Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Informatīvais ziņojums par Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras funkciju pārņemšanu valsts akciju sabiedrībai “Ceļu satiksmes drošības direkcija”
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Dokumenti
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Atbilstoši Ceļu satiksmes likumā noteiktajam, pašlaik Latvijā ir divas institūcijas - CSDD un tiešās pārvaldes iestāde VTUA, kas piešķir un anulē transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, izsniedz transportlīdzekļu vadītāju apliecības, reģistrē transportlīdzekļus, un veic transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati. Minētās institūcijas uztur arī divus reģistrus - Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistru (CSDD) un Traktortehnikas un tās vadītāju informatīvo sistēmu (VTUA).
Gan traktortehnikas, gan transportlīdzekļu pamata nosacījumi ir noteikti Ceļu satiksmes likumā, saskaņā ar kuru katrai tehnikas grupai izdoti atsevišķi Ministru kabineta noteikumi, tomēr normatīvo aktu regulējums ir samērā līdzīgs. CSDD papildus
nodrošina informācijas apmaiņu ar citām valstīm, tostarp veic datu pārbaudi pirms transportlīdzekļa reģistrācijas Latvijā un nodrošina iespēju sadarbības partneriem izdarīt tiešsaistē atzīmes attiecībā uz ierobežojumiem, īpašnieku vai turētāju maiņu. Pamatojoties uz šādām atzīmēm, iespējams pilnībā attālināti saņemt ar īpašnieka vai turētāja maiņu saistītas reģistrācijas.
CSDD rīcībā ir visa informācija par traktortehnikas vadītāju apliecībām (sinhronizēti ar VTUA). Nolūkā nodrošināt normatīvajos aktos noteikto pienākumu saistībā ar pārkāpumiem ceļu satiksmē, CSDD apstrādā informāciju par administratīvajiem un kriminālsodiem, lai nodrošinātu liegumu kontroli, kā arī uzturētu pārkāpumu uzskaites punktu sistēmu. Šo informāciju VTUA izmanto kvalifikācijas procesu nodrošināšanai savā pusē.
VTUA darbības nodrošināšanai nepieciešama papildus dotācija no valsts budžeta. CSDD līdz šim spēj nodrošināt darbību tādejādi, ka var valsts budžetu papildināt ar nozīmīgām dividendēm.
Gan traktortehnikas, gan transportlīdzekļu pamata nosacījumi ir noteikti Ceļu satiksmes likumā, saskaņā ar kuru katrai tehnikas grupai izdoti atsevišķi Ministru kabineta noteikumi, tomēr normatīvo aktu regulējums ir samērā līdzīgs. CSDD papildus
nodrošina informācijas apmaiņu ar citām valstīm, tostarp veic datu pārbaudi pirms transportlīdzekļa reģistrācijas Latvijā un nodrošina iespēju sadarbības partneriem izdarīt tiešsaistē atzīmes attiecībā uz ierobežojumiem, īpašnieku vai turētāju maiņu. Pamatojoties uz šādām atzīmēm, iespējams pilnībā attālināti saņemt ar īpašnieka vai turētāja maiņu saistītas reģistrācijas.
CSDD rīcībā ir visa informācija par traktortehnikas vadītāju apliecībām (sinhronizēti ar VTUA). Nolūkā nodrošināt normatīvajos aktos noteikto pienākumu saistībā ar pārkāpumiem ceļu satiksmē, CSDD apstrādā informāciju par administratīvajiem un kriminālsodiem, lai nodrošinātu liegumu kontroli, kā arī uzturētu pārkāpumu uzskaites punktu sistēmu. Šo informāciju VTUA izmanto kvalifikācijas procesu nodrošināšanai savā pusē.
VTUA darbības nodrošināšanai nepieciešama papildus dotācija no valsts budžeta. CSDD līdz šim spēj nodrošināt darbību tādejādi, ka var valsts budžetu papildināt ar nozīmīgām dividendēm.
Mērķa apraksts
Izvērtēt un sniegt informāciju par Zemkopības ministrijas pārziņā esošās par Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras funkciju pārņemšanu Satiksmes ministrijas pārraudzībā esošajai valsts akciju sabiedrībai “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, lai īstenotu traktortehnikas jomas pārraudzības funkciju pārņemšanu Satiksmes ministrijai no Zemkopības ministrijas.
Politikas jomas
Transporta politika
Teritorija
-
Norises laiks
18.08.2025. - 01.09.2025.
Informācija
Atbilstoši Ministru kabineta 25.08.2009. noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 7.4.1 apakšpunktam, sabiedrībai tiek dota iespēja rakstiski sniegt viedokli par noteikumu projektu tā izstrādes stadijā.
Fiziskās personas
JāSkaidrojums un ietekme
-
Juridiskās personas
JāSkaidrojums un ietekme
-
Sagatavoja
Elīna Saule (SAM)
Atbildīgā persona
Elīna Šimiņa-Neverovska (SAM)
Izsludināšanas datums
18.08.2025. 17:33
Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi
Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Latvijas Zemnieku Federācija
Biedrība “Latvijas Zemnieku federācija” (LZF) iebilsts Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras (VTUA) pievienošanai Ceļu satiksmes un drošības direkcijai (CSDD), nedz kādai citai iestādei.
Mūsuprāt, VTUA tehniskās apskates procesi šobrīd ir organizēti un pakārtoti lauksaimnieku ērtībai un iespējām, proti, izbraukuma apskates vietas, kur ērti piebraukt ar traktortehniku pēc kalendāra principa, kā arī iespēja izsaukt uz saimniecību, tādejādi esot tuvu pakalpojumu saņēmējiem – lauksaimniekiem, ietaupot viņu laiku. Līdzšinējais darbības modelis nodrošina efektīvu un lauksaimniekiem saprotamu pakalpojumu pieejamību reģionos. Tam būtu jāsaglabājas.
Apšaubām, ka CSDD būs gatavs izveidot šādu kārtību, kas ir būtiski atšķirīga no viņu šī īža struktūras.
VTUA gadu gaitā ir izveidojusi labas attiecības ar lauku uzņēmējiem, šī uzticība un sadarbības mehānisms var tikt zaudēts, mainot aģentūras statusu vai struktūru.
Mūsuprāt, VTUA tehniskās apskates procesi šobrīd ir organizēti un pakārtoti lauksaimnieku ērtībai un iespējām, proti, izbraukuma apskates vietas, kur ērti piebraukt ar traktortehniku pēc kalendāra principa, kā arī iespēja izsaukt uz saimniecību, tādejādi esot tuvu pakalpojumu saņēmējiem – lauksaimniekiem, ietaupot viņu laiku. Līdzšinējais darbības modelis nodrošina efektīvu un lauksaimniekiem saprotamu pakalpojumu pieejamību reģionos. Tam būtu jāsaglabājas.
Apšaubām, ka CSDD būs gatavs izveidot šādu kārtību, kas ir būtiski atšķirīga no viņu šī īža struktūras.
VTUA gadu gaitā ir izveidojusi labas attiecības ar lauku uzņēmējiem, šī uzticība un sadarbības mehānisms var tikt zaudēts, mainot aģentūras statusu vai struktūru.
28.08.2025. 09:22
Raimonds Krūmiņš - Zirgaudzētāju biedrība
Kategoriski nepieņemama ir VTUA funkciju nodošana CSDD, jo tie ir pilnīgi nesavienojami darbības modeļi abām institūcijām, kas pilnīgi neizbēgami novedīs ne tikai pie pakalpojumu pasliktināšanās un sadārdzināšanās, bet padarīs to daudziem esošajiem klientiem nepieejamu un neizmantojamu.
Rezultātā samazināsies faktiskais tehniskajai uzraudzībai uzrādīto tehnikas vienību skaits un īpatsvars no kopskaita, kas satiksmes drošību tikai pasliktinās.
Turklāt, VTUA darbība tiek pilnībā nodrošināta no klientu maksājumiem, un institūcijas likvidēšana nedos pilnīgi nekādu ietaupījumu budžetiem, taču samazinās nodokļu ieņēmumus no šīs funkcijas nodrošināšanas.
Bez tam jau sen ir zināma informācija, ko atsakās pārbaudīt un izmeklēt kompetentās institūcijas un Satiksmes ministrija, ka CSDD plosās korupcija un zagšana, jo, piemēram, transporta līdzekļu numura zīmes CSDD iepērk par 7 (!) reizes augstāku cenu kā attiecīgā Lietuvas institūcija.
Mums nav vajadzības pakļaut minētajiem riskiem un nejēdzībām labi funkcionējošu pakalpojumu un tā sniedzēju bez jebkāda ieguvuma iesaistītajām nozarēm un valstij.
Rezultātā samazināsies faktiskais tehniskajai uzraudzībai uzrādīto tehnikas vienību skaits un īpatsvars no kopskaita, kas satiksmes drošību tikai pasliktinās.
Turklāt, VTUA darbība tiek pilnībā nodrošināta no klientu maksājumiem, un institūcijas likvidēšana nedos pilnīgi nekādu ietaupījumu budžetiem, taču samazinās nodokļu ieņēmumus no šīs funkcijas nodrošināšanas.
Bez tam jau sen ir zināma informācija, ko atsakās pārbaudīt un izmeklēt kompetentās institūcijas un Satiksmes ministrija, ka CSDD plosās korupcija un zagšana, jo, piemēram, transporta līdzekļu numura zīmes CSDD iepērk par 7 (!) reizes augstāku cenu kā attiecīgā Lietuvas institūcija.
Mums nav vajadzības pakļaut minētajiem riskiem un nejēdzībām labi funkcionējošu pakalpojumu un tā sniedzēju bez jebkāda ieguvuma iesaistītajām nozarēm un valstij.
29.08.2025. 00:27
Guntis Gūtmanis - Biedrība "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome"
Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome(LOSP) ir izskatījusi Satiksmes ministrijas (SM) informatīvo ziņojumu par Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras (VTUA) funkciju pārņemšanu valsts akciju sabiedrībai”Ceļu satiksmes drošības direkcijai(CSDD)”.
LOSP pārstāv vairāk kā piecdesmit lauksaimnieku nevalstiskās organizācijas. Mūsu biedri pārstāv lauksaimniecību, mežsaimniecību, zvejniekus, kūdras ieguvi u.c., tādejādi izmantojot visa veida tehnikas vienības un veidus, kas ir VTUA klientu vidū. Esam veikuši konsultācijas ar dalīborganizācijām un organizāciju vienots viedoklis neredz pamatojumu šādai funkciju pārdalei.
VTUA veic būtisku ikdienas lauksaimnieciskās darbības nodrošināšanai nepieciešamo funkciju. Šādu funkciju nodošana CSDD pasliktinās un apgrūtinās lauksaimnieku darba ikdienu, radot papildus sarežģījumus un cenu izmaksu palielinājumu. VTUA darba specifika ir būtiski atšķirīga no CSDD darbības. VTUA veic darbības lauksaimnieku tehnikas pārbaudēm, kas pielāgotas zemnieku ikdienas darbam, savukārt CSDD koncentrējas uz pakalpojumu optimizāciju, kas nav savienojamas ar lauksaimnieku būtiski atšķirīgo ikdienas rutīnu. Lauksaimniecības tehnika ir krasi atšķirīga no autotransporta un to pārbaudes veikšana prasa specifiskas zināšanas un pieredzi. Lauksaimniecības tehnikas pārbaudes pārņemot CSDD būs jāapmāca darbinieki, kas prasīs papildus izmaksas un var radīt pārrāvumus ikdienas darbā, kas lauksaimniecībā nav pieļaujams. Šāds darbības pārrāvums var radīt būtisku negatīvu ietekmi uz produkcijas ražošanu un pārtikas nodrošināšanu, kas ir nacionālās drošības jautājums.
Informatīvajā ziņojumā minēti potenciālie budžeta ieguvumi, kas balstīti uz pieņēmumiem. Šāda pieeja ir bīstama, un var apdraudēt pakalpojuma pieejamības pārrāvumus, kas ir kritiski nozares darbības nodrošināšanai un var radīt bīstamību satiksmes drošībai. Lauksaimniekus dara bažīgus SM veiktie aprēķini, jo tieši SM daudzkārt labojuši izteiktās prognozes aprēķinos, par piemēru tādos projektos kā Rail Baltic, AirBaltic, ostu attīstība u.c.
Salīdzinot VTUA un CSDD pakalpojumu cenrādi, jau šobrīd redzams, ka pakalpojumi, kuri ir vitāli svarīgi lauksaimniekiem, kā piemēram tehniskās apskates veikšana, CSDD ir būtiski dārgāki.
Tehniskās apskates cenas, no informativā ziņojuma:
CSDD
Traktortehnikai - 41,47 EUR
Kravas automobilim (N3 kategorija) - 75,03 EUR
VTUA
Piekabei – 23,89 EUR
Piekabei (O4 kategorija) – 57,06 EUR
Tāpat no mums pieejamās informācijas būtiski dārgāki ir CSDD izbraukuma pakalpojumi. Šie sadārdzinājumi būs jāapmaksā lauksaimniekiem, kuri jau šobrīd mēģina izdzīvot cīnoties ar klimatiskajiem apstākļiem. Šķiet ka tiek plānots palielināt ieņēmumus CSDD budžetā uz lauksaimnieku rēķina.
LOSP neatbalsta Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras (VTUA) funkciju pārņemšanu valsts akciju sabiedrībai”Ceļu satiksmes drošības direkcijai(CSDD)”.
LOSP pārstāv vairāk kā piecdesmit lauksaimnieku nevalstiskās organizācijas. Mūsu biedri pārstāv lauksaimniecību, mežsaimniecību, zvejniekus, kūdras ieguvi u.c., tādejādi izmantojot visa veida tehnikas vienības un veidus, kas ir VTUA klientu vidū. Esam veikuši konsultācijas ar dalīborganizācijām un organizāciju vienots viedoklis neredz pamatojumu šādai funkciju pārdalei.
VTUA veic būtisku ikdienas lauksaimnieciskās darbības nodrošināšanai nepieciešamo funkciju. Šādu funkciju nodošana CSDD pasliktinās un apgrūtinās lauksaimnieku darba ikdienu, radot papildus sarežģījumus un cenu izmaksu palielinājumu. VTUA darba specifika ir būtiski atšķirīga no CSDD darbības. VTUA veic darbības lauksaimnieku tehnikas pārbaudēm, kas pielāgotas zemnieku ikdienas darbam, savukārt CSDD koncentrējas uz pakalpojumu optimizāciju, kas nav savienojamas ar lauksaimnieku būtiski atšķirīgo ikdienas rutīnu. Lauksaimniecības tehnika ir krasi atšķirīga no autotransporta un to pārbaudes veikšana prasa specifiskas zināšanas un pieredzi. Lauksaimniecības tehnikas pārbaudes pārņemot CSDD būs jāapmāca darbinieki, kas prasīs papildus izmaksas un var radīt pārrāvumus ikdienas darbā, kas lauksaimniecībā nav pieļaujams. Šāds darbības pārrāvums var radīt būtisku negatīvu ietekmi uz produkcijas ražošanu un pārtikas nodrošināšanu, kas ir nacionālās drošības jautājums.
Informatīvajā ziņojumā minēti potenciālie budžeta ieguvumi, kas balstīti uz pieņēmumiem. Šāda pieeja ir bīstama, un var apdraudēt pakalpojuma pieejamības pārrāvumus, kas ir kritiski nozares darbības nodrošināšanai un var radīt bīstamību satiksmes drošībai. Lauksaimniekus dara bažīgus SM veiktie aprēķini, jo tieši SM daudzkārt labojuši izteiktās prognozes aprēķinos, par piemēru tādos projektos kā Rail Baltic, AirBaltic, ostu attīstība u.c.
Salīdzinot VTUA un CSDD pakalpojumu cenrādi, jau šobrīd redzams, ka pakalpojumi, kuri ir vitāli svarīgi lauksaimniekiem, kā piemēram tehniskās apskates veikšana, CSDD ir būtiski dārgāki.
Tehniskās apskates cenas, no informativā ziņojuma:
CSDD
Traktortehnikai - 41,47 EUR
Kravas automobilim (N3 kategorija) - 75,03 EUR
VTUA
Piekabei – 23,89 EUR
Piekabei (O4 kategorija) – 57,06 EUR
Tāpat no mums pieejamās informācijas būtiski dārgāki ir CSDD izbraukuma pakalpojumi. Šie sadārdzinājumi būs jāapmaksā lauksaimniekiem, kuri jau šobrīd mēģina izdzīvot cīnoties ar klimatiskajiem apstākļiem. Šķiet ka tiek plānots palielināt ieņēmumus CSDD budžetā uz lauksaimnieku rēķina.
LOSP neatbalsta Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras (VTUA) funkciju pārņemšanu valsts akciju sabiedrībai”Ceļu satiksmes drošības direkcijai(CSDD)”.
29.08.2025. 09:26
Viesturs Ūlis - Nacionālās zvejniecības ražotāju organizācija
Biedrība “Nacionālās zvejniecības ražotāju organizācija” neatbalsta Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras (VTU) pievienošanu Ceļu satiksmes un drošības direkcijai (CSDD). Pievienošanas rezultātā palielināsies izmaksas izbraukuma tehniskās apskates veikšanai. Ņemot vērā zvejnieku traktortehnikas specifiku un lietošanu zvejas ostās un piestātnēs jau tā samērā dārgais izbraukuma pakalpojums pievienošanas rezultātā tiks pielidzināts CSDD pakalpojuma izmaksām. Pēdējā laikā novērotais CSDD pakalpojumu izmaksu palielinājums nevieš pārliecību, ka pievienošanas rezultātā pakalpojuma izmaksas saglabāsies esošajā līmenī. Nav arī skaidrs kā CSDD spēs operatīvi nodrošināt izbraukuma tehnisko apskati saprātīgos termiņos, jo uz CSDD agregātu numuru salīdzināšanu ir jāgaida 3-5 dienas, turptretī VTU izbraukuma tehnisko apskati veic pāris dienās. Diez vai šo jautājumu atrisinās uz pievienošanas rezultātā plānoto darbinieku samazināšanu.
29.08.2025. 12:19
Inese Koļesņikova-Čerbikova - Inese
Kategorisks iebildums par Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras (VTUA) pievienošanu Ceļu satiksmes drošibas direkcijai(CSDD)
Prieškam sarežģīt dzīvi zemniekiem, lopu audzētājiem un citu nozares pārstāvjiem, ja tās dienas ir tā jau pārslogotas ar darbiem. VTUA izbraukumi uz saimniecībām ir lieliska iespēja samazināt patērēto laiku ceļā un rindās ar vairākām tehnikas vienībām vienai saimniecībai.
Saimniecībām ar 10 un vairāk tehnikas vienībām tas būs sarežģītāk izdarāms, un daudzas saimniecības atrodas diezgan tālu no CSDD nodaļām savās pilsētās.
Uzskatu, ka VTUA savu darbu pilda ļoti apmierinoši, un nav vajadzība VTUA pievienošana kādai citai aģenturai vai iestādei.
Prieškam sarežģīt dzīvi zemniekiem, lopu audzētājiem un citu nozares pārstāvjiem, ja tās dienas ir tā jau pārslogotas ar darbiem. VTUA izbraukumi uz saimniecībām ir lieliska iespēja samazināt patērēto laiku ceļā un rindās ar vairākām tehnikas vienībām vienai saimniecībai.
Saimniecībām ar 10 un vairāk tehnikas vienībām tas būs sarežģītāk izdarāms, un daudzas saimniecības atrodas diezgan tālu no CSDD nodaļām savās pilsētās.
Uzskatu, ka VTUA savu darbu pilda ļoti apmierinoši, un nav vajadzība VTUA pievienošana kādai citai aģenturai vai iestādei.
29.08.2025. 14:51
Ilgvars Briedis - Pašnodarbinata persona
Izsaku kategorisku iebildumu pret plānoto VTUA funkciju integrēšanu CSDD .Šāda apvienošana, lai arī tiek prezentēta kā finansiāli izdevīga, rada vairākus būtiskus riskus un negatīvas sekas, īpaši lauksaimniecības nozarē:
VTUA sniedz specializētus pakalpojumus lauksaimniekiem, tostarp traktortehnikas reģistrāciju, tehniskās apskates un vadītāju eksamināciju. Šie pakalpojumi ir pielāgoti nozares specifikai, CSDD nav pieredzes darbā ar lauksaimniecības tehniku, un pastāv risks, ka pakalpojumu kvalitāte un pieejamība lauku reģionos pasliktinās.
VTUA sniedz specializētus pakalpojumus lauksaimniekiem, tostarp traktortehnikas reģistrāciju, tehniskās apskates un vadītāju eksamināciju. Šie pakalpojumi ir pielāgoti nozares specifikai, CSDD nav pieredzes darbā ar lauksaimniecības tehniku, un pastāv risks, ka pakalpojumu kvalitāte un pieejamība lauku reģionos pasliktinās.
29.08.2025. 15:39
Fiziska persona
Nav nepieciešams pievienot csdd
29.08.2025. 15:40
Kombuļu pagasta zemnieku saimniecība "LIEPA"
Pret. Biokrātija jau apnika.
29.08.2025. 16:36
Aigars Laurinovičs
Lauksaimniecības un Industriālās Tehnikas asociācija neatbalsta VTUA pievienošanu CSDD, jo nav redzams nekāds ekonomiskais pamatojums un ieguvums Latvijas valsts budžetam.
Konkrēti informatīvajā ziņojumā par Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras funkciju pārņemšanu valsts akciju sabiedrībai “Ceļu satiksmes drošības direkcija” ietverti vairāki nepatiesi apgalvojumi un atsauces uz pēc būtības neatbilstošiem dokumentiem.
1.Nav saprotama atsauce uz tā saucamo non-road Regulu, jo tā pēc būtības nenosaka VTUA un CSDD funkcijas un to šo iestāžu apvienošanas nepieciešamību.
2.Nav uzskaitītas visas VTUA funkcijas.
3.Attālināto VTUA pakalpojumu skaits neatbilst esošai realitātei. VTUA piedāvā vairāk attālinātu pakalpojumu nekā CSDD. Piemēram attālinātu traktortehnikas un agregātu šasijas numuru salīdzināšanu.
4.Ziņojuma 4. tabulā ,,Galvenie finanšu rādītāji 2024. gadam (EUR)’’ nepareizi norādīta peļņas neesamība. Veicot attiecīgās matemātikas darbības ir redzams, ka peļņa ir.
Konkrēti informatīvajā ziņojumā par Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras funkciju pārņemšanu valsts akciju sabiedrībai “Ceļu satiksmes drošības direkcija” ietverti vairāki nepatiesi apgalvojumi un atsauces uz pēc būtības neatbilstošiem dokumentiem.
1.Nav saprotama atsauce uz tā saucamo non-road Regulu, jo tā pēc būtības nenosaka VTUA un CSDD funkcijas un to šo iestāžu apvienošanas nepieciešamību.
2.Nav uzskaitītas visas VTUA funkcijas.
3.Attālināto VTUA pakalpojumu skaits neatbilst esošai realitātei. VTUA piedāvā vairāk attālinātu pakalpojumu nekā CSDD. Piemēram attālinātu traktortehnikas un agregātu šasijas numuru salīdzināšanu.
4.Ziņojuma 4. tabulā ,,Galvenie finanšu rādītāji 2024. gadam (EUR)’’ nepareizi norādīta peļņas neesamība. Veicot attiecīgās matemātikas darbības ir redzams, ka peļņa ir.
29.08.2025. 16:55
SIA "TALSU SPRIEGUMS"
Iebilstu pret plānoto VTUA funkciju pārņemšanu CSDD. Jau tagad CSDD ir ļoti noslogots, nereti uz automašīnu tehnisko apskati ir jāgaida līdz pat stundai. Apvienojot situācija vēl pasliktināsies. Pašreizējā iespēja, ka VTUA var atbraukt pie mums ir ļoti ērta, ņemot verā, ka tas ir izdarāms vairākām tehnikas vienībām. Ļoti apšaubu, ka apvienošana būtu finansiāls ieguvums, drīzāk tas būs apgrūtinājums un sadārdzinājums uzņēmējiem, kuri jau tā cīnās ar pieaugušajām izmaksām. Domāju, ka šada izmaiņa/apvienošana samazinās musu uzņēmumu konkurētspēju ar tuvākajām kaimiņvalstīm.
29.08.2025. 18:29
SIA "Akmeņi VVF"
Esmu pret, jaunam pārmaiņām
29.08.2025. 20:11
Māra Rudzāte - "Latvijas augļkopju asociācija"
Latvijas Augļkopju asociācija izskatījusi Satiksmes ministrijas informatīvo ziņojumu par Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras (VTUA) funkciju pārņemšanu valsts akciju sabiedrībai ”Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD)” un kategoriski noraida šādu funkciju nodošanu CSDD. VTUA veic būtisku ikdienas lauksaimnieciskās darbības nodrošināšanai nepieciešamo funkciju. VTUA darba specifika ir būtiski atšķirīga no CSDD darbības. VTUA veic darbības lauksaimnieku tehnikas pārbaudēm, kas pielāgotas zemnieku ikdienas darbam, savukārt CSDD koncentrējas uz pakalpojumu optimizāciju, kas nav savienojamas ar lauksaimnieku būtiski atšķirīgo ikdienas rutīnu. Turklāt, VTUA darbība tiek pilnībā nodrošināta no klientu maksājumiem, un institūcijas likvidēšana nedos pilnīgi nekādu ietaupījumu budžetiem, taču samazinās nodokļu ieņēmumus no šīs funkcijas nodrošināšanas. Līdzšinējais darbības modelis nodrošina efektīvu un lauksaimniekiem saprotamu pakalpojumu pieejamību reģionos. Tam būtu jāsaglabājas.
Apšaubām, ka CSDD būs gatava izveidot iedibināto kārtību, kas ir būtiski atšķirīga no viņu šī brīža struktūras.
Apšaubām, ka CSDD būs gatava izveidot iedibināto kārtību, kas ir būtiski atšķirīga no viņu šī brīža struktūras.
29.08.2025. 20:27
Aivars Liukišs - IK AATraktorskola
IK AATraktorskola pilnībā iebilst un neatbalsta VTUA pievienošanu CSDD,jo strādājot kā traktortehnikas apmācības skola un sadarbojoties ar VTUA esam ļoti apmierināti ar VTUA darbu.Ir vienmēr pieejami VTUA pakalpojumi mums un kursantiem pieejamos laikos.Esam arī ļoti apmierināti ar VTUA izcenojumiem.CSDD tādi noteikti nebūs,būs pakalpojumi daudz dārgāki.Neatbalstam!!!
29.08.2025. 20:34
Ivo Smilgainis - Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Niedriņi"
Atbalstu vtua!!!
29.08.2025. 21:45
Aleksandrs Narnickis
Kategoriski nepieņemama ir VTUA funkciju nodošana CSDD
30.08.2025. 06:33
Ritvars Pirvits - SIA RG zemes
Sia RGzemes ir katrgoriski pret šadu apvienošanu.
30.08.2025. 09:02
Remtes pagasta zemnieku saimniecība "GRAUDIŅI"
Atbalstām VTUA iepriekšējo kārtību, kas ir zemniekiem ērta, pieejama in labi funkcionē. Neatbalstām VTUA funkciju nodošanu CSDD.
30.08.2025. 09:42
Rolands Andžāns - Krāslavas rajona Šķaunes pagasta zemnieku saimniecība "JAUNOZOLI"
Zemnieku saimniecība Jaunozoli neatbalsta Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras (VTU) pievienošanu Ceļu satiksmes un drošības direkcijai (CSDD). Jo tas palielinās izmaksas, ka arī veidosies liekas problēmas zemniekiem!
30.08.2025. 13:27
Latvijas Bioloģiskās lauksaimniecības asociācija
Biedrība "Latvijas Bioloģiskās lauksaimniecības asociācija" (LBLA) ir iepazinusies ar Informatīvo ziņojumu par “Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras funkciju pārņemšanu valsts akciju sabiedrībai “Ceļu satiksmes drošības direkcija””.
LBLA biedru ieskatā VTUA likvidēšana un šo funkciju nodošana SM pakļautībā esošajai CSDD nav pieļaujama, jo tā nenesīs ieguvumus lauksaimniecības nozarei, bet, gluži pretēji, radīs sadārdzinājumu un, iespējams, arī pazeminās pakalpojuma pieejamību. Tāpēc kategoriski iebilstam pret šādu ierosinājumu. VTUA nodrošina lauksaimniekiem ekonomiski pamatotus un pieejamus pakalpojumus. Funkciju nodošana CSDD radīs papildu izmaksas, apdraudēs pakalpojumu pieejamību un vājinās ZM spēju aizstāvēt lauksaimniecības intereses:
1. Paredzama kopējo izmaksu, kas saistīta ar traktortehnikas uzraudzību un ar to saistītiem pakalpojumiem, sadārdzināšanās. Traktortehnikas ekspluatācijas ilgums parasti ir būtiski garāks nekā vieglajām automašīnām, tādēļ lielākās izmaksas veido nevis numura zīmju saņemšana, bet tehniskās apskates. Aptuveni 90% gadījumu VTUA tās veic izbraukumos pie lauksaimniekiem vai pagastos, nodrošinot zemākas izmaksas. CSDD šāda pakalpojuma šobrīd nav, un, ņemot vērā tās komercdarbības principus (valde, padome, reklāma, peļņa), sagaidāms būtisks sadārdzinājums.
2. Bažas par pakalpojuma pieejamības samazināšanos. CSDD līdzšinējā prakse ir vērsta uz klientu apkalpošanu centros, nevis izbraukumos. Paredzams, ka šāda prakse nākotnē var tikt uzspiesta arī lauksaimniekiem, taču tas nozīmētu augstākas izmaksas un lielāku laika patēriņu.
3. Nododot šo funkciju CSDD, samazināta Zemkopības ministrijas iespēja ietekmēt tālāko pakalpojuma sniegšanas kvalitāti un pieejamību, ņemot vērā, ka CSDD ir komercstruktūra, kuras mērķis ir strādāt efektīvi un gūt peļņu.
Zemkopības ministrija pašlaik veido nacionālos noteikumus, pielāgojot ES prasības Latvijas apstākļiem. Ja funkcijas tiktu nodotas CSDD, šī iespēja pazustu. Tas ir īpaši bīstami, ja ES tiktu noteikti ierobežojumi vecākai traktortehnikai – tas radītu būtiskus riskus Latvijas zemniekiem. Ja par uzraudzību atbildēs kapitālsabiedrība, kas ir Satiksmes ministrijas pārraudzībā, – lauksaimniecības nozare var tikt apdraudēta.
4. Funkciju nodošanas gadījumā ZM budžets samazinātos par 3,5 miljoniem eiro. Tas nozīmē tikai līdzekļu pārdali starp nozarēm, nevis reālu ietaupījumu. Nav nepieciešams radīt jaunu, nezināmu kartību, jo tā nenestu būtiskus ietaupījumus ne lauksaimniekiem, ne sabiedrībai.
5. Pašreiz līdzīgus pakalpojumus nodrošina divas organizācijas, kas ļauj salīdzināt cenas un kvalitāti. Pēc apvienošanas šī iespēja izzudīs, un CSDD faktiski veidosies monopols.
6. Ir skaidrs, ka CSDD vēlas pārņemt šīs funkcijas biznesa interešu dēļ, taču lauksaimniecības nozare nedrīkst tikt apdraudēta. Pašlaik lauksaimniecība atrodas ārkārtas situācijā, un jebkurš izmaksu pieaugums var būtiski ietekmēt saimniecību finansiālo stāvokli.
Kā arī VTUA funkciju nodošana CSDD nesniegs sagaidāmo izmaksu ietaupījumu. Informatīvajā ziņojumā minētie ieguvumi no klātienes klientu apkalpošanas vietu uzturēšanas izdevumu optimizācijas faktiski nav iespējami, jo personāla daudzums, kas sniedz šo pakalpojumu, nemainīsies, līdz ar ko būs jāuztur tikpat daudz darba vietu, kā arī jānodrošina tikpat daudz telpu, kur šim personālam uzturēties. VTUA gadījumā šo klātienes pakalpojumu nodrošina zinoši VTUA darbinieki, kas veic arī traktortehnikas uzturēšanu.
