24-TA-184: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 24. augusta noteikumos Nr. 572 "Valsts robežsardzes maksas pakalpojuma cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Apraksts
1. Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta devītā daļa un 5. panta 12.¹ daļa.
2. Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" (turpmāk – Noteikumi Nr. 333) 18. punkts.
3. Ministru kabineta 2024. gada 23. janvārī sēdē dotais uzdevums (prot. Nr.3 41.§ “Informatīvais ziņojums "Par finansējuma nodrošināšanu lieliem un nozīmīgiem pasākumiem" (23-TA-1960) 4. punkts) Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā līdz 2024. gada 29. februārim iesniegt Ministru kabinetā grozījumus attiecīgajos maksas pakalpojumu cenrāžos, lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un drošību pasākumos, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets.
2. Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" (turpmāk – Noteikumi Nr. 333) 18. punkts.
3. Ministru kabineta 2024. gada 23. janvārī sēdē dotais uzdevums (prot. Nr.3 41.§ “Informatīvais ziņojums "Par finansējuma nodrošināšanu lieliem un nozīmīgiem pasākumiem" (23-TA-1960) 4. punkts) Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā līdz 2024. gada 29. februārim iesniegt Ministru kabinetā grozījumus attiecīgajos maksas pakalpojumu cenrāžos, lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un drošību pasākumos, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir papildināt Valsts robežsardzes sniegto maksas pakalpojumu klāstu un noteikt to sniegšanas nosacījumus un cenu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts robežsardzes sniegtā maksas pakalpojuma “Dokumentu tehniskā ekspertīze” apraksts un cena ir noteikta Ministru kabineta 2021. gada 24. augusta noteikumos Nr. 572 “Valsts robežsardzes maksas pakalpojuma cenrādis” (turpmāk – Noteikumi Nr. 572).
Ministru kabinets 2024. gada 23. janvārī nolēma (prot. Nr.3 41.§ 5. punkts) uzdot Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm par sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanu pasākumos, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets, ar pasākuma organizatoru noslēgt līgumu, paredzot, ka tiešie izdevumi tiek segti atbilstoši maksas pakalpojuma cenrādī noteiktajai cenai.
Ņemot vērā, ka Valsts robežsardze kā viena no Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm var būt iesaistīta lielā un nozīmīgā pasākumā, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets, ir nepieciešams papildināt Valsts robežsardzes sniegto maksas pakalpojumu klāstu.
Atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 5.panta pirmajā daļā noteiktajam Valsts robežsardzes sniegtie maksas pakalpojumi ir ar pievienotās vērtības nodokli (turpmāk - PVN) apliekami pakalpojumi, un tiem attiecīgi piemērota PVN likme 21% apmērā).
Ministru kabinets 2024. gada 23. janvārī nolēma (prot. Nr.3 41.§ 5. punkts) uzdot Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm par sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanu pasākumos, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets, ar pasākuma organizatoru noslēgt līgumu, paredzot, ka tiešie izdevumi tiek segti atbilstoši maksas pakalpojuma cenrādī noteiktajai cenai.
Ņemot vērā, ka Valsts robežsardze kā viena no Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm var būt iesaistīta lielā un nozīmīgā pasākumā, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets, ir nepieciešams papildināt Valsts robežsardzes sniegto maksas pakalpojumu klāstu.
Atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 5.panta pirmajā daļā noteiktajam Valsts robežsardzes sniegtie maksas pakalpojumi ir ar pievienotās vērtības nodokli (turpmāk - PVN) apliekami pakalpojumi, un tiem attiecīgi piemērota PVN likme 21% apmērā).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd Noteikumos Nr. 572 nav paredzēta kārtība, kādā Valsts robežsardze var sniegt maksas pakalpojumus lielu un nozīmīgu pasākumu, tai skaitā sporta pasākumu, organizatoriem, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz iekļaut Valsts robežsardzes sniegto maksas pakalpojumu klāstā: gaisa kuģa AB206B izmantošana (lidojumiem), gaisa kuģa AW119MKII izmantošana (lidojumiem), gaisa kuģa AB206B izmantošana (gaidīšana starp lidojumiem uz zemes), gaisa kuģa AW119MKII izmantošana (gaidīšana starp lidojumiem uz zemes).
