Noteikumu projekts

22-TA-1480
Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027.gadam īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 9. panta 1., 2., 3., 4., 5. un 6. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno Eiropas Sociālā fonda Plus programmu materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027. gadam (turpmāk – programma), tai skaitā nosaka:
1.1.
kritērijus mājsaimniecībām, kurām ir tiesības saņemt programmas finansētu pārtiku un pamata materiālās palīdzības preces un piedalīties papildpasākumos (turpmāk - atbalsts);
1.2.
programmas finansētas pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču satura, kvalitātes, piegādes, uzglabāšanas un izdalīšanas prasības;
1.3.
partnerorganizāciju atlases kritērijus un kārtību, kādā organizē partnerorganizāciju atlasi;
1.4.
līguma vai vienošanās par pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču uzglabāšanu, izdalīšanu un papildpasākumu īstenošanu saturu, to noslēgšanas, grozījumu izdarīšanas un izbeigšanas kārtību;
1.5.
izmaksu attiecināmības un vienotās likmes maksājumu piemērošanas nosacījumus un kārtību;
1.6.
kārtību, kādā valsts budžetā plāno līdzekļus programmas ieviešanai.
2.
Programmas kopējais attiecināmais finansējums ir 38 280 000 euro, tai skaitā programmas finansējums – 32 538 000 euro un valsts budžeta finansējums – 5 742 000 euro
3.
Programmas atbalstāmo darbību īstenošanai tiesības saņemt programmas finansējumu ir:
3.1.
finansējuma saņēmējam pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču iegādei un transportēšanai;
3.2.
partnerorganizācijai, ar kuru sadarbības iestāde ir noslēgusi līgumu vai vienošanos saskaņā ar šo noteikumu VII nodaļā noteikto kārtību:
3.2.1.
ar pārtikas palīdzības sniegšanu saistītā procesa administrēšanai, tai skaitā par pārtikas preču un gatavas maltītes (turpmāk – maltīte) pagatavošanai paredzēto preču uzglabāšanu un izdalīšanu;
3.2.2.
ar pamata materiālās palīdzības sniegšanu saistītā procesa administrēšanai, tai skaitā higiēnas un saimniecības preču un individuālo mācību piederumu uzglabāšanu un izdalīšanu;
3.2.3.
šo noteikumu V nodaļā minēto papildpasākumu īstenošanai;
3.3.
Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma (turpmāk – likums) 4. pantā minētajām institūcijām programmas vadības nodrošināšanai, šādām atbalstāmām darbībām:
3.3.1.
sagatavošanās programmas ieviešanai;
3.3.2.
programmas pārvaldības nodrošināšana;
3.3.3.
programmas uzraudzība un finanšu pārvaldība;
3.3.4.
programmas novērtēšana;
3.3.5.
sabiedrības informēšana.
II.Mājsaimniecības, kurām ir tiesības saņemt programmas finansētu pārtikas un pamata materiālo palīdzību un piedalīties papildpasākumos
4.
Tiesības saņemt šo noteikumu 9. punktā minēto komplektu, un piedalīties papildpasākumos ir mājsaimniecībai, kura atbilst šādiem kritērijiem:
4.1.
vienam no vispārīgajiem kritērijiem mājsaimniecībai, kurai pašvaldības sociālais dienests izsniedzis izziņu, kas apliecina:
4.1.1.
atbilstību trūcīgas mājsaimniecības statusam;
4.1.2.
ka mājsaimniecība ir nonākusi krīzes situācijā;
4.1.3.
atbilstību atbalsta saņemšanas nosacījumiem maznodrošinātai mājsaimniecībai, un ka tās rīcībā esošie ienākumi uz vienu ekvivalento patērētāju mājsaimniecībā nepārsniedz:
4.1.3.1.
327 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā, bet katrai nākamajai personai mājsaimniecībā 229 euro;
4.1.3.2.
pašvaldību saistošajos noteikumos noteikto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni, ja tas ir noteikts mazāks par šo noteikumu 4.1.3.1. apakšpunktā minēto apmēru;
4.1.3.3.
šo noteikumu 4.1.3.1. apakšpunktā minēto apmēru, ja pašvaldība saistošajos noteikumos noteikusi labvēlīgākus nosacījumus atbalsta saņemšanai nekā 4.1.3.2. apakšpunktā noteiktais maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis;
4.2.
vismaz vienam no specifiskajiem kritērijiem mājsaimniecībai, kura pretendē:
4.2.1.
uz šo noteikumu 9.1.1., 9.1.2., 9.1.3. un 9.1.4. apakšpunktā minētā pārtikas preču komplekta saņemšanu;
4.2.2.
uz šo noteikumu 9.2.1. un 9.2.2. apakšpunktā minētā individuālā mācību piederumu komplekta saņemšanu;
4.2.3.
uz šo noteikumu 9.3.1., 9.3.2., 9.3.3., 9.3.4. un 9.3.5. apakšpunktā minētā higiēnas un saimniecības preču komplekta un higiēnas preču komplekta saņemšanu.
5.
Pašvaldības sociālais dienests izsniedz:
5.1.
šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minēto izziņu, – pamatojoties uz sociālā dienesta veiktu mājsaimniecības ienākumu un materiālās situācijas izvērtējumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par minimālo ienākumu slieksni un tā pārskatīšanu;
5.2.
šo noteikumu 4.1.2. apakšpunktā minēto izziņu, ja nav izsniegta šo noteikumu 4.1.1. vai 4.1.3. apakšpunktā minētā izziņa, – pamatojoties uz sociālā dienesta atzinumu, kurā novērtēta mājsaimniecības sociālā situācija, izņemot ienākumus, ja mājsaimniecība nonākusi krīzes situācijā tādu apstākļu dēļ, kurus tā nespēja paredzēt vai novērst un kuri izraisa pilnīgu vai daļēju materiālo vai citu resursu zudumu un padziļina tās nenodrošinātību ar pārtiku, higiēnas un saimniecības precēm vai individuāliem mācību piederumiem, un tai nepieciešams tūlītējs atbalsts;
6.
