23-TA-420: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas maksas pakalpojumu cenrādis" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu "Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas maksas pakalpojumu cenrādis" projekts (turpmāk - noteikumu projekts) ir izstrādāts saskaņā ar:
1. Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta devīto daļu un 5. panta 12.1 daļu;
2. Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 “Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 333) 18. punktu;
3. Ministru kabineta 2021. gada 24. augusta sēdē doto uzdevumu (prot. Nr. 57 52.§ “Informatīvais ziņojums “Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam"" un likumprojekta “Par valsts budžetu 2022. gadam” izstrādes procesā” 61. punkts).
1. Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta devīto daļu un 5. panta 12.1 daļu;
2. Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 “Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 333) 18. punktu;
3. Ministru kabineta 2021. gada 24. augusta sēdē doto uzdevumu (prot. Nr. 57 52.§ “Informatīvais ziņojums “Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam"" un likumprojekta “Par valsts budžetu 2022. gadam” izstrādes procesā” 61. punkts).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir aktualizēt Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas (turpmāk - Koledža) sniegto maksas pakalpojumu cenrādi atbilstoši Koledžas sniegto maksas pakalpojumu faktiskajām izmaksām un precizēt maksas pakalpojumu klāstu, izdodot jaunus Ministru kabineta noteikumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2006. gada 30. novembra noteikumu Nr. 979 "Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas nolikums" 55. punktu, Koledža, atbilstoši tās darbības pamatvirzieniem un saskaņā ar normatīvajiem aktiem, var sniegt maksas pakalpojumus.
Koledžas sniegto maksas pakalpojumu cenrādi nosaka Ministru kabineta 2013. gada 24. septembra noteikumi Nr. 902 “Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – noteikumi Nr. 902). Ņemot vērā, ka Koledžas sniegto maksas pakalpojumu faktiskās izmaksas neatbilst noteikumu Nr. 902 pielikumā noteiktajām maksas pakalpojumu cenām, nepieciešams izdot jaunus Ministru kabineta noteikumus, nosakot jaunu Koledžas maksas pakalpojumu cenrādi.
Esošo maksas pakalpojumu izcenojumi nav pārskatīti kopš 2014. gada un pašlaik faktiski vairs nesedz pakalpojuma patiesās izmaksas. 2018. gada 1. septembrī stājās spēkā grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” un to 1.pielikumā “Pedagogu, izglītības iestāžu vadītāju, viņu vietnieku un struktūrvienību vadītāju zemākās mēneša darba algas likmes” (un secīgi grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” - Ministru kabineta 2018. gada 11. septembra noteikumi Nr. 584 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi””, Ministru kabineta 2018. gada 18. decembra noteikumi Nr. 827 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi””, Ministru kabineta 2019. gada 18. jūnija noteikumi Nr. 270 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi””, Ministru kabineta 2020. gada 16. jūnija noteikumi Nr. 401 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi””, Ministru kabineta 2020.gada 18. augusta noteikumi Nr. 536 “Grozījums Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi””), 2021. gada 13. janvārī stājās spēkā Ministru kabineta 2021. gada 7. janvāra noteikumi Nr. 3 “Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 29. janvāra noteikumos Nr. 66 “Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku darba samaksu un tās noteikšanas kārtību””, 2019. gada 1. septembrī stājās spēkā Ministru kabineta 2019. gada 8. oktobra noteikumi Nr. 470 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru””, tādējādi atbilstoši mainīts mēnešalgu apmērs Koledžas amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm un darbiniekiem, ar kuriem Koledžai noslēgts darba līgums.
Koledžas sniegto maksas pakalpojumu cenrādi nosaka Ministru kabineta 2013. gada 24. septembra noteikumi Nr. 902 “Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – noteikumi Nr. 902). Ņemot vērā, ka Koledžas sniegto maksas pakalpojumu faktiskās izmaksas neatbilst noteikumu Nr. 902 pielikumā noteiktajām maksas pakalpojumu cenām, nepieciešams izdot jaunus Ministru kabineta noteikumus, nosakot jaunu Koledžas maksas pakalpojumu cenrādi.
Esošo maksas pakalpojumu izcenojumi nav pārskatīti kopš 2014. gada un pašlaik faktiski vairs nesedz pakalpojuma patiesās izmaksas. 2018. gada 1. septembrī stājās spēkā grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” un to 1.pielikumā “Pedagogu, izglītības iestāžu vadītāju, viņu vietnieku un struktūrvienību vadītāju zemākās mēneša darba algas likmes” (un secīgi grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” - Ministru kabineta 2018. gada 11. septembra noteikumi Nr. 584 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi””, Ministru kabineta 2018. gada 18. decembra noteikumi Nr. 827 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi””, Ministru kabineta 2019. gada 18. jūnija noteikumi Nr. 270 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi””, Ministru kabineta 2020. gada 16. jūnija noteikumi Nr. 401 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi””, Ministru kabineta 2020.gada 18. augusta noteikumi Nr. 536 “Grozījums Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi””), 2021. gada 13. janvārī stājās spēkā Ministru kabineta 2021. gada 7. janvāra noteikumi Nr. 3 “Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 29. janvāra noteikumos Nr. 66 “Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku darba samaksu un tās noteikšanas kārtību””, 2019. gada 1. septembrī stājās spēkā Ministru kabineta 2019. gada 8. oktobra noteikumi Nr. 470 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru””, tādējādi atbilstoši mainīts mēnešalgu apmērs Koledžas amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm un darbiniekiem, ar kuriem Koledžai noslēgts darba līgums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar Ministru kabineta 2014. gada 22. jūlija noteikumiem Nr. 425 “Grozījums Ministru kabineta 2013. gada 24. septembra noteikumos Nr. 902 "Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas maksas pakalpojumu cenrādis"" tika svītroti noteikumu Nr. 902 2.pielikuma 7., 8., 9. punktā ietvertie maksas pakalpojumi. Saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 11. oktobra noteikumiem Nr. 667 "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 24. septembra noteikumos Nr. 902 "Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas maksas pakalpojumu cenrādis"", noteikumu Nr. 902 2.pielikuma 19. un 21. punkts izteikts jaunā redakcijā.
Izvērtējot noteikumu Nr. 902 norādīto maksas pakalpojumu klāstu, noteikumu projektā izslēgti maksas pakalpojumu veidi, pēc kuriem ir mazs pieprasījums vai arī tie zaudējuši aktualitāti, proti, svītrots noteikumu Nr. 902 2.pielikuma 6., 13., 18., 20., 21., 22. ,23., 24., 25., 26. un 27. punkts.
Projektā atbilstoši Ministru kabineta 2023 .gada 27. jūnija noteikumu Nr. 354 “Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžu finansēšanas noteikumi” 6.3. apakšpunktam par studējošo (izglītojamo) vietu skaitu attiecīgajā profesionālās izglītības programmā, aktualizēts pakalpojuma veids “Profesionālās tālākizglītības programma "Ugunsdrošība un ugunsdzēsība" (480 stundas), iegūstamā kvalifikācija – ugunsdzēsējs un noteikts, ka izglītojamo skaitam grupā jābūt vismaz 18. Minētā profesionālā izglītības programma, atbilstoši Izglītības likuma 36. pantam un 38. panta pirmās daļas 4. punktam, ir licencēta Izglītības kvalitātes valsts dienestā 2015. gada 13. februārī (licences Nr. P-11021).
Atbilstoši Izglītības likuma 46. panta ceturtajai daļai, Koledža kā akreditēta izglītības iestāde, lai nodrošinātu mūsdienīgu, kvalitatīvu un darba tirgū augsti novērtētu prasmju attīstīšanu, noteikumu projektā ievieš jaunu maksas pakalpojuma veidu - neformālās izglītības programmu nodarbību vadīšana Rīgā (vismaz 18 izglītojamo mācību grupā).
Noteikumu Nr. 902 4. punktā noteiktais pakalpojuma veids - Izglītību apliecinošu dokumentu dublikāta izsniegšana noteikumu projektā paplašināts, izdalot to trīs atsevišķos maksas pakalpojumu veidos, proti, atsevišķi apakšpunktos izdalīti diploma ar pielikumu dublikāta izsniegšana, kvalifikācijas apliecības ar sekmju izrakstu dublikāta izsniegšana, kā arī apliecības par profesionālās pilnveides izglītību ar sekmju izrakstu dublikāta izsniegšana.
Noteikumu Nr. 902 28.2. un 28.3. apakšpunktos noteiktie pakalpojumu veidi noteikumu projektā apvienoti vienā pakalpojuma veidā, proti, vērtējums par iepriekšējā izglītībā vai profesionālajā pieredzē sasniegtu studiju rezultātu atzīšanu paredz gan ieskaiti, gan eksāmenu (tai skaitā praktisko iemaņu pārbaudi) kā viena pakalpojuma veidu.
Atbilstoši Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma tvērumam, amatpersonai ar speciālo dienesta pakāpi noteikumu projekts paredz atbrīvojumu samaksai par atsevišķiem pakalpojumiem, proti, projekta 20., 21., 22., 23., 24., 25. punktos paredzēts neiekasēt maksu, ja pārbaudījumi nav kārtoti amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi vai amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi ģimenes locekļa slimības vai bērna kopšanas atvaļinājuma dēļ.
Noteikumu projektā atbilstoši materiālu testēšanā piemērojamā standarta LVS 269: 2021 „Tekstilmateriālu uzliesmošanas spējas eksperimentālā noteikšanas metode un klasifikācija” aktualizācijām precizēts pakalpojuma nosaukums uz “Tekstilmateriālu uzliesmošanas spējas eksperimentālā noteikšana”.
Noteikumu projektā atbilstoši testēšanā piemērojamā standarta LVS EN ISO 1182: 2020 „Izstrādājumu ugunsreakcijas testi. Nedegamības tests” (ISO 1182:2020) aktualizācijām mainīts pakalpojuma nosaukums uz “Izstrādājumu ugunsreakcijas testi. Nedegamības tests”.
Pakalpojumu cenu noteikšanai, tai skaitā, izcenojumu veidojošo izmaksu pozīciju noteikšanai, tika piemēroti MK noteikumi Nr. 333.
Ņemot vērā MK noteikumos Nr. 333 minētās prasības un to, ka daudzi maksas pakalpojumi vairs nav aktuāli, Koledža ir veikusi maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķinus faktiskajās izmaksās, svītrojusi neaktuālos pakalpojumus un iekļāvusi jaunus pakalpojumu veidus, kā rezultātā ir nepieciešams precizēt noteikumus Nr. 902 un attiecīgi iesniegt projektu izskatīšanai Ministru kabineta sēdē. Tā kā paredzamo grozījumu apjoms pārsniedz pusi no noteikumu Nr. 902 apjoma, tad atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 140. punktam, nepieciešams izstrādāt jaunu Ministru kabineta noteikumu projektu.
Izvērtējot noteikumu Nr. 902 norādīto maksas pakalpojumu klāstu, noteikumu projektā izslēgti maksas pakalpojumu veidi, pēc kuriem ir mazs pieprasījums vai arī tie zaudējuši aktualitāti, proti, svītrots noteikumu Nr. 902 2.pielikuma 6., 13., 18., 20., 21., 22. ,23., 24., 25., 26. un 27. punkts.
Projektā atbilstoši Ministru kabineta 2023 .gada 27. jūnija noteikumu Nr. 354 “Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžu finansēšanas noteikumi” 6.3. apakšpunktam par studējošo (izglītojamo) vietu skaitu attiecīgajā profesionālās izglītības programmā, aktualizēts pakalpojuma veids “Profesionālās tālākizglītības programma "Ugunsdrošība un ugunsdzēsība" (480 stundas), iegūstamā kvalifikācija – ugunsdzēsējs un noteikts, ka izglītojamo skaitam grupā jābūt vismaz 18. Minētā profesionālā izglītības programma, atbilstoši Izglītības likuma 36. pantam un 38. panta pirmās daļas 4. punktam, ir licencēta Izglītības kvalitātes valsts dienestā 2015. gada 13. februārī (licences Nr. P-11021).
Atbilstoši Izglītības likuma 46. panta ceturtajai daļai, Koledža kā akreditēta izglītības iestāde, lai nodrošinātu mūsdienīgu, kvalitatīvu un darba tirgū augsti novērtētu prasmju attīstīšanu, noteikumu projektā ievieš jaunu maksas pakalpojuma veidu - neformālās izglītības programmu nodarbību vadīšana Rīgā (vismaz 18 izglītojamo mācību grupā).
Noteikumu Nr. 902 4. punktā noteiktais pakalpojuma veids - Izglītību apliecinošu dokumentu dublikāta izsniegšana noteikumu projektā paplašināts, izdalot to trīs atsevišķos maksas pakalpojumu veidos, proti, atsevišķi apakšpunktos izdalīti diploma ar pielikumu dublikāta izsniegšana, kvalifikācijas apliecības ar sekmju izrakstu dublikāta izsniegšana, kā arī apliecības par profesionālās pilnveides izglītību ar sekmju izrakstu dublikāta izsniegšana.
Noteikumu Nr. 902 28.2. un 28.3. apakšpunktos noteiktie pakalpojumu veidi noteikumu projektā apvienoti vienā pakalpojuma veidā, proti, vērtējums par iepriekšējā izglītībā vai profesionālajā pieredzē sasniegtu studiju rezultātu atzīšanu paredz gan ieskaiti, gan eksāmenu (tai skaitā praktisko iemaņu pārbaudi) kā viena pakalpojuma veidu.
Atbilstoši Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma tvērumam, amatpersonai ar speciālo dienesta pakāpi noteikumu projekts paredz atbrīvojumu samaksai par atsevišķiem pakalpojumiem, proti, projekta 20., 21., 22., 23., 24., 25. punktos paredzēts neiekasēt maksu, ja pārbaudījumi nav kārtoti amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi vai amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi ģimenes locekļa slimības vai bērna kopšanas atvaļinājuma dēļ.
Noteikumu projektā atbilstoši materiālu testēšanā piemērojamā standarta LVS 269: 2021 „Tekstilmateriālu uzliesmošanas spējas eksperimentālā noteikšanas metode un klasifikācija” aktualizācijām precizēts pakalpojuma nosaukums uz “Tekstilmateriālu uzliesmošanas spējas eksperimentālā noteikšana”.
Noteikumu projektā atbilstoši testēšanā piemērojamā standarta LVS EN ISO 1182: 2020 „Izstrādājumu ugunsreakcijas testi. Nedegamības tests” (ISO 1182:2020) aktualizācijām mainīts pakalpojuma nosaukums uz “Izstrādājumu ugunsreakcijas testi. Nedegamības tests”.
Pakalpojumu cenu noteikšanai, tai skaitā, izcenojumu veidojošo izmaksu pozīciju noteikšanai, tika piemēroti MK noteikumi Nr. 333.
Ņemot vērā MK noteikumos Nr. 333 minētās prasības un to, ka daudzi maksas pakalpojumi vairs nav aktuāli, Koledža ir veikusi maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķinus faktiskajās izmaksās, svītrojusi neaktuālos pakalpojumus un iekļāvusi jaunus pakalpojumu veidus, kā rezultātā ir nepieciešams precizēt noteikumus Nr. 902 un attiecīgi iesniegt projektu izskatīšanai Ministru kabineta sēdē. Tā kā paredzamo grozījumu apjoms pārsniedz pusi no noteikumu Nr. 902 apjoma, tad atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 140. punktam, nepieciešams izstrādāt jaunu Ministru kabineta noteikumu projektu.
Risinājuma apraksts
Aprēķinot maksas pakalpojumu izcenojumus, netiek ņemts vērā pakalpojuma pieprasīšanas veids (elektroniski vai personīgi u.tml), jo Koledžas sniegtie maksas pakalpojumi (piemēram, izziņas izsniegšana), neatkarīgi no to pieprasīšanas veida, tiek realizēti tikai un vienīgi personīgi.
Ņemot vērā faktisko pieprasījumu, jaunu pakalpojumu pieejamību un arī to, ka dažus pakalpojumus Koledža vairs nesniedz, Koledža ir precizējusi maksas pakalpojumu veidus kā arī apvienojusi vienveidīgos pakalpojumus.
Noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1. pielikums „Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins” ir izstrādāts, ievērojot MK noteikumu Nr. 333 9. un 12. punkta prasības.
Izdevumi atlīdzībai aprēķināti, ņemot vērā pakalpojuma sniegšanā iesaistīto amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm un darbinieku faktiski noteiktās mēnešalgas. Amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgas noteiktas atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr. 806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru”. Darbiniekiem mēnešalgas noteiktas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam, un noteiktās mēnešalgas pārsniedz mēnešalgu skalas intervāla minimumu, bet nesasniedz viduspunktu.
Koledžas sniegtajiem izglītības pakalpojumiem pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 12.punktu un maksas pakalpojuma veidiem “Kopēšana un printēšana (A4 formāts)", "Putu koncentrāta kvalitātes rādītāju noteikšana","Tekstilmateriālu uzliesmošanas spējas eksperimentālā noteikšana", "Šķidrumu uzliesmojuma (uzliesmošanas) temperatūras eksperimentālā noteikšana vaļējā tīģelī", "Cietu vielu un materiālu degtspējas grupas eksperimentāla noteikšana","Koksnes ugunsaizsarglīdzekļa efektivitātes grupas noteikšana kontrolparaugiem", "Koksnes ugunsaizsarglīdzekļa efektivitātes grupas noteikšana", "Izstrādājumu ugunsreakcijas testi, Nedegamības tests" pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 59.panta pirmo daļu.
Detalizēta informācija atspoguļota projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas)
1. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins”;
2. pielikumā “Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām”;
3. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums”;
4. pielikumā “Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem”.
Ņemot vērā faktisko pieprasījumu, jaunu pakalpojumu pieejamību un arī to, ka dažus pakalpojumus Koledža vairs nesniedz, Koledža ir precizējusi maksas pakalpojumu veidus kā arī apvienojusi vienveidīgos pakalpojumus.
Noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1. pielikums „Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins” ir izstrādāts, ievērojot MK noteikumu Nr. 333 9. un 12. punkta prasības.
Izdevumi atlīdzībai aprēķināti, ņemot vērā pakalpojuma sniegšanā iesaistīto amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm un darbinieku faktiski noteiktās mēnešalgas. Amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgas noteiktas atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr. 806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru”. Darbiniekiem mēnešalgas noteiktas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam, un noteiktās mēnešalgas pārsniedz mēnešalgu skalas intervāla minimumu, bet nesasniedz viduspunktu.
Koledžas sniegtajiem izglītības pakalpojumiem pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 12.punktu un maksas pakalpojuma veidiem “Kopēšana un printēšana (A4 formāts)", "Putu koncentrāta kvalitātes rādītāju noteikšana","Tekstilmateriālu uzliesmošanas spējas eksperimentālā noteikšana", "Šķidrumu uzliesmojuma (uzliesmošanas) temperatūras eksperimentālā noteikšana vaļējā tīģelī", "Cietu vielu un materiālu degtspējas grupas eksperimentāla noteikšana","Koksnes ugunsaizsarglīdzekļa efektivitātes grupas noteikšana kontrolparaugiem", "Koksnes ugunsaizsarglīdzekļa efektivitātes grupas noteikšana", "Izstrādājumu ugunsreakcijas testi, Nedegamības tests" pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 59.panta pirmo daļu.
Detalizēta informācija atspoguļota projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas)
1. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins”;
2. pielikumā “Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām”;
3. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums”;
4. pielikumā “Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Izglītojamie
- Personas, kuras vēlas apgūt Koledžas piedāvātās izglītības programmas vai pabeigušas Koledžas piedāvātās izglītības programmas.
Ietekmes apraksts
Sabiedrības grupām un institūcijām projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, kā arī veicamās darbības.
Juridiskās personas
- Juridiskās personas, kuras izmantos Koledžas sniegtos maksas pakalpojumus.
Ietekmes apraksts
Sabiedrības grupām un institūcijām projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, kā arī veicamās darbības.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
11 927
0
11 927
5 747
11 927
5 747
5 747
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
11 927
0
11 927
5 747
11 927
5 747
5 747
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
11 927
0
11 927
5 747
11 927
5 747
5 747
2.1. valsts pamatbudžets
11 927
0
11 927
5 747
11 927
5 747
5 747
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” Koledžai budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība” ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un attiecīgie izdevumi plānoti 11927 euro apmērā 2024. gadā un turpmāk ik gadu.
Ņemot vērā plānotās sniegto pakalpojumu skaita izmaiņas saskaņā ar maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķiniem, kā arī provizorisko projekta spēkā stāšanās laiku, ietekme uz budžetu 2023. gadā nav plānota. 2024. gadā un turpmāk ik gadu plānots provizorisks ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un ar tiem saistīto izdevumu palielinājums 5 747 euro apmērā. 2024. gadā un turpmāk ik gadu kopējais ieņēmumu apmērs tiek plānots 17 674 euro apmērā.
Aktualizējot maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši MK noteikumu Nr. 333 prasībām, tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un ņemtas vērā uz pakalpojuma sniegšanu attiecināmās netiešās izmaksas. Maksas pakalpojumu izcenojumi aprēķināti atbilstoši esošajai situācijai.
Projekts paredz pārskatīt spēkā esošo pakalpojumu cenas, svītrot pakalpojumu veidus, kuri nav bijuši pieprasīti, veikt precizējošas tehniskas izmaiņas atsevišķiem pakalpojumiem (paplašinot vai apvienojot, precizējot nosaukumu un mērvienību), un papildināt ar vienu jaunu pakalpojuma veidu.
Detalizēta informācija atspoguļota projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumos:
1. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins”;
2. pielikumā “Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām”;
3. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums”;
4. pielikumā “Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem”.
Ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un ar to sniegšanu saistītie izdevumi tiek plānoti Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība” un tiks izlietoti izdevumu, kas saistīti ar maksas pakalpojumu sniegšanu, segšanai.
Ņemot vērā plānotās sniegto pakalpojumu skaita izmaiņas saskaņā ar maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķiniem, kā arī provizorisko projekta spēkā stāšanās laiku, ietekme uz budžetu 2023. gadā nav plānota. 2024. gadā un turpmāk ik gadu plānots provizorisks ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un ar tiem saistīto izdevumu palielinājums 5 747 euro apmērā. 2024. gadā un turpmāk ik gadu kopējais ieņēmumu apmērs tiek plānots 17 674 euro apmērā.
Aktualizējot maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši MK noteikumu Nr. 333 prasībām, tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un ņemtas vērā uz pakalpojuma sniegšanu attiecināmās netiešās izmaksas. Maksas pakalpojumu izcenojumi aprēķināti atbilstoši esošajai situācijai.
Projekts paredz pārskatīt spēkā esošo pakalpojumu cenas, svītrot pakalpojumu veidus, kuri nav bijuši pieprasīti, veikt precizējošas tehniskas izmaiņas atsevišķiem pakalpojumiem (paplašinot vai apvienojot, precizējot nosaukumu un mērvienību), un papildināt ar vienu jaunu pakalpojuma veidu.
Detalizēta informācija atspoguļota projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumos:
1. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins”;
2. pielikumā “Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām”;
3. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums”;
4. pielikumā “Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem”.
Ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un ar to sniegšanu saistītie izdevumi tiek plānoti Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība” un tiks izlietoti izdevumu, kas saistīti ar maksas pakalpojumu sniegšanu, segšanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts neparedz amata vietu skaita izmaiņas.
Cita informācija
Ja ieņēmumi no maksas pakalpojumiem būs lielāki par plānotajiem, ievērojot, ka tie atkarīgi arī no maksas pakalpojumu pieprasījuma, Iekšlietu ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumus virsplāna ieņēmumu un izdevumu palielināšanai budžeta izpildes procesā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrija, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestsNevalstiskās organizācijas
JāCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/bfe8fba3-6341-43fa-8121-3115a4bb01ee
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Sabiedrības viedoklis, iebildumi vai priekšlikumi par projektu nav saņemts.
6.4. Cita informācija
---
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledža
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
2. pielikums
Nosaukums
Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām
3. pielikums
Nosaukums
Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums