24-TA-2694: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām, pasākumiem un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām, pasākumiem un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām" (turpmāk - rīkojuma projekts) sagatavots pamatojoties uz:
- Likuma ar budžetu un finanšu vadību 9. panta trīspadsmitās daļas 1. punktu;
- likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 54. pantu;
- Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā apropriācijas izmaiņas" (turpmāk - noteikumi Nr.421) 15.punktu.
Iekšlietu ministrija ir veikusi 2024. gada iekšlietu nozares plānoto pasākumu izpildes izvērtējumu par 9 mēnešiem, vienlaikus prognozējot izdevumu apmēru līdz gada beigām. Izvērtējuma rezultātā ir konstatēts resursu ietaupījums atsevišķu plānoto, tai skaitā prioritāro pasākumu īstenošanai, vienlaikus apzināti iekšlietu nozares pasākumi, kuriem finansējums ir nepietiekams. Lai nodrošinātu neatliekamu pasākumu īstenošanu, nepieciešams veikt līdzekļu pārdali starp budžeta programmām, apakšprogrammām, pasākumiem un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
- Likuma ar budžetu un finanšu vadību 9. panta trīspadsmitās daļas 1. punktu;
- likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 54. pantu;
- Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā apropriācijas izmaiņas" (turpmāk - noteikumi Nr.421) 15.punktu.
Iekšlietu ministrija ir veikusi 2024. gada iekšlietu nozares plānoto pasākumu izpildes izvērtējumu par 9 mēnešiem, vienlaikus prognozējot izdevumu apmēru līdz gada beigām. Izvērtējuma rezultātā ir konstatēts resursu ietaupījums atsevišķu plānoto, tai skaitā prioritāro pasākumu īstenošanai, vienlaikus apzināti iekšlietu nozares pasākumi, kuriem finansējums ir nepietiekams. Lai nodrošinātu neatliekamu pasākumu īstenošanu, nepieciešams veikt līdzekļu pārdali starp budžeta programmām, apakšprogrammām, pasākumiem un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir, veicot apropriācijas pārdali, piešķirt finansējumu 4 593 376 euro apmērā Valsts policijai, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei, Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centram, Nodrošinājuma valsta aģentūrai un Iekšlietu ministrijai, lai nodrošinātu neatliekamu pasākumu īstenošanu iekšlietu nozarē.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
I. Valsts pamatbudžeta izdevumu prognozētā neapguve 2024. gadā 4 593 376 euro apmērā:
[1] Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" 1 786 794 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 1 575 795 euro, EKK “Preces un pakalpojumi” 140 750 euro un EKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana” 70 249 euro):
[1.1.] pabalstu pēc katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem (turpmāk – izdienas pabalsts) izmaksai prognozēta finanšu resursu neapguve 1 581 545 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 1 495 795 euro un EKK 2000 “Preces un pakalpojumi” 85 750 euro ).
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" paredzēts finansējums izdienas pabalsta izmaksai Valsts policijas amatpersonām ar speciālo dienesta pakāpi (turpmāk – amatpersona) 21 837 658 euro apmērā (Valsts policijai, Valsts policijas koledžai un Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Izmeklēšanas atbalsta pārvaldei).
Izdienas pabalstu triju mēnešalgu apmērā, atbilstoši pēdējam amatam, saņem amatpersonas pēc katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem, saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma (turpmāk – Atlīdzības likums) 25.panta ceturto daļu.
Ņemot vērā atvaļināto amatpersonu lielo skaitu un šobrīd aktuālo informāciju par izdienas pabalsta izmaksu (uz 2024. gada 15. oktobri apgūts finansējums 19 593 070 euro apmērā jeb 89,7%) prognozēts, ka 2024. gadā no izdienas pabalsta izmaksai piešķirtā finansējuma tiks apgūts 92,7%, tādējādi veidojas finansējuma neapguve 1 581 545 euro apmērā.
Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Izmeklēšanas atbalsta pārvaldes finansējums ir klasificēta informācija, un izdevumi tiek plānoti izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodā 2271 "Izdevumi, kas saistīti ar operatīvo darbību". Tādējādi arī izdevumu samazinājums 85 750 euro apmērā attiecas uz izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodu 2000 "Preces un pakalpojumi".
2024.gadā Valsts policijā (bez Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Izmeklēšanas atbalsta pārvaldes) izdienas pabalsta izmaksa tika plānota 3746 amatpersonām, savukārt, prognozējams, ka pabalstu saņems 3403 amatpersonas.
[1.2.] 2022. -2024. gada prioritārajam pasākumam "Valsts policijas amatpersonu izglītības sistēmas pilnveide (tai skaitā izmeklētāju apmācības centra izveide Valsts policijas koledžā)" prognozēta finanšu resursu neapguve 205 249 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 80 000 euro, EKK 2000 “Preces un pakalpojumi” 55 000 euro un EKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana” 70 249 euro), tajā skaitā:
- saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 10. maija rīkojumu Nr.171 “Par apropriācijas pārdali” 2022. - 2024. gada prioritārajam pasākumam "Valsts policijas amatpersonu izglītības sistēmas pilnveide (tai skaitā izmeklētāju apmācības centra izveide Valsts policijas koledžā)" piešķirts finansējums 134 570 euro, kura ietvaros cita starpā tika plānots iegādāties interaktīvu ceļvedi. Finansējuma neapguve 70 249 euro apmērā (EKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana”) veidojas, jo iepirkums par interaktīvā ceļveža iegādi (plāns 70 000 euro) beidzās bez rezultātiem, kā arī finansējums 249 euro apmērā netika apgūts, jo video novērošanas sistēmas iepirkuma rezultātā tika nopirktas lētāk nekā sākotnēji plānots;
- saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 2022. - 2024. gada prioritārajam pasākumam "Valsts policijas amatpersonu izglītība sistēmas pilnveide (tai skaitā izmeklētāju apmācības centra izveide Valsts policijas koledžā)" plānots finansējums 497 904 euro apmērā. Finansējuma neapguve 135 000 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 80 000 euro un EKK “Preces un pakalpojumi” 55 000 euro) veidojas, jo nav aizpildītas visas plānotās amata vietas, kā arī vairākkārt izsludinot cenu aptauju, nav rezultātu 2024. gada plānā norādīto mācību kursu nodrošinājumam (nav iespējas nodrošināt plānotos vai līdzvērtīgus mācību kursus).
[2] Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība" 463 239 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 420 572 euro un EKK 2000 “Preces un pakalpojumi” 42 667 euro):
[2.1.] izdienas pabalsta izmaksai prognozēta finanšu resursu neapguve 320 572 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 320 572 euro )
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība" paredzēts finansējums izdienas pabalsta izmaksai Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonām 7 345 816 euro apmērā (Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam un Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžai). Izdienas pabalstu triju mēnešalgu apmērā, atbilstoši pēdējam amatam, saņem amatpersonas pēc katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem, saskaņā ar Atlīdzības likums 25.panta ceturto daļu.