Pašvaldības sociālais dienests šo noteikumu 4.1.3. apakšpunktā minētajā izziņā norāda, ka mājsaimniecība atbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem.
7.
Šo noteikumu 4. punktā minētajai mājsaimniecībai pašvaldības sociālajā dienestā un partnerorganizācijā ir tiesības saņemt informāciju par atbalsta veidiem un izdales vietām.
III.Satura un kvalitātes prasības pārtikas un pamata materiālās palīdzības precēm un to nodrošināšanas kārtība
8.
Finansējuma saņēmējs nodrošina pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču iegādi, veicot pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču piegādātāju (turpmāk – piegādātājs) atlasi ne retāk kā reizi trijos gados, ievērojot publiskos iepirkumus reglamentējošos normatīvos aktus.
9.
Pārtikas un pamata materiālās palīdzības preces iedala šādos komplektos:
9.1.
pārtikas preces:
9.1.1.
mājsaimniecības loceklim bez vecuma ierobežojuma;
9.1.2.
mājsaimniecības loceklim vecumā no septiņiem līdz 12 mēnešiem (ieskaitot);
9.1.3.
mājsaimniecības loceklim vecumā no 13 līdz 18 mēnešiem (ieskaitot);
9.1.4.
mājsaimniecības loceklim vecumā no 19 līdz 24 mēnešiem (ieskaitot);
9.2.
individuālie mācību piederumi:
9.2.1.
individuālie mācību piederumi mājsaimniecības loceklim vecumā no pieciem līdz 10 gadiem (ieskaitot);
9.2.2.
individuālie mācību piederumi mājsaimniecības loceklim vecumā no 11 līdz 16 gadiem (ieskaitot);
9.3.
higiēnas un saimniecības preces:
9.3.1.
personai mājsaimniecībā bez vecuma ierobežojuma;
9.3.2.
higiēnas preces mājsaimniecības loceklim vecumā līdz sešiem mēnešiem (ieskaitot);
9.3.3.
higiēnas preces mājsaimniecības loceklim vecumā no septiņiem līdz 12 mēnešiem (ieskaitot);
9.3.4.
higiēnas preces mājsaimniecības loceklim vecumā no 13 līdz 18 mēnešiem (ieskaitot);
9.3.5.
higiēnas preces mājsaimniecības loceklim vecumā no 19 līdz 24 mēnešiem (ieskaitot).
10.
Sadarbības iestāde nosaka šo noteikumu 9. punktā minēto komplektu saturu un preču daudzumu atbilstoši vadošās iestādes veiktajam situācijas izvērtējumam, ņemot vērā, ka:
10.1.
katram komplektam var būt dažāds saturs;
10.2.
šo noteikumu 9.1.1. apakšpunktā minētajā komplektā iekļauj vismaz šādas pārtikas preces un produktu grupas:
10.2.1.
graudaugi un citi cieti saturoši produkti, tai skaitā milti, makaroni, putraimi un to izstrādājumi – kopā ne mazāk par 3,3 kg;
10.2.2.
piena produkti – kopā ne mazāk par 0,4 kg;
10.2.3.
gaļas produkti – kopā ne mazāk par 0,25 kg;
10.2.4.
eļļa – ne mazāk par 0,5 l;
10.2.5.
olu pulveris – ne mazāk kā 0,1 kg;
10.2.6.
cukurs – ne mazāk kā 0,25 kg;
10.2.7.
zivju produkti – ne mazāk par 0,25 kg;
10.3.
šo noteikumu 9.1.1. apakšpunktā minētā komplekta saturu un preču daudzumu var veidot atšķirīgi, piemērojot individuālai izdalei vai maltītes nodrošināšanai;
10.4.
šo noteikumu 10.3. apakšpunktā minētais maltītes nodrošināšanai paredzētais komplekts neatkarīgi no tā satura un preču daudzuma ir līdzvērtīgs četru individuālai izdalei paredzēto komplektu cenai;
10.5.
šo noteikumu 9.1.2., 9.1.3. un 9.1.4. apakšpunktā minētajā komplektā iekļauj vismaz šādus pārtikas produktus un produktu grupas:
10.5.1.
ēdināšanas maisījumi zīdaiņiem – ne mazāk par 0,4 kg;
10.5.2.
apstrādāta graudaugu pārtika – ne mazāk par 0,8 kg;
10.5.3.
pārtika bērniem, piemēram, augļu, ogu, dārzeņu, gaļas produkti – ne mazāk par 3,6 kg;
10.6.
šo noteikumu 9.1., 9.2. un 9.3. apakšpunktā minētajā komplektā attiecīgi iekļauj preces, kas norādītas šo noteikumu 1., 2. un 3. pielikumā
11.
Ja sadarbības iestāde ir mainījusi komplekta saturu un preču daudzumu, tā pārtrauc iepriekšējā komplekta izdali vai nosaka ar vadošo iestādi saskaņotu pārejas izdales periodu.
12.
Finansējuma saņēmējs piegādātājam izvirza vismaz šādas vispārīgas prasības:
12.1.
nodrošināt iepirkuma nolikumā noteiktā satura un daudzuma pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču (turpmāk – preces) ražošanu vai iepirkšanu, iepakošanu, komplektēšanu un piegādi visā Latvijā;
12.2.
nodrošināt preču atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām preču drošuma, kvalitātes un obligātajām nekaitīguma prasībām;
12.3.
nodrošināt, ka izdalīšanai paredzētās preces tiek iepakotas komplektā atbilstoši šo noteikumu 10. punktam;
12.4.
nodrošināt preču marķēšanu valsts valodā atbilstoši normatīvajiem aktiem par preču marķēšanu un Patērētāju tiesību aizsardzības likumam;
12.5.
uz katras preču komplekta vienības iepakojuma, izņemot individuālos mācību piederumus, nodrošināt skaidri salasāmu uzrakstu "Bezmaksas. Nav paredzēts pārdošanai" un vizuālā identitātes elementus atbilstoši normatīvā regulējuma prasībām;
12.6.
nodrošināt preču un preču komplekta vienības iepakojuma atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām par preču iepakojuma materiālu, tai skaitā atbilstību videi draudzīgam iepakojumam vai iepakojumam, kura lielākā daļa ir otrreiz pārstrādājama, vai iepakojumam, ko preču piegādātājs pieņem atkārtotai izmantošanai;
12.7.
ar finansējuma saņēmēju saskaņotā piegādes grafika ietvaros ne retāk kā reizi divos mēnešos nodrošināt preču transportēšanu uz partnerorganizāciju uzglabāšanas vietu faktiskajām adresēm, katru piegādi veicot 10 darbdienu laikā;
12.8.
izmantot videi draudzīgu preču piegādes veidu, lai piegādes laikā nodrošinātu samazinātu vides piesārņojumu ar autotransporta izplūdes gāzēm un veicinātu ceļa infrastruktūras slodzes samazināšanu.
13.
Finansējuma saņēmējs pārtikas preču piegādātājam izvirza šādas papildu specifiskās prasības:
13.1.
nodrošināt, ka pēc piegādes izdales vietā šo noteikumu 9.1.1. apakšpunktā minētajā komplektā iekļauto pārtikas produktu realizācijas termiņš ir vismaz:
13.1.1.
pieci mēneši – graudaugiem un citiem cieti saturošiem produktiem;
13.1.2.
12 mēneši – gaļas produktiem;
13.1.3.
12 mēneši – olu pulverim;
13.1.4.
trīs mēneši – piena produktiem;
13.1.5.
deviņi mēneši – eļļai;
13.1.6.
12 mēneši – zivju produktiem;
13.2.
nodrošināt, ka pēc piegādes izdales vietā šo noteikumu 9.1.2., 9.1.3. un 9.1.4. apakšpunktā minētajā komplektā iekļauto pārtikas produktu realizācijas termiņš ir mazāks nekā 66 % no īsākā derīguma termiņa, ko ražotājs noteicis attiecīgajam produktam;
13.3.
nodrošināt pārtikas preču kvalitāti atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumu minētajām prasībām;
13.4.
atbilstoši iespējām un pieejamībai izmantot pārtikas produktus, kas atbilst bioloģiskās lauksaimniecības vai nacionālās pārtikas kvalitātes shēmu prasībām;
13.5.
nodrošināt, ka pārtikas produkti nesatur ģenētiski modificētos organismus, nesastāv no tiem un nav ražoti no šādiem organismiem;
13.6.
nodrošināt, ka pārtikas produkti pirms un pēc to iesaiņošanas komplektos tiek uzglabāti telpās, kas atbilst normatīvo aktu prasībām pārtikas aprites jomā.
14.
Finansējuma saņēmējs higiēnas un saimniecības preču piegādātājam izvirza šādas papildu specifiskās prasības:
14.1.
nodrošināt atbilstību preču lietošanai mājas apstākļos;
14.2.
nodrošināt preču drošumu un kvalitāti atbilstoši šo noteikumu 3. pielikumā minētajām prasībām.
15.
Finansējuma saņēmējs individuālo mācību piederumu piegādātājam izvirza šādas papildu specifiskās prasības:
15.1.
nodrošināt preču drošumu un kvalitāti atbilstoši šo noteikumu 2. pielikumā minētajām prasībām;
15.2.
nodrošināt, ka šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minētie individuālie mācību piederumi, kuri atbilstoši Izglītības likumam jāsagādā izglītojamo vecākiem, atbilst likumā noteiktajām prasībām.
16.
Pārtikas un veterinārais dienests veic pārtikas produktu kvalitātes un nekaitīguma kontroli, paņemot partiju reprezentējošu paraugu un nosūtot laboratoriskai pārbaudei valsts zinātniskajam institūtam "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" (turpmāk – institūts).
17.
Izdevumus, kas saistīti ar pārtikas produktu kontroli un paraugu ņemšanu, sedz piegādātājs saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Pārtikas un veterinārā dienesta veikto valsts uzraudzības un kontroles darbību un sniegto maksas pakalpojumu cenrādi.
18.
Izdevumus, kas saistīti ar laboratorisko pārbaudi un testēšanas pārskata sagatavošanu, sedz piegādātājs saskaņā ar normatīvajiem aktiem par institūta valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros veikto darbību cenrādi.
19.
Ja partiju reprezentējošais paraugs neatbilst normatīvo aktu prasībām pārtikas aprites jomā, Pārtikas un veterinārais dienests, ņemot nākamo partiju reprezentējošu paraugu nosūtīšanai uz laboratorisko pārbaudi, attiecīgo pārtikas produktu partiju aiztur piegādātāja noliktavā līdz laboratoriskās pārbaudes un testēšanas pārskata saņemšanai
20.
Ja partiju reprezentējošā parauga laboratoriskās testēšanas rezultāti, par kuriem institūts ir informējis Pārtikas un veterināro dienestu, liecina, ka pārtika rada vai var radīt tiešu vai netiešu apdraudējumu cilvēku veselībai vai dzīvībai:
20.1.
piegādātājs nekavējoties novērš pārtikas radīto apdraudējumu cilvēku veselībai vai dzīvībai atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 28. janvāra Regulas Nr. 178/2002, ar ko paredz pārtikas aprites tiesību aktu vispārīgus principus un prasības, izveido Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestādi un paredz procedūras saistībā ar pārtikas nekaitīgumu (turpmāk – Regula Nr. 178/2002), 19. pantam;
20.2.
Pārtikas un veterinārais dienests informē sabiedrību atbilstoši Regulas Nr. 178/2002 50. pantam.
21.
Finansējuma saņēmējam reizi gadā, par to divus mēnešus iepriekš informējot piegādātāju, atbilstoši šo noteikumu 10. punktā minētajam situācijas izvērtējumam ir tiesības veikt izmaiņas līgumā noteiktajā preču klāstā:
21.1.
pārtikas preču papildināšanā vai aizstāšanā ievēro šo noteikumu 1. pielikumā noteikto;
21.2.
individuālo mācību piederumu papildināšanā vai aizstāšanā ievēro šo noteikumu 2. pielikumā minēto;
21.3.
higiēnas un saimniecības preču papildināšanā vai aizstāšanā ievēro šo noteikumu 3. pielikumā noteikto;
21.4.
samazināt vai palielināt izdalāmo pārtikas un pamata materiālās palīdzības komplektu skaitu atbilstoši atbalsta saņēmēju skaita izmaiņām.
IV.Prasības pārtikas un pamata materiālās palīdzības uzglabāšanai un izdalīšanai
22.
Partnerorganizācija izdala pārtiku un pamata materiālās palīdzības komplektus un īsteno papildpasākumus:
22.1.
pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplektu uzglabāšanas vietā;
22.2.
partnerorganizācijas juridiskajā vai faktiskajā adresē;
22.3.
citā telpā, par kuras izmantošanu noslēgts nomas vai patapinājuma līgums;
22.4.
personas dzīvesvietā.
23.
Ja partnerorganizācija saskaņā ar līgumu vai vienošanos, kas noslēgta ar sadarbības iestādi, nodrošina maltīti kādā Rīgas pilsētas teritoriālajā vienībā, valstspilsētā, izņemot Rīgu, vai novadā (turpmāk kopā – izdales teritorija), par maltīti uzskatāma viena ēdienreize, piedāvājot ēdināšanu uz vietas vai ēdienu līdzņemšanai.
24.
Partnerorganizācija nodrošina netraucētu piegādes autotransporta piebraukšanu pie komplektu uzglabāšanas vietas jebkurā gadalaikā. Ja uzglabāšanas vietai ir apgrūtināta piegādes autotransporta piekļuve un/vai komplektu novietošana telpās, partnerorganizācijas nodrošina risinājumus efektīvu komplektu piegādei un novietošanai telpās.
25.
Partnerorganizācija nodrošina, ka pārtikas preces un maltītes uzglabā un izdala vietā, kas ir iekļauta Pārtikas un veterinārā dienesta uzraudzībai pakļauto uzņēmumu reģistrā, vai vietā, kurā ir nodrošināta higiēnas prasību ievērošana atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Regulas Nr. 852/2004 par pārtikas produktu higiēnu (turpmāk – Regula Nr. 852/2004) II pielikuma III nodaļas 1. punktam un VIII nodaļai, izņemot šo noteikumu 22.4. apakšpunktā minēto gadījumu. Minēto prasību ievērošanu izvērtē Pārtikas un veterinārais dienests.
26.
Partnerorganizācija izdalei paredzētos pamata materiālās palīdzības komplektus uzglabā telpās, kurās:
26.1.
saskaņā ar preču un pakalpojumu drošumu regulējošo normatīvo aktu prasībām ir ievērota laba higiēnas prakse un aizsardzība pret ārēju piesārņojuma avotu, piemēram, kaitēkļiem, kā arī aizsardzība pret piesārņojuma tālāku izplatību;
26.2.
komplekti ir novietoti tā, lai izvairītos no to piesārņojuma riska.
27.
Partnerorganizācija ir materiāli atbildīga par tās telpās esošo pārtikas un pamata materiālo preču drošību un tādu pasākumu veikšanu, lai nepieļautu mantisku zaudējumu rašanos. Ja ir radušies zaudējumi, partnerorganizācija tos atlīdzina sadarbības iestādei saskaņā ar noslēgto līgumu vai vienošanos, izņemot zaudējumus, kas radušies nepārvaramas varas radītu apstākļu dēļ.
28.
Partnerorganizācija nodrošina pārtikas preču komplektu fizisku nodalīšanu no pamata materiālās palīdzības preču komplektiem, kā arī higiēnas un saimniecības preču komplektu fizisku nodalīšanu no individuālo mācību piederumu komplektiem.
29.
Partnerorganizācija nodrošina, ka pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplekti līdz izdalīšanai netiek bojāti, izjaukti vai sadalīti pa daļām. Pieļaujama tikai šo noteikumu 23. punktā minētās maltītes nodrošināšanai paredzēto komplektu izjaukšana vai sadalīšana
30.
Partnerorganizācija nodrošina, ka šo noteikumu 9. punktā minētie komplekti tiek izsniegti vienai no šo noteikumu 4.1.1., 4.1.2 vai 4.1.3. apakšpunktā minētajā izziņā norādītajām pilngadīgajām personām, mājsaimniecības norādītajam pārstāvim vai pašvaldības sociālā dienesta pārstāvim atbilstoši šādiem nosacījumiem:
30.1.
ja mājsaimniecībā ir šo noteikumu 9.1.1., 9.1.2., 9.1.3. un 9.1.4. apakšpunktā minētais mājsaimniecības loceklis, izsniedz vienu attiecīgo šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minēto pārtikas preču komplektu kalendāra mēneša laikā un kopumā ne vairāk kā:
30.1.1.
vienu attiecīgo šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minēto komplektu šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minētās izziņas derīguma termiņa laikā, ja izziņa izsniegta uz vienu mēnesi;
30.1.2.
divus attiecīgos šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minētos komplektus šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minētās izziņas derīguma termiņa laikā, ja izziņa izsniegta uz trijiem mēnešiem;
30.1.3.
četrus attiecīgos šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minētos komplektus šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minētās izziņas derīguma termiņa laikā, ja izziņa izsniegta uz sešiem mēnešiem;
30.1.4.
divus attiecīgos šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minētos komplektus triju mēnešu laikā no šo noteikumu 4.1.2. apakšpunktā minētās izziņas izsniegšanas dienas;
30.2.
ja mājsaimniecībā ir šo noteikumu 9.2.1. un 9.2.2. apakšpunktā minētais mājsaimniecības loceklis, izsniedz vienu attiecīgo šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minēto individuālo mācību piederumu komplektu tā kalendāra gada laikā, par kuru ir izsniegta šo noteikumu 4.1.1., 4.1.2. vai 4.1.3. apakšpunktā minētā izziņa;
30.3.
ja mājsaimniecībā ir šo noteikumu 9.3.1., 9.3.2., 9.3.3., 9.3.4. un 9.3.5. apakšpunktā minētais mājsaimniecības loceklis, izsniedz vienu attiecīgo šo noteikumu 9.3. apakšpunktā minēto higiēnas un saimniecības preču komplektu kalendāra mēneša laikā un kopumā ne vairāk kā
30.3.1.
vienu attiecīgo šo noteikumu 9.3. apakšpunktā minēto komplektu šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minētās izziņas derīguma termiņa laikā, ja izziņa izsniegta uz vienu mēnesi vai trijiem mēnešiem;
30.3.2.
divus attiecīgos šo noteikumu 9.3. apakšpunktā minētos komplektus šo noteikumu 4.1.1. un 4.1.3. apakšpunktā minētās izziņas derīguma termiņa laikā, ja izziņa izsniegta uz sešiem mēnešiem;
30.3.3.
vienu attiecīgo šo noteikumu 9.3. apakšpunktā minēto komplektu triju mēnešu laikā no šo noteikumu 4.1.2. apakšpunktā minētās izziņas izsniegšanas dienas;
30.4.
ja mājsaimniecībā ir mājsaimniecības loceklis vecumā līdz 12 mēnešiem (ieskaitot), izņēmuma gadījumā pēc mājsaimniecības izvēles izsniedz vienu no šo noteikumu 9.3.2. vai 9.3.3. apakšpunktā minētajiem higiēnas preču komplektiem;
30.5.
ja mājsaimniecībā ir mājsaimniecības loceklis vecumā no pieciem līdz 10 gadiem (ieskaitot) vai vecumā no 11 līdz 16 gadiem (ieskaitot), izņēmuma gadījumā pēc mājsaimniecības izvēles izsniedz vienu no šo noteikumu 9.2.1. vai 9.2.2. apakšpunktā minētajiem individuālo mācību piederumu komplektiem atbilstoši klasei (sākumskolā vai pamatskolā), kuru skolēns apmeklē.
31.
Izņēmuma gadījumā šo noteikumu 9. punktā minētos komplektus partnerorganizācija drīkst izsniegt mēneša laikā pēc pašvaldības izziņas derīguma termiņa beigām.
32.
Ja partnerorganizācijai rodas šaubas, ka pilngadīgā persona, kura saņem komplektu šo noteikumu 30. punktā minētajā kārtībā, atbilst izziņā norādītajai, tai ir tiesības lūgt uzrādīt personu apliecinošu dokumentu.
33.
Izsniedzot pārtikas un pamata materiālās palīdzības komplektus, partnerorganizācija:
33.1.
izdara atzīmi uz šo noteikumu 4. punktā minētās izziņas, norādot:
33.1.1.
izsniegto komplektu veidu un skaitu;
33.1.2.
izsniegšanas datumu;
33.1.3.
tā partnerorganizācijas pārstāvja vārdu un uzvārdu, kurš komplektu izsniedzis un apliecinājis to ar parakstu;
33.2.
veic izdalīto pārtikas un pamata materiālās palīdzības komplektu uzskaiti atbilstoši ar sadarbības iestādi noslēgtā līguma vai vienošanās nosacījumiem;
33.3.
pēc programmas elektroniskās datu uzskaites sistēmas ieviešanas, šo noteikumu 33.2. apakšpunktā noteikto uzskaiti veic elektroniski komplektu izsniegšanas brīdī, ja izdales vietā mēnesī tiek izsniegti vairāk kā 300 komplekti vai pēc partnerorganizācijas izvēles, ja mēnesī tiek izsniegti līdz 300 komplektiem.
34.
Izsniedzot personai šo noteikumu 25. punktā minētās maltītes, partnerorganizācija nodrošina:
34.1.
maltīšu izdali vismaz tādā apjomā, ko nosaka, izmantojot šādu formulu:
Qm = 12 x Qp1 + 48 x Qp2, kur:
Qm - izdalāmo maltīšu skaits;
Qp1 - maltītes pagatavošanai piegādāto šo noteikumu 35. punktā minēto individuālai izdalei paredzēto pārtikas preču komplektu skaits;
Qp2 - maltītes pagatavošanai piegādāto šo noteikumu 10.3. apakšpunktā minēto maltītes nodrošināšanai paredzēto pārtikas preču komplektu skaits;
"12", "48" - no viena attiecīgā pārtikas preču komplekta pagatavojamo maltīšu skaits;
34.2.
maltīšu uzskaiti atbilstoši ar sadarbības iestādi noslēgtā līguma vai vienošanās nosacījumiem.
35.
Ja partnerorganizācijas uzglabāšanas vietā izdalei paredzētā pārtikas preču komplekta derīguma termiņš ir mazāks par 30 dienām vai sadarbības iestāde ir pārtraukusi šī komplekta izdali saskaņā ar šo noteikumu 11. punktu, to var piegādāt partnerorganizācijai, kas nodrošina šo noteikumu 23. punktā minēto maltīti, šādā kārtībā:
35.1.
elektroniski saskaņojot ar sadarbības iestādi, ja maltīti nodrošina pati partnerorganizācija;
35.2.
rakstiski vienojoties ar partnerorganizāciju, kas nodrošina maltīti, un sadarbības iestādi, ja maltīti nodrošina cita partnerorganizācija.
V.Papildpasākumu īstenošanas kārtība
36.
Partnerorganizācija nodrošina, ka papildpasākumi mazina personu sociālo atstumtību, sniedz ieguldījumu nabadzības izskaušanā, kā arī veicina šo personu patstāvību savu sociālo problēmu vai krīzes situācijas rezultātā radušos problēmu risināšanā ilgtermiņā.
37.
Izsniedzot pārtikas un pamata materiālās palīdzības komplektu vai gatavu maltīti, partnerorganizācija izvērtē mājsaimniecības vajadzības un piedāvā tai iespēju brīvprātīgi piedalīties šādos papildpasākumos:
37.1.
informatīvi pasākumi par papildu iespējām saņemt atbalstu ikdienas problēmu risināšanai vai ārkārtējā situācijā, par nodarbinātības iespējām, izglītības iespējām, sabiedrības veselības veicināšanu, sportu, brīvā laika pavadīšanu, par Eiropas Sociālā fonda plus vai citu ārvalstu finanšu instrumentu projektu ietvaros pieejamiem pakalpojumiem un citiem līdzīgiem pasākumiem;
37.2.
individuāls un grupu darbs ar personu vai personu grupām, nodrošinot starpinstitucionālu sadarbību, atsevišķu speciālistu profesionālās konsultācijas un atbalsta grupas vai pašpalīdzības grupas sociālo problēmu risināšanā;
37.3.
neformāli izglītojoši pasākumi praktisku sadzīves iemaņu attīstībai, tai skaitā ēst gatavošanā, veļas mazgāšanā, mājas uzkopšanā, mājsaimniecības budžeta plānošanā, bērnu audzināšanā un darba meklēšanā;
37.4.
socializēšanas pasākumi personas sociālo lomu, vērtību, kultūras un tradīciju apgūšanai un iekļaušanai sabiedrībā.