Tiek paredzēts, ka Valsts robežsardze šos maksas pakalpojumus varēs sniegt publiskā pasākuma organizatoram, noslēdzot ar viņu līgumu, ja par plānotā pasākuma norisi lēmis Ministru kabinets un attiecīgā pakalpojuma sniegšana neapgrūtinās Valsts robežsardzes funkciju un uzdevumu izpildi. Minēto nosacījumu izstrādē ir ņemtas vērā Valsts robežsardzes gaisa kuģu iegādes un uzturēšanas izmaksas, sarežģītība un sagādes laika patēriņš. Piemēram, rezerves daļu vai pašu gaisa kuģu remonts var aizņemt par vairākus mēnešus, katrs gadījums, kad gaisa kuģis tiek ekspluatēts, palielina remonta iespējamību un tā izmaksas. Jāņem vērā arī Valsts robežsardzes gaisa kuģu nozīmība Valsts robežsardzes funkciju un uzdevumu izpildē, tajā skaitā ievērojot šā brīža ģeopolitisko situāciju (Valsts robežsardze atrodas uz Eiropas Savienības ārējās robežas un būs viena no pirmajām institūcijām, kas pamanīs iespējamo apdraudējumu, tādējādi, Valsts robežsardzes gaisa kuģiem kā dienesta pienākumu izpildes rīkiem ir jābūt nepārtrauktā gatavībā). Nedrīkst arī ignorēt apstākli, ka Valsts robežsardze pilda ne tikai nacionālās, bet arī starptautiskās saistības (tajā skaitā Eiropas robežu un krasta apsardzes ietvaros). Ievērojot minēto, Valsts robežsardzes gaisa kuģu izmantošana pēc būtības būs pieļaujama lielu un nozīmīgu pasākumu, tai skaitā sporta pasākumu, organizatoriem, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets.
Noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 3. pielikums "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins” ir izstrādāts, ievērojot Noteikumu Nr. 333 9. un 12. punkta prasības.
Tiek paredzēts, ka Valsts robežsardze šos maksas pakalpojumus varēs sniegt publiskā pasākuma organizatoram, noslēdzot ar viņu līgumu, ja par plānotā pasākuma norisi lēmis Ministru kabinets un attiecīgā pakalpojuma sniegšana neapgrūtinās Valsts robežsardzes funkciju un uzdevumu izpildi. Minēto nosacījumu izstrādē ir ņemtas vērā Valsts robežsardzes gaisa kuģu iegādes un uzturēšanas izmaksas, sarežģītība un sagādes laika patēriņš. Piemēram, rezerves daļu vai pašu gaisa kuģu remonts var aizņemt par vairākus mēnešus, katrs gadījums, kad gaisa kuģis tiek ekspluatēts, palielina remonta iespējamību un tā izmaksas. Jāņem vērā arī Valsts robežsardzes gaisa kuģu nozīmība Valsts robežsardzes funkciju un uzdevumu izpildē, tajā skaitā ievērojot šā brīža ģeopolitisko situāciju (Valsts robežsardze atrodas uz Eiropas Savienības ārējās robežas un būs viena no pirmajām institūcijām, kas pamanīs iespējamo apdraudējumu, tādējādi, Valsts robežsardzes gaisa kuģiem kā dienesta pienākumu izpildes rīkiem ir jābūt nepārtrauktā gatavībā). Nedrīkst arī ignorēt apstākli, ka Valsts robežsardze pilda ne tikai nacionālās, bet arī starptautiskās saistības (tajā skaitā Eiropas robežu un krasta apsardzes ietvaros). Ievērojot minēto, Valsts robežsardzes gaisa kuģu izmantošana pēc būtības būs pieļaujama lielu un nozīmīgu pasākumu, tai skaitā sporta pasākumu, organizatoriem, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets.
Noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 3. pielikums "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins” ir izstrādāts, ievērojot Noteikumu Nr. 333 9. un 12. punkta prasības.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Norēķini Valsts robežsardzē par sniegtajiem maksas pakalpojumiem notiek bezskaidras naudas pārskaitījuma veidā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Tiesiskais regulējums attieksies uz fiziskām personām, kurām Valsts robežsardze sniegs maksas pakalpojumus lielu un nozīmīgu pasākumu norisei.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Tiesiskais regulējums attieksies uz juridiskajām personām, kurām Valsts robežsardze sniegs maksas pakalpojumus lielu un nozīmīgu pasākumu norisei.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
120 000
25 364
120 000
0
120 000
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
120 000
25 364
120 000
0
120 000
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
120 000
25 364
120 000
0
120 000
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
120 000
25 364
120 000
0
120 000
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” Valsts robežsardzes budžeta programmā 10.00.00 “Valsts robežsardzes darbība” Valsts robežsardzei ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un attiecīgie izdevumi plānoti 120 000 euro apmērā 2024., 2025. un 2026. gadā (ik gadu).
Saskaņā ar jauno maksas pakalpojumu ieviešanu, plānots, ka 2024. gadā ieņēmumi un ar tiem saistītie izdevumi palielināsies (saskaņā ar aprēķinu – indikatīvi palielinājums 25 364 euro apmērā) saistībā ar FIA Pasaules rallija čempionāta (WRC) norisi Latvijā 2024. gadā, ievērojot Ministru kabineta 2024. gada 23. janvārī sēdē (prot. Nr.3 41.§) izskatīto informatīvo ziņojumu “Par finansējuma nodrošināšanu lieliem un nozīmīgiem pasākumiem” (23-TA-1960). 2025., 2026. un 2027. gadā Valsts robežsardzei ieņēmumi netiek papildus plānoti, jo ir atkarīgi no tā, vai notiks kāds pasākums ar Valsts robežsardzes gaisa kuģu iesaisti.
Amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgas noteiktas atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr. 806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru” un noteiktās mēnešalgas pārsniedz mēnešalgu skalas intervāla minimumu. Darbiniekiem mēnešalgas noteiktas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un noteiktās mēnešalgas nav zemākas kā nodarbinātajam atbilstošās mēnešalgu grupas 2024.gada intervāla minimums.
Detalizēta informācija atspoguļota projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumos:
1. pielikumā “Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām”;
2. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins”;
3. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums”;
4. pielikumā “Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem”.
Ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un ar to sniegšanu saistītie izdevumi tiek plānoti Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" un tiks izlietoti izdevumu, kas saistīti ar maksas pakalpojumu sniegšanu, segšanai.
Saskaņā ar jauno maksas pakalpojumu ieviešanu, plānots, ka 2024. gadā ieņēmumi un ar tiem saistītie izdevumi palielināsies (saskaņā ar aprēķinu – indikatīvi palielinājums 25 364 euro apmērā) saistībā ar FIA Pasaules rallija čempionāta (WRC) norisi Latvijā 2024. gadā, ievērojot Ministru kabineta 2024. gada 23. janvārī sēdē (prot. Nr.3 41.§) izskatīto informatīvo ziņojumu “Par finansējuma nodrošināšanu lieliem un nozīmīgiem pasākumiem” (23-TA-1960). 2025., 2026. un 2027. gadā Valsts robežsardzei ieņēmumi netiek papildus plānoti, jo ir atkarīgi no tā, vai notiks kāds pasākums ar Valsts robežsardzes gaisa kuģu iesaisti.
Amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgas noteiktas atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr. 806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru” un noteiktās mēnešalgas pārsniedz mēnešalgu skalas intervāla minimumu. Darbiniekiem mēnešalgas noteiktas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un noteiktās mēnešalgas nav zemākas kā nodarbinātajam atbilstošās mēnešalgu grupas 2024.gada intervāla minimums.
Detalizēta informācija atspoguļota projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumos:
1. pielikumā “Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām”;
2. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins”;
3. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums”;
4. pielikumā “Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem”.
Ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un ar to sniegšanu saistītie izdevumi tiek plānoti Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" un tiks izlietoti izdevumu, kas saistīti ar maksas pakalpojumu sniegšanu, segšanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Ja ieņēmumi no maksas pakalpojumiem būs lielāki par plānotajiem, ievērojot, ka tie atkarīgi arī no maksas pakalpojumu pieprasījuma, Iekšlietu ministrija (Valsts robežsardze) Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajā kārtībā iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumus virsplāna ieņēmumu un izdevumu palielināšanai budžeta izpildes procesā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts, ievērojot tā steidzamību, netiks virzīts sabiedrības līdzdalības nodrošināšanai.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts robežsardze
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Tiek paplašināts valsts pārvaldes iestāžu piedāvāto pakalpojumu loks.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi