21-TA-803: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
[1] Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. pants.
[2] Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 31.2 pants.
[3] Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumi Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas”.
[2] Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 31.2 pants.
[3] Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumi Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas”.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Piešķirt Iekšlietu ministrijai finansējumu 979 646 euro apmērā, lai segtu izdevumus piemaksām Valsts policijas un Valsts robežsardzes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un tās seku novēršanu laikposmā no 2021. gada 1. septembra līdz 2021. gada 30. septembrim, kā arī, lai kompensētu papildu izdevumus (vidējās izpeļņas pieaugums), kas radušies, nosakot atlīdzību par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un tās seku novēršanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Latvijā, arī beidzoties ārkārtējai situācijai, kas bija izsludināta no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 6. aprīlim, tika veikti drošības pasākumi COVID-19 izplatīšanās ierobežošanā. Lai nodrošinātu COVID-19 izplatīšanās ierobežošanu, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu: Valsts policijas un Valsts robežsardzes amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm (turpmāk – amatpersona) veica dienesta pienākumus paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējumā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu laika periodā no 2021. gada 1. septembra līdz 2021. gada 30. septembrim.
Valsts policijas amatpersonas nodrošināja:
1. kontroles pasākumus (tiešā saskarē) par komersantu pienākumu izpildīšanu objektos, sabiedrībai publiski pieejamās telpās, svētku, piemiņas, izklaides, kultūras, sporta un atpūtas pasākumos (tai skaitā naktsklubos, diskotēkās), vietās, kur notiek sapulces, gājieni un piketi (atbilstoši likumā “Par sapulcēm, gājieniem un piketiem” minētajām definīcijām), reliģiskas darbības, kas veicamas pulcējoties;
2. sabiedriskās kārtības un drošības pasākumu nodrošināšanu analīžu pieņemšanas, vakcinācijas punktos, objektos, kuros izmitinātas ar Covid-19 inficētās personas, vai noteikta karantīna, vai to tiešā tuvumā (tiešās klātbūtnes laikā);
3. reaģēšanu uz izsaukumiem par karantīnas vai pašizolācijas pārkāpumiem (tiešās saskarsmes laikā);
4. pašizolācijas kontroles pasākumu ievērošanu klātienē (tiešā saskarē);
5. personu, kurām ir noteiktā Covid-19 infekcijas slimība, kontroli klātienē (tiešā saskarē);
6. atbalsta pasākumus veselības aizsardzības iestādēm – karantīnas pasākumu veikšanā, ka arī NMPD, ārstniecības iestādēm, ārstniecības personām, SPKC epidemiologiem un valsts sanitārajiem inspektoriem - to personu atvešanā, apsardzē, nogādāšanā ārstniecības iestādē vai kontrolē (tiešā saskarē), kuras inficētas vai iespējami inficētas ar Covid-19, vai riska grupas pacientiem, kuriem nav apstiprināta slimība, bet ir jāievēro karantīna vai pašizolācija;
7. procesuālās darbības, pakalpojuma sniegšanu vai pārrunu vedēja pienākumus tiešā vai ilgstošā kontaktā ar pakalpojuma saņēmējiem vai procesa dalībniekiem (ilgāk par 10 minūtēm);
8. personu aizturēšanu, nogādāšanu vai konvojēšanu (tiešās saskares laikā);
9. personu apsargāšanu īslaicīgās aizturēšanas vietās, policijas struktūrvienībā vai apsardzi ārstniecības iestādēs maiņas (norīkojuma) laikā;
10. no ārvalstīm ieradušos personu kontroles pasākumus, kontaktējoties ar šīm personām, lai nodrošinātu šo personu apliecinājumu kontroli (QR koda pārbaude);
11. notiesāto un apcietināto personu, nodošanu un pārņemšanu turpmākai brīvības atņemšanas soda vai apcietinājuma izpildīšanai;
12. meklēšanas pasākumu realizāciju attiecībā pret Covid-19 inficētām personām, kontaktpersonām vai personām, kurām jāievēro pašizolācija (tiešās saskares laikā).
Valsts robežsardzes amatpersonas veica šādus pasākumus:
1. robežpārbaudi personu grupām, kurām atļauta ārējās robežas šķērsošana;
2. apliecinājumu (QR koda) esamības pārbaudi robežšķērsošanas vietās visām ieceļojošajām personām;
3. apliecinājumu (QR koda) esamības pārbaudi pie iekšējām robežām imigrācijas kontroles ietvaros izvēles kārtībā;
4. administratīvā pārkāpuma procesa nodrošināšanu attiecībā uz personām, kuras nav veikušas reģistrēšanos IECIS;
5. atbalsta sniegšanu personām robežšķērsošanas vietās un pie iekšējām robežām apliecinājumu iesniegšanai IECIS, ja persona to nav izdarījusi pirms ieceļošanas Latvijā;
6. individuālo pieprasījumu/iesniegumu ārējās robežas šķērsošanai izskatīšanu;
7. informācijas apkopošanu no IECIS un nosūtīšanu Lietuvas un Igaunijas kompetentajām iestādēm Baltijas valstu ārlietu ministru memoranda izpildes ietvaros;
8. sabiedrības konsultēšanu par Latvijas valsts robežas šķērsošanu un ieceļošanas nosacījumiem ārkārtējās situācijas laikā.
Valsts policijas amatpersonas nodrošināja:
1. kontroles pasākumus (tiešā saskarē) par komersantu pienākumu izpildīšanu objektos, sabiedrībai publiski pieejamās telpās, svētku, piemiņas, izklaides, kultūras, sporta un atpūtas pasākumos (tai skaitā naktsklubos, diskotēkās), vietās, kur notiek sapulces, gājieni un piketi (atbilstoši likumā “Par sapulcēm, gājieniem un piketiem” minētajām definīcijām), reliģiskas darbības, kas veicamas pulcējoties;
2. sabiedriskās kārtības un drošības pasākumu nodrošināšanu analīžu pieņemšanas, vakcinācijas punktos, objektos, kuros izmitinātas ar Covid-19 inficētās personas, vai noteikta karantīna, vai to tiešā tuvumā (tiešās klātbūtnes laikā);
3. reaģēšanu uz izsaukumiem par karantīnas vai pašizolācijas pārkāpumiem (tiešās saskarsmes laikā);
4. pašizolācijas kontroles pasākumu ievērošanu klātienē (tiešā saskarē);
5. personu, kurām ir noteiktā Covid-19 infekcijas slimība, kontroli klātienē (tiešā saskarē);
6. atbalsta pasākumus veselības aizsardzības iestādēm – karantīnas pasākumu veikšanā, ka arī NMPD, ārstniecības iestādēm, ārstniecības personām, SPKC epidemiologiem un valsts sanitārajiem inspektoriem - to personu atvešanā, apsardzē, nogādāšanā ārstniecības iestādē vai kontrolē (tiešā saskarē), kuras inficētas vai iespējami inficētas ar Covid-19, vai riska grupas pacientiem, kuriem nav apstiprināta slimība, bet ir jāievēro karantīna vai pašizolācija;
7. procesuālās darbības, pakalpojuma sniegšanu vai pārrunu vedēja pienākumus tiešā vai ilgstošā kontaktā ar pakalpojuma saņēmējiem vai procesa dalībniekiem (ilgāk par 10 minūtēm);
8. personu aizturēšanu, nogādāšanu vai konvojēšanu (tiešās saskares laikā);
9. personu apsargāšanu īslaicīgās aizturēšanas vietās, policijas struktūrvienībā vai apsardzi ārstniecības iestādēs maiņas (norīkojuma) laikā;
10. no ārvalstīm ieradušos personu kontroles pasākumus, kontaktējoties ar šīm personām, lai nodrošinātu šo personu apliecinājumu kontroli (QR koda pārbaude);
11. notiesāto un apcietināto personu, nodošanu un pārņemšanu turpmākai brīvības atņemšanas soda vai apcietinājuma izpildīšanai;
12. meklēšanas pasākumu realizāciju attiecībā pret Covid-19 inficētām personām, kontaktpersonām vai personām, kurām jāievēro pašizolācija (tiešās saskares laikā).