38.
Ja partnerorganizācija ir pašvaldība vai pašvaldības iestāde, tā nesaņem programmas finansējumu par tādu papildpasākumu īstenošanu, kas tai jānodrošina saskaņā ar normatīvajiem aktiem un kas tiek finansēti no publiskā finansējuma līdzekļiem, tai skaitā ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem.
39.
PO nodrošina papildpasākumu un tajos iesaistīto atbalstu saņēmušo personu uzskaiti atbilstoši ar sadarbības iestādi noslēgtā līguma vai vienošanās nosacījumiem.
VI.Partnerorganizāciju atlase
40.
Partnerorganizāciju atlasi veic sadarbības iestāde saskaņā ar partnerorganizāciju atlases nolikumu, kā arī šo noteikumu 4. pielikumā minētajiem vērtēšanas kritērijiem.
41.
Partnerorganizāciju atlases nolikumu izstrādā un pēc saskaņošanas ar vadošo iestādi apstiprina sadarbības iestāde.
42.
Sadarbības iestāde līdz 2023. gada 31. decembrim izsludina sākotnējo partnerorganizāciju atlasi, lai nodrošinātu pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšanu visā Latvijas teritorijā. Partnerorganizāciju atlases organizē ne retāk kā reizi trijos gados. Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšana ietver šādus atbalsta veidus:
42.1.
pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplektu uzglabāšana un izdalīšana, kā arī papildpasākumu īstenošana;
42.2.
maltītes nodrošināšana, tai skaitā pārtikas preču komplektu uzglabāšana un maltīšu izdalīšana, kā arī papildpasākumu īstenošana.
43.
Sadarbības iestāde ir tiesīga organizēt partnerorganizāciju atlasi pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču nodrošināšanai un papildpasākumu īstenošanai vai maltītes nodrošināšanai un papildpasākuma īstenošanai atsevišķā izdales teritorijā, ja:
43.1.
partnerorganizācijas pretendents (turpmāk – pretendents) attiecīgajā izdales teritorijā nenodrošina visus vai kādu no šo noteikumu 42. punktā minētajiem atbalsta veidiem atbilstoši partnerorganizāciju atlases iesniegumam (turpmāk – iesniegums);
43.2.
kāda partnerorganizācija pārtrauc dalību vai tiek izslēgta no dalības, jo nav pildījusi līguma vai vienošanās nosacījumus;
43.3.
šo noteikumu 51. punktā minētie pretendenti nepanāk vienošanos par apvienības veidošanu vai citu sadarbības formu.
44.
Sadarbības iestāde oficiālajā tīmekļvietnē publicē:
44.1.
paziņojumu par partnerorganizācijas atlases izsludināšanu, partnerorganizācijas atlases nolikumu un iesniegumu pieņemšanas termiņu ne vēlāk kā 20 darbdienas pirms pretendenta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām;
44.2.
paziņojumu par partnerorganizāciju atlases (turpmāk – atlase) termiņa pagarināšanu, tās pārtraukšanu vai izbeigšanu.
45.
Sadarbības iestāde katrā plānošanas reģionā rīko bezmaksas informatīvos seminārus un konsultācijas pretendentiem par atlases nolikumā izvirzītajiem nosacījumiem.
46.
Pretendents var uzdot jautājumus par partnerorganizāciju atlasi un iesnieguma sagatavošanu, nosūtot tos sadarbības iestādei pa pastu, vai elektronisko pastu uz atlases paziņojumā norādīto adresi ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, norādot atsauci uz izsludināto partnerorganizāciju atlasi.
47.
Sadarbības iestāde atbildi uz jautājumu sniedz triju darbdienu laikā pēc jautājuma saņemšanas, bet ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Sadarbības iestāde biežāk uzdotos jautājumus un atbildes publicē oficiālajā tīmekļvietnē.
48.
Lai iegūtu tiesības būt par partnerorganizāciju, pretendents iesniedz sadarbības iestādē iesniegumu atbilstoši tīmekļvietnē www.sif.gov.lv ievietotajam iesnieguma veidlapas paraugam un pievieno atlases nolikumā noteiktos dokumentus, ja tas spēj nodrošināt pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču izdalīšanu un papildpasākumu īstenošanu pilnībā vai daļēji vismaz vienā izdales teritorijā.
49.
Partnerorganizāciju atlasē ir tiesības piedalīties arī pretendentu apvienībai, ja tā atbilst šādām prasībām:
49.1.
katrs partnerorganizāciju apvienības pretendents atbilst šo noteikumu 4. pielikumā minētajiem kopīgajiem atbilstības kritērijiem. Visi partnerorganizāciju;
49.2.
apvienības dalībnieki kopā nodrošina atbilstību šo noteikumu 4. pielikumā minētajiem specifiskajiem un kvalitātes kritērijiem;
49.3.
partnerorganizāciju apvienības pretendenti noslēdz vienošanos, kurā tiek iekļauta vismaz šāda informācija:
49.3.1.
apvienības paraksttiesīgā persona;
49.3.2.
apvienības pretendentu tiesības, pienākumi, atbildība, tai skaitā administratīvā un finansiālā, un sadarbības principi;
49.3.3.
atbalsta sadalījums pa veidiem teritoriālā griezumā atbilstoši partnerorganizāciju atbildības sadalījumam;
49.3.4.
sadarbības principi, kas ietver atbalsta plānošanu, nodrošināšanu un uzskaiti, finansējuma sadalījumu starp pretendentiem, piedāvājumu par nepieciešamo pārskatu sagatavošanas kārtību un iesniegšanu sadarbības iestādē.
