tās virzītos uz sava snieguma uzlabošanu savu ienākumu diferencēšanā, absolventu skaita pieaugumā, atbiruma samazinājumā un STEM absolventu skaita pieaugumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
10 000 000
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
10 000 000
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
10 000 000
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
10 000 000
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2025. gadā piešķirtais finansējums prioritārajam pasākumam “Pilotprojekts augstākās izglītības institucionālā finansējuma ieviešanai no 2024.gada 1.septembra” 10 000 000 euro tiks sadalīts starp 11 valsts augstskolām:
1. Rīgas Tehniskajai universitātei – 3 161 846 euro.
2. Latvijas Universitātei – 2 970 364 euro.
3. Rīgas Stradiņa universitātei – 1 524 720 euro.
4. Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātei – 645 904 euro.
5. Daugavpils Universitātei – 372 133 euro.
6. Latvijas Kultūras akadēmijai – 333 373 euro.
7. Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijai – 298 173 euro.
8. Latvijas Mākslas akadēmijai – 252 649 euro.
9. Ventspils Augstskolai – 183 268 euro.
10. Vidzemes Augstskolai – 144 465 euro.
11. Banku augstskolai – 113 105 euro.
1. Rīgas Tehniskajai universitātei – 3 161 846 euro.
2. Latvijas Universitātei – 2 970 364 euro.
3. Rīgas Stradiņa universitātei – 1 524 720 euro.
4. Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātei – 645 904 euro.
5. Daugavpils Universitātei – 372 133 euro.
6. Latvijas Kultūras akadēmijai – 333 373 euro.
7. Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijai – 298 173 euro.
8. Latvijas Mākslas akadēmijai – 252 649 euro.
9. Ventspils Augstskolai – 183 268 euro.
10. Vidzemes Augstskolai – 144 465 euro.
11. Banku augstskolai – 113 105 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējums augstākās izglītības institucionālā finansējuma izmēģinājumprojektam Rīgas Tehniskās universitātē, Rīgas Stradiņa universitātē, Latvijas Universitātē, Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātē, Vidzemes Augstskolā, Latvijas Kultūras akadēmijā, Ventspils Augstskolā, Latvijas Mākslas akadēmijā, Daugavpils Universitātē un Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā tiks nodrošināts Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogrammas 03.01.00 “Augstākās izglītības programmu nodrošināšana” ietvaros, izmantojot 2024.gada budžeta veidošanas procesā atbalstīto ministrijas prioritāro pasākumu “Pilotprojekts augstākās izglītības institucionālā finansējuma ieviešanai no 2024.gada 1.septembra”. Apliecinām, ka Rīgas Stradiņa universitātei, Rīgas Tehniskajai universitātei, Latvijas Universitātei, Biozinātņu un tehnoloģiju universitātei, Vidzemes Augstskolai,Latvijas Kultūras akadēmijai, Ventspils Augstskolai, Latvijas Mākslas akadēmijai, Daugavpils Universitātei un Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijai 2025.gadā piešķirtais finansējums tiks izlietots līdz 2025.gada 31.decembrim, sasniedzot šajā gadā noteiktos mērķus un neradot ietekmi uz 2026.gada fiskālo telpu.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Rīkojuma projekts neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas un būtiski nemaina esošo regulējumu.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Mērķa finansējuma sadalījums starp augstskolām 2025.gadā
2. pielikums
Nosaukums
Plānotie sasniedzamie rezultāti augstskolām, kas līdz šim nav īstenojušas institucionālā finansējuma izmēģinājumprojektu
3. pielikums
Nosaukums
Augstākās izglītības institucionālās finansēšanas modeļa izmēģinājumprojekta ietvaros sasniegtie rādītāji RTU, LU un RSU
