Anotācija

25-TA-1708: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Nepieciešams piešķirt valsts budžeta līdzekļus:
1) 31 220 euro biedrībai "Latvijas Florbola savienība" (turpmāk - LFS), lai varētu nodrošināt Latvijas sieviešu florbola izlases dalību Pasaules čempionāta finālturnīrā, kas notiks no 2025.gada 6. līdz 14.decembrim Čehijas pilsētās Ostravā un Brno;
2) 52 195 euro biedrībai "Latvijas Nedzirdīgo sporta federācija" (turpmāk - LNSF), lai varētu nodrošināt dalību 25. Vasaras Nedzirdīgo Olimpiskajās spēlēs (Tokyo 2025 Deaflympics), kas notiks 2025. gada 15.–26. novembrī Tokijā, Japānā;
3) 337 893 euro biedrībai "Latvijas Basketbola savienība" (turpmāk - LBS), lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Latvijas vīriešu valstsvienības sagatavošanos 2025. gada Eiropas čempionāta finālturnīram;
4) 79 280 euro biedrībai “Latvijas Volejbola federācija” (turpmāk - LVF), lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Latvijas U16 vīriešu volejbola izlases sagatavošanos un dalību 2025.gada U16 Eiropas volejbola čempionāta finālturnīram Armēnijā, Erevānā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" nepieciešami:
1) LFS Latvijas sieviešu florbola izlases dalībai Pasaules čempionāta finālturnīrā, kas notiks no 2025.gada 6. līdz 14.decembrim Čehijā;
2) LNSF Latvijas sportistu dalībai 25. Vasaras Nedzirdīgo Olimpiskajās spēlēs Tokijā;
3) LBS Latvijas vīriešu valstsvienības sagatavošanās posmam pirms 2025. gada Eiropas čempionāta finālturnīra;
4) LVF Latvijas U16 vīriešu volejbola izlases sagatavošanās posmam un dalībai 2025. gada čempionāta finālturnīrā Armēnijā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Gan Latvijā, gan pasaulē florbols kļūst arvien atpazīstamāks un pieejamāks komandu sporta veids, īpaši, - jauniešu vidū. Latvijas sieviešu florbola izlases pēdējo gadu laikā sasniegtie rezultāti (2019.gadā - 8.vieta, 2021.gadā - 9.vieta, 2023.gadā - 7.vieta) norāda uz Latvijas sieviešu florbola izlases izaugsmi, motivāciju un gatavību pietuvoties pasaules sieviešu florbola elitei.

Saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk - IZM) 2025.gada 13.marta lēmumu Nr. 1-4e/25/106 Latvijas Florbola savienībai ir piešķirti valsts budžeta līdzekļi tikai valsts izlašu komandu sagatavošanās procesam un dalībai Pasaules čempionāta kvalifikācijas sacensībās sievietēm, Pasaules U19 čempionātā vīriešiem, Pasaules čempionātā sievietēm 3v3 un Pasaules čempionātā vīriešiem (3v3) 81 362 EUR apmērā, bet ne Latvijas sieviešu florbola izlases dalībai Pasaules čempionāta finālturnīrā. Latvijas sieviešu florbola izlase 2025.gada februārī izcīnīja tiesības piedalīties Pasaules čempionāta finālturnīrā, kas notiks no 2025.gada 6. līdz 14.decembrim Čehijas pilsētās Ostravā un Brno. LFS vērsās pie Izglītības un zinātnes ministrijas ar 2025.gada 24. aprīļa vēstuli Nr.1-5/25-14 "Par līdzfinansējuma piešķiršanu Latvijas sieviešu florbola izlases sagatavošanās posmam un dalībai Pasaules 2025.gada čempionāta finālturnīrā", prasot līdzfinansējumu 99 030 EUR apmērā.  