Ņemot vērā atvaļināto amatpersonu skaitu un šobrīd aktuālo informāciju par izdienas pabalsta izmaksu (finansējums izdienas pabalsta izmaksai tika plānots ar 10% mēnešalgas palielinājumu, bet tām amatpersonām, kurām pabalsts pienācās par periodu no 2019. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 31. decembrim izdienas pabalsta izmaksa tika aprēķināta no mēnešalgas (bez 10% palielinājuma)) (uz 2024. gada 15. oktobri apgūts finansējums 6 772 629 euro apmērā jeb 92,2%) prognozēts, ka 2024. gadā no izdienas pabalsta izmaksai piešķirtā finansējuma tiks apgūts 95,6%, tādējādi veidojas finansējuma neapguve 320 572 euro apmērā.
2024.gadā Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā izdienas pabalsta izmaksa tika plānota 1622 amatpersonām, savukārt, prognozējams, ka pabalstu saņems 1564 amatpersonas.
[2.2.] 2024.-2026.gada prioritārajam pasākumam ”Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta struktūrvienību dzīvības glābšanas spēju stiprināšanas nodrošināšana” prognozēta finanšu resursu neapguve 142 667 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība" 100 000 euro un EKK 2000 "Preces un pakalpojumi" 42 667 euro). Finansējuma neapguve veidojas, jo:
- amata vietas tika aizpildītas pakāpeniski, bet uz 2024. gada 1.oktobri visas 105 amata vietas ir aizpildītas;
- elpošanas aparāta aizsargmaskas netiks iegādātas, jo ir jāizsludina jauns iepirkums (atbilstoši veiktajiem pasūtījumiem būs sasniegta noslēgtās Vispārīgās vienošanas summa). Izvērtējot aizsargmasku krājumus noliktavā, tie ir pietiekoši. Netiks iegādāti plānotie formas tērpa priekšmeti (zeķes).
[3] Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" 261 139 euro apmērā (EKK 1000 "Atlīdzība" 261 139 euro) .
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" paredzēts finansējums izdienas pabalstu izmaksai Valsts robežsardzes amatpersonām 7 086 982 euro apmērā.
Prognozēta finansējuma, kas plānots izdienas pabalsta izmaksai, neapguve 261 139 euro apmērā (272 617 euro (kopējā neapguve) – 11 478 euro (Finanšu ministrijas 2024. gada 22. oktobra rīkojuma Nr. 387 “Par budžeta apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām” 1.5.1.1. apakšpunkts)). Neapguvi ietekmē būtisks amatpersonu atvaļināšanās gadījumu skaita pieaugums salīdzinājumā ar sākotnēji plānoto. Sākotnēji tika plānota izdienas pabalsta izmaksa 1501 amatpersonai, savukārt līdzšinējās prognozes liecina, ka amatpersonu kopējais skaits, kurām jāizmaksā izdienas pabalsts, 2024.gadā būs ne vairāk kā 1300. Ņemot vērā atvaļināto amatpersonu skaitu un šobrīd aktuālo informāciju par izdienas pabalsta izmaksu (uz 2024. gada 15. oktobri apgūts finansējums 6 712 472 euro apmērā jeb 94.7 %) prognozēts, ka 2024. gadā no izdienas pabalsta izmaksai piešķirtā finansējuma tiks apgūts 96,2%, tādējādi veidojas finansējuma neapguve 261 139 euro apmērā.
[4] Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" 653 601 euro apmērā (EKK 1000 "Atlīdzība" 411 716 euro un EKK “Preces un pakalpojumi” 241 885 euro).
[4.1.] 2023.-2025. gada prioritārajam pasākumam “Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusa piešķiršana Krievijas Federācijas pilsoņiem, kuri apliecinājuši valsts valodas prasmes” prognozēta finanšu resursu neapguve 401 630 euro apmērā (izdevumi EKK 1000 "Atlīdzība" 314 129 euro un izdevumi EKK 2000 "Preces un pakalpojumi" 87 501 euro). Finansējuma neapguve veidojas, jo:
- plānotās amata vietas nav pilnībā aizpildītas. Pašreiz no 48 amata vietām aizpildīta ir 41 amata vieta. Amata vietai noteiktā darba samaksa nav konkurētspējīga, tādējādi darbinieku pārtrauc darba attiecības ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi, vienlaikus šo darbinieku vietā tiek meklēti citi nodarbinātie. Ik pa laikam tiek organizēti konkursi uz vakantajām amata vietām;
- tulkojuma nodrošināšanas pakalpojumos tiesvedībām nepieciešami mazāki resursi nekā sākotnēji tika plānots.
[4.2.] Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 20. septembra sēdē nolemto (prot. Nr.48 42.§ "Rīkojuma projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 27. jūlija rīkojumā Nr. 347 "Par informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu "Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai””””; 22-TA-2204) atbalstīts finansējums Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” atlīdzībai 2023. gadā 917 680 euro apmērā un 2024. gadā 917 680 euro apmērā (turpmāk – finansējums terminētu amata vietu atlīdzībai). Finansējums tika piešķirts, lai palielinātu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes kapacitāti personu apliecinošu dokumentu izsniegšanā (finansējums paredzēts 40 klientu apkalpošanas speciālista amata vietām (20 amata vietu turpināšanai pēc 2022. gada 31. decembra un 20 jaunu amata vietu ieviešanai) un 10 personalizācijas procesa operatoru amata vietām. Visas amata vietas nav aizpildītas, jo nodarbināto darba tiesisko attiecību termiņš beidzas 2024. gada 31. decembrī, kas nemotivē pieteikties uz vakantajām amata vietām. Prognozēta finansējuma neapguve 81 312 euro apmērā (izdevumu EKK 1000 "Atlīdzība").
[4.3.] Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 11. jūnija rīkojumu Nr.462 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 21.00.00 '”Finansējums vēlēšanu nodrošināšanai”” (24-TA-875) (pamatojoties uz likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 73. pantu) atbalstīta apropriācijas pārdale 712 380 euro apmērā no budžeta resora ”74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 21.00.00 “'Finansējums vēlēšanu nodrošināšanai'” uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde", lai Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei segtu izdevumus saistībā ar Eiropas Parlamenta 2024. gada vēlēšanu nodrošināšanu. Finansējums Eiropas Parlamenta 2024. gada vēlēšanu nodrošināšanai netiks apgūts pilnā plānotajā apmērā, jo izpildot līgumsaistības un norēķinoties ar pakalpojumu sniedzējiem, finansējuma neapguve ir 154 384 euro (izdevumu EKK 2000 “Preces un pakalpojumi”).