50.
Lai veiktu partnerorganizāciju atlasi, sadarbības iestāde izveido un vada atlases komisiju (turpmāk – komisija).
51.
Ja vairāku vērtēšanas kritērijiem atbilstošu pretendentu piedāvājums nodrošināt pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču izsniegšanu, tajā skaitā arī maltīšu izsniegšanu, un papildpasākumu īstenošanu sasniedz vai pārsniedz kādā izdales teritorijā nepieciešamo atbalsta intensitāti:
51.1.
tiesības kļūt par partnerorganizāciju iegūst lielāko punktu skaitu saņēmušais pretendents;
51.2.
sadarbības iestāde aicina pretendentus, kuri saņēmuši vienādu lielāko punktu skaitu, attiecīgajā izdales teritorijā sniegt daļēju atbalstu.
52.
Pretendents 10 darbdienu laikā pēc sadarbības iestādes pieņemtā lēmuma par tiesību piešķiršanu pretendentam būt par partnerorganizāciju:
52.1.
informē sadarbības iestādi par:
52.1.1.
pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču uzglabāšanas un izdales vietu adresēm un maltīšu nodrošināšanas vietu adresēm, ja attiecināms. Ja norādītajās adresēs esošās telpas nav pretendenta īpašumā, tad vienlaikus ar informācijas sniegšanu par adresēm pretendents iesniedz arī ar telpu īpašnieku noslēgtā līguma vai nodomu protokola apliecinātu kopiju;
52.1.2.
prognozēto atbalstāmo personu skaitu (saskaņā ar pašvaldības sociālā dienesta datiem) sadalījumā pa izdales teritorijām un pārtikas preču komplektu saņēmējiem, higiēnas un saimniecības preču komplektu saņēmējiem, individuālo mācību piederumu preču komplektu saņēmējiem un maltīšu saņēmējiem, ja attiecināms;
52.2.
iesniedz Pārtikas un veterinārā dienesta apliecinājumu, ka pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču izdales vietā ir nodrošināta higiēnas prasību ievērošana atbilstoši Regulas Nr. 852/2004 II pielikuma III nodaļas 1. punktam un VIII nodaļai, ja izdales vieta nav reģistrēta Pārtikas un veterinārā dienesta uzraudzībai pakļauto uzņēmumu reģistrā.
53.
Sadarbības iestāde līgumu vai vienošanos ar partnerorganizāciju slēdz pēc šo noteikumu 52. punktā minēto nosacījumu izpildes.
VII.Sadarbības iestādes un partnerorganizācijas līgums vai vienošanās
54.
Līgums vai vienošanās nosaka tiesiskās attiecības starp sadarbības iestādi un partnerorganizāciju par pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču izdalīšanu un papildpasākumu īstenošanu (turpmāk – līgums vai vienošanās).
55.
Līgumu vai vienošanos slēdz uz laiku, kas nav ilgāks par trīs gadiem.
56.
Līgumā vai vienošanās dokumentā sadarbības iestāde iekļauj vismaz šādu informāciju:
56.1.
informāciju par līdzējiem;
56.2.
līguma vai vienošanās priekšmetu, tā apjomu, kvalitātes prasības;
56.3.
finansējuma saņemšanas un izmaksas kārtību;
56.4.
maksājumu atlikšanas, to apmēra samazināšanas vai maksājumu apturēšanas noteikumus;
56.5.
līguma vai vienošanās izpildes termiņu, vietu un nosacījumus;
56.6.
līgumslēdzēju pušu tiesības un pienākumus;
56.7.
partnerorganizāciju apvienības savstarpējas sadarbības principus, ja līgumu vai vienošanos slēdz apvienība;
56.8.
partnerorganizācijas pārskatu iesniegšanas kārtību;
56.9.
līgumslēdzēju pušu konfidencialitātes saistības un publicitātes noteikumus;
56.10.
partnerorganizācijas darbības uzraudzības kārtību;
56.11.
līgumslēdzēju pušu atbildību par līguma vai vienošanās neizpildi;
56.12.
noteikumus attiecībā uz nepārvaramu varu;
56.13.
kārtību, kādā izdarāmi grozījumi līgumā vai vienošanās dokumentā, un kārtību, kādā pieļaujama atkāpšanās no līguma vai vienošanās;
56.14.
pretenziju izteikšanas un strīdu izskatīšanas kārtību.
57.
Sadarbības iestāde un partnerorganizācija var vienoties par grozījumiem noslēgtā līguma vai vienošanās tekstā, ja ir saņemts partnerorganizācijas iesniegums par atbalsta sniegšanu papildu izdales teritorijā, kurā iesnieguma iesniegšanas dienā netiek vai tiek daļēji nodrošināts attiecīgā atbalsta veids.
58.
Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma vai vienošanās šādā gadījumā:
58.1.
partnerorganizācija nepilda līguma vai vienošanās nosacījumus par programmas īstenošanu;
58.2.
citos gadījumos, kurus nosaka līgums vai vienošanās par programmas īstenošanu.
VIII.Izmaksu attiecināmības un vienotās likmes piemērošanas nosacījumi un kārtība
59.
Programmas atbalsta īstenošanai ir šādas izmaksas:
59.1.
tiešās attiecināmās izmaksas:
59.1.1.
finansējuma saņēmēja norēķini ar piegādātāju atbilstoši piegādes līgumam par pārtikas vai pamata materiālās palīdzības precēm, kas nogādātas uz partnerorganizāciju uzglabāšanas vietām;
59.1.2.
pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ja tās nav atgūstamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
59.2.
netiešās attiecināmās izmaksas:
59.2.1.
sadarbības iestādes veiktie vienotas likmes maksājumi partnerorganizācijām:
59.2.1.1.
7 % apmērā no personām izdalīto pārtikas un/vai pamata materiālās palīdzības preču vērtības par to uzglabāšanas un izdalīšanas administrēšanu;
59.2.1.2.
7 % apmērā no personām izdalītās pārtikas un/vai pamata materiālās palīdzības preču vērtības par šo noteikumu 37. punktā minēto papildpasākumu īstenošanu;
59.2.2.
tehniskās palīdzības vienotas likmes finansējums, nepārsniedzot 5 % no šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību izmaksām.
59.2.3.
programmas tehniskās palīdzības finansējuma saņēmējs, nodrošina attiecināmo izmaksu uzskaiti šo noteikumu 3.3. apakšpunktā noteikto atbalstāmo darbību ietvaros.
60.
Neattiecināmās izmaksas ir finansējuma saņēmēja organizētā iepirkuma administrēšanas izmaksas 85 498 euro apmērā, un tās finansē no valsts budžeta līdzekļiem.
61.
Izmaksas, kuras vienlaikus tiek segtas no diviem vai vairākiem publiskā finansējuma avotiem, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda plus un citas ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem, ir neatbilstošas un netiek segtas no programmas līdzekļiem.
62.
Sadarbības iestāde līgumā vai vienošanās dokumentā nosaka netiešo attiecināmo izmaksu piemērošanas kārtību, paredzot, ka:
62.1.
reizi ceturksnī pēc tam, kad partnerorganizācija sniegusi pārskatu par izdalītās pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču komplektu skaitu, veic šo noteikumu 59.2.1.1. apakšpunktā minēto maksājumu, kura apmēru nosaka, izmantojot šādu formulu:
NI = 7 % x (pn x Pn + mn x Mn+ hn x Hn), kur
NI – partnerorganizācijai izmaksājamā summa;
p – izdalīto/izmantoto maltītēm pārtikas preču komplektu skaits;
P – pārtikas preču komplekta vērtība;
m – izdalītais individuālo mācību piederumu komplektu skaits;
M – individuālo mācību piederumu komplekta vērtība;
h – izdalītais higiēnas un saimniecības preču komplektu skaits;
H – higiēnas un saimniecības preču komplekta vērtība;
n – attiecīgais šo noteikumu 9.1., 9.2., vai 9.3. apakšpunktā minēto komplektu veids;
62.2.
ne retāk kā reizi ceturksnī pēc šo noteikumu 62.3. apakšpunktā minēto nosacījumu izpildes veic 59.2.1.2. apakšpunktā minēto maksājumu, kura apmēru nosaka izmantojot 62.1. apakšpunktā norādīto formulu;
62.3.
partnerorganizācija katrā izdales teritorijā, atbilstoši izdales vietu skaitam nodrošina vismaz šādu iesaisti papildpasākumos:
62.3.1.
viena izdales vieta  - īstenots viens papildpasākums un iesaistīti kopā vismaz pieci atbalsta saņēmēji;
62.3.2.
no divām līdz 10 izdales vietām  - īstenoti divi papildpasākumi un iesaistīti kopā vismaz 10 atbalsta saņēmēji;
62.3.3.
no 11 līdz 24 izdales vietām - īstenoti trīs papildpasākumi un iesaistīti kopā vismaz 15 atbalsta saņēmēji;
62.3.4.
virs 25 izdales vietām – īstenoti četri papildpasākumi  un, iesaistīti kopā vismaz 20 atbalsta saņēmēji.
62.4.
virs 25 izdales vietām – īstenoti četri papildpasākumi  un, iesaistīti kopā vismaz 20 atbalsta saņēmēji.
IX.Valsts budžeta līdzekļu plānošana un pieprasījuma sagatavošana
63.
Finanšu līdzekļus, kas paredzēti programmas atbalsta īstenošanai, valsts budžetā plāno kā dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem atbilstoši šo noteikumu 2. un 60. punktā minētajam programmas finansējumam un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummai.
64.
Valsts budžeta līdzekļus programmas atbalsta īstenošanai plāno, un valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavo šo noteikumu 65. punktā minētās atbildīgās institūcijas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts budžeta pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem.
65.
Par valsts budžeta līdzekļu pieprasījuma iesniegšanu Finanšu ministrijā ir atbildīgi:
65.1.
Sabiedrības integrācijas fonds kā sadarbības iestāde un finansējuma saņēmējs – par nepieciešamo finansējumu:
65.1.1.
iepirkumu administrēšanai;
65.1.2.
preču piegādei;
65.1.3.
vienotās likmes piemērošanai partnerorganizācijām;
65.1.4.
funkciju nodrošināšanai;
65.2.
Labklājības ministrija kā vadošā iestāde – par funkciju nodrošināšanai nepieciešamo finansējumu;
65.3.
Finanšu ministrija kā revīzijas iestāde – par funkciju nodrošināšanai nepieciešamo finansējumu.
66.
Ja kārtējā gadā nav pietiekams finansējums atbalsta īstenošanai, programmas vadībā iesaistītās institūcijas priekšlikumus apropriācijas pārdalei no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" (turpmāk – 80.00.00 programma) sagatavo un iesniedz atbilstoši normatīvajiem aktiem par 80.00.00 programmā plānoto līdzekļu pārdales kārtību Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai
67.
Sadarbības iestāde, finansējuma saņēmējs un revīzijas iestāde pirms valsts budžeta līdzekļu pieprasījuma iesniegšanas Finanšu ministrijā to saskaņo ar vadošo iestādi, pievienojot pieprasījumam rakstisku saskaņojumu.
68.
Sadarbības iestāde pēc pieprasījuma sniedz vadošajai iestādei prognozes par nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem, ņemot vērā kārtējā gada budžeta sagatavošanas laika grafiku,
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
1.
pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-1480 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-1480 Nr]
Programmas ieviešanai paredzēto pārtikas preču ražošanas, nekaitīguma un kvalitātes kritēriji
2.
pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-1480 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-1480 Nr]
Programmas īstenošanai paredzētā individuālo mācību piederumu komplekta kvalitātes kritēriji
3.
pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-1480 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-1480 Nr]
Programmas ieviešanai paredzētā higiēnas un saimniecības preču drošuma prasības un kvalitātes kritēriji
4.
pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-1480 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-1480 Nr]
Partnerorganizāciju atlases vērtēšanas kritēriji