2024.gada 26.decembrī LNSF saņēma oficiālu ielūgumu piedalīties 25. Vasaras Nedzirdīgo Olimpiskajās spēlēs (TOKYO Deaflympics 2025), kas notiks 2025. gada 15.–26. novembrī Tokijā, Japānā. TOKYO Deaflympics 2025 būs īpašas – tās iezīmēs 100 gadu jubileju un pirmo reizi tiks rīkotas Japānā. Latvija ir aicināta būt starp dalībvalstīm. Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk - IZM) piešķīrusi līdzekļus biedrībai "Latvijas Paralimpiskā komiteja", no kuriem paredzēti arī līdzekļi LNSF. No biedrības "Latvijas Paralimpiskās komitejas" piešķirtajiem līdzekļiem 70 700 EUR, dalībai Tokyo 2025 Deaflympics paredzēti 31 000 EUR, taču pēc LNSF aprēķiniem kopējās izmaksas sasniedz 111 095 EUR, no kuriem 79 595 EUR nepieciešami dalības nodrošināšanai, bet 21 500 EUR treniņnometnēm un treniņu nodrošināšanai. Tātad piešķirtais valsts budžeta līdzekļu finansējums ir nepietiekošs. LNSF ir vērsusies arī pie potenciālajiem sponsoriem privātajās un valsts kapitālsabiedrībās (Swedbank, LMT, Maxima, Latvijas valsts meži, u.c.), taču nesekmīgi, tām atsaucoties uz budžeta ierobežojumiem.

Biedrība "Latvijas Basketbola savienība" ir aprēķinājusi, ka Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk - IZM) 2025. gadā piešķirto valsts budžeta līdzekļu apmērs nav pietiekams Latvijas vīriešu basketbola valstsvienības sagatavošanās posma nodrošināšanai pirms 2025. gada Eiropas čempionāta finālturnīra un dalībai turnīrā.

Mērķtiecīga Latvijas volejbola klubu, sporta skolu un LVF darba rezultātā 2025. gada aprīlī Latvijas U16 vīriešu volejbola izlase sasniedza vēsturisku notikumu Latvijas sporta un volejbola vēsturē – pirmo reizi kvalificējās 2025. gada U16 Eiropas čempionāta finālturnīram. 
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Sporta likuma 13. panta 5. daļa nosaka, ka Valsts finansiāli nodrošina valsts izlases komandu sporta spēlēs sagatavošanos un piedalīšanos Eiropas un pasaules čempionātu un Olimpisko spēļu atlases turnīros un finālsacensībās Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

Par florbolu
Valsts budžeta finansējums valsts izlašu komandām saskaņā ar Ministra kabineta 2009. gada 28. jūlija noteikumiem Nr. 819 "Kārtība, kādā valsts finansiāli nodrošina valsts izlases komandu sporta spēlēs sagatavošanos un piedalīšanos Eiropas un pasaules čempionātu un olimpisko spēļu atlases turnīros un finālsacensībās" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 819) LFS bija piešķirts jau 2025. gada martā, taču šajā finanšu pieprasījumā netika iekļauta Latvijas sieviešu florbola izlases dalība Pasaules čempionāta finālturnīrā Čehijā decembrī, jo kvalificēšanās notika vien īsu brīdi pirms marta un finansējuma piešķiršanas komandu sporta spēlēm. 

Par nedzirdīgo sportu
IZM ir saņēmusi LNSF 2025. gada 5. jūnija vēstuli Nr.20 par lūgumu piešķirt papildu finansējumu 79 595 EUR apmērā dalībai 25. Vasaras Nedzirdīgo Olimpiskajās spēlēs Tokijā, Japānā. IZM ir veikusi LNSF iesniegtās tāmes revīziju un konstatējusi, ka tāmi ir iespējams samazināt, piemēram atsevišķās pozīcijās (ceļa izdevumi, apdrošināšana) tirgū pieejami lētāki piedāvājumi, kā arī ņemot vērā valstī saspringto budžeta situāciju, sportistiem nav jāpaliek Olimpiskajās spēlēs visu Olimpiādes laiku, bet savu startēšanas laiku (ieskaitot potenciālo apbalvošanu, kas redzama pasākuma grafikā), tātad iespējams samazināt arī dienu skaitu. ar to saistītos izdevumus - viesnīcas, ēdināšana, apdrošināšana. Tāpat ietaupījums iespējams uz ekipējumu, medicīnas izdevumiem. 

Par basketbolu
Lai arī LBS sedz izmaksas, kas saistītas ar pārbaudes spēļu organizēšanu un saistītām mārketinga aktivitātēm, lai iespējami piesaistītu daļu nepieciešamā finansējuma basketbola izlašu sagatavošanas procesiem un dalībai finālturnīros, LBS ir izvērtējusi 2025. gadam piešķirto finansējumu kopumā 631 850 euro apmērā no IZM 2025. gada valsts budžeta programmas 09.00.00 "Sports" apakšprogrammas 09.07.00 "Dotācija sporta organizāciju, programmu un pasākumu atbalstam", kas paredzēts gan Latvijā atzītās sporta federācijas darbības un tās organizēto aktivitāšu nodrošināšanai, gan visu basketbola valstsvienību dalības augstākā līmeņa sacensībās nodrošināšanai. Izvērtējuma rezultātā LBS aprēķinājusi, ka piešķirto valsts budžeta līdzekļu apmērs 2025. gadā nav pietiekams Latvijas vīriešu basketbola valstsvienības sagatavošanās posma un dalības turnīrā nodrošināšanai. Īpaši ņemot vērā, ka 2025. gadā piešķirtais finansējums ir nepieciešams ne vien pieaugušo izlases startiem, bet arī jauniešu finansiālai nodrošināšanai gatavojoties un piedaloties augstākā līmeņa sacensībās.

Par volejbolu
Valsts budžeta finansējums valsts izlašu komandām saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 819 LVF bija piešķirts jau 2025. gada martā, bet U16 izlase 2025. gada U16 Eiropas čempionāta finālturnīram kvalificējās tikai 2025. gada aprīlī. Tādēļ, lai nodrošinātu Latvijas U16 vīriešu volejbola izlases kvalitatīvu sagatavošanos posmu finālturnīram, kā arī dalību 2025. gada U16 Eiropas čempionāta finālturnīrā volejbolā, nepieciešams valsts atbalsts, piešķirot papildus finanšu līdzekļus, kurus nebija iespējams prognozēt pirms 2025. gada aprīļa, un tie netika iekļauti finanšu pieprasījumā 2025. gadam. LVF arī norāda, ka nepieciešamo finansējumu nav iespējams novirzīt no citiem, iepriekš apstiprinātiem un finanšu pieprasījumā iekļautiem pasākumiem, jo tie jau paredzēti citiem izlašu startiem un LVF organizētajām aktivitātēm.
Risinājuma apraksts
IZM sagatavojusi MK rīkojuma projektu, kurš paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Izglītības un zinātnes ministrijai finansējumu 521 565 euro no kuriem:

1) 31 220 euro apmērā pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Florbola savienība", lai nodrošinātu ar līdzfinansējumu (viesnīcas, aviobiļetes, transporta pakalpojumi) Latvijas sieviešu florbola izlases dalību Pasaules čempionāta finālturnīrā Čehijā 2025.gada decembrī. Šāds līdzfinansējums nesegtu sagatavošanās, taču segtu lielu daļu no dalības izmaksām;

2) 52 195 euro apmērā pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Nedzirdīgo sporta federācija", lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Latvijas sportistu dalību 25. Vasaras Nedzirdīgo Olimpiskajās spēlēs Tokijā, Japānā, 2025. gadā;

3) 337 892,80 euro Latvijas vīriešu basketbola valstsvienības pilnvērtīgas sagatavošanās un dalības turnīrā nodrošināšanai. LBS 2025. gada aprīlī iesniedza finansējuma pieprasījumu 833 695 euro apmērā. IZM sadarbībā ar LBS izvērtēja iesniegto tāmi, kā rezultātā tā tika samazināta par vairākām izmaksu pozīcijām, kas nav atbalstāmas, jo, IZM ieskatā, ir sedzamas no citiem LBS finansējuma avotiem, 2025. gadā LBS piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem vai arī līdz šim Eiropas basketbola čempionāta 2025 Latvijā, Rīgā organizēšanai un īstenošanai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros;

4) 79 280 euro Latvijas U16 vīriešu volejbola izlases pilnvērtīgai gatavošanai un startam 2025. gada U16 Eiropas čempionāta finālturnīrā. LVF daļu no izlasei nepieciešamā finansējuma līdzfinansēs no piesaistītā Latvijas jauniešu izlases ģenerālsponsora un privātajiem ziedotājiem, vienlaikus pieprasot papildu valsts budžeta līdzekļus 79 280 euro apmērā komandas treneru un apkalpojošā personāla atalgojuma, Eiropas Volejbola Konfederācijas (CEV) administratīvās dalības maksas, ekipējuma un inventāra izmaksu segšanai, sagatavošanās ciklā radušos tehnisko izdevumu (ēdināšanas, dzīvošanas, sporta zāļu un palīgtelpu īres, transporta pakalpojumu, medikamentu un uztura bagātinātāju) segšanai, kā arī komandas dalības maksas, aviobiļešu un ceļojuma apdrošināšanas izmaksu segšanai saistībā ar dalību Eiropas čempionāta finālturnīrā Armēnijā, Erevānā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. punktu  līdzekļus no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķir valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem. Līdzekļu piešķiršanu valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem paredz arī Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.

Izglītības un zinātnes ministrijas ieskatā:
1) Latvijas sieviešu florbola izlases dalību Pasaules čempionāta finālturnīrā;
2) Latvijas labāko nedzirdīgo sportistu sagatavošanās un dalība sagatavošanās un dalība 25. Vasaras Nedzirdīgo Olimpiskajās spēlēs Tokijā, Japānā;
3) Latvijas vīriešu basketbola valstsvienības sagatavošanās un dalība 2025. gada Eiropas čempionāta finālturnīrā, īpaši ņemot vērā to, ka sacensības norisināsies Latvijā;
4) Latvijas U16 vīriešu volejbola izlases sagatavošanās un dalība 2025.gada U16 Eiropas volejbola čempionāta finālturnīrā

Visi uzskatāmi par valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem. Tādēļ līdzekļu piešķiršana minētajiem mērķiem no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ir atbilstoša tiesiskajam regulējumam. 
Tomēr galīgo lēmumu par to var pieņemt tikai Ministru kabinets.

IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par finansējuma piešķiršanas biedrību LFS, LNSF, LBS, LVF atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles regulējumam.
Lai kādu pasākumu varētu klasificēt kā komercdarbības atbalstu, tam vienlaikus jāatbilst visām četrām kumulatīvām pazīmēm [1]:
1. pazīme: finansiālo palīdzību tieši vai pastarpināti sniedz no valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības līdzekļiem, finanšu līdzekļiem, pār kuriem valsts vai pašvaldības institūcijām vai to pilnvarotām juridiskajām personām ir kontrolējoša ietekme, vai citiem publiskiem līdzekļiem (turpmāk - valsts vai pašvaldības līdzekļi), un par finansiālās palīdzības noteikšanu ir atbildīga valsts vai pašvaldības institūcija vai tās pilnvarota juridiskā persona;
2. pazīme: saņemot finansiālo palīdzību, komercsabiedrība iegūst ekonomiskas priekšrocības, kādas tā nevarētu iegūt tirgus apstākļos vai tad, ja komercdarbības atbalsts netiktu sniegts;
3. pazīme: finansiālā palīdzība neattiecas uz visām komercsabiedrībām vienādi, bet ir paredzēta komercsabiedrībām atkarībā no to lieluma, darbības veida vai atrašanās vietas, kā arī citiem diferencējošiem kritērijiem vai arī ir paredzēta tikai konkrētai komercsabiedrībai;
4. pazīme: finansiālā palīdzība ietekmē tirdzniecību un izkropļo konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.

Par florbolu
inansējums ir paredzēts, lai Latvijas sieviešu florbola izlase piedalītos Pasaules čempionāta finālturnīrā Čehijā, kuru ietvaros savstarpēji sacenšas valstis, nevis profesionāli sporta klubi.
Attiecībā uz publiskā finansējuma piešķiršanu LFS ar rīkojuma projektu netiek piešķirts publiskais finansējums saimnieciskajai darbībai, jo tas ir saistīts ar finansējuma piešķiršanu elites sportistu gatavošanās procesam un dalībai oficiālās valsts izlašu sacensībās, nevis finansējums tiks sniegts profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam) dalībai komerciāla rakstura sacensībās, kas tiktu rīkotas ar mērķi sportistiem vai sporta klubiem gūt ienākumus.
Līdz ar to ir secināms, ka rīkojuma projektā paredzētā publiskā finansējuma piešķiršana vienlaikus neatbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā noteiktajām pazīmēm un rīkojuma projektā minēto izdevumu segšana nerada konkurences kropļojumu Eiropas Savienības līmenī un komercdarbības atbalstu regulējošās tiesību normas nav jāpiemēro.

LFS mājas lapā pie pamatinformācijas rakstīts, ka: " Latvijas Florbola savienības mērķis ir rūpēties par sportistu un sabiedrības fiziskās un garīgās veselības saglabāšanu un uzlabošanu, kā arī panākumu gūšanu, dodot iespēju ieinteresētajiem spēlētājiem sevi attīstīt, apliecināt un pierādīt, kā arī aizstāvēt valsts godu izlases sastāvā pasaules čempionātu finālturnīros."

Par nedzirdīgo sportu
No Ministru kabineta rīkojuma projektā paredzētām atbalstāmām aktivitātēm (finansējuma piešķiršanas mērķa) neizriet atbalsts saimnieciskajai darbībai, jo ir saistīts ar atbalstu Latvijas labākajiem nedzirdīgajiem sportistiem, lai sagatavotos un startētu 25. Vasaras Nedzirdīgo Olimpiskajās spēlēs Tokijā, Japānā. gadā Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai, kā arī sportistu sagatavošanai un dalībai starptautiskās sporta sacensībās tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.

Tāpat uzsverams fakts, ka LNSF darbojas tās statūtos noteikto mērķu sasniegšanai (Gatavot un nodrošināt Latvijas sportistus piedalīšanos Eiropas un pasaules čempionātos, Paralimpiskās spēlēs un citos starptautiskos sporta sarīkojumos). 

Par basketbolu un volejbolu
Finansējums ir paredzēts, lai Latvijas basketbola izlase gatavotos dalībai un pilvērtīgi piedalītos Eiropas basketbola čempionātā, kuru ietvaros savstarpēji sacenšas valstis, nevis profesionāli sporta klubi.
Attiecībā uz publiskā finansējuma piešķiršanu LBS ar rīkojuma projektu netiek piešķirts publiskais finansējums saimnieciskajai darbībai, jo tas ir saistīts ar finansējuma piešķiršanu valsts izlašu sportistu gatavošanās procesam un dalībai oficiālās valsts izlašu sacensībās, nevis finansējums tiks sniegts profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam) dalībai komerciāla rakstura sacensībās, kas tiktu rīkotas ar mērķi sportistiem vai sporta klubiem gūt ienākumus.
Līdz ar to ir secināms, ka rīkojuma projektā paredzētā publiskā finansējuma piešķiršana vienlaikus neatbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā noteiktajām pazīmēm un rīkojuma projektā minēto izdevumu segšana nerada konkurences kropļojumu Eiropas Savienības līmenī un komercdarbības atbalstu regulējošās tiesību normas nav jāpiemēro.

LBS darbojas tās statūtos noteikto mērķu (veicināt basketbola (tai skaitā 3x3 basketbola un e-basketbola; turpmāk – basketbola) attīstību Latvijā, popularizēt basketbolu Latvijā, organizēt basketbolu Latvijā un sekmēt Latvijas basketbola attīstību starptautiskajā sporta kustībā) sasniegšanai un to darbības pamatā ir vietēja ietekme, proti, organizēt sacensības ar Latvijas nacionālo basketbola izlašu piedalīšanos Latvijā, organizēt un pārraudzīt visa vecuma Latvijas nacionālo basketbola izlašu komandu veidošanu, sadarboties ar biedriem – basketbola klubiem – veicinot klubu līdzdalību starptautiskajās basketbola sacensībās, risināt Latvijas basketbola klubu, spēlētāju, tiesnešu tiesiskās attiecības Biedrības pieņemto normatīvo aktu ietvaros, organizēt basketbola treneru un tiesnešu sagatavošanu, izstrādāt un apstiprināt basketbola sacensību noteikumus Latvijā, kā arī organizēt un nodrošināt Latvijas nacionālo basketbola izlašu līdzdalību starptautiskajās basketbola sacensībās – olimpiskajās spēlēs, pasaules čempionātos Eiropas čempionātos un citās starptautiskajās sacensībās.
Organizācijas biedri ir juridiskas personas, kuru darbība ir saistīta ar basketbolu, un kuru statūtos vismaz viens no mērķiem ir saistīts ar basketbola attīstību.