Valsts robežsardzes amatpersonas veica šādus pasākumus:
1. robežpārbaudi personu grupām, kurām atļauta ārējās robežas šķērsošana;
2. apliecinājumu (QR koda) esamības pārbaudi robežšķērsošanas vietās visām ieceļojošajām personām;
3. apliecinājumu (QR koda) esamības pārbaudi pie iekšējām robežām imigrācijas kontroles ietvaros izvēles kārtībā;
4. administratīvā pārkāpuma procesa nodrošināšanu attiecībā uz personām, kuras nav veikušas reģistrēšanos IECIS;
5. atbalsta sniegšanu personām robežšķērsošanas vietās un pie iekšējām robežām apliecinājumu iesniegšanai IECIS, ja persona to nav izdarījusi pirms ieceļošanas Latvijā;
6. individuālo pieprasījumu/iesniegumu ārējās robežas šķērsošanai izskatīšanu;
7. informācijas apkopošanu no IECIS un nosūtīšanu Lietuvas un Igaunijas kompetentajām iestādēm Baltijas valstu ārlietu ministru memoranda izpildes ietvaros;
8. sabiedrības konsultēšanu par Latvijas valsts robežas šķērsošanu un ieceļošanas nosacījumiem ārkārtējās situācijas laikā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Par dienesta pienākumu veikšanu COVID-19 izplatīšanās ierobežošanā amatpersonām tika veikti aprēķini par faktiski nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu piemaksu par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos (turpmāk – riska piemaksa) par laika periodu no 2021. gada 1. septembra līdz 2021. gada 30. septembrim. Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 31.2 pants nosaka piemaksas apmēru - 75 procentu apmērā no stundas algas likmes, kā arī to, ka ar piemaksām saistītos izdevumus sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram. Atbilstoši likumam piemaksas noteikšanas kritērijus un piešķiršanas kārtību nosaka iekšlietu ministrs. Iekšlietu ministrijas 2021. gada 15. aprīļa rīkojums Nr.1-12/329 “Par riska piemaksu un samaksu par virsstundu darbu Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanas pasākumos iesaistītajām amatpersonām” nosaka šādus kritērijus riska piemaksas piešķiršanai un arī samaksas par virsstundu darbu noteikšanai:
1. amatpersona ir tiešā un uzskaitāmi pierādāmā saskarē ar Covid-19 inficētām vai iespējami inficētām personām vai ir iesaistīta testēšanas procesā;
2. amatpersona ir tiešā un uzskaitāmi pierādāmā saskarē ar Covid-19 riska grupas pacientiem, kuriem nav apstiprināta slimība, bet ir jāievēro karantīna vai pašizolācija;
3. amatpersona piedalās pasākumos, kas saistīti ar sabiedriskās kārtības nodrošināšanu un noteikto ierobežojumu kontroli. Būtiski norādīt, ka riska piemaksai nav pastāvīgs raksturs, un tā izmaksājama tikai saistībā ar Covid-19 izraisīto situāciju.
Ievērojot to, ka riska piemaksas, samaksa par virsstundu darbu sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu, kā arī piemaksas par nakts darbu iedzīvotāju pārvietošanās aizlieguma ievērošanas kontrolē tiek iekļautas vidējās izpeļņas aprēķinā, 2021. gadā ir ievērojami palielinājušies izdevumi atlīdzībai (atvaļinājuma nauda, slimības nauda, pabalsti), kas tiek aprēķināti, pamatojoties uz vidējo izpeļņu. Līdz ar to Valsts policija veica aprēķinu par papildu nepieciešamo finansējumu vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai. Aprēķinā ņemts vērā arī finansējuma apjoms (815 347 euro), ko Valsts policijai plānots pārdalīt vidējās izpeļņas pieauguma daļējai kompensēšanai no prognozētās finansējuma neapguves un iespējamās finanšu līdzekļu ekonomijas līdz 2021.gada beigām (izdevumiem no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem), par ko sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem”(21-TA-848).
Valsts robežsardzei nav nepieciešams papildu finansējums vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai, jo saistībā ar vakanto amatu lielo skaitu ir izveidojies finanšu līdzekļu ietaupījums, kas tiek izmantots minēto izdevumu kompensēšanai.
Saskaņā ar veiktajiem aprēķiniem Valsts policijai un Valsts robežsardzei papildu nepieciešamā finansējuma riska piemaksām un vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai (Valsts policijai) kopsumma ir 979 646 euro.
1. amatpersona ir tiešā un uzskaitāmi pierādāmā saskarē ar Covid-19 inficētām vai iespējami inficētām personām vai ir iesaistīta testēšanas procesā;
2. amatpersona ir tiešā un uzskaitāmi pierādāmā saskarē ar Covid-19 riska grupas pacientiem, kuriem nav apstiprināta slimība, bet ir jāievēro karantīna vai pašizolācija;
3. amatpersona piedalās pasākumos, kas saistīti ar sabiedriskās kārtības nodrošināšanu un noteikto ierobežojumu kontroli. Būtiski norādīt, ka riska piemaksai nav pastāvīgs raksturs, un tā izmaksājama tikai saistībā ar Covid-19 izraisīto situāciju.
Ievērojot to, ka riska piemaksas, samaksa par virsstundu darbu sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu, kā arī piemaksas par nakts darbu iedzīvotāju pārvietošanās aizlieguma ievērošanas kontrolē tiek iekļautas vidējās izpeļņas aprēķinā, 2021. gadā ir ievērojami palielinājušies izdevumi atlīdzībai (atvaļinājuma nauda, slimības nauda, pabalsti), kas tiek aprēķināti, pamatojoties uz vidējo izpeļņu. Līdz ar to Valsts policija veica aprēķinu par papildu nepieciešamo finansējumu vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai. Aprēķinā ņemts vērā arī finansējuma apjoms (815 347 euro), ko Valsts policijai plānots pārdalīt vidējās izpeļņas pieauguma daļējai kompensēšanai no prognozētās finansējuma neapguves un iespējamās finanšu līdzekļu ekonomijas līdz 2021.gada beigām (izdevumiem no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem), par ko sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem”(21-TA-848).
Valsts robežsardzei nav nepieciešams papildu finansējums vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai, jo saistībā ar vakanto amatu lielo skaitu ir izveidojies finanšu līdzekļu ietaupījums, kas tiek izmantots minēto izdevumu kompensēšanai.
Saskaņā ar veiktajiem aprēķiniem Valsts policijai un Valsts robežsardzei papildu nepieciešamā finansējuma riska piemaksām un vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai (Valsts policijai) kopsumma ir 979 646 euro.
Risinājuma apraksts
Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi rīkojuma projektu, kas paredz:
1. Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Iekšlietu ministrijai finansējumu 979 646 euro apmērā, tai skaitā:
1.1. lai segtu izdevumus, kas saistīti ar piemaksu izmaksām Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu laikposmā no 2021. gada 1. septembra līdz 2021. gada 30. septembrim, – 803 688 euro apmērā, no tiem:
1.1.1. Valsts policijai – 470 257 euro;
1.1.2. Valsts robežsardzei – 333 431 euro;
1.2. lai kompensētu papildu izdevumus (vidējās izpeļņas pieaugums), kas radušies, nosakot atlīdzību par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos saistībā ar Covid-19 infekcijas slimības uzliesmojumu un tās seku novēršanu, Valsts policijai – 175 958 euro.
2. Uzdevumu Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
3. Uzdevumu Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.
1. Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Iekšlietu ministrijai finansējumu 979 646 euro apmērā, tai skaitā:
1.1. lai segtu izdevumus, kas saistīti ar piemaksu izmaksām Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu laikposmā no 2021. gada 1. septembra līdz 2021. gada 30. septembrim, – 803 688 euro apmērā, no tiem:
1.1.1. Valsts policijai – 470 257 euro;
1.1.2. Valsts robežsardzei – 333 431 euro;
1.2. lai kompensētu papildu izdevumus (vidējās izpeļņas pieaugums), kas radušies, nosakot atlīdzību par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos saistībā ar Covid-19 infekcijas slimības uzliesmojumu un tās seku novēršanu, Valsts policijai – 175 958 euro.
2. Uzdevumu Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
3. Uzdevumu Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu: Valsts policijas, Valsts robežsardzes amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināta taisnīga un tiesību aktu prasībām atbilstoša darba samaksa par dienesta pienākumu izpildi paaugstināta riska un slodzes apstākļos.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
-
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
979 646
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
979 646
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-979 646
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-979 646
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
979 646
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm: Valsts policijai un Valsts robežsardzei nepieciešamais finansējums (kopā ar darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām) riska piemaksām par periodu no 2021.gada 1. septembra līdz 30. septembrim un vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai (Valsts policijai) ir 979 646 euro. Aprēķina kopsavilkumu un detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikumos.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas nav.
Cita informācija
Izdevumi tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. Valsts policija un Valsts robežsardze ir atbildīgas par sniegtās informācijas patiesumu.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts policija, Valsts robežsardzeNevalstiskās organizācijas
NēCits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Iekšlietu ministrija
- Finanšu ministrija
- Valsts policija
- Valsts robežsardze
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Kopsavilkums par Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm nepieciešamo finansējumu riska piemaksām un vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai, euro
2. pielikums
Nosaukums
Valsts policija_Piemaksa par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumā saistībā ar “Covid-19” uzliesmojumu un seku novēršanu par periodu no 2021.gada 1.septembra līdz 30.septembra
3. pielikums
Nosaukums
Valsts policija_Piemaksa par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumā saistībā ar “Covid-19” uzliesmojumu un seku novēršanu par periodu no 2021.gada 1.augusta līdz 31.augustam
4. pielikums
Nosaukums
Valsts policija_Piemaksa par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumā saistībā ar “Covid-19” uzliesmojumu un seku novēršanu par periodu no 2021.gada 1.jūlija līdz 31.jūlijam
5. pielikums
Nosaukums
Valsts robežsardze_Piemaksa par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumā saistībā ar “Covid-19” uzliesmojumu un seku novēršanu par periodu no 2021.gada 1.septembra līdz 30.septembra
6. pielikums
Nosaukums
Valsts robežsardze_Piemaksa par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumā saistībā ar “Covid-19” uzliesmojumu un seku novēršanu par periodu no 2021.gada 1.augusta līdz 31.augustam