[4.4.] Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 17. jūlija rīkojumu Nr.596 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 21.00.00 “'Finansējums vēlēšanu nodrošināšanai””(24-TA-1457) (pamatojoties uz likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 73. pantu), atbalstīta apropriācijas pārdale 59 015 euro apmērā no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 21.00.00 ''Finansējums vēlēšanu nodrošināšanai'' uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde", lai nodrošinātu vienotu vēlēšanu procesu attīstību un Vēlētāju reģistra darbību (izdevumiem divu amata vietu atlīdzībai) (turpmāk - finansējums divu amata vietu atlīdzībai). Finansējums divu amata vietu atlīdzībai netiks apgūts, jo plānotajās amata vietās nodarbinātie pieņemti darbā 2024. gada septembrī (finansējums tika piešķirts, 2024. gada 6 mēnešiem, paredzot, ka nodarbinātie tiks pieņemti darbā no 2024. gada 1. jūlija). Prognozēta finansējuma neapguve 16 275 euro apmērā (izdevumu EKK 1000 “Atlīdzība” 16 275 euro).
[5] Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogramma 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība" 558 645 euro apmērā ( EKK 1000 "Atlīdzība" (EKK 1228 “Darba devēja pabalsti un kompensācijas, no kā neaprēķina iedzīvotāju ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas”) 558 645 euro).
2024.-2026.gada prioritārajam pasākumam "Valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības paaugstināšana Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm" 2024. gadam plānots finansējums 2 580 156 euro apmērā. 2024.gada 9 mēnešos veselības aprūpes izdevumu kompensāciju limitu palielināšanai faktiski izlietotais finansējums ir 1 299 543 euro. Ievērojot prognozēto izpildi līdz 2024. gada beigām, veidojas finansējuma neapguve 558 645 euro apmērā (2 580 156 euro (plāns) – 1 299 543 euro (9 mēnešu izpilde) – 721 968 (prognoze līdz gada beigām). Tādējādi 2024-2026.gada prioritārā pasākuma "Valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības paaugstināšana Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm" prognozēta neapguve 2024. gadā ir 558 645 euro.
[6] Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" 170 252 euro apmērā (EKK 5000 "Pamatkapitāla veidošana" 170 252 euro).
[6.1.] Prioritārajam pasākumam "Valsts robežas joslas infrastruktūras izveide" prognozēta finanšu resursu neapguve 140 000 euro apmērā (EKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana” 140 000 euro). Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 10. maija rīkojumu Nr.171 "Par apropriācijas pārdali" no budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve" 2024. gadā veikta apropriācijas pārdale budžeta programmai 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 511 293 euro apmērā, lai prioritārā pasākuma “Valsts robežas joslas infrastruktūras izveide” ietvaros nodrošinātu zemes vienību kadastrālās uzmērīšanas pakalpojumus un robežu ierīkošanu valsts ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūvi plānotajā teritorijā gar Latvijas Republikas valsts robežu.
Finansējuma neapguve veidojas, jo grozījumi Ministru kabineta 2022.gada 24.maija noteikumos Nr. 310 “Noteikumi par Latvijas Republikas valsts robežas joslu, patrulēšanas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas, valsts robežas joslas un patrulēšanas joslas norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību” tika pieņemti tikai 2024.gada 30.augustā, tas ir četrus mēnešus pēc būvprojekta risinājuma saskaņošanas. Šajā laika posmā valsts ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūves nodrošināšanai plānotos zemju atsavināšanas darbus Daugavas posmā, tajā skaitā zemes ierīcības projektu izstrādi un zemes kadastrālā uzmērīšanu, nebija tiesiska pamata veikt.
[6.2.] Pasākumam "Iekšlietu nozarei kopīgas valsts materiālo rezervju un ikdienas resursu noliktavas būvniecība (vienreizējās investīcijas)" prognozēta finanšu resursu neapguve 30 252 euro apmērā (EKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana” 30 252 euro).
Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 10. maija rīkojumu Nr.171 "Par apropriācijas pārdali" no budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve" 2024. gadā veikta apropriācijas pārdale budžeta programmai 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 38 120 euro apmērā, Iekšlietu nozarei kopīgas valsts materiālo rezervju un ikdienas resursu noliktavas būvniecībai (finansējums piešķirts saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 3. maija sēdes protokola Nr.25 30.§ 2. punktu). Finansējuma neapguve veidojas, jo jo izsludinātajos iepirkumos (būvdarbu un nākamo attīstības kārtu projektēšanas) pretendenti atteicās slēgt līgumus un šobrīd vēl notiek nākamo pretendentu izvērtēšana.
[7] Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 44.00.00 "Iekšējās drošības akadēmija" 613 098 euro apmērā (EKK 2000 "Preces un pakalpojumi" 157 839 euro un EKK 7000 “Transferti, uzturēšanas izdevumu transferti, pašu resursu maksājumi, starptautiskā sadarbība” 455 259 euro).
[7.1.] Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 10. maija rīkojumu Nr.171 "Par apropriācijas pārdali" no budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve" 2024. gadā veikta apropriācijas pārdale budžeta programmai 44.00.00 "Iekšējās drošības akadēmija" 263 352 euro apmērā, lai nodrošinātu kvalifikācijas paaugstināšanas mācību kursus amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm.
Kvalifikācijas paaugstināšanas mācību kursu organizēšanas izdevumi Valsts policijas amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm, kuras veic pirmstiesas izmeklēšanu, operatīvo darbību un kriminālizlūkošanu, mazāki nekā plānots. Tādējādi veidojas neapguve 157 839 euro apmērā (263 352 euro – 88 745 euro (pārdale Valsts policijas koledžai) – 10 000 euro (plānots konferencei 2024. gadā) – 6 768 euro (pārdale uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.03.00 "Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta" (tiesību aktu lieta Nr.24-TA-2170); Ministru kabineta rīkojums Nr. 849).
[7.2.] 2024.-2026.gada prioritārajam pasākumam "Kvalitatīvas izglītības ieguves nodrošināšana tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām" prognozēta finanšu resursu neapguve 455 259 euro apmērā (izdevumi EKK 7000 “Transferti, uzturēšanas izdevumu transferti, pašu resursu maksājumi, starptautiskā sadarbība” 455 259 euro). Finansējuma neapguve veidojas, jo studējošo skaits ir mazāks nekā sākotnēji tika plānots. 2024. gadā (01.09.2024.) bija plānots uzņemt 331 studējošo, taču faktiski 2024. gada 1.septembrī tika uzņemti 292 studējošie jeb par 39 studējošiem mazāk nekā plānots. Vienlaikus 2024. gadā plānotais vidējais studiju vietu skaits ir 324 vietas, savukārt, faktiskais vidējais studiju vietu skaits ir 269 vietas (neizpilde 17%).
[8] Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" 86 608 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 46 768 euro un EKK 2000 “Preces un pakalpojumi” 39 840 euro).
2023. – 2025. gada prioritārajam pasākumam "Pabalstu un kompensāciju nodrošinājuma palielināšana par dienestu ārvalstīs kvalitatīvai Latvijas nacionālo drošības un ekonomisko interešu aizstāvībai" prognozēta finanšu resursu neapguve 86 608 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 46 768 euro un EKK 2000 “Preces un pakalpojumi” 39 840 euro). Finansējuma neapguve veidojas, jo viens nozares padomnieks pārtrauc darba tiesiskās attiecības pirms noteiktā termiņa, kā arī nodarbināti divi nozares padomnieki (sākotnēji plānots nodarbināt trīs nozares padomniekus).
Informācija par valsts pamatbudžeta izdevumu prognozēto neapguvi apkopota anotācijas 1.pielikumā.
[1] Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" 1 786 794 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 1 575 795 euro, EKK “Preces un pakalpojumi” 140 750 euro un EKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana” 70 249 euro):
[1.1.] pabalstu pēc katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem (turpmāk – izdienas pabalsts) izmaksai prognozēta finanšu resursu neapguve 1 581 545 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 1 495 795 euro un EKK 2000 “Preces un pakalpojumi” 85 750 euro ).
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" paredzēts finansējums izdienas pabalsta izmaksai Valsts policijas amatpersonām ar speciālo dienesta pakāpi (turpmāk – amatpersona) 21 837 658 euro apmērā (Valsts policijai, Valsts policijas koledžai un Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Izmeklēšanas atbalsta pārvaldei).
Izdienas pabalstu triju mēnešalgu apmērā, atbilstoši pēdējam amatam, saņem amatpersonas pēc katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem, saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma (turpmāk – Atlīdzības likums) 25.panta ceturto daļu.
Ņemot vērā atvaļināto amatpersonu lielo skaitu un šobrīd aktuālo informāciju par izdienas pabalsta izmaksu (uz 2024. gada 15. oktobri apgūts finansējums 19 593 070 euro apmērā jeb 89,7%) prognozēts, ka 2024. gadā no izdienas pabalsta izmaksai piešķirtā finansējuma tiks apgūts 92,7%, tādējādi veidojas finansējuma neapguve 1 581 545 euro apmērā.
Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Izmeklēšanas atbalsta pārvaldes finansējums ir klasificēta informācija, un izdevumi tiek plānoti izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodā 2271 "Izdevumi, kas saistīti ar operatīvo darbību". Tādējādi arī izdevumu samazinājums 85 750 euro apmērā attiecas uz izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodu 2000 "Preces un pakalpojumi".
2024.gadā Valsts policijā (bez Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Izmeklēšanas atbalsta pārvaldes) izdienas pabalsta izmaksa tika plānota 3746 amatpersonām, savukārt, prognozējams, ka pabalstu saņems 3403 amatpersonas.
[1.2.] 2022. -2024. gada prioritārajam pasākumam "Valsts policijas amatpersonu izglītības sistēmas pilnveide (tai skaitā izmeklētāju apmācības centra izveide Valsts policijas koledžā)" prognozēta finanšu resursu neapguve 205 249 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 80 000 euro, EKK 2000 “Preces un pakalpojumi” 55 000 euro un EKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana” 70 249 euro), tajā skaitā:
- saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 10. maija rīkojumu Nr.171 “Par apropriācijas pārdali” 2022. - 2024. gada prioritārajam pasākumam "Valsts policijas amatpersonu izglītības sistēmas pilnveide (tai skaitā izmeklētāju apmācības centra izveide Valsts policijas koledžā)" piešķirts finansējums 134 570 euro, kura ietvaros cita starpā tika plānots iegādāties interaktīvu ceļvedi. Finansējuma neapguve 70 249 euro apmērā (EKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana”) veidojas, jo iepirkums par interaktīvā ceļveža iegādi (plāns 70 000 euro) beidzās bez rezultātiem, kā arī finansējums 249 euro apmērā netika apgūts, jo video novērošanas sistēmas iepirkuma rezultātā tika nopirktas lētāk nekā sākotnēji plānots;
- saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 2022. - 2024. gada prioritārajam pasākumam "Valsts policijas amatpersonu izglītība sistēmas pilnveide (tai skaitā izmeklētāju apmācības centra izveide Valsts policijas koledžā)" plānots finansējums 497 904 euro apmērā. Finansējuma neapguve 135 000 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 80 000 euro un EKK “Preces un pakalpojumi” 55 000 euro) veidojas, jo nav aizpildītas visas plānotās amata vietas, kā arī vairākkārt izsludinot cenu aptauju, nav rezultātu 2024. gada plānā norādīto mācību kursu nodrošinājumam (nav iespējas nodrošināt plānotos vai līdzvērtīgus mācību kursus).
[2] Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība" 463 239 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 420 572 euro un EKK 2000 “Preces un pakalpojumi” 42 667 euro):
[2.1.] izdienas pabalsta izmaksai prognozēta finanšu resursu neapguve 320 572 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 320 572 euro )
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība" paredzēts finansējums izdienas pabalsta izmaksai Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonām 7 345 816 euro apmērā (Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam un Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžai). Izdienas pabalstu triju mēnešalgu apmērā, atbilstoši pēdējam amatam, saņem amatpersonas pēc katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem, saskaņā ar Atlīdzības likums 25.panta ceturto daļu.
Ņemot vērā atvaļināto amatpersonu skaitu un šobrīd aktuālo informāciju par izdienas pabalsta izmaksu (finansējums izdienas pabalsta izmaksai tika plānots ar 10% mēnešalgas palielinājumu, bet tām amatpersonām, kurām pabalsts pienācās par periodu no 2019. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 31. decembrim izdienas pabalsta izmaksa tika aprēķināta no mēnešalgas (bez 10% palielinājuma)) (uz 2024. gada 15. oktobri apgūts finansējums 6 772 629 euro apmērā jeb 92,2%) prognozēts, ka 2024. gadā no izdienas pabalsta izmaksai piešķirtā finansējuma tiks apgūts 95,6%, tādējādi veidojas finansējuma neapguve 320 572 euro apmērā.
2024.gadā Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā izdienas pabalsta izmaksa tika plānota 1622 amatpersonām, savukārt, prognozējams, ka pabalstu saņems 1564 amatpersonas.
[2.2.] 2024.-2026.gada prioritārajam pasākumam ”Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta struktūrvienību dzīvības glābšanas spēju stiprināšanas nodrošināšana” prognozēta finanšu resursu neapguve 142 667 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība" 100 000 euro un EKK 2000 "Preces un pakalpojumi" 42 667 euro). Finansējuma neapguve veidojas, jo:
- amata vietas tika aizpildītas pakāpeniski, bet uz 2024. gada 1.oktobri visas 105 amata vietas ir aizpildītas;
- elpošanas aparāta aizsargmaskas netiks iegādātas, jo ir jāizsludina jauns iepirkums (atbilstoši veiktajiem pasūtījumiem būs sasniegta noslēgtās Vispārīgās vienošanas summa). Izvērtējot aizsargmasku krājumus noliktavā, tie ir pietiekoši. Netiks iegādāti plānotie formas tērpa priekšmeti (zeķes).
[3] Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" 261 139 euro apmērā (EKK 1000 "Atlīdzība" 261 139 euro) .
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" paredzēts finansējums izdienas pabalstu izmaksai Valsts robežsardzes amatpersonām 7 086 982 euro apmērā.
Prognozēta finansējuma, kas plānots izdienas pabalsta izmaksai, neapguve 261 139 euro apmērā (272 617 euro (kopējā neapguve) – 11 478 euro (Finanšu ministrijas 2024. gada 22. oktobra rīkojuma Nr. 387 “Par budžeta apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām” 1.5.1.1. apakšpunkts)). Neapguvi ietekmē būtisks amatpersonu atvaļināšanās gadījumu skaita pieaugums salīdzinājumā ar sākotnēji plānoto. Sākotnēji tika plānota izdienas pabalsta izmaksa 1501 amatpersonai, savukārt līdzšinējās prognozes liecina, ka amatpersonu kopējais skaits, kurām jāizmaksā izdienas pabalsts, 2024.gadā būs ne vairāk kā 1300. Ņemot vērā atvaļināto amatpersonu skaitu un šobrīd aktuālo informāciju par izdienas pabalsta izmaksu (uz 2024. gada 15. oktobri apgūts finansējums 6 712 472 euro apmērā jeb 94.7 %) prognozēts, ka 2024. gadā no izdienas pabalsta izmaksai piešķirtā finansējuma tiks apgūts 96,2%, tādējādi veidojas finansējuma neapguve 261 139 euro apmērā.
[4] Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" 653 601 euro apmērā (EKK 1000 "Atlīdzība" 411 716 euro un EKK “Preces un pakalpojumi” 241 885 euro).
[4.1.] 2023.-2025. gada prioritārajam pasākumam “Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusa piešķiršana Krievijas Federācijas pilsoņiem, kuri apliecinājuši valsts valodas prasmes” prognozēta finanšu resursu neapguve 401 630 euro apmērā (izdevumi EKK 1000 "Atlīdzība" 314 129 euro un izdevumi EKK 2000 "Preces un pakalpojumi" 87 501 euro). Finansējuma neapguve veidojas, jo:
- plānotās amata vietas nav pilnībā aizpildītas. Pašreiz no 48 amata vietām aizpildīta ir 41 amata vieta. Amata vietai noteiktā darba samaksa nav konkurētspējīga, tādējādi darbinieku pārtrauc darba attiecības ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi, vienlaikus šo darbinieku vietā tiek meklēti citi nodarbinātie. Ik pa laikam tiek organizēti konkursi uz vakantajām amata vietām;
- tulkojuma nodrošināšanas pakalpojumos tiesvedībām nepieciešami mazāki resursi nekā sākotnēji tika plānots.
[4.2.] Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 20. septembra sēdē nolemto (prot. Nr.48 42.§ "Rīkojuma projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 27. jūlija rīkojumā Nr. 347 "Par informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu "Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai””””; 22-TA-2204) atbalstīts finansējums Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” atlīdzībai 2023. gadā 917 680 euro apmērā un 2024. gadā 917 680 euro apmērā (turpmāk – finansējums terminētu amata vietu atlīdzībai). Finansējums tika piešķirts, lai palielinātu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes kapacitāti personu apliecinošu dokumentu izsniegšanā (finansējums paredzēts 40 klientu apkalpošanas speciālista amata vietām (20 amata vietu turpināšanai pēc 2022. gada 31. decembra un 20 jaunu amata vietu ieviešanai) un 10 personalizācijas procesa operatoru amata vietām. Visas amata vietas nav aizpildītas, jo nodarbināto darba tiesisko attiecību termiņš beidzas 2024. gada 31. decembrī, kas nemotivē pieteikties uz vakantajām amata vietām. Prognozēta finansējuma neapguve 81 312 euro apmērā (izdevumu EKK 1000 "Atlīdzība").
[4.3.] Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 11. jūnija rīkojumu Nr.462 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 21.00.00 '”Finansējums vēlēšanu nodrošināšanai”” (24-TA-875) (pamatojoties uz likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 73. pantu) atbalstīta apropriācijas pārdale 712 380 euro apmērā no budžeta resora ”74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 21.00.00 “'Finansējums vēlēšanu nodrošināšanai'” uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde", lai Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei segtu izdevumus saistībā ar Eiropas Parlamenta 2024. gada vēlēšanu nodrošināšanu. Finansējums Eiropas Parlamenta 2024. gada vēlēšanu nodrošināšanai netiks apgūts pilnā plānotajā apmērā, jo izpildot līgumsaistības un norēķinoties ar pakalpojumu sniedzējiem, finansējuma neapguve ir 154 384 euro (izdevumu EKK 2000 “Preces un pakalpojumi”).
[4.4.] Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 17. jūlija rīkojumu Nr.596 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 21.00.00 “'Finansējums vēlēšanu nodrošināšanai””(24-TA-1457) (pamatojoties uz likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 73. pantu), atbalstīta apropriācijas pārdale 59 015 euro apmērā no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 21.00.00 ''Finansējums vēlēšanu nodrošināšanai'' uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde", lai nodrošinātu vienotu vēlēšanu procesu attīstību un Vēlētāju reģistra darbību (izdevumiem divu amata vietu atlīdzībai) (turpmāk - finansējums divu amata vietu atlīdzībai). Finansējums divu amata vietu atlīdzībai netiks apgūts, jo plānotajās amata vietās nodarbinātie pieņemti darbā 2024. gada septembrī (finansējums tika piešķirts, 2024. gada 6 mēnešiem, paredzot, ka nodarbinātie tiks pieņemti darbā no 2024. gada 1. jūlija). Prognozēta finansējuma neapguve 16 275 euro apmērā (izdevumu EKK 1000 “Atlīdzība” 16 275 euro).
[5] Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogramma 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība" 558 645 euro apmērā ( EKK 1000 "Atlīdzība" (EKK 1228 “Darba devēja pabalsti un kompensācijas, no kā neaprēķina iedzīvotāju ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas”) 558 645 euro).
2024.-2026.gada prioritārajam pasākumam "Valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības paaugstināšana Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm" 2024. gadam plānots finansējums 2 580 156 euro apmērā. 2024.gada 9 mēnešos veselības aprūpes izdevumu kompensāciju limitu palielināšanai faktiski izlietotais finansējums ir 1 299 543 euro. Ievērojot prognozēto izpildi līdz 2024. gada beigām, veidojas finansējuma neapguve 558 645 euro apmērā (2 580 156 euro (plāns) – 1 299 543 euro (9 mēnešu izpilde) – 721 968 (prognoze līdz gada beigām). Tādējādi 2024-2026.gada prioritārā pasākuma "Valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības paaugstināšana Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm" prognozēta neapguve 2024. gadā ir 558 645 euro.
[6] Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" 170 252 euro apmērā (EKK 5000 "Pamatkapitāla veidošana" 170 252 euro).
[6.1.] Prioritārajam pasākumam "Valsts robežas joslas infrastruktūras izveide" prognozēta finanšu resursu neapguve 140 000 euro apmērā (EKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana” 140 000 euro). Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 10. maija rīkojumu Nr.171 "Par apropriācijas pārdali" no budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve" 2024. gadā veikta apropriācijas pārdale budžeta programmai 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 511 293 euro apmērā, lai prioritārā pasākuma “Valsts robežas joslas infrastruktūras izveide” ietvaros nodrošinātu zemes vienību kadastrālās uzmērīšanas pakalpojumus un robežu ierīkošanu valsts ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūvi plānotajā teritorijā gar Latvijas Republikas valsts robežu.
Finansējuma neapguve veidojas, jo grozījumi Ministru kabineta 2022.gada 24.maija noteikumos Nr. 310 “Noteikumi par Latvijas Republikas valsts robežas joslu, patrulēšanas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas, valsts robežas joslas un patrulēšanas joslas norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību” tika pieņemti tikai 2024.gada 30.augustā, tas ir četrus mēnešus pēc būvprojekta risinājuma saskaņošanas. Šajā laika posmā valsts ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūves nodrošināšanai plānotos zemju atsavināšanas darbus Daugavas posmā, tajā skaitā zemes ierīcības projektu izstrādi un zemes kadastrālā uzmērīšanu, nebija tiesiska pamata veikt.
[6.2.] Pasākumam "Iekšlietu nozarei kopīgas valsts materiālo rezervju un ikdienas resursu noliktavas būvniecība (vienreizējās investīcijas)" prognozēta finanšu resursu neapguve 30 252 euro apmērā (EKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana” 30 252 euro).
Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 10. maija rīkojumu Nr.171 "Par apropriācijas pārdali" no budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve" 2024. gadā veikta apropriācijas pārdale budžeta programmai 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 38 120 euro apmērā, Iekšlietu nozarei kopīgas valsts materiālo rezervju un ikdienas resursu noliktavas būvniecībai (finansējums piešķirts saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 3. maija sēdes protokola Nr.25 30.§ 2. punktu). Finansējuma neapguve veidojas, jo jo izsludinātajos iepirkumos (būvdarbu un nākamo attīstības kārtu projektēšanas) pretendenti atteicās slēgt līgumus un šobrīd vēl notiek nākamo pretendentu izvērtēšana.
[7] Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 44.00.00 "Iekšējās drošības akadēmija" 613 098 euro apmērā (EKK 2000 "Preces un pakalpojumi" 157 839 euro un EKK 7000 “Transferti, uzturēšanas izdevumu transferti, pašu resursu maksājumi, starptautiskā sadarbība” 455 259 euro).
[7.1.] Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 10. maija rīkojumu Nr.171 "Par apropriācijas pārdali" no budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve" 2024. gadā veikta apropriācijas pārdale budžeta programmai 44.00.00 "Iekšējās drošības akadēmija" 263 352 euro apmērā, lai nodrošinātu kvalifikācijas paaugstināšanas mācību kursus amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm.
Kvalifikācijas paaugstināšanas mācību kursu organizēšanas izdevumi Valsts policijas amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm, kuras veic pirmstiesas izmeklēšanu, operatīvo darbību un kriminālizlūkošanu, mazāki nekā plānots. Tādējādi veidojas neapguve 157 839 euro apmērā (263 352 euro – 88 745 euro (pārdale Valsts policijas koledžai) – 10 000 euro (plānots konferencei 2024. gadā) – 6 768 euro (pārdale uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.03.00 "Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta" (tiesību aktu lieta Nr.24-TA-2170); Ministru kabineta rīkojums Nr. 849).
[7.2.] 2024.-2026.gada prioritārajam pasākumam "Kvalitatīvas izglītības ieguves nodrošināšana tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām" prognozēta finanšu resursu neapguve 455 259 euro apmērā (izdevumi EKK 7000 “Transferti, uzturēšanas izdevumu transferti, pašu resursu maksājumi, starptautiskā sadarbība” 455 259 euro). Finansējuma neapguve veidojas, jo studējošo skaits ir mazāks nekā sākotnēji tika plānots. 2024. gadā (01.09.2024.) bija plānots uzņemt 331 studējošo, taču faktiski 2024. gada 1.septembrī tika uzņemti 292 studējošie jeb par 39 studējošiem mazāk nekā plānots. Vienlaikus 2024. gadā plānotais vidējais studiju vietu skaits ir 324 vietas, savukārt, faktiskais vidējais studiju vietu skaits ir 269 vietas (neizpilde 17%).
[8] Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" 86 608 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 46 768 euro un EKK 2000 “Preces un pakalpojumi” 39 840 euro).
2023. – 2025. gada prioritārajam pasākumam "Pabalstu un kompensāciju nodrošinājuma palielināšana par dienestu ārvalstīs kvalitatīvai Latvijas nacionālo drošības un ekonomisko interešu aizstāvībai" prognozēta finanšu resursu neapguve 86 608 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība” 46 768 euro un EKK 2000 “Preces un pakalpojumi” 39 840 euro). Finansējuma neapguve veidojas, jo viens nozares padomnieks pārtrauc darba tiesiskās attiecības pirms noteiktā termiņa, kā arī nodarbināti divi nozares padomnieki (sākotnēji plānots nodarbināt trīs nozares padomniekus).
Informācija par valsts pamatbudžeta izdevumu prognozēto neapguvi apkopota anotācijas 1.pielikumā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
II. Priekšlikumi finansējuma pārdalei
Iekšlietu ministrijas budžeta ietvaros nepieciešams finansējums 4 593 376 euro apmērā šādās budžeta programmās un apakšprogrammās:
1. Budžeta apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” 1 936 794 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 2.pielikumā). Finansējums nepieciešams šādiem pasākumiem:
- transportlīdzekļu, kuri nepieciešami konvojējamo personu pārvadāšanai, iegādes daļējai apmaksai (izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kods (turpmāk - EKK) EKK 5000);
- tulkošanas pakalpojumiem (EKK 2000);
- transportlīdzekļu uzturēšanai (EKK 2000);
- komandējumu izdevumiem (EKK 2000);
- alkohola, narkotisko un psihotropo vielu ietekmes pārbaudēm (EKK 2000);
- aizturēto personu uzturēšanai (EKK 2000);
- vardarbīgā nāvē mirušo personu transportēšanai (EKK 2000)
2. Budžeta apakšprogrammā 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" 363 231 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 3.pielikumā). Finansējums nepieciešams šādiem pasākumiem:
- apsardzes pakalpojumu nodrošināšanai patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā "Mucenieki" (EKK 2000);
- medicīnas pakalpojumiem patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā "Mucenieki" (medicīnas kabineta uzturēšana) (EKK 2000)
- tulkošanas pakalpojumiem (EKK 2000);
- e-pakalpojumu EP206 "Personas statusa noskaidrošana Fizisko personu reģistrā" un EP217 "Norēķinu veikšana par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes sniegtajiem pakalpojumiem" funkcionalitātes un tajos izmantoto integrācijas servisu pārskatīšanai un pielāgošanai (EKK 2000);
- samaksai komersantam par Elektroniskā tiešsaistes vēlētāju reģistra programmatūras pilnveidošanas un atbalsta pakalpojumiem (EKK 2000).
3. Budžeta apakšprogrammā 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība" 181 177 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 4.pielikumā). Finansējums nepieciešams šādiem pasākumiem:
- norēķiniem ar ārstniecības iestādēm par amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem (EKK 2000)
- ēdināšanas pakalpojumu sadārdzinājum segāsanaiIekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm psiholoģiskā atbalsta kursa laikā (EKK 2000)
4. Budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" 2 062 334 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 5.pielikumā). Finansējums nepieciešams komunālajiem pakalpojumiem, tai skaitā saistībā ar pakalpojumu cenu pieaugumu (EKK 2000).
5. Budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" 49 840 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 6.pielikumā). Finansējums nepieciešams resursu vadības sistēmas "Horizon" uzturēšanai (EKK 2000).
Iekšlietu ministrijas budžeta ietvaros nepieciešams finansējums 4 593 376 euro apmērā šādās budžeta programmās un apakšprogrammās:
1. Budžeta apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” 1 936 794 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 2.pielikumā). Finansējums nepieciešams šādiem pasākumiem:
- transportlīdzekļu, kuri nepieciešami konvojējamo personu pārvadāšanai, iegādes daļējai apmaksai (izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kods (turpmāk - EKK) EKK 5000);
- tulkošanas pakalpojumiem (EKK 2000);
- transportlīdzekļu uzturēšanai (EKK 2000);
- komandējumu izdevumiem (EKK 2000);
- alkohola, narkotisko un psihotropo vielu ietekmes pārbaudēm (EKK 2000);
- aizturēto personu uzturēšanai (EKK 2000);
- vardarbīgā nāvē mirušo personu transportēšanai (EKK 2000)
2. Budžeta apakšprogrammā 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" 363 231 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 3.pielikumā). Finansējums nepieciešams šādiem pasākumiem:
- apsardzes pakalpojumu nodrošināšanai patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā "Mucenieki" (EKK 2000);
- medicīnas pakalpojumiem patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā "Mucenieki" (medicīnas kabineta uzturēšana) (EKK 2000)
- tulkošanas pakalpojumiem (EKK 2000);
- e-pakalpojumu EP206 "Personas statusa noskaidrošana Fizisko personu reģistrā" un EP217 "Norēķinu veikšana par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes sniegtajiem pakalpojumiem" funkcionalitātes un tajos izmantoto integrācijas servisu pārskatīšanai un pielāgošanai (EKK 2000);
- samaksai komersantam par Elektroniskā tiešsaistes vēlētāju reģistra programmatūras pilnveidošanas un atbalsta pakalpojumiem (EKK 2000).
3. Budžeta apakšprogrammā 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība" 181 177 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 4.pielikumā). Finansējums nepieciešams šādiem pasākumiem:
- norēķiniem ar ārstniecības iestādēm par amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem (EKK 2000)
- ēdināšanas pakalpojumu sadārdzinājum segāsanaiIekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm psiholoģiskā atbalsta kursa laikā (EKK 2000)
4. Budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" 2 062 334 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 5.pielikumā). Finansējums nepieciešams komunālajiem pakalpojumiem, tai skaitā saistībā ar pakalpojumu cenu pieaugumu (EKK 2000).
5. Budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" 49 840 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 6.pielikumā). Finansējums nepieciešams resursu vadības sistēmas "Horizon" uzturēšanai (EKK 2000).
Risinājuma apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta trīspadsmitās daļas 1.punkts nosaka, ka finanšu ministram ir tiesības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, informējot par to Saeimu, veikt apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 54. pants nosaka, ka finanšu ministram, veicot apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ir tiesības veikt apropriācijas pārdali citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem 2022.—2024. gadam, 2023.—2025. gadam un 2024.—2026. gadam piešķirtā finansējuma, ja tam nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta strukturālo bilanci un ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Noteikumu Nr.421 15. punkts nosaka, ka ministrija nodrošina, ka budžeta izpildītāji izvērtē valsts budžeta programmā (apakšprogrammā) piešķirto līdzekļu faktisko izlietojumu un plānoto izdevumu prognozes, un, ja piešķirtās apropriācijas ietvaros nav iespējams nodrošināt ministrijas noteikto mērķu sasniegšanai paredzētos izdevumus, ministrija izstrādā pieprasījumu apropriācijas izmaiņām.
Ievērojot minēto, sagatavotais rīkojuma projekts paredz:
- atļaut Iekšlietu ministrijai pārdalīt finansējumu 4 593 376 euro apmērā Iekšlietu ministrijas ietvaros starp budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem;
- Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei.
- finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.
Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 54. pants nosaka, ka finanšu ministram, veicot apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ir tiesības veikt apropriācijas pārdali citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem 2022.—2024. gadam, 2023.—2025. gadam un 2024.—2026. gadam piešķirtā finansējuma, ja tam nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta strukturālo bilanci un ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Noteikumu Nr.421 15. punkts nosaka, ka ministrija nodrošina, ka budžeta izpildītāji izvērtē valsts budžeta programmā (apakšprogrammā) piešķirto līdzekļu faktisko izlietojumu un plānoto izdevumu prognozes, un, ja piešķirtās apropriācijas ietvaros nav iespējams nodrošināt ministrijas noteikto mērķu sasniegšanai paredzētos izdevumus, ministrija izstrādā pieprasījumu apropriācijas izmaiņām.
Ievērojot minēto, sagatavotais rīkojuma projekts paredz:
- atļaut Iekšlietu ministrijai pārdalīt finansējumu 4 593 376 euro apmērā Iekšlietu ministrijas ietvaros starp budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem;
- Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei.
- finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
4 593 376
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
4 593 376
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-4 593 376
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-4 593 376
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
4 593 376
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Iekšlietu ministrijai nepieciešams finansējums 4 593 376 euro apmērā, tajā skaitā:
1. Budžeta apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” 1 936 794 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 2.pielikumā). Finansējums nepieciešams šādiem pasākumiem:
- transportlīdzekļu, kuri nepieciešami konvojējamo personu pārvadāšanai, iegādes daļējai apmaksai (EKK 5000) - 770 000 euro;
- tulkošanas pakalpojumiem (EKK 2000) - 321 996 euro;
- transportlīdzekļu uzturēšanai (EKK 2000) - 409 693 euro;
- komandējumu izdevumiem (EKK 2000) - 158 694 euro;
- alkohola, narkotisko un psihotropo vielu ietekmes pārbaudēm (EKK 2000) - 192 052 euro;
- aizturēto personu uzturēšanai (EKK 2000) - 30 096 euro;
- vardarbīgā nāvē mirušo personu transportēšanai (EKK 2000) - 54 263 euro
2. Budžeta apakšprogrammā 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" 363 231 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 3.pielikumā). Finansējums nepieciešams šādiem pasākumiem:
- apsardzes pakalpojumu nodrošināšanai patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā "Mucenieki" (EKK 2000) - 15 468 euro;
- medicīnas pakalpojumiem patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā "Mucenieki" (medicīnas kabineta uzturēšana) (EKK 2000) - 25 850 euro;
- tulkošanas pakalpojumiem (EKK 2000) - 42 107 euro;
- e-pakalpojumu EP206 "Personas statusa noskaidrošana Fizisko personu reģistrā" un EP217 "Norēķinu veikšana par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes sniegtajiem pakalpojumiem" funkcionalitātes un tajos izmantoto integrācijas servisu pārskatīšanai un pielāgošanai (EKK 2000) - 84 942 euro;
- samaksai par Elektroniskā tiešsaistes vēlētāju reģistra programmatūras pilnveidošanas un atbalsta pakalpojumiem (EKK 2000) - 194 864 euro.
3. Budžeta apakšprogrammā 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība" 181 177 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 4.pielikumā). Finansējums nepieciešams šādiem pasākumiem:
- norēķiniem ar ārstniecības iestādēm par amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem (EKK 2000) - 123 688 euro;
- ēdināšanas pakalpojumu sadārdzinājum segšanai Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm psiholoģiskā atbalsta kursa laikā (EKK 2000) - 57 489 euro.
4. Budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" 2 062 334 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 5.pielikumā). Finansējums nepieciešams lai segtu izdevumus par komunālajiem pakalpojumiem, tai skaitā saistībā ar pakalpojumu cenu pieaugumu (EKK 2000).
5. Budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" 49 840 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 6.pielikumā). Finansējums nepieciešams resursu vadības sistēmas "Horizon" uzturēšanai (EKK 2000).
1. Budžeta apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” 1 936 794 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 2.pielikumā). Finansējums nepieciešams šādiem pasākumiem:
- transportlīdzekļu, kuri nepieciešami konvojējamo personu pārvadāšanai, iegādes daļējai apmaksai (EKK 5000) - 770 000 euro;
- tulkošanas pakalpojumiem (EKK 2000) - 321 996 euro;
- transportlīdzekļu uzturēšanai (EKK 2000) - 409 693 euro;
- komandējumu izdevumiem (EKK 2000) - 158 694 euro;
- alkohola, narkotisko un psihotropo vielu ietekmes pārbaudēm (EKK 2000) - 192 052 euro;
- aizturēto personu uzturēšanai (EKK 2000) - 30 096 euro;
- vardarbīgā nāvē mirušo personu transportēšanai (EKK 2000) - 54 263 euro
2. Budžeta apakšprogrammā 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" 363 231 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 3.pielikumā). Finansējums nepieciešams šādiem pasākumiem:
- apsardzes pakalpojumu nodrošināšanai patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā "Mucenieki" (EKK 2000) - 15 468 euro;
- medicīnas pakalpojumiem patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā "Mucenieki" (medicīnas kabineta uzturēšana) (EKK 2000) - 25 850 euro;
- tulkošanas pakalpojumiem (EKK 2000) - 42 107 euro;
- e-pakalpojumu EP206 "Personas statusa noskaidrošana Fizisko personu reģistrā" un EP217 "Norēķinu veikšana par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes sniegtajiem pakalpojumiem" funkcionalitātes un tajos izmantoto integrācijas servisu pārskatīšanai un pielāgošanai (EKK 2000) - 84 942 euro;
- samaksai par Elektroniskā tiešsaistes vēlētāju reģistra programmatūras pilnveidošanas un atbalsta pakalpojumiem (EKK 2000) - 194 864 euro.
3. Budžeta apakšprogrammā 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība" 181 177 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 4.pielikumā). Finansējums nepieciešams šādiem pasākumiem:
- norēķiniem ar ārstniecības iestādēm par amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem (EKK 2000) - 123 688 euro;
- ēdināšanas pakalpojumu sadārdzinājum segšanai Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm psiholoģiskā atbalsta kursa laikā (EKK 2000) - 57 489 euro.
4. Budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" 2 062 334 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 5.pielikumā). Finansējums nepieciešams lai segtu izdevumus par komunālajiem pakalpojumiem, tai skaitā saistībā ar pakalpojumu cenu pieaugumu (EKK 2000).
5. Budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" 49 840 euro apmērā (detalizēta informācija iekļauta anotācijas 6.pielikumā). Finansējums nepieciešams resursu vadības sistēmas "Horizon" uzturēšanai (EKK 2000).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēta informācija un aprēķini iekļauti anotācijas:
1.pielikumā: Kopsavilkums par apropriācijas pārdali;
- 1. tabulā: Iekšlietu ministrijas budžeta programmās un apakšprogrammās prognozētā finanšu resursu neapguve
un priekšlikumi papildu finansējuma piešķiršanai sadalījumā pa pasākumiem
- 2. tabulā: Iekšlietu ministrijas budžeta programmās un apakšprogrammās prognozētā finanšu resursu neapguve un
priekšlikumi papildu finansējuma piešķiršanai sadalījumā pa pasākumiem un finansēšanas avotiem
2.pielikumā: Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" nepieciešamā finansējuma aprēķins
3.pielikumā: Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" nepieciešamā finansējuma aprēķins
4.pielikumā: Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība" nepieciešamā finansējuma aprēķins
5.pielikumā: Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" nepieciešamā finansējuma aprēķins
6.pielikumā: Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" nepieciešamā finansējuma aprēķins
1.pielikumā: Kopsavilkums par apropriācijas pārdali;
- 1. tabulā: Iekšlietu ministrijas budžeta programmās un apakšprogrammās prognozētā finanšu resursu neapguve
un priekšlikumi papildu finansējuma piešķiršanai sadalījumā pa pasākumiem
- 2. tabulā: Iekšlietu ministrijas budžeta programmās un apakšprogrammās prognozētā finanšu resursu neapguve un
priekšlikumi papildu finansējuma piešķiršanai sadalījumā pa pasākumiem un finansēšanas avotiem
2.pielikumā: Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" nepieciešamā finansējuma aprēķins
3.pielikumā: Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" nepieciešamā finansējuma aprēķins
4.pielikumā: Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība" nepieciešamā finansējuma aprēķins
5.pielikumā: Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" nepieciešamā finansējuma aprēķins
6.pielikumā: Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" nepieciešamā finansējuma aprēķins
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas nav plānotas.
Cita informācija
Izdevumi 2024. gadā tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta programmu un apakšprogrammas ietvaros, veicot apropriācijas pārdales starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām, pasākumiem un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Rīkojuma projekts saistīts ar finansējuma pārdali starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Iekšlietu ministrija
- Finanšu ministrija
- Valsts policija
- Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
- Valsts robežsardze
- Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
- Nodrošinājuma valsts aģentūra
- Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centrs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
2. pielikums
Nosaukums
IeM budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" nepieciešamā finansējuma aprēķins
3. pielikums
Nosaukums
IeM budžeta apakšprogrammā 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" nepieciešamā finansējuma aprēķins
4. pielikums
Nosaukums
IeM budžeta apakšprogrammā 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība" nepieciešamā finansējuma aprēķins
5. pielikums
Nosaukums
IeM budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" nepieciešamā finansējuma aprēķins
6. pielikums
Nosaukums
IeM budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" nepieciešamā finansējuma aprēķins