Pašlaik VTUA klientu apkalpošanai klātienē tiek nodrošināts atbilstošs laukums, kurā var tikt veikta tehniskā apskate, numuru salīdzināšana un citas darbības. Pēc mūsu rīcībā esošās informācijas piemērotas infrastruktūras un personāla CSDD rīcībā nav, kas savukārt nozīmē jaunu izmaksu rašanos CSDD, par ko informatīvajā ziņojumā nav minēts.
Arī vienotu materiālu izmantošana, kas uzsvērta informatīvajā ziņojumā, nesniegs redzamus ieguvumus. Izsniegto dokumentācijas apjoms būtiski nemainītos un šis ietaupījums būtu niecīgs. Informatīvajā ziņojumā pat nav minēts, cik liels ietaupījums ir paredzēts.
Tāpat personāla izmaksu optimizācija nesniegs būtiskus ieguvumus, jo VTUA administratīvais personāls nav pārspīlēti liels un to vada viens direktors nevis valde un padome. CSDD tāpat būtu nepieciešams vadītājs, bet darba apjoms šajās atbalsta funkcijās tikai pieaugs, radot papildu slodzi un vajadzību pēc jauniem darbiniekiem. Līdz ar to būtisks ietaupījums nav sagaidāms.
Turklāt vienota transportlīdzekļu un traktortehnikas un to vadītāju reģistra izveide nozīmētu papildu izmaiņas visās saistītajās sistēmās, radot neparedzētas izmaksas. Gadījumā, ja VTUA šobrīd jau neuzturētu esošu IT infrastruktūru, varētu teikt, ka tas ir ieguvums. Taču jau šobrīd eksistē VTUA traktortehnikas un vadītāju apliecību reģistrs, kas tiek uzturēts, kā arī tiek pilnveidota esošā IT infrastruktūra, kas arī ir integrēta ar ārējām IT sistēmām.
Aicinām saglabāt VTUA pašreizējā formā un nepieļaut tās funkciju nodošanu CSDD.
LBLA biedru ieskatā VTUA likvidēšana un šo funkciju nodošana SM pakļautībā esošajai CSDD nav pieļaujama, jo tā nenesīs ieguvumus lauksaimniecības nozarei, bet, gluži pretēji, radīs sadārdzinājumu un, iespējams, arī pazeminās pakalpojuma pieejamību. Tāpēc kategoriski iebilstam pret šādu ierosinājumu. VTUA nodrošina lauksaimniekiem ekonomiski pamatotus un pieejamus pakalpojumus. Funkciju nodošana CSDD radīs papildu izmaksas, apdraudēs pakalpojumu pieejamību un vājinās ZM spēju aizstāvēt lauksaimniecības intereses:
1. Paredzama kopējo izmaksu, kas saistīta ar traktortehnikas uzraudzību un ar to saistītiem pakalpojumiem, sadārdzināšanās. Traktortehnikas ekspluatācijas ilgums parasti ir būtiski garāks nekā vieglajām automašīnām, tādēļ lielākās izmaksas veido nevis numura zīmju saņemšana, bet tehniskās apskates. Aptuveni 90% gadījumu VTUA tās veic izbraukumos pie lauksaimniekiem vai pagastos, nodrošinot zemākas izmaksas. CSDD šāda pakalpojuma šobrīd nav, un, ņemot vērā tās komercdarbības principus (valde, padome, reklāma, peļņa), sagaidāms būtisks sadārdzinājums.
2. Bažas par pakalpojuma pieejamības samazināšanos. CSDD līdzšinējā prakse ir vērsta uz klientu apkalpošanu centros, nevis izbraukumos. Paredzams, ka šāda prakse nākotnē var tikt uzspiesta arī lauksaimniekiem, taču tas nozīmētu augstākas izmaksas un lielāku laika patēriņu.
3. Nododot šo funkciju CSDD, samazināta Zemkopības ministrijas iespēja ietekmēt tālāko pakalpojuma sniegšanas kvalitāti un pieejamību, ņemot vērā, ka CSDD ir komercstruktūra, kuras mērķis ir strādāt efektīvi un gūt peļņu.
Zemkopības ministrija pašlaik veido nacionālos noteikumus, pielāgojot ES prasības Latvijas apstākļiem. Ja funkcijas tiktu nodotas CSDD, šī iespēja pazustu. Tas ir īpaši bīstami, ja ES tiktu noteikti ierobežojumi vecākai traktortehnikai – tas radītu būtiskus riskus Latvijas zemniekiem. Ja par uzraudzību atbildēs kapitālsabiedrība, kas ir Satiksmes ministrijas pārraudzībā, – lauksaimniecības nozare var tikt apdraudēta.
4. Funkciju nodošanas gadījumā ZM budžets samazinātos par 3,5 miljoniem eiro. Tas nozīmē tikai līdzekļu pārdali starp nozarēm, nevis reālu ietaupījumu. Nav nepieciešams radīt jaunu, nezināmu kartību, jo tā nenestu būtiskus ietaupījumus ne lauksaimniekiem, ne sabiedrībai.
5. Pašreiz līdzīgus pakalpojumus nodrošina divas organizācijas, kas ļauj salīdzināt cenas un kvalitāti. Pēc apvienošanas šī iespēja izzudīs, un CSDD faktiski veidosies monopols.
6. Ir skaidrs, ka CSDD vēlas pārņemt šīs funkcijas biznesa interešu dēļ, taču lauksaimniecības nozare nedrīkst tikt apdraudēta. Pašlaik lauksaimniecība atrodas ārkārtas situācijā, un jebkurš izmaksu pieaugums var būtiski ietekmēt saimniecību finansiālo stāvokli.
Kā arī VTUA funkciju nodošana CSDD nesniegs sagaidāmo izmaksu ietaupījumu. Informatīvajā ziņojumā minētie ieguvumi no klātienes klientu apkalpošanas vietu uzturēšanas izdevumu optimizācijas faktiski nav iespējami, jo personāla daudzums, kas sniedz šo pakalpojumu, nemainīsies, līdz ar ko būs jāuztur tikpat daudz darba vietu, kā arī jānodrošina tikpat daudz telpu, kur šim personālam uzturēties. VTUA gadījumā šo klātienes pakalpojumu nodrošina zinoši VTUA darbinieki, kas veic arī traktortehnikas uzturēšanu.
Pašlaik VTUA klientu apkalpošanai klātienē tiek nodrošināts atbilstošs laukums, kurā var tikt veikta tehniskā apskate, numuru salīdzināšana un citas darbības. Pēc mūsu rīcībā esošās informācijas piemērotas infrastruktūras un personāla CSDD rīcībā nav, kas savukārt nozīmē jaunu izmaksu rašanos CSDD, par ko informatīvajā ziņojumā nav minēts.
Arī vienotu materiālu izmantošana, kas uzsvērta informatīvajā ziņojumā, nesniegs redzamus ieguvumus. Izsniegto dokumentācijas apjoms būtiski nemainītos un šis ietaupījums būtu niecīgs. Informatīvajā ziņojumā pat nav minēts, cik liels ietaupījums ir paredzēts.
Tāpat personāla izmaksu optimizācija nesniegs būtiskus ieguvumus, jo VTUA administratīvais personāls nav pārspīlēti liels un to vada viens direktors nevis valde un padome. CSDD tāpat būtu nepieciešams vadītājs, bet darba apjoms šajās atbalsta funkcijās tikai pieaugs, radot papildu slodzi un vajadzību pēc jauniem darbiniekiem. Līdz ar to būtisks ietaupījums nav sagaidāms.
Turklāt vienota transportlīdzekļu un traktortehnikas un to vadītāju reģistra izveide nozīmētu papildu izmaiņas visās saistītajās sistēmās, radot neparedzētas izmaksas. Gadījumā, ja VTUA šobrīd jau neuzturētu esošu IT infrastruktūru, varētu teikt, ka tas ir ieguvums. Taču jau šobrīd eksistē VTUA traktortehnikas un vadītāju apliecību reģistrs, kas tiek uzturēts, kā arī tiek pilnveidota esošā IT infrastruktūra, kas arī ir integrēta ar ārējām IT sistēmām.
Aicinām saglabāt VTUA pašreizējā formā un nepieļaut tās funkciju nodošanu CSDD.
31.08.2025. 09:28
Māris Bērziņš - Talsu rajona zemnieku saimniecība "RĪGMAĻI"
Labdien. Šī izskatās pēc kārtējās reformas tikai reformas pēc. Kaut gan, vairāk velk uz kārtējo savu ieinteresēto persona labumu. Šī pasviestā 900 tūkstošu ekonomija, kura pavīd mēdijos neiztur nekādu kritiku. Kurš ietaupīs tos 900 tūkstošus? Ja šobrīd VTUA no valsts budžeta ,cik saprotu, nesaņem ne centa un ir pašpietiekams, un pats sevi atpelna. Visiem traktortehnikas īpašniekiem ir skaidra un zināma kārtība, kādā notiek tehnikas uzraudzība un apskates. Kurš no šīs reformas būs ieguvējs? Vai valsts? Vai traktortehnikas īpašnieki? Šobrīd skaidri redzams, ka tiek lobēta kapitālsabiedrība. Esmu kategoriski pret šādu reformu, kurai nav skaidri nodefinēti ne mērķi, ne ieguvēji. Atbalstu šī brīža spēkā esošo situāciju, un nesaskatu nekādu vajadzību to mainīt. P.S. Lietuvā joprojām traktortehnika tiek ekspluatēta ar vecā parauga numurzīmēm un nevienam tas problēmas neraisa, bet mūsu valstij gribam kaut ko reformēt tikai reforma pēc. Vai drīzāk, kārtējo reizi izskatās pēc mahinācijām. Lai kāda ieinteresēta persona gūtu sev materiālo labumu.
31.08.2025. 10:32
Zs Palāsītes
Iebilstu VTUA pievienošanu CSDD jo pakalpojumi šobrīd ir labi pieejami un finansiāli draudzīgi. Apvienojot nebūs ietaupījums budžetā jo VTUA apmaksā paši pakalpojuma izmantotāji nevis valsts.
31.08.2025. 13:43
Zemnieku saimniecība "CEPLĪŠI"
Iebilstu pret VTUA pievienošanu CSSD,jo mani apmierina patreizējā kārtība traktortehnikas uzskaitē un pārraudzībā,
kā arī pieejamībā.
kā arī pieejamībā.
31.08.2025. 14:09
Rolands Čigons - Ozolmuižas pagasta zemnieka saimniecība "Slobodas kalns"
Es neatbalstu.
31.08.2025. 16:30
Sergejs Petrovs
PAR! Par vienotu sistēmu. Kā vieglajiem automobiļiem
31.08.2025. 16:40
Privātpersona
Kategoriski pret VTUA pievienošanu CSDD. Nav vajadzības apgrūtināt zemniekiem lauksaimniecības tehnikas reģistrēšanu un TA.
31.08.2025. 17:03
Atlasīti 88 ieraksti.
Ierakstu skaits lapā25