LVF pieprasītais finansējums ir paredzēts Latvijas U16 vīriešu volejbola izlases sagatavošanās posmam un dalībai 2025. gada U16 Eiropas čempionāta finālturnīrā, kuru ietvaros savstarpēji sacenšas valstis, nevis profesionāli sporta klubi.
Attiecībā uz publiskā finansējuma piešķiršanu LVF ar rīkojuma projektu netiek piešķirts publiskais finansējums saimnieciskajai darbībai, jo tas ir saistīts ar finansējuma piešķiršanu valsts izlašu sportistu gatavošanās procesam un dalībai oficiālās valsts izlašu sacensībās, nevis finansējums tiks sniegts profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam) dalībai komerciāla rakstura sacensībās, kas tiktu rīkotas ar mērķi sportistiem vai sporta klubiem gūt ienākumus.
Līdz ar to ir secināms, ka rīkojuma projektā paredzētā publiskā finansējuma piešķiršana vienlaikus neatbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā noteiktajām pazīmēm un rīkojuma projektā minēto izdevumu segšana nerada konkurences kropļojumu Eiropas Savienības līmenī un komercdarbības atbalstu regulējošās tiesību normas nav jāpiemēro.
Tāpat uzsverams fakts, ka LVF darbojas tās statūtos noteikto mērķu (volejbola attīstības veicināšana un popularizēšana Latvijā, attīstīt un popularizēt bērnu un jaunatnes (t.sk. studentu) volejbolu Latvijā, attīstīt volejbolu kā visām paaudzēm piemērotu sporta veidu, kas balstīts uz ģimenes vērtībām, attīstīt volejbolu kā finansiāli pašpietiekamu produktu, nodrošināt nacionālo izlašu iespējami augstāko rezultātu sasniegšanu starptautiskās sacensībās) sasniegšanai un to darbībai pamatā ir vietēja ietekme, proti, to pamata mērķauditorija ir bērni un jaunieši, kurus piesaista un apmāca sporta veidā, kā arī pieaugušie, caur kuriem attīstīt sporta veidu, un kopumā veicināt volejbola būtisku attīstību un popularizēšanu noteiktā reģionā vai visā Latvijā. Organizācijas biedri ir juridiskas personas un sporta izglītības iestādes. 

No Ministru kabineta rīkojuma projektā LBS un LVF paredzētām atbalstāmām aktivitātēm (finansējuma piešķiršanas mērķa) neizriet atbalsts saimnieciskajai darbībai, jo ir saistīts ar atbalstu Latvijas basketbola izlases sagatavošanās posma nodrošināšanai 2025. gada Eiropas basketbola čempionātam un Latvijas U16 vīriešu volejbola izlases sagatavošanos un dalību 2025. gada U16 Eiropas čempionāta finālturnīrā. Tāpat skaidrojam, ka atbalsts organizācijām nav saistīts ar atbalstu profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam). Tāpat apliecinām, ka atbalsts netiks sniegts profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam) dalībai komercsacensībās, kas rīkotas ar mērķi sportistiem vai sporta klubiem gūt ienākumus. Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai, kā arī sportistu sagatavošanai un dalībai starptautiskās sporta sacensībās tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.

[1] Skatīt Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. pantu un Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
500 588
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
500 588
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-500 588
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-500 588
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
500 588
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Federāciju izdevumu tāmes pasākumiem ir anotācijas pielikumos. Latvijas Florbola savienībai tiek virzīta daļa no pielikumā esošās tāmes 31 220 euro apmērā (viesnīcas, aviobiļetes, transporta pakalpojumi) Latvijas sieviešu florbola izlases dalību Pasaules čempionāta finālturnīrā Čehijā 2025.gada decembrī. LBS, LNSF, LVF summas tiek virzītas atbilstoši pielikumos esošajās tāmēs norādītajam.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Biedrības "Latvijas Florbola savienība", "Latvijas Nedzirdīgo sporta federācija", "Latvijas Basketbola savienība", “Latvijas Volejbola federācija”.
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Finanšu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Personām ar dzirdes invaliditāti iespējams piedalīties augstākās nozīmes sporta spēlēs. 

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Atbalsts Florbola sieviešu izlases dalības Pasaules čempionāta finālturnīrā ir saistīts ar dzimumu līdztiesību sporta politikā. 

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
2025.gada 24. aprīļa vēstule Nr.1-5/25-14 "Par līdzfinansējuma piešķiršanu Latvijas sieviešu florbola izlases sagatavošanās posmam un dalībai Pasaules 2025.gada čempionāta finālturnīrā"
2. pielikums
Nosaukums
LFS iesniegtā tāme
3. pielikums
Nosaukums
Latvijas Nedzirdīgo sporta federācijas 5.jūnija vēstule Nr.20 par lūgumu piešķirt papildu finansējumu 79 595 EUR apmērā
4. pielikums
Nosaukums
LNSF iesniegtā tāme pēc tāmes pārskatīšanas
5. pielikums
Nosaukums
Biedrības "Latvijas Basketbola savienība" 2025. gada 1. jūlija vēstule Nr. 03/51
6. pielikums
Nosaukums
Biedrības "Latvijas Basketbola savienība" iesniegtā tāme
7. pielikums
Nosaukums
Biedrības "Latvijas Volejbola federācija" 2025. gada 19. maija vēstule Nr. 1-3/145
8. pielikums
Nosaukums
Biedrības "Latvijas Volejbola federācija" iesniegtā tāme pie 2025. gada 19. maija vēstules Nr. 1-3/145